41/3
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
27.01.11 р. Справа № 41/3
Суддя господарського суду Донецької області Гончаров С.А.
при секретарі судового засідання Говор О.С.
розглянув у відкритому судовому засіданні господарського суду справу
за позовом: Краматорського міжрайонного природоохоронного прокурора в інтересах держави в особі:
1. Державної екологічної інспекції в Донецькій області, м. Донецьк
2. Краматорської міської ради, м. Краматорськ
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю „Краматорськтеплоенерго”, м. Краматорськ
про стягнення збитків від наднормативних викидів забруднюючих речовин до атмосферного повітря в сумі 12140,01 грн.
При участі представників:
від позивача 1: не з'явились (причини неявки невідомі)
від позивача 2: Бабіч Н.В. – довіреність від 20.08.2010 №02-31-1946
від відповідача: Плахоніна Н.О. – довіреність від 03.04.2010р. №06/2-10
в засіданні брали участь: прокурор Кравцов В.І. – посвідчення № 3248
СУТЬ СПОРУ:
Краматорський міжрайонний природоохоронний прокурор звернувся до господарського суду Донецької області з позовом в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Донецькій області та Краматорської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю „Краматорськтеплоенерго” про стягнення збитків від наднормативних викидів забруднюючих речовин до атмосферного повітря в сумі 12140,01 грн.
В обґрунтування позовних вимог прокурор посилається на те, що перевіркою стану додержання та виконання вимог діючого законодавства України щодо охорони атмосферного повітря відповідача встановлено перевищення викиду забруднюючої речовини від паливовикористовувального обладнання джерела викиду № 6 в атмосферу, що є порушенням ст. 10 Закону України „Про охорону атмосферного повітря” та чим заподіяно шкоду державі в сумі 12140,01 грн., яка розрахована відповідно до Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища № 639 від 10.12.2008 року, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21.01.2009 р. за № 48/16064.
Відповідачем, згідно з відзивом на позовну заяву, позовні вимоги визнано в повному обсязі та заявлено до суду клопотання про розстрочення виконання рішення строком на 3 місяці.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, суд ВСТАНОВИВ:
З 20.10.2010 року по 29.10.2010 року державним інспектором відділу оперативного міжрайонного екологічного контролю по Північному регіону Державної екологічної інспекції в Донецькій області у відповідності до ст. 20 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” було проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства на ТОВ „Краматорськтеплоенерго”, результати якої оформлено актом перевірки дотримання вимог законодавства від 20-29.10.2010 року.
Перевіркою встановлено та в акті перевірки зафіксовано, що за результатами аналізів Торецького міжрайонного відділу інструментально-лабораторного контролю від 21.10.2010 року зафіксовано перевищення нормативів викидів забруднюючих речовин від стаціонарних джерел в атмосферне повітря по цеху експлуатації турбінного та котельного обладнання (паровий котел БКЗ-160-100 ПТ№6) (паливовикористовувальне обладнання), джерело викиду № 6 по діоксиду сірки 1026,125 мг/куб.м. при нормативі викиду 756,34 мг/ку.м. (Акт № 32 відбору проб викидів стаціонарних джерел від 21.10.2010 року та протокол № 32 вимірювань вмісту забруднюючих речовин в організованих викидах стаціонарних джерел від 26.10.2010 року), що є порушенням ст. 10 Закону України „Про охорону атмосферного повітря”.
В акті перевірки зафіксовано, що при проведенні повторних вимірювань 29.10.2010 року Торецьким міжрайонним відділом інструментально-лабораторного контролю, інструментальних вимірювань потужності викиду забруднюючих речовин від джерела викиду в атмосферу № 6, перевищення нормативу викидів по діоксиду сірки не встановлено (акт № 33 відбору проб викидів стаціонарних джерел від 29.10.2010 року та протокол № 33 вимірювань вмісту забруднюючих речовин в організованих викидах стаціонарних джерел від 03.11.2010 року).
Факт наднормативного викиду відповідачем забруднюючої речовини (діоксид сірки) в атмосферне повітря зафіксований також в протоколах вимірювань вмісту забруднюючих речовин в організованих викидах стаціонарних джерел від 26.10.2010 року № 32 та від 03.11.2010 року № 33
Державним інспектором відділу оперативного міжрайонного екологічного контролю по Північному регіону Державної екологічної інспекції в Донецькій області відповідно до Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища № 639 від 10.12.2008 року, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21.01.2009 р. за № 48/16064, було здійснено розрахунок розмірів відшкодування збитків за наднормативний викид забруднюючої речовини (діоксид сірки) від паливовикористовувального обладнання, джерела викиду (ДВ № 6) в атмосферу (труба, що відводить викиди забруднюючих речовин від цеху експлуатації турбінного і котельного обладнання (паровий котел БКЗ-160-100 ПТ № 6) ТОВ „Краматорськтеплоенерго” за період з 21.10.2010 року по 29.10.2010 року (включно), відповідно до якого загальний збиток склав 12140,01 грн.
Господарський суд вважає вимоги позивача обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 40 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов'язкових екологічних вимог, зокрема, здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища.
Статтею 51 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” обумовлено, що підприємства, установи й організації, діяльність яких пов'язана з шкідливим впливом на навколишнє природне середовище, незалежно від часу введення їх у дію повинні бути обладнані спорудами, устаткуванням і пристроями для очищення викидів і скидів або їх знешкодження, зменшення впливу шкідливих факторів, а також приладами контролю за кількістю і складом забруднюючих речовин та за характеристиками шкідливих факторів.
Згідно статті 10 Закону України “Про охорону атмосферного повітря” підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані, зокрема, здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо; здійснювати контроль за обсягом і складом забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря, і рівнями фізичного впливу та вести їх постійний облік.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону України “Про охорону атмосферного повітря” для забезпечення екологічної безпеки, створення сприятливого середовища життєдіяльності, запобігання шкідливому впливу атмосферного повітря на здоров'я людей та навколишнє природне середовище здійснюється регулювання найбільш поширених і небезпечних забруднюючих речовин, перелік яких встановлених Кабінетом Міністрів України.
Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, який видається територіальним органом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів за погодженням із територіальним органом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони здоров'я (ч. 5 ст. 11 Закону України “Про охорону атмосферного повітря”).
З матеріалів справи вбачається здійснення відповідачем наднормативних викидів забруднюючої речовини (діоксид сірки) у атмосферне повітря в період з 21.10.2010 року по 29.10.2010 року, що є порушенням вимог ст.ст. 10, 11 Закону України “Про охорону атмосферного повітря”,
У відповідності до вимог ст. 33 Закону України “Про атмосферне повітря” особи, винні у перевищенні обсягів викидів забруднюючих речовин, встановлених у дозволах на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря несуть відповідальність згідно з законом.
Згідно ст. 34 Закону України “Про атмосферне повітря”, шкода, завдана порушенням законодавства про охорону атмосферного повітря, підлягає відшкодуванню у порядку та розмірах, встановлених законом.
Статтею 68 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” передбачена відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища і в тому числі зобов'язання підприємств відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок таких порушень.
Відповідно до статті 69 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” шкода, заподіяна внаслідок порушення природоохоронного законодавства, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.
Шкода, заподіяна внаслідок порушення цього законодавства, повинна відшкодовуватись у розмірах, які визначаються на підставі затверджених у встановленому порядку такс і методик обрахування розмірів шкоди, що діють на час здійснення порушення або, у разі неможливості встановлення часу здійснення порушення, - на час його виявлення.
Як зазначалось, у зв'язку з порушенням норм природоохоронного законодавства та з урахуванням норм Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища № 639 від 10.12.2008 року, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21.01.2009 р. за № 48/16064, було здійснено розрахунок розмірів відшкодування збитків за наднормативний викид забруднюючої речовини (діоксид сірки) від паливовикористовувального обладнання, джерела викиду (ДВ № 6) в атмосферу (труба, що відводить викиди забруднюючих речовин від цеху експлуатації турбінного і котельного обладнання (паровий котел БКЗ-160-100 ПТ № 6) ТОВ „Краматорськтеплоенерго” за період з 21.10.2010 року по 29.10.2010 року (включно), відповідно до якого загальний збиток склав 12140,01 грн.
Методика встановлює порядок визначення розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами суб'єктів господарювання (юридичних і фізичних осіб) (п. 1.2. Методики).
Сума збитків в розмірі 12140,01 грн. не сплачена відповідачем на день подання позову і заявлена прокурором до стягнення.
Суму збитків позивач прокурор стягнути до фонду охорони навколишнього природного середовища Краматорської міської ради.
В ст. 47 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” зазначається про утворення місцевих фондів охорони довкілля у складі відповідного місцевого бюджету за місцем заподіяння екологічної шкоди за рахунок зборів за забруднення, частини грошових стягнень за порушення норм і правил охорони довкілля та шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
Як зазначалось, відповідачем позовні вимоги визнано в повному обсязі.
Відповідно до ст. 22 Господарського процесуального кодексу України відповідач має право визнати позов повністю або частково.
Відповідно до ст. 78 Господарського процесуального кодексу України у разі визнання відповідачем позову господарський суд приймає рішення про задоволення позову за умови, що дії відповідача не суперечать законодавству або не порушують прав і охоронюваних законом інтересів інших осіб.
Судом встановлено, що дії відповідача та визнання позову відповідачем у даній справі не суперечать законодавству та не порушують прав і охоронюваних законом інтересів інших осіб.
З урахуванням викладеного, позовні вимоги є такими, що підлягають задоволенню.
Відповідачем заявлено до суду клопотання про виконання рішення строком на 3 місяці. Клопотання вмотивовано тяжким фінансовим становищем відповідача.
Позивач погодився з клопотанням відповідача про розстрочення виконання рішення, прокурор проти розстрочення виконання рішення не заперечив.
Відповідно до п. 6 ст. 83 Господарського процесуального кодексу України господарський суд, приймаючи рішення, має право відстрочити або розстрочити виконання рішення.
Враховуючи на наведене, суд дійшов висновку про можливість задоволення клопотання відповідача щодо розстрочення виконання рішення по справі та відповідно до ч. 6 ст. 83 ГПК України розстрочує виконання рішення строком на 3 місяці.
Судові витрати згідно ст. 49 Господарського процесуального кодексу України суд покладає на відповідача.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 20, 40, 51, 47, 68, 69 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”, ст.ст. 10, 11, 33, 34 Закону України “Про охорону атмосферного повітря”, ст.ст. 1, 2, 22, 32, 33, 43, 78, 82-85 Господарського процесуального кодексу України суд, -
В И Р І Ш И В :
Позовні вимоги Краматорського міжрайонного природоохоронного прокурора в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Донецькій області та Краматорської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю „Краматорськтеплоенерго” про стягнення збитків від наднормативних викидів забруднюючих речовин до атмосферного повітря в сумі 12140,01 грн. – задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Краматорськтеплоенерго” (84305, м. Краматорськ, вул. Орджонікідзе, 5, ЄДРПОУ 34657789) на рахунок фонду охорони навколишнього природного середовища Краматорської міської ради (місцевий бюджет м. Краматорська к.24062100, р/р 33110331700059, ГУ ДКУ у Донецькій області, МФО 834016, ЄДРПОУ 34686652) збитки від наднормативних викидів забруднюючих речовин до атмосферного повітря в сумі 12140,01 грн.
Розстрочити виконання рішення про стягнення збитків від наднормативних викидів забруднюючих речовин до атмосферного повітря в сумі 12140,01 грн. строком на 3 місяці шляхом щомісячного погашення заборгованості рівними частинами по 4046,67 грн.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Краматорськтеплоенерго” (84305, м. Краматорськ, вул. Орджонікідзе, 5, ЄДРПОУ 34657789) на користь Державного бюджету державне мито в сумі 121,40 грн.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Краматорськтеплоенерго” (84305, м. Краматорськ, вул. Орджонікідзе, 5, ЄДРПОУ 34657789) на користь Державного бюджету України (р/р 31210264700006 у ГУ ДКУ у Донецькій області, МФО 834016, ЄДРПОУ 34687001, Отримувач: УДК у Київському районі м. Донецька, код бюджетної класифікації 22050003) витрати з інформаційно-технічного забезпечення розгляду справ у судах в розмірі 236,00 грн.
Суддя Гончаров С.А.
В судовому засіданні 27.01.2011 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення
Рішення підписане 31.01.2011р
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2011 |
Оприлюднено | 09.02.2011 |
Номер документу | 13655897 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Орєшкіна Еліна Валеріївна
Господарське
Господарський суд Донецької області
Гончаров С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні