Ухвала
від 10.02.2011 по справі 2/356
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2/356 Головуючий у 1-й інста нції: Келеберда В.І.

Суддя-доповідач: Бєлова Л.В.

У Х В А Л А

Іменем України

"10" лютого 2011 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд в скла ді :

головуючого - Бєлової Л.В.,

суддів: Кучми А.Ю.,

Бистрик Г.М.

при секретарі - Комісаре нко В.Д.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляцій ну скаргу позивача - ОСОБА _3 на постанову Окружного а дміністративного суду міста Києва від 26 жовтня 2009 року у сп раві за адміністративним поз овом ОСОБА_3 до Кабінету Міністрів України, Міністерс тва України з питань надзвич айних ситуацій та у справах з ахисту населення від наслідк ів Чорнобильської катастроф и та до Першого заступника Мі ністра України з питань надз вичайних ситуацій та у справ ах захисту населення від нас лідків Чорнобильської катас трофи про визнання протипр авними дії та бездіяльність, зобов' язання вчинити дії ,-

В С Т А Н О В И В :

У листопаді 2007 року пози вач - ОСОБА_3 звернувся до с уду з позовом до до Кабінету Міністрів України, Міністерс тва України з питань надзвич айних ситуацій та у справах з ахисту населення від наслідк ів Чорнобильської катастроф и та до Першого заступника Мі ністра України з питань надз вичайних ситуацій та у справ ах захисту населення від нас лідків Чорнобильської катас трофи з наступними позовними вимогами:

- визнати протиправною без діяльність Першого заступни ка Міністра України з питань надзвичайних ситуацій та у с правах захисту населення від наслідків Чорнобильської ка тастрофи Антонця В.М. та М іністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у с правах захисту населення від наслідків Чорнобильської ка тастрофи щодо незабезпеченн я у 2005-2006 роках належних правови х підстав для виконання підр озділами цивільного захисту МНС України бойової роботи п ід час гасіння пожеж та лікві дації інших надзвичайних сит уацій;

- визнати протиправними дії Першого заступника Міністра України з питань надзвичайн их ситуацій та у справах захи сту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Антонця В.М. та Міністерств а України з питань надзвичай них ситуацій та у справах зах исту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи щ одо виконання підрозділами М НС України бойової роботи пі д час гасіння пожеж упродовж 2005-2007 років без належних правов их підстав;

- зобов' язати Кабінет Мін істрів здійснити належне кер івництво та контроль за розр обкою і затвердженням нормат ивних актів, що регламентуют ь організацію несення служби та виконання бойової роботи підрозділами Оперативно-рят увальної служби цивільно зах исту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи п ід час гасіння пожеж та лікві дації надзвичайних ситуацій .

Постановою Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва від 26 жовтня 2009 року у задов оленні позову відмовлено.

Не погоджуючись із вказано ю постановою, позивачем пода но апеляційну скаргу, в якій п росить:

- постанову Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 26 жовтня 2009 року про відмову у задоволені позову ОСОБА_ 3 до Кабінету Міністрів Укр аїни, Міністерства України з питань надзвичайних ситуаці й та у справах захисту населе ння від наслідків Чорнобильс ької катастрофи та до Першог о заступника Міністра Україн и з питань надзвичайних ситу ацій та у справах захисту нас елення від наслідків Чорноби льської катастрофи про виз нання протиправними дії та б ездіяльність, зобов' язання вчинити дії - скасувати пов ністю;

- ухвалити нову постанову, я кою задовольнити позовні вим оги повністю.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що апеляційну скаргу необхі дно залишити без задоволення , а постанову суду першої інст анції без змін, виходячи з нас тупного.

Відповідно до статті 198 КАС У країни за наслідками розгляд у апеляційної скарги на пост анову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції ма є право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову суду - без змін.

При ухваленні оскаржувано го рішення, суд першої інстан ції дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунто ваними та такими, що не підляг ають задоволенню.

З такими висновками суду пе ршої інстанції колегія судді в погоджується, виходячи з на ступного.

Як було встановлено судом п ершої інстанції та вбачаєтьс я з матеріалів справи, відпов ідачі недобросовісно та неро зсудливо виконали свої обов' язки та допустили протиправн у бездіяльність, чим порушил и права Позивача, визначені с таттями 3, 43, 50 Конституції Укра їни; статтю 201 Цивільного коде ксу України; статтею 4 Закону У країни “Про правові засади ц ивільного захисту”.

Даючи правову оцінку вищев икладеним обставинам справи , колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що суд перш ої інстанції вірно виходив з наступного.

Статтею 2 КАС України встано влено, що у справах щодо оскар ження рішень, дій чи бездіяль ності суб'єктів владних повн оважень адміністративні суд и перевіряють, чи прийняті (вч инені) вони: 1) на підставі, у меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з викорис танням повноваження з метою, з якою це повноваження надан о; 3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії); 4) безстор онньо (неупереджено); 5) доброс овісно; 6) розсудливо; 7) з дотрим анням принципу рівності пере д законом, запобігаючи неспр аведливій дискримінації; 8) пр опорційно, зокрема з дотрима нням необхідного балансу між будь-якими несприятливими н аслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на д осягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням п рава особи на участь у процес і прийняття рішення; 10) своєча сно, тобто протягом розумног о строку.

Відповідно до Постанови Ка бінету Міністрів України № 1539 від 02.11.2006 Міністерство України з питань надзвичайних ситуа цій та у справах захисту насе лення від наслідків Чорнобил ьської катастрофи (МНС Украї ни) є центральним органом вик онавчої влади, діяльність як ого спрямовується і координу ється Кабінетом Міністрів Ук раїни. МНС України є головним (провідним) органом у системі центральних органів виконав чої влади з питань забезпече ння реалізації державної пол ітики у сфері цивільного зах исту населення і територій в ід надзвичайних ситуацій тех ногенного та природного хара ктеру, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, п оводження з радіоактивними в ідходами та вибуховими матер іалами промислового признач ення, рятувальної справи, тех ногенної, пожежної і промисл ової безпеки, охорони праці, д ержавного гірничого нагляду , створення та функціонуванн я системи страхового фонду д окументації, а також гідроме теорологічної діяльності. МН С України у своїй діяльності керується Конституцією Укра їни, законами України, актами Президента України та Кабін ету Міністрів України, а тако ж цим Положенням.

У межах своїх функцій та пов новажень МНС України організ овує виконання актів законод авства і здійснює контроль з а їх реалізацією. МНС України узагальнює практику застосу вання законодавства з питань , що належать до його компетен ції, розробляє пропозиції що до вдосконалення цього закон одавства та в установленому порядку вносить їх на розгля д Президентові України та Ка бінету Міністрів України.

Указом Президента України № 1569 від 11.11.05 Антонця Володими ра Михайловича призначено першим заступником Міністра України з питань надзвичайн их ситуацій та у справах захи сту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи.

Відповідно до Розподілу по садових обов' язків та повно важень між заступниками Міні стра України з питань надзви чайних ситуацій та у справах захисту населення від наслі дків Чорнобильської катастр офи затвердженого наказом Мі ністра України з питань надз вичайних ситуацій та у справ ах захисту населення від нас лідків Чорнобильської катас трофи № 100 від 23.02.06 перший заступ ник Міністра Антонець В.М. : організовує, координує і кон тролює діяльність Департаме нту цивільного захисту, Депа ртаменту сил цивільного захи сту, Державної авіаційної по шуково-рятувальної служби, Д ержавної гідрометеорологіч ної служби, Управління зв' я зку, оповіщення та інформаці йних технологій, Управління прогнозування, Медичного уп равління (Медичної служби), Мо білізаційного сектору, Секто ру безпеки життєдіяльності ( невиробничому травматизму), Центральної лікарсько-експе ртної комісії.

Статтею 4 ЗУ “Про правові за сади цивільного захисту” вст ановлено, що цивільний захис т здійснюється на принципах, у тому числі, гарантування де ржавою громадянам конституц ійного права на захист життя , здоров'я та їх майна, а юридич ним особам - права на безпечне функціонування.

Завданням цивільного захи сту у контексті позовних вим ог є розроблення і виконання законодавчих та інших норма тивно-правових актів, дотрим ання норм і стандартів у сфер і цивільного захисту (ст. 5 ЗУ).

Той же закон у статті 6 визна чає основні заходи у сфері ци вільного захисту: з метою ефе ктивної реалізації завдань ц ивільного захисту, зменшення матеріальних втрат та недоп ущення шкоди об'єктам, матері альним і культурним цінностя м та довкіллю в разі виникнен ня надзвичайних ситуацій цен тральні та місцеві органи ви конавчої влади, органи місце вого самоврядування, підпоря дковані їм сили і засоби, підп риємства, установи та органі зації незалежно від форми вл асності, добровільні рятувал ьні формування здійснюють оп овіщення та інформування, сп остереження і лабораторний к онтроль, укриття у захисних с порудах, евакуацію, інженерн ий, медичний, психологічний, б іологічний, екологічний, рад іаційний та хімічний захист.

Згідно статті 28 цього Закон у спеціально уповноважений ц ентральний орган виконавчої влади з питань цивільного за хисту здійснює в межах, визна чених законодавством, нормат ивне регулювання у сфері цив ільного захисту, у тому числі з питань техногенної та поже жної безпеки, за участю заінт ересованих міністерств та ін ших центральних органів вико навчої влади розробляє і зат верджує державні правила і н орми цивільного захисту, які є обов'язковими до виконання органами виконавчої влади, о рганами місцевого самовряду вання, підприємствами, устан овами, організаціями.

У абз. 26 п. 4 Положення про Мін істерство України з питань н адзвичайних ситуацій та у сп равах захисту населення від наслідків Чорнобильської ка тастрофи зазначено, що МНС оп рацьовує і затверджує правил а, норми, стандарти, технічні р егламенти, інші нормативні д окументи з питань, що належат ь до його компетенції.

Тобто, законодавством визн ачено лише загальний напрям діяльності МНС - нормативне регулювання у сфері цивільн ого захисту, а не безпосередн ій обов' язок МНС “ розробит и, впровадити та привести у ві дповідність до приписів чинн ого законодавства України пр о цивільний захист нормативн их документів, регламентуючи х організацію служби у підро зділах МНС та виконання служ бових обов' язків посадовим и та підрозділами оперативно -рятувальної служби цивільно го захисту під час ліквідаці ї пожеж, аварій та інших надзв ичайних ситуацій та підготов ити, впровадити Дисциплінарн ий статут органів і підрозді лів цивільного захисту та ін ших статутів, настанов і прав ил, що регламентують організ ацію пожежегасіння та ліквід ації аварій, пожеж, інших надз вичайних ситуацій та організ аційні засади гарнізонної та караульної служби у підрозд ілах оперативно-рятувальної служби цивільного захисту М НС України” .

Враховуючи аналіз норм зак онодавства, вимог Позивача, й ого статутних завдань, суд пр ийшов до висновку, що діяльні сть Відповідачів, яка оскарж ується, безпосередньо чи опо середковано не стосуються По зивача, порушення права на бе зпечне функціонування є уявн им, безпосереднього зв' язку між Позивачем та Відповідач ами щодо реалізації публічно -владних повноважень не вста новлено, права Позивача не по рушено, а вимоги Позивача міс тять ознаки втручання в діял ьність Відповідачів. Крім то го судом встановлено, що пози вачем пропущено строк позовн ої давності.

Враховуючи викладене, коле гія суддів погоджується з ви сновком суду першої інстанці ї з приводу відмови у задовол енні позовних вимог, тому під став для скасування постанов и Окружного адміністративно го суду м. Києва від 26 жовтня 2009 р оку не вбачається.

Відповідно до статті 200 КАС У країни суд апеляційної інста нції залишає апеляційну скар гу без задоволення, а постано ву або ухвалу суду без змін, як що визнає, що суд першої інста нції правильно встановив обс тавини справи та ухвалив суд ове рішення з додержанням но рм матеріального та процесуа льного права.

Керуючись ст.ст. 160, 198, 200, 205, 206 КА С України, суд , -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу пози вача - ОСОБА_3 на постано ву Окружного адміністратив ного суду міста Києва від 26 ж овтня 2009 року - залишити без зад оволення.

Постанову Окружного адмін істративного суду міста Києв а від 26 жовтня 2009 року - залишит и без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена протя гом 20 днів шляхом подачі касац ійної скарги безпосередньо д о Вищого адміністративного с уду України.

Повний текст ухвали вигото влено 15.02.2011 року.

Головуючий суддя Л.В.Бєлова

Судді

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.02.2011
Оприлюднено03.03.2011
Номер документу13947924
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2/356

Ухвала від 17.05.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Дячук Т.В.

Ухвала від 19.04.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Дячук Т.В.

Ухвала від 25.03.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Дячук Т.В.

Ухвала від 06.05.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Дячук Т.В.

Ухвала від 15.03.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Дячук Т.В.

Ухвала від 16.06.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Дячук Т.В.

Ухвала від 02.06.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Дячук Т.В.

Ухвала від 19.04.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Дячук Т.В.

Ухвала від 23.02.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Дячук Т.В.

Ухвала від 10.02.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні