Постанова
від 27.01.2011 по справі 2а-3284/10/2370
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-3284/10/2370 Гол овуючий у 1-й інстанції:

Суддя-доповідач: Коротки х А. Ю.

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"27" січня 2011 р. м. Київ

Справа № 2-а-3284/10/2370

Київський апеляційний ад міністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Корот ких А.Ю.,

суддів: Літвіно ї Н.М.,

Чак у Є.В.,

розглянувши у порядку пи сьмового провадження адміні стративну справу за апеляцій ною скаргою Державної інспек ції з контролю за цінами в Чер каській області на постанову Черкаського окружного адмін істративного суду від 11 серпн я 2010 року у справі за адміністр ативним позовом Державної ін спекції з контролю за цінами в Черкаській області до Кому нального підприємства Білоз ірської сільської ради про с тягнення економічних санкці й,-

В С Т А Н О В И В :

Державна інспекція з ко нтролю за цінами в Черкаські й області (далі - позивач) зве рнулася до суду з позовом до К омунального підприємства Бі лозірської сільської ради (д алі - відповідач) про стягне ння економічних санкцій.

Постановою Черкаського ок ружного адміністративного с уду від 11 серпня 2010 року узадо воленні позову було відмовле но.

Не погоджуючись з прийняти м рішенням, позивач подав апе ляційну скаргу, у якій просит ь скасувати постанову суду п ершої інстанції та прийняти нову.

Враховуючи неприбуття жод ної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хо ча вони були належним чином п овідомлені про дату, час і міс це судового засідання та пол оження ст. 197 КАС України, колег ія суддів приходить до висно вку про можливість розглядат и справу у порядку письмовог о провадження.

Суд, дослідивши матеріали с прави та доводи апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з таких підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, службовими особами п озивача була проведена перев ірка дотримання відповідаче м законодавства при формуван ні та застосуванні тарифів н а житлово-комунальні послуги (водопостачання та водовідв едення) за період з 01.01.2008р. по 01.07.2009 р., про що складено акт перевір ки від 10.08.2009 №1947.

Згідно вказаного акта пере вірки, з 01.01.2008 року по 01.07.2009 року фо рмування тарифів на послуги з водопостачання та водовідв едення здійснювалось з поруш енням вимог постанови Кабіне ту Міністрів України від 12.07.2006 р оку № 959 «Про затвердження пор ядку формування тарифів на п ослуги з централізованого во допостачання та водовідведе ння»та постанови Кабінету Мі ністрів України від 27.02.2007 року № 297 «Про внесення змін до деяки х постанов Кабінету Міністрі в України», оскільки введені тарифи на водопостачання не були погоджені з Державною і нспекцією з контролю за ціна ми щодо економічно обґрунтов аних витрат на послуги з цент ралізованого водопостачанн я, тобто застосовано вартіст ь 1 м3 використаної води - 2,00 гр н. замість встановленого чин ним законодавством в січні 2007 року тарифу - 1,05 грн. Тарифи на водопостачання відповідач з астосовував на підставі ріше ння виконавчого комітету Біл озірської сільської ради №9 в ід 27.01.2009 року.

На підставі висновків акта первірки, 14.08.2009 року позивачем було прийнято рішення № 120 про застосування до відповідача економічних санкцій за пору шення державної дисципліни ц ін у розмірі: 2482,73грн. - необґру нтовано отриманої виручки в результаті порушення порядк у формування тарифів на посл уги з централізованого водоп остачання та водовідведення та 4965,46грн. штрафу у двократном у розмірі необґрунтовано оде ржаної суми виручки.

Згідно з ст.6 Закону України «Про ціни і ціноутворення»в ід 03 грудня 1990 року № 507-XII (далі - З акон № 507, у редакції, чинній на момент виникнення спірних пр авовідносин), в народному гос подарстві застосовуються ві льні ціни і тарифи, державні ф іксовані та регульовані ціни і тарифи.

У відповідності до п.3.1 Інстр укції про порядок застосуван ня економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами д ержавного контролю за цінами , яка затверджена наказом Мін істерства економіки та з пит ань європейської інтеграції України, Міністерства фінан сів України від 03 грудня 2001 р. № 2 98/519 (далі - Інструкція), Державна інспекція з контролю за ціна ми та державні інспекції з ко нтролю за цінами в Автономні й Республіці Крим, областях, м істах Києві та Севастополі п риймають рішення про вилучен ня сум економічних та фінанс ових (штрафних) санкцій у поря дку, передбаченому законодав ством.

Відповідачем не було оскар жено у передбаченому Законом № 507 порядку рішення № 120 від 14.08.2009 року.

Згідно з п. 4.1 Інструкції, ска рги на рішення про застосува ння економічних та фінансови х (штрафних) санкцій, прийняті органами державного контрол ю за цінами, можуть направлят ись керівникам цих органів а бо Державній інспекції з кон тролю за цінами.

У разі незгоди з прийнятим р ішенням спір про визнання йо го недійсним вирішується суд ом.

Відповідно до ст. 14 Закону № 5 07, вся необгрунтовано одержан а підприємством, організаціє ю сума виручки в результаті п орушення державної дисциплі ни цін та діючого порядку виз начення вартості будівництв а, що здійснюється із залучен ням коштів Державного бюджет у України, бюджету Автономно ї Республіки Крим, місцевих б юджетів, а також коштів держа вних підприємств, установ та організацій підлягає вилуче нню в доход відповідного бюд жету залежно від підпорядков аності підприємства, організ ації. Крім того, в позабюджетн і фонди місцевих Рад стягуєт ься штраф у двократному розм ірі необгрунтовано одержано ї суми виручки. Вказані суми с писуються з рахунків підприє мств і організацій в банківс ьких установах за рішенням с уду.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач є комунальним підприємством та нараховував плату за житл ово-комунальні послуги відпо відно до рішення виконавчого комітету відповідного орган у місцевого самоврядування, рішення якого є обов`язковим и для відповідача, а тому він н е може нести відповідальніст ь за невірне формування вказ аних тарифів.

Однак, колегія суддів не мож е погодитись з таким висновк ом суду першої інстанції.

Так, згідно п. п.2 п. «а»ст. 28 Зак ону України «Про місцеве сам оврядування в Україні»від 21 т равня 1997 року № 280/97-ВР (у редакції , чинній на момент виникнення спірних правовідносин) , до ві дання виконавчих органів сіл ьських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні ) повноваження встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів щод о оплати побутових, комуналь них, транспортних та інших по слуг, які надаються підприєм ствами та організаціями кому нальної власності відповідн ої територіальної громади; п огодження в установленому по рядку цих питань з підприємс твами, установами та організ аціями, які не належать до ком унальної власності.

Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни «Про житлово-комунальн і послуги»від 24 червня 2004 року № 1875-IV (далі - Закон № 1875, у редакц ії, чинній на момент виникнен ня спірних правовідносин), жи тлово-комунальні послуги - ре зультат господарської діяль ності, спрямованої на забезп ечення умов проживання та пе ребування осіб у жилих і нежи лих приміщеннях, будинках і с порудах, комплексах будинків і споруд відповідно до норма тивів, норм, стандартів, поряд ків і правил.

Статтею 14 даного Закону пер едбачено, що залежно від поря дку затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послу ги вони поділяються на три гр упи: 1) перша група - житлово-ком унальні послуги, ціни/тарифи на які затверджують спеціал ьно уповноважені центральні органи виконавчої влади; 2) др уга група - житлово-комунальн і послуги, ціни/тарифи на які з атверджують органи місцевог о самоврядування для надання на відповідній території; 3) т ретя група - житлово-комуналь ні послуги, ціни/тарифи на які визначаються виключно за до говором (домовленістю сторін ). Ціни/тарифи на комунальні по слуги та послуги з утримання будинків і споруд та прибуди нкових територій формуються і затверджуються органами в иконавчої влади та органами місцевого самоврядування ві дповідно до їхніх повноважен ь, визначених законом.

Вказаними нормами передба чено наявність у органу місц евого саамоврядування, а сам е його виконавчого органу, по вноважень щодо затвердження тарифів на житлово-комуналь ні послуги.

Однак, згідно ч.1 ст. 31 Закону № 1875, порядок формування цін/тар ифів на кожний вид житлово-ко мунальних послуг першої і др угої груп (пункти 1 та 2 частини першої статті 14 цього Закону) визначає Кабінет Міністрів України.

Таким підзаконним нормати вно-правовим актом є Порядок формування тарифів на послу ги з централізованого водопо стачання та водовідведення, який затверджений постаново ю Кабінету Міністрів України від 12 липня 2006 р. № 959. Відповідно до п.52 вказаного Порядку, висн овок щодо розрахунків економ ічно обґрунтованих планован их витрат, пов'язаних з наданн ям послуг з централізованого водопостачання та водовідве дення, надається Державною і нспекцією з контролю за ціна ми або її територіальними ор ганами в порядку, встановлен ому Міністерством економіки України.

Як вбачається з матеріалів справи,виконком Білозірсько ї сільської ради не отримува в вказаного висновку від поз ивача при формування тарифів та їх затвердженні.

Відповідно до п.3 ст. 31 Закону № 1875, органи місцевого самовря дування затверджують ціни/та рифи на житлово-комунальні п ослуги в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх в иробництво.

Таким чином, орган місцевог о самоврядування має нести в ідповідальність за формуван ня необгрунтовано завищених тарифів на житлово-комуналь ні послуги. Однак, відповідал ьність за отримання необгрун товано одержаної виручки має нести підприємство, що надал о вказані послуги, яке у свою ч ергу може звернутись до суду з регресним позовом щодо від шкодування шкоди, яка йому бу ла завдана неправомірним ріш енням органу місцевого самов рядування.

Згідно ч.9 ст. 31 Закону № 1875, спор и щодо формування та затверд ження цін/тарифів на житлово -комунальні послуги, а також в ідшкодування втрат підприєм ств, що пов'язані із затвердже нням цін/тарифів на житлово-к омунальні послуги нижчими ві д розміру економічно обґрунт ованих витрат на їх виробниц тво, вирішуються в судовому п орядку.

У відповідності до п.3.6 Інстр укції, у разі невиконання ріш ення, повного або часткового відхилення претензії чи зал ишення її без відповіді, орга н державного контролю за цін ами в 30-денний термін подає по зов до суду про примусове стя гнення суми економічних санк цій разом з третім примірник ом рішення.

Враховуючи відсутність ос карження відповідачем рішен ня № 120 від 14.08.2009 року, колегія суд дів приходить до висновку,що ним визнаеться його правомі рність та у даному випадку по зовні вимоги задоволені прав омірно.

Таким чином, судом першої ін станції при ухваленні оскарж уваної постанови було неповн о з`ясовано обставини справи та порушено норми процесуал ьного права, що призвело до не правильного вирішення справ и.

Беручи до уваги вищевиклад ене, колегія суддів, у відпові дності до ч.2 ст. 205 КАС України, п риходить до висновку, що апел яційну скаргу необхідно задо вольнити, постанову суду пер шої інстанції скасувати та у хвалити нову постанову, якою відмовити у задоволенні поз ову.

Керуючись ст. ст. 160, 197, 198, 202, 205, 207, 254 К АС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Держа вної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області задовольнити.

Постанову Черкаського окр ужного адміністративного су ду від 11 серпня 2010 року скасув ати та ухвалити нову, якою зад овольнити позов.

Стягнути з Комунального пі дприємства Білозірської сіл ьської ради економічні санкц ії в сумі 7448, 19 грн. у дохід держа вного бюджету (код 21081100, р/р 31114106700477 Г У ДКУ в Черкаській області, МФ О 854018, код 22809127).

Постанова набирає законно ї сили у порядку, визначеному ч. 5 ст. 254 КАС України, але може б ути оскаржена до Вищого адмі ністративного суду України в порядок і строки, визначені с т.212 КАС України.

Головуючий суддя: Коротких А.Ю.

Судді: Літвіна Н.М.

Чаку Є.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.01.2011
Оприлюднено14.02.2011
Номер документу13710808
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3284/10/2370

Ухвала від 02.07.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Гриньковська

Ухвала від 19.07.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Гриньковська

Постанова від 27.01.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Коротких А. Ю.

Постанова від 11.08.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Гриньковська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні