ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 січня 2011 р. № 2а-5072/10/1370
Львівський окружний адм іністративний суд в складі:
головуючого судді Гулика А.Г.,
за участю:
секретаря судового засіда ння Андрушакевич Т.В.,
представник позивача не з ' явився,
представника відповідача Чабана О.С.,
розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу за позовом Товариства з обмеженою відпо відальністю «Європлакат-Зах ід»до Державної податкової і нспекції у Франківському рай оні м. Львова про визнання про типравними та скасування под аткових повідомлень-рішень, -
в с т а н о в и в :
Товариство з обмеженою в ідповідальністю «Європлака т-Захід»(далі - ТзОВ «Європл акат-Захід») звернулося до су ду з адміністративним позово м до Державної податкової ін спекції у Франківському райо ні м. Львова (далі - ДПІ у Фран ківському районі м. Львова), в якому просить суд визнати пр отиправними та скасувати нас тупні податкові повідомленн я-рішення: від 18.03.2009 року № 0000272340/0; ві д 28.05.2009 року № 0000272340/1; від 30.06.2009 року № 00 00272340/4; від 11.08.2009 року № 0000272340/2; від 24.11.2009 р оку № 0000272340/3.
Позовні вимоги обґру нтовані тим, що висновки акту ДПІ у Франківському районі м. Львова, на підставі я кого прийнято оскаржувані по даткові повідомлення-рішенн я, не відповідають фактичним обставинам фінансово-господ арської діяльності позивача . Позивач зазначає, що між ТзОВ «Європлакат-Захід»та ТзОВ « Профліга»укладено договори про надання послуг щодо інфо рмаційного, іншого обслугову вання з наявності, розміщенн я, стану рекламоносіїв. Оплат а послуг, наданих ТзОВ «Профл іга»проводилась у безготівк овій формі, шляхом перерахув ання відповідних сум на розр ахунковий рахунок виконавця на підставі актів здачі-прий мання. Послуги відповідно до договорів надавались якісно та вчасно, у зв' язку з чим по зивачем здійснено оплату за отримані послуги. ТзОВ «Проф ліга»надано відповідні пода ткові накладні, які є звітним и податковими та одночасно р озрахунковими документами. В обґрунтування позовних вимо г додатково зазначає, що дато ю виникнення права платника податку на податковий кредит є дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів. Вважає, що несплата к онтрагентом до бюджету подат ку не є перешкодою для віднес ення позивачем витрат з ПДВ д о податкового кредиту. Крім т ого, позивач зазначає, що наяв ність у ТзОВ «Європлакат-Зах ід»податкових накладних є до статньою підставою для включ ення до податкового кредиту сплачених сум податку на дод ану вартість, що, на думку пози вача, свідчить про безпідста вність та необґрунтованість висновку ДПІ у Франківськом у районі м. Львова про порушен ня позивачем норм п.п. 7.4.4, 7.4.1 п. 7.4 с т. 7 Закону України «Про подато к на додану вартість». Врахов уючи викладене, позивач вваж ає, що не може нести відповіда льність за порушення норм чи нного законодавства іншими п латниками податків і зборів, оскільки чинним законодавст вом не передбачено обов' язк у покупця, а також не надано йо му повноважень на перевірку достовірності даних, які вка зуються продавцем в його пер винних документах.
ДПІ у Франківському р айоні м. Львова подано до суду заперечення на позов, в якому проти позову заперечує та пр осить суд відмовити позивачу у задоволенні позову. Свої за перечення обґрунтовує тим, щ о в процесі проведення перев ірки встановлено, що ТзОВ «Єв роплакат-Захід»безпідставн о включило до складу податко вого кредиту податок на дода ну вартість в розмірі 27524 грн. 00 к оп. з вартості наданих послуг , отриманих від ТзОВ «Профліг а». Факт здачі-приймання посл уг з інформаційного, консуль таційно-довідкового, абонеме нтного обслуговування з наяв ності, розміщення, стану рекл амоносіїв засвідчено актами здачі-приймання робіт. Проте , в цих актах не конкретизован о зміст наданих послуг згідн о з умовами договорів, не зазн ачено виконавців, які здійсн ювали роботи, а також не місти ться інформація про фактично понесені витрати на здійсне ння вказаних послуг. Крім тог о, для перевірки не надано мат еріальних доказів виконання робіт, не вказано статті витр ат та зміст господарської оп ерації. Для надання первинни м документам доказовості вон и повинні відповідати вимога м чинного законодавства. Ств ерджує, що позивачем не довед ено реальність операції, не п ідтверджено реальність часу здійснення операції, місцез находження майна, наявність трудових ресурсів, виробничн о-складських приміщень та ін шого майна (технічного персо налу, основних фондів, виробн ичних активів, складських пр иміщень і транспортних засо бів), які економічно необхідн і для виконання такого поста чання або здійснення діяльно сті, що свідчить про відсутні сть необхідних умов для резу льтатів відповідної господа рської діяльності.
Позивач явку у повнов аженого представника в судов е засідання не забезпечив, хо ча належним чином був повідо млений про дату, час та місце й ого проведення. Подав до суду заяву про розгляд справи без участі його представника. В с удових засіданнях, в яких бра в участь представник позивач а позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовні й заяві. Додатково пояснив, що норми Закону України «Про по даток на додану вартість», вк азані в акті перевірки, регул юють питання заборони включе ння сум ПДВ до податкового кр едиту за відсутності податко вих накладних, а також порядк у складання податкової накла дної, проте не регулюють пита ння відсутності у платника П ДВ права на включення сум ПДВ до складу податкового креди ту за умови невідображення к онтрагентом сум ПДВ у податк овому зобов' язанні. Вважає, що сама по собі несплата пода тку контрагентом (у тому числ і у разі ухилення від сплати) п ри фактичному здійсненні гос подарської операції не вплив ає на податковий кредит поку пця та суму бюджетного відшк одування. Таким чином, податк ові органи не можуть нарахов увати податок на додану варт ість та застосовувати штрафн і (фінансові) санкції до покуп ця при несплаті цього податк у продавцем, оскільки чинне з аконодавство не встановлює п ідстав для такого нарахуванн я та накладення штрафних сан кцій.
Представник відповід ача в судовому засіданні про ти позову заперечив з аналог ічних підстав, наведених у пи сьмових запереченнях. Додатк ово пояснив, що згідно з надан ими для перевірки актами вик онаних робіт неможливо встан овити чи пов' язані надані п ослуги з господарською діяль ністю та економічну доцільні сть проведених господарськи х операцій. Проведеним дослі дженням фінансово-господарс ької діяльності контрагента позивача - ТзОВ «Профліга»в становлено відсутність осно вних фондів та виробничих по тужностей, трудових ресурсів , транспортних засобів, що вка зує на неможливість фактично го здійснення господарської діяльності. Таким чином, вста новлено відсутність поставо к товарів, надання послуг та у кладання угод з метою настан ня реальних наслідків. Опера ції із придбання та реалізац ії товарів (робіт, послуг) мали не реальний характер, товар н е перевозився, а також не збер ігався. ДПІ у Франківському р айоні м. Львова не встановлен о наявності економічних або інших причин систематичного придбання та продажу товарі в (робіт, послуг). Додатково за значає, що податковий кредит формується лише тоді, коли ма є місце реальний факт придба ння товарів (робіт, послуг), то бто за наслідками вчинення с уб' єктами господарювання р еальної господарської опера ції. Вважає, що наведене свідч ить про відсутність факту от римання позивачем товарів (р обіт, послуг) від ТзОВ «Профлі га», а відтак неправомірніст ь формування ТзОВ «Європлака т-Захід»податкового кредиту . Враховуючи викладене вище, п росить суд відмовити позивач у у задоволенні позову.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослі дивши подані документи, всеб ічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини справи, н а яких ґрунтуються позовні в имоги та заперечення, об' єк тивно оцінивши докази, які ма ють юридичне значення для ро згляду справи і вирішення сп ору по суті, суд дійшов виснов ку, що позов не підлягає задов оленню, виходячи з наступних підстав.
Позивач - ТзОВ «Європл акат-Захід»зареєстроване де ржавним реєстратором викона вчого комітету Львівської мі ської ради як юридична особа , код ЄДРПОУ - 31215948, місцезнаход ження юридичної особи: м. Льві в, вул. С.Бандери, буд. 43, фактичн е місцезнаходження: м. Львів, п л. Міцкевича, буд. 8. Позивач взя тий на облік як платник подат ків в ДПІ у Франківському рай оні м. Львова, зареєстрований платником ПДВ.
Як вбачається з матер іалів справи, на підставі нап равлення від 25.02.2009 року № 23-2/140, згі дно з ч. 6 ст. 11 Закону України «П ро державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990 року № 509-ХІІ та відповідно до наказу від 23 .02.2009 року № 97, ДПІ у Франківськом у районі м. Львова проведена п озапланова виїзна перевірка ТзОВ «Європлакат-Захід», код ЄДРПОУ - 31215948 з питань взаємов ідносин та взаєморозрахункі в з ТзОВ «Профліга», код ЄДРПО У - 31730132 за період з 01.03.2008 року по 01 .12.2008 року, за результатами якої складено акт перевірки від 05. 03.2009 року № 647/23-4/31215948.
Вказаною перевіркою встановлено порушення позив ачем вимог п.п. 1.7, 1.8 ст. 1, п.п. 7.2.3 п. 7.2, п .п. 7.3.1 п. 7.3, п.п. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість» від 03.04.1997 року № 168/97-ВР, у зв' язку з чим занижено пода ток на додану вартість в сумі 27524 грн. 00 коп., в тому числі: за бе резень 2008 року - 2000 грн. 00 коп.; за квітень 2008 року - 2600 грн. 00 коп.; з а червень 2008 року - 1500 грн. 00 коп.; за липень 2008 року - 5000 грн. 00 коп. ; за жовтень 2008 року - 6880 грн. 00 ко п.; за листопад 2008 року - 9544 грн. 00 коп.
На підставі акту пере вірки від 05.03.2009 року № 647/23-4/31215948, згід но з п.п. «б»п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4, п.п. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами»від 21.12.2000 року № 2181-І ІІ, ДПІ у Франківському район і м. Львова прийнято податков е повідомлення-рішення від 18.0 3.2009 року № 0000272340/0, яким позивачу ви значено суму податкового зоб ов' язання за платежем подат ок на додану вартість в розмі рі 41286 грн. 00 коп., у тому числі за о сновним платежем - 27524 грн. 00 ко п., за штрафними (фінансовими) санкціями - 13762 грн. 00 коп.
На підставі ст. 5 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и»від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ, позивач ем в адміністративному поряд ку оскаржено вказане податко ве повідомлення-рішення, за н аслідками якого податкове по відомлення-рішення залишено без змін, а скарги - без задов олення. За результатами розг ляду скарг позивача ДПІ у Фра нківському районі м. Львова п рийнято податкові повідомле ння-рішення: від 28.05.2009 року № 0000272340/ 1; від 30.06.2009 року № 0000272340/4; від 11.09.2009 року № 0000272340/2 та від 24.11.2009 року № 0000272340/3.
Спір між сторонами ви ник стосовно правомірності п одаткових повідомлень-рішен ь ДПІ у Франківському районі м. Львова від 18.03.2009 року № 0000272340/0; ві д 28.05.2009 року № 0000272340/1; від 30.06.2009 року № 00 00272340/4; від 11.09.2009 року № 0000272340/2; від 24.11.2009 р оку № 0000272340/3.
В ході проведення поз апланової документальної пе ревірки ТзОВ «Європлакат-Зах ід»ДПІ у Франківському район і м. Львова встановлено, що поз ивачем включено до складу по даткового кредиту в декларац ії з податку на додану вартіс ть за березень, квітень, черве нь, липень, жовтень та листопа д 2008 року податок на додану вар тість в сумі 27524 грн. 00 коп. з варт ості надання послуг по покле йці зображень на щити, обслуг овування зупинок громадсько го транспорту, ремонт призма трона за адресою: м. Львів, пл. М іцкевича, буд. 8, консультаційн і довідкові послуги, інформа ційні послуги, інформаційні консультаційно-довідкові по слуги по обслуговуванню з на явності, розміщення, стану ре кламоносіїв в Західному регі оні України, а саме: Чернівець ка, Закарпатська, Хмельницьк а, Рівненська, Волинська, Іван о-Франківська областях, отри маних від ТзОВ «Профліга»в т ому числі: у березні 2008 року в с умі 2000 грн. 00 коп.; у квітні 2008 року в сумі 2600 грн. 00 коп.; у червні 2008 ро ку в сумі 1500 грн. 00 коп.; у липні 2008 р оку в сумі 5000 грн. 00 коп.; у жовтні 2008 року в сумі 6880 грн. 00 коп. та у ли стопаді 2008 року в сумі 9544 грн. 00 ко п.
Згідно з наданими док ументами, в березні 2008 року між ТзОВ «Європлакат-Захід»та Т зОВ «Профліга»укладено дого вір № 02-03 від 02.03.2008 року на інформа ційно-довідкове обслуговува ння, згідно з яким ТзОВ «Європ лакат-Захід»(замовник) доруч ає, а ТзОВ «Профліга»(виконав ець) бере на себе виконання ін формаційного, консультаційн о-довідкового, абонементного (одноразового) обслуговуван ня з наявності, розміщення, ст ану рекламоносіїв формату 3х 6 м. та 1,2х1,8 м. в Західному регіон і України, а саме: Чернівецька , Закарпатська, Хмельницька, Р івненська, Волинська, Івано-Ф ранківська областях. Вартіст ь одноразової послуги по вка заному договору становить 12000 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ в су мі 2000 грн. 00 коп.
В квітні 2008 року між ТзО В «Європлакат-Захід»та ТзОВ «Профліга»укладено договір № 01-04 від 11.04.2008 року на інформацій но-довідкове обслуговування , згідно з яким ТзОВ «Європлак ат-Захід»(замовник) доручає, а ТзОВ «Профліга»(виконавець) бере на себе виконання інфор маційного, консультаційно-до відкового, абонементного (од норазового) обслуговування з наявності, розміщення, стану рекламоносіїв формату 3х6 м. т а 1,2х1,8 м. в Західному регіоні Ук раїни, а саме: Чернівецька, Зак арпатська, Хмельницька, Рівн енська, Волинська, Івано-Фран ківська областях. Вартість н аданої одноразової послуги п о вказаному договору станови ть 15600 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ в сумі 2600 грн. 00 коп.
В червні 2008 року між ТзО В «Європлакат-Захід»та ТзОВ «Профліга»укладено договір № 28 від 02.06.2008 року на інформаційн о-довідкове обслуговування, згідно з яким ТзОВ «Європлак ат-Захід»(замовник) доручає, а ТзОВ «Профліга»(виконавець) бере на себе виконання інфор маційного, консультаційно-до відкового, абонементного (од норазового) обслуговування з наявності, розміщення, стану рекламоносіїв формату 3х6 м. т а 1,2х1,8 м. в Західному регіоні Ук раїни, а саме: Чернівецька, Зак арпатська, Хмельницька, Рівн енська, Волинська, Івано-Фран ківська областях. Вартість н аданої одноразової послуги п о вказаному договору станови ть 9000 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ в сумі 1500 грн. 00 коп.
В липні 2008 року між ТзОВ «Європлакат-Захід»та ТзОВ « Профліга»укладено договір № 32 від 01.07.2008 року на інформаційно -довідкове обслуговування, з гідно з яким ТзОВ «Європлака т-Захід»(замовник) доручає, а Т зОВ «Профліга»(виконавець) б ере на себе виконання інформ аційного, консультаційно-дов ідкового, абонементного (одн оразового) обслуговування з наявності, розміщення, стану рекламоносіїв формату 3х6 м. т а 1,2х1,8 м. в Західному регіоні Ук раїни, а саме: Чернівецька, Зак арпатська, Хмельницька, Рівн енська, Волинська, Івано-Фран ківська областях. Вартість н аданої одноразової послуги п о вказаному договору станови ть 30000 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ в сумі 5000 грн. 00 коп.
В жовтні 2008 року між ТзО В «Європлакат-Захід»та ТзОВ «Профліга»укладено договір № 02-10 від 02.10.2008 року на інформацій но-довідкове обслуговування , згідно з яким ТзОВ «Європлак ат-Захід»(замовник) доручає, а ТзОВ «Профліга»(виконавець) бере на себе виконання інфор маційного, консультаційно-до відкового, абонементного (од норазового) обслуговування з наявності, розміщення, стану рекламоносіїв формату 3х6 м. т а 1,2х1,8 м. в Західному регіоні Ук раїни, а саме: Чернівецька, Зак арпатська, Хмельницька, Рівн енська, Волинська, Івано-Фран ківська областях. Вартість н аданої одноразової послуги п о вказаному договору станови ть 18000 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ в сумі 3000 грн. 00 коп.
Згідно з договором № 01 -10 від 01.10.2008 року, ТзОВ «Профліга» (виконавець) на замовлення Тз ОВ «Європлакат-Захід»(замовн ик) здійснює обслуговування рекламоносіїв розміром 3х6 м., 3х4 м. та сіті-лайтів розміром 1,2 х1,8 м. на зупинках громадськог о транспорту в м. Львові. Варті сть обслуговування визначає ться щомісячно і залежить ві д кількості поклейок зображе нь на рекламоносії.
В листопаді 2008 року між ТзОВ «Європлакат-Захід»та Т зОВ «Профліга»укладено дого вір № 03-11 від 03.11.2008 року на інформа ційно-довідкове обслуговува ння, згідно з яким ТзОВ «Європ лакат-Захід»(замовник) доруч ає, а ТзОВ «Профліга»(виконав ець) бере на себе виконання ін формаційного, консультаційн о-довідкового, абонементного (одноразового) обслуговуван ня з наявності, розміщення, ст ану рекламоносіїв формату 3х 6 м. та 1,2х1,8 м. в Західному регіон і України, а саме: Чернівецька , Закарпатська, Хмельницька, Р івненська, Волинська, Івано-Ф ранківська областях. Вартіст ь наданої одноразової послуг и по вказаному договору стан овить 18000 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ в сумі 3000 грн. 00 коп.
На виконання умов заз начених вище договорів ТзОВ «Профліга»надало послуги та виконано роботи з ремонту пр изматрона, у зв' язку з чим ви писано (оформлено) акти здачі -приймання робіт та податков і накладні: 1) акт від 31.03.2008 року н а суму 12000 грн. 00 коп., ПН № 3310000080 в ід 31.03.2008 року на суму 12000 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ в сумі 2000 грн. 00 коп.; 2) акт від 30.04.2008 року на суму 1 5600 грн. 00 коп., ПН № 4300000019 від 30.04.2008 року на суму 15600 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ на суму 2600 грн. 00 коп.; 3) акт від 27.06.2008 року на суму 9000 грн. 00 коп., ПН № 6270000051 від 27.06.2008 року н а суму 9000 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ на суму 1500 грн. 00 коп.; 4) акт ві д 31.07.2008 року на суму 30000 грн. 00 коп., П Н № 7310000057 від 31.07.2008 року на суму 30000 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ на суму 5000 грн. 00 коп.; 5) акт від 31.10.2008 ро ку на суму 23280 грн. 00 коп., ПН № 103100 0003 від 31.10.2008 року на суму 23280 грн. 0 0 коп., в тому числі ПДВ на суму 3 880 грн. 00 коп.; 6) акт від 31.10.2008 року на суму 18000 грн. 00 коп., ПН № 1031000002 ві д 31.10.2008 року на суму 18000 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ на суму 3000 грн. 00 коп.; 7) акт від 28.11.2008 року на суму 23 856 грн. 00 коп., ПН № 1128000017 від 28.11.2008 р оку на суму 23856 грн. 00 коп., в тому ч ислі ПДВ на суму 3976 грн. 00 коп.; 8) а кт від 28.11.2008 року на суму 18000 грн. 00 к оп., ПН № 1128000015 від 28.11.2008 року на суму 18000 грн. 00 коп., в тому числі П ДВ на суму 3000 грн. 00 коп.; 9) акт від 28.11.2008 року на суму 15408 грн. 00 коп., ПН № 1128000014 від 28.11.2008 року на суму 15 408 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ на суму 2568 грн. 00 коп.
Суми податку на додан у вартість по зазначеним под атковим накладним відображе но в реєстрі отриманих подат кових накладних за період бе резень, квітень, червень, липе нь, жовтень, листопад 2008 року та включено до податкового кре диту за відповідні періоди: б ерезень, квітень, червень, лип ень, жовтень та листопад 2008 рок у.
Згідно з актами здачі -прийняття робіт ТзОВ «Профл іга»виконано, а ТзОВ «Європл акат-Захід»отримано такі пос луги та роботи: 1) інформаційні , консультаційно-довідкові п ослуги з наявності, розміщен ня, стану рекламоносіїв форм ату 3х6 та 1,2х1,8 м. в Західному рег іоні, а саме Чернівецька, Зака рпатська, Хмельницька, Рівне нська, Волинська, Івано-Франк івська областях на суму 12000 грн . 00 коп., в тому числі ПДВ на суму 2000 грн. 00 коп., що підтверджуєтьс я актом від 31.03.2008 року; 2) інформац ійні, консультаційно-довідко ві послуги з наявності, розмі щення, стану рекламоносіїв ф ормату 3х6 та 1,2х1,8 м. в Західному регіоні, а саме Чернівецька, З акарпатська, Хмельницька, Рі вненська, Волинська, Івано-Фр анківська областях на суму 1560 0 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ на с уму 2600 грн. 00 коп., що підтверджує ться актом від 30.04.2008 року; 3) інфор маційні, консультаційно-дові дкові послуги з наявності, ро зміщення, стану рекламоносії в формату 3х6 та 1,2х1,8 м. в Західно му регіоні, а саме Чернівецьк а, Закарпатська, Хмельницька , Рівненська, Волинська, Івано -Франківська областях на сум у 9000 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ н а суму 1500 грн. 00 коп., що підтверд жується актом від 27.06.2008 року; 4) ін формаційні, консультаційно-д овідкові послуги з наявності , розміщення, стану рекламоно сіїв формату 3х6 та 1,2х1,8 м. в Захі дному регіоні, а саме Черніве цька, Закарпатська, Хмельниц ька, Рівненська, Волинська, Ів ано-Франківська областях на суму 30000 грн. 00 коп., в тому числі П ДВ на суму 5000 грн. 00 коп., що підтв ерджується актом від 31.07.2008 року ; 5) поклейка зображень на щити , обслуговування зупинок гро мадського транспорту на суму 23280 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ на суму 3880 грн. 00 коп., що підтвердж ується актом від 31.10.2008 року; 6) інформаційні, консультаційно-довідкові по слуги з наявності, розміщенн я, стану рекламоносіїв форма ту 3х6 та 1,2х1,8 м. в Західному регі оні, а саме Чернівецька, Закар патська, Хмельницька, Рівнен ська, Волинська, Івано-Франкі вська областях на суму 18000 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ на суму 3000 грн. 00 коп., що підтверджуєтьс я актом від 31.10.2008 року; 7) поклейка зображень на щити на суму 23856 г рн. 00 коп., в тому числі ПДВ на су му 3976 грн. 00 коп., що підтверджуєт ься актом від 28.11.2008 року; 8) інформ аційні, консультаційно-довід кові послуги з наявності, роз міщення, стану рекламоносіїв формату 3х6 та 1,2х1,8 м. в Західном у регіоні, а саме Чернівецька , Закарпатська, Хмельницька, Р івненська, Волинська, Івано-Ф ранківська областях на суму 18000 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ на суму 3000 грн. 00 коп., що підтвердж ується актом від 28.11.2008 року; 9) рем онт призматрона пл. Міцкевич а, 8 на суму 15408 грн. 00 коп., в тому чи слі ПДВ на суму 2568 грн. 00 коп., що п ідтверджується актом від 28.11.200 8 року.
З аналізу ст. 7 Закону У країни «Про податок на додан у вартість»від 03.04.1997 року № 168/97-ВР , випливає, що однією з обов' я зкових підстав для формуванн я податкового кредиту, окрім факту отримання податкової накладної є підтвердження ре альності придбання товарів ( робіт, послуг), які призначают ься для їх використання в гос подарській діяльності таког о платника, тобто підтвердже ння реальності самої господа рської операції.
Господарська діяльні сть, визначення якої закріпл ено в п. 1.32 ст. 1 Закону України «П ро оподаткування прибутку пі дприємств», це будь-яка діяль ність особи, направлена на от римання доходу в грошовій, ма теріальній або нематеріальн ій формах, у разі коли безпосе редня участь такої особи в ор ганізації такої діяльності є регулярною, постійною та сут тєвою. Під безпосередньою уч астю слід розуміти зазначену діяльність особи через свої постійні представництва, фі ліали, відділення, інші відок ремлені підрозділи, а також ч ерез довірену особу, агента а бо будь-яку іншу особу, яка діє від імені га на користь першо ї особи.
Із аналізу перелічен их вище актів здачі-прийманн я робіт вбачається, що в них не визначено зміст та обсяг гос подарської операції, одиницю виміру господарської операц ії. Таким чином, понесені витр ати на придбання цих робіт (по слуг) належними чином не офор млені документами, які б підт верджували фактичне виконан ня робіт (надання послуг), а то му вказані акти не можуть вва жатися належними первинними документами.
Господарська операці я може бути підтверджена лиш е тими документами, які свідч ать про реальність виконання договору, зміст і обсяг надан их послуг та їх вартість. Прот е, в матеріалах справи відсут ні будь-які відомості, яку сам е роботу, та яким чином було на дано виконавцем за вказаними вище договорами.
В судових засіданнях представник позивача не змі г обґрунтувати, яким чином от римані послуги були використ ані позивачем в його господа рській діяльності. Отже, пред ставником позивача, під час р озгляду справи, не доведено з в' язок між такими витратами та безпосередньою господарс ькою діяльністю ТзОВ «Європл акат-Захід».
Згідно з п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні»від 16.07.1999 року № 996-ХІV, п ідставою для бухгалтерськог о обліку господарської опера ції є первинні документи, які фіксують факти здійснення г осподарських операцій. Виход ячи з вимог вказаного вище За кону, відображення господарс ьких операцій в податковому обліку здійснюється на підст аві даних бухгалтерського об ліку.
Відповідно до вимог п . 3.2 ст. 3 цього Закону, бухгалтер ський облік є обов' язковим видом обліку, який ведеться п ідприємством. Фінансова, под аткова, статистична та інші в иди звітності, що використов ують грошовий вимірник, ґрун туються на даних бухгалтерсь кого обліку.
Стаття 9 Закону Україн и «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Укра їні»від 16.07.1999 року № 996-ХІV встано влює вимоги до первинних док ументів, які є підставою для б ухгалтерського та податково го обліку. Згідно з положення ми цієї статті, підставою для бухгалтерського обліку госп одарських операцій є первинн і документи, які фіксують фак ти здійснення господарських операцій. Первинні документ и повинні бути складені під ч ас здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закі нчення. Для контролю та впоря дкування оброблення даних на підставі первинних документ ів можуть складатися зведені облікові документи.
При цьому, згідно з ч. 2 ц ієї статті, первинні та зведе ні облікові документи можуть бути складені на паперових а бо машинних носіях і повинні мати такі обов' язкові рекв ізити: назву документа (форми ); дату і місце складання; назв у підприємства, від імені яко го складено документ; зміст т а обсяг господарської операц ії, одиницю виміру господарс ької операції; посади осіб, ві дповідальних за здійснення г осподарської операції і прав ильність її оформлення; особ истий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здій сненні господарської операц ії. Отже, для надання первинни м документам юридичної сили і доказовості, вони повинні в ідповідати вимогам чинного з аконодавства України. При ць ому, фактичні витрати на посл уги повинні оформлятися відп овідними документами, які б п ідтверджували фактичне вико нання тієї чи іншої господар ської операції.
Документи, якими пози вач підтверджує виконання го сподарських операцій, а саме акти здачі-приймання робіт, в яких зазначено лише зміст по слуг, не можуть братись судом до уваги, оскільки первинні д окументи для надання їм юрид ичної сили повинні мати обов ' язкові реквізити, передбач ені ст. 9 Закону України «Про б ухгалтерській облік та фінан сову звітність в Україні»ві д 16.07.1999 року № 996-ХІV.
Суд зазначає, що госпо дарська операція може бути п ідтверджена лише тими докуме нтами, які свідчать про реаль ність виконання договору, зм іст і обсяг наданих операцій та їх вартість. З огляду на ви кладене, за відсутності інши х доказів, які б підтверджува ли фактичне надання конкретн их послуг, податкові накладн і, на підставі яких сформован ий податковий кредит за спір ними господарськими операці ями, самі по собі не можуть без заперечно підтверджувати пр аво позивача на його формува ння. Визначальною підставою для формування податкового к редиту є достовірне встановл ення обставин щодо реальност і господарської операції, на явності правових та фактични х підстав для витрат з придба ння товарів, робіт, послуг.
Подані позивачем до с уду акти досліджувались і в п роцесі проведення перевірки контролюючим органом, містя ть лише загальне визначення послуг та їх вартість. Позива ч, ні під час перевірки, ні під час розгляду справи судом, не довів, що понесені ним витрат и мають зв' язок із господар ською діяльністю позивача аб о використовувалися ним з ме тою здійснення такої діяльно сті. При цьому, надані для пере вірки акти виконаних робіт с кладені з порушенням вимог ч инного законодавства, а тому не можуть визнаватись належ ними первинними документами .
Крім того, під час розг ляду справи судом встановлен о, що розрахунки між суб' єкт ами господарювання за викона ні роботи проводились у безг отівковій формі. За виконані роботи ТзОВ «Європлакат-Зах ід»перераховано на розрахун ковий рахунок ТзОВ «Профліга »грошові кошти, що підтвердж ується наступними платіжним и дорученнями: № 620 від 09.12.2008 року на суму 15408 грн. 00 коп.; № 589 від 20.11.2008 р оку на суму 18000 грн. 00 коп.; № 519 від 1 6.10.2008 року на суму 23280 грн. 00 коп.; № 577 від 05.11.2008 року на суму 23856 грн. 00 коп .; № 512 від 07.10.2008 року на суму 18000 грн. 0 0 коп.; № 359 від 25.07.2008 року на суму 30000 г рн. 00 коп.; № 316 від 27.06.2008 року на суму 9000 грн. 00 коп.; № 169 від 17.04.2008 року на с уму 3600 грн. 00 коп.; № 159 від 11.04.2008 року на суму 12000 грн. 00 коп.; № 128 від 21.03.2008 р оку на суму 12000 грн. 00 коп.
Як вбачається з матер іалів справи, на підставі нап равлення від 21.01.2009 року № 23-2/31, вид аного на виконання постанови СВ ПМ ДПА у Львівській област і від 19.11.2008 року та відповідно д о наказу від 20.01.2009 року № 21, ДПІ у Ф ранківському районі м. Львов а проведено дослідження доку ментів фінансово-господарсь кої діяльності ТзОВ «Профліг а», код ЄДРПОУ - 31730132, за період з 0 1.10.2007 року по 30.09.2008 року, за результ атами якого складено висново к від 27.02.2009 року № 624/23-2/31730132. З вказано го висновку випливає, що госп одарська діяльність ТзОВ «Пр офліга»спрямовувалась на ст ворення умов контрагентам дл я отримання права на формува ння податкового кредиту та в алових витрат, внаслідок так ої господарської діяльності в діях посадових осіб вказан ого товариства вбачається фі ктивне підприємництво.
Згідно з даними ЦБД ДП А України, ТзОВ «Профліга»зн аходить в розшуку та з березн я 2008 року не подає податкової з вітності, що свідчить про від сутність господарської діял ьності цього товариства. Крі м того, згідно з базою даних АІ С ОР та розрахунків комуналь ного податку за період з 01.01.2008 р оку по 31.08.2008 року, кількість пра цюючих на ТзОВ «Профліга»ста новить 4 (чотири) особи.
Відповідно до бази да них ЦБД ДПА України, податков ої звітності та інших доказі в, одержаних в процесі провед ення дослідження фінансово-г осподарської діяльності, в т ому числі розшифровки руху к оштів по рахунках, відкритих контрагентом позивача - ТзО В «Профліга»в установах банк ів, встановлено укладання вк азаних товариством правочин ів, вступ у цивільні відносин и та проведення транзитних ф інансових потоків, спрямован их на здійснення операцій з н адання податкової вигоди пер еважно з контрагентами, які н е виконують свої податкові з обов' язання, зокрема, у випа дках, коли операції здійснюю ться через підприємства з оз наками «фіктивності»з метою штучного формування валових витрат та податкового креди ту.
Проведеним досліджен ням фінансово-господарської діяльності ТзОВ «Профліга»в становлено, що у вказаного то вариства відсутні основні фо нди та виробничі потужності, трудові ресурси, транспортн і засоби, що вказує про неможл ивість фактичного здійсненн я господарської діяльності. Відсутність основних фондів , виробничих потужностей, тра нспортних засобів на територ ії Львівської області підтве рджується відомостями з ДА І ГУМВС України у Львівські й області (лист від 20.02.2009р. № 9/1165) та Обласного комунального підп риємства «Бюро технічної інв ентаризації та експертної оц інки»(лист від 03.03.2009р. № 1515). Крім т ого, в ході проведеного цього дослідження ДПІ у Франківсь кому районі м. Львова встанов лено відсутність поставок то варів, що свідчить про уклада ння договорів без мети наста ння реальних наслідків. З' я совано, що операції із придба ння та реалізації товарів ма ли не реальний характер, това р не перевозився і не зберіга вся. Відповідно до наданих до кументів немає можливості вс тановити вид транспорту, роз мір витрат, особу, яка понесла ці витрати, можливість здійс нення таких операцій з ураху ванням оперативності їх пров едення та віддаленості контр агентів один від одного.
За результатами опра цювання податкової декларац ії з ПДВ та проведеного аналі зу розшифровок податкових зо бов' язань та податкового кр едиту з податку на додану вар тість у розрізі контрагентів , виявлених за результатами а втоматизованого співставле ння даних податкової звітнос ті з податком на додану варті сть на рівні ДПА України, врах овуючи те, що згідно з даними б аз ЦБД ДПА України ТзОВ «Проф ліга»з 01.03.2008 року не звітує до о рганів податкової служби, на явність в додатках деклараці ї з ПДВ інших підприємств сві дчить про безпідставне форму вання ТзОВ «Профліга»податк ового кредиту та валових вит рат іншим суб' єктам господа рювання - контрагентам, з ме тою мінімізації податкових з обов' язань та ухилення від оподаткування.
Вказаним дослідження м фінансово-господарської ді яльності ТзОВ «Профліга»вст ановлено відсутність постав ок товарів та укладання угод з метою встановлення настан ня реальних наслідків.
Таким чином, суд дійшо в висновку, що позивачем не до ведена реальність операції, не підтверджено реальність ч асу здійснення операції, міс цезнаходження майна, наявніс ть трудових ресурсів, виробн ичо-складських приміщень та іншого майна (технічного пер соналу, основних фондів, виро бничих активів, складських п риміщень і транспортних засо бів), які економічно необхідн і для здійснення такої поста вки або здійснення діяльност і, що свідчить про відсутніст ь необхідних умов для резуль татів господарської діяльно сті. Крім того, якщо підприємс тво перераховує кошти контра генту без мети реального нас тання правових наслідків, з м етою формування податкового кредиту та, як наслідок заниж ення об' єкта оподаткування , несплати податків, такі дії п ризводять до втрат дохідної частини Державного бюджету У країни.
Згідно з п.п. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 За кону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 року № 168/97-ВР, податковий кредит зві тного періоду складається із сум податків, сплачених (нара хованих) платником податку у звітному періоді у зв' язку з придбанням товарів (робіт, п ослуг), вартість яких відноси ть до складу валових витрат в иробництва (обігу) та основни х фондів чи нематеріальних а ктивів, що підлягають аморти зації.
Відповідно до п.п. 7.4.4 п. 7 .4 ст. 7 Закону України «Про пода ток на додану вартість»від 03.0 4.1997 року № 168/97-ВР, якщо платник по датку придбаває (виготовляє) матеріальні та нематеріальн і активи (послуги), які не приз начаються для їх використанн я в господарській діяльності такого платника, то сума пода тку, сплачена у зв' язку з так им придбанням (виготовленням ), не включається до складу под аткового кредиту.
Таким чином, в порушен ня п.п. 1.7, 1.8 ст. 1, п.п. 7.2.3 п. 7.2, п.п. 7.3.1 п. 7.3., п .п. 7.4.1, п.п. 7.4.4 п. 7.4 ст. 7 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість»від 03.04.1997 року № 168/97-ВР, позив ачем занижено податок на дод ану вартість в сумі 27524 грн. 00 коп ., в тому числі: за березень 2008 ро ку в сумі 2000 грн. 00 коп.; за квітен ь 2008 року в сумі 2600 грн. 00 коп.; за че рвень 2008 року в сумі 1500 грн. 00 коп. ; за липень 2008 року в сумі 5000 грн. 0 0 коп.; за жовтень 2008 року в сумі 6 880 грн. 00 коп. та за листопад 2008 рок у в сумі 9544 грн. 00 коп.
Судом встановлено, що факт укладання договорів та виконання їх умов позивач пі дтверджує зокрема податкови ми накладними. Наявність под аткових накладних дійсно є о бов' язковою обставиною для здійснення господарської оп ерації, але не очевидним дока зом її виконання. Сам по собі ф акт сплати коштів не є безумо вним свідченням виконання го сподарської операції. З мате ріалів справи вбачається нем ожливість реального виконан ня господарської операції мі ж позивачем та ТзОВ «Профліг а»з урахуванням обсягу матер іальних ресурсів, економічно необхідних для зберігання, т ранспортування товару тощо. При цьому, виключно обставин и щодо розрахунку за товар не можуть братися судом як дока з реального виконання господ арської операції.
З огляду на наведене в ище, ТзОВ «Європлакат-Захід» не доведено придбання та фак тичне одержання товарів (роб іт, послуг) від ТзОВ «Профліга », а також їх подальше викорис тання у господарській діяльн ості позивача, а тому, суд вваж ає, що податкові повідомленн я-рішення ДПІ у Франківськом у районі м. Львова від 18.03.2009 року № 0000272340/0; від 28.05.2009 року № 0000272340/1; від 30.06.2 009 року № 0000272340/4; від 11.09.2009 року № 0000272340/2; від 24.11.2009 року № 0000272340/3 є правомірн ими.
Стаття 19 Конституції У країни встановлює, що органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов' язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.
Положення ст. 9 КАС Укр аїни передбачає, що суди при в ирішенні справи керуються пр инципом законності, відповід но до якого органи державної влади, органи місцевого само врядування, їхні посадові і с лужбові особи зобов' язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 К АС України, в адміністративн их справах про протиправніст ь рішень, дій чи бездіяльност і суб' єкта владних повноваж ень обов' язок щодо доказува ння правомірності свого ріше ння, дій чи бездіяльності пок ладається на відповідача, як що він заперечує проти адмін істративного позову.
Таким чином, виходячи з заявлених позовних вимог, с истемного аналізу положень ч инного законодавства Україн и та матеріалів справи, суд ді йшов висновку, що позовні вим оги є необґрунтованими та за доволенню не підлягають.
Відповідно до ст. 94 Код ексу адміністративного судо чинства України, судові витр ати зі сторін стягненню не пі длягають.
Керуючись ст.ст. 7-11, 14 , 69-71, 86, 87, 94, 159, 160-163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
У задоволенні поз ову відмовити.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, встановлено го Кодексом адміністративно го судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщ о було подано заяву про апеля ційне оскарження, але апеляц ійна скарга не була подана у с трок, встановлений Кодексом адміністративного судочинс тва України, постанова набир ає законної сили після закін чення цього строку. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скасо вано, набирає законної сили п ісля повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті а пеляційного провадження або набрання законної сили ріше нням за наслідками апеляційн ого провадження. Якщо строк а пеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що п останова суду не набрала зак онної сили.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Львівський окружний адмі ністративний суд. Копія апел яційної скарги одночасно над силається особою, яка її пода є, до Львівського апеляційно го адміністративного суду. А пеляційна скарга на постанов у суду першої інстанції пода ється протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі за стосування судом ч. 3 ст. 160 Коде ксу адміністративного судоч инства України, а також прийн яття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом 10 днів з дня отримання копії постано ви. Якщо суб' єкта владних по вноважень у випадках та поря дку, передбачених частиною ч етвертою ст. 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, було повідомлено про мо жливість отримання копії пос танови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк н а апеляційне оскарження пост анови суду обчислюється з на ступного дня після закінченн я п' ятиденного строку з мом енту отримання суб' єктом вл адних повноважень повідомле ння про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 31 січ ня 2011 року.
Суддя Гу лик А.Г.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2011 |
Оприлюднено | 10.02.2011 |
Номер документу | 13684957 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні