ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2а-4387/10/1770
24 грудня 2010 року 16год. 10хв. м. Рівне
Рівненський окружний ад міністративний суд у складі судді Дорошенко Н.О. за участю секретаря судового засіданн я Бондаренко В.Ю. та сторін і і нших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник Т качук О.М.
відповідача: представник Чорномаз Ю.П.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом
Товариства з обмежено ю відповідальністю "Ливарно- механічний завод "Ісполін"
до Дубенської об'єднаної держ авної податкової інспекції
про скасування податкових повідомлень-рішень , -
ВСТАНОВИВ :
Позивач Товариство з о бмеженою відповідальністю « Ливарно-механічний завод «Іс полін» звернувся до адмініст ративного суду з позовною за явою про скасування податков ого повідомлення-рішення Дуб енської об' єднаної державн ої податкової інспекції від 04 березня 2010 року № 0000102340/0, від 19 кві тня 2010 року № 0000102340/1, від 01 липня 2010 р оку № 0000102340/2 за платежем «подато к на додану вартість» на зага льну суму 112780,50 грн.
В обґрунтування позо вних вимог покликається на х ибність висновку податковог о органу про завищення платн иком податкового кредиту в з агальній сумі 75187,00 грн. за подат кові періоди: жовтень 2008 року, л истопад 2008 року, червень 2009 року , через ненадання до перевірк и оригіналів податкових накл адних. На думку позивача, таки й висновок спростовується на явністю реєстрації податков ої накладної в реєстрі отрим аних податкових накладних.
В ході розгляду справи пози вач подав заяву про зміну поз овних вимог, позовні вимоги з більшив, просив також скасув ати податкове повідомлення-р ішення № 0000102340/3 від 10 вересня 2010 ро ку Дубенської ОДПІ за платеж ем «податок на додану вартіс ть» в сумі 112780,50 грн. (а.с. 28).
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримала в повному обся зі, дала суду пояснення про об ставини справи, аналогічні в икладеним в позовній заяві. З азначає, що в перевіреному пе ріоді платником до складу по даткового кредиту віднесено податок на додану вартість п о операціях з контрагентами: ПП «Юнісеф» в розмірі 3660,05 грн., ПП «Агроімпекс-Ресурс» в роз мірі 31390,00 грн., ПП «ТЕК «Транс Е кспо Регіон» в розмірі 29772,00 г рн. Всі податкові накладні за реєстровані в реєстрах отрим аних податкових накладних, п ри перевірці пред' явлені ор игінали реєстрів. Оригінали податкових накладних вилуче ні в платника правоохоронним и органами.
З покликанням на п.п. 7.4.1 п. 7.4, п.п . 7.5.1 п. 7.5 статті 7 Закону України « Про податок на додану вартіс ть» вказує, що факт отримання товариством податкової накл адної по результату отриманн я товарно-матеріальних цінно стей надає товариству право віднести суму сплаченого под атку на додану вартість до по даткового кредиту, оскільки інших додаткових вимог до фо рмування податкового кредит у законодавство не встановлю є.
Просить позов задовольнит и, спірні податкові повідомл ення-рішення скасувати.
Відповідач позов не визнав , подав письмові заперечення (а.с.46-47). Представник відповіда ча в судовому засіданні пояс нив, що перевіркою повноти ви значення податкового кредит у позивача за період з 01.01.2008 рок у по 30.09.2009 року встановлено зави щення податкового кредиту в розмірі 75187 грн., а саме по звітн их періодах: за жовтень 2008 року - 75022 грн., за листопад 2008 року - 82 грн., за червень 2009 року - 83 грн .
В ході перевірки встановле но взаєморозрахунки з підпри ємствами-постачальниками ПП «Юнісеф», ПП «Агроімпекс Рес урс», ПП «ТЕК «Транс Екс п о Регіон», які зареєстров ані без мети здійснення госп одарської діяльності, докуме нтальною перевіркою, проведе ною ДПІ в м. Рівне, встановлено проведення підприємствами б езтоварних операцій, відсутн ість мети отримання прибутку . В ході перевірки встановлен о відсутність в ТзОВ «ЛМЗ «Іс полін» товарно-транспортних накладних, які б свідчили про перевезення товарно-матеріа льних цінностей від вказаних суб' єктів підприємницької діяльності; договори купівл і-продажу між ними та оригіна ли накладних до перевірки не надані.
Зазначає, що операції щодо о тримання ТзОВ «ЛМЗ «Ісполін» товарів та послуг від вказан их контрагентів не підтвердж уються при врахуванні реальн ого часу здійснення операцій , місцезнаходження майна, ная вності трудових ресурсів, ви робничо-складських приміщен ь, іншого майна, які економічн о необхідні для надання таки х послуг.
Вважає, що правочини між поз ивачем та вказаними контраге нтами порушують публічний по рядок, спрямовані на заволод іння майном держави, дохідно ї частини бюджету, а тому є нік чемними в силу статті 228 ЦК Укр аїни.
Всього в жовтні 2008 року позив ачем до складу податкового к редиту включено податку на д одану вартість по операціях з вказаними контрагентами на загальну суму 75022 грн. Оригінал и податкових накладних при п еревірці не пред' явлені.
На підставі п.п. 7.4.5, п.п. 7.4.1 п. 7.4 ст атті 7 Закону України «Про под аток на додану вартість» под атковий орган дійшов висновк у про завищення платником по даткового кредиту за жовтень 2008 року в на суму 75022 грн.
Крім цього, в ході перевірки встановлено, що в листопаді 20 08 року підприємством віднесе но до складу податкового кре диту податку на додану варті сть в сумі 81,50 грн. по ПМП «Техно комункомплект», а в червні 2009 р оку - в сумі 83,33 грн. по ТзОВ «Св емон-Маркет». Податкові накл адні, що підтверджують вказа ні суми податкового кредиту, до перевірки не надані. В зв' язку з цим податковий орган н а підставі п.п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на дода ну вартість» дійшов висновку про завищення платником под аткового кредиту на загальну суму 164,83 грн., в т.ч.:
за листопад 2008 року - 81,50 грн.,
за червень 2009 року - 83,33 грн.
Дії податкового органу вва жає правомірними, спірні под аткові повідомлення-рішення такими, що прийняті у відпові дності до закону, просить в по зові відмовити.
Представник позивача пояс нила, що податкові повідомле ння-рішення в частині донара хування податкового зобов' язання на суму податку на дод ану вартість за операціями з ПМП «Технокомункомплект» (81,5 0 грн.) та з ТзОВ «Свемон-Маркет » (83,33 грн.) позивачем не оспорюю ться.
Заслухавши пояснення осіб , які беруть участь у справі, в становивши фактичні обстави ни справи, перевіривши їх док азами, дослідженими в судово му засіданні, оцінивши їх в су купності, відповідно до вимо г закону, суд вважає, що позов до задоволення не підлягає з таких підстав.
Судом встановлено, що в пері од з 25.01.2010 року по 17.02.2010 року Дубенс ькою ОДПІ проведено планову документальну виїзну переві рку Товариства з обмежен ою відповідальністю «Ливарн о-механічний завод «Ісполін» , код ЄДРПОУ 33522271, з питань дотри мання вимог податкового, вал ютного та іншого законодавст ва за період з 01.10.2008 року по 30.09.2009 р оку. За результатами перевір ки складено акт від 24.02.2010 року № 31/23/33522271 (а.с. 49-85).
З акту перевірки вбачаєтьс я, що ТЗОВ "ЛМЗ "Ісполін" напрот язі перевіряємого періоду м ало взаємовідносини, зокрем а, з ПП «Юнісеф».
Згідно бази даних АІС ДПА Ук раїни ПП «Юнісеф» за юридичн ою адресою не знаходиться.
Згідно облікових даних АІС ДПА України у ПП «Юнісеф», від повідно до податкового розра хунку комунального податку з а 3 квартал 2008 року, рахується о дна посадова особа, інформац ія про найманих працівників відсутня. До Декларації з под атку на прибуток за І-ІІ-III квар тали 2008р. ПП «Юнісеф» Додаток К 1 не заповнювався. Рядки 4.10 "Вит рати на поліпшення основних фондів" та рядок 07 "Сума аморти заційних відрахувань" деклар ацій з податку на прибуток пі дприємства прокреслені. Таки м чином, дані податкової звіт ності свідчать про відсутніс ть у ПП «Юнісеф» власних виро бничих, складських, торгових приміщень, устаткування та т ранспортних засобів для здій снення господарської діяльн ості. Декларація з податку на прибуток за 2008 рік до органу по даткової служби даним платни ком не подавалась.
Стан платника, відповідно д о бази даних АІС ДПА України - 8 (до ЄДР внесено запис про від сутність за місцезнаходженн ям).
Відповідно до наданої плат ником копії акту №1 приймання виконаних підрядних робіт з а жовтень 2008 року, генпідрядни ком ПП «Юнісеф» виконано рем онтно - будівельні роботи на с уму 21960,60 грн., в т.ч. ПДВ 3660,05 грн., про що зроблено слідуючий бухга лтерський запис: Дебет 151 «Кап італьне будівництво» кредит 685 «Розрахунки з іншими креди торами» - 18300,25 грн. Дебет 644 «Подат ковий кредит» кредит 685 «Розра хунки з іншими кредиторами» - 3660,05 грн.
Акт № 1 за жовтень 2008 року судо м досліджено (а.с. 228-229).
Податкова накладна № 303.4 від 31.10.2008 року на суму ПДВ 3660,05 грн. суд ом досліджена (а.с. 235).
Станом на 01.10.2009 року дані ремо нтно - будівельні роботи в екс плуатацію не введені. Відпов ідно до реєстру складського обліку отриманих накладних та реєстру отриманих податк ових накладних встановлено, що ТзОВ «ЛМЗ «Ісполін» 14.10.08 опр ибутковано ТМЦ вартість яких включено в III кварталі 2008 року д о складу валових витрат у роз мірі 51000 грн. та до складу подат кового кредиту на суму ПДВ 10200 г рн., про що свідчить слідуючий бухгалтерський запис:
Дебет 201 «Сировина й матеріа ли» кредит 631 «Розрахунки з ві тчизняними постачальниками » - 51000 грн.
Дебет 644 «Податковий кредит » кредит 631 «Розрахунки з вітч изняними постачальниками»- 1 0200 грн.
На підтвердження здійснен ня вказаних операцій в ході п еревірки платником надано на кладні та податкові накладні від 14.10.2008 року № 325.4 (поставлено фе росиліцій в кількості 1,5 т) , № 310. 4 (поставлено лист ТЗ в кількос ті 4 т), № 304.4 (поставлено лист ТЗ в кількості 4 т).
Вказані документи позивач ем долучено до справи, судом д осліджено (а.с.230-234).
Відповідно до Правил перев езень вантажів автомобільни м транспортом в Україні, затв ерджених наказом Мінтрансу У країни від 14.10.97 р. № 363 (зареєстров ано в Мін'юсті України 20.02.98 р. за № 128/2568, зі змінами та доповнення ми), оформлення перевезень ва нтажів товарно-транспортним и накладними (за текстом - ТТН) здійснюється незалежно від умов оплати за роботу автомо біля.
ТТН - єдиний для всіх учасни ків транспортного процесу юр идичний документ, призначени й для списання товарно-матер іальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбу ткування, складського, опера тивного та бухгалтерського о бліку, а також для розрахункі в за перевезення вантажу та о бліку виконаної роботи.
Пунктом 11 зазначених Правил передбачено, зокрема, що ТТН н алежать до документів суворо ї звітності, які виготовляют ься друкарським способом з о бліковою серією та номером.
Отже, отримання і реалізаці я цінностей зі складу при вик ористанні автоперевезень по винні підтверджуватися відп овідними накладними на відпу скання цінностей та товарно- транспортними накладними.
Будь - які документи, що підт верджують факт отримання та перевезення даних ТМЦ, догов ір купівлі-продажу та оригін али накладних, податкових на кладних позивачем до перевір ки не надано.
Відповідно до витягу з Дові дки про легалізацію від 06.03.2009 р. № 8/35-40, управлінням боротьби з в ідмиванням доходів, одержани х злочинним шляхом ДПА в Рівн енській області проведено де тальний аналіз фінансово-гос подарської діяльності ПП «Юн ісеф» ( код за ЄДРПОУ 33214155, м.Рівн е, вул. Кн. Романа,З кв. 61), за резу льтатами якого встановлено р яд сумнівних фінансових опер ацій, проведених вищенаведен им суб' єктом господарюванн я.
Так, на розрахунковий рахун ок ПП «Юнісеф» № 2600301300472 в ТОВ «У країнський промисловий банк » за період з 13.08.2008 року по 20.11.2008 ро ку від різних суб' єктів під приємницької діяльності оде ржано кошти на загальну .суму 12 462 846 грн., перераховано за вказ аний період ПП «Юнісеф» з тог о ж розрахункового рахунку р ізним суб' єктам підприємни цької діяльності грошових ко штів на загальну суму 12 462 846 грн.
В ході проведення перевірк и встановлено, що контрагент и «користувачі» перераховув али грошові кошти на ПП «Юніс еф», які в подальшому перерах овувались на рахунки приватн их підприємців ОСОБА_5, О СОБА_6, ОСОБА_7, знімалися останніми знімалися через к асу банку та поверталися кон трагентам «замовникам».
В ході перевірки були встан овлені ознаки фіктивності Пр иватного підприємства «Юніс еф», відсутність будь-якої фі нансово-господарської діяль ності, спрямованої на настан ня реальних наслідків, отрим ання результатів, імітації з дійснення легальної підприє мницької діяльності, конверт ації значних сум грошових ко штів.
Згідно особових рахунків П П «Юнісеф» по податку на дода ну вартість та податку на при буток станом на 21.11.08р. сплата по датків є незначною та склада є: податок на прибуток - 3 125 грн. ( при скоригованому валовому д оході за 9 місяців 2008 року 46 366 007 гр н.); податок на додану вартість - 18 722 грн. Крім того, по податку з доходів найманих працівникі в сплачено 686,61 грн., та комуналь ний податок - 50,40 грн.
Згідно розрахунку комунал ьного податку чисельність пр ацюючих становить 1 особа. Под аткове навантаження з податк у на прибуток підприємств за 2007 рік складає - 0,000%, за півріччя 2008 року складає - 0,0057%.
Згідно декларацій з податк у на прибуток ПП «Юнісеф» за 20 07 рік, за 1 квартал та 1 півріччя 2008р. підприємство не декларув ало наявність балансової вар тості запасів та основних фо ндів, не проводило розрахуно к амортизації.
Вищевикладене свідчить про відсутність у ПП «Ю нісеф» адміністративно-го сподарських можливостей на в иконання господарських зобо в'язань, відсутність фактичн их дій, спрямованих на викона ння взятих на себе зобов'язан ь, відсутність наміру створе ння правових наслідків. Тобт о, угоди ПП «Юнісеф» зі своїми контрагентами носять фіктив ний характер.
Стосовно взаємовідносин Т зОВ «ЛМЗ «Ісполін» з контраг ентом ПП «Агроімпекс Ресурс» в ході перевірки встановлен о наступне.
Згідно бази даних ДПІ у м.Рі вне ПП «Агроімпекс Ресурс» з а юридичною адресою не знахо диться.
Згідно облікових даних АІС ДПА України, у ПП «Агроімпек с Ресурс», відповідно до пода ткового розрахунку комуналь ного податку за 4 квартал 2008 рок у, рахується одна посадова ос оба, інформація про найманих працівників відсутня. До Дек ларації з податку на прибуто к за І-II-III квартали 2008р. ПП «Агроі мпекс Ресурс» Додаток К1 не за повнювався. Рядки 4.10 "Витрати н а поліпшення основних фондів " та рядок 07 "Сума амортизаційн их відрахувань" декларацій з податку на прибуток підприє мства прокреслені. Таким чин ом, дані податкової звітност і свідчать про відсутність у ПП «Агроімпекс Ресурс» влас них виробничих, складських, т оргових приміщень, устаткува ння та транспортних засобів для здійснення господарсько ї діяльності. Декларація з по датку на прибуток за 2008 рік до о ргану податкової служби дани м платником не подавалась.
Стан платника - 7 (До ЄДР вне сено запис про відсутність п ідтвердження відомостей).
Відповідно до наданих до пе ревірки копій документів, а с аме: прихідних накладних, под аткових накладних та оригіна лів документів - реєстру скла дського обліку прихідних нак ладних, реєстру отриманих по даткових накладних, протягом перевіряємого періоду встан овлено, що ТзОВ «ЛМЗ «Ісполін » оприбутковано ТМЦ, отриман і від ПП «Агроімпекс - Ресурс» , вартість яких включено у 4 кв арталі 2008 року до складу валов их витрат у розмірі 156950 грн. та н а підставі податкових наклад них № 235.2 від 27.10.2008 року, № 219.2 від 14.10.2008 року, № 218.2 від 14.10.2008 року, № 200.2 від 10.1 0.2008 року, № 230.2 від 24.10.2008 року, № 225.2 від 24.10.2008 року включено до складу п одаткового кредиту на суму П ДВ 31390 грн., про що свідчить слід уючий бухгалтерський запис:
Дебет 201 «Сировина й матеріа ли» кредит 631 "Розрахунки з віт чизняними постачальниками" - 156950 грн.
Дебет 644 «Податковий кредит » кредит 631 "Розрахунки з вітчи зняними постачальниками"- 31390 г рн.
Позивачем до справи долуче но видаткові накладні № 235.2 від 27.10.2008 року (поставлено чушку ча вунну, 8 т); № 219.2 від 14.10.2008 року (пост авлено чушку чавунну, 8,5 т); № 218.2 від 14.10.2008 року (поставлено чушку чавунну, 9 т); № 200.2 від 10.10.2008 року (по ставлено чушку чавуннуа, 10 т); № 230.2 від 24.10.2008 року (поставлено чуш ку чавунну, 9,5 т); № 225.2 від 24.10.2008 року (поставлено чушку чавунну, 8,75 т ). Вказані документи судом дос ліджено (а.с.107-112).
Будь - які документи, що підт верджують факт перевезення д аних товарно-матеріальних ці нностей, до перевірки та суду не надані. Отже, за перевіряєм ий період ТзОВ "ЛМЗ "Ісполін" о тримано від ПП «Агроімпекс - Р есурс» товарно-матеріальни х цінностей на суму 188340 грн. в т .ч. ПДВ, оплачено 0 грн. За даними бухгалтерського обліку вста новлено, шо дебіторська та кредиторська заборгованіс ть частково погашена шлях ом проведення взаємозалік у по бухгалтерських рахунках .
Відповідно до витягу з дові дки про легалізацію від 27.01.2009 р. № 4/35-40, управлінням боротьби з в ідмиванням доходів, одержани х злочинним шляхом ДПА в Рівн енській області проведено де тальний аналіз фінансово-гос подарської діяльності ПП «Аг роімпекс-Ресурс» ( код - 35899158, м . Рівк вул. В.Чорновола 40 кв. 9). 1 8.12.2008 року ДПІ у м. Рівне складен о Акт № 1723/23-400/35899158 про результати п озапланової виїзної перевір ки Приватного підприємства « Агроімпекс - Ресурс» з пита нь дотримання вимог податков ого та іншого законодавства за період з 06.05.2008р. по 31.10.2008р.
За результатами перевірки донараховано: податок на дод ану вартість в сумі 1 489 766 грн. та податок на прибуток в сумі 3 398 677 грн.
Проведеною документальною перевіркою встановлено, що о перації з придбання та реалі зації мали не реальний товар ний характер, товар не перево зився і не зберігався. В зв'язк у з ненаданням документів не можливо встановити вид тран спорту, розмір витрат, особу, я ка понесла дані витрати, можл ивість здійснення таких опер ацій з урахуванням оперативн ості проведенні операції та віддаленості контрагентів о дин від одного.
В ході проведення перевірк и не встановлено факту перед ачі товарів від продавця до п окупця в зв 'язку з відсутніст ю (не наданнням для перевірки ) актів приймання передачі то вару, довіреностей, документ ів, що засвідчують транспорт ування, зберігання товарів.
В зв'язку з цим посадові осо би ПП «Агрімпекс-Ресурс» не м огли фактично здійснюваті го сподарські операції з урахув анням часу, оперативності пр оведення операцій, місцезнах одження майна, віддаленості контрагентів один від одного . Перевіркою встановлено віс утність документального під твердження обсягу матеріаль них ресурсів, економічно нео бхідних для виробництва това рів, виконання робіт або нада ння послуг, здійснення веден ня даних фінансового (грошов ого) обліку для цілей оподатк ування тільки тих операцій, я кі безпосередньо пов'язані з виконанням податкової вигод и третіх осіб. ПП «Агроімпекс -Ресурс» здійснювало супрово дження грошових потоків з йм овірнім товаром, що не виробл явся і не міг бути вироблений в обсязі вартості та обсягах кількості. Відсутність необ хідних умов для досягнення р езультатів відповідної госп одарської діяльності, економ ічної діяльності, в тому числ і відсутність управлінськог о, технічного персоналу.
Вказані факти свідчать про відсутність у вказаного під приємства адміністративно-г осподарських можливостей на виконання господарських зо бов'язань, відсутність факти чних дій, спрямованих на вико нання взятих на себе зобов'яз ань, про відсутність наміру с творення правових наслідків . Тобто, угоди підприємства з к онтрагентами носять фіктивн ий характер.
Стосовно взаємовідносин Т зОВ «ЛМЗ «Ісполін» з контраг ентом ПП «ТЕК Транс Експо Р егіон» в ході перевірки вст ановлено наступне.
Згідно бази даних ДПІ у м.Рі вне ПП «ТЕК Транс Експо Рег іон» за юридичною не знахо диться.
Згідно облікових даних АІС ДПА України, відповідно до по даткового розрахунку комуна льного податку за 4 квартал 2008 р оку, на ПП «ТЕК Транс Експо Р егіон» рахується одна поса дова особа, інформація про на йманих працівників відсутня . До Декларації з податку на пр ибуток за І-ІІ-III квартали 2008р. ПП «ТЕК Транс Експо Регіон» » Додаток К 1 не заповнювався, рядки 4.10 "Витрати на поліпшенн я основних фондів" та рядок 07 "С ума амортизаційних відрахув ань" декларацій з податку на п рибуток підприємства прокре слені. Таким чином, дані подат кової звітності свідчать про відсутність у ПП «ТЕК Транс Експо Регіон» власних виро бничих, складських, торгових приміщень, устаткування та т ранспортних засобів для здій снення господарської діяльн ості. Декларація з податку на прибуток за 2008 рік до органу по даткової служби даним платни ком не подавалась.
Стан платика - 7 (До ЄДР внесен о запис про відсутність підт вердження відомостей).
Відповідно до наданих до пе ревірки копій документів, а с аме: прихідних накладних, под аткових накладних та оригіна лів документів - реєстру скла дського обліку прихідних нак ладних, реєстру отриманих по даткових накладних, протягом перевіряємого періоду встан овлено, що ТзОВ «ЛМЗ «Ісполін » оприбутковано ТМЦ, отриман і від ПП «ТЕК «Транс Експо Р егіон», вартість яких у 4 кв. 2008 року включено до складу вал ових витрат у розмірі 148 860 грн. т а до складу податкового кред иту на суму ПДВ 29772 грн., про що зр облено слідуючий бухгалтерс ький запис:
Дебет 201 «Сировина й матеріа ли» кредит 631 «Розрахунки з ві тчизняними постачальниками » - 148860 грн.
Дебет 644 «Податковий кредит » кредит 631 «Розрахунки з вітч изняними постачальниками»- 2 9772 грн.
Так, згідно видаткової накл адної № 131.6 від 21.10.2008 року поставл ено кокс ливарний 9000 кг;. № 130.6 від 21.10.2008 року кокс ливарний 9000 кг; № 1 20.6 від 14.10.2008 року чавун 8850 кг; № 115.6 ві д 14.10.2008 року чавун 8500 кг; № 101.6 від 09.10.2 008 року чавун 9650 кг .
Копії вказаних накладних п озивачем долучено до справи, судом досліджено (а.с.113-116).
Податковий кредит сформов аний на підставі податкових накладних № 131.6 від 21.10.2008 року, № 130.6 від 21.10.2008 року, № 120.6 від 14.10.2008 року, № 115.6 від 14.10.2008 року, № 101.6 від 09.10.2008 року , копії яких надано до перевір ки.
Будь - які документи, що підт верджують факт перевезення д аних товарно-матеріальних ці нностей до перевірки не нада но.
Отже, за перевіряємий періо д ТзОВ «ЛМЗ «Ісполін» отрима но від ПП «ТЕК»Транс Експо Регіон» ТМЦ на суму 178632 грн., в т.ч. ПДВ, оплачено 0 грн. За дан ими бухгалтерського обліку в становлено, ще дебіторська та кредиторська заборгова ність частково погашена ш ляхом проведення взаємоза ліку.
Будь-яких фінансово-господ арських документів, крім коп ій документів, а саме: видатко вих та прихідних накладних, п одаткових накладних, та ориг іналів документів - реєстру с кладського обліку прихідних накладних, реєстру отримани х податкових накладних для п еревірки не представлено.
Відповідно до витягу з дові дки про легалізацію від 29.01.2009 р. № 5/35-40, управлінням боротьби з в ідмиванням доходів, одержани х злочинним шляхом ДПА в Рівн енській області проведено де тальний аналіз фінансово-гос подарської діяльності ПП «ТЕ К» Транс Експо Регіон» ( к од 35953541, м. Рівне, вул, В.Чорново ла 40 кв. 9). 18.12.2008 року ДПІ у м.Рівн е складено Акт № 1725/23-100/35953541 про рез ультати позапланової виїзно ї перевірки Приватного підпр иємства «ТЕК» Транс Експо Р егіон» з питань дотримання вимог податкового законодав ства за період з 01.06.2008р. по 31.10.2008р., т а іншого законодавства за пе ріод з 01.06.2008р. по 31.10.2008р.
За результатами перевірки донараховано: податок на дод ану вартість в сумі 1 299 372 грн. та податок на прибуток в сумі 3 510 194 грн.
Проведеною документальною перевіркою встановлено, що о перації з придбання та реалі зації мали не реальний товар ний характер, товар не перево зився і не зберігався. В зв'язк у з неподанням документів не можливо встановити вид транс порту, розмір витрат, особу, як а понесла дані витрати, можли вість здійснення таких опера цій з урахуванням оперативно сті проведення операції та в іддаленості контрагентів од ин від одного.
В ході проведення перевірк и не встановлено факту перед ачі товарів від продавця до п окупця. В зв'язку з відсутніст ю (не наданими для перевірки) а ктів приймання передачі това ру, довіреностей, документів , що засвідчують транспортув ання, зберігання товарів. В зв 'язку з цим посадові особи ПП « ТЕК» Транс Експо Регіон» не могли фактично здійснюва ти господарські операції з у рахуванням часу, оперативнос ті проведення операції, місц езнаходження майна, віддален ості контрагентів один від о дного. Перевіркою встановлен о відсутність документально го підтвердження обсягу мате ріальних ресурсів, економічн о необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг, здійснення в едення даних фінансових (гро шового) обліку для цілей опод аткування тільки тих операці й, які безпосередньо пов'язан і з виконанням податкової ви годи третіх осіб. ПП «ТЕК» Тра нс Експо Регіон» здійсню вало супроводження грошових потоків з ймовірним товаром , що не вироблявся і не міг бут и вироблений в обсязі вартос ті та обсягах кількості; відс утність необхідних умов для досягнення результатів відп овідної господарської діяль ності, економічної діяльност і, в тому числі відсутність уп равлінського, технічного пер соналу.
Вищевикладене свідчить пр о відсутність у ПП «ТЕК «Тран с Експо Регіон» адмініст ративно- господарських можли востей на виконання господар ських зобов'язань по укладен их угодах, відсутність факти чних дій, спрямованих на вико нання взятих на себе зобов'яз ань, відсутність наміру ство рення правових наслідків. То бто, діяльність ПП «ТЕК «Тран с Експо Регіон» носить фі ктивний характер, без мети зд ійснення легальної підприєм ницької діяльності.
У перевіряємому періоді Тз ОВ «ЛМЗ «Ісполін» від вказан их контрагентів отримано вир обничі запаси та виконані ро боти, податок на додану варті сть по яких включено до склад у податкового кредиту відпов ідного податкового періоду н а загальну суму 75022 грн., в тому ч ислі ПП «Юнісеф» - 13860 грн., ПП "Аг роімпекс-Ресурс" 31390 грн., ПП «ТЕ К Транс Експо Регіон» 29772 г рн.
За наслідками перевірки ко нтролюючим органом прийнято податкове повідомлення-ріше ння від 04 березня 2010 року № 0000102340/0, я ким позивачу визначено подат кове зобов' язання за платеж ем «Податок на додану вартіс ть» всього в сумі 112780,50 грн., в том у числі за основним платежем 75187,00 грн., за штрафними (фінансо вими) санкціями 37593,50 грн. (а.с.6).
За наслідками адміністрат ивного оскарження визначене податкове зобов' язання зал ишене без змін, прийнято пода ткові повідомлення-рішення в ід 19 квітня 2010 року № 0000102340/1 (а.с.7), ві д 01 липня 2010 року № 0000102340/2 (а.с. 8), від 10 вересня 2010 року № 0000102340/3 (а.с. 30).
Обставини, які були встанов лені в ході перевірки контро люючим органом позивача в ча стині фіктивності діяльност і господарських контрагенті в позивача - ПП «Агроімпекс-Ре сурс», ПП «Юнісеф», ПП «ТЕК»Тр анс Експо Регіон», які слу гували підставою для прийнят тя спірних податкових повідо млень-рішень, сумнівів у суду не викликають. Вони повністю підтверджені вироком Рівне нського міського суду від 25-26 т равня 2010 року в кримінальній с праві № 1-386/10, яким засуджено О СОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_6 , ОСОБА_5, ОСОБА_7, О СОБА_11, ОСОБА_12 за ст.200, ч. 2 с т.205 Кримінального Кодексу Укр аїни за створення та діяльні сть фіктивних підприємств з метою прикриття незаконної д іяльності по конвертації без готівкових коштів у готівку та мінімізації податкових зо бов'язань для різних суб'єкті в підприємницької діяльност і. Вказаним вироком доведено , що внаслідок діяльності ПП « Агроімпекс-Ресурс», ПОГ «Інв абуд», ПП «Юнісеф», ПП «ТЕК» Тр анс Експо Регіон», ПП ОС ОБА_6, ПП ОСОБА_5, ПП ОСОБ А_7, ПП "Парітет", ПП «Західліс буд», ПП «Форестер Гроуп»в ре зультаті задекларованих гос подарських операцій на досуд овому слідстві та в суді не бу ло встановлено наявність роз умних економічних або інших причин (ділової мети) виробни чої або господарської необхі дності систематичного придб ання та продажу товарів. Вста новлено також неможливість р еального виконання зобов'яза нь з урахуванням часу, значно го обсягу робіт, що часто вико нувались одночасно протягом одного календарного місяця, тобто відсутність необхідни х умов для досягнення відпов ідних результатів економічн ої діяльності в силу відсутн ості найманих працівників, о сновних засобів, складських приміщень та транспортних за собів, що свідчить про відсут ність у вказаних суб'єктів го сподарських можливостей на в иконання господарських зобо в'язань. Отже, суд вважає довед еним те, що така діяльність на ведених суб'єктів підприємни цької діяльності носила фікт ивний характер.
Вирок Рівненського місько го суду від 25-26 травня 2010 року в к римінальній справі № 1-386/10 набр ав законної сили. Оригінал ви року досліджено в судовому з асіданні, копію долучено до м атеріалів справи (а.с. 153-221).
Згідно ч.4 ст. 72 КАС України, ви рок суду в кримінальній спра ві або постанова суду в справ і про адміністративний прост упок, які набрали законної си ли, є обов'язковими для адміні стративного суду, що розгляд ає справу про правові наслід ки дій чи бездіяльності особ и, щодо якої ухвалено вирок аб о постанова суду, лише в питан нях, чи мало місце діяння та чи вчинене воно цією особою.
Таким чином, вирок Рівненсь кого міського суду від 25-26 трав ня 2010 року є обов'язковим для ад міністративного суду в даній справі, оскільки вона стосує ться правових наслідків дій осіб, засуджених за вчинення фіктивного підприємництва, в тому числі й ПП «Агроімпекс -Ресурс», ПП «Юнісеф», ПП «ТЕК» Транс Експо Регіон».
З огляду на вищевикладене, с уд вважає доведеним, що задек ларовані господарські опера ції щодо поставки вказаними підприємствами для позивача товарно-матеріальних ціннос тей та виконання робіт не від повідають вимогам закону, ос кільки діяльність ПП «Агроім пекс-Ресурс», ПП «Юнісеф», ПП « ТЕК» Транс Експо Регіон» носила фіктивний характер, в названих підприємств були в ідсутні господарські можлив ості на виконання господарсь ких зобов'язань, документи фі нансово-господарської діяль ності складалися без наміру реального проведення операц ій, що в них зазначені.
На думку суду, фактичне одер жання позивачем товарів, роб іт та послуг та їх використан ня в господарській діяльност і, не спростовують вказаного вище висновку, оскільки відс утні будь-які передбачені за коном підстави для ідентифік ації суб'єктів господарюванн я: ПП «Агроімпекс-Ресурс», ПП « Юнісеф», ПП «ТЕК»Транс Експ о Регіон» як реальних поста чальників (продавців) товарі в (робіт, послуг).
Відповідно до статті 5 Госпо дарського Кодексу України, с уб'єкти господарювання та ін ші учасники відносин у сфері господарювання здійснюють с вою діяльність у межах встан овленого правового господар ського порядку, додержуючись вимог законодавства.
Пунктом 1.31 статті 1 Закону Ук раїни "Про оподаткування при бутку підприємтв" в редакції Закону України № 283/97-ВР від 22.05.1997 року, із змінами та доповненн ями, визначено поняття "прода жу товарів" як будь-які операц ії, що здійснюються згідно з д оговорами купівлі-продажу, м іни, поставки та іншими цивіл ьно-правовими договорами, як і передбачають передачу прав власності на такі товари за п лату або компенсацію, незале жно від строків її надання, а т акож операції з безоплатного надання товарів.
Згідно статті 658 ЦК України, п раво продажу товару, крім вип адків примусового продажу та інших випадків, встановлени х законом, належить власнико ві товару.
ПП «Агроімпекс-Ресурс», ПП « Юнісеф», ПП «ТЕК» Транс Екс по Регіон» не були власника ми (виробниками) поставлених товарів (робіт, послуг) і не пе ребували в господарських вза ємовідносинах з іншими суб'є ктами господарювання для їх придбання та подальшої реалі зації, не декларували та не ви конували в зв'язку з цим своїх податкових зобов'язань.
Суд критично оцінює твердж ення позивача, що всі товари (р оботи, послуги) були реальним и, а податкові накладні, видан і ПП «Агроімпекс-Ресурс», ПП «Юнісеф», ПП «ТЕК» Транс Ек спо Регіон» були належним ч ином оформлені, не викликали сумніву в своїй достовірнос ті, відтак були належною підс тавою для бухгалтерського та податкового обліку.
Даючи правову оцінку спірн им правовідношенням, суд вих одить з того, що статтею 9 Зако ну України «Про бухгалтерськ ий облік та фінансову звітні сть в Україні»№ 996-XIV від 16.07.1999р. (із змінами та доповненнями) вст ановлено, що підставою для бу хгалтерського обліку господ арських операцій є первинні документи, які фіксують факт и здійснення господарських о перацій.
Первинні документи для над ання їм юридичної сили і дока зовості повинні мати такі об ов' язкові реквізити: назву підприємства, установи, від і мені яких складено документ, назву документа (форми), дату і місце складання, зміст, обся г та одиницю виміру господар ської операції, посади осіб, в ідповідальних за здійснення господарської операції і пр авильність її оформлення, ос обистий підпис або інші дані , що дають змогу ідентифікува ти особу, яка брала участь у зд ійсненні господарської опер ації.
Первинні документи повинн і бути складені під час здійс нення господарської операці ї, а якщо це неможливо - безпос ередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуван ня оброблення даних на підст аві первинних документів мож уть складатися зведені облік ові документи.
Таким чином, відображення г осподарської операції у пода тковому обліку повинно здійс нюватись відповідно до її ре ального економічного змісту на підставі первинних докум ентів бухгалтерського облік у.
За змістом частини другої с татті 3 Закону України "Про бух галтерський облік та фінансо ву звітність в Україні" подат кова звітність ґрунтується н а даних бухгалтерського облі ку.
Суд вважає, що оскільки в хо ді перевірки позивача контро люючим органом було встановл ено фактичні обставини, які с відчать про фіктивність діял ьності його контрагентів ПП «Агроімпекс-Ресурс», ПП «Юні сеф», ПП «ТЕК» Транс Експо Р егіон», а бухгалтерські та податкові документи складал ися такими без наміру підтве рдження реального факту здій снення господарських операц ій, то такі документи є протип равними по суті, а тому не є пе рвинними бухгалтерськими до кументами, що підтверджують господарські операції в розу мінні закону.
Таким чином, у результаті по рушення контрагентами ПП «Аг роімпекс-Ресурс», ПП «Юнісеф », ПП «ТЕК»Транс Експо Регі он» своїх податкових зобов 'язань, приписів господарськ ого та цивільного законодавс тва (моральних засад), угоди, у кладені ними з позивачем, маю ть протиправний характер. Пр авочини, внаслідок яких витр ати неправомірно включено д о складу валових витрат та ві днесено податок на додану ва ртість до складу податкового кредиту ТзОВ "ЛМЗ "Ісполін", по суті спрямовані на незаконн е заволодіння майном держави , дохідної частини бюджету, су перечать інтересам держави і суспільства, вважаються так им, що порушують публічний по рядок, а отже, згідно з частино ю 2 статті 228 Цивільного Кодекс у є нікчемними.
Суд вважає, що контролюючим органом при прийнятті спірн их рішень було вичерпно з'ясо вано відсутність належних до казів реального вчинення опе рації з поставки товару пози вачеві з боку ПП «Агроімпекс -Ресурс», ПП «Юнісеф», ПП «ТЕК» Транс Експо Регіон» чере з відсутність в останніх мож ливостей на виконання господ арських зобов'язань. За таких обставин суд вважає, що відп овідач дійшов обґрунтованог о висновку про неправомірніс ть включення позивачем сум П ДВ за названими операціями д о податкового кредиту.
Адже згідно з підпунктом 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону Украї ни "Про податок на додану варт ість" не дозволяється включа ти до податкового кредиту бу дь-які витрати зі сплати пода тку, не підтверджені податко вими накладними чи митними д еклараціями, а при імпорті ро біт (послуг) - актом прийняття робіт (послуг) чи банківським документом, який засвідчує п ерерахування коштів в оплату вартості таких робіт (послуг ).
Наявність належним чином о формлених податкових наклад них є підставою для включенн я до податкового кредиту пла тника сум ПДВ за такими накла дними. Однак, фіктивність опе рацій, відсутність доказів ї х реального вчинення саме ко нтрагентом платника виключа є правомірність визначення п латником податкового кредит у за такими операціями, незва жаючи на наявність у нього по даткових накладних, що за фор мою відповідають вимогам чин ного законодавства, а також д оказів сплати продавцю варто сті товару з ПДВ.
З врахуванням викладеного , суд вважає підставним висно вок податкового органу про п орушення позивачем пп. 7.4.1, пп. 7.4.5 п.7.4 ст. 7 Закону України «Про п одаток на додану вартість» № 168/97-ВР, а відтак законним рішен ня про донарахування податко вого зобов'язання за платеже м "податок на додану вартість " та застосування штрафних (фі нансових) санкцій.
Таким чином, спірні податко ві повідомлення-рішення прий няті Дубенською ОДПІ на підс таві, в межах повноважень та у спосіб, що визначені законом , об'єктивно, з врахуванням всі х фактичних обставин справи, а отже підстави для їх скасув ання відсутні.
Підстави для розподілу суд ових витрат, передбачені ст. 94 КАС України, відсутні.
Керуючись статтями 160-163 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В позові відмовити повні стю.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Рівненський окружний адм іністративний суд. Копія апе ляційної скарги одночасно на дсилається особою, яка її под ає, до Львівського апеляційн ого адміністративного суду.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Дорошенко Н.О .
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2010 |
Оприлюднено | 03.03.2011 |
Номер документу | 13945014 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Дорошенко Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні