Ухвала
від 01.02.2011 по справі 2а-424/10/2370
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-424/10/2370 Головуючий у 1-й ін станції: Гарань С.М.

Суддя-доповідач: Мельни чук В.П.

У Х В А Л А

Іменем України

"01" лютого 2011 р. м. Київ

Колегія суд дів Київського апеляційного адміністративного суду у ск ладі:

Головуючого-суд ді: Мельн ичука В.П.

суддів: Глущенко Я.Б., Федотова І .В.,

розглянувши в порядку пись мового провадження в залі су ду апеляційну скаргу Черкась кої організації «Солідарні п рофспілки Черкащини»на пост анову Черкаського окружного адміністративного суду від 22 березня 2010 року у справі за ад міністративним позовом Черк аського обласного відділенн я Фонду соціального страхува ння з тимчасової втрати прац ездатності до Черкаської орг анізації «Солідарні профспі лки Черкащини»про стягнення заборгованості зі сплати ст рахових внесків, -

В С Т А Н О В И Л А:

У лютому 2010 року Черкаськ е обласне відділення Фонду с оціального страхування з тим часової втрати працездатнос ті звернулося до Черкаського окружного адміністративног о суду з позовом до Черкасько ї організації «Солідарні про фспілки Черкащини»про стягн ення заборгованості зі спла ти страхових внесків. Свої ви моги мотивує тим, що за відпов ідачем обліковується заборг ованість в розмірі 5169,68 грн., яка виникла у зв' язку з несплат ою відповідачем внесків на з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування, чим порушено вимоги Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання у зв' язку з тимчасово ю втратою працездатності та витратами, зумовленими похов анням».

Постановою Черкаського ок ружного адміністративного с уду від 22 березня 2010 року позов задоволено повністю. Стягну то з Черкаської організації «Солідарні профспілки Черка щини»на користь Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з ти мчасової втрати працездатно сті заборгованість зі сплати страхових внесків в сумі 5169,68 г рн.

Не погоджуючись з зазначен им судовим рішенням Черкаськ а організація «Солідарні про фспілки Черкащини»подала ап еляційну скаргу, в якій проси ть скасувати постанову суду першої інстанції як незаконн у та необгрунтовану.

До суду апеляційної інстан ції всі особи, які беруть учас ть в справі не прибули, хоча і були належним чином повідомл ені про дату, час і місце апеля ційного розгляду.

Статтею 128 КАС України встан овлено наслідки неприбуття в судове засідання особи, яка б ере участь в справі.

Згідно до ч. 6 зазначеної вищ е статті якщо немає перешкод для розгляду справи у судово му засіданні, але прибули не в сі особи, які беруть участь в с праві, хоча і були належним чи ном повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, су д має право розглянути справ у у письмовому провадженні у разі відсутності потреби за слухати свідка чи експерта.

Підстави для проведення ап еляційного розгляду справи в порядку письмового провадже ння за наявними у справі мате ріалами визначено ст. 197 КАС Ук раїни.

За змістом ч. 1 вищезазначен ої статті суд апеляційної ін станції може розглянути спра ву в порядку письмового пров адження за наявними у справі матеріалами, якщо справу мож е бути вирішено на основі ная вних у ній доказів, у разі: 1) від сутності клопотань від усіх осіб, які беруть участь в спра ві, про розгляд справи за їх уч астю; 2) неприбуття жодної з ос іб, які беруть участь у справі , у судове засідання, хоча вони були належним чином повідом лені про дату, час і місце судо вого засідання; 3) подання апел яційної скарги на рішення су ду першої інстанції, які прий няті у порядку скороченого п ровадження за результатами р озгляду справ, передбачених пунктами 1, 2 частини першої ст атті 183-2 цього Кодексу.

З огляду на викладене та вра ховуючи те, що справу можливо вирішити на основі наявних у ній доказів, а також те, що до с уду апеляційної інстанції вс і особи, які беруть участь в сп раві не прибули, хоча і були на лежним чином повідомлені про дату, час і місце апеляційног о розгляду, відсутні клопота ння про розгляд справи за їх у частю, колегія суддів ухвали ла про апеляційний розгляд с прави в порядку письмового п ровадження за наявними у спр аві матеріалами відповідно д о ч. 1 ст. 197 КАС України.

Розглянувши доводи апеляц ійної скарги, перевіривши пр авильність застосування суд ом першої інстанції норм зак онодавства, колегія суддів в важає, що апеляційну скаргу н еобхідно залишити без задово лення, оскаржувану постанову суду першої інстанції - без змін з наступних підстав.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, п. 1 ч. 1 ст. 200 К АС України суд апеляційної і нстанції має право залишити апеляційну скаргу без задово лення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд перш ої інстанції правильно встан овив обставини справи та ухв алив судове рішення з додерж анням норм матеріального і п роцесуального права.

Судом першої інстанції бул о встановлено наступне.

Черкаська організація «Со лідарні профспілки Черкащин и»»згідно довідки з Єдиного державного реєстру підприєм ств та організацій України з ареєстрована як юридична осо ба виконавчим комітетом Черк аської міської ради 25.04.1991 року т а перебуває на обліку в Сосні вській районній виконавчій д ирекції Черкаського обласно го відділення Фонду соціальн ого страхування з тимчасової втрати працездатності як пл атник страхових внесків до Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності.

Останній звіт про нарахова ні внески та витрати, пов' яз ані з загальнообов' язковим державним соціальним страху ванням у зв' язку з тимчасов ою втратою працездатності бу в поданий відповідачем до Со снівської районної виконавч ої дирекції Фонду соціальног о страхування з тимчасової в трати працездатності за перш ий квартал 2002 року.

У зв' язку з несплатою відп овідачем страхових внесків т а неподанням звітності, Сосн івська районна виконавча дир екція Фонду соціального стра хування з тимчасової втрати працездатності направила ві дповідачу повідомлення від 0 4.07.2007 року № 521/03-1-08 про проведення п еревірки нарахованих внескі в та витрат, пов' язаних з заг альнообов' язковим державн им соціальним страхуванням у зв' язку з тимчасовою втрат ою працездатності та надання у зв' язку з цим необхідних д окументів.

Черкаська організаці я «Солідарні профспілки Черк ащини»відмовилася допустит и позивача до проведення пер евірки, про що повідомила йог о листом № 026 від 10.07.2007 року.

З цих підстав виконавч а дирекція Фонду соціального страхування з тимчасової вт рати працездатності провела звірку з Фондом соціального страхування від нещасних ви падків на виробництві та про фесійних захворювань стосов но суб' єктів підприємницьк ої діяльності, які сплачують внески на загальнообов' язк ове державне соціальне страх ування з тимчасової втрати п рацездатності та витратами, зумовленими народженням та п охованням, з порушенням чинн ого законодавства, в тому чис лі і стосовно Черкаської орг анізації «Солідарні профспі лки Черкащини», за період 2002-2006 р оків та за 9 місяців 2007 року.

За результатами звірки Фондом соціального страхува ння з тимчасової втрати прац ездатності була складена дов ідка від 12.01.2008 року № 02-26-43, за зміст ом якої фонд оплати праці най маних працівників Черкасько ї організації «Солідарні про фспілки Черкащини»за 2002 рік с тановить 4556,00 грн. У зв' язку з п оданням відповідачем звіту з а І квартал 2002 року, в якому від ображений Фонд оплати праці в розмірі 1035,00 грн., фонд оплати п раці за 2002 рік становить 3521,00 грн . Фонд оплати праці найманих п рацівників відповідача за 2003 рік становив 10573,62 грн., за 2004 рік - 23846,28 грн., за 2005 рік - 59125,05 грн., за 2006 р ік 43274,49 грн., за 9 місяців 2007 року - 22219,32 грн.

Розмір страхових внесків для роботодавців за період з 2002 року по 2006 рік становив 2,9%, з 01 с ічня 2007 року становить - 1,5% від с уми витрат на оплату праці на йманих працівників.

Таким чином розмір страхов их внесків на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування з тимчасової втрат и працездатності та витратам и, зумовленими народженням т а похованням, за розрахункам и позивача, становить: за 2002 рік - 110,90 грн., за 2003 рік - 333,06 грн., за 200 4 рік - 810,77 грн., за 2005 рік - 2010,25 грн ., за 2006 рік - 1471,33 грн. та за 9 місяц ів 2007 року - 444,37 грн., а всього на загальну суму 5180,68 грн.

Враховуючи, що відповід ачем за період з квітня 2002 року по жовтень 2007 року перерахова но до Фонду соціального стра хування з тимчасової втрати працездатності 11,00 грн., то забо ргованість відповідача скла ла 5169,68 грн.

Задовольняючи позов, суд п ершої інстанції виходив з то го, що відповідачем не сплаче но заборгованість зі сплати страхових внесків до Фонду, а тому позовні вимоги є обгрун тованими та такими, підлягаю ть задоволенню.

Колегія суддів погоджуєт ься з таким висновком суду пе ршої інстанції з огляду на на ступне.

Правові, організаційні та фінансові основи загальнооб ов'язкового державного соціа льного страхування громадян на випадок тимчасової втрат и працездатності, у зв'язку з в агітністю та пологами, у разі смерті, а також надання послу г із санаторно-курортного лі кування та оздоровлення заст рахованим особам та членам ї х сімей, визначені Законом Ук раїни «Про загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання у зв'язку з тимчасовою в тратою працездатності та вит ратами, зумовленими похованн ям».

За приписами статті 1 цього Закону загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня у зв'язку з тимчасовою втра тою працездатності та витрат ами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забе зпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (до ходу) внаслідок тимчасової в трати працездатності (включа ючи догляд за хворою дитиною , дитиною-інвалідом, хворим чл еном сім'ї), вагітності та поло гів, часткову компенсацію ви трат, пов'язаних із смертю зас трахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціа льних послуг за рахунок бюдж ету Фонду соціального страху вання з тимчасової втрати пр ацездатності, що формується шляхом сплати страхових внес ків власником або уповноваже ним ним органом, громадянами , а також за рахунок інших джер ел, передбачених цим Законом .

Відповідно до статті 5 вказа ного Закону загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та в итратами, зумовленими похова нням, здійснюється, зокрема, з а принципом обов' язковості страхування осіб, які працюю ть на умовах трудового догов ору (контракту) на підприємст вах, в установах, організація х незалежно від форм власнос ті та господарювання або у фі зичних осіб та відповідально сті роботодавців та Фонду со ціального страхування з тимч асової втрати працездатност і за реалізацію права застра хованої особи на матеріальне забезпечення та соціальні п ослуги за цим Законом.

Відповідно до частини 1 стат ті 9 Закону Фонд соціального с трахування з тимчасової втра ти працездатності є органом, який здійснює керівництво т а управління загальнообов'яз ковим державним соціальним с трахуванням у зв'язку з тимча совою втратою працездатност і та витратами, зумовленими п охованням, провадить збір і а кумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріальн ого забезпечення та соціальн их послуг, види яких передбач ені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а тако ж здійснює контроль за викор истанням цих коштів. Фонд нал ежить до цільових позабюджет них страхових фондів.

Таким чином Фонд соціально го страхування з тимчасової втрати працездатності у спір них правовідносинах виконує делеговані державою функції збору страхових внесків і ви плати страхового відшкодува ння, а тому є суб' єктом владн их повноважень в розумінні п ункту 7 частини 1 статті 3 Кодек су адміністративного судочи нства України.

Частиною 5 статті 10 Закону вс тановлено, що робочими орган ами виконавчої дирекції Фонд у та його відділень є виконав чі дирекції відділень в Авто номній Республіці Крим, обла стях, містах Києві і Севастоп олі. Статутом Фонду може бути передбачено створення викон авчих дирекцій або уповноваж ених представників відділен ь у районах та містах республ іканського (Автономної Респу бліки Крим) та обласного знач ення. Виконавчі дирекції від ділень підзвітні правлінням відділень та виконавчій дир екції Фонду та здійснюють св ою діяльність від імені Фонд у в межах і в порядку, передбач ених статутом Фонду та полож енням про виконавчі дирекції відділень Фонду.

Відповідно до частини 1 стат ті 22 Закону платниками страхо вих внесків на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування у зв'язку з тимчасо вою втратою працездатності т а витратами, зумовленими пох ованням, є страхувальники та застраховані особи.

Згідно частин 1 та 2 статті 21 З акону розмір страхових внеск ів на загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я у зв'язку з тимчасовою втрат ою працездатності та витрата ми, зумовленими похованням, щ орічно за поданням Кабінету Міністрів України встановлю ється Верховною Радою Україн и відповідно для роботодавці в і застрахованих осіб у відс отках: для роботодавців - до су м фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, що підлягають обкладенню по датком з доходів фізичних ос іб. Страхові внески на загаль нообов'язкове державне соціа льне страхування у зв'язку з т имчасовою втратою працездат ності та витратами, зумовлен ими похованням, нараховуютьс я в межах граничної суми заро бітної плати (доходу), що встан овлюється щороку на рівні п'я тнадцяти розмірів прожитков ого мінімуму, встановленого законом для працездатних осі б, та є розрахунковою величин ою при обчисленні допомоги п о тимчасовій непрацездатнос ті (включаючи догляд за хворо ю дитиною), вагітності та поло гах.

Відповідно до статті 27 Зако ну страхувальник зобов'язани й нараховувати і сплачувати в установлені строки та в пов ному обсязі страхові внески.

Статтею 1 Закону України «Пр о розмір внесків на деякі вид и загальнообов'язкового держ авного соціального страхува ння»встановлені розміри вне сків на загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння у зв'язку з тимчасовою втр атою працездатності та витра тами, зумовленими народження м та похованням для роботода вців - 2,9 відсотка (до 01.01.2007 р. - 1,5% з гідно зі статтею 93 Закону Укра їни «Про державний бюджет на 2007 рік»від 19.12.2006 р. № 489) суми фактич них витрат на оплату праці на йманих працівників, що включ ають витрати на виплату осно вної та додаткової заробітно ї плати, інші заохочувальні і компенсаційні виплати, у том у числі в натуральній формі, я кі визначаються згідно з нор мативно-правовими актами, пр ийнятими відповідно до Закон у України «Про оплату праці» , та підлягають обкладанню по датком з доходів фізичних ос іб. Розмір внесків з працівни ків становить 0,5% - для найманих працівників, заробітна плат а яких нижче прожиткового мі німуму, встановленої для пра цездатної особи і 1,0% для найма них працівників, заробітна п лата яких вища прожиткового мінімуму, встановленого для працездатної особи.

З огляду на зазначене та вра ховуючи те, що відповідач в по рушення вимог зазначеного ви ще Закону зобов'язання щодо с воєчасності сплати суми стра хових внесків в розмірі 5169,68 гр н. не виконав, колегія суддів в важає правильним висновок су ду першої інстанції про те, що заборгованість підлягає стя гненню в примусовому порядку .

З огляду на наведене вище ко легія суддів погоджується в исновком суду першої інстанц ії про те, що вимоги позивача є обгрунтованими та підлягают ь задоволенню.

Доводи апеляційної скарги спростовуються вищевикладе ним, а тому вона задоволенню н е підлягає.

Зі змісту ст. 159 КАС Украї ни, судове рішення повинно бу ти законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм мат еріального права при дотрима нні норм процесуального прав а, обґрунтованим - ухвалене судом на підставі повного та всебічного з' ясування обст авин в адміністративній спра ві, підтверджених доказами, д ослідженими в судовому засід анні.

З урахуванням вищевиклад еного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інс танції правильно встановлен о обставини справи, судове рі шення ухвалено з додержанням норм матеріального та проце суального права і підстав дл я його скасування не вбачаєт ься.

Керуючись ст. ст. 2, 159, 160, 167, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, колегія суддів -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Че ркаської організації «Солід арні профспілки Черкащини»- залишити без задоволення, а постанову Черкаського о кружного адміністративного суду від 22 березня 2010 року - без змін.

Ухвала набирає законн ої сили через п?ять днів після направлення її копій особам , які беруть участь у справі, т а може бути оскаржена протяг ом двадцяти днів шляхом пода чі касаційної скарги безпосе редньо до Вищого адміністрат ивного суду України.

Головуючий-суддя: В.П. Мельничук

Судді: Я.Б. Глущенко

І.В. Федотов

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2011
Оприлюднено14.02.2011
Номер документу13710958
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-424/10/2370

Ухвала від 12.02.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 02.03.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 01.02.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Постанова від 22.03.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Гарань Сергій Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні