Постанова
від 10.02.2011 по справі 384/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

10 лютого 2011 р. № 2-а- 384/11/2070

Суддя Харківського окруж ного адміністративного суду Панов М.М. розглянувши в по рядку письмового провадженн я адміністративну справу за позовом

Прокурора Балаклійськог о району Харківської області в інтересах держави в особі:Г оловної державної інспекції на автомобільному транспорт і територіального управлінн я автотрансінспекції в Харкі вській області

до Приватного підприємства "Автотранс-Т"

про стягнення фінансової сан кції ,

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окруж ного адміністративного суду звернулся Прокурор Балаклі йського району Харківської о бласті в інтересах держави в особі: Головної державної ін спекції на автомобільному тр анспорті територіального уп равління автотрансінспекці ї в Харківській області, з ад міністративним позовом до П риватного підприємства "Авто транс-Т", в якому просить суд с тягнути з відповідача на ко ристь держави в особі Головн ої державної інспекції на ав томобільному транспорті в до хід державного бюджету фіна нсові санкції у розмірі 1700 грн .

В обґрунтування позовних в имог зазначено, що проведено ю прокуратурою перевіркою вс тановлено, що державними інс пекторами територіального у правління Головавтотрансін спекції в Харківській област і, під час перевірки 20.03.2010 року а втотранспортного засобу мар ки «VOLKSWAGEN LT 35» номерний знак АХ 9987 ВХ що належить ПП «Автотр анс-Т», встановлено порушенн я водієм вимог ст. 60 Закону Укр аїни „Про автомобільний тран спорт”.

За даним фактом складено ак т про проведення перевірки д одержання вимог законодавст ва про автомобільний транспо рт під час виконання перевез ень пасажирів і вантажів авт омобільним транспортом № 174844, п ро що ознайомлено відповідач а.

19 липня 2010 року начальником т ериторіального управління Г оловної державної інспекції на автомобільному транспорт і в Харківській області вине сено постанову № 101771 про допуще ні порушення законодавства п ро автомобільний транспорт і накладено фінансові санкції у вигляді штрафу в сумі 1700 грив ень. Відповідачем у встановл ений законодавством строк за значений штраф не сплачено.

Прокурор в судове засіданн я не прибув, про час та місце с удового засідання був повідо млений належним чином. Проку рор надав до суду заяву з про ханням розглянути адміністр ативну справу без їх участі.

Представник позивача в суд ове засідання не прибув, про ч ас та місце судового засідан ня був повідомлений належним чином. Представник позивача надав до суду заяву з проханн ям розглянути адміністратив ну справу без їх участі.

Відповідач в судове засіда ння не прибув, про час та місце судового засідання був пові домлений належним чином. Над ав заяву в якій позовни вимог и визнав та з проханням розгл янути адміністративну справ у без їх участі

Суд вважає можливим розгля д справи за відсутності стор ін на підставі наявних у ній д оказів, відповідно до ст. 128 КАС У.

Дослідивши докази, суд прих одить висновку про задоволен ня позову з наступних підста в.

Визнання адміністративног о позову відповідачем, на дум ку суду, підлягає прийняттю, о скільки це не суперечить зак ону, не порушує прав, свобод аб о інтересів інших осіб, та є пі дставою для задоволення поз ову.

20.06.2010 року державними інспект орами територіального управ ління Головавтотрансінспек ції в Харківській області, бу ла проведена перевірка автот ранспортного засобу марки «V OLKSWAGEN LT 35» державний номер АХ 9987 В Х, що належить ПП «Автотран с-Т» та встановлено порушенн я водієм вимог Закону Україн и „Про автомобільний транспо рт” від 05.04.2001 року, а саме: ст. 60 Зак ону України “Про автомобільн ий транспорт” щодо надання п ослуг по перевезенню з поруш еннями: провезення пасажирів на маршруті Харків-Сімфероп оль-Ялта протяжністю понад 500 км. одним водієм, перевезення пасажирів без оформлення до кументів, передбачених ст. 39 в казаного закону - без дорож нього листа, без договору з за мовником перевезень, без спи ску пасажирів, документу на п ідтвердження оплати транспо ртного засобу.

За зазначеним фактом склад ено акт від 20.06.2010 року № 174844 про пр оведення перевірки додержан ня вимог законодавства про а втомобільний транспорт під ч ас виконання перевезень паса жирів і вантажів автомобільн им транспортом. Акт перевірк и підписано водієм без запер ечень.

19 липня 2010 року начальником т ериторіального управління Г оловної державної інспекції на автомобільному транспорт і в Харківській області вине сено постанову № 101771 про допуще ні порушення законодавства п ро автомобільний транспорт і накладено фінансові санкції у вигляді штрафу в сумі 1700 грив ень. Відповідачем у встановл ений законодавством строк за значений штраф не сплачено.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та спосіб, що передбаче ні Конституцією України та з аконами України.

Законом України “Про автом обільний транспорт ” (тут і да лі по тексту в редакції, що наб ула чинності з 17.11.2008 року та бул а діючою на момент існування спірних правовідносин) у ч. 7 с т. 6 передбачено, що Урядовий о рган державного управління з питань контролю на автомобі льному транспорті здійснює: державний контроль за додерж анням суб'єктами господарюва ння, які провадять діяльніст ь у сфері автомобільного тра нспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт , норм та стандартів законода вчо регульованої сфери, що ви значають організацію переве зення пасажирів і вантажів а втомобільним транспортом; де ржавний нагляд за забезпечен ням суб'єктами господарюванн я, які провадять діяльність у сфері автомобільного трансп орту, безпеки автомобільних перевезень; державний контро ль за додержанням вітчизняни ми та іноземними автомобільн ими перевізниками норм міжна родних конвенцій і договорів про міжнародне автомобільне сполучення; видачу відповід но до законодавства ліцензій на право провадження господ арської діяльності щодо нада ння послуг з перевезення пас ажирів і вантажів автомобіль ним транспортом та контроль ліцензійних умов; державний контроль за недопущенням над ання послуг з перевезення па сажирів і вантажів автомобіл ьними перевізниками, які не о держали відповідної ліцензі ї та ліцензійних карток на тр анспортні засоби, що при цьом у використовуються, який зді йснюється на автостанціях, а втобусних зупинках, у місцях посадки та висадки пасажирі в, на стоянках таксі, у місцях навантаження та розвантажен ня вантажних автомобілів.

Згідно ч. 12 ст. 6 Закону Україн и “Про автомобільний транспо рт” державний контроль автом обільних перевізників здійс нюється шляхом проведення пл анових, позапланових і рейдо вих перевірок.

Відповідно до п. 4 Положення про Головну державну інспек цію на автомобільному трансп орті, затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 08 вересня 2004 року № 1190 (в редакції, що діяла на момент складання акту), Головавтотр ансінспекція відповідно до п окладених на неї завдань зді йснює державний контроль за дотриманням вимог законодав ства про автомобільний транс порт, зокрема, за наявністю ві дповідної ліцензії та ліценз ійної картки на транспортний засіб суб'єкта господарюван ня.

Згідно п. 4 Положення про тер иторіальні органи Головної д ержавної інспекції на автомо більному транспорті, затверд женого наказом Міністерства транспорту та зв'язку Україн и від 14 грудня 2005 року № 888 та заре єстрованого в Міністерстві ю стиції України за № 1573/11853 від 28 гр удня 2005 року (в редакції від 11.04.2 008 року, що діяла на момент існу вання спірних правовідносин ) основними завданнями терит оріальних управлінь у відпов ідному регіоні є: здійснення відповідно до законодавства державного нагляду за дотри манням правил безпечного фун кціонування автомобільного транспорту загального корис тування; здійснення державно го контролю за дотриманням с уб'єктами господарювання усі х форм власності нормативно- правових актів, стандартів і норм перевезення вантажів і пасажирів автомобільним тра нспортом загального користу вання; забезпечення дотриман ня вимог законодавства у сфе рі ліцензування в автомобіль ному транспорті загального к ористування.

Відповідно до ч. 4, 5 ст. 60 Закон у України “Про автомобільний транспорт” від імені центра льного органу виконавчої вла ди з питань автомобільного т ранспорту розглядати справи про стягнення у вигляді штра фів за порушення, викладені у цій статті, мають право посад ові особи урядового органу д ержавного управління з питан ь контролю на автомобільному транспорті. Порядок стягнен ня у вигляді штрафу за поруше ння, викладені у цій статті, та порядок оскарження і опроте стування постанови по справі про правопорушення визначає Кабінет Міністрів України.

Абзацем 3 ч. 1 ст. 60 Закону Украї ни “Про автомобільний трансп орт” передбачено застосуван ня до автомобільних перевізн иків санкції за надання посл уг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення док ументів, перелік яких визнач ений статтями 39 та 48 Закону Укр аїни “Про автомобільний тран спорт”, - штраф у розмірі ста н еоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ч. 3 ст. 48 Закону України “Про автомобільний транспорт” документами для ф ізичної особи, що здійснює ва нтажні перевезення на догові рних умовах, є:

для автомобільного переві зника - ліцензія та документ, щ о засвідчує використання тра нспортного засобу на законни х підставах, інші документи, п ередбачені законодавством У країни;

для водія - посвідчення воді я відповідної категорії, реє страційні документи на транс портний засіб, ліцензійна ка ртка, товарно-транспортна на кладна або інший визначений законодавством документ на в антаж, інші документи, передб ачені законодавством Україн и.

Пунктами 25, 28 Порядку здійсне ння державного контролю на а втомобільному транспорті, за твердженого Постановою Кабі нету Міністрів України від 08 л истопада 2006 р. № 1567 (в редакції ві д 23.03.2009 року, що діяла на момент п роведення перевірки відпові дача), передбачено, що справа п ро порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб'єкт а господарювання або за місц ем виявлення порушення (за пи сьмовою заявою уповноважено ї особи суб'єкта господарюва ння) не пізніше ніж протягом д вох місяців з дня його виявле ння. Фінансова санкція повин на бути перерахована суб'єкт ом господарювання на зазначе ний у постанові рахунок не пі зніше ніж протягом п'ятнадця ти днів після отримання ним к опії постанови про застосува ння фінансових санкцій, про щ о повідомляється орган держа вного контролю, посадовою ос обою якого винесено відповід ну постанову.

Таким чином, судом встановл ено, що структурний підрозді л територіального управлінн я Головної державної інспекц ії на автомобільному транспо рті у Харківській області є у повноваженим органом, до ком петенції якого належить скла дання протоколів про виявлен і під час перевірки автотран спортних засобів порушень за конодавства про автомобільн ий транспорт. Наявність вияв леного порушення підтверджу ється Актом проведення перев ірки та не була спростована в ідповідачем.

На теперішній час сума фіна нсових санкцій відповідно до постанови № 101771 від 19.07.2010 року на чальника територіального уп равління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Харківській об ласті відповідачем не сплаче на у добровільному порядку.

Головна державна інспекці я на автомобільному транспор ті є державною установою, яка фінансується за рахунок кош тів державного бюджету. Штра фи, які накладаються на поруш ників законодавства про авто мобільний транспорт стягуют ься в дохід держави .

Враховуючи викладене вище , беручи до уваги той факт, що в ідповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Украї ни, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, суд вбачає достатн ьо підстав для задоволення п озову.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни у справах, в яких позива чем є суб' єкт владних повно важень, а відповідачем - фізич на чи юридична особа судові в итрати з відповідача не стяг уються.

На підставі викладеного,ке руючись ст.ст. 9, 11, 71, 94,128,159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов Прокурора Балаклійського району Харківської області в інтересах держави в особі: Головної державної інспекці ї на автомобільному транспор ті територіального управлін ня автотрансінспекції в Харк івській області до Приватно го підприємства "Автотранс-Т " про стягнення фінансової са нкції - задовольнити в повно му обсязі.

Стягнути з Приватного підп риємства "Автотранс-Т" (юриди чна адреса: 64200, Харківська обла сть, м.Балаклія, вул.Заміська , б.1-А , р/р 26008210151900 в АКІБ «УкрСиббан к» «ХРУ» м.Харків, МФО 351005, ЄДР 10004 5516541, ідентифікаційний код 34329101) н а користь Головної державно ї автомобільної інспекції на автомобільному транспорті ( юридична адреса: 61035, м.Харків, п р.Гагаріна,129 , код: 33643120, ГУДКУ у Ха рківській області р/р 31114106700005 УД К у Комінтернівському районі м.Харкова, код 24134589, код платежу 21081100, МФО 851011) у доход держбюджету штраф у сумі 1700 (одна тисяча сі мсот) грн.

Апеляційна скарга подаєт ься до адміністративного суд у апеляційної інстанції чере з суд першої інстанції, який у хвалив оскаржуване судове рі шення протягом десяти днів з дня його проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАСУ, а також прийняття постанови у письм овому провадженні апеляційн а скарга подається протягом десяти днів з дня отримання к опії постанови.

У разі подання апеля ційної скарги судове рішення , якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.

Суддя Панов М.М .

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.02.2011
Оприлюднено14.02.2011
Номер документу13710496
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —384/11/2070

Ухвала від 10.02.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 21.01.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Постанова від 10.02.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні