УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 січня 2013 р. Справа № 9104/9424/11
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого-судді: Сапіги В.П.,
суддів: Хобор Р.Б., Яворського І.О.
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Європлакат-Захід» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 26.01.2011року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Європлакат-Захід» до Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Європлакат-Захід» звернулося в суд з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова за яким просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 18.03.2009 року № 0000272340/0, від 28.05.2009 року № 0000272340/1, від 30.06.2009 року № 0000272340/4, від 11.08.2009 року № 0000272340/2, від 24.11.2009 року № 0000272340/3.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач вказує, що висновки акту перевірки ДПІ у Франківському районі м. Львова, на підставі якого прийнято оскаржувані податкові повідомлення-рішення, не відповідають фактичним обставинам фінансово-господарської діяльності позивача. Також між ТзОВ «Європлакат-Захід» та ТзОВ «Профліга» укладено договори про надання послуг щодо інформаційного, іншого обслуговування з наявності, розміщення, стану рекламоносіїв. Оплата послуг, наданих ТзОВ «Профліга» проводилась у безготівковій формі, шляхом перерахування відповідних сум на розрахунковий рахунок виконавця на підставі актів здачі-приймання. Послуги відповідно до договорів надавались якісно та вчасно, у зв'язку з чим позивачем здійснено оплату за отримані послуги. ТзОВ «Профліга» надано відповідні податкові накладні, які є звітними податковими та одночасно розрахунковими документами. В обґрунтування позовних вимог додатково зазначає, що датою виникнення права платника податку на податковий кредит є дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів. Вважає, що несплата контрагентом до бюджету податку не є перешкодою для віднесення позивачем витрат з ПДВ до податкового кредиту. Крім того, позивач зазначає, що наявність у ТзОВ «Європлакат-Захід» податкових накладних є достатньою підставою для включення до податкового кредиту сплачених сум податку на додану вартість, що, на думку позивача, свідчить про безпідставність та необґрунтованість висновку ДПІ у Франківському районі м. Львова про порушення позивачем норм п.п. 7.4.4, 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року № 168/97-ВР. Також зазначає, що норми Закону України від 03.04.1997 року № 168/97-ВР, вказані в акті перевірки, регулюють питання заборони включення сум ПДВ до податкового кредиту за відсутності податкових накладних, а також порядку складання податкової накладної, проте не регулюють питання відсутності у платника ПДВ права на включення сум ПДВ до складу податкового кредиту за умови невідображення контрагентом сум ПДВ у податковому зобов'язанні.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 26.01.2011 року у задоволенні позовних вимог відмовлено з тих підстав, що позивачем ТзОВ «Європлакат-Захід» не доведено реальності виконання договорів, укладених між ним та ТзОВ «Профліга», про фактичне виконання робіт та послуг.
Не погодившись з такою постановою суду її оскаржив позивач - ТзОВ «Європлакат-Захід», яке просить скасувати дану постанову та прийняти нову, якою задовольнити адміністративний позов.
Вважає прийняту постанову незаконною та такою, що підлягає скасуванню оскільки постановлена з порушенням норм матеріального права, висновки суду не відповідають матеріалами справи. При цьому апелянт обґрунтовує та мотивує свої вимоги аналогічно вимогам, викладеним у позовній заяві.
Відповідно до пп. 1, 2, ч.1 ст. 197 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, оскільки таке можливе на основі наявних у ній доказів.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення обставин справи, правильність їх юридичної оцінки, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що в задоволенні апеляційної скарги необхідно відмовити з наступних мотивів.
Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів врахувала наступні обставини справи та норми чинного законодавства.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, добросовісно.
Судом встановлено, що ТзОВ «Європлакат-Захід» зареєстроване як юридична особа та взяте на облік як платник податків в ДПІ у Франківському районі м. Львова, зареєстроване платником ПДВ.
За результатами перевірки ТзОВ «Європлакат-Захід» з питань взаємовідносин та взаєморозрахунків з ТзОВ «Профліга» за період з 01.03.2008 року по 01.12.2008 року складено акт перевірки від 05.03.2009 року № 647/23-4/31215948.
Вказаною перевіркою встановлено порушення позивачем вимог п.п. 1.7, 1.8 ст. 1, п.п. 7.2.3 п. 7.2, п.п. 7.3.1 п. 7.3, п.п. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року № 168/97-ВР, у зв'язку з чим занижено податок на додану вартість в сумі 27524,00 грн., в тому числі: за березень 2008 року 2000,00 грн.; за квітень 2008 року 2600,00 грн.; за червень 2008 року 1500,00 грн.; за липень 2008 року 5000,00 грн.; за жовтень 2008 року 6880,00 грн.; за листопад 2008 року 9544,00 грн.
На підставі наведеного вище акту перевірки згідно з п.п. «б» п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4, п.п. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ ДПІ у Франківському районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000272340/0 від 18.03.2009 року, яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання за платежем податок на додану вартість в розмірі 41286,00 грн., у тому числі за основним платежем 27524,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 13762,00 грн.
В процесі адміністративного оскарження ТзОВ «Європлакат-Захід» неодноразово оскаржувало вказане податкове повідомлення-рішення, за наслідками якого податкове повідомлення-рішення було залишено без змін, а скарги ? без задоволення. За результатами розгляду скарг позивача ДПІ у Франківському районі м. Львова прийнято податкові повідомлення-рішення: від 28.05.2009 року № 0000272340/1; від 30.06.2009 року № 0000272340/4; від 11.09.2009 року № 0000272340/2 та від 24.11.2009 року № 0000272340/3.
Як з'ясовано судом першої інстанції та перевірено в апеляцій інстанції, в ході проведення позапланової документальної перевірки ТзОВ «Європлакат-Захід» ДПІ у Франківському районі м. Львова встановлено, що позивачем включено до складу податкового кредиту в декларації з податку на додану вартість за березень, квітень, червень, липень, жовтень та листопад 2008 року податок на додану вартість в сумі 27524 грн. з вартості надання послуг по поклейці зображень на щити, обслуговування зупинок громадського транспорту, ремонт призматрона за адресою: м. Львів, пл. Міцкевича, буд. 8, консультаційні довідкові послуги, інформаційні послуги, інформаційні консультаційно-довідкові послуги по обслуговуванню з наявності, розміщення, стану рекламоносіїв в Західному регіоні України, а саме: Чернівецька, Закарпатська, Хмельницька, Рівненська, Волинська, Івано-Франківська областях, отриманих від ТзОВ «Профліга»в тому числі: у березні 2008 року в сумі 2000 грн.; у квітні 2008 року в сумі 2600 грн.; у червні 2008 року в сумі 1500 грн.; у липні 2008 року в сумі 5000 грн.; у жовтні 2008 року в сумі 6880 грн. та у листопаді 2008 року в сумі 9544 грн.
Відповідно до наданих документів, у березні 2008 року між ТзОВ «Європлакат-Захід» та ТзОВ «Профліга» укладено договір № 02-03 від 02.03.2008 року на інформаційно-довідкове обслуговування, згідно з яким ТзОВ «Європлакат-Захід» (замовник) доручає, а ТзОВ «Профліга» (виконавець) бере на себе виконання інформаційного, консультаційно-довідкового, абонементного (одноразового) обслуговування з наявності, розміщення, стану рекламоносіїв формату 3х6 м. та 1,2х1,8 м. в Західному регіоні України, а саме: Чернівецька, Закарпатська, Хмельницька, Рівненська, Волинська, Івано-Франківська областях. Вартість одноразової послуги по вказаному договору становить 12000 грн., в тому числі ПДВ в сумі 2000 грн.; у квітні 2008 року між ТзОВ «Європлакат-Захід» та ТзОВ «Профліга» укладено договір № 01-04 від 11.04.2008 року на інформаційно-довідкове обслуговування, згідно з яким ТзОВ «Європлакат-Захід» (замовник) доручає, а ТзОВ «Профліга виконавець) бере на себе виконання інформаційного, консультаційно-довідкового, абонементного (одноразового) обслуговування з наявності, розміщення, стану рекламоносіїв формату 3х6 м. та 1,2х1,8 м. в Західному регіоні України, а саме: Чернівецька, Закарпатська, Хмельницька, Рівненська, Волинська, Івано-Франківська областях. Вартість наданої одноразової послуги по вказаному договору становить 15600 грн., в тому числі ПДВ в сумі 2600 грн.; у червні 2008 року між ТзОВ «Європлакат-Захід» та ТзОВ «Профліга» укладено договір № 28 від 02.06.2008 року на інформаційно-довідкове обслуговування, згідно з яким ТзОВ «Європлакат-Захід» (замовник) доручає, а ТзОВ «Профліга» (виконавець) бере на себе виконання інформаційного, консультаційно-довідкового, абонементного (одноразового) обслуговування з наявності, розміщення, стану рекламоносіїв формату 3х6 м. та 1,2х1,8 м. в Західному регіоні України, а саме: Чернівецька, Закарпатська, Хмельницька, Рівненська, Волинська, Івано-Франківська областях. Вартість наданої одноразової послуги по вказаному договору становить 9000 грн., в тому числі ПДВ в сумі 1500 грн.; у липні 2008 року між ТзОВ «Європлакат-Захід» та ТзОВ «Профліга» укладено договір № 32 від 01.07.2008 року на інформаційно-довідкове обслуговування, згідно з яким ТзОВ «Європлакат-Захід» (замовник) доручає, а ТзОВ «Профліга» (виконавець) бере на себе виконання інформаційного, консультаційно-довідкового, абонементного (одноразового) обслуговування з наявності, розміщення, стану рекламоносіїв формату 3х6 м. та 1,2х1,8 м. в Західному регіоні України, а саме: Чернівецька, Закарпатська, Хмельницька, Рівненська, Волинська, Івано-Франківська областях. Вартість наданої одноразової послуги по вказаному договору становить 30000 грн., в тому числі ПДВ в сумі 5000 грн.; у жовтні 2008 року між ТзОВ «Європлакат-Захід» та ТзОВ «Профліга» укладено договір № 02-10 від 02.10.2008 року на інформаційно-довідкове обслуговування, згідно з яким ТзОВ «Європлакат-Захід» (замовник) доручає, а ТзОВ «Профліга» (виконавець) бере на себе виконання інформаційного, консультаційно-довідкового, абонементного (одноразового) обслуговування з наявності, розміщення, стану рекламоносіїв формату 3х6 м. та 1,2х1,8 м. в Західному регіоні України, а саме: Чернівецька, Закарпатська, Хмельницька, Рівненська, Волинська, Івано-Франківська областях. Вартість наданої одноразової послуги по вказаному договору становить 18000 грн., в тому числі ПДВ в сумі 3000 грн.; у листопаді 2008 року між ТзОВ «Європлакат-Захід»та ТзОВ «Профліга» укладено договір № 03-11 від 03.11.2008 року на інформаційно-довідкове обслуговування, згідно з яким ТзОВ «Європлакат-Захід» (замовник) доручає, а ТзОВ «Профліга» (виконавець) бере на себе виконання інформаційного, консультаційно-довідкового, абонементного (одноразового) обслуговування з наявності, розміщення, стану рекламоносіїв формату 3х6 м. та 1,2х1,8 м. в Західному регіоні України, а саме: Чернівецька, Закарпатська, Хмельницька, Рівненська, Волинська, Івано-Франківська областях. Вартість наданої одноразової послуги по вказаному договору становить 18000 грн., в тому числі ПДВ в сумі 3000 грн.
Згідно з договором № 01-10 від 01.10.2008 року, ТзОВ «Профліга» (виконавець) на замовлення ТзОВ «Європлакат-Захід» (замовник) здійснює обслуговування рекламоносіїв розміром 3х6 м., 3х4 м. та сіті-лайтів розміром 1,2х1,8 м. на зупинках громадського транспорту в м. Львові. Вартість обслуговування визначається щомісячно і залежить від кількості поклейок зображень на рекламоносії.
На виконання умов зазначених вище договорів ТзОВ «Профліга» надало послуги та виконано роботи з ремонту призматрона, у зв'язку з чим виписано (оформлено) акти здачі-приймання робіт та податкові накладні: 1) акт від 31.03.2008 року на суму 12000 грн., ПН № 3310000080 від 31.03.2008 року на суму 12000 грн., в тому числі ПДВ в сумі 2000 грн.; 2) акт від 30.04.2008 року на суму 15600 грн., ПН № 4300000019 від 30.04.2008 року на суму 15600 грн., в тому числі ПДВ на суму 2600 грн.; 3) акт від 27.06.2008 року на суму 9000 грн., ПН № 6270000051 від 27.06.2008 року на суму 9000 грн., в тому числі ПДВ на суму 1500,00 грн.; 4) акт від 31.07.2008 року на суму 30000 грн., ПН № 7310000057 від 31.07.2008 року на суму 30000 грн., в тому числі ПДВ на суму 5000 грн.; 5) акт від 31.10.2008 року на суму 23280 грн., ПН № 1031000003 від 31.10.2008 року на суму 23280 грн., в тому числі ПДВ на суму 3880 грн.; 6) акт від 31.10.2008 року на суму 18000 грн., ПН № 1031000002 від 31.10.2008 року на суму 18000 грн., в тому числі ПДВ на суму 3000 грн.; 7) акт від 28.11.2008 року на суму 23856 грн., ПН № 1128000017 від 28.11.2008 року на суму 23856 грн., в тому числі ПДВ на суму 3976 грн.; 8) акт від 28.11.2008 року на суму 18000 грн., ПН № 1128000015 від 28.11.2008 року на суму 18000 грн., в тому числі ПДВ на суму 3000 грн.; 9) акт від 28.11.2008 року на суму 15408 грн., ПН № 1128000014 від 28.11.2008 року на суму 15408 грн., в тому числі ПДВ на суму 2568 грн.
Суми податку на додану вартість по зазначеним податковим накладним відображено в реєстрі отриманих податкових накладних за період березень, квітень, червень, липень, жовтень, листопад 2008 року та включено до податкового кредиту за відповідні періоди: березень, квітень, червень, липень, жовтень та листопад 2008 року.
Згідно з актами здачі-прийняття робіт ТзОВ «Профліга» виконано, а ТзОВ «Європлакат-Захід» отримано такі послуги та роботи: 1) інформаційні, консультаційно-довідкові послуги з наявності, розміщення, стану рекламоносіїв формату 3х6 та 1,2х1,8 м. в Західному регіоні, а саме Чернівецька, Закарпатська, Хмельницька, Рівненська, Волинська, Івано-Франківська областях на суму 12000 грн., в тому числі ПДВ на суму 2000 грн., що підтверджується актом від 31.03.2008 року; 2) інформаційні, консультаційно-довідкові послуги з наявності, розміщення, стану рекламоносіїв формату 3х6 та 1,2х1,8 м. в Західному регіоні, а саме Чернівецька, Закарпатська, Хмельницька, Рівненська, Волинська, Івано-Франківська областях на суму 15600 грн., в тому числі ПДВ на суму 2600 грн., що підтверджується актом від 30.04.2008 року; 3) інформаційні, консультаційно-довідкові послуги з наявності, розміщення, стану рекламоносіїв формату 3х6 та 1,2х1,8 м. в Західному регіоні, а саме Чернівецька, Закарпатська, Хмельницька, Рівненська, Волинська, Івано-Франківська областях на суму 9000 грн., в тому числі ПДВ на суму 1500 грн., що підтверджується актом від 27.06.2008 року; 4) інформаційні, консультаційно-довідкові послуги з наявності, розміщення, стану рекламоносіїв формату 3х6 та 1,2х1,8 м. в Західному регіоні, а саме Чернівецька, Закарпатська, Хмельницька, Рівненська, Волинська, Івано-Франківська областях на суму 30000 грн., в тому числі ПДВ на суму 5000 грн., що підтверджується актом від 31.07.2008 року; 5) поклейка зображень на щити, обслуговування зупинок громадського транспорту на суму 23280 грн., в тому числі ПДВ на суму 3880 грн., що підтверджується актом від 31.10.2008 року; 6) інформаційні, консультаційно-довідкові послуги з наявності, розміщення, стану рекламоносіїв формату 3х6 та 1,2х1,8 м. в Західному регіоні, а саме Чернівецька, Закарпатська, Хмельницька, Рівненська, Волинська, Івано-Франківська областях на суму 18000 грн., в тому числі ПДВ на суму 3000 грн., що підтверджується актом від 31.10.2008 року; 7) поклейка зображень на щити на суму 23856 грн., в тому числі ПДВ на суму 3976 грн., що підтверджується актом від 28.11.2008 року; 8) інформаційні, консультаційно-довідкові послуги з наявності, розміщення, стану рекламоносіїв формату 3х6 та 1,2х1,8 м. в Західному регіоні, а саме Чернівецька, Закарпатська, Хмельницька, Рівненська, Волинська, Івано-Франківська областях на суму 18000 грн., в тому числі ПДВ на суму 3000 грн., що підтверджується актом від 28.11.2008 року; 9) ремонт призматрона пл. Міцкевича, 8 на суму 15408 грн., в тому числі ПДВ на суму 2568 грн., що підтверджується актом від 28.11.2008 року.
За змістом ст. 7 Закону України від 28.12.1994 № 334/94-ВР, випливає, що однією з обов'язкових підстав для формування податкового кредиту, окрім факту отримання податкової накладної є підтвердження реальності придбання товарів (робіт, послуг), які призначаються для їх використання в господарській діяльності такого платника, тобто підтвердження реальності самої господарської операції.
Пунктом 1.32 ст. 1 Закону України від 28.12.1994 № 334/94-ВР визначено поняття господарської діяльності ? це будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою. Під безпосередньою участю слід розуміти зазначену діяльність особи через свої постійні представництва, філіали, відділення, інші відокремлені підрозділи, а також через довірену особу, агента або будь-яку іншу особу, яка діє від імені га на користь першої особи.
Господарська операція може бути підтверджена лише тими документами, які свідчать про реальність виконання договору, зміст і обсяг наданих послуг та їх вартість. При тому, в матеріалах справи відсутні будь-які відомості, яку саме роботу, та яким чином було надано виконавцем за вказаними вище договорами.
В актах, представлених ТзОВ «Європлакат-Захід», визначено лише зміст та не зазначено обсягу господарської операції, одиницю виміру. Понесені витрати на придбання цих робіт (послуг) належними чином не оформлені документами, які б підтверджували фактичне виконання робіт (надання послуг).
Положення п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року № 996-ХІV визначають, що підставою для бухгалтерського обліку господарської операції є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Виходячи з вимог вказаного Закону, відображення господарських операцій в податковому обліку здійснюється на підставі даних бухгалтерського обліку.
Згідно вимог п. 3.2 ст. 3 цього Закону, бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Правилами ст. 9 Закону № 996-ХІV визначено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку. Згідно з положеннями цієї статті, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо ? безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
При цьому, згідно з ч. 2 цієї статті, первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Отже, для надання первинним документам юридичної сили і доказовості, вони повинні відповідати вимогам чинного законодавства України. При цьому, фактичні витрати на послуги повинні оформлятися відповідними документами, які б підтверджували фактичне виконання тієї чи іншої господарської операції.
Зважаючи на наведені обставини справи суд першої інстанції вірно зазначив, що документи, якими позивач підтверджує виконання господарських операцій, акти здачі-приймання робіт, в яких зазначено лише зміст послуг, не можуть братись до уваги, оскільки первинні документи для надання їм юридичної сили повинні мати обов'язкові реквізити, передбачені ст. 9 Закону України «Про бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні».
Господарська операція може бути підтверджена лише тими документами, які свідчать про реальність виконання договору, зміст і обсяг наданих операцій та їх вартість. З огляду на викладене, за відсутності інших доказів, які б підтверджували фактичне надання конкретних послуг, податкові накладні, на підставі яких сформований податковий кредит за спірними господарськими операціями, самі по собі не можуть беззаперечно підтверджувати право позивача на його формування. Визначальною підставою для формування податкового кредиту є достовірне встановлення обставин щодо реальності господарської операції, наявності правових та фактичних підстав для витрат з придбання товарів, робіт, послуг.
Окрім того встановлено, що розрахунки між суб'єктами господарювання за виконані роботи проводились у безготівковій формі. За виконані роботи ТзОВ «Європлакат-Захід» перераховано на розрахунковий рахунок ТзОВ «Профліга» грошові кошти, що підтверджується наступними платіжними дорученнями: № 620 від 09.12.2008 року на суму 15408 грн.; № 589 від 20.11.2008 року на суму 18000 грн.; № 519 від 16.10.2008 року на суму 23280 грн.; № 577 від 05.11.2008 року на суму 23856 грн.; № 512 від 07.10.2008 року на суму 18000 грн.; № 359 від 25.07.2008 року на суму 30000 грн.; № 316 від 27.06.2008 року на суму 9000 грн.; № 169 від 17.04.2008 року на суму 3600 грн.; № 159 від 11.04.2008 року на суму 12000 грн.; № 128 від 21.03.2008 року на суму 12000 грн.
Як вбачається з матеріалів справи, на підставі направлення від 21.01.2009 року № 23-2/31, виданого на виконання постанови СВ ПМ ДПА у Львівській області від 19.11.2008 року та відповідно до наказу від 20.01.2009 року № 21, ДПІ у Франківському районі м. Львова проведено дослідження документів фінансово-господарської діяльності ТзОВ «Профліга» за період з 01.10.2007 року по 30.09.2008 року, за результатами якого складено висновок від 27.02.2009 року № 624/23-2/31730132. З вказаного висновку випливає, що господарська діяльність ТзОВ «Профліга» спрямовувалась на створення умов контрагентам для отримання права на формування податкового кредиту та валових витрат, внаслідок такої господарської діяльності в діях посадових осіб вказаного товариства вбачається фіктивне підприємництво.
Згідно з даними ЦБД ДПА України, ТзОВ «Профліга» знаходить в розшуку та з березня 2008 року не подає податкової звітності, що свідчить про відсутність господарської діяльності цього товариства. Крім того, згідно з базою даних АІС ОР та розрахунків комунального податку за період з 01.01.2008 року по 31.08.2008 року, кількість працюючих на ТзОВ «Профліга»становить 4 (чотири) особи.
Відповідно до бази даних ЦБД ДПА України, податкової звітності та інших доказів, одержаних в процесі проведення дослідження фінансово-господарської діяльності, в тому числі розшифровки руху коштів по рахунках, відкритих контрагентом позивача ТзОВ «Профліга»в установах банків, встановлено укладання вказаних товариством правочинів, вступ у цивільні відносини та проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій з надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через підприємства з ознаками «фіктивності»з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту.
Проведеним дослідженням фінансово-господарської діяльності ТзОВ «Профліга» встановлено, що у вказаного товариства відсутні основні фонди та виробничі потужності, трудові ресурси, транспортні засоби, що вказує про неможливість фактичного здійснення господарської діяльності. Відсутність основних фондів, виробничих потужностей, транспортних засобів на території Львівської області підтверджується відомостями з ДАІ ГУМВС України у Львівській області (лист від 20.02.2009р. № 9/1165) та Обласного комунального підприємства «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки»(лист від 03.03.2009р. № 1515). Крім того, в ході проведеного цього дослідження ДПІ у Франківському районі м. Львова встановлено відсутність поставок товарів, що свідчить про укладання договорів без мети настання реальних наслідків. З'ясовано, що операції із придбання та реалізації товарів мали не реальний характер, товар не перевозився і не зберігався. Відповідно до наданих документів немає можливості встановити вид транспорту, розмір витрат, особу, яка понесла ці витрати, можливість здійснення таких операцій з урахуванням оперативності їх проведення та віддаленості контрагентів один від одного.
За результатами опрацювання податкової декларації з ПДВ та проведеного аналізу розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів, виявлених за результатами автоматизованого співставлення даних податкової звітності з податком на додану вартість на рівні ДПА України, враховуючи те, що згідно з даними баз ЦБД ДПА України ТзОВ «Профліга» з 01.03.2008 року не звітує до органів податкової служби, наявність в додатках декларації з ПДВ інших підприємств свідчить про безпідставне формування ТзОВ «Профліга» податкового кредиту та валових витрат іншим суб'єктам господарювання контрагентам, з метою мінімізації податкових зобов'язань та ухилення від оподаткування.
Вказаним дослідженням фінансово-господарської діяльності ТзОВ «Профліга» встановлено відсутність поставок товарів та укладання угод з метою встановлення настання реальних наслідків.
Аналізуючи виконання сторонами договірних відносин на виконання робіт, суд першої інстанції вірно встановив, що позивачем не доведено обставин, що понесені ним витрати мають зв'язок із господарською діяльністю між ним та ТзОВ «Профліга» або використовувалися ним з метою здійснення такої діяльності. При цьому, акти виконаних робіт складені з порушенням вимог чинного законодавства, а тому не можуть визнаватись належними первинними документами. Також не підтверджено реальність часу здійснення операції, місцезнаходження майна, наявність трудових ресурсів, виробничо-складських приміщень та іншого майна (технічного персоналу, основних фондів, виробничих активів, складських приміщень і транспортних засобів), які економічно необхідні для здійснення такої поставки або здійснення діяльності, що свідчить про відсутність необхідних умов для результатів господарської діяльності.
Згідно з п.п. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України №168/97-ВР від 03.04.1997 року податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, сплачених (нарахованих) платником податку у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відносить до складу валових витрат виробництва (обігу) та основних фондів чи нематеріальних активів, що підлягають амортизації.
Відповідно до п.п. 7.4.4 п. 7.4 ст. 7 цього ж Закону, якщо платник податку придбаває (виготовляє) матеріальні та нематеріальні активи (послуги), які не призначаються для їх використання в господарській діяльності такого платника, то сума податку, сплачена у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), не включається до складу податкового кредиту.
З аналізу наведених приписів випливає, що в порушення п.п. 1.7, 1.8 ст. 1, п.п. 7.2.3 п. 7.2, п.п. 7.3.1 п. 7.3., п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.4 п. 7.4 ст. 7 Закону України №168/97-ВР від 03.04.1997 року позивачем занижено податок на додану вартість в сумі 27524,00 грн.
Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Зважаючи на наведені обставини справи та норми матеріального права колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції підставно відмовив у задоволенні позовних вимог щодо визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0000272340/0 від 18.03.2009р.; №0000272340/1 від 28.05.2009р.; №0000272340/4 від 30.06.2009р.; № 0000272340/2 від 11.08.2009р.; №0000272340/3 від 24.11.2009р., оскільки відповідач як суб'єкт владних повноважень надав суду достатні та беззаперечні докази в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, та довів правомірність прийнятих рішень.
Відповідно до ст.159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
В зв'язку з цим, колегія суддів апеляційного суду вважає, що суд першої інстанції при вирішенні даної справи всебічно, повно та об'єктивно встановив обставини справи, дослідив та оцінив всі докази, які містяться в матеріалах справи.
З огляду на таке, наведені в апеляційній скарзі доводи не викликають сумнівів щодо правильності висновків суду першої інстанції та застосування норм матеріального і процесуального права.
Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Зважаючи на те, що Львівський окружний адміністративний суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, апеляційну скаргу належить залишити без задоволення, а постанову без змін.
Керуючись ст. 160, ст.197, п.1 ч.1 ст. 198, ст.200, ст.205, ст.206, ст. 254 КАС України, суд апеляційної інстанції,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Європлакат-Захід» залишити без задоволення.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 26.01.2011р. у справі № 2а-5072/10 - без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя : В.П.Сапіга
Судді: Р.Б.Хобор
І.О.Яворський
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2013 |
Оприлюднено | 12.02.2013 |
Номер документу | 29240609 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Сапіга В.П.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні