Постанова
від 10.03.2011 по справі 2а-1670/1091/11
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

2а-1670/1091/11

          

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 березня 2011 року м. ПолтаваСправа № 2а-1670/1091/11

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді – Слободянюк Н.І.,

за участю секретаря – Курганська Л.О.,

представника позивача - Рубцова Л.І.,

представника відповідача - Клименко О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Приватного акціонерного товариства "Елана-фарм" до Державної податкової інспекції у м. Полтаві про скасування рішення про застосування фінансових санкцій, -

В С Т А Н О В И В:

07 лютого 2011 року  Приватне акціонерне товариство "Елана-фарм" /далі по тексту - позивач/ звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Полтаві /далі по тексту - відповідач/ про скасування рішення про застосування фінансових санкцій від 29.09.2010 № 0009272306/0.

Обґрунтовуючи заявлену позовну вимогу, позивач зазначив, що аптечний пункт позивача розміщений на праві оренди у приміщенні міської клінічної лікарні, яка є закладом охорони здоров'я, та що вимога статті 152 Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” щодо розміщення наочної інформації «Куріння заборонено!»поширюється на весь заклад охорони здоров'я (на все його приміщення, а не на певні кабінету цього закладу).

У письмових запереченнях проти позову, відповідач зазначив, що ПАТ «Елана-фарм»- самостійний суб'єкт підприємницької діяльності, який здійснює свою діяльність окремо від лікарні, і тому вимога статті 152 Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” щодо розміщення наочної інформації «Куріння заборонено!»поширюється не тільки на лікарню, а й на аптечний пункт позивача.

У судовому засіданні представники сторін підтримали доводи і вимоги сторони, інтереси якої вони відповідно представляють.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд доходить таких висновків.

Судовим розглядом встановлено, що Приватне акціонерне товариство «Елана-фарм» /ідентифікаційний код 31684605/ у встановленому законодавством порядку пройшло процедуру державної реєстрації як юридичної особи та здійснює свою господарську діяльність, зокрема, за адресою: м. Полтава, вул. Енгельса, 27-А у вигляді аптечного пункту № 1.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначає Закон України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”.

Згідно з частиною 1 статті 16 вказаного Закону контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.

Повноваження органів державної податкової служби України у 2010 році були передбачені Законом України “Про державну податкову службу в Україні”.

Відповідно до статті 1 цього Закону  (у редакції, діючій до 01.01.2011) до системи органів державної податкової служби віднесено Державну податкову адміністрацію України, державні податкові адміністрації в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах (далі –органи державної податкової служби).

Згідно з пунктом 1 статті 8 зазначеного Закону на Державну податкову адміністрацію України покладено функцію безпосереднього виконання, а також організації роботи державних податкових адміністрацій та державних податкових інспекцій, пов'язану з проведенням роботи по боротьбі з незаконним обігом алкогольних напоїв та тютюнових виробів, веденням реєстрів імпортерів, експортерів, оптових та роздрібних торговців, місць зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів; застосуванням у випадках, передбачених законодавством, фінансових санкцій до суб'єктів підприємницької діяльності за порушення законодавства про виробництво і обіг спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів; здійсненням заходів по вилученню та знищенню або передачі на промислову переробку алкогольних напоїв, знищенню тютюнових виробів, що були незаконно вироблені чи знаходилися у незаконному обігу.

Згідно з частиною 4 статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органами державної податкової служби та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.

З метою реалізації законодавчо встановлених повноважень працівниками Державної податкової інспекції у м. Полтаві 16 вересня 2010 року на підставі плана перевірок на вересень 2010 року та направлень від 16.09.2010 року №№ 2117, 2118 проведена перевірка дотримання суб'єктом господарювання ПАТ «Елана-фарм»порядку додержання вимог Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” у аптечному пункті № 1, що розташований у м. Полтава, вул. Енгельса, 27-А, та в якому здійснює свою господарську діяльність позивач.

За результатами перевірки складено акт від 16.09.2010, від підписання якого уповноважена особа позивача відмовилася.

Актом перевірки зафіксовано порушення ПАТ «Елана-фарм»вимоги статті 152 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" внаслідок відсутності такої наочної інформації як: "Куріння заборонено!" та: "Куріння шкодить Вашому здоров'ю!".

На підставі цього акта перевірки ДПІ у м. Полтаві винесено рішення про застосування фінансових санкцій від 29.09.2010 № 0009272306/0, яким до позивача застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 3400,00 грн.

Під час адміністративного оскарження позивачем зазначеного рішення воно було залишено без змін.

Позивач не погодився з рішенням про застосування фінансових санкцій ДПІ у м. Полтаві від 29.09.2010 № 0009272306/0 та оскаржив його до суду.

Статтею 152 Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” встановлено, що забороняється куріння тютюнових виробів: 1) у ліфтах і таксофонах; 2) у закладах охорони здоров'я; 3) у навчальних та освітньо-виховних закладах; 4) на дитячих майданчиках; 5) на спортивних майданчиках; 6) у під'їздах жилих будинків; 7) у підземних переходах; 8) у громадському транспорті (включаючи транспорт міжнародного сполучення).

Забороняється, крім спеціально відведених для цього місць, куріння тютюнових виробів: 1) у закладах громадського харчування; 2) у приміщеннях органів державної влади та органів місцевого самоврядування, інших державних установ; 3) у приміщеннях закладів культури; 4) у приміщеннях закритих спортивних споруд; 5) у приміщеннях підприємств, установ та організацій всіх форм власності.

У місцях та закладах, де куріння заборонено, має бути розміщена наочна інформація, яка складається із графічного знака про заборону куріння та тексту такого змісту: "Куріння заборонено!".

У спеціально відведених для куріння місцях розміщується наочна інформація, яка складається із відповідного графічного знака та тексту такого змісту: "Місце для куріння. Куріння шкодить Вашому здоров'ю!".

Згідно з частиною 2 статті 17 цього ж Закону у разі необладнання спеціально відведених для куріння місць та нерозміщення наочної інформації, передбаченої статтею 152 цього Закону,  до суб'єктів господарювання застосовується фінансова санкція у вигляді штрафу у розмірі 3400 гривень.

Судом встановлено, а представниками сторін визнано, що аптечний пункт № 1 Приватного акціонерного товариства "Елана-фарм" розташований на праві оренди у приміщенні відділення 1-ої міської клінічної лікарні м. Полтави.

Із наявної у матеріалах справи копії паспорту аптечного пункту № 1 аптеки № 1 слідує, що приміщення аптечного пункту ізольоване, вбудоване, суміщене з поліклінічним відділенням 1-ої міської клінічної лікарні м. Полтави.

Представником позивача у судовому засіданні зауважено, а представником відповідача не заперечувалось, що наочна інформація, яка складається із графічного знака про заборону куріння та тексту: "Куріння заборонено!", розміщена при вході до відділення 1-ої міської клінічної лікарні м. Полтави.

Відповідно до наказу Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів Міністерства охорони здоров'я України "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами" від 21.09.2010 № 340 аптечний пункт - це структурний підрозділ аптеки, який створюється у лікувально-профілактичних закладах, основним завданням якого є забезпечення населення лікарськими засобами шляхом здійснення роздрібної торгівлі готовими лікарськими засобами.

З огляду на те, що аптечний пункт створюється у закладі охорони здоров'я, то вимога статті 152 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів"  щодо розміщення наочної інформації «Куріння заборонено!»поширюється на сам заклад охорони здоров'я, а не на структурний підрозділ аптеки у закладі охорони здоров'я.

Окрім цього, суд зауважує, що перевіряльниками в акті перевірки також зроблено запис про відсутність в аптечному пункті наочної інформації, яка складається із відповідного графічного знака та тексту такого змісту: "Куріння шкодить Вашому здоров'ю!".

З обов'язком аптечного пункту розміщувати таку наочну інформацію суд не погоджується, оскільки наочна інформація : "Куріння шкодить Вашому здоров'ю!" має розміщуватися у спеціально відведених для куріння місцях, а аптечний пункт таким місцем не є.

Наведене свідчить про помилковість зафіксованого в акті перевірки від 16.09.2010 висновку контролюючого органу, який слугував фактичною підставою для винесення спірного рішення про застосування фінансових санкцій.

Згідно з частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються  на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними  суду  своїх  доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 71 зазначеного Кодексу кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Також суд бере до уваги, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ /частина 1 статті 2 цього Кодексу/.

Оскільки відповідачем, який за ознаками статті 3 зазначеного Кодексу є суб'єктом владних повноважень, при розгляді і вирішенні судом справи в порядку частини 2 статті 71 КАС України не доведено правомірності спірного рішення, суд доходить висновку, що це рішення порушує права і інтереси позивача.

Таким чином, позов належить задовольнити.  

З огляду на те, що рішення про застосування фінансових санкцій від 29.09.2010 № 0009272306/0 є правовим актом індивідуальної дії та згідно з частиною 2 статті 162 КАС України у разі його неправомірності визнається судом протиправним і скасовується, суд вважає за необхідне в силу частини 2 статті 11 вказаного Кодексу вийти за межі позовних вимог про скасування цього рішення, і визнати протиправним та скасувати рішення про застосування фінансових санкцій від 29.09.2010 № 0009272306/0.

Частиною 1 статті 94 КАС України передбачено, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Отже, понесені позивачем витрати у вигляді сплати судового збору у сумі 3,40 грн, які згідно зі статтею 87 вказаного Кодексу відносяться до судових витрат, підлягають стягненню на його користь.

На підставі викладеного, керуючись  статтями  160-163  Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Приватного акціонерного товариства "Елана-фарм" до Державної податкової інспекції у м. Полтаві про скасування рішення про застосування фінансових санкцій задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення про застосування фінансових санкцій Державної податкової інспекції у м. Полтаві від 29.09.2010 № 0009272306/0.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного акціонерного товариства "Елана-фарм" витрати зі сплати судового збору у сумі 3,40 грн.          

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10 - денний строк з дня її проголошення, а у разі складання постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови апеляційної скарги з одночасною подачею її копії до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення встановленого строку на апеляційне оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлено 14 березня 2011 року.

   

          Суддя                                                                                Н.І. Слободянюк

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.03.2011
Оприлюднено24.03.2011
Номер документу14157014
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/1091/11

Ухвала від 25.05.2011

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Постанова від 10.03.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 08.02.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 08.02.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні