14/106
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
20 лютого 2008 р. Справа № 14/106
За адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Центр будівельних матеріалів "Карпати"", смт. Великий Бичків Рахівського району
до Державної податкової інспекції у Рахівському районі, м. Рахів
про скасування податкових повідомлень-рішень ДПІ у Рахівському районі від19.10.2006р., від 08.12.2006р. від 15.02.2007р. та від 27.04.2007р.,
Суддя В.І. Карпинець
За участю представників сторін:
від позивача: Пчелінцева Ф.І. - представник за дов. від 09.10.2007р.
від відповідача: Сакалош Ю.Ю. - старший державний податковий інспектор відділу супроводження справ у судах юридичного управління ДПА у Закарпатській області за дов. від 09.01.2008р. №7/9/10-04; Бораті І.М. - старший державний податковий інспектор юридичного сектору ДПІ у Рахівському районі за дов. від 10.10.2007р. №22/7/10-04
СУТЬ СПОРУ: Товариство з обмеженою відповідальністю "Центр будівельних матеріалів "Карпати"", смт. Великий Бичків Рахівського району (далі –позивач, ТОВ „ЦБМ” "Карпати") звернулося до господарського суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Рахівському районі, м. Рахів, (далі - відповідач) про скасування податкових повідомлень-рішень ДПІ у Рахівському районі:
- від 19.10.2006р. №0000962351/0/1080/30545817/8439 про визначення податкового зобов”язання по ПДВ у загальній сумі 97780,50грн. (в тому числі сума 65187грн. –основного платежу та сума 32593,50грн. по застосованим штрафним (фінансовим) санкціям по ньому) та №0000972351/0/1081/30545817/84 про зменшення суми 16804грн. бюджетного відшкодування ПДВ;
- від 08.12.2006р. №0000962351/1/1213/30545817/10938 про визначення податкового зобов”язання по ПДВ у загальній сумі 97780,50грн. (в тому числі сума 65187грн. –основного платежу та сума 32593,50грн. по застосованим штрафним (фінансовим) санкціям по ньому) та №0000972351/1/1212/30545817/10939 про зменшення суми 16804грн. бюджетного відшкодування ПДВ;
- від 15.02.2007р. №0000962351/2 про визначення податкового зобов”язання по ПДВ у загальній сумі 97780,50грн. (в тому числі сума 65187грн. –основного платежу та сума 32593,50грн. по застосованим штрафним (фінансовим) санкціям по ньому) та №0000972351/2 про зменшення суми 9528грн. бюджетного відшкодування ПДВ та застосування штрафної (фінансової) санкції у сумі 4764грн.;
- від 27.04.2007р. №0000962351/3 про визначення податкового зобов”язання по ПДВ у загальній сумі 97780,50грн. (в тому числі сума 65187грн. –основного платежу та сума 32593,50грн. по застосованим штрафним (фінансовим) санкціям по ньому) та №0000972351/3 про зменшення суми 9528грн. бюджетного відшкодування ПДВ та застосування штрафної (фінансової) санкції у сумі 4764грн.
Позивач, як у позовній заяві (а.с.2-8), так і представник позивача у додатковому нормативному обґрунтуванні позовних вимог (а.с.142) та у додатковому нормативному обґрунтуванні позовних вимог (а.с.218-219) та у судових засіданнях по розгляду даної справи, в обгрунтування позовних вимог, зокрема посилаються на те, що:
- податковим органом неправомірно зменшено податковий кредит позивача у звітному податковому періоді –червень 2005р. на суму 81991грн. за податковою накладною №00302 від 30.06.2005р. (а.с.38), оформленою відповідно до вимог п.7.2 ст.7 Закону України „Про податок на додану вартість”, оскільки вона (податкова накладна) отримана від контрагента ТОВ „ПРО Медіа” належним чином зареєстрованого у період її видачі, як платник податку в податковому органі та якому присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість та у позивача датою виникнення права на податковий кредит за такою податковою накладною відповідно п.п.7.5.1 п.7.5 ст.7 вищезазначеного Закону є дата отримання такої податкової накладної, у відповідному звітному податковому періоді;
- контрагентом ТОВ „ПРО Медіа” дана податкова накладна видана на виконання укладеного між позивачем та ТОВ „ПРО Медіа” договору від 04.04.2005р. №01/06/05 про організацію рекламної компанії (а.с.96-98), прийняття якої замовником (позивачем) від контрагента (виконавця) підтверджено актом приймання-передачі виконаних робіт від 30.06.2005р. (а.с.37), зауважень до якого з боку замовника (позивача) не було, а отже виконавцем належним чином здійснено організацію рекламної компанії для замовника (позивача), а позивач не є відповідальним за її проведення та така (організація рекламної компанії) не суперечить принципам його господарської діяльності.
За таких обставин, вважають, що нарахована сума податкового кредиту за даною податковою накладною, у зв”язку з придбанням послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку та право на нарахування податкового кредиту, зокрема виникає незалежно від того, чи такі послуги почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Крім того, зазначають, що не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми податку нарахованого у зв”язку з придбанням послуг, які не підтверджені податковими накладними, що прямо передбачено п.п.7.4.5 п.7.4 ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість”.
За таких обставин, вважають, що є неправомірним визначення ТОВ „ЦБМ” "Карпати" податкового зобов”язання по ПДВ у сумі 65187грн. за рахунок неправомірного зменшення податковим органом податкового кредиту товариства за червень 2005р. у сумі 81991грн. та відповідно застосування суми 32593,50грн. штрафних (фінансових) санкцій від суми 65187грн. визначеного податкового зобов”язання по ПДВ за спірними податковими повідомленнями-рішеннями в даній частині позовних вимог.
Також за вищенаведених обставин, вважають, що є неправомірним зменшення ТОВ „ЦБМ” "Карпати" податковим органом бюджетного відшкодування по ПДВ у сумі 16804грн. за звітний податковий період –серпень місяць 2005р., оскільки, на їх думку, є правомірним визначення від”ємного значення по ПДВ у сумі 16804грн. у звітному періоді –липень 2005р. та у зв”язку з відсутністю у звітному податковому періоді –серпень 2007р. наявних податкових зобов”язань по ПДВ перед бюджетом, оскільки, на їх думку, підлягають бюджетному відшкодуванню суми від”ємного значення звітного податкового періоду, який передував звітному податковому періоду, у якому заявлено платником податків до бюджетного відшкодування відповідну суму (в даному випадку –суму 16804грн.).
Також зазначають ту обставину, що податковим органом за результатами розгляду скарги платника податку (ТОВ „ЦБМ” "Карпати"), було частково зменшено суму бюджетного відшкодування з 16804грн. за спірним первинним податковим повідомленням-рішенням по цій позиції та було прийнято нове податкове повідомлення-рішення про зменшення суми 9528грн. бюджетного відшкодування ПДВ та застосування штрафної (фінансової) санкції у сумі 4764грн., яка також вважається безпідставно виключеною з бюджетного відшкодування та відповідно на цій підставі є неправомірним застосування штрафної (фінансової) санкції.
Відповідач, як у запереченні проти позову (а.с.64-67), так і його представники у судових засіданнях по розгляду даної справи заперечують проти позову повністю, зокрема посилаються на те, що позивач не мав права включати до податкового кредиту суму 81991грн. за податковою накладною №00302 від 30.06.2005р., оскільки за отриманими від видавництв та радіо- і телекомпаній, які були включені у Медіа-план по організації рекламної кампанії, відповідей на запити ДПА у Закарпатській області, вбачалося, що реклама будь-якого характеру такими видавництвами та радіо- і телекомпаніями у спріному періоді, як для ТОВ „ПРО Медіа” в інтересах ТОВ „ЦБМ” "Карпати" не надавалась та не укладались договори з ТОВ „ПРО Медіа” будь-якого характеру щодо рекламної кампанії.
За таких обставин, вважають, що фактичної передачі послуг з організації рекламної кампанії ТОВ „ПРО Медіа” за актом приймання-передачі виконаних робіт від 30.06.2005р. на користь ТОВ „ЦБМ” "Карпати" не відбулося, а тому вважають, що отримання вищезазначеної податкової накладної не пов”язано з господарською діяльністю позивача (ТОВ „ЦБМ” "Карпати").
Також зазначають ту обставину, що за інформацією отриманою від ДПІ у Голосіївському районі м. Києва від 24.04.2007р. №3328/8/25-008, під час розгляду скарги платника податків (ТОВ „ЦБМ” "Карпати"), було з”ясовано те, що Господарським судом м. Києва було ліквідовано ТОВ „ПРО Медіа”, як юридичну особу, в зв”язку з банкрутством та на виконання вимог ухвали даного суду в реєстраційній картці Єдиного державного реєстру було проведено 18.06.2006р. припинення юридичної особи та також зазначено про те, що ТОВ „ПРО Медіа” було подано до ДПІ у Голосіївському районі м. Києва 25.07.2006р. заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ, у зв”язку з ліквідацією за рішенням суду та було здано свідоцтво платника ПДВ №37078749 від 23.03.2004р. та яке було анульовано вищезазначеною ДПІ 25.07.2006р.
За вищенаведених обставин вважають, що є правомірним визначення ТОВ „ЦБМ” "Карпати" податкового зобов”язання по ПДВ у сумі 65187грн. за рахунок правомірного зменшення перевіркою податкового кредиту товариства за червень 2005р. у сумі 81991грн. та відповідно є правомірним застосування суми 32593,50грн. штрафних (фінансових) санкцій від суми 65187грн. визначеного податкового зобов”язання по ПДВ за спірними податковими повідомленнями-рішеннями по цій позиції.
Оскільки позивачем (ТОВ „ЦБМ” "Карпати") дана сума була неправомірно включена до податкового кредиту по ПДВ у даному звітному податковому періоді, то вона неправомірно приймала участь у визначенні від”ємного значення по ПДВ у слідуючому звітному податковому періоді та оскільки фактично була відшкодована сума 9528грн., є правомірним зменшення бюджетного відшкодування по ПДВ на вищевказану суму та відповідно є правомірним застосування штрафної (фінансової) санкції у сумі 4764грн. за спірними податковими повідомленнями-рішеннями по цій позиції, оскільки сума 7276грн. вже була предметом зменшення бюджетного відшкодування за раніше прийнятим придатковим повідомленням-рішенням від 06.09.2005р. за результатами розгляду матеріалів акту перевірки від 06.09.2005р.
Представником Прокуратури Закарпатської області було заявлено усно про вступ у справу, разом з тим, у дане судове засідання по розгляду справи представник прокуратури не з”явився, тому дану справу розглянуто судом без участі представника прокуратури.
Судовий розгляд справи розпочато 20.06.2007р. та здійснювалась повна технічна фіксація судового процесу у даній справі за клопотанням представника відповідача від 20.06.2007р. (а.с.132).
Розгляд справи відкладався (ухвала суду від 03.07.2007р. у даній справі, а.с.137-138).
Провадження у даній справі зупинялось на підставі клопотання представника позивача від 11.07.2007р. (а.с.141) на підставі ухвали суду від 11.07.2007р. у даній справі (а.с.148-149).
Провадження у справі поновлялось на підставі ухвали суду від 21.09.2007р. у даній справі (а.с.172-173).
Провадження у даній справі зупинялось на підставі клопотання представника відповідача від 14.12.2007р. (а.с.213) на підставі ухвали суду від 14.12.2007р. у даній справі з призначенням судового розгляду по даній справі 20.02.2008р. (а.с.215-216).
У судовому засіданні оголошувалась перерва відповідно до вимог ст.150 КАС України.
У судовому засіданні 20.02.2008р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови відповідно до вимог п.3 ст. 160 КАС України.
Вивчивши матеріали справи, суд встановив, що:
В акті від 05.10.2006р. №51/23-90/30545817 „Про результати позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства ТОВ "Центр будівельних матеріалів "Карпати"" (код:30545817) за період з 01.01.2005року по 31.12.2005р. (а.с.11-24, далі –акт перевірки) зазначено податковим органом про те, що ТОВ "Центр будівельних матеріалів "Карпати"" порушено вимоги п.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України „Про податок на додану вартість”, зокрема що полягало у тому, що на підставі отриманих відповідей з періодичних видань, які повинні були здійснювати рекламну кампанію для ТОВ "ЦБМ „Карпати"", як субпідрядники, не підтверджена загальна вартість робіт по проведенню рекламної кампанії згідно Медіа-плану до додатку №3 від 02.06.2005р. Договору №01/06/05 від 04.04.2005р.на загальну суму 409955,27грн. (ПДВ 81991грн.) та відповідно послуги ТОВ „ПРО Медіа” по організації рекламної кампанії не могли використовуватись в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку, перевіркою зменшено податковий кредит за червень 2005р. у сумі 81991грн. Зазначено про те, що ТОВ "ЦБМ „Карпати"" зайво включено до складу податкового кредиту за червень 2005р. суму ПДВ у розмірі 81991грн. по послугам з організації рекламної кампанії, що не використовувалися в господарській діяльності підприємства, в результаті чого перевіркою зменшено від”ємне значення ПДВ за червень 2005р. в сумі 16804грн. та донараховано ПДВ за червень 2005р. у сумі 65187грн.
За результатами розгляду матеріалів вищезазначеного акту перевірки, ДПІ у Рахівському районі було прийнято податкові повідомлення-рішення від 19.10.2006р. №0000962351/0/1080/30545817/8439 про визначення ТОВ „ЦБМ” "Карпати" податкового зобов”язання по ПДВ у загальній сумі 97780,50грн. (в тому числі сума 65187грн. –основного платежу та сума 32593,50грн. по застосованим штрафним (фінансовим) санкціям по ньому) та №0000972351/0/1081/30545817/84 про зменшення ТОВ „ЦБМ” "Карпати" суми 16804грн. бюджетного відшкодування ПДВ.
Не погоджуючись із висновками органу державної податкової служби, наведеними в акті перевірки, ТОВ "Центр будівельних матеріалів "Карпати"" вищенаведені податкові повідомлення –рішення було оскаржено в апеляційному порядку до первинного органу ДПС, яким оскаржувані податкові повідомлення –рішення було залишено без змін та скаргу без задоволення, за результатами чого ДПІ у Рахівському районі було прийнято податкові повідомлення –рішення від 08.12.2006р. №0000962351/1/1213/30545817/10938 про визначення податкового зобов”язання по ПДВ у загальній сумі 97780,50грн. (в тому числі сума 65187грн. –основного платежу та сума 32593,50грн. по застосованим штрафним (фінансовим) санкціям по ньому) та №0000972351/1/1212/30545817/10939 про зменшення суми 16804грн. бюджетного відшкодування ПДВ, із зазначенням у них нових граничних строків сплати податкових зобов”язань по ПДВ (а.с.39-40).
Не погоджуючись із вищезазначеним висновком податкового органу, ТОВ "Центр будівельних матеріалів "Карпати"" вищенаведені податкові повідомлення –рішення від 19.10.2006р. №0000962351/0/1080/30545817/8439 та №0000972351/0/1081/30545817/84 та від 08.12.2006р. №0000962351/1/1213/30545817/10938 та №0000972351/1/1212/30545817/10939 було скаржено до вищого (обласного) органу ДПС –ДПА у Закарпатській області, яким оскаржувані податкові повідомлення –рішення від 19.10.2006р. №0000962351/0/1080/30545817/8439 та від 08.12.2006р. №0000962351/1/1213/30545817/10938 було залишено без змін та скаргу в даній частині без задоволення, а оскаржувані податкові повідомлення –рішення від 19.10.2006р. №0000972351/0/1081/30545817/84 та від 08.12.2006р. №0000972351/1/1212/30545817/10939 частково скасовано в частині 7276грн. зменшення заявленої суми бюджетного відшкодування по ПДВ за липень 2005р. (а.с.43-49) та зобов”язано ДПІ у Рахівському районі прийняти нові податкові повідомлення –рішення, які було ДПІ у Рахівському районі прийнято нове податкове овідомлення –рішення від 15.02.2007р. №0000972351/2 про зменшення ТОВ "ЦБМ „Карпати"" уми 9528грн. бюджетного відшкодування ПДВ та застосування штрафної (фінансової) санкції у сумі 4764грн.
Не погоджуючись із вищезазначеним висновком податкового органу, ТОВ "Центр будівельних матеріалів "Карпати"" вищенаведені податкові повідомлення –рішення було скаржено до вищого (центрального) органу ДПС –ДПА України, яким вищенаведені оскаржувані податкові повідомлення –рішення було залишено без змін та скаргу без задоволення та було зобов”язано ДПІ у Рахівському районі прийняти податкові повідомлення –рішення із зазначенням у них нових строків сплати, як визначеного податкового зобов”язання по ПДВ у загальній сумі 97780,50грн. (в тому числі сума 65187грн. –основного платежу та сума 32593,50грн. по застосованим штрафним (фінансовим) санкціям по ньому), так і зменшеної суми 9528грн. бюджетного відшкодування ПДВ та застосованої штрафної (фінансової) санкції у сумі 4764грн. (які було прийнято 27.04.2007р. №0000962351/3 та №0000972351/3), які також є предметом оскарження по даній справі.
Проаналізувавши подані по адміністративній справі доказові матеріали щодо спірного питання та аналізуючи доводи та заперечення сторін, суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову частково, виходячи з наступного:
Відповідно до вимог п.п.6.4.1 п.6.4 ст.6 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, зокрема податкове повідомлення вважається відкликаним, якщо
контролюючий орган скасовує або змінює раніше прийняте рішення про нарахування суми податкового зобов'язання (пені і штрафних санкцій) або податкового боргу внаслідок їх адміністративного оскарження (п.п.”б”).
Враховуючи ту обставину, що, як було зазначено вище, ДПА у Закарпатській області рішенням від 15.02.2007р. №277/10/25-055 про результати розгляду скарги (а.с.43-49) оскаржувані податкові повідомлення –рішення від 19.10.2006р. №0000972351/0/1081/30545817/84 та від 08.12.2006р. №0000972351/1/1212/30545817/10939 частково скасовано в частині 7276грн. зменшення заявленої суми бюджетного відшкодування по ПДВ за липень 2005р. та оскільки на цій підставі ДПІ у Рахівському районі було прийнято нові податкові повідомлення –рішення від 15.02.2007р. №0000972351/2 про зменшення суми 9528грн. бюджетного відшкодування ПДВ та застосування штрафної (фінансової) санкції у сумі 4764грн., то відповідно до вимог п.п.6.4.1 п.6.4 ст.6 даного Закону, податкові повідомлення –рішення від 19.10.2006р. №0000972351/0/1081/30545817/84 про зменшення суми 16804грн. бюджетного відшкодування ПДВ та від 08.12.2006р. №0000972351/1/1212/30545817/10939 про зменшення суми 16804грн. бюджетного відшкодування ПДВ, є відкликаними.
За таких обставин, підлягає закриттю провадження у справі в частині позовних вимог про скасування податкових повідомлень-рішень ДПІ у Рахівському районі від 19.10.2006р. №0000972351/0/1081/30545817/84 та від 08.12.2006р. №0000972351/1/1212/30545817/10939 про зменшення ТОВ „ЦБМ” "Карпати" суми бюджетного відшкодування 16804грн. по ПДВ.
В іншій частині позов підлягає до задоволення частково, виходячи з наступного:
Згідно з пунктом 1.7 статті 1 Закону України "Про податок на додану вартість" податковим кредитом є сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.
Підпунктом 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" визначено, що податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, сплачених (нарахованих) платником податку у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат виробництва (обігу) та основних фондів чи нематеріальних активів, що підлягають амортизації.
Згідно з підпунктом 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" не дозволяється включення до податкового кредиту будь-яких витрат по сплаті податку, що не підтверджені податковими накладними.
Отже, для виникнення у позивача податкового кредиту з ПДВ, достатньою та єдиною необхідною підставою є податкова накладна.
Перелік реквізитів податкової накладної, обов'язкових для її заповнення, встановлено п.п.7.2.1 п.7.2 ст.7 цього Закону, яким передбачено, що надана платником податку покупцю податкова накладна повинна містити зазначені окремими рядками: порядковий номер податкової накладної; назву юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість;податковий номер платника податку (продавця та покупця); місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість; опис (номенклатуру) товарів (робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об'єм); повну назву отримувача; ціну продажу без врахування податку і ставку податку та відповідну суму податку у цифровому значенні; загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку. Даний перелік реквізитів податкової накладної, обов'язкових для її заповнення є вичерпним.
Відповідно до п. п. 7.2.3 п. 7.2 Закону України „Про податок на додану вартість” податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надається покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг).
Підпунктом 7.2.4 п.7.2 ст.7 Закону України „Про податок на додану вартість” передбачено, що право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону.
Отже, Закон України "Про податок на додану вартість" на дату здійснення позивачем операцій з прийняття від контрагента ТОВ „ПРО Медіа” послуг по організації рекламної кампанії на виконання укладеного між позивачем та ТОВ „ПРО Медіа” договору від 04.04.2005р. №01/06/05 на підставі акта приймання-передачі виконаних робіт від 30.06.2005р. (а.с.37) надавав право включати до податкового кредиту тільки ті суми, які нараховано за податковою накладною, виписаною особою зареєстрованою, як платник податку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону та яка містить всі необхідні реквізити, передбачені п.п.7.2.1 п.7.2 ст.7 цього Закону.
Укладений договір між позивачем та ТОВ „ПРО Медіа” від 04.04.2005р. №01/06/05 (а.с.96-98) про організацію рекламної компанії відповідно до вимог ст. 204 Цивільного кодексу України є правомірним, оскільки відповідачем (податковим органом –ДПІ у Рахівському районі) не подано доказів про те, що він (договір) визнаний судом недійсним, а відповідно отримання ТОВ „ЦБМ” "Карпати" податкової накладної №00302 від 30.06.2005р. (а.с.38) від ТОВ „ПРО Медіа” на його (Договору) виконання є правомірним та предмет даного Договору, був пов”язаний з господарською діяльністю ТОВ „ЦБМ” "Карпати", оскільки така діяльність, як отримання послуг з організації рекламної кампанії не суперечить статутним документам ТОВ „ЦБМ” "Карпати", а зворотнього відповідачем не доведено.
Отже, виключення відповідачем з податкового кредиту ТОВ „ЦБМ” "Карпати" суми 81991грн. за податковою накладною №00302 від 30.06.2005р. тільки на тій підставі, що отриманими відповідями з періодичних видань, які повинні були здійснювати рекламну кампанію для ТОВ "ЦБМ „Карпати"" (а.с.107-131), які також є ідентичними тим, що знаходяться у матеріалах кримінальної справи №9704906, яку в п”яти томах було надано слідчим СВ ДПМ ДПА у Закарпатській області головуючому судді для ознайомлення, про що зазначено судом в ухвалі від 14.12.2007р. у даній справі (а.с.215-216), як субпідрядники, не підтверджена загальна вартість робіт по проведенню рекламної кампанії згідно Медіа-плану до додатку №3 від 02.06.2005р. Договору №01/06/05 від 04.04.2005р.на загальну суму 409955,27грн. (ПДВ 81991грн.), не може вважатися правомірним без підтвердження податковим органом інших вищезазначених обставин.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що позивачем - ТОВ „ЦБМ” "Карпати" за належним чином отриманою податковою накладною №00302 від 30.06.2005р. було правомірно включено до податкового кредиту у червні 2005р. загальну суму ПДВ 86307,05грн. (в тому числі і сума ПДВ 81991грн.), а відповідно, з огляду на вищенаведені обставини, є невірним висновок податкового органу, зазначений в акті перевірки від 05.10.2006р. №51/23-90/30545817 про те, що ТОВ „ЦБМ” "Карпати" було порушено вимоги п.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України „Про податок на додану вартість” щодо зайвого включення до складу податкового кредиту за червень 2005р. суму ПДВ у розмірі 81991грн. по послугам з організації рекламної кампанії, що не використовувалися в господарській діяльності підприємства та відповідно є неправомірним донарахування перевіркою ПДВ за червень 2005р. у сумі 65187грн.
З огляду на викладене, позовні вимоги позивача в даній частині позову є такими, що відповідають фактичним обставинам, матеріалам справи та нормами чинного законодавства, а заперечення відповідача, в даній частині позовних вимог спростовуються фактичними обставинами та нормами чинного законодавства, а тому спірні податкові повідомлення-рішення ДПІ у Рахівському районі від 19.10.2006р. №0000962351/0/1080/30545817/8439, від 08.12.2006р. №0000962351/1/1213/30545817/10938, від 15.02.2007р. №0000962351/2 та від 27.04.2007р. №0000962351/3 про визначення ТОВ „ЦБМ” "Карпати" податкового зобов”язання по ПДВ у загальній сумі 97780,50грн. (в тому числі сумі 65187грн. – основного платежу та сумі 32593,50грн. - застосованій штрафній (фінансовій) санкції по ньому), підлягають до скасування в повному обсязі.
Відповідно до п.1.8 ст.1 Закону України „Про податок на додану вартість” від 03.04.1997 р. №168/97-ВР із наступними змінами та доповненнями (далі-Закон №168/97-ВР) бюджетне відшкодування - сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом.
Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню) та строки проведення розрахунків регулюються п.п.7.7 ст. 7 вказаного Закону.
Згідно з п.п.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону №168/97-ВР сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду. При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду. При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
Якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то у відповідності до п. „а” п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону №168/97-ВР, бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередньому податковому періоді постачальникам таких товарів (послуг).
З аналізу вказаної норми Закону вбачається, що законодавець визначає, що бюджетному відшкодуванню підлягають лише ті суми ПДВ із визначених сум від”ємного значення, які фактично були сплачені в попередньому податковому періоді отримувачем товарів (послуг) постачальникам таких товарів (послуг).
Як вбачається з матеріалів справи та визнано, як позивачем, так і не заперечено відповідачем те, що загальна сума 520тис. грн. за податковою накладною №00302 від 30.06.2005р. (в тому числі сума 86307,05грн. ПДВ), є несплаченою ТОВ „ЦБМ” "Карпати", як ТОВ „ПРО Медіа”, так і ТОВ „КІП -Нафта” за Договором №1 та №2 від 24.05.2006р. про відступлення права вимоги (цесії) (а.с.153-156), а отже із заявленої суми бюджетного відшкодування по ПДВ за звітний податковий період - липень 2005р., вважається така сума несплаченою у попередньому звітному податковому періоді - червень 2005р., яка визначена, як від”ємне значення між сумою податкових зобов”язань та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду та з урахуванням тієї обставини, що сума 9 528грн. була фактично відшкодована з бюджету ТОВ „ЦБМ” "Карпати" , то відповідно є правомірним зменшення ТОВ „ЦБМ” "Карпати" суми 9528грн. бюджетного відшкодування ПДВ та відповідно застосування штрафної (фінансової) санкції у сумі 4764грн. за спірними податковими повідомленнями –рішеннями ДПІ у Рахівському районі від 15.02.2007р. №0000972351/2 та від 27.04.2007р. №0000972351/3, а тому в даній частині позовних вимог, слід відмовити.
З огляду на викладене, керуючись ст. ст. 2, 7-12, 23, 26, 41, 51, 70, 71, 86, 111, 121, 122, 150, 156, 159-163, 254, 255 та п.6 Прикінцевих і перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Закрити провадження у справі в частині позовних вимог про скасування податкових повідомлень-рішень ДПІ у Рахівському районі від 19.10.2006р. №0000972351/0/1081/30545817/84 та від 08.12.2006р. №0000972351/1/1212/30545817/10939 про зменшення ТОВ „ЦБМ” "Карпати" суми бюджетного відшкодування 16804грн. по ПДВ.
2. Позов задоволити частково.
Скасувати в повному обсязі податкові повідомлення-рішення ДПІ у Рахівському районі від 19.10.2006р. №0000962351/0/1080/30545817/8439, від 08.12.2006р. №0000962351/1/1213/30545817/10938, від 15.02.2007р. №0000962351/2 та від 27.04.2007р. №0000962351/3 про визначення ТОВ „ЦБМ” "Карпати" податкового зобов”язання по ПДВ у загальній сумі 97780,50грн. (в тому числі сумі 65187грн. – основного платежу та сумі 32593,50грн. - застосованій штрафній (фінансовій) санкції по ньому).
3. В іншій частині позову відмовити.
4. Постанова суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст.254 КАС України.
5. Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду у відповідності до вимог ст.186 КАС України протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі, шляхом подання заяви про намір апеляційного оскарження або шляхом подання безпосередньо апеляційної скарги.
Суддя В.І. Карпинець
Постанову суду виготовлено в повному обсязі та підписано 29.02.2008р.
Суд | Господарський суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2008 |
Оприлюднено | 12.03.2008 |
Номер документу | 1418502 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні