Рішення
від 06.02.2008 по справі 2/136-38
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ

СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ 

 РІШЕННЯ 

      

     

від

"06" лютого 2008 р.                                                      

по справі  № 2/136-38

 

За позовом

Відкритого акціонерного товариства “Волиньобленерго”, м.Луцьк

до

Управління праці, соціальних питань та у справах захисту населення від

наслідків Чорнобильської катастрофи Ковельської міської ради

про

стягнення 1 853,24 грн.

                                                                                          

  Суддя  Черняк Л.О.  

Представники:  

від позивача:

Папенко Т.А. -начальник юридичного відділу (дов. у справі),

від відповідача:

Гарбарчук Н.М. -юрисконсульт (дов. у справі)

         

Суть спору:

позивач в позовній заяві просить стягнути з відповідача 1853,24

грн.  заборгованості за нараховані пільги в оплаті

за спожиту електричну енергію працівникам бюджетних установ за період з квітня

по червень 2007р.

       В обґрунтування позовних вимог позивач

посилається на те, що управління праці, соціальних питань та у справах захисту

населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Ковельської міської ради

безпідставно не провело відшкодування переданої позивачем впродовж квітня

-червня 2006р. електричної енергії з врахуванням пільг, передбачених  пунктом "ї" частини 1 ст.77 Основ

законодавства України про охорону здоров'я, частиною четвертою ст.29 Основ

законодавства про культуру, абзацом першим частини четвертої ст.57 Закону

України "Про освіту", заподіявши ВАТ "Волиньобленерго"

збитків на суму 1 853,24 грн.

      Водночас, згідно Порядку фінансування

видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм

соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету,

затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №256 від 04.03.2002 р. на

управління праці, соціальних питань та у справах захисту населення від

наслідків Чорнобильської катастрофи як головного  розпорядника коштів  місцевих бюджетів на здійснення заходів з

виконання державних програм соціального захисту населення покладено обов'язки

по: організації збору, систематизації і зберігання інформації та забезпечення

її автоматизованого використання для контролю за відомостями, які подаються

підприємствами  та організаціями, що надають

послуги для розрахунків за надані пільговикам послуги; ведення обліку

пільговиків шляхом формування на кожного 

пільговика персональної облікової картки згідно з формою «1-пільга», в

якій використовується індивідуальний ідентифікаційний номер пільговика у

державному реєстрі фізичних осіб -платників податків та інших обов'язкових  платежів; внесення  до Реєстру відповідних  уточнень у разі визнання такими, що втратили

чинність, зупинення дії законодавчих актів, на підставі яких пільговики

отримують пільгу; здійснення розрахунків з постачальниками послуг на

підставі  отриманих від них щомісячних

звітів щодо послуг, наданих отримувачам, які 

мають право на відповідні пільги. 

   

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав.

   

Відповідач у судовому засіданні та запереченні на позов від 05.02.2008

р.№254/1.11 позовні вимоги не визнав, посилаючись на таке.

   

Відповідно до ч.1  ст.39 Закону

України «Про державний бюджет на 2006 рік» пільги, компенсації і гарантії, на

які згідно із законами України мають право окремі категорії працівників

бюджетних установ, військовослужбовці та особи рядового та начальницького

складу (далі-пільговики), надаються в разі, якщо зазначена категорія населення

має право на соціальну пільгу.

   

Оскільки офіційного механізму реалізації вищезгаданої статті не

існувало, то надання пільг за житлово-комунальні послуги працівникам бюджетних

установ (крім пенсіонерів) було призупинено з 01.04.2006 по 31.07.2006 року

згідно рекомендації Головного управління праці, соціальних питань та справах

захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (лист № 2/6-13/1455

від 06.07.2006 року).

   

Міністерством праці та соціальної політики України (лист № 1466-23/2-06

від 07.04.2006) було повідомлено про розробку проекту нормативно-правового

акту, який би передбачав порядок визначення права на податкову соціальну пільгу

та порядок обчислення грошового еквіваленту належних пільг з оплати спожитих

послуг для надання працівникам освіти та культури відповідної знижки.

   

Управлінням праці та соціального захисту населення в період з квітня по

вересень 2006 року не підписувалися акти звірки з ВАТ

"Волиньобленерго" про проведені нарахування за електричну енергію

пільговим категоріям споживачів - працівникам бюджетних установ з врахуванням

норм пільг. 18 жовтня 2006 року постановою Кабінету Міністрів України № 1430

внесено зміни до Порядку надання пільг, компенсацій і гарантій працівникам

бюджетних установ, військовослужбовці та особи рядового та начальницького  складу затверджено Постановою Кабміну від

31.03.2003 р. №426 в частині реалізації податкової соціальної пільги.

      Цією постановою визначений механізм

обчислення  розміру пільг з

урахуванням  грошових доходів пільговика,

а також  обумовлено, що функції по

наданню пільг, компенсацій і гарантій та організації обліку, систематизації і

зберіганню інформації про пільговиків покладаються на організації та установи,

в яких на даний час працюють пільговики.

                                         

Враховуючи те, що.

      Пунктом “ї”частини першої ст.77 Основ

законодавства України про охорону здоров'я, ч.4 ст.57 Закону України “Про

освіту”, ч.4 ст.29 Основ законодавства України про культуру передбачено, що

працівники охорони здоров"я, культури, педагогічні працівники, які

працюють у сільській місцевості і селищах міського типу, пенсіонери, які раніше

працювали педагогічними працівниками в цих населених пунктах і проживають у

них, держава відповідно до чинного законодавства забезпечує безплатне

користування житлом з опаленням і освітленням у межах встановлених норм.

       В процесі судового розгляду встановлено,

що ВАТ “Волиньобленерго” впродовж квітня -червня 2006р. провело нарахування за

спожиту електричну енергію зазначеним пільговим   категоріям споживачів з врахуванням  пільг, передбачених  пунктом "ї" частини 1 ст.77 Основ

законодавства України про охорону здоров'я, частиною четвертою ст.29 Основ

законодавства про культуру, абзацом першим частини четвертої ст.57 Закону

України "Про освіту".

         Ковельською філією ВАТ

"Волиньобленерго" було складено та передано управлінню праці,

соціальних питань та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської

катастрофи Ковельської міської ради акти звірки взаєморозрахунків за надану

позивачем пільговим категоріям споживачів електроенергію станом на 1 травня 2006р.

в сумі 556,14 грн., станом на                          1 червня 2006 року в

сумі 1 166,37 грн. та станом на 1 липня 2006 року в сумі              1 853,24 грн. Акти звірки не були

підписані відповідачем (а.с.10-13). 

          Відповідач добровільно відмовляється

відшкодувати позивачу  вартість переданої

позивачем електроенергії споживачам, яким відповідно до п."ї" ч.1

ст.77 Основ законодавства України про охорону здоров'я, ч.4 ст.29 Основ

законодавства про культуру, абз.1 ч.4 ст.57 Закону України "Про освіту"

встановлено пільгу.

          Постановою Кабінету Міністрів України

№256 від 4.03.2002р. на управління праці, соціальних питань та у справах

захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи як головного

розпорядника коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання

державних програм соціального захисту населення покладено обов'язки по:

організації збору, систематизації і зберігання інформації та забезпечення її

автоматизованого використання для контролю за відомостями, які подаються

підприємствами та організаціями, що надають послуги для розрахунків за надані

пільговикам послуги; ведення обліку пільговиків шляхом формування на кожного

пільговика персональної облікової картки згідно з формою “1- пільга”, в якій

використовується індивідуальний ідентифікаційний номер пільговика у державному

реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів;

внесення до Реєстру відповідних уточнень у разі визнання такими, що втратили

чинність, зупинення дії законодавчих актів, на підставі яких пільговики

отримують пільгу;  здійсненню  розрахунків з постачальниками послуг на

підставі отриманих від них щомісячних звітів щодо послуг, наданих отримувачам,

які мають право на відповідні пільги.

          Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції

України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові

особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що

передбачені Конституцією та законами України.

          Постановою Кабінету Міністрів

України  №256 від 4.03.2002р. затверджено

Порядок фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з

виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій

з державного бюджету, який  визначає

механізм фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з

виконання державних програм соціального захисту населення, зокрема щодо пільг,

передбачених  пунктом "ї"

частини 1 ст.77 Основ законодавства України про охорону здоров'я, частиною

четвертою ст.29 Основ законодавства про культуру, абзацом першим частини

четвертої ст.57 Закону України "Про освіту".

          Відповідно до п.8 цього Порядку

отримані місцевими бюджетами суми субвенцій перераховуються протягом одного

операційного дня на рахунки головних розпорядників коштів, відкриті в

територіальних управліннях Державного казначейства, для здійснення відповідних

видатків.

          Головні розпорядники коштів місцевих

бюджетів у п'ятиденний термін здійснюють розрахунки з постачальниками

відповідних послуг та ведуть облік за видами пільг, зокрема, облік за

пільгами,  передбаченими  пунктом "ї" частини 1 ст.77 Основ

законодавства України про охорону здоров'я, частиною четвертою ст.29 Основ законодавства

про культуру, абзацом першим частини четвертої ст.57 Закону України "Про

освіту".

          Посилання відповідача на ст.39 Закону

України "Про державний бюджет на 2006 рік" та його доводи про те, що

кошти позивачу за період квітень -червень 2006р. не відшкодовані правомірно,

оскільки з 1.04.2006р. було призупинено надання пільг працівникам бюджетних

установ у зв'язку з тим, що не було розроблено порядку забезпечення працівників

бюджетних установ (закладів) безплатним користуванням житлом (квартирою) з

опаленням і освітленням, не можуть слугувати підставою для відмови в позові.

 

       Із змісту норми

п."ї" ч.1 ст.77 Основ законодавства України про охорону здоров'я, ч.4

ст.29 Основ законодавства про культуру, абз.1 ч.4 ст.57 Закону України

"Про освіту" видно, що дія цих норм з 1.04.2006 року не зупинялась. З

1.01.2006р. по 18.10.2006р. продовжував діяти Порядок фінансування видатків

місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм

соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету,

затверджений  постановою Кабінету

Міністрів України  №256 від 4.03.2002р.

          Кошти за передану позивачем

зазначеним пільговим категоріям споживачам електроенергію впродовж січня

-березня 2006р. відповідач відшкодував у повному обсязі.

          Згідно з поясненнями представників

позивача та як вбачається з матеріалів справи, фактично позивачем за період

квітень -червень 2006р. оплата за електроенергію нараховувалась з врахуванням

встановлених законодавством пільг.

          У зв'язку з нарахуванням працівникам

культури, педагогічним та медичним працівникам  плати за електроенергію з квітня по червень

2006р. включно з врахуванням пільг, передбачених п."ї" ч.1 ст.77

Основ законодавства України про охорону здоров'я, ч.4 ст.29 Основ законодавства

про культуру, абз.1 ч.4 ст.57 Закону України "Про освіту", та безпідставним

невідшкодуванням переданої електроенергії з врахуванням пільг відповідачем,

позивачу завдано збитків на суму 1 853,24 грн. (розрахунок в матеріалах справи

-а.с.9), які відповідно до ст.22 Цивільного кодексу України, ст.ст.224, 225

Господарського кодексу України підлягають стягненню з відповідача.

          Керуючись ст.19 Конституції України,

п.“ї” ч.1 ст.77 Основ законодавства України про охорону здоров'я, ч.4 ст.57

Закону України “Про освіту”, ч.4 ст.29 Основ законодавства України про

культуру, постановою Кабінету Міністрів України 

№256 від 4.03.2002р., ст.22 Цивільного кодексу України, ст.ст.224, 225

Господарського кодексу України, ст.ст.44, 49, 82 -85 Господарського

процесуального кодексу України, господарський суд

                                                      в и р і ш и в:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з управління праці,

соціальних питань та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської

катастрофи Ковельської міської ради (м. Ковель, вул. Незалежності,148, р/р

35218003001449 в ГУДКУ у Волинській області, МФО 803014, код ЄДРПОУ 3191974) на

користь Відкритого акціонерного товариства “Волиньобленерго” (м. Луцьк, вул.

Єршова,4, код 00131215) 1 853 грн. 24 коп. заборгованості за надані

пільги в оплаті за спожиту електричну енергію педагогічним, медичним

працівникам та працівникам культури, зарахувавши ці кошти на розрахунковий

рахунок ВАТ “Волиньобленерго” із спеціальним режимом використання: р/р

260383012656 у Волинському обласному управлінні ВАТ «Ощадбанк», МФО 303398, код

ЄДРПОУ 00131512.

3. Стягнути  з управління праці, соціальних питань та у

справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Ковельської

міської ради (м. Ковель, вул. Незалежності,148, р/р 35218003001449 в ГУДКУ у

Волинській області, МФО 803014, код ЄДРПОУ 3191974)  на користь відкритого акціонерного товариства

“Волиньобленерго” (м.Луцьк, вул.Єршова,4, р/р260033045755 у КБ “Західінкомбанк”

м.Луцька, МФО 303484, код ЄДРПОУ 00131512) 102 грн. 00 коп. витрат,

пов'язаних з оплатою держмита, 118 грн. витрат на інформаційно-технічне

забезпечення судового процесу.

 

         

Суддя                                                                                

Л.О. Черняк

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення06.02.2008
Оприлюднено25.02.2008
Номер документу1381811
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2/136-38

Ухвала від 17.09.2010

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Кузь В.Л.

Ухвала від 17.09.2010

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Кузь В.Л.

Рішення від 06.02.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Черняк Л.О.

Ухвала від 15.01.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Черняк Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні