13/161-10-4797
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"24" січня 2011 р.Справа № 13/161-10-4797
За позовом Відкритого акціонерного товариства "Західенерго"
до відповідачів Державного підприємства "Одеська залізниця", Відкритого акціонерного товариства "Центральна збагачувальна фабрика "Октябрська"
про стягнення 2759,55 грн.
Суддя Панченко О.Л.
Представники:
від позивача: Кабанець Р.І.
від відповідача ДП "Одеська залізниця": Лісецька Н.В.
від відповідача ВАТ "ЦЗФ "Октябрська": не з'явився
Суть спору: Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить стягнути з відповідачів заборгованість у сумі 2759,55 грн., що виникла внаслідок недостачі кам'яного вугілля, відвантаженого за залізничною накладною від 18.07.2010р. № 52678989.
Відповідачі позов не визнають, посилаючись на вину один одного.
Беручи до уваги, що:
Згідно з накладною від 18.07.2010р. № 52678989 ВАТ "Центральна збагачувальна фабрика "Октябрська" відвантажило на адресу позивача кам'яне вугілля. На станції Знам'янка при переважуванні вагону № 67184531 була виявлена недостача вантажу – 4600 кг, у зв'язку з чим позивач просить стягнути з відповідачів суму позову.
Недостача вугілля зафіксована комерційним актом від 21.07.2010р. № АА 055058/ 603/24, з якого вбачається, що на станцію Знам'янка вантаж надійшов в технічно несправному вагоні, завантажений вантажовідправником. В вагоні № 67184531 вантаж завантажений нижче бортів на 100 мм. На поверхні вантажу є воронкоподібні заглиблення: праворуч по ходу поїзда над 1-2 люками - довжиною 1500 мм, шириною 1500 мм, глибиною 800 мм, над 2-3 люками - довжиною 1800 мм, шириною 1800 мм, глибиною 1000 мм. Просипання вантажу відсутнє. На поверхні вантажу захисне маркування відсутнє, каток застосовувався. При цьому, виявлена технічна несправність вагону, а саме деформовані кришки 2 та 3 люків праворуч по ходу поїзда, між кришками 2 та 3 люків та поперечними балками є зазори шириною 50 мм на всю довжину кришок люків, які закладено дошкою та клоччям. Деформація старого походження, вкрита іржею. Утрата вантажу можлива. Вантажовідправник до завантаження несправність вагону бачити міг. Зазначене також підтверджується актами загальної форми від 20.07.2010р. №№ 18825, 18827, актом про технічний стан вагону (контейнера) від 20.07.2010р. № 418.
Із залізничної накладної від 18.07.2010р. № 52678989 вбачається, що розміщення і закріплення вантажу здійснено вантажовідправником згідно з параграфами 1-3, 5, 6, 8, 9 ТУ правильно. Вантажовідправником були вжиті заходи, які запобігають видуванню або просипанню вантажу, а саме вантаж розрівняно та ущільнено катком, що передбачено параграфом 9 розділу 2 ТУ, а також вимогами п. 6 Правил перевезення вантажів у вагонах відкритого типу, затверджених наказом Мінтрансу України від 20.08.2001р. № 542 та зареєстрованих в Мінюсті України 10.09.2001р. за № 796/5987, згідно з яким, з метою забезпечення збереженості всіх вантажів, що перевозяться у вагонах відкритого типу, на їх поверхню відправником наноситься захисне маркування або застосовується покриття плівкою (емульсією) чи інше закріплення верхнього шару вантажу. Залізниця прийняла вагон № 67184531 до перевезення без зауважень.
Відповідно до ст. 110 Статуту залізниць України залізниця несе відповідальність за збереження вантажу від часу його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу. Водночас у ст. 111 Статуту залізниць України наведено перелік обставин, наявність яких звільняє залізницю від відповідальності, зокрема, якщо вантаж прибув у непошкодженому відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника, якщо немає ознак втрати, псування або пошкодження вантажу під час його перевезення.
Згідно з вимогами ч. 3 ст. 308 ГК України, які кореспондуються з вимогами ч. 2 ст. 917 ЦК України, вантажовідправник зобов'язаний підготувати вантаж до перевезення з урахуванням необхідності забезпечення транспортабельності та збереження його в процесі перевезення. Аналогічні вимоги щодо обов'язку вантажовідправника підготувати вантаж з урахуванням його схоронності під час транспортування містяться і у ст. 32 Статуту залізниць України, згідно з якою, навантаження вантажу здійснюється відправником з виконанням Технічних умов. При цьому, однією із умов забезпечення транспортабельності та збереження вантажу під час його перевезення є також технічна справність вагону. Відповідно до ст. 31 Статуту залізниць України залізниця зобов'язана подавати під завантаження справні, придатні для перевезення відповідного вантажу, очищені від залишків вантажу, сміття, реквізиту, а у необхідних випадках –продезінфіковані вагони та контейнери.
Зважаючи на вищевикладене, а також на те, що технічні несправності вагону № 67184531 могли бути виявлені вантажовідправником перед завантаженням, однак він завантажив вантаж в технічно несправний вагон, а перевізник подав та прийняв технічно несправний вагон к перевезенню, в результаті чого можлива втрата вантажу, відповідно до ст.ст. 908, 924 ЦК України, ст.ст. 110, 111, 113 Статуту залізниць України сума позову підлягає стягненню з вантажовідправника та перевізника в рівних частках.
Відповідно до ст. 49 ГПК України витрати по держмиту у сумі 102 грн. та витрати на інформаційно - технічне забезпечення судового процесу у сумі 236 грн. підлягають стягненню з відповідачів пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 49, 82, 84, 85 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Стягнути з Державного підприємства "Одеська залізниця" (м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19, код 01071315, р/р 26038200003 в ОФ АБ "Експрес-Банк", МФО 328801) на користь Відкритого акціонерного товариства "Західенерго" (м. Львів, вул. Козельницька, 15, код 23269555, р/р 2600930153 в Ладижинському відділенні Промінвестбанку, МФО 302485) 1379 (одна тисяча триста сімдесят дев'ять) грн. 77 коп. боргу, 51 (п'ятдесят одна) грн. держмита, 118 (сто вісімнадцять) грн. витрат на ІТЗ судового процесу.
3. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Центральна збагачувальна фабрика "Октябрська" (Донецька область, м. Білицьке, вул. Красноармійська, 1а, код 00176549, р/р 26000301391 у відділенні ВАТ "Ощадбанк України" м. Добропіля, МФО 394158) на користь Відкритого акціонерного товариства "Західенерго" (м. Львів, вул. Козельницька, 15, код 23269555, р/р 2600930153 в Ладижинському відділенні Промінвестбанку, МФО 302485) 1379 (одна тисяча триста сімдесят дев'ять) грн. 78 коп. боргу, 51 (п'ятдесят одна) грн. держмита, 118 (сто вісімнадцять) грн. витрат на ІТЗ судового процесу.
Накази видати згідно зі ст. 116 ГПК України.
Рішення господарського суду набирає законної сили згідно зі ст. 85 ГПК України.
Суддя Панченко О.Л.
Повний текст рішення складений та підписаний 31.01.2011р.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2011 |
Оприлюднено | 08.02.2011 |
Номер документу | 13647115 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Панченко О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні