Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 лютого 2011 р. справа № 2а/0570/646/2011
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 15.10
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Чучко В.М.
при секретарі Рясненко А.В.
Донецькій окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучко В.М. при секретарі Рясненко А.В., за участю представників: позивача – не з’явився, відповідача – не з’явився, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Київському районі міста Донецька до Товариства з обмеженою відповідальністю «Престиж Нова» про стягнення заборгованості з земельного податку,
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція у Київському районі міста Донецька (надалі –ДПІ у Київському районі м. Донецька, позивач) звернулася до суду із позовом про стягнення податкової заборгованості з земельного податку з Товариства з обмеженою відповідальністю «Престиж Нова» (далі – ТОВ «Престиж Нова», відповідач).
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач станом на 27.12.2010 року має податкову заборгованість у загальному розмірі 168550,77 гривень, яка виникла у зв’язку з несплатою відповідачем податкового боргу за травень – жовтень 2010 року на підставі поданого ТОВ «Престиж Нова» податкового розрахунку земельного податку від 01.02.2010 року. Приймаючи до уваги факт несплати ПП «Регіон» суми заборгованості у порушення вимог Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», заявник просить стягнути наведену суму у судовому порядку.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов у повному обсязі..
Відповідач до судового засідання не з'явився; про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином.
Відповідно до ст. 128 КАС України, суд визнав можливим розглянути справу за відсутності відповідача, та на підставі наявних в ній доказів.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Престиж Нова»є юридичною особою, зареєстроване виконавчим комітетом Донецької міської ради 22 лютого 2008 року за № 12661020000029503, включено до ЄДРПОУ – ідентифікаційний код 35730487. Відповідно до Довідки про взяття на облік платника податків від 25.02.2008 року № 15420 ТОВ «Престиж Нова» знаходиться на податковому обліку в ДПІ у Ворошиловськом у районі м. Донецька з 25.02.2008 року за № 15420. В ДПІ у Київському районі ТОВ «Престиж Нова» знаходиться на податковому обліку як платник окремих податків (земельний податок).
Як вбачається з матеріалів справи, заборгованість склалась на підставі поданого відповідачем податкового розрахунку земельного податку від 01.02.2010 року.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач визначив свої податкові зобов’язання у розмірі 337206,09 грн. на 2010 рік (28100,50 грн. щомісяця за січень – листопад 2010 року та 28100,59 грн. за грудень 2010 рік). Станом на 27.12.2010 року відповідач має заборгованість з земельного податку у розмірі 168550,77 грн., а саме: 30.06.2010 р. в сумі – 28048,27 грн., 30.07.2010 року в сумі 28100,00 грн., 30.08.2010 року в сумі 28100,00 грн., 30.09.2010 року в сумі 28100,00 грн., 30.10.2010 року в сумі 28100,00 грн., 30.11.2010 року в сумі 28100,00 грн. та пеня в сумі 2,50 грн.
У зв’язку з несплатою узгодженої суми податкового зобов’язання, ДПІ у Київському районі м. Донецька на адресу ТОВ «Престиж Нова» рекомендованим листом направлені перша та друга податкові вимоги (від 06.07.2010 року № 1/847 та від 28.09.2010 року № 2/1118, відповідно), які повернуті поштовим відділенням з відміткою «за зазначеною адресою не зареєстроване». При цьому в матеріалах справи відсутні докази оскарження відповідачем наведених вище рішень у апеляційному або судовому порядку, таким чином наведені податкові зобов’язання є узгодженими.
Приймаючи до уваги неможливістю вручення наведених вище рішень позивача відповідачу, першим складені акти від 25.08.2010 року та 28.09.2010 року до яких зазначені рішення розміщені на дошці податкових оголошень, що також підтверджене представником позивача у ході судового засідання.
З урахуванням наведеного, керуючись нормами п.п. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (чинний на момент виникнення спірних правовідносин, надалі за текстом судом використуватимуться відповідні нормативно-правові акти в редакції, станом на час виникнення спірних правовідносин), на підставі якої розміщені на дошці податкових оголошень рішення вважаються такими, що вручені платнику податків, суд вважає підтвердженим факт вручення відповідачу наведених вище рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
За статтею 4 Закону України «Про систему оподаткування» (чинний на момент виникнення податкового боргу, надалі за текстом судом використуватимуться відповідні нормативно-правові акти в редакції, станом на час виникнення спірних правовідносин) платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні й фізичні особи, на яких згідно із законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі). Частиною 3 статті 9 цього Закону встановлено, що обов'язок юридичної особи щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) припиняється зі сплатою податку, збору (обов'язкового платежу) або його скасуванням або списанням податкової заборгованості відповідно до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
Згідно із частиною 1 статті 20 Закону України «Про систему оподаткування» контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов'язкових платежів) здійснюється державними податковими органами в межах повноважень, визначених законами. Право податкових органів на звернення до суду з позовом про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами передбачене пунктом 11 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу».
Таким чином, позивач ДПІ у Київському районі м. Донецька є суб’єктом владних повноважень, та здійснює в даних правовідносинах надані їй Законом України «Про державну податкову службу в Україні» повноваження.
У відповідності до ст. 2 Закону України «Про плату за землю» використання землі в Україні є платним; плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати; власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, крім орендарів та інвесторів - учасників угоди про розподіл продукції, сплачують земельний податок.
Об'єктом плати за землю є земельна ділянка, яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, а суб'єктом плати за землю (платником) є власник земельної ділянки, землекористувач, у тому числі орендар (ст. 5 цього ж Закону).
Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України «Про плату за землю» податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Приписами статті 11 Закону України «Про систему оподаткування» встановлено, що відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) і додержання законів про оподаткування несуть платники податків і зборів (обов'язкових платежів) відповідно до законів України. Фінансові санкції за наслідками документальних перевірок та ревізій, які здійснюються органами державної податкової служби України та іншими уповноваженими державними органами, застосовуються у розмірах, передбачених законодавчими актами, чинними на день завершення таких перевірок або ревізій.
Підпунктом 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлено, що узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків в установлені строки, визначається сумою податкового боргу платника податків.
Податковий борг - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання (пункт 1.3 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»).
З огляду на наведене, оскільки податкове зобов'язання відповідача не було сплачене в установлені строки, таке зобов'язання є податковим боргом.
Наявність у відповідача вказаної заборгованості підтверджується податковим розрахунком земельного податку від 01.02.2010 року, що самостійно надана ПП «Регіон» до ДПІ у Київському районі м. Донецька.
Наведений розрахунок відповідає положенням законодавства, фактичним обставинам справи та відповідачем не спростовані.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно зі статтею 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Беручи до уваги те, що сума податкового боргу ТОВ «Престиж Нова» у встановлені законодавством строки не сплачена, наявність вказаної заборгованості підтверджується розрахунками, наданими ДПІ у Київському районі м. Донецька та підтверджені матеріалами справи і поясненнями позивача, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд дійшов висновку що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158 - 163 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позов Державної податкової інспекції у Київському районі міста Донецька до Товариства з обмеженою відповідальністю «Престиж Нова» про стягнення заборгованості з земельного податку – задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Престиж Нова» (ідентифікаційний код 35730487; 83001, м. Донецьк, пл. Конституції, буд. 4) на користь Місевого бюджету (розрахунковий рахунок 33218811700006, код платежу 13050200, МФО 834016, код за ЄДРПОУ 34687001, одержувач місцевий бюджет Київського району м. Донецька, банк ГУДКУ у Донецькій області) заборгованість зі сплати земельного податку в сумі 168550,77 грн.
Вступну та резолютивну частини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголошено в присутності представників сторін 01.02.2011 року. Повний текст постанови буде виготовлений 04.02.2011 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги.
В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, з подачею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Суддя Чучко В.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.02.2011 |
Оприлюднено | 14.02.2011 |
Номер документу | 13715299 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чучко В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні