Постанова
від 24.02.2011 по справі 2а-6244/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №2.11.15

ПОСТАНОВА

Іменем України

24 лютого 2011 року Справа № 2а-6244/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

Головуючого судді - Твердох ліба Р.С.,

при секретарі - Чукін ій А.Ю.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом То вариства з обмеженою відпові дальністю «Восточна енергет ична компанія» до Ленінської міжрайонної державної подат кової інспекції у м. Луганськ у, Головного управління держ авного казначейства України у Луганській області в особі управління державного казна чейства у м. Луганську ГУ ДКУ в Луганській області про стяг нення суми бюджетного відшко дування з податку на додану в артість за податковою деклар ацією за жовтень 2009 року в сумі 1019555,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

18 серпня 2010 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов позов Това риства з обмеженою відповіда льністю «Восточна енергетич на компанія» до Ленінської м іжрайонної державної податк ової інспекції у м. Луганську , Головного управління держа вного казначейства України у Луганській області в особі у правління державного казнач ейства у м. Луганську ГУ ДКУ в Луганській області про стягн ення суми бюджетного відшкод ування з податку на додану ва ртість за податковою деклара цією за жовтень 2009 року в сумі 1 019555,00 грн.

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено та ке.

ТОВ «Восточна енергетична компанія» знаходиться на по датковому обліку в Ленінські й міжрайонній державній пода тковій інспекції у м. Лугансь ку та є платником податку на д одану вартсіть. ТОВ «Восточн а енергетична компанія» до Л енінської міжрайонній держа вної податкової інспекції у м. Луганську були подані пода ткові декларації по податку на додану вартість за вересе нь 2009 року, відповідно до рядку 22.2 якої та розрахунку суми бюд жетного відшкодування (додат ок № З до декларації) позиваче м було заявлене від' ємне зн ачення різниці між сумою под аткового зобов' язання та су мою податкового кредиту у ро змірі 400 102,00 грн. та податкова де кларація з податку на додану вартість за жовтень 2009 року, ві дповідно до рядку 25.1 якої та ро зрахунку суми бюджетного від шкодування (додаток № 3 до декл арації) позивачем була заявл ена сума податку на додану ва ртість, що підлягає відшкоду ванню на рахунок платника по датку у розмірі 1 019 555,00 грн.

30 квітня 2010 року Ленінською м іжрайонною державною податк овою інспекцією у м. Луганськ у була проведена перевірка з а результатами якої було скл адено довідку №329/23-616/34942390 про резу льтати позапланової виїзної перевірки ТОВ «Восточна ене ргетична компанія» з питань достовірності нарахування с уми бюджетного відшкодуванн я податку на додану вартість на розрахунковий рахунок пл атника у банку за жовтень 2009 ро ку, яка виникла внаслідок від ' ємного значення з податку на додану варстість за жовте нь 2009 року.

Відповідно до висновків, ви кладених в довідці №329/23-616/34942390 від 30 квітня 2010 року, неможливо під твердити заявлену суму бюдже тного відшкодування на розра хунковий рахунок платника у банку за жовтень 2009 року на сум у 1019555,00 грн., що пов' язано з напр авленням запитів на проведен ня перевірок з питань правов их відносин по основним пост ачальникам та не отриманням відповідей.

Згідно приписів п.п.7.7.5 та 7.7.6 ст . 7 Закону України від 03.04.1997 №168/97-ВР «Про податок на додану варті сть» у позивача виникає прав о на бюджетне відшкодування через 40 календарних днів післ я надання податковому органу податкових декларацій. Доку ментами бухгалтерського та п одаткового обліку повністю п ідтверджені суми, що увійшли до податкового кредиту відп овідних податкових періодів .

Довідкою №329/23-616/34942390 від 30 квітня 2010 року встановлено, що отрима ні податкові накладні відпов ідають вимогам п.7.2 ст.7 Закону У країни від 03.04.1997 №168/97-ВР «Про пода ток на додану вартість» із зм інами та доповненнями та від ображені в реєстрі отриманих податкових накладних. Підсу мки реєстру відповідають дан им декларації за відповідний період.

Таким чином, позивачем зазн ачено, що виходячи з вимог п. 1.8. статті 1 та статті 7 Закону Укр аїни від 03.04.1997 №168/97-ВР «Про подато к на плану вартість» позивач ем фактично було сплачено до державного бюджету суми под атку на додану вартість, які в ідображені у визначених пода ткових деклараціях та заявле ні до відшкодування на загал ьну суму бюджетного відшкоду вання у розмірі 1 019 555,00 грн.

Таким чином, на даний час ро згляду справи позивачу не ві дшкодована з Державного бюдж ету України сума бюджетного відшкодування по податку на додану вартість у розмірі 1 019 55 5,00 грн.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і та зазначив, що постановою Л уганського окружного адміні стративного суду від 01.11.2010 у спр аві №2а-6500/10/1270, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляцій ного адміністративного суду від 21.12.2010, скасовано податкове повідомлення-рішення №0000642360 ві д 20.08.2010 про зменшення ТОВ «Восто чна енергетична компанія» су ми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за податковою декларацією з а жовтень 2009 року на суму 1019555,00 гр н.

Представник першого відпо відача - Ленінської міжрайо нної державної податкової ін спекції у м. Луганську в судов ому засіданні позовні вимоги не визнав та пояснив, що Ленін ською МДПІ у м.Луганську була проведена позапланова виїзн а перевірка ТОВ «Восточна ен ергетична компанія», за резу льтатами якої було складено акт від 10.12.2009 №1118/23/616/34942390 «Про резуль тати нєвеїзної документальн ої перевірки ТОВ «Восточна е нергетична компанія» з питан ь достовірності нарахування суми бюджетного відшкодуван ня податку на додану вартіст ь на розрахунковий рахунок п латника у банку за жовтень 2009 р оку, яка виникла за рахунок ві д' ємного значення з податку на додану вартість, що деклар увалось у липні 2009 року».

Висновком встановлено, що з а результатами перевірки не можливо підтвердити заявлен у суму бюджетного відшкодува ння на розрахунковий рахунок платника у банку за жовтень 20 09 року на суму 1019555,00 грн., що пов' язано з направленням запитів на проведення перевірок з пи тань правових відносин по ос новним постачальникам та не отриманням відповідей. Остат очні висновки щодо відшкодув ання заявлених сум бюджетног о відшкодування за жовтень 2009 року будуть зроблені при отр иманні відповідей по направл еним запитам, згідно наказу Д ПА України № 350 від 18.08.2005 (з урахув анням змін до методичних рек омендацій щодо взаємодій між підрозділами органів ДПІ Ук раїни при організації та про веденні перевірок достовірн ості нарахування бюджетного відшкодування ПДВ від 20.10.2009 №568) про затвердження Методичних рекомендацій щодо взаємодії між підрозділами органів де ржавної податкової служби Ук раїни при організації та про веденні перевірок достовірн ості нарахування бюджетного відшкодування податку на до дану вартість.

ТОВ «Восточна енергетична компанія» заявлено суму под атку на додану вартість до бю джетного відшкодування на ро зрахунковий рахунок по декла рації № 109649 від 20.11.2009 за жовтень 2009 в сумі 1 010 555,00 грн. Сума не відшко довувалась.

Згідно отриманих довідок з устрічних перевірок та згідн о проведеного аналізу ланцюг ів постачання, встановлено, щ о податковий кредит сформова но підприємствами, які мають незадовільні стани (ліквідо вані, закриті підприємства, п ідприємства банкроти, підпри ємства, які відсутні за місце знаходженням). Згідно отрима них довідок зустрічних перев ірок та згідно Системи автом атизованого співставлений п одаткових зобов' язань конт рагентів на рівні ДПА Україн и по ланцюгам постачання не в становлені підприємства-вид обувачі вугілля.

У зв' язку з цим, неможливо встановити походження товар у (вугілля) та неможливо підтв ердити фактичне виконання пе ревантаження, зберігання екс портного вантажу, переміщенн я вагонів, а також супутніх по слуг задіяних у операціях з в угіллям походження якого не можливо встановити. На підст аві акту перевірки від 19.08.2010 вин есено податкове повідомленн я-рішення від 20.08.2010 № 0000642360/0 про зме ншення суми бюджетного відшк одування з податку на додану вартість на суму 1 019 555,00 грн.

Таким чином представником Ленінської міжрайонної держ авної податкової інспекції у м. Луганську зазначено, що ная вність у покупця належно офо рмлених документів, які відп овідно до Закону України від 03.04.1997 №168/97-ВР «Про податок на дода ну вартість» необхідні для в іднесення певних сум до пода ткового кредиту, зокрема, вид аних продавцями податкових н акладних, не є безумовною під ставою для відшкодування под атку на додану вартість, якщо податковий орган доведе, що в ідомості, які містяться в так их документах, не відповідаю ть дійсності, як у випадку нез дійснення самих операцій. Пр осив відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обс язі.

Представник другого відпо відача - головного управлін ня державного казначейства У країни у Луганській області надав письмові заперечення п роти позову в яких зазначив, щ о відповідно до п.п.7.7.6 п.7.7 ст. 7 За кону України від 03.04.1997 №168/97-ВР «Пр о податок на додану вартість » на підставі отриманого вис новку відповідного податков ого органу, орган державного казначейства надає платнику податку зазначену у ньому су му бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на пото чний банківський рахунок пла тника податку в обслуговуючо му банку протягом п' яти опе раційних днів після отриманн я висновку податкового орган у.

На виконання даної правово ї норми спільним наазом Держ авної податкової адміністра ції України та Державного ка значейства України встановл ено порядок відшкодування по датку на додану вартсіть №200/86 в ід 21 травня 2001 року, який зареєс тровано в Міністерстві юстиц ії України 8 червня 2001 року за № 489/5680. відповідно до п.4.1 даного по рядку, відшкодування податку на додану вартість з бюджету здійснюється органами держа вного казначейства України з а висновками податкових орга нів або за рішенням суду. До го ловного управління державно го казначейства України у Лу ганській області не надходил о відповідних документів, на підставі яких можливо здійс нити відшкодування податку н а додану вартість ТОВ «Восто чна енергетична компанія» по податковій декларації за жо втень 2009 року. Просив відмовит и у задоволенні адміністрати вного позову у повному обсяз і.

Представник головного упр авління державного казначей ства України у Луганській об ласті в судове засідання не з ' явився, надав заяву про роз гляд справи за його відсутно сті.

Заслухавши пояснення пред ставників позивача та Ленінс ької міжрайонної державної п одаткової інспекції у м. Луга нську, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних ви мог і наданих сторонами дока зів, оцінивши докази відпові дно до вимог ст.ст. 69-72 КАС Украї ни, встановивши фактичні обс тавини справи та відповідні їм правовідносини, суд вважа є, що позовні вимоги є обґрунт ованими та підлягають задово ленню з таких підстав.

Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданн ям адміністративного судочи нства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, пра в та інтересів юридичних осі б у сфері публічно-правових в ідносин від порушень з боку о рганів державної влади, орга нів місцевого самоврядуванн я, їхніх посадових і службови х осіб, інших суб' єктів при з дійсненні ними владних управ лінських функцій на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень, шляхом справедливого , неупередженого та своєчасн ого розгляду адміністративн их справ.

У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб' єктів владних повноваже нь адміністративні суди відп овідно до вимог частини 3 стат ті 2 Кодексу адміністративно го судочинства України перев іряють, чи прийняті (вчинені) в они: на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України; з використанням по вноваження з метою, з якою це п овноваження надано; обґрунто вано, тобто з урахуванням усі х обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчине ння дії); безсторонньо (неупер еджено); добросовісно; розсуд ливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запо бігаючи несправедливій диск римінації; пропорційно, зокр ема з дотриманням необхідног о балансу між будь-якими несп риятливими наслідками для пр ав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких с прямоване це рішення (дія); з у рахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та Закон ами України.

Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого вирішує справи відповід но до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов' яз ковість яких надана Верховно ю Радою України та застос овує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним о рганом на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, передб ачені Конституцією та закона ми України.

Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крі м випадків, встановлених ста ттею 72 цього Кодексу.

01.01.2011 року набрав чинності По датковий кодекс України. Раз ом з тим, суд зазначає, що спір ні правовідносини виникли мі ж сторонами до набрання чинн ості Податковим кодексом Укр аїни, тому суд вважає за потрі бне застосувати податкове за конодавство, яке діяло на час виникнення правовідносин.

Платників податку на додан у вартість, об' єкти, базу та с тавки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільн ених від оподаткування опера цій, особливості оподаткуван ня експортних та імпортних о перацій, поняття податкової накладної, порядок обліку, зв ітування та внесення податку до бюджету визначає Закон Ук раїни від 03 квітня 1997 року № 168/97-В Р «Про податок на додану варт ість».

Згідно із статтею 1 Закону У країни від 03 квітня 1997 року № 168/97- ВР «Про податок на додану вар тість»:

- податкове зобов' язання - загальна сума податку, одерж ана (нарахована) платником по датку в звітному (податковом у) періоді, визначена згідно з цим Законом (пункт 1.6);

- податковий кредит - сума, на яку платник податку має прав о зменшити податкове зобов' язання звітного періоду, виз начена згідно з цим Законом (п ункт 1.7);

- бюджетне відшкодування - с ума, що підлягає поверненню п латнику податку з бюджету у з в' язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначен их цим Законом (пункт 1.8).

Відповідно до підпункту 7.4.1 п ункту 7.4 статті 7 Закону Україн и від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Пр о податок на додану вартість » податковий кредит звітного періоду визначається виходя чи із договірної (контрактно ї) вартості товарів (послуг), а ле не вище рівня звичайних ці н, у разі якщо договірна ціна н а такі товари (послуги) відріз няється більше ніж на 20 відсот ків від звичайної ціни на так і товари (послуги), та складаєт ься із сум податків, нарахова них (сплачених) платником под атку за ставкою, встановлено ю пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, протягом тако го звітного періоду у зв' яз ку з:

- придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фонді в (основних засобів, у тому чис лі інших необоротних матеріа льних активів та незавершени х капітальних інвестицій в н еоборотні капітальні активи ), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використан ня у виробництві та/або поста вці товарів (послуг) для опода тковуваних операцій у межах господарської діяльності пл атника податку.

Датою виникнення права пла тника податку на податковий кредит вважається відповідн о до підпункту 7.5.1 пункту 7.5 стат ті 5 Закону України від 03 квітн я 1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» дата здійс нення першої з подій: або дата списання коштів з банківськ ого рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послу г), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в ра зі розрахунків з використанн ям кредитних дебетових карто к або комерційних чеків; або д ата отримання податкової нак ладної, що засвідчує факт при дбання платником податку тов арів (робіт, послуг).

Підставою для нарахування податкового кредиту відпові дно до підпункту 7.2.6 пункту 7.2 ст атті 7 Закону України від 03 кві тня 1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» є податк ова накладна, яка видається п латником податку, який поста вляє товари (послуги), на вимог у їх отримувача.

Порядок визначення суми по датку, що підлягає сплаті (пер ерахуванню) до Державного бю джету України або відшкодува нню з Державного бюджету Укр аїни (бюджетному відшкодуван ню), та строки проведення розр ахунків визначені пунктом 7.7 с татті 7 Закону України від 03 кв ітня 1997 року № 168/97-ВР «Про подато к на додану вартість».

Згідно із підпунктом 7.7.1 пунк ту 7.7 статті 7 Закону України ві д 03 квітня 1997 року №168/97-ВР «Про по даток на додану вартість» су ма податку, що підлягає сплат і (перерахуванню) до бюджету а бо бюджетному відшкодуванню , визначається як різниця між сумою податкового зобов' яз ання звітного податкового пе ріоду та сумою податкового к редиту такого звітного подат кового періоду. При позитивн ому значенні суми, розрахова ної згідно з підпунктом 7.7.1 цьо го пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюд жету у строки, встановлені за коном для відповідного подат кового періоду. При від' ємн ому значенні суми, розрахова ної згідно з підпунктом 7.7.1 цьо го пункту, така сума враховує ться у зменшення суми податк ового боргу з цього податку, щ о виник за попередні податко ві періоди (у тому числі розст роченого або відстроченого в ідповідно до закону), а при йог о відсутності - зараховуєтьс я до складу податкового кред иту наступного податкового п еріоду.

Якщо у наступному податков ому періоді сума, розрахован а згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від' ємне значен ня, то:

а) бюджетному відшкодуванн ю підлягає частина такого ві д' ємного значення, яка дорі внює сумі податку, фактично с плаченій отримувачем товарі в (послуг) у попередніх податк ових періодах постачальника м таких товарів (послуг);

б) залишок від' ємного знач ення після бюджетного відшко дування включається до склад у податкового кредиту наступ ного податкового періоду (пі дпункт 7.7.2 пункту 7.7 статті 7 Зако ну України від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР „Про податок на додану вартість”).

Платник податку може прийн яти самостійне рішення про з арахування належної йому пов ної суми бюджетного відшкоду вання у зменшення податкових зобов' язань з цього податк у наступних податкових періо дів. Зазначене рішення відоб ражається платником податку у податковій декларації, яку він подає за наслідками звіт ного періоду, в якому виникає право на подання заяви про от римання бюджетного відшкоду вання згідно з нормами цієї с татті. При прийнятті такого р ішення зазначена сума не вра ховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування на ступних податкових періодів (підпункт 7.7.3 пункту 7.7 статті 7 З акону України від 03 квітня 1997 р оку № 168/97-ВР «Про податок на дод ану вартість»).

Платник податку, який має пр аво на одержання бюджетного відшкодування та прийняв ріш ення про повернення повної с уми бюджетного відшкодуванн я, подає відповідному податк овому органу податкову декла рацію та заяву про поверненн я такої повної суми бюджетно го відшкодування, яка відобр ажається у податковій деклар ації. При цьому платник подат ку в п' ятиденний термін піс ля подання декларації податк овому органу подає органу Де ржавного казначейства Украї ни копію декларації, з відміт кою податкового органу про ї ї прийняття, для ведення реєс тру податкових декларацій у розрізі платників. До деклар ації додаються розрахунок су ми бюджетного відшкодування , копії погашених податкових векселів (податкових розпис ок), у разі їх наявності, та ори гіналів п' ятих основних арк ушів (примірників декларанта ) вантажних митних деклараці й, у разі наявності експортни х операцій (підпункт 7.7.4 пункту 7.7 статті 7 Закону України від 0 3 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про пода ток на додану вартість»).

Протягом 30 днів, наступних з а днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну нев иїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наяв ності достатніх підстав вваж ати, що розрахунок суми бюдже тного відшкодування було зро блено з порушенням норм пода ткового законодавства, подат ковий орган має право протяг ом такого ж строку провести п озапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності на рахування такого бюджетного відшкодування.

Податковий орган зобов' я заний у п' ятиденний термін після закінчення перевірки н адати органу державного казн ачейства висновок із зазначе нням суми, що підлягає відшко дуванню з бюджету (підпункт 7.7 .5 пункту 7.7 статті 7 Закону Укра їни від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР « Про податок на додану вартіс ть»).

На підставі отриманого вис новку відповідного податков ого органу орган державного казначейства надає платнику податку зазначену у ній суму бюджетного відшкодування шл яхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточн ий банківський рахунок платн ика податку в обслуговуючому банку протягом п' яти опера ційних днів після отримання висновку податкового органу (підпункт 7.7.6 пункту 7.7 статті 7 З акону України від 03 квітня 1997 р оку № 168/97-ВР «Про податок на дод ану вартість»).

Якщо за наслідками докумен тальної невиїзної (камеральн ої) або позапланової виїзної перевірки (документальної) п одатковий орган виявляє неві дповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявлен ій у податковій декларації, т о у відповідності із підпунк том 7.7.7 пункту 7.7 статті 7 Закону України від 03 квітня 1997 року № 168 /97-ВР «Про податок на додану ва ртість» такий податковий орг ан:

а) у разі заниження заявлено ї платником податку суми бюд жетного відшкодування щодо с уми, визначеної податковим о рганом унаслідок таких перев ірок, надсилає платнику пода тку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума та кого заниження та підстави д ля її вирахування. У цьому вип адку вважається, що платник п одатку добровільно відмовля ється від отримання такої су ми заниження як бюджетного в ідшкодування та враховує її згідно з підпунктом 7.7.3 цього п ункту у зменшення податкових зобов' язань з цього податк у наступних податкових періо дів;

б) у разі перевищення заявле ної платником податку суми б юджетного відшкодування над сумою, визначеною податкови м органом внаслідок проведен ня таких перевірок, податков ий орган надсилає платнику п одатку податкове повідомлен ня, в якому зазначаються сума такого перевищення та підст ави для її вирахування;

в) у разі з' ясування внаслі док проведення таких перевір ок факту, за яким платник пода тку не має права на отримання бюджетного відшкодування, н адсилає платнику податку под аткове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмо ви у наданні бюджетного відш кодування.

У судовому засіданні встан овлено та підтверджено матер іалами справи, що товариство з обмеженою відповідальніст ю «Восточна енергетична комп анія» зареєстрована виконав чим комітетом Луганської міс ької ради 01 березня 2007 року за н омером 13821070004012531 (а.с.23).

Товариство з обмеженою від повідальністю «Восточна ене ргетична компанія» є платник ом податку на додану вартіст ь, що підтверджується свідоц твом № 100078033 від 19.11.2007 про реєстрац ію платника податку на додан у вартість, виданого Ленінсь кою міжрайонною державною по датковою інспекцією у м. Луга нську (а.с.24).

На виконання вимог пункту 4. 1 статті 4 Закону України від 21 г рудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами», Закону України від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про пода ток на додану вартість» та на казу Державної податкової ад міністрації України від 30 тра вня 1997 року № 166 «Про затверджен ня форми податкової декларац ії та Порядку її заповнення і подання», зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 09 липня 1997 року за № 250/2054, Товарис твом з обмеженою відповідаль ністю «Восточна енергетична компанія» до Ленінської між районної державної податков ої інспекції у м. Луганську по дана податкова декларація з податку на додану вартість з а жовтень 2009 року, що зареєстро вана у Ленінській міжрайонні й державній податковій інспе кції у м. Луганську 20.11.2009 за (а.с.59-6 1). Відповідно до рядку 25 вказан ої податкової декларації та розрахунку суми бюджетного в ідшкодування (додаток № 3 до де кларації) позивачем була зая влена сума податку на додану вартість, що підлягає відшко дуванню на рахунок платника у банку, у розмірі 1019555,00 грн. (а.с.59- 62).

Крім того, Товариство з обме женою відповідальністю «Вос точна енергетична компанія» подало 20.11.2009 до Ленінської МДПІ у м. Луганську розрахунок сум и бюджетного відшкодування ( додаток № 3 до податкової декл арації з ПДВ) та заяву про пове рнення суми бюджетного відшк одування (додаток № 4 до податк ової декларації з ПДВ) по пода тковій декларації з ПДВ за жо втень 2009 року в сумі 1019555,00 грн. (а.с.62-63).

Таким чином, позивачем вико нані всі вимоги Закону Украї ни від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «П ро податок на додану вартіст ь» щодо обчислення та нараху вання бюджетного відшкодува ння сум податку на додану вар тість.

На виконання вимог підпунк ту 7.7.5 пункту 7.7 статті 7 Закону У країни від 03 квітня 1997 року № 168/97- ВР «Про податок на додану вар тість» Ленінською міжрайонн ою державною податковою інсп екцією у м. Луганську була про ведена позапланова виїзна пе ревірка ТОВ «Восточна енерге тична компанія», код за ЄДРПО У 34942390, з питань достовірності н арахування суми бюджетного в ідшкодування податку на дода ну вартість на розрахунковий рахунок платника за жовтень 2009 року, яка виникла за рахунок від' ємного значення з ПДВ, щ о декларувалось у вересні 2009 р оку.

Відповідно до висновків, ви кладених в довідці №329/23-616/34942390 від 30 квітня 2010 року про результат и позапланової виїзної перев ірки ТОВ «Восточна енергетич на компанія» з питань достов ірності нарахування суми бюд жетного відшкодування подат ку на додану вартість на розр ахунковий рахунок платника у банку за жовтень 2009 року, яка в иникла внаслідок від' ємног о значення з податку на додан у варстість за жовтень 2009 року , неможливо підтвердити заяв лену суму бюджетного відшкод ування на розрахунковий раху нок платника у банку за жовте нь 2009 року на суму 1019555,00 грн., що по в' язано з направленням запи тів на проведення перевірок з питань правових відносин п о основним постачальникам та не отриманням відповідей.

Матеріалами справи (реєстр ами отриманих та виданих под аткових накладних (а.с.66-70), конт рактами та додатками до них (а .с.71-97), податковими накладними (98-154), банківськими виписками (а .с.155-165), копіями товарних наклад них (а.с.166-199), копіями видаткових накладних (а.с.200-213), копіями акт ів приймання-передачі (а.с.214-223), копіями митних декларацій (а .с.224-249) підтверджено фактичну с плату позивачем - отримувач ем товарів (послуг) сум податк у на додану вартість в ціні то вару (послуг) постачальникам таких товарів (послуг), які вк лючені до складу податкового кредиту.

Доводи І-го відповідача щод о не підтвердження надходжен ня сум ПДВ до бюджету за резул ьтатами зустрічних перевіро к відповідно до наказу Держа вної податкової адміністрац ії України від 18 серпня 2005 року № 350 «Про затвердження Методи чних рекомендацій щодо взаєм одії між підрозділами органі в державної податкової служб и України при організації та проведенні перевірок достов ірності нарахування бюджетн ого відшкодування податку на додану вартість» суд не прий має до уваги на підставі того , що, по-перше, зазначений нака з Державної податкової адмін істрації України не пройшов державної реєстрації в Мініс терстві юстиції України відп овідно до Указу Президента У країни від 03 жовтня 1992 року № 493/92 «Про державну реєстрацію нор мативно-правових актів мініс терств та інших органів вико навчої влади» та Положення п ро державну реєстрацію норма тивно-правових актів міністе рств та інших органів викона вчої влади, затвердженого По становою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 73 1, і тому не має юридичної сили , а по-друге, він суперечить но рмам Закону України від 03 квіт ня 1997 року № 168/97-ВР «Про податок н а додану вартість», оскільки останній не ставить право по зивача на бюджетне відшкодув ання податку на додану варті сть у залежність від проведе ння зустрічних перевірок.

Тобто, за приписами підпунк ту 7.7.2 пункту 7.7 статті 7 Закону У країни від 03 квітня 1997 року №168/97-В Р «Про податок на додану варт ість» право на отримання сум и бюджетного відшкодування п ов' язано з фактичною сплато ю податку на додану вартість у складі ціни товарів (робіт, послуг) постачальникам таких товарів (робіт, послуг).

Також, Закон України від 03 кв ітня 1997 року № 168/97-ВР «Про подато к на додану вартість» не пов' язує право платника податку на відшкодування бюджетної з аборгованості з податку на д одану вартість із закінчення м перевірок до кінцевого вир обника та фактом підтверджен ня сплати податку контрагент ами позивача по всьому ланцю гу постачання, оскільки від' ємне значення податку на дод ану вартість є коштами платн ика податку, які він сплатив п родавцям (постачальникам) то вару (послуг) в ціні таких това рів (послуг). Законом України в ід 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про п одаток на додану вартість» в становлені умови та гарантії повернення цих коштів у вигл яді обов' язку держави здійс нити повернення коштів за ре зультатами відповідного зві тного періоду.

Крім того, суд зазначає, що н ормами Закону України від 03 кв ітня 1997 року № 168/97-ВР «Про подато к на додану вартість» не пере дбачений обов' язок покупця товару - платника податку с плачувати нарахований йому п родавцем у складі ціни товар у податку на додану вартість безпосередньо до Державного бюджету, а тому доводи податк ового органу щодо обов' язку платника податку - покупця товару доводити надмірну сп лату податку на додану варті сть саме до державного бюдже ту, є такими, що не відповідают ь законодавчо встановленому механізму справляння цього виду податку.

У пункті 1.3 статті 1 Закоу Укр аїни від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану варті сть» платника податку визнач ено як особу, яка згідно із цим Законом зобов' язана здійсн ювати утримання та внесення до бюджету податку, що сплачу ється покупцем, або особу, яка імпортує товари на митну тер иторію України.

Із наведеного випливає, що с ама по собі несплата податку продавцем (у тому числі внасл ідок ухилення від сплати) в ра зі фактичного здійснення гос подарської операції не вплив ає на формування податкового кредиту покупцем та суму бюд жетного відшкодування.

Крім того, 19.08.2010 Ленінською мі жрайонною державною податко вою інспекцією у м. Луганську було складено акт №626/23-616/34942390 про результати невиїзної докуме нтальної перевірки ТОВ «Вост очна енергетична компанія» ( код за ЄДРПОУ 34942390) з питань дост овірності нарахування суми б юдетного відшкодування пода тку на додану вартість на роз рахунковий рахунок платника у банку за жовтень 2009 року, яка виникла за рахунок від' ємн ого значення з податку на дод ану вартість, що декларувало сь у серпні 2009 року (а.с.270-278).

На підставі зазначеного ак ту Ленінською міжрайонною де ржавною податковою інспекці єю у м. Луганську було винесен о податкове повідомлення-ріш ення від 20.08.2010 №0000642360/0 яким ТОВ «Во сточна енергетична компанія » (код за ЄДРПОУ 34942390) було зменш ено суму бюджетного відшкоду вання (у тому числі заявленог о в рахунок зменшення податк ових зобов' язань наступних періодів) з податку на додану вартість у розмірі 1019555,00 грн. (а.с .279).

Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 01.11.2010 у справі №2а-6500/10/1270, зал ишеною без змін ухвалою Доне цького апеляційного адмініс тративного суду від 21.12.2010 скасо вано податкове повідомлення -рішення №0000642360 від 20.08.2010 про зменш ення ТОВ «Восточна енергетич на компанія» суми бюджетного відшкодування з податку на д одану вартість за податковою декларацією за жовтень 2009 рок у на суму 1019555,00 грн. (а.с.289-296).

Відповідно до ч.1 ст.72 КАС Укр аїни обставини, встановлені судовим рішенням в адміністр ативній, цивільній або госпо дарській справі, що набрало з аконної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у як их беруть участь ті самі особ и або особа, щодо якої встанов лено ці обставини.

Статтею 255 КАС України встан овлено, що постанова або ухва ла суду, яка набрала законної сили, є обов' язковою для осі б, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для органів, підприєм ств, установ та організацій, п осадових чи службових осіб, і нших фізичних осіб і підляга є виконанню на всій територі ї України. Обставини, які були встановлені постановою, що н абрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

Згідно із статтею 48 Бюджетн ого кодексу України в Україн і застосовується казначейсь ка форма обслуговування Держ авного бюджету України, яка п ередбачає здійснення Держав ним казначейством України, у тому числі операцій з коштам и державного бюджету та розр ахунково-касового обслугову вання розпорядників бюджетн их коштів, контролю бюджетни х повноважень при зарахуванн і надходжень, прийнятті зобо в' язань та проведенні плате жів, у зв' язку з чим Головне у правління Державного казнач ейства України у Луганській області правомірно залучено в якості другого відповідач а.

Згідно із довідкою Ленінсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції у м. Луган ську про розмір залишку неві дшкодованих сум податку на д одану вартість, що рахується в бюджетній заборгованості ТОВ «Восточна енергетична ко мпанія» (код за ЄДРПОУ 34942390), ста ном на 24.02.2011 із суми, заявленої д о відшкодування в декларації за жовтень 2009 року, фактично ві дшкодовано 0,00 грн. (а.с. 316)

Враховуючи вищезазначене, позовні вимоги ТОВ «Восточн а енергетична компанія» (код за ЄДРПОУ 34942390) про стягнення з Державного бюджету України б юджетної заборгованості з по датку на додану вартість по п одатковій декларації за жовт ень 2009 року в сумі 1019555,00 грн. визна ються судом обґрунтованими т а такими, що підлягають задов оленню.

Згідно з ч. 1 ст. 94 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни якщо судове рішення у хвалене на користь сторони, я ка не є суб' єктом владних по вноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету Україн и (або відповідного місцевог о бюджету, якщо іншою стороно ю був орган місцевого самовр ядування, його посадова чи сл ужбова особа).

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 24 лютого 2011 року проголош ено вступну та резолютивну ч астини постанови. Складення постанови у повному обсязі в ідкладено до 01 березня 2011 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомл ено після проголошення вступ ної та резолютивної частин п останови у судовому засіданн і.

Керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 87, 94, 158-163 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов задовольнити.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Восточна енергетичн а компанія» (ідентифікаційни й код 34942390, місцезнаходження: 94031, м. Луганськ, вул. Оборонна, 24) бю джетну заборгованість з пода тку на додану вартість по под атковій декларації за жовтен ь 2009 року в сумі 1019555,00 грн. (один мі льйон дев' ятнадцять тисяч п ' ятсот п' ятдесят п' ять гр ивень нуль копійок).

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Восточна енергетичн а компанія» (ідентифікаційни й код 34942390, місцезнаходження: 94031, м. Луганськ, вул. Оборонна, 24) су дові витрати зі сплати судов ого збору в сумі 1700,00 грн. (одна т исяча сімсот гривень нуль ко пійок).

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова буде складена у п овному обсязі 01 березня 2011 року .

Суддя Р.С. Твердохліб

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.02.2011
Оприлюднено15.03.2011
Номер документу14096587
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6244/10/1270

Ухвала від 07.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 07.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 21.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва І.А.

Постанова від 24.02.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Р.С. Твердохліб

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні