Рішення
від 12.02.2008 по справі 3/10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

3/10

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№  3/10

12.02.08

За позовом    Товариства з обмеженою відповідальністю «Будхол»

До                       Київської міської ради

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача   Головне управління комунальної власності міста Києва

Про                        скасування частини 3 рішення № 1072/3905 від 25.10.2007

Суддя Сівакова В.В.

Представники:

Від позивача            Бойчак В.О. –по дов. № 262 від 12.03.2007

Від відповідача          Лазебний А.М. –по дов. № 225-КР-25 від 14.01.2008

Від третьої особи   Лазебний А.М. –по дов. №042/1/7-8913 від 13.12.2007

У засіданні брали участь

          

СУТЬ СПОРУ:

         

На розгляд Господарського суду міста Києва передані вимоги  Товариства з обмеженою відповідальністю «Будхол»про скасування частини 3 рішення Київської міської ради від 01.10.2007 № 505/3339 «Про внесення змін до рішення Київради від 08.02.2007 № 62/723 «Про Програму приватизації комунального майна територіальної громади міста Києва на 2007-2010 роки», а саме позицію 61 розділу «Головне управління комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Група А»додатку 2 до рішення «Нежилі приміщення ТОВ «Будхол»; м. Київ, вул. Хрещатик, 10, літ. «А», «Б»; 3; 1204,9»викласти в редакції «Нежилі приміщення; м. Київ, вул. Хрещатик, 10, літ. «А», «Б»; 4; 1204,9.»

Позивачем в судовому засіданні в порядку ст. 22 Господарського процесуального кодексу України подано заяву про уточнення позовних вимог, в якій зазначає, що в зв'язку з допущенням технічної помилки в позовній заяві невірно зазначено номер та дату оспорюваного рішення, тому просить скасувати частину 3 рішення Київської міської ради від 25.10.2007 № 1072/3905 «Про внесення змін до рішення Київради від 08.02.2007 № 62/723 «Про Програму приватизації комунального майна територіальної громади міста Києва на 2007-2010 роки», а саме позицію 61 розділу «Головне управління комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Група А»додатку 2 до рішення «Нежилі приміщення ТОВ «Будхол»; м. Київ, вул. Хрещатик, 10, літ. «А», «Б»; 3; 1204,9»викласти в редакції «Нежилі приміщення; м. Київ, вул. Хрещатик, 10, літ. «А», «Б»; 4; 1204,9.»

Відповідач у письмовому відзиві на позов вважає вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню з огляду на наступне. Відповідно до рішення Київської міської ради від 05.10.2007 № 1072/3905 позицію 61 розділу «Головне управління комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)»«Група «А»додатка 2 до рішення Київської міської ради від 08.02.2007 № 62/723 «Нежилі приміщення; ТОВ «Будхол»м. Київ. вул. Хрещатик, 10, літ. «А», «Б»; 3; 1204,9»викладено в такій редакції: «Нежилі приміщення; м. Київ, вул. Хрещатик, 10, літ. «А», «Б»; 4; 1204,9. Зазначеним рішенням Київська міська рада змінила спосіб приватизації нежилих приміщень за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 10, літ. «А», «Б»із викупу на аукціон.Відповідно   ЗУ «Про   місцеве   самоврядування   в   Україні»зокрема, в ч. 1 ст.60 зазначається, що   територіальним громадам сіл, селищ, міс районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно. Частиною 5 статті   16 цього ж закону передбачено, що від імені та інтересах    територіальних    громад    права    суб'єкта    комунальної    власності здійснюють відповідні ради. В ч. 5 ст. 60 Закону вказано, що органі місцевого   самоврядування   від   імені   та   в   інтересах   територіальних   громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності. Отже, відповідно до вищенаведених норм закону власником комунального майна є територіальна громада міста Києва в особі Київської міської ради. Відповідно до пункту 30 ч. 1 ст.26 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні»до виключної компетенції Київської міської ради відноситься прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів права комунальної власності. Таким чином, визначати доцільність, порядок та умови на яких будуть приватизуватись об'єкти комунальної власності м. Києва, відповідно до чинного законодавства України може лише Київська міська рада. Відповідно до ч. 1,2 ст. 319 ЦК України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд та має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. Відповідно до ч. 1 цього ж кодексу право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні. Відповідно до ст. 7 ЗУ «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»визначення переліків об'єктів, що підлягають приватизації відповідно до цього Закону, а саме визначати яким способом будуть відчужуватись майно із комунальної власності територіальної громади м. Києва на користь фізичних або юридичних осіб відноситься до компетенції Київської міської ради. Крім того, відповідно до п. 2 роз'яснень Президії Вищого арбітражного суду від 26.01.2000 № 02-5/35 «Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсним актів державних чи інших органів»підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Таким чином, як вбачається з вищевказаного, оспорюване рішення Київської міської ради прийняте в межах наданій їй законом компетенції та в межах чинного законодавства України, а отже, підстав для його скасування немає. З огляду на вищевикладене, Київська міська рада просить в позові відмовити повністю.

Третя особа вимог суду викладених в ухвалі від  31.01.2008 не виконала, письмові пояснення з приводу заявлених позивачем позовних вимог не подала. Представник третьої особи в судовому засіданні проти позову заперечує.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Відповідно до п. 5 ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»від  імені  та в  інтересах  територіальних  громад  права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Відповідно до п. 30 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об'єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, про надання у концесію об'єктів права комунальної власності, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

Пунктом 4. ст. 7 Закону України Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»встановлено, що покупці подають до відповідного органу приватизації заяву про включення підприємства до одного із зазначених у цій статті переліків об'єктів, що підлягають приватизації.

Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»Фонд державного майна України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, місцеві Ради затверджують за поданням органів приватизації переліки об'єктів, які перебувають відповідно у державній власності, власності Автономної Республіки Крим та комунальній власності і підлягають продажу на аукціоні, за конкурсом та викупу.

Згідно п. 5 ст. 7 Закону України Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»орган приватизації розглядає подану заяву і в разі відсутності підстав для відмови у приватизації включає підприємство до переліків, зазначених у частині першій цієї статті. Результати розгляду не пізніш як через місяць з дня подання заяви доводяться до заявника у письмовій формі.

Згідно рішення Київської міської ради № 20/3111 від 02.02.2006 «Про внесення змін до рішень Київради від 12.02.2004 № 36/1246 та від 18.03.2004 № 100/1310 «Про приватизацію комунального майна»були внесені відповідні зміни до переліку об`єктів комунальної власності, які підлягають приватизації.

Відповідно до п. 214 розділу «Головне управління комунальної власності м. Києва»Група «А»додатку 1 до рішення Київської міської ради № 20/3111 від 02.02.2006 Товариству з обмеженою відповідальністю «Будхол»було надано дозвіл приватизувати шляхом викупу нежитлове приміщення загальною площею 1204,90 кв. м, яке розташоване в м. Києві, по вул. Хрещатик, 10, літ. «А, Б».

Згідно п. 1 ст. 11 Закону України Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»викуп застосовується щодо об'єктів малої приватизації включених до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу.

В рішенні Київської міської ради від 08.02.2007 № 62/723 «Про Програму приватизації комунального майна територіальної громади міста Києва на 2007-2010 роки»(додаток 2, п. 61) зазначається про приватизацію нежилого приміщення загальною площею 1204,90 кв. м, яке розташоване в м. Києві, по вул. Хрещатик, 10, літ. «А, Б».

Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації.

Відповідно до ч. 2 ст. 8 зазначеного Закону строк підготовки об'єкта малої приватизації до продажу не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення про включення його до відповідного переліку об'єктів, що підлягають приватизації.

Статтею 23 Закону визначено, що після підготовки об'єкта до приватизації між покупцем та уповноваженим представником відповідного органу приватизації  укладається договір купівлі-продажу цього об'єкту та складається акт приймання-передачі зазначеного майна.

Рішенням Господарського суду міста Києва від 08.12.2006 № 30/609, яке набрало законної сили, зобов'язано Головне управління комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)  провести приватизацію нежилого приміщення загальною площею 1204,90 кв. м., що розташоване за адресою м. Київ, вул. Хрещатик, 10, літ «А, Б», яке належить до об'єктів групи «А» та підлягає приватизації шляхом викупу Товариством з обмеженою відповідальністю «Будхол»з укладенням договору купівлі-продажу та складанням акту передачі зазначеного об'єкту Товариству з обмеженою відповідальністю «Будхол».

Відповідно до рішення Київської міської ради від 25.10.2007 № 1072/3905 «Про внесення змін до рішення Київради від 08.02.2007 № 62/723 «Про програму приватизації комунального майна територіальної громади м. Києва на 2007 - 2010 роки»позицію 61 розділу «Головне управління комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)»«Група «А»додатка 2 до рішення «Нежилі приміщення ТОВ «Будхол»; м. Київ, вул. Хрещатик, 10, літ. «А, Б»;4; 1204,90»викладено в редакції «Нежилі приміщення м. Київ, вул. Хрещатик, 10, літ. «А, Б»;4; 1204,90».

Зазначеним рішенням Київська міська рада змінила спосіб приватизації нежилих приміщень за адресою м. Київ, вул. Хрещатик, 10, літ. «А,Б»з викупу на аукціон.

Конституція України встановлює право кожного володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю (частина перша статті 41), а також рівність суб'єктів права власності перед законом (частина четверта статті 13).

Правовий режим власності, порядок і умови набуття та припинення права власності, а також права володіння, користування та розпорядження майном визначаються законами. Одним із способів зміни форми власності є приватизація, в процесі якої відбувається відчуження на користь фізичних або юридичних осіб майна, що є державною чи комунальною власністю, та майна, що належить Автономній Республіці Крим. Порядок відчуження такого майна визначається законами, зокрема Законом України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)».

Згідно п. 4. ст. 3 Закону України «Про приватизацію державного майна»відчуження майна, що є у комунальній власності, регулюється положеннями цього Закону, інших законів з питань приватизації і здійснюється органами місцевого самоврядування.

Ані Законом України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»ані Законом України «Про приватизацію державного майна»не передбачена можливість зміни способу приватизації з викупу на аукціон, лише навпаки (п. 1 ст. 21 ЗУ «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»).

Відповідач при прийнятті оспорюваного рішення зазначає, що воно прийнято відповідно до п. 30 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ч. 4 ст. 3 Закону України «Про приватизацію державного майна»та з метою надходження коштів до бюджету міста Києва.

Підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції, органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних інтересів підприємства чи організації - позивача у справі (п. 2 Роз'яснення Вищого арбітражного суду України від 26.01.2000 № 02-5/35 «Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів»).

Згідно з ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Заперечення відповідача судом до уваги не приймаються у зв`язку з недоведеністю обставин, на які він посилається як на підставу своїх заперечень.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що оспорюване позивачем рішення Київської міської ради від 25.10.2007 № 1072/3905 «Про внесення змін до рішення Київради від 08.02.2007 № 62/723 «Про програму приватизації комунального майна територіальної громади м. Києва на 2007-2010 роки»в частині визнання позиції 61 розділу «Головне управління комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Група А»додатку 2 до рішення «Нежилі приміщення ТОВ «Будхол»; м. Київ, вул. Хрещатик, 10, літ. «А», «Б»; 3; 1204,9»викласти в редакції «Нежилі приміщення; м. Київ, вул. Хрещатик, 10, літ. «А», «Б»; 4; 1204,9.», прийнято відповідачем з порушенням вимог чинного законодавства та є такими, що порушують права та інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «Будхол».

Зважаючи на вищевказане, позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Будхол»є обґрунтованою, а вимоги підлягають задоволенню повністю.

Витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, підлягають стягненню з відповідача на користь позивача.

Керуючись  ст. ст. 49, 82-85 ГПК України,-

В И Р І Ш И В:

1.          Позов задовольнити повністю.

2. Скасувати частину 3 рішення Київської міської ради від 25.10.2007 № 1072/3905 «Про внесення змін до рішення Київради від 08.02.2007 № 62/723 «Про Програму приватизації комунального майна територіальної громади міста Києва на 2007-2010 роки», а саме позицію 61 розділу «Головне управління комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Група А»додатку 2 до рішення «Нежилі приміщення ТОВ «Будхол»; м. Київ, вул. Хрещатик, 10, літ. «А», «Б»; 3; 1204,9» викласти в редакції «Нежилі приміщення; м. Київ, вул. Хрещатик, 10, літ. «А», «Б»; 4; 1204,9.».

3. Стягнути з Київської міської ради (01001 м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 22883141) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Будхол»(01191 м. Київ, вул. Костичева, 2, код ЄДРПОУ 23169262) 85 (вісімдесят п'ять) грн. витрат по сплаті державного мита та 118 (сто вісімнадцять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

СуддяВ.В. Сівакова

Рішення підписано 18.02.2008

Дата ухвалення рішення12.02.2008
Оприлюднено28.02.2008
Номер документу1390122
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/10

Ухвала від 25.08.2021

Господарське

Господарський суд Луганської області

Голенко І.П.

Ухвала від 04.08.2021

Господарське

Господарський суд Луганської області

Голенко І.П.

Ухвала від 22.02.2021

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

Ухвала від 01.09.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Славгородська Н. П.

Судовий наказ від 30.04.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Турецький І.М.

Ухвала від 25.03.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Турецький І.М.

Ухвала від 04.02.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Турецький І.М.

Ухвала від 08.02.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Мамченко Ю. А.

Ухвала від 19.04.2012

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Репех В.М.

Ухвала від 30.12.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Мамченко Ю. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні