ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
17.02.11 Справа №2а-3898/10/2770
м. Севастополь
11 год. 59 хв.
Окружний адміністративни й суд міста Севастополя в скл аді:
судді - Водяхіна С.А.;
при секретарі - Сингаєвсько ї І.С.,
за участю представників:
позивача - Товариства з обме женою відповідальністю "ВК С атера" - Мирошниченко Волод имира Євгеновича, довірені сть № б/н від 10.01.2011 року, паспорт НОМЕР_1, виданий Джанкойсь ким МРВ ГУ МВС України в Криму 02.02.1996 року;
відповідача - Державної под аткової інспекції у Нахімовс ькому районі м. Севастополя - Ксенз Олексія Миколайович а, довіреність від 27.09.2010року № 3922/9/10-0;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду в м. Севастополі адмін істративну справу за позовом Товариства з обмеженою відп овідальністю "ВК Сатера" до Де ржавної податкової інспекці ї у Нахімовському районі м. Се вастополя про визнання прот иправним та скасування рішен ня про застосування фінансов их санкцій № 0007222330 від 24.11.2010 ро ку,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою в ідповідальністю "ВК Сатера" з вернулось до суду з адмініст ративним позовом до Державн ої податкової інспекції у На хімовському районі м. Севаст ополя про визнання протиправ ним та скасування рішення пр о застосування фінансових са нкцій № 0007222330 від 24.11.2010 року.
Позов обґрунтовано тим, що п роведення перевірок дотрима ння норм Закону України "Про д ержавне регулювання виробни цтва і обігу спирту етиловог о, коньячного і плодового, алк огольних напоїв та тютюнових виробів" та прийняття за резу льтатами таких перевірок ріш ень про застосування фінансо вих санкцій є виключною комп етенцією органу, якій видає л іцензію. Тому, на думку позива ча, у Державної податкової ін спекції у Нахімовському райо ні м. Севастополя відсутні по вноваження щодо проведення в казаних перевірок та прийнят тя рішень про застосування ф інансових санкцій за результ атами таких перевірок.
Також позивач зазначав, що р ішення про застосування фіна нсових санкцій № 0007222330 від 24. 11.2010 року було прийнято відпові дачем у зв'язку нібито встано вленням відповідачем факту в ідсутності у ТОВ "ВК Сатера" лі цензії на право роздрібної т оргівлі алкогольними напоям и за місцем торгівлі "склад-ма газин", якій розташований за а дресою: м. Севастополь, вул. То карева, 2. Але, на думку предста вника позивача, факт відсутн ості ліцензії не відповідає дійсності, оскільки до перев ірки була пред'явлена ліценз ія на право роздрібної торгі влі алкогольними напоями сер ія АГ № 272520, реєстраційний № 10270264016 18, у якій зазначено місце торг івлі "продовольчий магазин", щ о розташований за адресою: м. С евастополь, вул. Токарева, 2, а т акож згідно з додатком до ліц ензії до переліку електронни х контрольно-касових апараті в включений саме ЕККА "Datecs", заво дський № 06013811, фіскальний № 2703003 883.
Тому, на думку позивача, ріш ення про застосування фінанс ових санкцій № 0007222330 від 24.11.2010 року було прийнято відповіда чем без врахування суттєвих обставин для прийняття таког о рішення та в супереч вимог з аконодавства.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги, наполягав на їх задоволенні.
Представник відповідача п роти позову заперечував, над ав до суду письмові заперече ння, вважав, що позов заявлени й безпідставно, позовні вимо ги є необґрунтованими, проси в суд в задоволенні позову ві дмовити.
В обґрунтування заперечен ь проти позову, представник в ідповідача зазначав, що пров едення перевірок дотримання норм Закону України "Про держ авне регулювання виробництв а і обігу спирту етилового, ко ньячного і плодового, алкого льних напоїв та тютюнових ви робів" та прийняття рішень за результатами таких перевіро к віднесено законодавством д о компетенції та повноважень органів державної податково ї служби, у тому числі відпові дача. Рішення про застосуван ня фінансових санкцій № 000722233 0 від 24.11.2010 року було прийнято відповідачем у зв'язку з тім, щ о позивач здійснював роздріб ну торгівлю алкогольними нап оями на об'єкті, якій не вказан ий у ліцензії на право роздрі бної торгівлі алкогольними н апоями серія АГ № 272520 від 13.09.2010 рок у, реєстраційний № 1027026401618, що, на д умку представника відповіда ча є порушенням ст. 15 Закону Ук раїни "Про державне регулюва ння виробництва і обігу спир ту етилового, коньячного і пл одового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".
Суд, заслухавши пояснення о сіб, що беруть участь у справі , встановивши обставини у спр аві, дослідивши докази та над ані матеріали, вважає, що позо в підлягає задоволенню, з огл яду на наступне.
В ході судового розгляду су дом встановлено, що Товарист во з обмеженою відповідальні стю "ВК Сатера" (далі - ТОВ "ВК Са тера") зареєстроване Нахімов ською районною державною адм іністрацією у м. Севастополі як юридична особа 05.06.2007 року, ід ентифікаційний код 35150476, місце знаходження: 99046, м. Севастополь , проспект Перемоги, 45-а, свідоц тво про державну реєстрацію Серія А01 № 039704 (а.с. 12-13).
Відповідно до п.п. 1.1, п.п. 1.2, п.п. 1 .4 Договору оренди №130/10 від 01.06.2010 р оку, укладеному між Приватни м підприємством "Ромул і Рем" ( Орендодавець) та ТОВ "ВК Сатер а" (Орендар), Орендодавець пере дає, а Орендар приймає в строк ове платне користування скла дські приміщення загальною п лощею 425 кв. м. та торгові приміщ ення загальною площею 51,4 кв. м., що розташовані за адресою: м. Севастополь, вул. Токарева, 2 (т оргові приміщення та склад № 2) вказані в акті прийому-пере дачі. Наведені приміщення ім енуються далі за текстом Дог овору "Майно". Строк оренди Май на встановлюється з 01 червня 2 010 р. по 31 травня 2013 р. включно. Вка зане майно передається для в икористання під склад і розд рібний магазин (а.с. 36).
Згідно з актом прийому-пере дачі від 01.06.2010 року відповідно д о Договору оренди №130/10 від 01.06.2010 р оку, укладеному між Приватни м підприємством "Ромул і Рем" ( Орендодавець) та ТОВ "ВК Сатер а" (Орендар), Орендодавець пере дав нежитлові приміщення, а с аме складські приміщення заг альною площею 425 кв. м. та торгов і приміщення загальною площе ю 51,4 кв. м., що розташовані за адр есою: м. Севастополь, вул. Тока рева, 2 (торгові приміщення та склад № 2) в оренду Орендарю (а.с . 37).
20.08.2007 року позивачем була отр имана Ліцензія Серія АВ № 106967 н а право оптової торгівлі алк огольними напоями реєстраці йний номер 004896, дата реєстрації 10.08.2007 р., дійсна 3 13.08.2007 р. до 13.08.2012 р. (а.с. 40).
Згідно з довідкою про внесе ння місця зберігання до Єдин ого державного реєстру, Ліце нзія № 004896, бланк серія АВ № 106967, мі сця зберігання партій алкого льних напоїв позивача, площе ю 425 кв. м., що знаходяться за адр есою: м. Севастополь, вул. Тока рева, 2, сховище №6 складу № 2, бул и внесені до Єдиного державн ого реєстру 26.11.2007 року за № 27160108286 (а .с. 38).
Крім того, позивачем була от римана Ліцензія серії АГ № 272520 на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, у якій визначено місце торгівлі: м. С евастополь, вул. Токарева, 2, ре єстраційний номер 1027026401618, дата р еєстрації 13.09.2010 р., термін дії лі цензії з: 13.09.2010 р. по 12.09.2011 р. (а.с. 9).
Згідно додатку до Ліцензії № 1027026401618 на право роздрібної тор гівлі алкогольними напоями, до переліку електронних конт рольно-касових апаратів у мі сці торгівлі: м. Севастополь, в ул. Токарева, 2 продовольчий ма газин, був включений електро нний контрольно-касовий апар ат: модель: "Datecs", модифікація: FP3530T, заводський № 06013811, реєстраційн е посвідчення на ЕККА № 2703003883 видане ДПІ у Нахімовському р айоні м. Севастополя 21.08.2007 р. (а.с. 10)
Також, згідно Торгового пат енту серії ТПБ № 283811, виданого п озивачу ДПІ у Ленінському ра йоні м. Севастополя 31.08.2010 року, п озивачу надано право на здій снення підприємницької діял ьності у сферах оптово-роздр ібної торгівлі за місцезнахо дженням структурного (відокр емленого) підрозділу, пункту продажу товарів за адресою: м . Севастополь, вул. Токарева, 2, с трок дії патенту: з 01.09.2010 р. по 31.08.201 1 р. (а.с. 39).
Наказом ДПІ у Нахімовськом у районі м. Севастополя № 384 від 09.11.2010р. "Про внесення змін до Нак азу ДПІ у Нахімовському райо ні м. Севастополя № 367 від 29.10.2010" до повнений перелік суб'єктів з апланованих до перевірок у л истопаді 2010 року, до якого згід но Додатку № 1 Наказу був включ ений позивач - ТОВ "ВК Сатера".
15.11.2010 з 14 год. 06 хв. до 17 год. 20 хв. пра цівниками ДПІ у Нахімовськом у районі м. Севастополя прове дено перевірку господарсько ї одиниці: продовольчого маг азину (складу-магазину), що роз ташована за адресою: м. Севаст ополь, вул. Токарева, 2, щодо кон тролю за дотриманням ТОВ "ВК С атера" порядку проведення ро зрахунків за товари (послуги ), вимог з регулювання обігу го тівки, наявність торгових па тентів і ліцензій.
Перевірка позивача здійсн ювалась у присутності операт ора-касира ОСОБА_3, управл яючого складом ОСОБА_4 гол овним державними податковим ревізором-інспектором Дос як О.Я та завідуючим сектор ом контролю за суб'єктами гос подарювання, які здійснюють розрахунки за готівку відділ у податкового контролю юриди чних осіб ДПІ у Нахімовськом у районі м. Севастополя Сна говським О.В. на підставі на правлень на перевірку від 15.11.20 10 №001426 та №001428, які були вручені сп івробітникам позивача.
За наслідками перевірки ск ладений акт перевірки від 15.11.20 10 року № 27030642/2330/35/35150476 (а.с. 32-33).
Як вбачається із п.п. 2.1.1 акту п еревірки від 15.11.2010 року, до пере вірки надані реєстраційне по свідчення № 2703003883 від 21.08.2007 рок у, видане ДПІ у Нахімовському районі м. Севастополя на реєс тратор розрахункових операц ій "Datecs", заводський № 06013811, фіскаль ний № 2703003883, поставлений на о блік у ДПІ у Ленінському райо ні м. Севастополя.
Відповідно до п.п. 2.2.1, п.п. 2.2.2 акт у перевірки від 15.11.2010 року перев іркою встановлено наявність торгового патенту № 283811 від 31.08.20 10 року, виданого ДПІ у Ленінсь кому районі м. Севастополя на право здійснення підприємни цької діяльності у сфері опт ово-роздрібної торгівлі, тер мін дії з 01.09.2010 року по 31.08.2011 року, н аявність ліцензії на право р оздрібної торгівлі алкоголь ними напоями серія АГ № 272520 від 13.09.2010 року, термін дії з 13.09.2010 року по 12.09.2011 року.
В пункті 2.2.14 акту перевірки в ід 15.11.2010 року вказано, що саме в п родовольчому магазині за адр есою: м. Севастополь, вул. Тока рева, 2 та належному ТОВ "ВК Сат ера" здійснюється торгівля а лкогольними напоями, соками. На час перевірки магазин пра цює, покупці обслуговуються, реєстратор розрахункових оп ерацій знаходиться в робочом у стані. При реалізації спожи вачу 1 пляшки лікеру "Калуа" єм ністю 1 л за ціною 217,45 грн. операт ору-касиру за товар були спла чені грошові купюри номінало м 2 по 100,00 грн. та 1 по 20,00 грн., операт ор-касир видав товар, здачу та касовий чек № 00001432 від 15.11.2011 року.
Згідно фіскальних чеків ре єстратора розрахункових опе рацій фіскальний № 2703003883, ал когольні напою реалізуються ТОВ "ВК Сатера" на складі-мага зині за адресою: м. Севастопол ь, вул. Токарева, 2, а надана до п еревірки ліцензія на право р оздрібної торгівлі алкоголь ними напоями серія АГ № 272520 від 13.09.2010 року видана ТОВ "ВК Сатера " на місце торгівлі: м. Севасто поль, вул. Токарева, 2 продовол ьчий магазин.
Вказане, на думку, осіб, що зд ійснювали перевірку позивач а, свідчить про відсутність н а складі-магазині ліцензії н а право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, що є по рушенням ст. 15 Закону України "Про державне регулювання ви робництва і обігу спирту ети лового, коньячного і плодово го, алкогольних напоїв та тют юнових виробів".
За результатами розгляду матеріалів перевірки ДПІ у Н ахімовському районі м. Севас тополя прийнято рішення від 24.11.2010 №0007222330 про застосування до п озивача штрафних (фінансових ) санкцій в розмірі 65656,90 грн. на п ідставі абзацу 5 ст. 17 Закону Ук раїни "Про державне регулюва ння виробництва і обігу спир ту етилового, коньячного і пл одового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" за пору шення ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробн ицтва і обігу спирту етилово го, коньячного і плодового, ал когольних напоїв та тютюнови х виробів" у частині роздрібн ої торгівлі алкогольними нап оями без наявності ліцензії.
Частиною 1 статті 16 Закону Ук раїни "Про державне регулюва ння виробництва і обігу спир ту етилового, коньячного і пл одового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (у редак ції Закону яка діяла на час ви никнення спірних правовідно син), контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюют ь органи, які видають ліцензі ї, а також інші органи в межах компетенції, визначеної зако нами України.
Відповідно до ч. 4 ст. 17 Закону України "Про державне регулю вання виробництва і обігу сп ирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напо їв та тютюнових виробів", ріше ння про стягнення штрафів, пе редбачених частиною другою ц ієї статті, приймаються орга ном, який видав ліцензію на пр аво виробництва і торгівлі с пиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим р ектифікованим виноградним, с пиртом етиловим ректифікова ним плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напо ями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції , визначеної законами Україн и.
Частиною 1 статті 1 Закону Ук раїни "Про державну податков у службу в Україні" (у редакції Закону яка діяла на час виник нення спірних правовідносин ) встановлено, що до системи ор ганів державної податкової с лужби належать: Державна под аткова адміністрація Україн и, державні податкові адміні страції в Автономній Республ іці Крим, областях, містах Киє ві та Севастополі, державні п одаткові інспекції в районах , містах (крім міст Києва та Се вастополя), районах у містах (д алі - органи державної податк ової служби).
Статтею 4 Закону України "Пр о державну податкову службу в Україні" визначено, що Держа вна податкова адміністрація України є центральним орган ом виконавчої влади.
Державні податкові адміні страції в Автономній Республ іці Крим, областях, містах Киє ві та Севастополі підпорядко вуються Державній податкові й адміністрації України.
Державні податкові інспек ції у районах, містах (крім міс т Києва та Севастополя), район ах у містах, міжрайонні та об'є днані державні податкові інс пекції підпорядковуються ві дповідним державним податко вим адміністраціям в Автоном ній Республіці Крим, областя х, містах Києві та Севастопол і.
Статтею 8 Закону України "Пр о державну податкову службу в Україні" встановлено, що Дер жавна податкова адміністрац ія України здійснює такі фун кції, зокрема: організовує ро боту державних податкових ад міністрацій та державних под аткових інспекцій, пов'язану із: здійсненням контролю за с воєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та спла ти податків та зборів (обов'яз кових платежів), контролю за в алютними операціями, контрол ю за додержанням порядку про ведення готівкових розрахун ків за товари (послуги) у встан овленому законом порядку, а т акож контролю за наявністю с відоцтв про державну реєстра цію суб'єктів підприємницько ї діяльності та ліцензій на п ровадження видів господарсь кої діяльності, що підлягают ь ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів; пр оведенням роботи по боротьбі з незаконним обігом алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів, застосуванням у випадк ах, передбачених законодавст вом, фінансових санкцій до су б'єктів підприємницької діял ьності за порушення законода вства про виробництво і обіг спирту етилового, коньячног о, плодового, алкогольних нап оїв і тютюнових виробів.
Відповідно до п. 2 п. 11 ст. 11 Зако ну України "Про державну пода ткову службу в Україні", орган и державної податкової служб и у випадках, в межах компетен ції та у порядку, встановлени х законами України, мають пра во: здійснювати контроль за: д одержанням порядку проведен ня готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановлен ому законом порядку; наявніс тю свідоцтв про державну реє страцію суб'єктів підприємни цької діяльності, ліцензій н а провадження видів господар ської діяльності, що підляга ють ліцензуванню відповідно до закону, з наступною переда чею матеріалів про виявлені порушення органам, які видал и ці документи, торгових пате нтів; застосовувати до платн иків податків фінансові (штр афні) санкції, стягувати до бю джетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у в ипадках, порядку та розмірі, в становлених законодавством .
Частиною 2 статті 11 Закону Ук раїни "Про державну податков у службу в Україні" визначено , що права, передбачені пункта ми 1 - 9, 14 і 15 частини першої цієї с татті, надаються посадовим о собам органів державної пода ткової служби, а права, передб ачені пунктами 10 - 13, 16 - 18, - головам державних податкових адміні страцій і начальникам держав них податкових інспекцій та їх заступникам.
Постановою Кабінету Мініс трів України від 02.06.2003 р. № 790 затв ерджений Порядок застосуван ня фінансових санкцій, перед бачених статтею 17 Закону Укра їни "Про державне регулюванн я виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плод ового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (далі - Пор ядок від 02.06.2003 р. № 790).
Відповідно до п. 6 Порядку ві д 02.06.2003 р. № 790, рішення про застосу вання фінансових санкцій, пе редбачених пунктом 2 цього По рядку, приймаються керівнико м, а у разі його відсутності - з аступником керівника органу , який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спир том етиловим, коньячним і пло довим, спиртом етиловим рект ифікованим виноградним, спир том етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем вин оградним, спиртом-сирцем пло довим, алкогольними напоями і тютюновими виробами (Депар тамент контролю за виробницт вом та обігом спирту, алкогол ьних напоїв і тютюнових виро бів Державної податкової адм іністрації, його регіональні управління та їх територіал ьні підрозділи, Мінекономіки ), чи керівником (його заступни ком) органів МВС, МОЗ, Державно ї податкової адміністрації, Держкомстату, Держспоживста ндарту у межах їх компетенці ї, визначеної законодавством .
Виходячи з аналізу наведен их норм законодавства, вбача ється що Державна податкова інспекція у Нахімовському ра йоні м. Севастополя віднесен а до системи органів Державн ої податкової служби, підпор ядковується Державної подат кової адміністрації у м. Сева стополі та Державної податко вої адміністрації України, є органом Державної податково ї адміністрації України.
Таким чином Державна подат кова інспекція у Нахімовсько му районі м. Севастополя є орг аном, якому діючим законодав ством надано право здійснюва ти контроль за дотриманням н орм Закону України "Про держа вне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, кон ьячного і плодового, алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів" та приймати рішення про стягнення штрафів за поруше ння норм цього Закону.
Отже доводи представника п озивача про відсутність у ві дповідача компетенції щодо п рийняття рішень про стягненн я штрафів за порушення норм З акону України "Про державне р егулювання виробництва і обі гу спирту етилового, коньячн ого і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів " не можуть бути прийняти судо м до уваги.
В обґрунтування заперечен ь проти позову представник п озивача посилаючись на п. 3.2 По ложення про форму та зміст ро зрахункових документів, затв ердженого Наказом державної податкової адміністрації Ук раїни від 01.12.2000 року № 614 та зареє строваному в Міністерстві юс тиції України 05.02.2001 р. за № 105/5296, заз начав що касовий чек повинен містити такі обов'язкові рек візити, як назву господарськ ої одиниці. У фіскальному кас овому чеку № 0028996 від 15.11.2010 р. зазна чено у якості господарської одиниці склад-магазин, якій р озташований за адресою: м. Сев астополь, вул. Токарева, 2 та як ій належить ТОВ "ВК Сатера", а д о перевірки була пред'явлено на право роздрібної торгівл і алкогольними напоями серія АГ № 272520 від 13.09.2010 року, видана ТОВ "ВК Сатера", де вказано місце т оргівлі: м. Севастополь, вул. Т окарева, 2 продовольчий магаз ин.
На думку представника відп овідача, позивач здійснював роздрібну торгівлю алкоголь ними напоями на об'єкті, якій н е вказаний у ліцензії на прав о роздрібної торгівлі алкого льними напоями, що є порушенн ям вимог ст. 15 Закону України "П ро державне регулювання виро бництва і обігу спирту етило вого, коньячного і плодового , алкогольних напоїв та тютюн ових виробів".
Вказані доводи представни ка відповідача спростовують ся фактичними обставинами та матеріалами справи, а саме.
Відповідно до ст. 15 Закону Ук раїни "Про державне регулюва ння виробництва і обігу спир ту етилового, коньячного і пл одового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", роздрі бна торгівля алкогольними на поями або тютюновими виробам и може здійснюватися суб'єкт ами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх вир обниками, за наявності у них л іцензій.
Плата за ліцензію на роздрі бну торгівлю алкогольними на поями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 8000 г ривень на кожний окремий, заз начений в ліцензії електронн ий контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у мі сці торгівлі; на роздрібну то ргівлю тютюновими виробами н а кожне місце торгівлі - 2000 грив ень, а на території сіл і селищ , за винятком тих, що знаходять ся у межах території міст, - 500 г ривень на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім с идру та перрі (без додання спи рту), на кожний окремий, зазнач ений у ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (к нигу обліку розрахункових оп ерацій), що знаходиться у місц і торгівлі, і 250 гривень - на роз дрібну торгівлю тютюновими в иробами на кожне місце торгі влі.
У додатку до ліцензії на роз дрібну торгівлю алкогольним и напоями суб'єктом господар ювання зазначається адреса м ісця торгівлі і вказуються п ерелік електронних контроль но-касових апаратів та інфор мація про них: модель, модифік ація, заводський номер, вироб ник, дата виготовлення; реєст раційні номери книг обліку р озрахункових операцій, які з находяться у місці торгівлі.
При цьому статтею 1 Закону У країни "Про державне регулюв ання виробництва і обігу спи рту етилового, коньячного і п лодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" визнач ено, що місце торгівлі - місце реалізації товарів, у тому чи слі на розлив, в одному торгов ому приміщенні (будівлі) за мі сцем його фактичного розташу вання, для тютюнових виробів - без обмеження площі, для алк огольних напоїв - торговельн ою площею не менше 20 кв. м, облад нане електронними контрольн о-касовими апаратами (незале жно від їх кількості) або де є товарно-касові книги (незале жно від їх кількості), в яких ф іксується виручка від продаж у алкогольних напоїв та тютю нових виробів незалежно від того, чи оформляється через н их продаж інших товарів; ліце нзія (спеціальний дозвіл) - док умент державного зразка, яки й засвідчує право суб'єкта го сподарювання на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності про тягом визначеного строку.
Відповідно до п. 3.2 Положення про форму та зміст розрахунк ових документів, затверджено го Наказом державної податко вої адміністрації України ві д 01.12.2000 року № 614 та зареєстрован ому в Міністерстві юстиції У країни 05.02.2001 р. за № 105/5296, до обов'яз кових реквізитів касового че ка належить, зокрема, назва го сподарської одиниці та адрес а господарської одиниці.
Згідно з визначенням, навед еним у пункті 1 цього Положенн я, господарська одиниця - стац іонарний або пересувний об'є кт, у т. ч. транспортний засіб, д е реалізуються товари чи над аються послуги та здійснюють ся розрахункові операції; на зва господарської одиниці - н азва, яка зазначена в дозволі на розміщення господарської одиниці (договорі оренди, інш ому документі на право власн ості або користування господ арською одиницею); адреса гос подарської одиниці - адреса, я ка зазначена в дозволі на роз міщення господарської одини ці (договорі оренди, іншому до кументі на право власності ч и користування господарсько ю одиницею).
Отже, такий реквізити, як на зва господарської одиниці та її адреса в розумінні цього П оложення, призначений для ід ентифікації місця торгівлі а бо суб'єкта господарювання, я кий здійснює торгівлю.
Абзацом 5 ч. 2 ст. 17 Закону Украї ни "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту е тилового, коньячного і плодо вого, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів", встановле но, що до суб'єктів господарюв ання застосовуються фінансо ві санкції у вигляді штрафів у разі: оптової (включаючи імп орт та експорт) і роздрібної т оргівлі спиртом етиловим, ко ньячним і плодовим, спиртом е тиловим ректифікованим вино градним, спиртом етиловим ре ктифікованим плодовим, алког ольними напоями та тютюновим и виробами без наявності ліц ензій - 200 відсотків вартості о триманої партії товару, але н е менше 1700 гривень.
Як випливає з аналізу навед еної норми, об'єктивною сторо ною встановленого нею правоп орушення є оптова і роздрібн а торгівля алкогольними напо ями без наявності ліцензії.
Виключною підставою для за стування зазначеної відпові дальності є саме відсутність у суб'єктами господарювання відповідної ліцензії при зд ійсненні нім оптової і роздр ібної торгівлі алкогольними напоями.
Матеріалами справи підтве рджується, що позивач здійсн ює господарську діяльність з оптової і роздрібної торгів лі алкогольними напоями саме за місцем торгівлі у приміще нні складу та магазину, яке ро зташоване за адресою: м. Севас тополь, вул. Токарева, 2, саме у г осподарської одиниці, яка за значена в дозволі на розміще ння господарської одиниці - у договорі оренди №130/10 від 01.06.2010 ро ку.
Позивач отримав відповідн і ліцензії, торговий патент д ля здійснення вказаних видів господарської діяльності са ме у цьому місці торгівлі, які були надані позивачем при пр оведенні перевірки, що відоб ражено у акті перевірки.
При цьому до переліку елект ронних контрольно-касових ап аратів у вказаному місці тор гівлі включений електронний контрольно-касовий апарат: м одель: "Datecs", модифікація: FP3530T, заво дський № 06013811, реєстраційне пос відчення на ЕККА № 2703003883 вид ане ДПІ у Нахімовському райо ні м. Севастополя 21.08.2007 р., та чере з якій позивач здійснює прод аж товарів, що підтверджуєть ся додатком до Ліцензії № 10270264016 18 на право роздрібної торгівл і алкогольними напоями.
В даному випадку місце здій снення торгівлі "продовольчи й магазин" не є самостійним об 'єктом торгівлі, оскільки від повідно до договору оренди № 130/10 від 01.06.2010 року знаходиться у п риміщенні складу та магазину а тому зазначення позивачем зазначення позивачем у фіск альному касовому чеку реквіз итів назви та адреси господа рської одиниці: "ТОВ "ВК Сатера ", склад-магазин, вул. Токарева , 2, м. Севастополь" не може вважа тися порушенням правил здійс нення торгівлі алкогольними напоями, а саме здійснення то ргівлі без наявності ліцензі ї.
При таких обставинах відпо відачем безпідставно було пр итягнуто позивача до відпові дальності у вигляді штрафу у частині роздрібної торгівлі алкогольними напоями без на явності ліцензій.
Згідно ст. 6 Конституції Укр аїни, органи законодавчої, ви конавчої та судової влади зд ійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституц ією межах та відповідно до за конів України.
Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України, у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; з вик ористанням повноваження з ме тою, з якою це повноваження на дано; обґрунтовано, тобто з ур ахуванням усіх обставин, що м ають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно; розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації; проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пра ва особи на участь у процесі п рийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного ст року.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого: суд вирішує справи відп овідно до Конституції та зак онів України, а також міжнаро дних договорів, згода на обов 'язковість яких надана Верхо вною Радою України; суд засто совує інші нормативно-правов і акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, перед бачені Конституцією та закон ами України.
Згідно з ч. 1 ст. 11 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, розгляд і вирішення с прав в адміністративних суда х здійснюються на засадах зм агальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх док азів і у доведенні перед судо м їх переконливості.
Статтею 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и передбачено, що кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, крім вип адків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Таким чином, аналізуючи діюче законодавство, дослід ивши надані докази, надав ним оцінку, суд вважає що рішення Державної податкової інспек ції у Нахімовському районі м . Севастополя від 24.11.2010 №0007222330 про застосування до позивача штр афних (фінансових) санкцій в р озмірі 65656,90 грн., прийняте в супе реч вимог законодавства, є не обґрунтованим, а тому підляг ає скасуванню.
Враховуючи наведене суд ді йшов до висновку, що позовні в имоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ВК Сатера " підлягають задоволенню.
Відповідно ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни повний текст постанови ск ладено 21.02.2011 р.
Керуючись ст. ст. 158-163, 167 КАС Укр аїни, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та с касувати рішення Державної п одаткової інспекції у Нахімо вському районі м. Севастопол я № 0007222330 від 24.11.2010 про застосу вання до Товариства з обмеже ною відповідальністю "ВК Сат ера" фінансових санкцій в роз мірі 65656,90 грн.
3. Стягнути з Державного бюд жету України (р/р 31113095700007 у ГУ ДКУ в м. Севастополі, МФО 824509, ЄДРПОУ 2 4035598) на користь Товариства з об меженою відповідальністю "ВК Сатера" (99046, м. Севастополь, прос пект Перемоги, 45А, ідентифікац ійний код 35150476) витрати зі сплат и судового збору у розмірі 3,40 г рн.
Постанова набирає законно ї сили в порядку, встановлено му ст. 254 КАС України, та може бу ти оскаржена до Севастопольс ького апеляційного адмініст ративного суду у порядок і ст роки, передбачені ст. 186 КАС Укр аїни.
Постанова не набрала зако нної сили.
Суддя С.А. Водя хін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2011 |
Оприлюднено | 15.03.2011 |
Номер документу | 14152075 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кучерук Олег Васильович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Водяхін С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні