Постанова
від 31.01.2011 по справі 2а/0570/555/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 січня 2011 р. справа № 2а /0570/555/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 1 6.50

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Чучко В .М.

при секретарі Ряснен ко А.В.

Донецькій окружний адміні стративний суд у складі голо вуючого судді Чучко В.М. при се кретарі Рясненко А.В., за участ ю представників: позивача - Холмянського Д.Я. (довіре ність від 18.01.2011 року № 814/10/10-013-4), відп овідача - Музгіна В.І. (на каз на продовження повноваже нь на посаді директора від 22.05.2 011 року № 44), розглянувши у відкр итому судовому засіданні адм іністративну справу за позов ом Ясинуватської об' єд наної державної податкової і нспекції до Дочірнього підпр иємства Спеціалізованого бу дівельно-монтажного поїзду п о водопостачанню № 12 Відкрито го акціонерного товариства т ранспортного будівництва «Т рест Південтранстехмонтаж» про стягнення податкової за боргованості,

В С Т А Н О В И В:

Ясинуватська об' єдна на державна податкова інспек ція Донецькій області (надал і - Ясинуватська ОДПІ, по зивач) звернулася до суду із п озовом про стягнення податко вої заборгованості з Дочірнь ого підприємства Спеціалізо ваного будівельно-монтажног о поїзду по водопостачанню № 12 Відкритого акціонерного то вариства транспортного буді вництва «Трест Південтранст ехмонтаж» (далі - ДП Спеціал ізованого БМП по водпостачан ню №12, відповідач).

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач станом на 2 1.12.2010 року має податкову заборг ованість у загальному розмір і 7854,70 гривень (сім тисяч вісімс от п' ятдесят чотири грн.. 70 ко п.), яка виникла у зв' язку з не сплатою відповідачем податк ового боргу з земельного под атку у розмірі 4550,05 гривень (чот ири тисячі п' ятсот п' ятдес ят грн. 05 коп.) та податку з влас ників транспортних засобів т а інших самохідних машин і ме ханізмів у розмірі 3304,65 гривень (три тисячі триста чотири грн .. 65 коп.). Приймаючи до уваги фак т несплати ДП Спеціалізовано го БМП по водпостачанню №12 сум и заборгованості у порушення вимог Закону України «Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами», заявник проси ть стягнути наведену суму у с удовому порядку.

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав, просив задовол ьнити позов у повному обсязі ..

Відповідачем позовні вимо ги визнані повністю, у судово му засіданні директором ДП « Спеціалізованого БМП по водо постачанню № 12 Музгіним В.І. надана письмова заява про в изнання податкового боргу в сумі 7854,70 грн.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, з'ясувавши фактичні обста вини, на яких ґрунтується поз ов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгл яду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступ не.

Дочірнє підприємство Спец іалізованого будівельно-мон тажного поїзду по водопостач анню № 12 Відкритого акціонерн ого товариства транспортног о будівництва «Трест Південт ранстехмонтаж» є юридичною о собою, зареєстроване виконав чим комітетом Донецької місь кої ради 11 червня 2008 року, включ ено до ЄДРПОУ - ідентифікац ійний код 30544569. Відповідно до По відомлення про включення пла тника податків до категорії платників окремих податків, ДП Спеціалізованого БМП по в одпостачанню №12 знаходиться на обліку у Ясинуватської ОДПІ як платник окремих под атків, що підтверджується До відкою за формою 16-ОПП.

Як вбачається з матеріалів справи, заборгованість скла лась на підставі поданих від повідачем декларацій та розр ахунків.

Відповідно до розрахунку, н аданих Ясинуватською ОД ПІ, з 30.06.2010 року та станом на 21.12.2010 р оку відповідач має наступну заборгованість:

- по земельному податку скла дає на загальну суму 4 550,05 грн.: п о декларації № 1985 від 01.02.2010 р. - 30.07 .2010 р. нараховано 780,66 грн.; по декл арації № 1985 від 01.02.2010 р. - 30.08.2010 р. нар аховано 780,66 грн.; по декларації № 1985 від 01.02.2010 р. - 30.09.2010 р. нарахован о 780,66 грн.; по декларації № 1985 від 01.02.2010 р. - 30.10.2010 р. нараховано 780,66 грн .; по декларації № 1985 від 01.02.2010 р. - 30.11.2010 р. нараховано 780,66 грн.

- по податку з власників тра нспортних засобів та інших с амохідних машин і механізмів складає на загальну суму 3 304,65 г рн.: по декларації № 2674 від 22.02.2010 р. - 14.07.2010 р. нараховано 1249,65 грн.; по декларації № 2674 від 22.02.2010 р. - 14.10.2010 р. нараховано 2055,00 грн.

У зв' язку з несплатою узго дженої суми податкового зобо в' язання, Ясинуватською ОДПІ на адресу ДП Спеціалізо ваного БМП по водопостачанню №12 рекомендованим листом нап равлені перша та друга подат кові вимоги (від 06.07.2010 року № 1/56 та від 19.08.2010 року № 2/73, відповідно), я кі отримані останнім.

З урахуванням наведеного, к еруючись нормами п.п. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» (чинний на момент вини кнення спірних правовідноси н, надалі за текстом судом вик ористуватимуться відповідн і нормативно-правові акти в р едакції, станом на час виникн ення спірних правовідносин), на підставі якої розміщені н а дошці податкових оголошень рішення вважаються такими, щ о вручені платнику податків, суд вважає підтвердженим фа кт вручення відповідачу наве дених вище рішень про застос ування штрафних (фінансових) санкцій.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України кожен зобов' яза ний сплачувати податки і збо ри в порядку і розмірах, встан овлених законом.

Згідно ст. 58 Конституці ї України закони та інші норм ативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім вип адків, коли вони пом'якшують а бо скасовують відповідальні сть особи.

За статтею 4 Закону України «Про систему оподаткування» (чинний на момент виникнення податкового боргу, надалі за текстом судом використувати муться відповідні нормативн о-правові акти в редакції, ста ном на час виникнення спірни х правовідносин) платниками податків і зборів (обов'язков их платежів) є юридичні й фізи чні особи, на яких згідно із за конами України покладено обо в'язок сплачувати податки і з бори (обов'язкові платежі). Час тиною 3 статті 9 цього Закону в становлено, що обов'язок юрид ичної особи щодо сплати пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів) припиняється зі спла тою податку, збору (обов'язков ого платежу) або його скасува нням або списанням податково ї заборгованості відповідно до Закону України «Про відно влення платоспроможності бо ржника або визнання його бан крутом».

Згідно із частиною 1 статті 20 Закону України «Про систему оподаткування» контроль за правильністю та своєчасніст ю справляння податків і збор ів (обов'язкових платежів) зді йснюється державними податк овими органами в межах повно важень, визначених законами. Право податкових органів на звернення до суду з позовом п ро стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами передбаче не пунктом 11 статті 10 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу».

Таким чином, позивач Ясин уватська ОДПІ є суб' єктом владних повноважень, та здій снює в даних правовідносинах надані їй Законом України «П ро державну податкову службу в Україні» повноваження.

У відповідності до ст. 2 Зако ну України «Про плату за земл ю» використання землі в Укра їні є платним; плата за землю с правляється у вигляді земель ного податку або орендної пл ати; власники земельних діля нок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, крім орен дарів та інвесторів - учасник ів угоди про розподіл продук ції, сплачують земельний под аток.

Об'єктом плати за землю є зе мельна ділянка, яка перебува є у власності або користуван ні, у тому числі на умовах орен ди, а суб'єктом плати за землю (платником) є власник земельн ої ділянки, землекористувач, у тому числі орендар (ст. 5 цьог о ж Закону).

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України «Про плату за землю» податкове зобов'язання по зе мельному податку, а також по о рендній платі за землі держа вної та комунальної власност і, визначене у податковій дек ларації на поточний рік, спла чується рівними частками вла сниками та землекористувача ми земельних ділянок за місц езнаходженням земельної діл янки за базовий податковий (з вітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щоміся чно протягом 30 календарних дн ів, наступних за останнім кал ендарним днем звітного (пода ткового) місяця.

Згідно з ч. 3 ст. 3 Закону Украї ни від 11.12.91 р. № 1963-XII «Про податок з власників транспортних засо бів та інших самохідних маши н і механізмів» податок з вла сників транспортних засобів та інших самохідних машин і м еханізмів сплачується юриди чними та фізичними особами з а місцем реєстрації таких тр анспортних засобів та зарахо вується до місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюдже тним кодексом України.

Відповідно до статті 5 цього Закону податок з власників т ранспортних засобів та інших самохідних машин і механізм ів сплачується юридичними ос обами - щоквартально рівним и частинами до 15 числа місяця, що настає за звітним квартал ом.

Приписами статті 6 Закону Ук раїни «Про податок з власник ів транспортних засобів та і нших самохідних машин і меха нізмів» податок з власників транспортних засобів та інш их самохідних машин і механі змів обчислюється юридичним и особами на підставі звітни х даних про кількість транс портних засобів та інших сам охідних машин і механізмів с таном на 1 січня поточного рок у. Обчислення податку з власн иків наземних транспортних з асобів провадиться виходячи з об'єму циліндрів або потужн ості двигуна кожного виду і м арки транспортних засобів, а податку з власників водних т ранспортних засобів - виходя чи з довжини транспортного засобу за ставками, зазначен ими у статті 3 цього Закону.

Юридичні особи на основі бухгалтерського звіту (балан су) у строки, визначені законо м для річного звітного періо ду, подають відповідному орг ану державної податкової сл ужби за місцем реєстрації т ранспортних засобів розраху нок суми податку з власників транспортних засобів та інш их самохідних машин і механі змів на поточний рік за форм ою, затвердженою центральним податковим органом України.

Приписами статті 11 Закону У країни «Про систему оподатку вання» встановлено, що відпо відальність за правильність обчислення, своєчасність сп лати податків і зборів (обов'я зкових платежів) і додержанн я законів про оподаткування несуть платники податків і з борів (обов'язкових платежів ) відповідно до законів Украї ни. Фінансові санкції за насл ідками документальних перев ірок та ревізій, які здійснюю ться органами державної пода ткової служби України та інш ими уповноваженими державни ми органами, застосовуються у розмірах, передбачених зак онодавчими актами, чинними н а день завершення таких пере вірок або ревізій.

Підпунктом 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» в становлено, що узгоджена сум а податкового зобов'язання, н е сплачена платником податкі в в установлені строки, визна чається сумою податкового бо ргу платника податків.

Податковий борг - це податко ве зобов'язання (з урахування м штрафних санкцій за їх наяв ності), самостійно узгоджене платником податків або узго джене в адміністративному чи судовому порядку, але не спла чене у встановлений строк, а т акож пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'яз ання (пункт 1.3 статті 1 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами»).

З огляду на наведене, оскіль ки податкове зобов'язання ві дповідача не було сплачене в установлені строки, таке зоб ов'язання є податковим борго м.

Наявність у відповідача вк азаної заборгованості підтв ерджується податковими розр ахунками земельного податку та розрахунком суми податку з власників транспортних за собів та інших самохідних ма шин і механізмів, що самостій но надані ДП Спеціалізованог о БМП по водпостачанню №12 до Ясинуватської ОДПІ, витяг ом з облікової картки платни ка - ДП Спеціалізованого БМ П по водпостачанню №12, розраху нком суми позову, наданим Я синуватською ОДПІ.

Наведені розрахунки відпо відають положенням законода вства, фактичним обставинам справи та відповідачем не сп ростовані.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Згідно зі статтею 95 Под аткового кодексу України орг ан державної податкової служ би здійснює за платника пода тків і на користь держави зах оди щодо погашення податково го боргу такого платника под атків шляхом стягнення кошті в, які перебувають у його влас ності.

Стягнення коштів з рах унків платника податків у ба нках, обслуговуючих такого п латника податків, здійснюєть ся за рішенням суду, яке напра вляється до виконання органа м державної податкової служ би, у розмірі суми податковог о боргу або його частини.

Відповідно до припис ів статті 136 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и (КАСУ) відповідач може визна ти адміністративний позов пр отягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяв у. Якщо визнання адміністрат ивного позову викладено в ад ресованій суду письмовій зая ві, ця заява приєднується до с прави. Судове рішення у зв' я зку з визнанням адміністрати вного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правил ами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.

Частиною 3 статті 112 встановл ено, що у разі повного визнанн я відповідачем адміністрати вного позову і прийняття йог о судом приймається постанов а суду про задоволення адмін істративного позову.

Беручи до уваги до уваги те , що суму земельного податку у розмірі 4550,05 гривень та податк у з власників транспортних з асобів та інших самохідних м ашин і механізмів у розмірі 330 4,65 гривень відповідач визнав в повному обсязі, про що надав суду письмову заяву, яка є в м атеріалах справи, підстав дл я неприйняття такої заяви у с уду відсутня, але, станом на де нь розгляду цього спору наве дена вище сума боргу відпові дачем не сплачена, суд дійшов висновку що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягают ь задоволенню повністю.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158 - 163 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Позов Ясинуватської об ' єднаної державної податко вої інспекції до Дочірнього підприємства Спеціалізован ого будівельно-монтажного по їзду по водопостачанню № 12 Від критого акціонерного товари ства транспортного будівниц тва «Трест Південтранстехмо нтаж» про стягнення податков ої заборгованості - задовол ьнити повністю.

Стягнути з Дочірнього підп риємства Спеціалізованого б удівельно-монтажного поїзду по водопостачанню № 12 Відкрит ого акціонерного товариства транспортного будівництва « Трест Південтранстехмонтаж » (ідентифікаційний код 30544569; 86000, Донецька область, м. Ясинуват а, мікрорайон № 3, буд.13,14) на кори сть Державного бюджету забор гованість зі сплати земельно го податку в сумі 4550,05 грн.

Стягнути з Дочірнього підп риємства Спеціалізованого б удівельно-монтажного поїзду по водопостачанню № 12 Відкрит ого акціонерного товариства транспортного будівництва « Трест Південтранстехмонтаж » (ідентифікаційний код 30544569; 86000, Донецька область, м. Ясинуват а, мікрорайон № 3, буд.13,14) на кори сть Державного бюджету забор гованість зі сплати податку з власників транспортних зас обів та інших самохідних маш ин і механізмів в сумі 3304,65 грн.

Вступну та резолютивну час тини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголош ено в присутності представни ків сторін 31.01.2011 року. Повний те кст постанови буде виготовле ний 04.02.2011 року.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання апеляційної скар ги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Д онецькій окружний адміністр ативний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня проголоше ння постанови апеляційної ск арги.

В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови, з подач ею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб , які беруть участь у справі.

Суддя Чучко В.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2011
Оприлюднено14.02.2011
Номер документу13715260
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/555/2011

Ухвала від 25.06.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

Ухвала від 25.06.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

Ухвала від 21.06.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

Постанова від 31.01.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні