Харківський окружний а дміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м.Харків
31 січня 2011 р. № 2-а- 16271/10/2070
Харківський окружний адмі ністративний суд у складі:
головуючого судді - Мар'єн ко Л.М.
при секретарі судового зас ідання - Макогон Н.О.
за участю прокурора: Гайдам ака А.М.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу за позовом Пр окурора Орджонікідзевськог о району міста Харкова в інте ресах держави в особі Харків ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів до Товариства з обм еженою відповідальністю "Тур боелемент" про стягнення заб оргованості, -
В С Т А Н О В И В:
Прокурор Орджонікідзев ського району міста Харкова звернувся до Харківського ок ружного адміністративного с уду в інтересах держави в осо бі Харківського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів з позовом д о Товариства з обмеженою від повідальністю "Турбоелемент ", в якому просить суд стягнути з відповідача на користь Хар ківського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів адміністративно -господарські санкції за нез айняті робочі місця та пеню в сумі 5088,50 грн., обґрунтовуючи св ої вимоги тим, що на підставі ч .1 ст.19, 20 Закону України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні», ст. 20 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні», Порядку сплати пі дприємствами, установами, ор ганізаціями та фізичними осо бами, що використовують найм ану працю, за 1 робоче місце, пр изначене для працевлаштуван ня інвалідів і не зайняте інв алідами, відповідач до 16 квітн я 2010 року повинен був самостій но сплатити адміністративно -господарські санкції у розм ірі 5675 грн., але сплатив їх част ково - в розмірі 1000 грн. Сума заб оргованості повністю своєча сно не сплачена, тому розмір п ені на суму заборгованості с кладає 413, 50 грн.
Представник відповідача - Т овариства з обмеженою відпов ідальністю "Турбоелемент" - в судове засідання повторно н е з' явився, про дату, час та м ісце судового розгляду повід омлений належним чином, прич ини неявки суду не повідомив .
На підставі ч. 4 ст. 128 КАС Украї ни, справу може бути вирішено на підставі наявних у ній док азів, враховуючи повторне не прибуття у судове засідання представника відповідача, я кий не є суб'єктом владних пов новажень.
Представник позивача - Харк івського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів у судове засіданн я не з'явився, надав суду клопо тання, в якому просив розгляд ати справу без його участі, за значив, що позовні вимоги під тримує в повному обсязі.
Прокурор в судовому засіда нні підтримав позов та проси в його задовольнити.
Суд, вислухавши пояснення п редставника прокурора, дослі дивши матеріали справи, вста новив такі обставини.
Згідно Звіту про зайнятіст ь та працевлаштування інвалі дів за 2009 рік, наданого до Харкі вського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів, середньооблікова численність штатних працівн иків облікового складу Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Турбоелемент" у 2009 роц і становить 20 осіб.
Згідно ч. ч. 1, 2, 3 ст. 19 Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні»для підприємств, установ , організацій, у тому числі під приємств, організацій громад ських організацій інвалідів , фізичних осіб, які використо вують найману працю, встанов люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я. Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я. Підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно здійснюють працевлаштув ання інвалідів у рахунок нор мативів робочих місць виходя чи з вимог статті 18 цього Зако ну.
Відповідно до п.2 «Порядку п одання підприємствами, устан овами, організаціями та фізи чними особами, що використов ують найману працю, звітів пр о зайнятість і працевлаштува ння інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування», затвер дженого Постановою КМ Україн и № 70 від 31 січня 2007 року інформа цію про наявність вільних ро бочих місць (вакантних посад ) для працевлаштування інвал ідів роботодавці подають цен тру зайнятості за місцем їх р еєстрації як платників страх ових внесків на загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування на випадок безроб іття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Де ржкомстатом.
Відповідно, чисельність ін валідів - штатних працівник ів, які повинні були працюват и у 2009 році в ТОВ "Турбоелемент" на робочих місцях, створених відповідно до нормативу роб очих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів , встановленого ст. 19 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні», становить 1 особу.
Згідно звіту форми №10-ПІ про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів за 2009 рік, надано го ТОВ "Турбоелемент", у господ арстві працівників, яким вст ановлена інвалідність, не зн ачилося.
Відповідно до ч.1 ст.20 Закону України «Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні»підприємства, устано ви, організації, у тому числі п ідприємства, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичні особи, які викори стовують найману працю, де се редньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, н іж установлено нормативом, п ередбаченим статтею 19 цього З акону, щороку сплачують відп овідним відділенням Фонду со ціального захисту інвалідів адміністративно-господарсь кі санкції, сума яких визнача ється в розмірі середньої рі чної заробітної плати на від повідному підприємстві, уста нові, організації, у тому числ і підприємстві, організації громадських організацій інв алідів, фізичної особи, яка ви користовує найману працю, за кожне робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом. Д ля підприємств, установ, орга нізацій, у тому числі підприє мств, організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адмініст ративно - господарських санк цій за робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом, в изначається в розмірі полови ни середньої річної заробітн ої плати на відповідному під приємстві, в установі, органі зації, у тому числі підприємс тві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю.
Відповідно ч.3 ст.20 Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні»сплату адміністративно -господарських санкцій і пен і підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, проводят ь відповідно до закону за рах унок прибутку, який залишаєт ься в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборі в (обов'язкових платежів). Згід но з ч.5 ст.20 у разі несплати адм іністративно-господарських санкцій або пені чи неможлив ості їх сплати за рішенням го сподарського суду їх стягнен ня в примусовому порядку мож е бути звернено на майно підп риємства, установи, організа ції, у тому числі підприємств а, організації громадських о рганізацій інвалідів, фізичн ої особи, яка використовує на йману працю, в порядку, передб аченому законом. Таким чином Закон не ставить сплату санк цій в залежність від наявнос ті чи відсутності прибутку, а визначає лише порядок сплат и штрафних санкцій.
Вказана вище адміністрати вно-господарська санкція зас тосовується за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів. Т ак, відповідно до ч. 5 ст. 19 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні»виконанням нормати ву робочих місць у кількості , визначеній згідно з ч.1 цієї с татті, вважається працевлашт ування підприємством, устано вою, організацією, у тому числ і підприємством, організаціє ю громадських організацій ін валідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, для яких це місце роботи є осн овним. Працевлаштування - це с истема організаційних, еконо мічних і правових заходів, на правлених на забезпечення тр удової зайнятості населення .
Відповідно ч.3 ст.18 Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні»підприємства, установи, організації, фізичні особи, я кі використовують найману пр ацю, зобов'язані виділяти та с творювати робочі місця для п рацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робоч і місця, створювати для них ум ови праці з урахуванням інди відуальних програм реабіліт ації і забезпечувати інші со ціально-економічні гарантії , передбачені чинним законод авством, надавати державній службі зайнятості інформаці ю, необхідну для організації працевлаштування інвалідів , і звітувати Фонду соціально го захисту інвалідів про зай нятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встанов леному Кабінетом Міністрів У країни.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що покладення на п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичних осіб, які використовую ть найману працю, обов'язку пр ацевлаштування інвалідів, пе редбачає виділення та створе ння робочих місць для працев лаштування інвалідів, у тому числі спеціальних робочих м ісць, створення для них умови праці з урахуванням індивід уальних програм реабілітаці ї і забезпечення інших соціа льно-економічних гарантій, а також надання державній слу жбі зайнятості інформації, н еобхідної для організації пр ацевлаштування інвалідів.
Згідно ст.18-1 Закону України « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні»де ржавна служба зайнятості зді йснює пошук підходящої робот и відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда ква ліфікації та знань, з урахува нням його побажань.
Наведене свідчить про те, що обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжуєтьс я його обов'язком підбирати і працевлаштовувати інваліді в на створені робочі місця. Та кий обов'язок покладається н а органи працевлаштування, щ о перелічені в ст.18 Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні».
На підприємство хоч і не пок ладається обов'язок працевла штовувати інвалідів, але пок ладається обов'язок створюва ти та належним чином атестув ати робочі місця для працевл аштування інвалідів та інфор мувати про таку кількість ст ворених робочих місць органи працевлаштування інвалідів .
Відповідно до ч.1 ст.238 Господ арського кодексу України, за порушення встановлених зако нодавчими актами правил здій снення господарської діяльн ості до суб'єктів господарюв ання можуть бути застосовані уповноваженими органами дер жавної влади або органами мі сцевого самоврядування адмі ністративно-господарські са нкції, тобто заходи організа ційно-правового або майновог о характеру, спрямовані на пр ипинення правопорушення суб 'єкта господарювання та лікв ідацію його наслідків.
Стаття 218 ГК України передба чає, що підставою господарсь ко-правової відповідальност і учасника господарських від носин є вчинене ним правопор ушення у сфері господарюванн я. Учасник господарських від носин відповідає за невикона ння або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійсне ння господарської діяльност і, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього захо дів для недопущення господар ського правопорушення. У раз і якщо інше не передбачено за коном або договором, суб'єкт г осподарювання за порушення г осподарського зобов'язання н есе господарсько-правову від повідальність, якщо не довед е, що належне виконання зобов 'язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і не відворотних обставин за дани х умов здійснення господарсь кої діяльності.
Відповідно до п.4 ст.20 Закону України «Про зайнятість насе лення»від 01 березня 1991 року № 803- ХІІ підприємства, установи і організації незалежно від ф орми власності реєструються у місцевих центрах зайнятос ті за їх місцезнаходженням я к платники збору до Фонду заг альнообов'язкового державно го соціального страхування У країни на випадок безробіття , щомісяця подають цим центра м адміністративні дані у пов ному обсязі про наявність ві льних робочих місць (вакансі й), у тому числі призначених дл я працевлаштування інваліді в, та про працівників, які прац юють неповний робочий день (т иждень), якщо це не передбачен о трудовим договором, або не п рацюють у зв'язку з простоєм в иробництва з не залежних від них причин, і в десятиденний с трок - про всіх прийнятих прац івників у порядку, встановле ному законодавством. Несвоєч асна реєстрація або відмова від неї, порушення порядку по дання адміністративних дани х тягне за собою відповідаль ність, передбачену законом.
Таким чином, законодавство м передбачена обов' язковіс ть щомісячного подання підпр иємствами, установами і орга нізаціями незалежно від форм и власності звітності про на явність вільних робочих місц ь (вакансій), у тому числі приз начених для працевлаштуванн я інвалідів, до місцевих цент рів зайнятості.
Відповідно до листа Харків ського міського центру зайня тості №1316 від 27 січня 2011 року, вст ановлено, що ТОВ "Турбоелемен т" звіти про наявність вільни х робочих місць для інваліді в (форма 3-ПН) у 2009 році не подавал о.
Таким чином, встановлено фа кт невиконання роботодавцем заходів щодо інформування п ро наявність вакансій для пр ацевлаштування інвалідів ор ганів працевлаштування.
Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку, що відп овідачем не було вжито всіх н алежних заходів для виконанн я нормативу робочих місць дл я працевлаштування інваліді в.
Відповідно до ст. 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні»адміністративно-госпо дарські санкції розраховуют ься та сплачуються підприємс твами, установами, організац іями, у тому числі підприємст вами, організаціями громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичними особами, зазначеним и в частині першій цієї статт і, самостійно в строк до 15 квіт ня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення н ормативу, встановленого част иною першою ст. 19 цього Закону .
Згідно із вимогами ч. 2 ст. 20 За кону України «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні»порушення термі нів сплати адміністративно-г осподарських санкцій тягне з а собою нарахування пені. Пен я обчислюється, виходячи з 120 в ідсотків річних облікової ст авки Національного банку Укр аїни, що діяла на момент сплат и, нарахованої на повну суму н едоїмки за весь її строк. Відп овідачем не було своєчасно с плачено адміністративно-гос подарські санкції на суму 4675,00 грн., внаслідок чого було нара ховану пеню в розмірі 413,50 грн.
На момент звернення до суду з позовом вказана сума адмін істративно-господарських са нкцій відповідачем не сплаче на.
Таким чином, із врахуванням вищевикладених обставин, су д вважає, що позовні вимоги об ґрунтовані та з ТОВ "Турбоеле мент" підлягають стягненню а дміністративно-господарськ і санкції в сумі 4675,00 грн. та пені у розмірі 413,50 грн.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни судові витрати з відпов ідача не стягуються.
На підставі вищевикладено го, керуючись ст.ст. 2, 8-14, 71, 72, 94, 160-163, 167, 186 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов П рокурора Орджонікідзевсько го району міста Харкова в інт ересах держави в особі Харкі вського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з об меженою відповідальністю "Ту рбоелемент" про стягнення за боргованості - задовольнит и в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю "Тур боелемент" (61047, м.Харків, пр.Мо сковський, 296, кв.141, код ЄДРПОУ 32869822, МФО 351663, р/р 260073001448, АТ банк "Мерку рій") на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів (61022, м.Харків, майдан Свободи ,5, Держпром, 5 під., к.16, УДК Дзержи нського району, банк отримув ача: ГДКУ у Харківській облас ті, р/р 312192300003, МФО 851011, ЄДРПОУ 24134567) адм іністративно - господарські санкції за незайняті робочі місця та пеню в сумі 5088.50 грн. (п'я ть тисяч вісімдесят вісім гр ивень 50 копійок).
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання апеляційної скар ги, якщо скаргу не було подано . У разі подання апеляційної с карги постанова, якщо її не ск асовано, набирає законної си ли після повернення апеляцій ної скарги, відмови у відкрит ті апеляційного провадження або набрання законної сили р ішенням за наслідками апеляц ійного провадження.
Постанова може бути оска ржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційног о адміністративного суду чер ез Харківський окружний адмі ністративний суд шляхом пода чі апеляційної скарги протяг ом десяти днів з дня її прогол ошення. У разі застосування с удом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийн яття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови.
Повний текст пост анови виготовлено 04.02.2011 року.
Суддя Л.М. Мар'єнко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2011 |
Оприлюднено | 09.02.2011 |
Номер документу | 13669077 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мар'єнко Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні