ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 січня 2011 року Справа № 2а-8651/10/0870
(11 год. 20 хв.)
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Щербака А.А., при секретарі Сподінової А.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального підприємства Бердянської міської ради «Міський стадіон» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального підприємства Бердянської міської ради «Міський стадіон» про стягнення адміністративно – господарських санкцій та пені у розмірі 7 631 грн. 17 коп. за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році.
У позовній заяві Фонд зазначив, що відповідачем не виконується норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів. Беручи до уваги зазначену обставину позивачем були нараховані штрафні санкції, які не були сплачені Комунальним підприємством Бердянської міської ради «Міський стадіон» у встановлений термін. Просить стягнути суму адміністративно-господарських санкцій та пені у розмірі 7 631 грн. 17 коп.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала, просила задовольнити їх у повному обсязі, надала пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві.
Представник відповідача позов не визнала. Просила у задоволених позовних вимог відмовити в повному обсязі. У запереченнях зазначила, що, оскільки оплата праці працівників та нарахування на оплату праці у 2009 році проводилося за рахунок коштів місцевого бюджету, адміністративно-господарські санкції на підприємство відповідача, відповідно до положень Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», не накладаються.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази, заслухавши пояснення представників сторін, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Судом встановлено, що Комунальне підприємство Бердянської міської ради «Міський стадіон» (ЄДРПОУ 34812448) відноситься до суб’єктів підприємницької діяльності, яким, відповідно до ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» встановлюється норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів. Згідно з положеннями статуту метою підприємства є отримання прибутку.
Комунальним підприємством Бердянської міської ради «Міський стадіон» подано звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів, зареєстрований за № 070517/09 (форма 10-ПІ річна-поштова). Відповідно до даних зазначеного звіту середньооблікова кількість штатних працівників, що працювали у відповідача становить 14 (рядок 01). Відповідачем у звіті вказано, що кількість інвалідів – штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» становить 1 особа (рядок 03). Судом встановлено, що оскільки відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» на підприємствах на яких середньооблікова кількість штатних працівників становить від 8 до 25 осіб, до яких відноситься і Комунальне підприємство Бердянської міської ради «Міський стадіон», норматив для працевлаштування інвалідів становить 1 особа.
Згідно з даними звіту, середньооблікова кількість штатних працівників – інвалідів на підприємстві становить 0 (рядок 02), що є меншим ніж встановлений законом норматив.
Відповідно до даних звіту форми 10 – ПІ, річний фонд оплати праці штатних працівників складає 14428 грн. 57 коп. Таким чином, відповідно до вимог ч.1 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу працевлаштування інвалідів становить (1-0) х 14428,57 /2 = 7 214 грн. 29 коп.
Відповідно до ч.8 ст.69 Господарського кодексу України підприємство з правом найму робочої сили забезпечує визначену відповідно до Закону кількість робочих місць для працевлаштування неповнолітніх, інвалідів, інших категорій громадян, які потребують соціального захисту. Відповідальність підприємства за невиконання даної вимоги встановлюється Законом.
Згідно ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.
Відповідно до ч.4 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. N 70 «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства подають інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.
Відповідно до довідки Бердянського міського центру зайнятості від 29.10.2010 №3461/17-10, Комунальне підприємство Бердянської міської ради «Міський стадіон» (ЄДРПОУ 34812448) не надавало інформації про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів протягом 2009 року.
Частиною 1 ст.20 Закону встановлено, що підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. Для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності та господарювання, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір штрафних санкцій за робоче місце, не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (об'єднанні), у відповідній установі, організації. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
У судовому засіданні представник відповідача зазначила, що, оскільки оплата праці працівників та нарахування на оплату праці у 2009 році проводилося за рахунок коштів місцевого бюджету, адміністративно-господарські санкції на підприємство відповідача, відповідно до положень Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», не накладаються. У своїх запереченнях посилалася на положення Програми з фінансової підтримки КП БМР «Міський стадіон» на 2009 рік.
Метою Програми з фінансової підтримки КП Бердянської міської ради «Міський стадіон» на 2009 рік, положеннями якої обґрунтовує свої заперечення відповідач, є забезпечення роботи КП «Міський стадіон» зі стабільною фінансово-економічною діяльністю у 2009 році та надання якісних безоплатних послуг КП «Міський стадіон». Судом також встановлено, що згідно зі статутними документами підприємство створено з метою отримання прибутку. Джерелом формування майна Підприємства, зокрема, є доходи одержані від основного напрямку діяльності, а також від інших видів фінансово-господарської діяльності.
Судом вирішено зазначені пояснення не брати до уваги, так як представник відповідача не надала доказів на підтвердження того, що Комунальне підприємство Бердянської міської ради «Міський стадіон» повністю утримується за рахунок коштів місцевого бюджету як того вимагає положення статті 20 Закону. Стосовно фінансових ресурсів, отриманих відповідачем по даній Програмі, суд приходить до висновку, що дані кошти є дотаційною допомогою.
Згідно з положень ч.4 ст. 20 зазначеного Закону адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
Відповідно до п.2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. N 70, роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення Фонду) за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців на балансовий рахунок 3510 в установах Національного банку, відкритий в органах Державного казначейства, або на балансовий рахунок 2510 в установах комерційних банків до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. П.4. зазначеного Порядку встановлює, що порушення строків сплати суми адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку за кожний календарний день прострочення.
Пункт 3.7 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15 травня 2007 р. N 223 встановлює, що у поданій позовній заяві за невиконання нормативу щодо працевлаштування інвалідів до відповідної судової інстанції відділення Фонду розраховує суму пені на дату її подання.
Враховуючи, що ставка НБУ з 10.08.2010 року становить 7,75% - розрахунковий розмір пені дорівнює 0,03%.
Термін прострочення на дату подання позовної заяви становив 193 дні, таким чином, сума пені становить 416 грн. 88 коп.
Відповідно до ч. 1 ст. 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасник господарських правовідносин є вчинення ним правопорушення у сфері господарювання.
Частиною 3 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» встановлені обов’язки підприємства щодо забезпечення права інвалідів на працевлаштування. Матеріалами справи встановлено, що Комунальне підприємство Бердянської міської ради «Міський стадіон» всупереч положенням цієї статті не інформувало у встановленому законом порядку службу зайнятості про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів, також відповідачем не надано жодних доказів виділення і створення спеціальних робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Згідно п.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Отже, матеріали справи свідчать про те, що підприємством не виконано вимог чинного законодавства щодо нормативу робочих місць працевлаштування інвалідів у 2009 році в обсязі, встановленому законодавством. Таким чином, суд приходить до думки, що позовні вимоги про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій у розмірі 7214 грн. 29 коп. та пені у розмірі 416 грн. 88 коп. підлягають задоволенню у повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 94, 158, 161-163 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги задовольнити.
Стягнути з Комунального підприємства Бердянської міської ради «Міський стадіон» (71100 Запорізька обл., м. Бердянськ, вул. Горбенка, буд. 40, ЄДРПОУ 34812448) на користь Державного бюджету м. Бердянськ ( р\р 31216230700011 код ЄДРПОУ 34676953 ГУДКУ в Запорізькій області МФО 813015, 50070000 «платежі до Фонду соціального захисту інвалідів за 2009 рік») суму адміністративно – господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році в розмірі 7631 грн. 17 коп. (сім тисяч шістсот тридцять одна гривня сімнадцять копійок).
Постанова набирає законної сили і є остаточною після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Повне рішення виготовлено 21 січня 2011 року.
Суддя А.А. Щербак
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2011 |
Оприлюднено | 07.02.2011 |
Номер документу | 13624232 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні