Постанова
від 02.02.2011 по справі 2а-61/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"02" лютого 2011 р. Справа № 2a-61/11/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд у с кладі:

Судді Тимощука О.Л.

при секретарі Маковійчук С .М.

за учасю:

представника позивача - С енчука І.В.,

представника відповідача - Попадинця П.О. ,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву

за позовом: Державної ін спекції України з контролю з а цінами в Івано-Франківські й області

до відповідача: Тисмени цького водоканалізаційного підприємства

про стягнення економічних санкцій за порушення держав ної дисципліни цін в сумі 27718,05 г рн.

ВСТАНОВИВ:

10 січня 2011 року Державна інспекція України з контрол ю за цінами в Івано-Франківсь кій області (надалі - Позива ч) звернулась в суд з позовною заявою до Тисменицького вод оканалізаційного підприємс тва про стягнення економічни х санкцій за порушення держа вної дисципліни цін в сумі 27718,0 5 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що в результаті перевірк и Тисменицького водоканаліз аційного підприємства (надал і - Відповідач) щодо дотрима ння державної дисципліни цін при формуванні, встановленн і та застосуванні тарифів на житлово-комунальні послуги складено акт №0000686 від 26.11.2010 року, згідно з яким виявлено поруш ення в частині формування та застосування Відповідачем т арифів на послуги водовідвед ення для бюджетних та інших с поживачів, внаслідок чого пр ийнято рішення про стягнення з Відповідача економічних с анкцій від 02.12.2010 року за №367 в роз мірі 27718,05грн., з яких сума необґр унтовано одержаної виручки с тановить 9239,35грн., штраф - 18478,70 грн .

Представник позивача позо вні вимоги підтримав в повно му обсязі, просив позов задов ольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечив, з тих підстав , що існуючий тариф на послуги водовідведення на сьогодніш ній день є економічно необґр унтований, а його застосуван ня призводить до колосальних збитків підприємства, у зв' язку з чим виникла крайня нео бхідність щодо його підвищен ня, а тому застосування Відпо відачем тарифу вищого, ніж ді ючого на момент перевірки є н аслідком бездіяльності Пози вача та Тисменицької міської ради у вжитті заходів, передб ачених чинним законодавство м щодо введення нових економ ічно обґрунтованих тарифів н а послуги водопостачання та водовідведення.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши та оцінивши надані суду пись мові докази та інші матеріал справи, судом встановлено на ступне.

Тисменицьке водоканалізац ійне підприємство є юридично ю особою, зареєстроване Тисм еницькою райдержадміністра цією 29.04.1998 р., відповідно до свід оцтва про державну реєстраці ю серії А00 №369449, займає монополь не становище на ринку наданн я послуг теплопостачання, во допостачання та водовідведе ння в місті Тисмениця.

В період з 16 по 26 листопада 2010 р оку Державною інспекціє ю з контролю за цінами в Івано -Франківській області провед ено планову перевірку Тисмен ицького водоканалізаційног о підприємства з питань дотр имання суб' єктами господар ювання державної дисципліни цін при формуванні, встановл енні та застосуванні тарифів на послуги з централізовано го водопостачання та водовід ведення.

Перевіркою виявлено поруш ення державної дисципліни ці н, про що складено акт №0000686 від 2 6.11.2010 року, відповідно до якого в становлено, що з 01.06.2010 року по 31.10.2 010 року Відповідач без висновк ів щодо розрахунків економіч но обґрунтованих планових ви трат, самостійно, без рішення виконавчого комітету підвищ ив тарифи, встановивши та зас тосувавши тарифи на послуги водовідведення для бюджетни х та інших споживачів в розмі рі 12,10 грн./м.куб., всупереч існую чому тарифу на вказані послу ги що становив - 9,18 грн./м.куб. В р езультаті зазначеного поруш ення Відповідачем необґрунт овано одержана виручка в роз мірі 9239,25 грн.(а.с.8-13).

Відповідно до статті 14 Зако ну України «Про ціни і ціноут ворення»вся необґрунтовано одержана підприємством, орг анізацією сума виручки в рез ультаті порушення державної дисципліни цін та діючого по рядку визначення вартості бу дівництва, що здійснюється і з залученням коштів Державно го бюджету України, бюджету А втономної Республіки Крим, м ісцевих бюджетів, а також кош тів державних підприємств, у станов та організацій підляг ає вилученню в доход відпові дного бюджету залежно від пі дпорядкованості підприємст ва, організації. Крім того, в п озабюджетні фонди місцевих Р ад стягується штраф у двокра тному розмірі необґрунтован о одержаної суми виручки. Вка зані суми списуються з рахун ків підприємств і організаці й в банківських установах за рішенням суду.

Так, згідно з рішенням від 02.1 2.2010 року №367 до Відповідача було застосовано економічні санк ції на загальну суму 27718,05грн., з яких необґрунтовано одержан а виручка становила 9239,35грн., шт раф - 18478,70грн. Вказане рішення у встановлений термін викон ане не було, а тому стягується Позивачем в судовому порядк у.

Відповідно до пункту 2 части ни першої статті 7 Закону Укра їни «Про житлово-комунальні послуги»до повноважень орга нів місцевого самоврядуванн я у сфері житлово-комунальни х послуг належить встановлен ня цін/тарифів на житлово-ком унальні послуги відповідно д о закону.

Підпунктом 2 пункту «а»стат ті 28 Закону України «Про місце ве самоврядування в Україні» , із змінами та доповненнями, п ередбачено, що до відання вик онавчих органів сільських, с елищних, міських рад належат ь власні (самоврядні) повнова ження, зокрема встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на п обутові, комунальні (крім тар ифів на теплову енергію, цент ралізоване водопостачання т а водовідведення, які встано влюються Національною коміс ією регулювання ринку комуна льних послуг України), трансп ортні та інші послуги.

У відповідності до статті 14 Закону України «Про житлово -комунальні послуги»(надалі - Закон) в залежності від пор ядку затвердження цін/тарифі в на житлово-комунальні посл уги вони поділяються на три г рупи, з яких, до другої групи в ідносяться - житлово-комунал ьні послуги, ціни/тарифи на як і затверджують органи місцев ого самоврядування для надан ня на відповідній території.

Згідно з частиною першою ст атті 31 Закону порядок формува ння тарифів на кожний вид жит лово-комунальних послуг друг ої групи (пункт 2 частини першо ї статті 14 цього Закону) визна чає Кабінет Міністрів Україн и.

Частиною 2 статті 31 Закону пе редбачено, що виконавці/виро бники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих ви трат на виробництво (надання ) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповнов аженим здійснювати встановл ення тарифів.

Відповідно до пункту 52 Пост анови Кабінету Міністрів Укр аїни «Про затвердження Поряд ку формування тарифів на пос луги з централізованого водо постачання та водовідведенн я»за № 959, від 12.07.2006 р., висновок щод о розрахунків економічно обґ рунтованих планованих витра т, пов'язаних з наданням послу г з централізованого водопос тачання та водовідведення, н адається Державною інсп екцією з контролю за цінами а бо її територіальними органа ми в порядку, встановленому М інекономіки.

В судовому засіданні встан овлено, що Відповідач неодно разово звертався до Позивача для отримання відповідного висновку щодо розрахунку пла нових витрат на послуги з вод овідведення, проте у зв' язк у із виявленими порушеннями, зокрема під час перевірки Ві дповідача Державною жит лово-комунальною інспекцією в Івано-Франківській област і, у видачі висновку Відповід ачу - відмовлено (а.с.39-42).

Судом встановлено та підтв ерджується матеріалами спра ви, що з 01.07.2009 року відповідно до рішення виконавчого комітет у Тисменицької міської ради від 22.06.2009 року «Про прийняття та рифів на житлово-комунальні послуги»були введені тарифи на послуги водопостачання т а водовідведення, зокрема дл я бюджетних та інших спожива чів в розмірі 9,18 грн./м.куб. Дія в ищевказаного рішення була пр изупинена згідно з рішенням 19 сесії Тисменицької міської ради від 10.07.2009 року «Про призуп инення дії рішення виконавчо го комітету від 22.06.2009 року щодо тарифів з водопостачання, во довідведення та теплопостач ання». В подальшому, рішенням 21 сесії Тисменицької міської ради від 08.12.2009 року «Про відмін у рішення виконавчого коміте ту Тисменицької міської ради від 22.06.2009 року»вказане рішення - відмінено.

Відповідно до частин 4-6 стат ті 31 Закону України «Про житло во-комунальні послуги»у разі встановлення органом місцев ого самоврядування тарифів н а житлово-комунальні послуги на рівні, що унеможливлює отр имання прибутку, орган, який ї х затвердив, зобов'язаний від шкодувати з відповідного міс цевого бюджету виконавцям/ви робникам різницю між встанов леним розміром цін/тарифів т а економічно обґрунтованими витратами на виробництво ци х послуг. Видатки на відшкоду вання втрат підприємств, що п ов'язані із встановленням та рифів на житлово-комунальні послуги на рівні, що унеможли влює отримання прибутку, фін ансуються за рахунок коштів відповідного місцевого бюдж ету. Встановлення цін/тарифі в на житлово-комунальні посл уги нижчими від розміру екон омічно обґрунтованих витрат на їх виробництво без відпов ідного відшкодування не допу скається і може бути оскарже но в суді.

Згідно з частиною 9 вказаної статті спори щодо формуванн я та затвердження цін/тарифі в на житлово-комунальні посл уги, а також відшкодування вт рат підприємств, що пов'язані із затвердженням цін/тарифі в на житлово-комунальні посл уги нижчими від розміру екон омічно обґрунтованих витрат на їх виробництво, вирішують ся в судовому порядку.

З наведеного вбачається, що наявність самого факту низь кого тарифу на послуги, в тому числі, водовідведення не над іляє Відповідача правом само стійно збільшувати встановл ений тариф, з порушенням існу ючого Порядку, а також не позб авляє його права врегулювати дане питання в судовому поря дку.

Частиною першою статті 9 Код ексу адміністративного судо чинства України, передбачено , що суд при вирішенні справи к ерується принципом законнос ті, відповідно до якого: 1) суд в ирішує справи відповідно до Конституції та законів Украї ни, а також міжнародних догов орів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; 2) суд застосовує інш і нормативно-правові акти, пр ийняті відповідним органом н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, передбачені Ко нституцією та законами Украї ни.

З вищевказаного та наведен их правових норм суд дійшов в исновку, що дії відповідача щ одо самовільного, з порушенн ям встановленого порядку (бе з висновку щодо розрахунків економічно обґрунтованих пл анових витрат, без рішення ви конавчого комітету Тисмениц ької міської ради) підвищенн я тарифів на послуги водовід ведення для бюджетних та інш их споживачів носять протипр авний характер, відтак позов ні вимоги про стягнення заст осованих економічних санкці й є підставними, а позов таким , що підлягає до задоволення.

На підставі ст. 124 Конс титуції України, керуючись с т. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити п овністю.

Стягнути з Тисмениць кого водоканалізаційного пі дприємства (код ЄДПРОУ 25596420 ) в д охід Державного бюджету Укра їни суму економічних санкцій в розмірі 27718 (Двадцять сім тис яч сімсот вісімнадцять гриве нь) 05 коп.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбаченому частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.

Постанова набирає за конної сили в порядку та стро ки встановлені статтею 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.

Суддя: /п ідпис/ Тимощук О.Л.

Постанова складена в повному обсязі 07.02.2011 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.02.2011
Оприлюднено15.02.2011
Номер документу13722759
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-61/11/0970

Постанова від 02.02.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 02.02.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Постанова від 02.02.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 11.01.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Постанова від 02.02.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні