ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
21 грудня 2010 року 14:09 № 2а-7676/10/2670
Окружний адміністрат ивний суд міста Києва у склад і головуючої судді Шрамко Ю.Т . при секретарі судового засі дання Четвертак Я.І., розглян увши у відкритому судовому з асіданні адміністративну сп раву
за позовом: Прокурора Святошинського району м . Києва в інтересах держави в о собі Київського міського від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів
до: Товариства з обмежен ою відповідальністю "Інвестб уд-2005"
про: стягнення адмін істративно-господарських (шт рафних) санкцій у розмірі 28000, 00 грн.
за участю представників ст орін:
від Прокурора Святошинс ького району м. Києва:Семен енко В.П., посвідчення НОМ ЕР_1 від 20.08.2007 р.
від Фонду соціального з ахисту інвалідів:не прибу в
від відповідача:Пустово йтов Д.М., довіреність б/н від 01.03.2010 р.
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Святоши нського району м. Києва (далі п озивач - 1) в інтересах держави в особі Київського міського відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів (далі - поз ивач 2) звернувся до Окружного адміністративного суду міст а Києва з позовною заявою, в як ій просить, з урахуванням зая ви від 21.12.2010 р. про зменшення роз міру позовних вимог, стягнут и з Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Інвестбуд-2005" (далі - відповідач) адміністра тивно-господарські санкції з а невиконання нормативу робо чих місць, призначених для пр ацевлаштування інвалідів за 2009 рік, у розмірі 28000, 00 грн.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 19 .05.2010 р. відкрито провадження в а дміністративній справі та пр изначено справу до судового розгляду.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем порушен о вимоги, передбачені частин ою 1 статті 19 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні", якою , для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, які використову ють найману працю, установлю ється норматив робочих місць для працевлаштування інвалі дів у розмірі 4-х відсотків сер едньооблікової чисельності штатних працівників обліков ого складу за рік, а якщо працю є від 8 до 25 осіб, - у кількості од ного робочого місця. Оскільк и, середньооблікова чисельні сть працівників облікового с кладу підприємства у 2009 році с тановила 89 осіб, відповідно до 4-х відсоткового нормативу, ві дповідач повинен був працевл аштувати 4-х інвалідів, проте, відповідачем вимог, фактичн о працевлаштовано 2 інваліда . У зв' язку з тим, що не створе но 2-х робочих місць для інвалі дів у відповідача утворилася заборгованість по сплаті ад міністративно-господарськи х санкцій за невиконання нор мативу по створенню робочих місць для працевлаштування і нвалідів у розмірі 55 956,00 грн. та пені у розмірі 335, 80 грн., що разом складає 56291, 80 грн.
У судовому засіданні предс тавник позивача - 1 надав поясн ення аналогічні тим, що викла дені в позові, додатково пояс нив, що у зв"язку із частковим погашенням адміністративно -господарських санкцій та по вним погашенням пені на зага льну суму 28291, 80 грн, позивачі про сять стягнути з відповідача адміністративно-господарсь ку санкцію за невиконання но рмативу по створенню робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 28000, 00 грн.
Добровільно в установлени й строк відповідач вищевказа ну суму не сплатив, тому, позив ачі просять суд стягнути ці к ошти в примусовому порядку.
Представник позивача - 2 в су дове засідання 21.12.2010 р. не прибу в, подав суду заяву про зменше ння позовних вимог, просив ро згляд справи здійснювати за його відсутності.
Представник відповідача у судовому засіданні щодо по зовних вимог заперечив з огл яду на неправильний розрахун ок позивачами кількості робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів. На думку предст авника відовідача, - ТОВ "Інвес тбуд-2005" мало створити 3 робочих місця, а не 4, оскільки при їх ст воренні не повинні враховув атись місця, зайняті інвалід ами.
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали та заслухавши пояснення предст авників сторін, всебічно і по вно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, Ок ружний адміністративний суд міста Києва, встановив насту пне.
ТОВ "Інвестбуд-2005" 26 лютого 2010 року подано до Київського мі ського відділення Фонду соці ального захисту інвалідів зв іт про зайнятість та працевл аштування інвалідів за 2009 рік по формі 10-ПІ (поштова-річна), з атвердженій наказом Мінпрац і України від 10 лютого 2007 року № 42.
Як вбачається зі вказаного вище звіту, середньообліков а чисельність працівників об лікового складу підприємств а у 2009 році становила 89 осіб, том у, на виконання вимог частини 1 статті 19 Закону України "Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні", протяг ом 2009 року відповідач мав прац евлаштувати 4-х інвалідів, пр оте, працевлаштовано було ли ше 2-х інвалідів.
Позивач самостійно, у подан ому ним звіті по формі 10-ПІ, заз начив кількість інвалідів-шт атних працівників, які повин ні працювати на робочих місц ях, створених відповідно до в имог ст. 19 Закону України "Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні" (далі - Закон) (а саме: 4 інваліди) та виз начив розмір штрафних санкці й, які необхідно сплатити у зв ' язку з невиконанням нормат иву по створенню робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі 55 956, 00 грн, що спр остовує твердження представ ника відповідача про неправи льний розрахунок позивачами кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів на підприємстві і, як наслідо к, неправильний розрахунок с ум адміністративно-господар ських санкцій та пені.
Спірні правовідносини рег улюються Законом України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні".
Частиною 1 статті 4 Закону пе редбачено, що держава створю є правові, економічні, політи чні, соціально-побутові та со ціально-психологічні умови д ля задоволення потреб інвалі дів у відновленні здоров'я, ма теріальному забезпеченню, по сильній трудовій та громадсь кій діяльності.
Відповідно до положень час тини 1 та 2 статті 19 Закону, для п ідприємств, установ, організ ацій, у тому числі підприємст в, організацій громадських о рганізацій інвалідів, фізичн их осіб, які використовують н айману працю, встановлюється норматив робочих місць для п рацевлаштування інвалідів у розмірі 4-х відсотків середн ьооблікової чисельності шта тних працівників облікового складу за рік, а якщо працює в ід 8 до 25 осіб, - у кількості 1 робо чого місця. Підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, с амостійно розраховують кіль кість робочих місць для прац евлаштування інвалідів відп овідно до нормативу, встанов леного частиною 1 цієї статті , і забезпечують працевлашту вання інвалідів. При розраху нках кількість робочих місць округлюється до цілого знач ення.
Згідно з вимогами частини 3 статті 19 Закону, підприємства , установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, самостійно здійснюють пр ацевлаштування інвалідів у р ахунок нормативів робочих мі сць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.
Виконанням нормативу робо чих місць відповідно до зміс ту частини 5 статті 19 Закону вв ажається працевлаштування п ідприємством, установою, орг анізацією, у тому числі підпр иємством, організацією грома дських організацій інваліді в, фізичною особою, яка викори стовує найману працю інвалід ів, для яких це місце роботи є основним.
До виконання підприємства ми, установами, організаціям и, фізичними особами, які вико ристовують найману працю, но рмативу робочих місць, згідн о з частиною 1 цієї статті Зако ну України "Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні", може бути зарахован о забезпечення роботою інвал ідів на підприємствах, в орга нізаціях громадських органі зацій інвалідів шляхом створ ення господарських об'єднань підприємствами, установами, організаціями, фізичними ос обами, які використовують на йману працю, та підприємства ми, організаціями громадськи х організацій інвалідів з ме тою координації виробничої, наукової та іншої діяльності для вирішення спільних екон омічних та соціальних завдан ь - визначено частиною 6 стат ті 19 Закону.
Статтею 20 зазначеного Закон у встановлено обов' язок під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій, громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують най ману працю, де середньооблік ова чисельність працюючих ін валідів менша, ніж установле но нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачувати відповідним відд іленням Фонду соціального за хисту інвалідів адміністрат ивно-господарські санкції, с ума яких визначається в розм ірі середньої річної заробіт ної плати на відповідному пі дприємстві, установі, органі зації, у тому числі підприємс тві, організації громадських організацій інвалідів, фізи чної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоч е місце, призначене для праце влаштування інваліда і не за йняте інвалідом. Для підприє мств, установ, організацій, у т ому числі підприємств, орган ізацій громадських організа цій інвалідів, фізичних осіб , на яких працює від 8 до 15 осіб, р озмір адміністративно-госпо дарських санкцій за робоче м ісце, призначене для працевл аштування інваліда і не зайн яте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, у фізичної особи , яка використовує найману пр ацю.
Положення цієї частини не п оширюється на підприємства, установи і організації, що по вністю утримуються за рахуно к коштів державного або місц евих бюджетів.
Частинами 3 та 4 статті 20 вказ аного Закону передбачено, що сплату адміністративно-госп одарських санкцій і пені під приємства, установи, організ ації, у тому числі підприємст ва, організації громадських організацій інвалідів, фізич ні особи, які використовують найману працю, проводять від повідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після спла ти всіх податків і зборів (обо в'язкових платежів). Адмініст ративно-господарські санкці ї розраховуються та сплачуют ься підприємствами, установа ми, організаціями, у тому числ і підприємствами, організаці ями громадських організацій інвалідів, фізичними особам и, зазначеними в частині 1 цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за р оком, в якому відбулося поруш ення нормативу, встановленог о частиною 1 статті 19 Закону Ук раїни. При цьому, до правовідн осин із стягнення адміністра тивно-господарських санкцій , передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визн ачені статтею 250 Господарсько го кодексу України.
У разі несплати адміністра тивно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх с плати за рішенням суду їх стя гнення в примусовому порядку , може бути звернено на майно п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичної особи, яка використову є найману працю, в порядку, пер едбаченому законом (частина 5 статті 20 Закону).
Відповідно до частини 8 стат ті 20 Закону порядок сплати адм іністративно-господарських санкцій і пені до відділень Ф онду соціального захисту інв алідів, їх акумуляції, обліку , а також з урахуванням пропоз ицій всеукраїнських громадс ьких організацій інвалідів - використання цих коштів зат верджується Кабінетом Мініс трів України.
Згідно з пунктом 2 "Порядку с плати підприємствами, устано вами, організаціями та фізич ними особами, що використову ють найману працю, суми адмін істративно-господарських са нкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів ", затвердженого постановою К абінету Міністрів України ві д 31 січня 2007 № 70, роботодавці спл ачують суму адміністративно -господарських санкцій відді ленням Фонду соціального зах исту інвалідів (далі - відділе ння Фонду) за місцем їх держав ної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підпр иємців на рахунки, відкриті в органах Державного казначей ства, до 15 квітня року, що наста є за роком, в якому відбулося п орушення нормативу робочих м ісць для працевлаштування ін валідів.
Обчислення суми адміністр ативно-господарських санкці й проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядко м заповнення звіту про зайня тість і працевлаштування інв алідів, затвердженим Міністе рством праці та соціальної п олітики України за погодженн ям з Держкомстатом.
Подання звітності до центр ів зайнятості передбачено за конодавчо і не звільняє підп риємство від обов' язку прац евлаштувати інвалідів або сп латити адміністративно-госп одарські штрафні санкції за невиконання 4% нормативу прац евлаштування інвалідів.
Відповідно до звіту про зай нятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік, розмір сер едньорічної заробітної плат и штатного працівника на під приємстві становить 27978, 00 грн., у зв' язку з чим первинні позо вні вимоги про стягнення 55956, 00 г рн. адміністративно- господ арських санкцій та 335, 80 грн. пен і вбачаються обґрунтованими .
Відповідно до пункту 3 части ни 4 Положення про Київське мі ське відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів відд ілення відповідно до покладе них на нього завдань здійсню є контроль за виконанням під приємствами нормативу робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів та за своєчасним перерахуванням адміністрат ивно-господарських санкцій, що надходять від підприємств а за недодержання ним цього н ормативу.
У разі несплати штрафних са нкцій в установлений термін відділення Фонду вживають за ходів щодо їх стягнення у суд овому порядку.
Як підтверджено матеріала ми справи, у 2009 році відповідач ем в порушення вимог наведен их положень законодавства не створено 2-х робочих місць і н е працевлаштовано 2-х інвалід ів. Поряд з цим відповідач не н адав належних доказів того, щ о ним вживалися заходи зі ств орення робочих місць для інв алідів та інформування про ц е відповідних органів, що б да ло можливість вжити заходів щодо працевлаштування інвал ідів.
Відповідно статті 20 до Зак ону України «Про зайнятість населення», підприємства, ус танови і організації незалеж но від форми власності реєст руються у місцевих центрах з айнятості за їх місцезнаходж енням як платники збору до Фо нду загальнообов'язкового де ржавного соціального страху вання України на випадок без робіття, щомісяця подають ци м центрам адміністративні да ні у повному обсязі про наявн ість вільних робочих місць (в акансій), у тому числі признач ених для працевлаштування ін валідів.
Форма звітності № 3-ПН щодо н аявності вакансій затвердже на наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 19 грудня 2005 року № 420, зар еєстрованим в Міністерстві ю стиції України 21 грудня 2005 року за № 1534/11814.
ТОВ "Інвестбуд-2005" зареєстров ано у Святошинському районно му центрі зайнятості як плат ники страхових внесків до Фо нду загальнообов'язкового де ржавного соціального страху вання на випадок безробіття.
Протягом 2009 року відповідач не інформував Святошинський районний центр зайнятості т а звіти про наявність ваканс ій за формою № 3-ПН не подавав. В казане підтверджується лист ом Святошинського районного центру зайнятості від 11.05.2010р. № 04-30/2158.
Отже, судом встановлено, щ о відповідач не звертався пр отягом 2009 року з заявою про нап равлення на підприємство інв алідів, не повідомляв уповно важені органи про наявність вакантних місць для працевла штування інвалідів, не надав ав доказів виконання в 2009 році передбаченого законом норма тиву по створенню робочих мі сць для працевлаштування інв алідів.
У судовому засіданні встан овлено та не заперечувалось представниками сторін, що ві дповідач частково сплатив ад міністративно-господарські санкції та повністю погасив пеню. Тому станом на день розг ляду справи у суді несплачен ою залишилась адміністратив но-господарська санкція у ро змірі 28000, 00 грн., яку позивачі пр осять стягнути з відповідача .
Ураховуючи всі наведені об ставини, суд вважає позовні в имоги обґрунтованими та таки ми, що підлягають задоволенн ю.
Відповідно до частини 1 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків, встановлених ст аттею 72 цього Кодексу.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.
Керуючись вимогами ст. ст . 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністра тивного судочинства України , Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
1.Позов Прокурора Свят ошинського району м.Києва в і нтересах держави в особі Киї вського міського відділення Фонду соціального захисту і нвалідів задовольнити повн істю.
2. Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Інвестбуд-2005" (вул. Вернадсь кого, 16, м. Київ, код ЄДРПОУ 33446547) на користь Київського міського відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів (вул. Боже нка, 86-Б, м. Київ, код ЄДРПОУ 22869098) ад міністративно-господарські санкції за невиконання норм ативу робочих місць, признач ених для працевлаштування ін валідів за 2009 рік у сумі 28000 (двад цять вісім тисяч) грн. 00 коп. на р/р 31219230700001 в Банку ГУ УДК у м. Києв і, МФО 820019 (призначення платежу до Фонду соціального захист у інвалідів), код ЄДРПОУ 22869098.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційн ої інстанції протягом десяти днів за правилами, встановле ними ст. ст. 185-187 КАС України, шля хом подання через суд першої інстанції апеляційної скарг и.
На підставі частини 3 ста тті 160 КАС України у судовому з асіданні 21 грудня 2010 року прого лошено вступну та резолютивн у частини постанови.
Повний текст по станови складено та підписан о 24 грудня 2010 року.
Суддя Ю.Т. Шрамко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2010 |
Оприлюднено | 15.03.2011 |
Номер документу | 14106434 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шрамко Ю.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні