Постанова
від 01.03.2011 по справі 2а/2370/534/2011
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 березня 2011 року Справа № 2а/2370/534/2011

Черкаський окружний а дміністративний суд у складі :

головуючого-судді Трофім ової Л.В.,

при секретарі - Левчуку А.С .,

за участю представників: по зивача - Михайлюка О.О. за довіреністю; відповідача - не з' явився, розглянувши у в ідкритому судовому засіданн і в м. Черкаси адміністративн у справу за позовом Смілянсь кої об' єднаної державної по даткової інспекції до приват ного підприємства «Наша марк а-плюс»про стягнення коштів для погашення податкового бо ргу,

ВСТАНОВИВ:

Смілянська ОДПІ з вернулась до суду з адмініст ративним позовом про стягнен ня коштів з ПП «Наша марка-плю с»для погашення податкового боргу в сумі 1 008 грн. 87 коп., посил аючись на наявність у відпов ідача податкового боргу зі с плати комунального податку т а податку на прибуток підпри ємств.

Приймаючи до уваги, що ПП «Наша марка-плюс»не перер ахувало кошти до бюджету, поз ивач просив стягнути кошти з відповідача для погашення п одаткового боргу в сумі 1 008 гр н. 87 коп. у судовому порядку.

У подальшому позивач змен шив розмір позовних вимог та просив стягнути кошти з відп овідача для погашення податк ового боргу в сумі 668 грн. 87 коп.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав та просив їх зад овольнити.

Відповідач заперечень про ти позову не надав, в судове за сідання свого представника н е направив.

Заслухавши поясненн я представника позивача, роз глянувши подані документи і матеріали, оцінивши належніс ть, допустимість, достовірні сть кожного доказу окремо, а т акож достатність і взаємний зв' язок доказів у їх сукупн ості, суд приходить до наступ ного.

ПП «Наша марка-плюс» з ареєстровано як суб' єкт під приємницької діяльності вик онавчим комітетом Смілянськ ої міської ради Черкаської о бласті 23 листопада 2005р. (іденти фікаційний код 33931220)

Відповідно до статті 15 Зак ону України «Про систему опо даткування»від 25 червня 1991 ро ку № 1251-XII, що діяв на момент вини кнення спірних правовідноси н (надалі за текстом - «Закон № 1251-ХІІ») та статті 1 Декрету К абінету Міністрів України ві д 20.05.93 N 56-93 "Про місцеві податки і з бори" (надалі за текстом - «Де крет № 56-93») комунальний подат ок віднесений до місцевих по датків і зборів.

Пунктом 3 статті 15 Закону № 1251- ХІІ визначено, що місцеві под атки і збори (обов'язкові плат ежі), механізм справляння та п орядок їх сплати встановлюют ься сільськими, селищними, мі ськими радами відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, установлен их законами України. При цьом у комунальний податок є обов 'язковим для встановлення сі льськими, селищними та міськ ими радами за наявності об'єк тів оподаткування або умов, з якими пов'язане запроваджен ня цього податку.

Відповідно до статті 5 Закон у № 1251-ХІІ облік платників пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів) здійснюється органам и державної податкової служб и та іншими державними орган ами відповідно до законодавс тва.

Згідно із статтею 15 Декрету № 56-93 комунальний податок спра вляється з юридичних осіб, кр ім бюджетних установ, органі зацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підп риємств. Його граничний розм ір не повинен перевищувати 10 в ідсотків річного фонду оплат и праці, обчисленого виходяч и з розміру неоподатковувано го мінімуму доходів громадян .

Згідно зі статтею 19 Декрет у № 56-93 місцеві податки і збори перераховуються до бюджетів місцевого самоврядування в порядку, визначеному радами, якими вони встановлюються.

За приписами статті 14 Закон у України «Про систему опода ткування»від 25 червня 1991 року № 1251-XII, що діяв на момент виникн ення спірних правовідносин п одаток на прибуток підприємс тв віднесений до загальнодер жавних податків і зборів.

Згідно підпункту 2.1.1. п ункту 2.1. статті 2 Закону Україн и «Про оподаткування прибутк у підприємств»від 28 грудня 1994 р оку № 334/94-ВР (надалі за текстом - «Закон №334/94-ВР») платниками под атку з числа резидентів є суб 'єкти господарської діяльнос ті, бюджетні, громадські та ін ші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на от римання прибутку як на терит орії України, так і за її межам и.

За змістом пунктів 16.4 статт і 16 та 22.13. статті 22 Закону № 334/94-ВР п одаток за звітний період спл ачується його платником до в ідповідного бюджету у строк, визначений законом для квар тального податкового період у. Платники податку у строки, в изначені законом, подають до податкового органу податков у декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з ура хуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минул их податкових періодів у раз і його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Зако ну. При цьому за звітні кварта л, півріччя та три квартали пл атники податку подають спрощ ену декларацію, а за результа тами звітного року - повну. Фор ми декларацій з цього податк у встановлюються центральни м податковим органом за узго дженням з комітетом Верховно ї Ради України, що відповідає за проведення податкової по літики.

Законом, що установлює поря док погашення зобов'язань юр идичних або фізичних осіб пе ред бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платеж ів), включаючи збір на обов'язк ове державне пенсійне страху вання та внески на загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санк цій, що застосовуються до пла тників податків контролюючи ми органами, у тому числі за по рушення у сфері зовнішньоеко номічної діяльності, та визн ачає процедуру оскарження ді й органів стягнення є Закон У країни «Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»ві д 21 грудня 2000 року № 2181-III, що діяв н а момент виникнення спірних правовідносин (надалі за тек стом - «Закон № 2181-III»).

Стаття перша Закону № 2181-III визначає податкове зобо в'язання, як зобов'язання плат ника податків сплатити до бю джетів або державних цільови х фондів відповідну суму кош тів у порядку та у строки, визн ачені цим Законом або іншими законами України

Відповідно до пункту 1.3. ста тті 1 названого Закону податк овий борг (недоїмка) це податк ове зобов' язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж ене платником податків або у згоджене в адміністративном у чи судовому порядку, але не с плачене у встановлений строк , а також пеня, нарахована на с уму такого податкового зобов 'язання.

Підпунктом 4.1.4. пункту 4.1. стат ті 4 Закону № 2181-III встановлено, щ о податкові декларації подаю ться за базовий податковий (з вітний) період, що дорівнює: ка лендарному місяцю (у тому чис лі при сплаті місячних аванс ових внесків), - протягом 20 кале ндарних днів, наступних за ос таннім календарним днем звіт ного (податкового) місяця; кал ендарному кварталу або кален дарному півріччю (у тому числ і при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків ), - протягом 40 календарних днів , наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) кварталу (півріччя); кал ендарному року, крім випадкі в, передбачених підпунктом "г " підпункту 4.1.4 цього пункту, - пр отягом 60 календарних днів за о станнім календарним днем зві тного (податкового) року; кале ндарному року для платників податку на доходи фізичних о сіб (прибуткового податку з г ромадян), - до 1 квітня року, наст упного за звітним.

Відповідно до статті 11 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні»від 4 грудня 1990 року № 509-XII, що діяла на момент виникнення спірних п равовідносин (надалі за текс том - «Закон № 509-ХІІ») органи д ержавної податкової служби у випадках, в межах компетенці ї та у порядку, встановлених з аконами України, мають право здійснювати документальні н евиїзні перевірки (на підста ві поданих податкових деклар ацій, звітів та інших докумен тів, пов'язаних з нарахування м і сплатою податків та зборі в (обов'язкових платежів) неза лежно від способу їх подачі), а також планові та позапланов і виїзні перевірки своєчасно сті, достовірності, повноти н арахування і сплати податків та зборів (обов'язкових плате жів), додержання валютного за конодавства юридичними особ ами, їх філіями, відділеннями , іншими відокремленими підр озділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізи чними особами, які мають стат ус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають таког о статусу, на яких згідно із за конами України покладено обо в'язок утримувати та/або спла чувати податки і збори (обов'я зкові платежі), крім Націонал ьного банку України та його у станов.

Актом перевірки від 05.10.2010р. № 196/15-025/33931220 встановлено, що в ідповідачем не подано податк ову декларацію з податку на п рибуток підприємств за І ква ртал 2010р., І півріччя 2010р. та не по дано розрахунок комунальног о податку за І квартал 2010р., ІІ к вартал 2010р.

Відповідно до підпункту 17 .1.1. пункту 17.1 статті 17 Закону № 2181-I II платник податків, що не пода є податкову декларацію у стр оки, визначені законодавство м, сплачує штраф у розмірі дес яти неоподатковуваних мінім умів доходів громадян за кож не таке неподання або її затр имку.

З огляду на викладені вище п оложення Закону № 2181-III та на під ставі даних акту перевірки п озивачем прийняті податкові повідомлення-рішення №0026361501/0 в ід 14.10.2010р. та №0026371501/0 від 14.10.2010р., якими визначено зобов' язання від повідача щодо сплати штрафів в сумі 680 грн.

Зазначені податкові повід омлення-рішення отримано від повідачем 26.10.2010р.

Відповідач вищезгадані по даткові повідомлення-рішенн я не оскаржив, визначену суму податкових зобов' язань не сплатив.

Відповідачем в рахунок пог ашення податкового боргу спл ачено 11 грн. 13 коп., що враховано позивачем при розрахунку су ми позову.

З урахуванням викладеного , податковий борг ПП «Наша мар ка-плюс» становить 668 грн. 87 коп .

Позивачем вживались заход и щодо примусового стягнення податкового боргу, шляхом на правлення першої та другої п одаткових вимог. Вжиті заход и не забезпечили погашення п одаткового боргу.

За приписами пп. 20.1.18 ст. 20 Подат кового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI органи держ авної податкової служби мают ь право звертатися до суду що до стягнення коштів платника податків, який має податкови й борг, з рахунків у банках, об слуговуючих такого платника , на суму податкового боргу аб о його частини.

За змістом пункту 11 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекці ї в районах, містах без районн ого поділу, районах у містах, м іжрайонні та об'єднані спеці алізовані державні податков і інспекції подають до судів позови до підприємств, устан ов, організацій та громадян п ро визнання угод недійсними і стягнення в доход держави к оштів, одержаних ними за таки ми угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без устано влених законом підстав, а так ож про стягнення заборговано сті перед бюджетом і державн ими цільовими фондами за рах унок їх майна; звертаються до суду в інших випадках, передб ачених законом.

За таких обставин, с уд дійшов висновку, що у позив ача є підстави для примусово го стягнення за рішенням суд у коштів з відповідача у раху нок погашення податкового бо ргу в сумі 668 грн. 87 коп. та знаход ить позов таким, що підлягає з адоволенню.

Відповідно до частини чет вертої статті 94 КАС України су дові витрати, здійснені пози вачем - суб' єктом владних п овноважень, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159, 1 62 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний по зов задовольнити повністю.

Стягнути кошти з приватн ого підприємства «Наша марка -плюс»(20700, Черкаська область, м . Сміла, вул. Першотравнева, 84, і дентифікаційний код 33931220) в дох ід бюджету через Смілянську об' єднану державну податко ву інспекцію (20700, Черкаська обл асть, м. Сміла, вул. Леніна, 76, іде нтифікаційний код 21367325) у рахун ок погашення податкового бор гу у сумі 668 (шістсот шістдесят вісім) грн. 87 коп.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, що може бути подана до Київс ького апеляційного адмініст ративного суду через Черкась кий окружний адміністративн ий суд протягом десяти днів з дня складання постанови в по вному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутно сті особи, яка бере участь у сп раві, то строк подання апеляц ійної скарги обчислюється з дня отримання нею копії пост анови.

Постанова складена в повн ому обсязі 3 березня 2011р.

Суддя Л.В.Трофі мова

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.03.2011
Оприлюднено10.03.2011
Номер документу13973804
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/534/2011

Ухвала від 23.02.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Ухвала від 16.02.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Ухвала від 07.02.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Постанова від 01.03.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні