Постанова
від 20.01.2011 по справі 2а-12944/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

20 січня 2011 року № 2а-12944/10/2670

Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі гол овуючого судді Огурцова О.П. при секретарі судового засід ання Покотило М.С. розглянув ши у відкритому судовому зас іданні адміністративну спра ву

за позовом Державної податкової інсп екції у Шевченківському райо ні міста Києва

до

третя особа Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Ф2"

Шевченківська районна у мі сті Києві державна адміністр ація

про припинення юридичної особ и

за участю

представника позивача: Капустіна А.А. (довіреність № 3944/9/10-114 від 27.07.2010)

представника відповідача: не з'явився

передставник третьої особ и: не з'явився

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Державна податкова інсп екція у Шевченківському райо ні міста Києва звернулася до Окружного адміністративног о суду міста Києва з адмініст ративним позовом до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Ф2", третя особа Шевченків ська районна у місті Києві де ржавна адміністрація, про ви знання недійсним запису про проведення державної реєстр ації, припинення юридичної о соби.

Ухвалою Окружного адміні стративного суду міста Києва від 10.09.2010 було відмовлено у від критті провадження у справі в частині позовних вимог щод о визнання недійсним запису про проведення державної реє страції.

Позовні вимоги обґрунтов ані тим, що запис про проведе ння державної реєстрації від повідача підлягає визнанню н едійним, а відповідно до част ини другої статті 38 Закону Укр аїни “Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" підставам и для постановлення судового рішення щодо припинення юри дичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особ и, зокрема є визнання недійсн им запису про проведення дер жавної реєстрації через пору шення закону, допущені при ст воренні юридичної особи, які не можна усунути. Одночасно п озивач посилається на те, що в ідповідач неподає більш ніж рік до податкової інспекції податкові декларації, бухгал терську звітність та інші до кументи і відомості, пов' яз ані з обчисленням і сплатою п одатків, зборів (обов' язков их платежів), а саме порушує ст аттю 9 Закону України „Про сис тему оподаткування”, відпові дно до якої передбачено обов ' язки платників податків і зборів (обов' язкових платеж ів) вести бухгалтерський обл ік, складати звітність про фі нансово-господарську діяльн ість і забезпечувати її збер ігання у терміни, встановлен і законами, подавати до держа вних податкових органів та і нших державних органів відпо відно до законів декларації , бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, п ов' язані з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов ' язкових платежів), сплачув ати належні суми податків і з борів (обов' язкових платежі в) у встановлені законами тер міни.

Ухвалою Окружного адміні стративного суду міста Києва від 10.09.2010 було відкрито скороче не провадження в адміністрат ивній справі.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 01.10.2010 справу було призначен о до судового розгляду на 22.11.2010.

Судове засіданні 22.11.2010 було в ідкладено у зв'язку з неявкою відповідача.

У судовому засіданні 20.01.2011, у п орядку частини третьої статт і 160 Кодексу адміністративног о судочинства України було п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови.

Представник позивача у суд овому засіданні 20.01.2011 підтрима в позовні вимоги у повному об сязі та просив суд задовольн ити позов.

Представник відповідача у судове засідання 20.01.2011 не з'яв ився, хоча повідомлявся нале жним чином про дату, час та міс це розгляду справи, шляхом на правлення поштової кореспон денції на адресу вказану в до відці з Єдиного державного р еєстру підприємств та органі зацій України. Поштові відпр авлення відповідачу двічі по вернулись без вручення адрес ату, в довідці ф.20 причиною пов ернення (досилання) зазначен о незнаходження за вказаною адресою. Відповідно до части ни восьмої статті 35 Кодексу ад міністративного судочинств а України, вважається, що пові стку вручено юридичній особі , якщо вона доставлена за адре сою, внесеною до відповідног о державного реєстру, або за а дресою, яка зазначена її пред ставником, і це підтверджуєт ься підписом відповідної слу жбової особи, а тому суд дійшо в висновку про можливість ро згляду справи за відсутності відповідача.

Відповідно до частини чет вертої статті 128 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни у разі неприбуття відп овідача - суб'єкта владних пов новажень, належним чином пов ідомленого про дату, час і міс це судового розгляду, без пов ажних причин або без повідом лення ним про причини неприб уття розгляд справи не відкл адається і справу може бути в ирішено на підставі наявних у ній доказів. Ці ж наслідки за стосовуються у разі повторно го неприбуття за таких самих умов відповідача, який не є су б'єктом владних повноважень.

З урахуванням вище наведен ого суд дійшов висновку про м ожливість розгляду справи за відсутності відповідача.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Ф2" (01030, м. Київ , вул. Чапаєва,10, код ЄДРПОУ 34002042) з ареєстроване Шевченківсько ю районною у місті Києві держ авною адміністрацією 19.01.2006 та в зято на облік Державною пода тковою інспекцією у Шевченкі вському районі міста Києва 23.0 1.2006 за № 24165.

08.09.2010 Державна податкова інсп екція у Шевченківському райо ні міста Києва звернулась з п озовом до Окружного адмініст ративного суду міста Києва в якому просила припинити юри дичну особу Товариство з обм еженою відповідальністю "Ф2" т а визнати недійсним запис пр о проведення державної реєст рації Товариства з обмеженою відповідальністю "Ф2".

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 10.09.2010 було відмовлено у відк ритті провадження в частині позовних вимог щодо визнанн я недійсним запису про прове дення державної реєстрації, оскільки в цій частині справ у не належить розглядати в по рядку адміністративного суд очинства з огляду на те, що Зак оном України «Про Державну п одаткову службу в Україні»не передбачено право звернення податкових органів до суду з позовами про визнання недій сним запису про проведення д ержавної реєстрації, а тому у зазначених спірних правовід носинах позивач не здійснює владних управлінських функц ій та не має встановлених нор мами Кодексу адміністративн ого судочинства України озн ак суб'єкта владних повноваж ень.

Як на підставу для скасува ння державною реєстрації від повідача позивач посилаєтьс я на недійсність запису про п роведення державної реєстра ції через порушення закону, д опущені при створенні юридич ної особи, що неможливо усуну ти та на частину другу статті 38 Закону України “Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в” відповідно до якої підста вами для постановлення судов ого рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'яза но з банкрутством юридичної особи, зокрема є визнання нед ійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені п ри створенні юридичної особи , які не можна усунути.

Також позивач зазначає пр о те, що відповідач не подає бі льш ніж рік до податкової інс пекції податкові декларації , бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, п ов' язані з обчисленням і сп латою податків, зборів (обов' язкових платежів), чим порушу є статтю 9 Закону України „Про систему оподаткування”, від повідно до якої передбачено обов' язки платників податк ів і зборів (обов' язкових пл атежів) вести бухгалтерський облік, складати звітність пр о фінансово-господарську дія льність і забезпечувати її з берігання у терміни, встанов лені законами, подавати до де ржавних податкових органів т а інших державних органів ві дповідно до законів деклара ції, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов' язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (об ов' язкових платежів), сплач увати належні суми податків і зборів (обов' язкових плат ежів) у встановлені законами терміни.

Оцінивши докази, які є у сп раві, за своїм внутрішнім пер еконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічн ому, повному та об'єктивному д ослідженні, суд вважає позов таким, що підлягає задоволе нню з наступних підстав.

Відповідно до статті 9 Зак ону України „Про систему опо даткування” платники подат ків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані:

1) вести бухгалтерський облі к, складати звітність про фін ансово-господарську діяльні сть і забезпечувати її збері гання у терміни, встановлені законами;

2) подавати до державних по даткових органів та інших де ржавних органів відповідно д о законів декларації, бухгал терську звітність та інші до кументи і відомості, пов'язан і з обчисленням і сплатою под атків і зборів (обов'язкових п латежів);

3) сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов'язков их платежів) у встановлені за конами терміни;

4) допускати посадових осі б державних податкових орга нів до обстеження приміщень , що використовуються для оде ржання доходів чи пов'язані з утриманням об'єктів оподат кування, а також для переві рок з питань обчислення і сплати податків і зборів (о бов'язкових платежів).

Пунктом 17 статті 11 Закону У країни „Про державну податко ву службу в Україні” встанов лене право органів державної податкової служби звертатис я у передбачених законом вип адках до суду з заявою (позовн ою заявою) про скасування дер жавної реєстрації суб'єкта п ідприємницької діяльності.

Згідно із статтею 247 Господа рського кодексу України у ра зі здійснення суб'єктом госп одарювання діяльності, що су перечить закону чи установчи м документам, до нього може б ути застосовано адміністрат ивно-господарську санкцію у вигляді скасування державно ї реєстрації цього суб'єкта т а його ліквідації. Скасуванн я державної реєстрації суб'є кта господарювання провадит ься за рішенням суду, що є підс тавою для ліквідації даного суб'єкта господарювання.

Відповідно до частини дру гої статті 38 Закону України “П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців” підставами для по становлення судового рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкру тством юридичної особи, зокр ема є: визнання недійсним зап ису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створен ні юридичної особи, які не мож на усунути, у тому числі реєст рація на втрачені, викрадені чи підроблені документи або передання юридичної особи у володіння та/або управління померлим, безвісно відсутні м, недієздатним особам або ос обам з обмеженою цивільною д ієздатністю, провадження нею діяльності, що суперечить ус тановчим документам, або так ої, що заборонена законом, нев ідповідність мінімального р озміру статутного капіталу ю ридичної особи вимогам закон у, неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону, н аявність в Єдиному державном у реєстрі запису про відсутн ість юридичної особи за вказ аним її місцезнаходженням.

Посилання позивача на визн ання недійним запису про про ведення державної реєстраці ї, як на підставу, для припинен ня юридичної особи Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Ф2" є необґрунтованим, з огл яду на те, судом було відмовле но у відкритті провадження в частині позовних вимог щодо визнання недійсним запису п ро проведення державної реєс трації, у зв'язку з чим зазначе не питання судом не розгляда лось та запис про проведення державної реєстрації судом недійсним не визнавався.

Посилання ж відповідача на неподання відповідачем біль ш року податкової інспекції податкових декларації, бухг алтерської звітністі та інши х документів і відомостей, по в' язаних з обчисленням і сп латою податків, зборів, як на п ідставу для припинення юриди чної особи є відповідно до ча стини другої статті 38 “Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців” обгрунтованим.

З огляду на вищевикладене, в раховуючи те, що відповідаче м більше року не подаються ор ганам державної податкової с лужби документи фінансової з вітності, а також право орган ів державної податкової служ би звертатися до суду з заяво ю (позовною заявою) про скасув ання державної реєстрації су б' єкта підприємницької дія льності, суд вважає позовні в имоги обґрунтованими та таки ми, що підлягають задоволенн ю.

Відповідно до частини пер шої статті 38 Закону України "П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців" суд, який постанов ив рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов'язан е з банкрутством юридичної о соби, у день набрання таким рі шенням законної сили направл яє його копію державному реє стратору за місцезнаходженн ям юридичної особи для внесе ння до Єдиного державного ре єстру запису про судове ріше ння.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.

Керуючись статтями 69, 70, 71, 158-163 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Державної пода кової інспекції у Шевченківс ькому районі міста Києва до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю "Ф2", третя особа Ше вченківська районна у місті Києві державна адміністраці я, про визнання недійсним зап ису про припинення юридичної особи - задовольнити повніст ю.

2. Припинити юридичну особу Товариство з обмеженою відпо відальністю "Ф2"(01030, м. Київ, вул . Чапаєва,10, код ЄДРПОУ 34002042).

3. Постанову надіслати держа вному реєстратору Шевченків ського району міста Києва дл я внесення до Єдиного держав ного реєстру запису про прип инення юридичної особи.

Відповідно до статті 254 К одексу адміністративного су дочинства України постанова суду першої інстанції, якщо і нше не встановлено цим Кодек сом, набирає законної сили пі сля закінчення строку для її апеляційного оскарження. У р азі апеляційного оскарження постанова, якщо її не скасова но, набирає законної сили піс ля повернення апеляційної ск арги, відмови у відкритті апе ляційного провадження або на брання законної сили рішення м за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з а правилами, встановленими с таттями 185-187 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и. Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції. Апеляцій на скарга на постанову суду п ершої інстанції подається пр отягом десяти днів з дня її пр оголошення. У разі застосува ння судом частини третьої ст атті 160 цього Кодексу, а також п рийняття постанови у письмов ому провадженні апеляційна с карга подається протягом дес яти днів з дня отримання копі ї постанови.

Якщо суб'єкта владних повн оважень у випадках та порядк у, передбачених частиною чет вертою статті 167 цього Кодексу , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя О.П. Огурцов

Повн ий текст постанови складено та підписано 25.01.2011.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.01.2011
Оприлюднено17.02.2011
Номер документу13796235
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12944/10/2670

Ухвала від 01.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 10.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 10.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Постанова від 20.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні