ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
17 січня 2011 року 10:46 № 2а-18342/10/2670
Окружний адміністрат ивний суд міста Києва у склад і: головуючого судді Кармазі на О.А., при секретарі судового засідання Руденко Н.В.
за участю представників с торін:
від позивача: Назаре ць Д.А. (довіреність від 12.12.2010 р .)
від відповідача: Шуневич В.В. (довіреність ві д 29.12.2010 о. № 7179/9/10-011)
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Тегола-Укр аїна»
до Державної податкової ін спекції у Голосіївському рай оні м. Києва
про визнання незаконними ді й щодо невизнання податкової звітності, зобов' язання пр ийняти та визнати уточнюючі розрахунки, зобов' язання вн ести суми податкових зобов' язань до картки особового ра хунку, -
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн улось товариство з обмеженою відповідальністю «Тегола-Ук раїна»з позовом до ДПІ у Голо сіївському районі м. Києва пр о визнання протиправними дій відповідача щодо невизнання як податкових розрахунків з податку на прибуток: уточн юючого розрахунку податк ових зобов' язань у зв' язку з виправленням самостійно в иявлених помилок за звітний податковий період «рік 2008 »реєстраційний номер 257602 від 24.09.2010 року; уточнюючого розр ахунку податкових зобов' язань у зв' язку з виправлен ням самостійно виявлених пом илок за звітний податковий п еріод «рік 2007»реєстраці йний номер 257601 від 24.09.2010 року та не внесення сум податкових зобо в' язань до картки особового рахунку. Позивач також проси ть зобов' язати відповідача прийняти та визнати зазначе ні уточнюючі розрахунки та з обов' язати внести суми пода ткових зобов' язань до картк и особового рахунку.
Заявою від 12.01.2011 року позивач уточнив свої позовні вимоги та просив зобов' язати відп овідача прийняти та визнати зазначені розрахунки податк овою звітністю, а також проси в зобов' язати відповідача в нести суми податкових зобов' язань у зазначених розрахунк ах до картки особового рахун ку.
В обґрунтування позовних в имог позивач вказує, що ним от римано два листа відповідача від 27.09.2010 року в яких зазначено про невизнання цих уточнююч их розрахунків податковими р озрахунками з тих підстав, що вони заповнені всупереч пра вилам, визначеним у затвердж еному порядку: наявні порван і аркуші, підчищення, помарки , виправлення, дописки і закре слювання; не проставлено про черк у показниках, які не запо внюються.
Однак, як зазначає позивач, зазначені розрахунки містят ь всі обов' язкові реквізити та відповідають вимогам чин ного на час виникнення спірн их правовідносин Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами»(далі - Закон № 2181), чинного на час ви никнення спірних правовідно син, позивач виконав всі вимо ги законодавства щодо склада ння та подання звітності, а от же у відповідача не було прав ових підстав для невизнання цих розрахунків податковою з вітністю у зв' язку з чим про сить задовольнити позов.
Позиція відповідача щодо н евизнання податкової звітно сті позивача полягає у тому, щ о він скористався повноважен нями щодо невизнання податко вої звітності позивача виход ячи з положень Закону № 2181, а та кож виходячи з виявлених ним недоліків уточнюючих розрах унків, які були визначені у ви щезгаданих листах відповіда ча у зв' язку з чим вважає поз овні вимоги необґрунтованим и та безпідставними.
На підставі частини третьо ї статті 160 Кодексу адміністра тивного судочинства України в судовому засіданні 17 січня 2011 року проголошено вступну т а резолютивну частини постан ови.
Розглянувши подані позива чем докази, заслухавши поясн ення представника позивача, з' ясувавши фактичні обстав ини, на яких ґрунтується позо в, оцінивши докази, які мають з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Тегола-Украї на»(код з ЄДР 32910655) зареєстрован е як платник податків у ДПІ у Г олосіївському районі м. Києв а.
Згідно із статтею 9 Закону У країни «Про систему оподатку вання», чинного на час виникн ення спірних правовідносин, платники податків і зборів (о бов' язкових платежів) зобов ' язані, зокрема, вести бухга лтерський облік, складати зв ітність про фінансово-господ арську діяльність і забезпеч увати її зберігання у термін и, встановлені законами; пода вати до державних податкових органів та інших державних о рганів відповідно до законів декларації, бухгалтерську з вітність та інші документи і відомості, пов' язані з обчи сленням і сплатою податків і зборів (обов' язкових плате жів).
Згідно з підпунктом 1.11. ст. 1 За кону № 2181, чинного на час виникн ення спірних правовідносин, під податковою декларацією р озуміється документ, що пода ється платником податків до контролюючого органу у строк и, встановлені законодавство м, на підставі якого здійснює ться нарахування та/або спла та податку, збору (обов' язко вого платежу).
Абзацами другим та третім п . 5.1. Закону № 2181 якщо у майбутніх податкових періодах (з ураху ванням строків давності, виз начених статтею 15 цього Закон у) платник податків самостій но виявляє помилки у показни ках раніше поданої податково ї декларації, такий платник п одатків має право надати у точнюючий розрахунок. Пла тник податків має право не по давати такий розрахунок, якщ о такі уточнені показники за значаються ним у складі пода ткової декларації за будь-як ий наступний податковий пері од, протягом якого такі помил ки були самостійно виявлені.
Тобто, право позивача подат и уточнюючий розрахунок пере дбачено законом.
Як встановлено під час розг ляду справи, використовуючи надане йому п. 5.1. Закону № 2181 пра во на подання уточнюючих роз рахунків, 10 вересня 2010 року поз ивачем складено «Уточнюючий розрахунок податкових зобов ' язань у зв' язку з виправл енням самостійно виявлених п омилок за 2008 рік»за формою Дод атку до Порядку складання де кларації з податок на прибут ок, який поданий позивачем до податкового органу, прийнят ий відповідачем 24.09.2010 року та за реєстрований за № 257602 (далі - Розрахунок 1).
Крім того, 10 вересня 2010 року по зивачем складено «Уточнюючи й розрахунок податкових зобо в' язань у зв' язку з виправ ленням самостійно виявлених помилок за 2007 рік»за формою До датку до Порядку складання д екларації з податок на прибу ток, який поданий позивачем д о податкового органу, прийня тий відповідачем 24.09.2010 року та з ареєстрований за № 257601 (далі - Розрахунок 2).
Листом від 27.09.2010 року № 4003/10/3/28-312 ві дповідач, з посиланням на абз ац п/п. 4.1.2. Закону № 2181, повідомив позивача про те, що Розрахуно к-1 не визнаний ДПІ, як податко вий розрахунок, визначивши п ричину невизнання: «Заповнен о всупереч правилам, визначе ним у затвердженому порядку: наявні порвані аркуші, підчи щення, помарки, виправлення, д описки і закреслювання. Не пр оставлено прочерк у показник ах, які не заповнюються».
Крім того, листом від 27.09.2010 рок у № 4004/10/3/28-312 відповідач, з посилан ням на абзац п/п. 4.1.2. Закону № 2181, п овідомив позивача про те, що Р озрахунок-2 не визнаний ДПІ, як податковий розрахунок, визн ачивши причину невизнання: « Заповнено всупереч правилам , визначеним у затвердженому порядку: наявні порвані арку ші, підчищення, помарки, випра влення, дописки і закреслюва ння. Не проставлено прочерк у показниках, які не заповнюют ься».
Відповідно до абзацу 5 п/п. 4.1.2 . закону № 2181 податкова звітніс ть, отримана контролюючим ор ганом від платника податків як податкова декларація, що з аповнена ним всупереч правил ам, зазначеним у затверджено му порядку її заповнення, мож е бути не визнана таки м контролюючим органом як по даткова декларація, якщо в ні й не зазначено обов'язкови х реквізитів, її не під писано відповідними поса довими особами, не скріпле но печаткою платника под атків.
У цьому випадку, якщо контро люючий орган звертається до платника податків з письм овою пропозицією надати нову податкову декларацію з виправленими показниками (із зазначенням підстав неприйн яття попередньої), то такий пл атник податків має право: над ати таку нову декларацію раз ом зі сплатою відповідного ш трафу; оскаржити рішення податкового органу в поряд ку апеляційного узгодження.
Тобто, законом визначено ви черпний перелік підстав, а са ме: відсутність обов'язкових реквізитів, непідписання зв ітності відповідними посадо вими особами, відсутність ві дтиску печатки на звітності платника податків, які дають податковому органу законне право не визнати податкову з вітність, як податкову декла рацію, а в даному випадку - як Уточнюючих розрахунків.
Зазначені підстави не підл ягають розширеному тлумачен ню з огляду на приписи ч. 2 ст. 19 К онституції України.
При цьому, вирішуючи спір, с уд також виходить з того, що пи сьмове повідомлення про неви знання звітності з пропозиці єю подати нову декларацію/ро зрахунок, відповідно до поло жень п/п. 4.1.2. Закону, є формою рішення органу державної податкової служби, яке може бути оскаржено в порядк у апеляційного узгодже ння, який, відповідно до п/п. 1.20 З акону № 2181, включає в себе проце дури адміністративного (в системі органів ДПС) або судового оскарження.
Тобто, в силу закону в даном у випадку платник має право о скаржити зазначені повідомл ення саме як рішення податко вого органу.
У взаємозв' язку з вищенав еденим, суд зазначає, що обо в' язковими реквізитами у праві визнаються обов'яз кові дані, які мають бути в будь-якому документі для виз нання його дійсним, таким, що м ає юридичну силу.
Загальновизнаними елемен тами обов' язкових реквізит ів документа у правозасто совній практиці є: назва доку мента (форми), дата складання, назва особи (платника), яка скл ала документ, адреса цієї осо би, підпис (найменування поса ди) особи, що подає документ, в ідтиск печатки (у визначених законом випадках), та інші дан і, без яких неможливо ідент ифікувати за зовнішніми озна ками документ та особу, яка йо го склала.
В контексті спірних відно син до цих реквізитів можна в іднести й наявність вартісно го вираження податкових насл ідків вчинення економічних о перацій протягом звітного пе ріоду, яка дає можливість обр обити наявну в декларації/ут очнюючому розрахунку інформ ацію та ввести її до інформац ійної бази податкового орган у.
При цьому, перевірка наявно сті арифметичних помилок щод о цих показників або наявнос ті методологічних помилок не входить до процедури прийня ття звітності та перевірки н аявності обов' язкових рекв ізитів та здійснюється за окремою процедурою проведен ня камеральних перевір ок (п/п. «в»п/п. 4.2.2. Закону № 2181), я ка проводиться контролюючим органом виключно на підстав і даних, зазначених у податко вих деклараціях, без проведе ння будь-яких інших видів пер евірок платника податків.
Як встановлено судом під ча с розгляду справи, вищезгада ні Уточнюючі розрахунки підписані керівником та го ловним бухгалтером позивача , скріплені печаткою та містя ть всі обов' язкові реквізит и.
Зазначені Уточнюючі розра хунки забезпечують вільне чи тання тексту, в них відсутні п ідчистки, помарки, виправлен ня та дописки, в ній не має тек сту або цифр, які неможливо пр очитати внаслідок пошкоджен ня аркушів, їх потертості, зал иття чорнилом чи іншою рідин ою.
Під час розгляду справи пре дставник відповідача не зміг пояснити у чому полягає пору шення позивачем вимог щодо с кладання та подання податков ої звітності.
В порядку ч. 2 ст. 71 КАС України відповідач не довів наявнос ті обставин та підстав, з яким и п/п. 4.1.2 Закону № 2181 пов' язував можливість невизнання Уточн юючих розрахунків як податко вої звітності/податкових роз рахунків, а отже у відповідач а були відсутні правові підс тави для невизнання цих розр ахунків податковою звітніст ю.
Позивач в свою чергу викона в всі вимоги, передбачені чин ним на час подання розрахунк ів законодавством щодо склад ання, відображення обов' язк ових реквізитів та подання У точнюючих розрахунків, що да є можливість ідентифікувати їх як податкові розрахунки (з вітність), подану позивачем, а також дає підстави для визна ння їх дійсними документами, що мають юридичну силу, а отже рішення відповідача про нев изнання цієї декларації не ґ рунтується на вимогах законо давства, ухвалено без врахув ання фактичних обставин, а от же є протиправними.
Беручи до уваги те, що позив ач не заявляв позовну вимогу щодо визнання протиправним рішення відповідача про неви знання податкової звітності , однак, беручи до уваги те, що з азначені рішення порушують п рава позивача на відображенн я в інформаційних базах пода ткової звітності повної і до стовірної інформації щодо ст руктури його податкових зобо в' язань, суд з метою повного захисту прав позивача у спір них відносинах, керуючись по ложенням ст. 11 КАС України вва жає за необхідне вийти за меж і позовних вимог та визнати п ротиправними рішення відпов ідача щодо невизнання податк ової звітності позивача, а са ме - рішення відповідача, ви кладені у формі листів від 27.09.2010 року № 4003/10/3/28-312 «Про невизнан ня як податкової звітності»т а від 27.09.2010 року № 4004/10/3/28-312 «Про неви знання як податкової звітнос ті», що означає те, що ці рішен ня не строюють будь-яких прав ових наслідків з моменту їх п рийняття.
Щодо позовних вимог стосов но зобов' язання відповідач а прийняти та визнати зазн ачену декларацію, суд зазн ачає наступне.
Оскільки рішення відповід ача про невизнання Уточнюючи х розрахунків визнаються суд ом протиправними, враховуючи , що розрахунки не набули стат усу невизнаних, беручи до ува ги те, що вони фактично надійш ли до податкового органу, при йняті ним та підлягають врах уванню останнім датою її фак тичного надходження до подат кового органу, підстав для зо бов' язання відповідача п овторно прийняти ту саму з вітність не має, ухвалене суд ом рішення в повній мірі відн овлює порушені права позивач а, а отже в цій частині позовни х вимог слід відмовити.
При вирішенні питання що до зобов' язання відповідач а внести суми податкових зоб ов' язань, визначені у вищез гаданих Уточнюючих розрахун ках до картки особового раху нку позивача, суд виходить з того, що відповідно до полож ень пункту 2 статті 10 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні», чинного н а час подання згаданих розра хунків, податкові органи заб езпечують облік платежів, пр авильність обчислення і своє часність надходження податк ів, платежів.
Порядок ведення органами Д ержавної податкової служби о перативного обліку платежів до бюджету регламентується Інструкцією, затвердженою на казом ДПА України від 18 липня 2005 року № 276, зареєстрованої у Мі н'юсті України 2 серпня 2005 року за № 843/11123 (Інструкція № 276).
Пунктами 1.4.,1.6 Інструкції № 276 п ередбачено, що облік, контрол ь і складання звітності щодо платежів, що надходять до бюд жету, здійснюється органами державної податкової служби з використанням автоматизов аної інформаційної системи ( далі - АІС), що забезпечує єдин ий технологічний процес увед ення, контролю інформації об робки документів та підтрима ння в актуальному стані авто матизованої інформаційної о блікової системи.
Пунктом 1.7. Інструкції перед бачено, що облікові операції з коригування даних у картка х особових рахунків платникі в податків проводяться підро зділами адміністрування обл ікових показників та звітнос ті на підставі відповідних д окументів, датою їх надходже ння, з візою керівника (заступ ника керівника) органу держа вної податкової служби "До об ліку".
Підпунктом 63.12. Податкового к одексу України, який набрав ч инності з 01.01.2011 року, визначено, що інформація, що збирається , використовується та формує ться органами державної пода ткової служби у зв'язку з облі ком платників податків, внос иться до інформаційних баз д аних і використовується з ур ахуванням обмежень, передбач ених для податкової інформац ії з обмеженим доступом.
Підпунктом 74.2. цього Кодексу встановлено, що зібрана пода ткова інформація та результа ти її опрацювання використов уються для виконання покладе них на органи державної пода ткової служби функцій та зав дань.
Виходячи з вищенаведеного , облік нарахованих і сплачен их сум податків і зборів, який ведеться органом державної податкової служби, спричиняє правові наслідки для платни ка податків у вигляді змін у с труктурі його податкових зоб ов' язань платника податків в інформаційних системах (ба зах) органів ДПС, що в свою чер гу свідчить про наявність у п латника податків матеріальн о-правового інтересу в тому, щ об дані у картці особового ра хунку позивача правильно від ображали фактичний стан його зобов' язань та платежів до бюджету.
Оскільки в даному випадку р ішення відповідача щодо неви знання Уточнюючих розрахунк ів є протиправними та призво дять до протиправного неврах ування даних цих розрахунків у картці особового рахунку т а в електронних базах податк ової звітності, тому існують нормативно-правові підстави для зобов'язання відповідач а внести зміни в облік податк ів, що нараховані позивачем, а саме внести відповідні дані Уточнюючих розрахунків до к артки особового рахунку пози вача.
Відповідно до ст. 13 Закону України "Про державну податк ову службу в Україні" в редакц ії, що діяла на час виникнення спірних відносин, посадові о соби органів державної подат кової служби зобов'язані дот римуватись Конституції і зак онів України, інших норматив них актів, прав та охоронюван их законом інтересів громадя н, підприємств, установ, орган ізацій, забезпечувати викона ння покладених на органи дер жавної податкової служби фун кцій та повною мірою викорис товувати надані їм права.
Відповідно до пункту 2 статт і 71 Кодексу адміністративног о судочинства України передб ачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважен ь обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення , дії чи бездіяльності поклад ається на відповідача, якщо в ін заперечує проти адміністр ативного позову.
Враховуючи наведене в суку пності та виходячи з встанов лених судом обставин, суд дій шов висновку, що під час розгл яду справи відповідачем не д оведено правомірності невиз нання податкової звітності п озивача, у зв' язку з чим суд, з урахуванням положень ст. 11 К АС України, приходить до висн овку про часткове задоволенн я позову шляхом визнання про типравними рішень відповіда ча про невизнання податковою звітністю Уточнюючих розрах унків та зобов' язання відпо відача внести дані цих розра хунків до картки особового р ахунку позивача відповідно д о дати їх фактичного подання , тобто станом на 24.09.2010 року. Щодо позовних вимог про зобов' я зання відповідача прийняти з азначену звітність суд прихо дить до висновку, як зазначен о вище, про відмову в задоволе нні позову в цій частині з тих підстав, що дана звітність є ф актично поданою і прийнятою відповідачем та підлягає вра хування відповідачем в елект ронних базах даних з огляду н а встановлену судом протипра вність рішень про їх невизна ння. На поверненні судового з бору позивач не наполягав.
Керуючись вимогами ст. ст. 11, 69-71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністрати вного судочинства України, О кружний адміністративний су д міста Києва:
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов товариства з об меженою відповідальністю «Т егола-Україна»(код з ЄДР 32910655; ад реса: м. Київ, вул. Сумська, 3) зад овольнити частково.
2. Визнати протиправним ріше ння Державної податкової інс пекції у Голосіївському райо ні м. Києва викладене у формі л иста від 27.09.2010 року № 4003/10/3/28-312 про не визнання як податкової звітн ості товариства з обмеженою відповідальністю «Тегола-Ук раїна»Уточнюючого розрахун ку податкових зобов' язань у зв' язку з виправленням сам остійно виявлених помилок за 2008 рік, який зареєстрований у Д ПІ у Голосіївському районі м . Києва 24.09.2010 року за № 257602.
3. Визнати протиправним ріше ння Державної податкової інс пекції у Голосіївському райо ні м. Києва викладене у формі л иста від 27.09.2010 року № 4004/10/3/28-312 про не визнання як податкової звітн ості товариства з обмеженою відповідальністю «Тегола-Ук раїна»Уточнюючого розрахун ку податкових зобов' язань у зв' язку з виправленням сам остійно виявлених помилок за 2007 рік, який зареєстрований у Д ПІ у Голосіївському районі м . Києва 24.09.2010 року за № 257601.
4. Зобов' язати Державну под аткову інспекцію у Голосіївс ькому районі м. Києва внести д ані Уточнюючих розрахунків п одаткових зобов' язань у зв' язку з виправленням самостій но виявлених помилок за 2008 рік та за 2007 рік до картки особовог о рахунку товариства з обмеж еною відповідальністю «Тего ла-Україна»станом на 24 вересн я 2010 року
5. У задоволенні решти позов них вимог відмовити.
Постанова набирає закон ної сили в строк і порядку, пер едбачені статтею 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України.Постанова може бут и оскаржена за правилами, вст ановленими ст. ст. 185-187 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.
Суддя Кармазін О.А.
Повний текст постано ви складено та підписано 19 січ ня 2011 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2011 |
Оприлюднено | 07.02.2011 |
Номер документу | 13636518 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кармазін О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні