ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 березня 2011 року Справа № 2а/2370/534/2011
Черкаський окружний а дміністративний суд у складі :
головуючого-судді Трофім ової Л.В.,
при секретарі - Левчуку А.С .,
за участю представників: по зивача - Михайлюка О.О. за довіреністю; відповідача - не з' явився, розглянувши у в ідкритому судовому засіданн і в м. Черкаси адміністративн у справу за позовом Смілянсь кої об' єднаної державної по даткової інспекції до приват ного підприємства «Наша марк а-плюс»про стягнення коштів для погашення податкового бо ргу,
ВСТАНОВИВ:
Смілянська ОДПІ з вернулась до суду з адмініст ративним позовом про стягнен ня коштів з ПП «Наша марка-плю с»для погашення податкового боргу в сумі 1 008 грн. 87 коп., посил аючись на наявність у відпов ідача податкового боргу зі с плати комунального податку т а податку на прибуток підпри ємств.
Приймаючи до уваги, що ПП «Наша марка-плюс»не перер ахувало кошти до бюджету, поз ивач просив стягнути кошти з відповідача для погашення п одаткового боргу в сумі 1 008 гр н. 87 коп. у судовому порядку.
У подальшому позивач змен шив розмір позовних вимог та просив стягнути кошти з відп овідача для погашення податк ового боргу в сумі 668 грн. 87 коп.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав та просив їх зад овольнити.
Відповідач заперечень про ти позову не надав, в судове за сідання свого представника н е направив.
Заслухавши поясненн я представника позивача, роз глянувши подані документи і матеріали, оцінивши належніс ть, допустимість, достовірні сть кожного доказу окремо, а т акож достатність і взаємний зв' язок доказів у їх сукупн ості, суд приходить до наступ ного.
ПП «Наша марка-плюс» з ареєстровано як суб' єкт під приємницької діяльності вик онавчим комітетом Смілянськ ої міської ради Черкаської о бласті 23 листопада 2005р. (іденти фікаційний код 33931220)
Відповідно до статті 15 Зак ону України «Про систему опо даткування»від 25 червня 1991 ро ку № 1251-XII, що діяв на момент вини кнення спірних правовідноси н (надалі за текстом - «Закон № 1251-ХІІ») та статті 1 Декрету К абінету Міністрів України ві д 20.05.93 N 56-93 "Про місцеві податки і з бори" (надалі за текстом - «Де крет № 56-93») комунальний подат ок віднесений до місцевих по датків і зборів.
Пунктом 3 статті 15 Закону № 1251- ХІІ визначено, що місцеві под атки і збори (обов'язкові плат ежі), механізм справляння та п орядок їх сплати встановлюют ься сільськими, селищними, мі ськими радами відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, установлен их законами України. При цьом у комунальний податок є обов 'язковим для встановлення сі льськими, селищними та міськ ими радами за наявності об'єк тів оподаткування або умов, з якими пов'язане запроваджен ня цього податку.
Відповідно до статті 5 Закон у № 1251-ХІІ облік платників пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів) здійснюється органам и державної податкової служб и та іншими державними орган ами відповідно до законодавс тва.
Згідно із статтею 15 Декрету № 56-93 комунальний податок спра вляється з юридичних осіб, кр ім бюджетних установ, органі зацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підп риємств. Його граничний розм ір не повинен перевищувати 10 в ідсотків річного фонду оплат и праці, обчисленого виходяч и з розміру неоподатковувано го мінімуму доходів громадян .
Згідно зі статтею 19 Декрет у № 56-93 місцеві податки і збори перераховуються до бюджетів місцевого самоврядування в порядку, визначеному радами, якими вони встановлюються.
За приписами статті 14 Закон у України «Про систему опода ткування»від 25 червня 1991 року № 1251-XII, що діяв на момент виникн ення спірних правовідносин п одаток на прибуток підприємс тв віднесений до загальнодер жавних податків і зборів.
Згідно підпункту 2.1.1. п ункту 2.1. статті 2 Закону Україн и «Про оподаткування прибутк у підприємств»від 28 грудня 1994 р оку № 334/94-ВР (надалі за текстом - «Закон №334/94-ВР») платниками под атку з числа резидентів є суб 'єкти господарської діяльнос ті, бюджетні, громадські та ін ші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на от римання прибутку як на терит орії України, так і за її межам и.
За змістом пунктів 16.4 статт і 16 та 22.13. статті 22 Закону № 334/94-ВР п одаток за звітний період спл ачується його платником до в ідповідного бюджету у строк, визначений законом для квар тального податкового період у. Платники податку у строки, в изначені законом, подають до податкового органу податков у декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з ура хуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минул их податкових періодів у раз і його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Зако ну. При цьому за звітні кварта л, півріччя та три квартали пл атники податку подають спрощ ену декларацію, а за результа тами звітного року - повну. Фор ми декларацій з цього податк у встановлюються центральни м податковим органом за узго дженням з комітетом Верховно ї Ради України, що відповідає за проведення податкової по літики.
Законом, що установлює поря док погашення зобов'язань юр идичних або фізичних осіб пе ред бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платеж ів), включаючи збір на обов'язк ове державне пенсійне страху вання та внески на загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санк цій, що застосовуються до пла тників податків контролюючи ми органами, у тому числі за по рушення у сфері зовнішньоеко номічної діяльності, та визн ачає процедуру оскарження ді й органів стягнення є Закон У країни «Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»ві д 21 грудня 2000 року № 2181-III, що діяв н а момент виникнення спірних правовідносин (надалі за тек стом - «Закон № 2181-III»).
Стаття перша Закону № 2181-III визначає податкове зобо в'язання, як зобов'язання плат ника податків сплатити до бю джетів або державних цільови х фондів відповідну суму кош тів у порядку та у строки, визн ачені цим Законом або іншими законами України
Відповідно до пункту 1.3. ста тті 1 названого Закону податк овий борг (недоїмка) це податк ове зобов' язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж ене платником податків або у згоджене в адміністративном у чи судовому порядку, але не с плачене у встановлений строк , а також пеня, нарахована на с уму такого податкового зобов 'язання.
Підпунктом 4.1.4. пункту 4.1. стат ті 4 Закону № 2181-III встановлено, щ о податкові декларації подаю ться за базовий податковий (з вітний) період, що дорівнює: ка лендарному місяцю (у тому чис лі при сплаті місячних аванс ових внесків), - протягом 20 кале ндарних днів, наступних за ос таннім календарним днем звіт ного (податкового) місяця; кал ендарному кварталу або кален дарному півріччю (у тому числ і при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків ), - протягом 40 календарних днів , наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) кварталу (півріччя); кал ендарному року, крім випадкі в, передбачених підпунктом "г " підпункту 4.1.4 цього пункту, - пр отягом 60 календарних днів за о станнім календарним днем зві тного (податкового) року; кале ндарному року для платників податку на доходи фізичних о сіб (прибуткового податку з г ромадян), - до 1 квітня року, наст упного за звітним.
Відповідно до статті 11 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні»від 4 грудня 1990 року № 509-XII, що діяла на момент виникнення спірних п равовідносин (надалі за текс том - «Закон № 509-ХІІ») органи д ержавної податкової служби у випадках, в межах компетенці ї та у порядку, встановлених з аконами України, мають право здійснювати документальні н евиїзні перевірки (на підста ві поданих податкових деклар ацій, звітів та інших докумен тів, пов'язаних з нарахування м і сплатою податків та зборі в (обов'язкових платежів) неза лежно від способу їх подачі), а також планові та позапланов і виїзні перевірки своєчасно сті, достовірності, повноти н арахування і сплати податків та зборів (обов'язкових плате жів), додержання валютного за конодавства юридичними особ ами, їх філіями, відділеннями , іншими відокремленими підр озділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізи чними особами, які мають стат ус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають таког о статусу, на яких згідно із за конами України покладено обо в'язок утримувати та/або спла чувати податки і збори (обов'я зкові платежі), крім Націонал ьного банку України та його у станов.
Актом перевірки від 05.10.2010р. № 196/15-025/33931220 встановлено, що в ідповідачем не подано податк ову декларацію з податку на п рибуток підприємств за І ква ртал 2010р., І півріччя 2010р. та не по дано розрахунок комунальног о податку за І квартал 2010р., ІІ к вартал 2010р.
Відповідно до підпункту 17 .1.1. пункту 17.1 статті 17 Закону № 2181-I II платник податків, що не пода є податкову декларацію у стр оки, визначені законодавство м, сплачує штраф у розмірі дес яти неоподатковуваних мінім умів доходів громадян за кож не таке неподання або її затр имку.
З огляду на викладені вище п оложення Закону № 2181-III та на під ставі даних акту перевірки п озивачем прийняті податкові повідомлення-рішення №0026361501/0 в ід 14.10.2010р. та №0026371501/0 від 14.10.2010р., якими визначено зобов' язання від повідача щодо сплати штрафів в сумі 680 грн.
Зазначені податкові повід омлення-рішення отримано від повідачем 26.10.2010р.
Відповідач вищезгадані по даткові повідомлення-рішенн я не оскаржив, визначену суму податкових зобов' язань не сплатив.
Відповідачем в рахунок пог ашення податкового боргу спл ачено 11 грн. 13 коп., що враховано позивачем при розрахунку су ми позову.
З урахуванням викладеного , податковий борг ПП «Наша мар ка-плюс» становить 668 грн. 87 коп .
Позивачем вживались заход и щодо примусового стягнення податкового боргу, шляхом на правлення першої та другої п одаткових вимог. Вжиті заход и не забезпечили погашення п одаткового боргу.
За приписами пп. 20.1.18 ст. 20 Подат кового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI органи держ авної податкової служби мают ь право звертатися до суду що до стягнення коштів платника податків, який має податкови й борг, з рахунків у банках, об слуговуючих такого платника , на суму податкового боргу аб о його частини.
За змістом пункту 11 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекці ї в районах, містах без районн ого поділу, районах у містах, м іжрайонні та об'єднані спеці алізовані державні податков і інспекції подають до судів позови до підприємств, устан ов, організацій та громадян п ро визнання угод недійсними і стягнення в доход держави к оштів, одержаних ними за таки ми угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без устано влених законом підстав, а так ож про стягнення заборговано сті перед бюджетом і державн ими цільовими фондами за рах унок їх майна; звертаються до суду в інших випадках, передб ачених законом.
За таких обставин, с уд дійшов висновку, що у позив ача є підстави для примусово го стягнення за рішенням суд у коштів з відповідача у раху нок погашення податкового бо ргу в сумі 668 грн. 87 коп. та знаход ить позов таким, що підлягає з адоволенню.
Відповідно до частини чет вертої статті 94 КАС України су дові витрати, здійснені пози вачем - суб' єктом владних п овноважень, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 159, 1 62 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний по зов задовольнити повністю.
Стягнути кошти з приватн ого підприємства «Наша марка -плюс»(20700, Черкаська область, м . Сміла, вул. Першотравнева, 84, і дентифікаційний код 33931220) в дох ід бюджету через Смілянську об' єднану державну податко ву інспекцію (20700, Черкаська обл асть, м. Сміла, вул. Леніна, 76, іде нтифікаційний код 21367325) у рахун ок погашення податкового бор гу у сумі 668 (шістсот шістдесят вісім) грн. 87 коп.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, що може бути подана до Київс ького апеляційного адмініст ративного суду через Черкась кий окружний адміністративн ий суд протягом десяти днів з дня складання постанови в по вному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутно сті особи, яка бере участь у сп раві, то строк подання апеляц ійної скарги обчислюється з дня отримання нею копії пост анови.
Постанова складена в повн ому обсязі 3 березня 2011р.
Суддя Л.В.Трофі мова
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2011 |
Оприлюднено | 10.03.2011 |
Номер документу | 13973804 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Л.В.Трофімова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні