Постанова
від 10.03.2011 по справі 2а-543/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" березня 2011 р. Справа № 2 a-543/11/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський о кружний адміністративний су д у складі:

Судді Главача І.А.

за участю секрета ря судового засідання Зариць ка Н.М.

за участю представни ків сторін:

від прокуратури: Фе дунишин Х.М.,

від позивача: Настю к О.В., Данилюк О.Я.,

від відповідача: не з 'явилися,

розглянувши у відкри тому судовому засіданні в пр иміщенні суду адміністратив ну справу

за позовом: заступн ика прокурора м. Івано-Франкі вська в інтересах держави в о собі Міністерства палива та енергетики України Державно го підприємства "Національна енергетична компанія "Укрен ерго" в особі ВП "Держенергона гляд у Західному регіоні" ДП Н ЕК "Укренерго"

до відповідача: комунального підприємства "Міськсвітло"

про стягнення штрафу в сумі 5950,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

09.02.2011 року заступник проку рора м. Івано-Франківська в ін тересах держави в особі Міні стерства палива та енергетик и України, Державного підпри ємства "Національна енергети чна компанія "Укренерго" в осо бі ВП "Держенергонагляд у Зах ідному регіоні" ДП НЕК "Укрене рго" звернувся до суду з адмін істративною справою до комун ального підприємства «Міськ світло»про стягнення штрафу в сумі 5950,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані ти, що в період з 06.12.2010 року по 07.12.20 10 року була проведена перевір ка у відповідача. Перевіркою було встановлено факт ухиле ння від виконання Припису Де ржавної інспекції з енергети чного нагляду в Івано-Франкі вській області № 30-08/10 від 19.07.10 рок у, про що був складений Акт пер евірки № 03/30-011/0059 від 07.12.10 року. 10.12.10 р оку винесено Постанову №20 про накладення штрафу за поруше ння законодавства про електр оенергетику в розмірі 5950,00 грн. за ухилення від виконання Пр ипису № 30-08/10 від 19.07.10 року.

Прокурор та представники п озивача позовні вимоги підтр имали з підстав наведених у п озовній заяві.

Відповідач в судові засіда ння повторно не з' явився, хо ча належним чином повідомляв ся про дату, час та місце судов ого засідання, про що свідчат ь рекомендовані поштові пові домлення про вручення. Про пр ичини неявки суд не повідоми в.

Вислухавши прокурора, пред ставників позивача, дослідив ши наявні та подані докази, су д прийшов до висновку про те, щ о позовні вимоги підлягають до задоволення з наступних м отивів.

Судом встановлено, що 19.07.2010 ро ку в межах повноважень, перед бачених ст.4 Закону України „П ро основні засади державного нагляду (контролю) у сфері гос подарської діяльності”, ст.9 З акону України „Про електроен ергетику”, на підставі акту № 28-08/10 від 19.07.2010 року Державною інсп екцією з енергетичного нагля ду за режимами споживання ел ектричної і теплової енергії в Івано-Франківській област і директору КП „Міськсвітло” внесено припис №30-08/10 від 19.07.2010 ро ку, згідно якого зобов' язан о вжити певні заходи щодо усу нення виявлених порушень чин ного законодавства про елект роенергетику.

07.12.2010 року Державною інспекці єю з енергетичного нагляду з а режимами споживання електр ичної і теплової енергії в Ів ано-Франківській області зд ійснено перевірку та встанов лено невиконання відповідач ем вимог припису №30-08/10 від 19.07.2010 р оку згідно погоджених термін ів, про що складено акт №03/30-011/0059 в ід 07.12.2010 року.

10.12.2010 року, враховуючи допуще нні порушення, начальником Д ержавної інспекції з енергет ичного нагляду за режимами с поживання електричної і тепл ової енергії в Івано-Франків ській області винесено поста нову №20 за порушення передбач ені ст.27 Закону України „Про е лектроенергетику” та наклад ено штраф у розмірі триста п' ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на суму 5950 грн. Штраф в добровіл ьному порядку відповідач не сплатив.

Закон України “Про основні засади державного нагляду (к онтролю) у сфері господарськ ої діяльності” визначає прав ові та організаційні засади, основні принципи і порядок з дійснення державного нагляд у (контролю) у сфері господарс ької діяльності, повноваженн я органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповід альність суб'єктів господарю вання під час здійснення дер жавного нагляду (контролю).

Згідно пункту 9 статті 4 Зако ну України “Про основні заса ди державного нагляду (контр олю) у сфері господарської ді яльності” невиконання припи сів, розпоряджень та інших ро зпорядчих документів органу державного нагляду (контрол ю) тягне за собою застосуванн я штрафних санкцій до суб'єкт а господарювання згідно із з аконом.

Відповідно до пунктів 4, 5 ста тті 8 Закону України “Про осно вні засади державного нагляд у (контролю) у сфері господарс ької діяльності” орган держа вного нагляду (контролю) в меж ах повноважень, передбачених законом, під час здійснення д ержавного нагляду (контролю) має право надавати (надсилат и) суб'єктам господарювання о бов'язкові для виконання при писи про усунення порушень і недоліків та накладати штра фні санкції та вживати заход и, передбачені законом.

Закон України “Про електро енергетику” визначає правов і, економічні та організацій ні засади діяльності в елект роенергетиці і регулює відно сини, пов'язані з виробництво м, передачею, постачанням і ви користанням енергії, забезпе ченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та зах истом прав споживачів і прац івників галузі.

Відповідно до статті 5 Закон у України “Про електроенерге тику” державна політика в ел ектроенергетиці базується н а принципах створення умов б езпечної експлуатації об'єкт ів електроенергетики, додерж ання єдиних державних норм, п равил і стандартів усіма суб 'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, пос тачанням і використанням ене ргії, забезпечення відповіда льності енергопостачальник ів та споживачів.

Згідно частини 1 статті 9 вка заного Закону Державний нагл яд в електроенергетиці здійс нюють Державна інспекція з е ксплуатації електричних ста нцій і мереж та Державна інсп екція з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної та теплової енергії у порядку, встановленому Каб інетом Міністрів України, та інші органи, визначені закон одавством України.

Відповідно до частини 5 стат ті 9 Закону України “Про елект роенергетику” державні інсп ектори з енергетичного нагля ду за режимами споживання ел ектричної та теплової енергі ї мають право давати спожива чам та суб'єктам електроенер гетики обов'язкові для викон ання приписи про усунення по рушень нормативно-правових а ктів; давати споживачам та су б'єктам електроенергетики пр иписи про приведення засобів обліку, контролю та регулюва ння споживання електричної і теплової енергії у відповід ність з нормами, правилами і с тандартами в електроенергет иці; застосовувати в установ леному законодавством Украї ни порядку санкції до суб'єкт ів господарської діяльності за порушення нормативно-пра вових актів та складати прот околи про адміністративні пр авопорушення.

Відповідно до абзацу 2 части ни 3 статті 27 Закону України “П ро електроенергетику” суб'єк ти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроене ргетиці за ухилення від вико нання або несвоєчасне викона ння рішень чи приписів Націо нальної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлу атації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за ре жимами споживання електричн ої та теплової енергії та пор ушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян.

Постанова Кабінету Мініст рів України від 21.07.1999 року за №1312 “Про затвердження Положення про порядок накладення на су б'єктів господарювання штраф ів за порушення законодавств а в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання”(д алі - Положення) визначає по рядок накладення Національн ою комісією регулювання елек троенергетики, державними ін спекторами з експлуатації ел ектричних станцій і мереж, де ржавними інспекторами з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії на суб'єкті в господарювання незалежно в ід форм власності штрафів за порушення законодавства в г алузі електроенергетики та с фері теплопостачання.

Відповідно до абзацу 2 пункт у 2 Положення, штрафи за поруше ння законодавства в галузі е лектроенергетики та сфері те плопостачання накладаються на суб'єктів господарювання за ухилення від виконання аб о несвоєчасне виконання ріше нь, приписів, розпоряджень, ін ших розпорядчих документів Н аціональної комісії регулюв ання електроенергетики, Держ авної інспекції з експлуатац ії електричних станцій і мер еж, Державної інспекції з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної та теплової енергії та порушен ня умов ліцензій.

Згідно пункту 5 Положення ст арші державні інспектори з е нергетичного нагляду за режи мами споживання електричної та теплової енергії мають пр аво накладати на суб'єктів го сподарювання штрафи за право порушення, передбачені в абз аці другому пункту 2 цього Пол оження, - у розмірі до п'ятисот неоподатковуваних мінімумі в доходів громадян.

Відповідно пункту 7 Положен ня Рішення про накладення шт рафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта госп одарювання, складеного посад овими особами Національної к омісії регулювання електрое нергетики, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господар ювання, складеного посадовим и особами Державної інспекці ї з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенер гонагляду.

Згідно пункту 8 Положення рі шення про накладення штрафу оформляється постановою Нац іональної комісії регулюван ня електроенергетики, Держав ної інспекції з експлуатації електричних станцій та мере ж і постановою (розпорядженн ям) Держенергонагляду.

У пункті 10 Положення зазнач ено, що суб'єкт господарюванн я сплачує штраф за порушення законодавства в галузі елек троенергетики протягом 30 дні в з дня прийняття постанови (р озпорядження) про його накла дення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стяг ується в судовому порядку.

Таким чином, позивач реаліз овуючи свої владні повноваже ння у сфері державного енерг етичного нагляду та контролю правомірно, у відповідності до пункту 5 Положення та статт і 27 Закону України “Про електр оенергетику” застосував до в ідповідача штраф, за порушен ня законодавства про електро енергетику в розмірі 5950,00 грн.

Суд вважає за необхідне заз начити, що позивач, як суб' єк т владних повноважень, наділ ений правом звернутися до ад міністративного суду, з позо вними вимогами про стягнення сум накладених штрафів за по рушення законодавства про ел ектроенергетику, у відповідн ості до пункту 10 Положення та статті 27 Закону України “Про е лектроенергетику”.

За таких обставин, суд прихо дить до висновку, що позовні в имоги про стягнення в дохід д ержавного бюджету з Комуналь ного підприємства "Міськсвіт ло" штрафу в сумі 5950,00 грн. за пос тановою про накладення штраф у за порушення законодавства про електроенергетику за №20 в ід 10.12.2010 року є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до з адоволення.

На підставі ст. 124 Кон ституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністра тивного судочинства України , суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити п овністю.

Стягнути з Комунальн ого підприємства "Міськсвітл о" (ідент. код 31789170, вул. Гірника, 9, м . Калуш, Івано-Франківська обл асть) в дохід державного бюдж ету заборгованість в сумі 5950 (п 'ять тисяч дев'ятсот п'ятдесят ) грн. 00 коп.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбаченому частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.

Постанова набирає за конної сили в порядку та стро ки встановлені статтею 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.

Суддя: /підпис/ Главач І.А.

Постанова складен а в повному обсязі 15.03.2011 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.03.2011
Оприлюднено21.03.2011
Номер документу14229021
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-543/11/0970

Постанова від 10.03.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Постанова від 10.03.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 10.02.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Постанова від 10.03.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні