Постанова
від 24.02.2011 по справі 2а-16304/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

24 лютого 2011 року 15:32 № 2а-16304/10/2670

Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі су дді Амельохіна В.В., при секрет арі Чупринко Н.І., розглянувши у відкритому судовому засід анні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Лардмекс»

до Державної податкової інс пекції у Печерському районі м. Києва

про зобов' язання прийняти т а вважати поданою податкову декларацію,

за участю:

позивача - Островська В .В.

відповідач - Макар О.З.

На підставі частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни в судовому засіданні 24 люто го 2011 року проголошено вступн у та резолютивну частини пос танови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмежено ю відповідальністю «Лардмек с»(далі по тексту - позивач) з вернулось з позовом до Держа вної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва (д алі по тексту - відповідач) п ро зобов' язання прийняти та вважати поданою податкову д екларацію.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ві дповідачем неправомірно та б езпідставно не прийнято пода ткову декларацію з податку н а додану вартість за вересен ь 2010 року.

В судовому засіданні пред ставник позивача позовні вим оги підтримав.

Відповідач проти заявлено го позову заперечив, посилаю чись на те, що при неприйнятті податкової декларації з под атку на додану вартість за ве ресень 2010 року діяв в межах чин ного законодавства.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адмін істративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмежено ю відповідальністю «Лардмек с»12.07.2010р. зареєстровано Печерс ькою районною у м. Києві держа вною адміністрацією (код ЄДР ПОУ 37194562).

Відповідно до Довідки АА №35 1383 з Єдиного державного реєст ру підприємств та організаці й України, місцезнаходження ТОВ «Лардмекс»: 01015, м. Київ, вул. Цитадельна 6/8.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначає, що між Державною податковою інспек цією у Печерському районі м. К иєва та ТОВ «Лардмекс»укладе но договір про визнання елек тронних документів.

В судовому засіданні предс тавник відповідача пояснив, що договір про визнання елек тронних документів з позивач ем не підписаний, що підтверд жується копією службової зап иски від 14.12.2010р. №12255/28-413, оскільки в ідправлений на доопрацюванн я до підрозділу ведення та за хисту податкової звітності У правління інформатизації пр оцесів оподаткування, як так ий, що не погоджений.

Крім того, отримавши квитан цію №2 про неприйняття докуме нтів позивач не направив її п овторно до податкової інспек ції.

20 жовтня 2010 року позивачем по дано до ДПІ у Печерському рай оні м. Києва в електронному ви гляді податкову звітність з податку на додану вартість з а вересень 2010 року з додатком № 5 (Реєстр отриманих та виданих податкових накладних). Однак , відповідачем надіслано поз ивачу підтвердження у вигляд і квитанції №2, яким повідомле но, що податкова декларація з ПДВ за вересень 2010 року не прий нята у зв' язку з необхідніс тю виправити документ та від правити його знову та «орган ізації заборонено прийом зві тності по електронній пошті, можливо відсутній договір з ДПА України».

Листами №1786/10/28-411 та №912/10/28-411 відпо відач повідомив, що Договір п ро визнання електронних доку ментів ТОВ «Лардмекс»прийня тий та згідно регламенту зна ходиться на розгляді в Голов ному відділі податкової мілі ції ДПІ у Печерському районі м. Києва.

Частиною другою статті 19 Ко нституції України передбаче но, що органи державної влади та органи місцевого самовря дування, їх посадові особи зо бов' язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України .

Спірні правовідносини рег улюються Законом України "Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами".

Відповідно до пункту 1.11 стат ті 1 Закону України "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами" податкова декларація , розрахунок - документ, що под ається платником податків до контролюючого органу у стро ки, встановлені законодавств ом, на підставі якого здійсню ється нарахування та/або спл ата податку, збору (обов'язков ого платежу).

Порядок подання податково ї звітності в електронному в игляді засобами телекомунік аційного зв' язку до органу ДПС здійснюється відповідно до Закону України “Про елект ронні документи та електронн ий документообіг”. Закону Ук раїни “Про електронний цифро вий підпис”, Постанови Кабін ету Міністрів України від 26.05.20 04р. №680 “Про затвердження Поряд ку засвідчення наявності еле ктронного документа (електро нних даних) на певний момент ч асу”, Постанови Кабінету Мін істрів України від 28.10.2004р. №1452 “П ро затвердження Порядку заст осування електронного цифро вого підпису органами держав ної влади, органами місцевог о самоврядування, підприємст вами, установами та організа ціями державної форми власно сті та Інструкції з підготов ки і подання податкових доку ментів в електронному вигляд і засобами телекомунікаційн ого зв' язку, затвердженої н аказом ДПА України від 10.04.2008р. з а №233 та згідно з Наказом ДПА Ук раїни від 19.08.2005р. за №351, яким затв ерджено формат (стандарт) еле ктронного документа звітнос ті платників податків.

Згідно п. 7 розділу ІІ Наказу ДПА України від 10.04.2008р. №233 «Інст рукції з підготовки і поданн я податкових документів в ел ектронному вигляді засобами телекомунікаційного зв' яз ку»підставною для прийняття податкового документа в еле ктронному вигляді є: його від повідність затвердженому фо рмату (стандарту); підтвердже ння ЕЦП платника податків та його посадових осіб, підписи яких є обов' язковими для зв ітів в паперовій формі за умо в, встановлених статтею 3 Зако ну України «Про електронний цифровий підпис»; чинність в ідповідного посиленого серт ифіката ключа під час наклад ення ЕЦП (підтверджується за допомогою позначки часу, отр иманої від акредитованого це нтру сертифікації ключів, аб о якщо до моменту одержання е лектронного документа строк дії відповідного сертифікат а не був закінчений або відпо відний сертифікат не був ска сований/блокований).

Якщо податкова звітність, щ о надіслана платником засоба ми телекомунікаційного зв' язку, відповідає вищезазначе ним умовам, вона вважається п рийнятою. Обробка, формуванн я та надсилання відповіді пл атнику податків в електронно му вигляді формується засоба ми програмного забезпечення автоматично. Цей факт підтве рджується надісланими платн ику квитанціями.

Відповідно до п.п. 4.1.2. п.4.1. ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»прийняття податково ї декларації є обов'язком кон тролюючого органу. Податкова декларація приймається без попередньої перевірки зазна чених у ній показників через канцелярію, чий статус визна чається відповідним нормати вно-правовим актом. Відмова с лужбової (посадової) особи ко нтролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь -яких причин або висування не ю будь-яких передумов щодо та кого прийняття (включаючи зм іну показників такої деклара ції, зменшення або скасуванн я від'ємного значення об'єкті в оподаткування, сум бюджетн их відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов 'язань тощо) забороняється та розцінюється як перевищення службових повноважень такою особою, що тягне за собою її д исциплінарну та матеріальну відповідальність у порядку, визначеному законом.

Якщо службова (посадова) осо ба контролюючого органу пору шує норми абзацу першого цьо го підпункту, платник податк ів зобов'язаний до закінченн я граничного строку подання декларації надіслати таку де кларацію поштою з описом вкл аденого та повідомленням про вручення, до якої долучаєтьс я заява на ім'я керівника відп овідного контролюючого орга ну, складена у довільній форм і, із зазначенням прізвища сл ужбової (посадової) особи, яка відмовилася прийняти деклар ацію, та/або із зазначенням да ти такої відмови. При цьому де кларація вважається поданою в момент її вручення пошті, а граничний десятиденний стро к, встановлений для поштових відправлень підпунктом 4.1.7, не застосовується.

Суд під час вирішення питан ня правомірності рішення суб ' єкта владних повноважень п еревіряє чи прийняті (вчинен і) вони: на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України; з використання м повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґр унтовано, тобто з урахування м усіх обставин, що мають знач ення для прийняття рішення (в чинення дії); безсторонньо (не упереджено); добросовісно; ро зсудливо; з дотриманням прин ципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.

Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених ст. 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини друг ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт а владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.

Судом встановлено, що подат кова декларація з податку на додану вартість за вересень 2010 року подана позивачем на пі дставі не підписаного Догово ру, крім того, позивач не викон ав свого обов' язку щодо нап равлення податкової деклара ції поштою з описом вкладено го та повідомленням про вруч ення.

Позивач не надав суду доказ ів на підтвердження вищевикл аденого.

Оскільки судове рішення ух валене на користь суб' єкта владних повноважень, судові витрати, відповідно з частин и другої статті 94 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, відсутні.

Враховуючи вищевикладен е, суд вважає, що Державна пода ткова інспекція у Печерськом у районі м. Києва діяла на підс таві, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та законами України, суд приходить до висновку що до необґрунтованості позовн их вимог ТОВ «Лардмекс»та ві дсутності підстав для їх зад оволення.

На підставі викладеного, к еруючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову Товариству з обмеженою відпо відальністю «Лардмекс»відм овити повністю.

Постанова набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного Кодексом адміністрати вного судочинства України, я кщо таку заяву не було подано . Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у встановлений строк поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку .

Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, шляхом подання через суд пер шої інстанції апеляційної ск арги.

Повний текст постанови в иготовлений 02.03.2011р.

Суддя В.В. Амельохін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.02.2011
Оприлюднено03.03.2011
Номер документу13946999
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16304/10/2670

Постанова від 24.02.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 27.09.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бистрик Г.М.

Постанова від 24.02.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні