Постанова
від 24.01.2011 по справі 2а-3079/10/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

24.01.11 місто Севаст ополь Справа №2а-3079/10/2770

Окружний адміністрати вний суд міста Севастополя у складі:

головуючого судді - Прохорч ук О.В.;

секретар судового засідан ня - Іванов Д.Б.,

за участю представників:

позивача - Марчук Михай ло Михайлович, довіреність б/н від 16.11.2010,

відповідача - Дер ябкіна Вікторія Любомирівна , довіреність № 9485/10 від 22.12.2010,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні в місті Севастополі справу за адмін істративним позовом Державн ої податкової інспекції у Ба лаклавському районі міста Се вастополя до Приватного підп риємства «Віата»про стягнен ня заборгованості у розмірі 125444,24 грн.,

В С Т А Н О В И В :

Державна податкова інс пекція у Балаклавському райо ні міста Севастополя звернул ась до суду з адміністративн им позовом до Приватного під приємства «Віата»про стягне ння заборгованості перед бюд жетом зі сплати орендної пла ти за землю у розмірі 125444,24 грн.

Позовні вимоги обґрунтов ані порушенням відповідачем вимог діючого законодавства , що виразилося у порушенні по рядку та строків сплати орен дної плати за землю.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Севаст ополя від 03.11.2010 відкрито прова дження в адміністративній сп раві.

Іншою ухвалою від 03.11.2010 закін чено підготовче провадження , справу призначено до судово го розгляду.

Розгляд справи неодноразо во відкладався за клопотання м відповідача.

Представник позивача у суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і, наполягав на їх задоволенн і.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, вважає, що до спірних правовідносин повин ні застосовуватися положенн я Податкового кодексу Україн и. Також вказує не неправомір ність дій податкового органу при самостійному здійсненні розподілу коштів платника п одатків без врахування цільо вого призначення поточних пл атежів.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників сторін, з'ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцін ивши докази, які мають юридич не значення для розгляду спр ави і вирішення спору по суті , суд дійшов висновку про задо волення позову частково з на ступних підстав.

Приватне підприємство «Ві ата»зареєстровано в якості ю ридичної особи Ленінською ра йонною державною адміністра цією 03.12.2003 за № 10001473112.

Відповідач перебуває на об ліку в Державній податковій інспекції у Балаклавському р айоні міста Севастополя як п латник окремих видів податкі в, а саме - орендної плати за з емлю.

12.11.2004 між Севастопольською мі ською державною адміністрац ією та Приватним підприємств ом «Віата»укладений договір оренди земельної ділянки за гальною площею 0,3451 га, яка розт ашована за адресою: Севастоп ольська зона ПБК, 27-А (у районі у рочища «Батіліман»), для буді вництва та обслуговування ба зи відпочинку. Вказаний дого вір укладено строком на 50 рокі в, встановлена нормативна гр ошова оцінка земельної ділян ки.

Відповідно до статті 2 Закон у України „Про плату за землю ” № 2535-ХІІ від 03.07.1992 (який діяв на ч ас виникнення спірних віднос ин) використання землі в Укра їні є платним. Плата за землю с правляється у вигляді земель ного податку або орендної пл ати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Р озміри податку за земельні д ілянки, грошову оцінку яких н е встановлено, визначаються до її встановлення в порядку , визначеному цим Законом. Вла сники земельних ділянок, з емельних часток (паїв) та зем лекористувачі, крім орендарі в та інвесторів - учасників уг оди про розподіл продукції, с плачують земельний податок. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендн а плата.

Згідно з частиною 1 ста тті 14 Закону України № 2535-ХІІ ві д 03.07.1992 платники земельного под атку, а також орендної плати з а земельні ділянки державної або комунальної власності (к рім громадян) самостійно обч ислюють суму земельного пода тку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютог о поточного року подають від повідному органу державної п одаткової служби за місцезна ходженням земельної ділянки податкову декларацію на пот очний рік за формою, встановл еною центральним податковим органом, з розбивкою річної с уми рівними частками за міся цями. Подання такої декларац ії звільняє від обов'язку под ання щомісячних декларацій.

Відповідно до частини 1 стат ті 15 Закону України “Про плату за землю” власники землі та з емлекористувачі сплачують з емельний податок, а також оре ндну плату за земельні ділян ки державної та комунальної власності з дня виникнення п рава власності або права кор истування земельною ділянко ю.

Статтею 17 Закону України № 253 5-ХІІ передбачено, що податков е зобов'язання по земельному податку, а також по орендній п латі за землі державної та ко мунальної власності, визначе не у податковій декларації н а поточний рік, сплачується р івними частками власниками т а землекористувачами земель них ділянок за місцезнаходже нням земельної ділянки за ба зовий податковий (звітний) пе ріод, який дорівнює календар ному місяцю, щомісячно протя гом 30 календарних днів, наступ них за останнім календарним днем звітного (податкового) м ісяця.

30.01.2009 Приватне підприємство « Віата»подало до Державної по даткової інспекції у Балакла вському районі міста Севасто поля податкову декларацію ор ендної плати за земельні діл янки державної та комунально ї власності за 2009 рік, згідно з якою податкове зобов' язанн я з орендної плати за землю за рік складає 16211,44 грн.: за січен ь-листопад - 1350,95 грн. щомісячн о, за грудень - 1350,99 грн.

01.02.2010 Приватне підприємство « Віата»подало до Державної по даткової інспекції у Балакла вському районі міста Севасто поля податкову декларацію ор ендної плати за земельні діл янки державної та комунально ї власності за 2010 рік, згідно з якою податкове зобов' язанн я з орендної плати за землю за рік складає 24035,47 грн.: за січен ь-листопад - 2002,96 грн. щомісячн о, за грудень - 2002,91 грн.

Відповідно до підпункту 5.3.1 п ункту 5.3 статті 5 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами” № 2181-ІІ І від 21.12.2000 (який діяв на час вини кнення спірних відносин) пла тник податків зобов'язаний с амостійно сплатити суму пода ткового зобов'язання, зазнач ену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідно го граничного строку, передб аченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для под ання податкової декларації.

З матеріалів справи вбачає ться, що Приватним підприємс твом «Віата»сплачено:

- платіжним дорученням № 754 ві д 25.02.2009 - 1350,95 грн., призначення пл атежу - “орендна плата за земл ю за січень 2009 року по терміну 2 8.02.2009”;

- платіжним дорученням № 765 ві д 20.03.2009 - 1350,95 грн., призначення плат ежу - “орендна плата за землю з а лютий 2009 року, по терміну 30.03.2009” ;

- платіжним дорученням № 771 ві д 23.04.2009 - 1350,95 грн., призначення плат ежу - “орендна плата за землю з а березень 2009 року, по терміну 3 0.04.2009”;

- платіжним дорученням № 793 ві д 21.05.2009 - 1350,95 грн., призначення плат ежу - “орендна плата за землю з а квітень 2009 року, по терміну 30.05 .2009”;

- платіжним дорученням № 798 ві д 19.06.2009 - 1350,95 грн., призначення плат ежу - “орендна плата за землю з а травень 2009 року, по терміну 30.06 .2009”;

- платіжним дорученням № 806 ві д 23.06.2009 - 1350,95 грн., призначення плат ежу - “орендна плата за землю з а червень 2009 року, по терміну 30.07 .2009”;

- платіжним дорученням № 821 ві д 21.08.2009 - 1350,95 грн., призначення плат ежу - “орендна плата за землю з а липень 2009 року, по терміну 30.08.200 9”;

- платіжним дорученням № 834 ві д 17.09.2009 - 1350,95 грн., призначення плат ежу - “орендна плата за землю з а серпень 2009 року, по терміну 30.09 .2009”;

- платіжним дорученням № 849 ві д 21.10.2009 - 1350,95 грн., призначення плат ежу - “орендна плата за землю з а вересень 2009 року, по терміну 3 0.10.2009”;

- платіжним дорученням № 858 ві д 18.11.2009 - 1350,95 грн., призначення плат ежу - “орендна плата за землю з а жовтень 2009 року, по терміну 30.11 .2009”;

- платіжним дорученням № 870 ві д 23.12.2009 - 1350,95 грн., призначення плат ежу - “орендна плата за землю з а листопад 2009 року, по терміну 3 0.12.2009”;

- квитанцією № ПН313633 від 29.01.2010 - 1350, 95 грн., призначення платежу - “о рендна плата за землю за груд ень 2009 року”.

Також, матеріалами справи п ідтверджується своєчасна сп лата Приватним підприємство м «Віата»орендної плати за з емлю у 2010 році:

- квитанцією № ПН316867 від 23.02.2010 - 2002, 96 грн., призначення платежу - “о рендна плата за землю за січе нь 2010”;

- квитанцією № ПН320396 від 24.03.2010 - 2002, 96 грн., призначення платежу - “о рендна плата за землю за люти й 2010”;

- квитанцією № ПН325560 від 07.05.2010 - 2203, 25 грн., призначення платежу - “о рендна плата за землю за бере зень 2010”;

- квитанцією № ПН327345 від 21.05.2010 - 2223, 26 грн., призначення платежу - “о рендна плата за землю за квіт ень 2010”;

- квитанцією від 30.06.2010 - 2002,96 грн., п ризначення платежу - “орендн а плата за землю за травень 2010” ;

- квитанцією № ПН335261 від 30.07.2010 - 2002, 96 грн., призначення платежу - “о рендна плата за землю за черв ень 2010”;

- квитанцією № ПН3923232 від 26.08.2010 - 2002 ,96 грн., призначення платежу - “о рендна плата за землю за липе нь 2010”;

- квитанцією № ПН2990311 від 26.10.2010 - 2002 ,96 грн., призначення платежу - “о рендна плата за землю за вере сень 2010”.

Як визначено підпунктом 7.1.1 п ункту 7.7 статті 7 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами” № 2181-III в ід 21.12.2000, джерелами самостійної сплати податкових зобов'яза нь або податкового боргу пла тника податку є будь-які влас ні кошти такого платника под атку. Отже, грошовий платіж є є диною формою сплати податков их зобов'язань і погашення по даткового боргу.

Згідно з пунктом 6 статті 7 За кону України "Про Національн ий банк України" № 679-XIV від 20.05.1999 На ціональний банк України визн ачає систему, порядок і форми платежів.

Пунктом 1.7 Інструкції про бе зготівкові розрахунки в Укра їні в національній валюті, за твердженої постановою Правл іння Національного банку Укр аїни від 21.01.2004 № 22, зареєстровано ї в Міністерстві юстиції Укр аїни 29.03.2004 за № 377/89/76, кошти з рахунк ів клієнтів банки списують л ише за дорученнями власників цих рахунків (включаючи дого вірне списання коштів згідно з главою 6 цієї Інструкції) аб о на підставі платіжних вимо г стягувачів у разі примусов ого списання коштів згідно з главою 5 цієї Інструкції. При цьому згідно з пунктом 3.8 зазн аченої Інструкції реквізит " Призначення платежу" платіжн ого доручення заповнюється п латником так, щоб надавати по вну інформацію про платіж та документи, на підставі яких з дійснюється перерахування к оштів отримувачу. Повноту ін формації визначає платник з урахуванням вимог законодав ства України. Платник відпов ідає за дані, що зазначені в ре квізиті платіжного дорученн я "Призначення платежу". Банк п еревіряє заповнення цього ре квізиту на відповідність уст ановленим вимогам лише за зо внішніми ознаками.

Із наведеного випливає, що п раво визначати призначення п латежу відповідно до чинного законодавства України належ ить виключно платнику. Тому с уми податкових зобов'язань а бо податкового боргу з ураху ванням підпункту 16.5.2 пункту 16.5 с татті 16 Закону слід вважати сп лаченими у день реєстрації б анківською установою платіж ного документа із зазначеним у ньому призначенням платеж у на сплату відповідних пода ткових зобов'язань або подат кового боргу, визначених пла тником податків.

Відповідно до частини друг ої статті 19 Конституції Украї ни органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Законом України "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами", який є спеціальним за коном з питань оподаткування і установлює порядок погаше ння зобов'язань юридичних аб о фізичних осіб перед бюджет ами та державними цільовими фондами з податків і зборів (о бов'язкових платежів), нараху вання і сплати пені та штрафн их санкцій, що застосовуютьс я до платників податків, визн ачено вичерпний перелік захо дів, які вживаються контролю ючим органом з метою погашен ня платниками податків подат кового боргу. Серед таких зах одів немає зміни призначення платежу, самостійно визначе ного платником податків.

Таким чином, у разі недотрим ання платником податків поря дку погашення податкового бо ргу та виконання податкових зобов'язань, передбаченого п унктом 7.7 статті 7 Закону, подат ковий орган не наділений пра вом чи обов'язком змінювати п ризначення платежу, визначен е платником податків.

За таких обставин самостій не зарахування податковим ор ганом сплачених платником по датку сум у рахунок податков ого боргу або тих податкових зобов'язань, які не вказані в призначенні платежу під час перерахування платником под атків коштів до бюджету, є неп равомірним.

Отже, позовні вимоги про стя гнення з відповідача суми за боргованості за несвоєчасну сплату податкових зобов' яз ань у період з вересня 2009 року п о липень 2010 року у розмірі 15606,43 гр н. є необґрунтованими та задо воленню не підлягають.

Працівниками Державної по даткової інспекції у Балакла вському районі міста Севасто поля 08.07.2009 проведено невиїзну д окументальну перевірку Прив атного підприємства "Віата" з питання повноти нарахування та сплати до бюджету орендно ї плати за земельні ділянки д ержавної і комунальної власн ості за квітень 2009 року. Під час перевірки встановлено поруш ення статті 7 Закону України "П ро плату за землю", статті 21 Зак ону України „Про оренду земл і", що полягає у заниженні орен дної плати за земельну ділян ку у сумі 5403,80 грн.

За результатами перевірки відповідно до підпункту 4.2.2 пу нкту 4.2 статті 4 Закону України „Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами" позиваче м прийняте податкове повідом лення-рішення від 15.07.2009 № 0000601503/0/166 п ро донарахування податковог о зобов'язання з орендної пла ти за землю у розмірі 5403,80 грн. та застосування штрафних (фіна нсових) санкцій у розмірі 1621,14г рн.

Згідно з підпунктом 5.2.1 пункт у 5.2 статті 5 зазначеного Закон у податкове зобов'язання пла тника податків, нараховане к онтролюючим органом відпові дно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 ць ого Закону, вважається узго дженим у день отримання п латником податків податко вого повідомлення, за винятк ом випадків, визначених підп унктом 5.2.2 цього пункту.

У разі коли платник податкі в вважає, що контролюючий орг ан невірно визначив суму под аткового зобов'язання або пр ийняв будь-яке інше рішення, щ о суперечить законодавству з питань оподаткування або ви ходить за межі його компетен ції, встановленої законом, та кий платник податків має пра во звернутися до контролюючо го органу із скаргою про пере гляд цього рішення.

У разі коли контролюючий ор ган надсилає платнику податк ів рішення про повне або част кове незадоволення його скар ги, такий платник податків ма є право звернутися протягом десяти календарних днів, нас тупних за днем отримання від повіді, з повторною скаргою д о контролюючого органу вищог о рівня, а при повторному повн ому або частковому незадовол енні скарги - до контролюючог о органу вищого рівня із дотр иманням зазначеного десятид енного строку для кожного ви падку оскарження та зазначен ого двадцятиденного строку д ля відповіді на нього.

День закінчення процедури адміністративного оскаржен ня вважається днем узгодженн я податкового зобов'язання п латника податків. При зверне нні платника податків до суд у з позовом щодо визнання нед ійсним рішення контролюючог о органу податкове зобов'яза ння вважається неузгодженим до розгляду судом справи по с уті та прийняття відповідног о рішення.

Не погодившись з вказаним п одатковим повідомленням-ріш енням, відповідач 24.07.2009 звернув ся до Державної податкової і нспекції у Балаклавському ра йоні міста Севастополя з пер винною скаргою, за результат ами розгляду якої рішенням і нспекції від 16.09.2009 № 7169/10/25-020 повідо млення-рішення від 15.07.2009 № 0000601503/0/166 залишено без змін.

02.10.2009 відповідач звернувся з повторною скаргою до Державн ої податкової адміністрації у місті Севастополі, рішення м якої від 19.10.2009 № 3610/7/25-030 зазначену скаргу залишено без розгляд у у зв'язку з пропуском строку на оскарження.

Згідно з підпунктом 5.3.2 пункт у 5.3 ст. 5 Закону України № 2181-ІІІ в ід 21.12.2000 у випадках апеляційно го узгодження суми податково го зобов'язання платник пода тків зобов'язаний самостійно погасити її узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкці ї за їх наявності протягом де сяти календарних днів, насту пних за днем такого узгоджен ня.

Відповідно до підпункту 16.1.1 пункту 16.1 статті 16 Закону Украї ни № 2181-ІІІ від 21.12.2000 пеня нарахов ується після закінчення вста новлених строків погашення у згодженого податкового зобо в'язання на суму податкового боргу.

Таким чином, у відповідност і до статті 5 Закону України «П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами»визначене п одатковим повідомленням-рі шенням від 15.07.2009 № 0000601503/0/166 под аткове зобов'язання узгоджен о 21.09.2009 та мало бути сплачене до 01.10.2009.

Разом з тим, донарахована сума сплачена Приватним пі дприємством «Віата» після з акінченні встановленого стр оку, у зв'язку з чим позивачем була нарахована пеня у розмі рі 200,87 грн., з яких сплачено 169,16 гр н. Отже, залишок несплаченої п ені складає 31,71 грн.

27.03.2009 працівниками Державної податкової інспекції у Бала клавському районі міста Сев астополя проведено невиїзну документальну перевірку При ватного підприємства "Віата" з питання повноти нарахуван ня сплати до бюджету орендно ї плати за земельні ділянки д ержавної і комунальної власн ості за листопад-грудень 2008 ро ку. Під час перевірки встанов лено порушення статті 7 Закон у Україні "Про плату за землю", що полягає у заниженні оренд ної плати за земельну ділянк у у сумі 9381,58 грн.

За результатами розгляду м атеріалів перевірки прийнят е податкове повідомлення-ріш ення від 26.06.2009 № 0000291503/1/101 про донара хування податкового зобов'яз ання з орендної плати за земл ю у розмірі 9381,58 грн. та застосув ання штрафних (фінансових) са нкцій у розмірі 4690,79 грн.

Не погодившись з вказаним п одатковим повідомленням-ріш енням, відповідач також поча в процедуру адміністративно го оскарження, звернувшись 05.0 5.2009 до Державної податкової ін спекції у Балаклавському рай оні міста Севастополя з перв инною скаргою. За результата ми розгляду первинної скарги рішенням позивача від 24.06.2009 № 4894 /10/25-020, яке отримане відповідаче м 02.07.2009, податкове повідомлення -рішення від 26.06.2009 № 0000291503/0/101 залише но без змін.

06.07.2009 відповідач звернувся з повторною скаргою до Державн ої податкової інспекції у мі сті Севастополі, рішенням як ої від 27.08.2009 № 2992/7/25-030 зазначену ска ргу залишено без розгляду у з в'язку зі зверненням платник а до суду.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Севаст ополя від 20.10.2009 у справі № 2а-1418/09/2770 п озов залишено без розгляду у зв' язку з повторною неявко ю позивача.

Таким чином, у відповідност і до статті 5 Закону України «П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами»визначене п одатковим повідомленням-ріш енням від 26.06.2009 № 0000291503/0/101 податкове зобов'язання узгодилося 25.10.2009 т а мало бути сплачене до 04.11.2009.

Разом з тим, донарахована су ма сплачена Приватним підпри ємством «Віата»після закінч ення встановленого строку, у зв'язку з чим позивачем нарах ована пеня у розмірі 791,81 грн., як а на час подачі позову до суду не сплачена у повному обсязі .

17.11.2009 працівниками Державної податкової інспекції у Бала клавському районі міста Сева стополя проведено невиїзну д окументальну перевірку Прив атного підприємства "Віата" з питання повноти нарахування і сплати до бюджету орендної плати за земельні ділянки де ржавної і комунальної власно сті у період з травня по верес ень 2009 року. Під час перевірки в становлено порушення статті 7 Закону України "Про плату за землю", що полягає у заниженні орендної плати за земельну д ілянку у сумі 2702,10 грн.

За результатами розгляду м атеріалів перевірки позивач ем прийнято податкове повідо млення-рішення від 24.11.2009 № 0001431503/0 п ро донарахування податковог о зобов'язання з орендної пла ти за землю в розмірі 2702,10 грн. та застосування штрафних (фіна нсових) санкцій у розмірі 1080,80 г рн.

Не погодившись з вказаним п одатковим повідомленням-ріш енням відповідач почав проце дуру адміністративного оска рження, за результатами якої скарга Приватного підприємс тва "Віата" залишена без задов олення, а податкове повідомл ення-рішення від 24.11.2009 № 0001431503/0 - без змін. Проте, зазначена сума бу ла сплачена несвоєчасно та ч астково у розмірі 686,26 грн. З ура хуванням донарахованої пені сума заборгованості складає 3149,14 грн. (основний платіж - 2015,84 гр н., штрафні санкції - 1080,80 грн., пен я - 52,50 грн.).

02.12.2008 працівниками Державної податкової інспекції у Бала клавському районі міста Сева стополя проведено невиїзну д окументальну перевірку відп овідача з питання повноти на рахування та сплати до бюдже ту орендної плати за земельн і ділянки державної і комуна льної власності за період з 12. 11.2006 по 12.11.2008. Під час перевірки вс тановлено порушення статті 7 Закони України "Про плату за з емлю", що виразилася у занижен ні орендної плати за земельн у ділянку у сумі 109117,01 грн.

За результатами перевірки позивачем прийняте податков е повідомлення-рішення від 12.1 2.2008 № 0001601503/0/315 про донарахування по даткового зобов'язання з оре ндної плати за землю у розмір і 109117,01 грн. та застосування штра фних (фінансових) санкцій у ро змірі 54558,51 грн.

Не погодившись з вказаним п овідомлення-рішенням, відпов ідач почав процедуру адмініс тративного оскарження та за результатами розгляду повто рної скарги Державною податк овою адміністрацією у місті Севастополі прийняте податк ове повідомлення-рішення від 06.05.2009 № 0000351503/2/110, сума донараховано го податкового зобов' язанн я зменшена з орендної плати з а землю до 64247,27 грн., за штрафним и санкціями до 32123,64 грн.

Не погодившись з зазначени м податковим повідомленням-р ішенням відповідач звернувс я з повторною скаргою до Держ авної податкової адміністра ції України, рішенням якої ві д 09.07.2009 № 14353/7/25-0215 оскаржуване подат кове повідомлення-рішення за лишено без змін.

Постановою Окружного адмі ністративного суду міста Сев астополя від 02.10.2009 у справі № 2а-11 99/09/2770 у задоволенні позову Прив атного підприємства «Віата» до Державної податкової інсп екції у Балаклавському район і міста Севастополя про скас ування податкового повідомл ення-рішення від 12.12.2008 № 0001601503/0/315 ві дмовлено. Ухвалою Севастопол ьського апеляційного адміні стративного суду від 10.03.2010 зазн ачена постанова суду залишен а без змін.

Таким чином, визначене пода тковим повідомленням-рішенн ям від 06.05.2009 № 0000351503/2/110 податкове зо бов' язання узгоджено 10.03.2010 та мало бути сплачене відповід ачем 22.03.2010. Проте, донарахована сума не сплачена у встановле ний строк у повному обсязі, що призвело до утворення забор гованості у розмірі 96370,91 грн., з яких основній податок - 64247,27 грн ., штрафні санкції - 32123,64 грн.

06.04.2010 працівниками Державної податкової інспекції у Бала клавському районі міста Сева стополя проведено невиїзну д окументальну перевірку Прив атного підприємства "Віата" з питання повноти нарахування та сплати до бюджету орендно ї плати за земельні ділянки д ержавної і комунальної власн ості за період з жовтня по гру день 2009 року. Під час перевірки встановлено заниження оренд ної плати за земельну ділянк у у сумі 1621,16 грн.

За результатами перевірки прийняте податкове повідомл ення-рішення від 14.04.2010 № 0000851503/0 про донарахування податкового з обов'язання з орендної плати за землю в розмірі 1621,16 грн. та з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій у розмірі 810,56 грн ., яке отримане відповідачем 20 .04.2010.

Зазначене податкове повід омлення-рішення ані в адміні стративному, ані в судовому п орядку не оскаржувалось.

Таким чином, податкове зобо в'язання мало бути сплачене у строк до 30.04.2010, але у добровільн ому порядку відповідачем не сплачено, що призвело до утво рення заборгованості у розмі рі 2431,72 грн.

01.06.2009 працівниками Державної податкової інспекції у Бала клавському районі міста Сева стополя проведено невиїзну д окументальну перевірку Прив атного підприємства "Віата" з питання повноти нарахування та сплати до бюджету орендно ї плати за земельні ділянки д ержавної і комунальної власн ості за березень 2009 року. Під ча с перевірки встановлено пору шення статті 7 Закону України "Про плату за землю", що вирази лось у заниженні орендної пл ати за земельну ділянку у сум і 5403,80 грн.

За результатами перевірки позивачем прийняте податков е повідомлення-рішення від 10.0 6.2009 № 0000491503/0/146 про донарахування по даткового зобов'язання з оре ндної плати за землю у розмір і 5403,80 грн. та застосування штра фних (фінансових) санкцій у ро змірі 1621,14 грн.

За результатами адміністр ативного оскарження вказано го повідомлення-рішення скар ги Приватного підприємства " Віата" залишені без задоволе ння, а податкове повідомленн я-рішення від 10.06.2009 № 0000491503/0/146 - без зм ін.

Постановою Окружного адмі ністративного суду міста Сев астополя від 16.02.2010 у справі № 2а-26 89/09/2770 у задоволенні позовних ви мог Приватному підприємству «Віата»про скасування подат кового повідомлення-рішення від 10.06.2009 № 0000491503/0/146 відмовлено. Ухв алою Севастопольського апел яційного адміністративного суду від 02.06.2010 постанова суду п ершої інстанції залишена без змін.

Таким чином, донараховане п одатковим повідомленням-ріш енням від 10.06.2009 № 0000491503/0/146 податкове зобов' язання мало бути спл аченим 14.06.2010, але у добровільном у порядку відповідачем не сп лачено, що призвело до утворе ння заборгованості у розмірі 7024,94 грн.

Відповідно до підпункту 6.2.1 п ункту 6.2 статті 6 Закону Україн и «Про порядок погашенню зоб ов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами»Приватно му підприємству «Віата»були виставлені вимоги: перша № 1/128 від 05.08.2009 надіслана рекомендов аним листом та отримана відп овідачем 10.08.2009, друга № 2/148 від 09.09.2009 отримана відповідачем 17.09.2009.

Заходи примусового стягне ння, вжиті позивачем відпові дно до Закону України «Про по рядок погашенню зобов'язань платників податків перед бюд жетами і державними цільовим и фондами», до погашення забо ргованості не призвели.

Відповідно до підпункту 15.2.1 пункту 15.2 статті 15 зазначеного Закону України у разі коли по даткове зобов' язання було н араховане податковим органо м до закінчення строку давно сті, визначеного у пункті 15.1 ці єї статті, податковий борг, що виник у зв' язку з відмовою у самостійному погашенні пода ткового зобов' язання, може бути стягнутий протягом наст упних 1095 календарних днів від дня узгодження податкового зобов' язання.

Враховуючи викладене, суд в важає вимоги позивача щодо с тягнення заборгованості з Пр иватного підприємства «Віат а»такими, що підлягають част ковому задоволенню у розмірі 109837,81 грн.

Керуючись статтями 158-163, 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд

П О С Т А Н О В И В :

1. Адміністративний позо в задовольнити частково.

2. Стягнути з Приватного під приємства «Віата»(99040, місто Се вастополь, вул.Ген.Коломийця , 2, ЄДРПОУ 32789318, р/р 26008733894001 у Севастоп ольській філії КБ «Приватбан к», м.Севастополь, МФО 324935) в дохо д місцевого бюджету Балаклав ського району міста Севастоп оля (р/р 33214812700002, одержувач - Бала клавський місцевий бюджет мі ста Севастополя, код платежу 13050200, ЄДРПОУ 24035629, банк - ГУДК у мі сті Севастополі, МФО 824509) забор гованість з орендної плати з а землю у розмірі 109837,81 грн. (сто д ев' ять тисяч вісімсот тридц ять сім гривень 81 копійка).

3. У задоволенні решти позов них вимог відмовити.

Постанова може бути оск аржена у строки і порядку, вст ановлені частинами першою, д ругою статті 186 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни до Севастопольського ап еляційного адміністративно го суду через суд першої інст анції шляхом подачі апеляцій ної скарги в десятиденний ст рок з дня отримання копії пос танови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и.

Суддя О.В. Прохорчук

Постанову складено та пі дписано в порядку частини 3 ст атті 160 Кодексу адміністратив ного судочинства України 31 сі чня 2011 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення24.01.2011
Оприлюднено15.03.2011
Номер документу14151870
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3079/10/2770

Ухвала від 21.03.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Привалова Анжеліка Вячеславівна

Постанова від 24.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Прохорчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні