Постанова
від 22.02.2011 по справі 2а/2570/625/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                                 Справа №  2а/2570/625/2011

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

22 лютого 2011 р.                                                                                    м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді                                                            Клопот С.Л.,

при секретарі                                                                      Герасенко А.В.,

з участю представника позивача

відповідача

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Борзнянського районного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття до ОСОБА_1  про стягнення незаконно виплаченого матеріального забезпечення,  -

                                                 В С Т А Н О В И В:

Борзнянський районний центр зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття звернувся до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_1 про стягнення незаконно виплаченого матеріального забезпечення в розмірі 5822,57 грн. Свої вимоги обґрунтовує тим, що відповідач в період з 27.10.2008 року по 16.10.2009 року перебувала на обліку в Борзнянському РЦЗ та отримувала допомогу по безробіттю, в той час як була зареєстрована в якості суб’єкта підприємницької діяльності, про що не повідомила Борзнянський РЦЗ, що, в свою чергу, є порушенням Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття». За таких обставин відповідач не мала права перебувати на обліку в центрі зайнятості та отримувати допомогу по безробіттю.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала та просила його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Відповідач в судовому засіданні  позовні вимоги не визнала, в їх задоволенні просила відмовити в повному обсязі, оскільки перед тим, як звернутись до служби зайнятості вона подала заяву до державного реєстратора для припинення її підприємницької діяльності, а тому вважає, що підстав для стягнення з неї отриманих коштів матеріального забезпечення не має, так як допомогу вона отримувала на законних підставах.   

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про зайнятість населення» безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.

В Україні до зайнятого населення, відповідно до п. б ч. 3 ст. 1 Закону України «Про зайнятість населення», належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах, зокрема, громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві, а також члени особистих селянських господарств, діяльність яких здійснюється відповідно до Закону України «Про особисте селянське господарство».

Пунктом 1 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2007 р. N 219 до державної служби зайнятості за сприянням у працевлаштуванні можуть звертатися всі незайняті громадяни, які бажають працювати, а також зайняті громадяни, які бажають змінити професію або місце роботи, влаштуватися на роботу за сумісництвом чи у вільний від навчання час.

Згідно акту розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення № 8 від 19.11.2010 року встановлено, що ОСОБА_1 20.10.2008 року звернулась до державної служби зайнятості за сприянням у працевлаштуванні та, в зв’язку з відсутністю підходящої роботи 27.10.2008 року, Борзнянським РЦЗ було прийнято рішення про надання статусу безробітного та призначена виплата допомоги. В заяві відповідачем особисто зазначено, що станом на 27.10.2008 року вона не зареєстрована як суб’єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, не отримує пенсію.

На підставі обміну інформації між центрами зайнятості та державними реєстраторами, що здійснюється згідно з Порядком взаємодії суб’єктів інформаційного обміну щодо надання та використання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців, затвердженим наказом Держпідприємництва, ДПА, Держкомстату від 07.12.2005 року № 121/560/406, постановою правління Пенсійного фонду України від 07.12.2005 року № 23-3, постановою правління Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття від 07.12.2005 року № 368, Борзнянським РЦЗ 05.10.2010 року було отримано відомості від державного реєстратора, відповідно до яких ОСОБА_1 була зареєстрована як фізична особа – підприємець з 06.08.2004 року та державна реєстрація припинення її підприємницької діяльності проведена 23.12.2008 року, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців.   

Відповідно до ст. 43 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців» датою державної реєстрації фізичної особи - підприємця є дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця.

Стаття 46 вищевказаного Закону передбачає, що фізична особа позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

Посилання відповідача на те, що вона припинила підприємницьку діяльність до звернення до служби зайнятості, оскільки подала державному реєстратору про це заяву, є неправомірним з огляду на наступне.

Частина 1 статті 46 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців» передбачає, що державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця проводиться у разі, зокрема прийняття фізичною особою - підприємцем рішення про припинення підприємницької діяльності.

Відповідно до ст. 47 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців» для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення фізичної особи - підприємця щодо припинення нею підприємницької діяльності фізична особа - підприємець або уповноважена нею особа повинні подати державному реєстратору (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заяву про припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем; документ, що підтверджує внесення плати за публікацію повідомлення про прийняття фізичною особою - підприємцем рішення щодо припинення підприємницької діяльності.

Для проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем за її рішенням фізична особа - підприємець або уповноважена нею особа не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації подає державному реєстратору особисто (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) або через уповноважену особу такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем за її рішенням; свідоцтво про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця; довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості по податках, зборах (обов'язкових платежах); довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості. За відсутності підстав для залишення документів, які передбачені частиною тринадцятою цієї статті, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця. Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем є датою державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем.

Аналіз вищевказаних норм законодавства дає підстави вважати, що заява про припинення підприємницької діяльності є лише першим кроком до державної реєстрації припинення підприємницької діяльності, та вподальшому передбачає ряд обов’язкових дій, які передують внесенню державним реєстратором до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, який, у відповідності до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців», є заключним етапом в процедурі припинення підприємницької діяльності особи.

Таким чином, з наведеного вбачається, що ОСОБА_1 з 06.08.2004 року по 23.12.2008 року, тобто на момент надання статусу безробітного, була зареєстрована в якості фізичної особи –підприємця.

Відповідно до ч. 2, 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов’язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов’язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Пунктом 6.14 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20 листопада 2000 р. N 307, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2000 р. за N 915/5136 передбачено, що якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин. Якщо безробітний відмовився добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх повернення вирішується у судовому порядку.

За таких обставин, відповідач безпідставно отримувала допомогу по безробіттю, оскільки на час звернення до служби зайнятості відносилась до зайнятого населення, про що не повідомила центр зайнятості всупереч ст. 36 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності.

Згідно наявної в матеріалах справи довідки про виплачене Борзнянським РЦЗ матеріальне забезпечення ОСОБА_1 за період з 27.10.2008 року по 16.10.2009 року становить 5822,57 грн.

На підставі ч. 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» директором Борзнянського РЦЗ прийнято наказ № 112 від 29.11.2010 року про повернення коштів в розмірі 5822,57 грн.

Крім того слід зазначити, що з метою досудового врегулювання спору, позивачем 29.11.2010 року було направлено відповідачу листа № 1254, в якому повідомлено про прийняте рішення, запропоновано добровільно повернути незаконно отримане матеріальне забезпечення та роз’яснено право на оскарження наказу. Відповідач вказаний лист отримала 03.12.2010 року, до центру зайнятості вищого рівня або в судовому порядку не оскаржила, однак кошти в добровільному порядку не повернуто.  

Відповідно до ст. 39 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги Борзнянського районного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття до ОСОБА_1  підлягають задоволенню, оскільки  є законними та обґрунтованими, а незаконно отримане матеріальне забезпечення стягненню на користь Борзнянського районного центру зайнятості.  

Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Борзнянського районного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) на користь Борзнянського районного центру зайнятості – робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття незаконно виплачене матеріальне забезпечення на випадок безробіття в розмірі 5822 (п'ять тисяч вісімсот двадцять дві) грн. 57 коп. на р\р 97171300901057 в Чернігівській області, МФО 853592 в ГУДК в Чернігівській області, код 14236887.  

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

                          

         Суддя:                                                                                              Клопот С.Л.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2011
Оприлюднено03.03.2011
Номер документу13946617
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/625/2011

Постанова від 22.02.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 08.02.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 11.05.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Постанова від 22.02.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні