ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 лютого 2011 р. м. Чернівці С права № 2а-14/11/2470
11:17
Чернівецький окружн ий адміністративний суд в ск ладі:
головуючого судді - Бойк о О.Я.;
секретаря судового засіда ння - Олійник О.В.;
за участю:
представника позивача - д ержавної податкової інспекц ії в м. Чернівці, - Муляр Т.В. ( за довіреністю №39207/10-012 від 16.11.09р .);
представника відповідача - відділу державної реєстра ції Чернівецької міської рад и, - Іванович Л.Є (за довірен істю №13-12 від 06.01.11р.);
представника третьої особ и на стороні відповідача, ПП "К армелюк" - не з'явився (належни м чином повідомлений);
представника третьої особ и на строні відповідача, Кам'я нець-Подільська районна Дер жавна даміністрація Хмельни цької області, - не з'явився (н алежним чином повідомлений);
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом де ржавної податкової інспекці ї в м. Чернівці до відділу дер жавної реєстрації Чернівець кої міської ради про визнанн я неправомірним запису,-
ВСТАНОВИВ :
Державна податкова інсп екція у місті Чернівці зверн улася до адміністративного с уду з позовом про визнання не правомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження ТзОВ “Карм елюк” (код ЄДРПОУ 31391994) за адресо ю: місто Чернівці проспект Не залежності, 106/412 та зобов' язан ня відділу державної реєстра ції Чернівецької міської рад и скасувати такі реєстраційн і дії, проведені 25 червня 2010 рок у. Також просить суд зобов' я зати відділ державної реєстр ації Чернівецької міської ра ди внести запис до ЄДРПОУ про місцезнаходження Товариств а за адресою: 32370, Хмельницька о бласть, Кам' янець - Поділь ський район, село Колибаївка , вулиця Дзержинського, буд. 182 т а повернути реєстраційну спр аву Товариства до державного реєстратора Камянець - Под ільської районної державної адміністрації Хмельницької області за місцезнаходження м.
Такі вимоги обґрунтовані т им, що внесення державним реє стратором даних до ЄДР щодо з міни місцезнаходження ПП “Ка рмелюк” здійснені незаконно , з порушенням вимог Цивільно го кодексу України та ст.29 Зак ону України “Про державну ре єстрацію юридичних та фізичн их осіб - підприємців”, оскі льки не була заповнена засно вником Товариства реєстраці йна картка на проведення дер жавної реєстрації змін до ус тановчих документів юридичн ої особи.
Також позивач вказує, що зг ідно з актом обстеження місц езнаходження суб' єкта підп риємницької діяльності за юр идичною адресою місто Чернів ці проспект Незалежності, 106/412 ПП “Кармелюк” не знаходиться , відсутні посадові особи. Так і дії вчинені 15 липня 2010 року, а з а цією адресою знаходяться п риватне підприємство «Стек - фінанс», яке здає в оренду офі сні приміщення.
Крім цього, відсутня можлив ість знайти орган або заснов ника(ів) ПП «Кармелюк», які від повідно до установчих докуме нтів виступають від імені пі дприємства.
Відповідач, відділ Державн ої реєстрації Чернівецької м іської ради, в своїх заперече ннях не погоджується із дово дами позивача, вказуючи на їх необґрунтованість та безпід ставність, з наступних підст ав.
Відділом державної реєстр ації Чернівецької міської ра ди приватне підприємство “Ка рмелюк” взято на облік 25 серпн я 2010 року на підставі надіслан ої поштою державним реєстрат ором Камянець - Подільської районної державної адмініст рації Хмельницької області р еєстраційної справи.
Відповідно до ст. 14 Закону Ук раїни “Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців” від 15.05.2003р . № 755 (далі - Закон № 755) та роз' я снень Державного комітету Ук раїни з питань регуляторної політики та підприємництва в ід 27 лютого 2009 року № 1918 державни й реєстратор, який отримав ре єстраційну справу, зобов' яз аний внести до Єдиного держа вного реєстру запис про змін у місцезнаходження юридично ї особи.
Таким чином відділом держа вної реєстрації Чернівецько ї міської ради проведено реє страційну дію по взяттю на об лік ПП “Кармелюк” в межах вим ог діючого законодавства, не порушуючи будь-чиї права та і нтереси, оскільки така реєст рація була проведена державн им реєстратором Камянець - Подільської районної держав ної адміністрації Хмельниць кої області.
Протизаконність дій позив ача полягає в порушенні оста ннім норм Податкового кодекс у України, Закону України «Пр о державну податкову службу» , Порядку обліку платників по датків, зборів (обов' язкови х платежів), затвердженого на казом ДПА України від 19.02.1998р. № 80.
Просить відмовити в задово ленні позовної заяви повніст ю, оскільки твердження позив ача про необґрунтоване викон ання відділом Державної реєс трації Чернівецької міської ради вимог ст.14 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців” від 15.05.2003р. № 755 є безпідставним, а позивач, ДПІ у м. Чернівці, з метою уникнен ня виконання вимог діючого з аконодавства, які передбачаю ть обов' язкове взяття на по датковий облік вказане товар иство як платника податків, н амагається перекласти відпо відальність на державного ре єстратора.
Представник позивача в суд овому засідання позовні вимо ги підтримав повністю та про сив їх задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, посилаючись на обста вини, викладені в його запере ченнях.
Суд, заслухавши пояснення с торін, перевіривши матеріали справи, встановивши дійсні о бставини в справі, на основі д іючого законодавства, що рег улює спірні відносини, -
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч.3 КАС України суб ' єкти владних повноважень м ають право звернутися до адм іністративного суду у випадк ах, передбачених Конституціє ю та законами України.
Основним законом, який виз начає статус державної пода ткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності є Закон України “Пр о державну податкову службу в Україні”від 04.12.1990 р. № 509-ХІІ (на далі Закон №509 - ХІІ ).
Статтею 13 цього Закону, вста новлено, що посадові особи ор ганів податкової служби зоб ов' язані дотримуватись Ко нституції і законів України, інших нормативних актів, пра в охоронюваних законом інтер есів громадян, підприємств, у станов, організацій, забезпе чувати виконання покладени х на органи державної податк ової служби функцій та повно ю мірою використовувати нада ні їм права.
Встановлення функцій та п рав органів державної податк ової служби щодо випадків зв ернення останніх до суду рег улюються статтями 10-11 Закону №509 - ХІІ.
Так відповідно до п.11, п. 11-1 ста тті 10 Закону №509 - ХІІ державн і податкові інспекції в райо нах, містах без районного под ілу, районах у містах, міжрайо нні та об' єднані державні п одаткові інспекції виконуют ь такі функції: подають до суд ів позови до підприємств, уст анов, організацій та громадя н про визнання угод недійсни ми і стягнення в доход держав и коштів, одержаних ними за та кими угодами, а в інших випадк ах - коштів, одержаних без уста новлених законом підстав, а т акож по стягнення заборгован ості перед бюджетом і держав ними цільовими фондами за ра хунок їх майна; подають до суд ів позови про застосування с анкцій, пов' язаних із забор оною організації проведення азартних ігор на території У країни.
Відповідно до п.17, п.18 статті 11 Закону №509 - ХІІ органи держ авної податкової служби у ви падках, в межах компетенції т а у порядку, встановлених зак онами України, мають право: з вертатися у передбачених зак оном випадках до судових орг анів із заявою (позовною заяв ою) про скасування державної реєстрації суб' єкта підпри ємницької діяльності; зверта тися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) пр о застосування санкцій, пов' язаних із забороною організа ції і проведення азартних іг ор на території України.
Тобто з сукупного аналізу н аведених правових норм випли ває, що Законом №509 - ХІІ не пе редбачено серед функцій і пр ав податкового органу зверта тися до суду з позовними вимо гами про визнання неправомі рним запису в Єдиному держа вному реєстрі юридичних та ф ізичних осіб; зобов' язання відділу державної реєстрац ії вчиняти будь-які дії. А від так - податковий орган поруш ив вимоги ст..19 Констиутції Ук раїни, відповідно до яких: “Ор гани державної влади то орга ни місцевого самоврядування , їх посадові особи зобов' яз ані діяти, лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України”.
Крім того, згідно з ч.1 статті 6 КАС України: «Кожна особа ма є право в порядку, встановлен ому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, я кщо вважає, що рішенням, дією ч и бездіяльністю суб' єкта вл адних повноважень, порушені її права, свободи та інтереси ».
Тобто право на судовий захи ст має лише та особа, яка є суб ' єктом (носієм) порушених пр ав, свобод чи інтересів. Тож д ля того, щоб позивачу, ДПІ у м.Ч ернівці, був наданий судовий захист він повинен довести, а суд встановити, що право пози вача є дійсно порушеним.
Дослідивши матеріали спра ви, вислухавши усні поясненн я представника позивача, суд вважає, що позивач не довів п орушення свого права, чим не д отримався принципу змагаль ності та вимог статті 71 КАС Ук раїни. Адже відповідно до ч.1 ц ієї статті : “Кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги ”.
В даному випадку, оскільки приватне підприємство “Карм елюк” не знаходиться за місц езнаходженням, позивачу слід керуватися положенням пункт у 17 частини 1 статті 11 Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні”, яким, як в же було вказано вище, встанов лено, що органи державної под аткової служби мають право з вертатися у передбачених зак оном випадках до судових орг анів із заявою про скасуванн я державної реєстрації суб' єкта підприємницької діяльн ості.
Адже ліквідація підприємс тва в судовому порядку можли ва якщо рекомендований лист буде повернуто державному ре єстратору у разі відсутності юридичної особи по зазначен ій адресі; при не подачі підпр иємством реєстраційної карт ки про підтвердження відомос тей про юридичну особу протя гом місяця з дати надсилання йому відповідного повідомле ння.
У такому випадку державний реєстратор вносить у ЄДР зап ис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженн ям, що вже є підставою для ініц іювання процедури ліквідаці ї підприємства за рішенням с уду. Якщо в результаті переві рки не вдалося встановити мі сцезнаходження платника под атків, то орган ДПС направляє державному реєстратору пові домлення про відсутність пла тника податків по зазначеном у ним місцезнаходженню та мо же ініціювати питання про ск асування реєстрації в суді, з гідно п.17 ст.11 Закону України “П ро державну податкову службу в Україні”.
Отже на підставі викладено го, суд дійшов висновку, що поз ивач, звертаючись до суду з ви могами визнати неправомірни м запис в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичн их осіб підприємців стосовно місцезнаходження ПП “Кармел юк” за адресою: м.Чернівці, п роспект Незалежності, буд. 106 к в. 412, зобов' язати відділ де ржавної реєстрації Чернівец ької міської ради скасувати реєстраційні дії від 25.06.2010р., зо бов' язати відділ державної реєстрації Чернівецької міс ької ради внести до Єдиного д ержавного реєстру юридичних та фізичних осіб підприємці в запис про місцезнаходження ПП “Кармелюк” за адресою: 32370, Х мельницька область, Кам' яне ць - Подільський район, село Колибаївка, вулиця Дзержинс ького, буд. 182 та повернути реєс траційну справу Товариства д о державного реєстратора Кам янець - Подільської районно ї державної адміністрації Хм ельницької області за місцез находженням, вийшов за межі с воєї компетенції та обрав не вірний спосіб захисту права, яке не порушувалося. А тому у задоволенні його позовних ви мог слід відмовити.
Відповідно до п.15 ст.4 Декрет у Кабінету міністрів України “Про державне мито” податко ві інспекції звільнені від с плати державного мита.
Згідно з ч.5 статті 94 КАС Укра їни у разі відмови у задоволе нні позовних вимог позивача , звільненого від сплати судо вих витрат, а також залишення адміністративного позову бе з розгляду судові витрати, по несені відповідачем, компенс уються за рахунок Державного бюджету України.
Оскільки відповідач, відд іл державної реєстрації Черн івецької міської ради, не пон іс судові витрати, суд між сто ронами їх не розподіляє.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 3, 6, 7,11, 94, 158-163 КАС Укра їни, суд , -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністр ативного позову відмовити.
Повний текст постанови скл адений 9 лютого 2011 року.
Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст років подання апеляційної ск арги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі п одання апеляційної скарги по станова, якщо її не скасовано , набирає законної сили після закінчення апеляційного роз гляду справи.
Відповідно до частини перш ої статті 185, частини першої-др угої, четвертої статті 186 Коде ксу адміністративного судоч инства України, сторони які б еруть участь у справі, мають п раво оскаржити в апеляційном у порядку дану постанову пов ністю або частково шляхом по дання апеляційної скарги до Вінницького апеляційного ад міністративного суду через Ч ернівецький окружний адміні стративний суд.
Скарга про апеляційне оска рження даної постанови подає ться протягом десяти днів з д ня одержання її копії.
Суддя О.Я .Бойко
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2011 |
Оприлюднено | 14.02.2011 |
Номер документу | 13717094 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Бойко Оксана Ярославівна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Бойко Оксана Ярославівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні