КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2/356 Головуючий у 1-й інста нції: Келеберда В.І.
Суддя-доповідач: Бєлова Л.В.
У Х В А Л А
Іменем України
"10" лютого 2011 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд в скла ді :
головуючого - Бєлової Л.В.,
суддів: Кучми А.Ю.,
Бистрик Г.М.
при секретарі - Комісаре нко В.Д.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляцій ну скаргу позивача - ОСОБА _3 на постанову Окружного а дміністративного суду міста Києва від 26 жовтня 2009 року у сп раві за адміністративним поз овом ОСОБА_3 до Кабінету Міністрів України, Міністерс тва України з питань надзвич айних ситуацій та у справах з ахисту населення від наслідк ів Чорнобильської катастроф и та до Першого заступника Мі ністра України з питань надз вичайних ситуацій та у справ ах захисту населення від нас лідків Чорнобильської катас трофи про визнання протипр авними дії та бездіяльність, зобов' язання вчинити дії ,-
В С Т А Н О В И В :
У листопаді 2007 року пози вач - ОСОБА_3 звернувся до с уду з позовом до до Кабінету Міністрів України, Міністерс тва України з питань надзвич айних ситуацій та у справах з ахисту населення від наслідк ів Чорнобильської катастроф и та до Першого заступника Мі ністра України з питань надз вичайних ситуацій та у справ ах захисту населення від нас лідків Чорнобильської катас трофи з наступними позовними вимогами:
- визнати протиправною без діяльність Першого заступни ка Міністра України з питань надзвичайних ситуацій та у с правах захисту населення від наслідків Чорнобильської ка тастрофи Антонця В.М. та М іністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у с правах захисту населення від наслідків Чорнобильської ка тастрофи щодо незабезпеченн я у 2005-2006 роках належних правови х підстав для виконання підр озділами цивільного захисту МНС України бойової роботи п ід час гасіння пожеж та лікві дації інших надзвичайних сит уацій;
- визнати протиправними дії Першого заступника Міністра України з питань надзвичайн их ситуацій та у справах захи сту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Антонця В.М. та Міністерств а України з питань надзвичай них ситуацій та у справах зах исту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи щ одо виконання підрозділами М НС України бойової роботи пі д час гасіння пожеж упродовж 2005-2007 років без належних правов их підстав;
- зобов' язати Кабінет Мін істрів здійснити належне кер івництво та контроль за розр обкою і затвердженням нормат ивних актів, що регламентуют ь організацію несення служби та виконання бойової роботи підрозділами Оперативно-рят увальної служби цивільно зах исту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи п ід час гасіння пожеж та лікві дації надзвичайних ситуацій .
Постановою Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва від 26 жовтня 2009 року у задов оленні позову відмовлено.
Не погоджуючись із вказано ю постановою, позивачем пода но апеляційну скаргу, в якій п росить:
- постанову Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 26 жовтня 2009 року про відмову у задоволені позову ОСОБА_ 3 до Кабінету Міністрів Укр аїни, Міністерства України з питань надзвичайних ситуаці й та у справах захисту населе ння від наслідків Чорнобильс ької катастрофи та до Першог о заступника Міністра Україн и з питань надзвичайних ситу ацій та у справах захисту нас елення від наслідків Чорноби льської катастрофи про виз нання протиправними дії та б ездіяльність, зобов' язання вчинити дії - скасувати пов ністю;
- ухвалити нову постанову, я кою задовольнити позовні вим оги повністю.
Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що апеляційну скаргу необхі дно залишити без задоволення , а постанову суду першої інст анції без змін, виходячи з нас тупного.
Відповідно до статті 198 КАС У країни за наслідками розгляд у апеляційної скарги на пост анову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції ма є право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову суду - без змін.
При ухваленні оскаржувано го рішення, суд першої інстан ції дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунто ваними та такими, що не підляг ають задоволенню.
З такими висновками суду пе ршої інстанції колегія судді в погоджується, виходячи з на ступного.
Як було встановлено судом п ершої інстанції та вбачаєтьс я з матеріалів справи, відпов ідачі недобросовісно та неро зсудливо виконали свої обов' язки та допустили протиправн у бездіяльність, чим порушил и права Позивача, визначені с таттями 3, 43, 50 Конституції Укра їни; статтю 201 Цивільного коде ксу України; статтею 4 Закону У країни “Про правові засади ц ивільного захисту”.
Даючи правову оцінку вищев икладеним обставинам справи , колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що суд перш ої інстанції вірно виходив з наступного.
Статтею 2 КАС України встано влено, що у справах щодо оскар ження рішень, дій чи бездіяль ності суб'єктів владних повн оважень адміністративні суд и перевіряють, чи прийняті (вч инені) вони: 1) на підставі, у меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з викорис танням повноваження з метою, з якою це повноваження надан о; 3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії); 4) безстор онньо (неупереджено); 5) доброс овісно; 6) розсудливо; 7) з дотрим анням принципу рівності пере д законом, запобігаючи неспр аведливій дискримінації; 8) пр опорційно, зокрема з дотрима нням необхідного балансу між будь-якими несприятливими н аслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на д осягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням п рава особи на участь у процес і прийняття рішення; 10) своєча сно, тобто протягом розумног о строку.
Відповідно до Постанови Ка бінету Міністрів України № 1539 від 02.11.2006 Міністерство України з питань надзвичайних ситуа цій та у справах захисту насе лення від наслідків Чорнобил ьської катастрофи (МНС Украї ни) є центральним органом вик онавчої влади, діяльність як ого спрямовується і координу ється Кабінетом Міністрів Ук раїни. МНС України є головним (провідним) органом у системі центральних органів виконав чої влади з питань забезпече ння реалізації державної пол ітики у сфері цивільного зах исту населення і територій в ід надзвичайних ситуацій тех ногенного та природного хара ктеру, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, п оводження з радіоактивними в ідходами та вибуховими матер іалами промислового признач ення, рятувальної справи, тех ногенної, пожежної і промисл ової безпеки, охорони праці, д ержавного гірничого нагляду , створення та функціонуванн я системи страхового фонду д окументації, а також гідроме теорологічної діяльності. МН С України у своїй діяльності керується Конституцією Укра їни, законами України, актами Президента України та Кабін ету Міністрів України, а тако ж цим Положенням.
У межах своїх функцій та пов новажень МНС України організ овує виконання актів законод авства і здійснює контроль з а їх реалізацією. МНС України узагальнює практику застосу вання законодавства з питань , що належать до його компетен ції, розробляє пропозиції що до вдосконалення цього закон одавства та в установленому порядку вносить їх на розгля д Президентові України та Ка бінету Міністрів України.
Указом Президента України № 1569 від 11.11.05 Антонця Володими ра Михайловича призначено першим заступником Міністра України з питань надзвичайн их ситуацій та у справах захи сту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи.
Відповідно до Розподілу по садових обов' язків та повно важень між заступниками Міні стра України з питань надзви чайних ситуацій та у справах захисту населення від наслі дків Чорнобильської катастр офи затвердженого наказом Мі ністра України з питань надз вичайних ситуацій та у справ ах захисту населення від нас лідків Чорнобильської катас трофи № 100 від 23.02.06 перший заступ ник Міністра Антонець В.М. : організовує, координує і кон тролює діяльність Департаме нту цивільного захисту, Депа ртаменту сил цивільного захи сту, Державної авіаційної по шуково-рятувальної служби, Д ержавної гідрометеорологіч ної служби, Управління зв' я зку, оповіщення та інформаці йних технологій, Управління прогнозування, Медичного уп равління (Медичної служби), Мо білізаційного сектору, Секто ру безпеки життєдіяльності ( невиробничому травматизму), Центральної лікарсько-експе ртної комісії.
Статтею 4 ЗУ “Про правові за сади цивільного захисту” вст ановлено, що цивільний захис т здійснюється на принципах, у тому числі, гарантування де ржавою громадянам конституц ійного права на захист життя , здоров'я та їх майна, а юридич ним особам - права на безпечне функціонування.
Завданням цивільного захи сту у контексті позовних вим ог є розроблення і виконання законодавчих та інших норма тивно-правових актів, дотрим ання норм і стандартів у сфер і цивільного захисту (ст. 5 ЗУ).
Той же закон у статті 6 визна чає основні заходи у сфері ци вільного захисту: з метою ефе ктивної реалізації завдань ц ивільного захисту, зменшення матеріальних втрат та недоп ущення шкоди об'єктам, матері альним і культурним цінностя м та довкіллю в разі виникнен ня надзвичайних ситуацій цен тральні та місцеві органи ви конавчої влади, органи місце вого самоврядування, підпоря дковані їм сили і засоби, підп риємства, установи та органі зації незалежно від форми вл асності, добровільні рятувал ьні формування здійснюють оп овіщення та інформування, сп остереження і лабораторний к онтроль, укриття у захисних с порудах, евакуацію, інженерн ий, медичний, психологічний, б іологічний, екологічний, рад іаційний та хімічний захист.
Згідно статті 28 цього Закон у спеціально уповноважений ц ентральний орган виконавчої влади з питань цивільного за хисту здійснює в межах, визна чених законодавством, нормат ивне регулювання у сфері цив ільного захисту, у тому числі з питань техногенної та поже жної безпеки, за участю заінт ересованих міністерств та ін ших центральних органів вико навчої влади розробляє і зат верджує державні правила і н орми цивільного захисту, які є обов'язковими до виконання органами виконавчої влади, о рганами місцевого самовряду вання, підприємствами, устан овами, організаціями.
У абз. 26 п. 4 Положення про Мін істерство України з питань н адзвичайних ситуацій та у сп равах захисту населення від наслідків Чорнобильської ка тастрофи зазначено, що МНС оп рацьовує і затверджує правил а, норми, стандарти, технічні р егламенти, інші нормативні д окументи з питань, що належат ь до його компетенції.
Тобто, законодавством визн ачено лише загальний напрям діяльності МНС - нормативне регулювання у сфері цивільн ого захисту, а не безпосередн ій обов' язок МНС “ розробит и, впровадити та привести у ві дповідність до приписів чинн ого законодавства України пр о цивільний захист нормативн их документів, регламентуючи х організацію служби у підро зділах МНС та виконання служ бових обов' язків посадовим и та підрозділами оперативно -рятувальної служби цивільно го захисту під час ліквідаці ї пожеж, аварій та інших надзв ичайних ситуацій та підготов ити, впровадити Дисциплінарн ий статут органів і підрозді лів цивільного захисту та ін ших статутів, настанов і прав ил, що регламентують організ ацію пожежегасіння та ліквід ації аварій, пожеж, інших надз вичайних ситуацій та організ аційні засади гарнізонної та караульної служби у підрозд ілах оперативно-рятувальної служби цивільного захисту М НС України” .
Враховуючи аналіз норм зак онодавства, вимог Позивача, й ого статутних завдань, суд пр ийшов до висновку, що діяльні сть Відповідачів, яка оскарж ується, безпосередньо чи опо середковано не стосуються По зивача, порушення права на бе зпечне функціонування є уявн им, безпосереднього зв' язку між Позивачем та Відповідач ами щодо реалізації публічно -владних повноважень не вста новлено, права Позивача не по рушено, а вимоги Позивача міс тять ознаки втручання в діял ьність Відповідачів. Крім то го судом встановлено, що пози вачем пропущено строк позовн ої давності.
Враховуючи викладене, коле гія суддів погоджується з ви сновком суду першої інстанці ї з приводу відмови у задовол енні позовних вимог, тому під став для скасування постанов и Окружного адміністративно го суду м. Києва від 26 жовтня 2009 р оку не вбачається.
Відповідно до статті 200 КАС У країни суд апеляційної інста нції залишає апеляційну скар гу без задоволення, а постано ву або ухвалу суду без змін, як що визнає, що суд першої інста нції правильно встановив обс тавини справи та ухвалив суд ове рішення з додержанням но рм матеріального та процесуа льного права.
Керуючись ст.ст. 160, 198, 200, 205, 206 КА С України, суд , -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу пози вача - ОСОБА_3 на постано ву Окружного адміністратив ного суду міста Києва від 26 ж овтня 2009 року - залишити без зад оволення.
Постанову Окружного адмін істративного суду міста Києв а від 26 жовтня 2009 року - залишит и без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена протя гом 20 днів шляхом подачі касац ійної скарги безпосередньо д о Вищого адміністративного с уду України.
Повний текст ухвали вигото влено 15.02.2011 року.
Головуючий суддя Л.В.Бєлова
Судді
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2011 |
Оприлюднено | 03.03.2011 |
Номер документу | 13947924 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бєлова Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні