Постанова
від 10.03.2011 по справі 2а-543/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" березня 2011 р. Справа № 2a-543/11/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Главача І.А.

за участю секретаря судового засідання Зарицька Н.М.

за участю представників сторін:

від прокуратури: ОСОБА_1,

від позивача: ОСОБА_2, ОСОБА_3,

від відповідача: не з'явилися,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: заступника прокурора м. Івано-Франківська в інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики України Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі ВП "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго"

до відповідача: комунального підприємства "Міськсвітло"

про стягнення штрафу в сумі 5950,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

09.02.2011 року заступник прокурора м. Івано-Франківська в інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики України, Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі ВП "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго" звернувся до суду з адміністративною справою до комунального підприємства «Міськсвітло»про стягнення штрафу в сумі 5950,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані ти, що в період з 06.12.2010 року по 07.12.2010 року була проведена перевірка у відповідача. Перевіркою було встановлено факт ухилення від виконання Припису Державної інспекції з енергетичного нагляду в Івано-Франківській області № 30-08/10 від 19.07.10 року, про що був складений Акт перевірки № 03/30-011/0059 від 07.12.10 року. 10.12.10 року винесено Постанову №20 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 5950,00 грн. за ухилення від виконання Припису № 30-08/10 від 19.07.10 року.

Прокурор та представники позивача позовні вимоги підтримали з підстав наведених у позовній заяві.

Відповідач в судові засідання повторно не з'явився, хоча належним чином повідомлявся про дату, час та місце судового засідання, про що свідчать рекомендовані поштові повідомлення про вручення. Про причини неявки суд не повідомив.

Вислухавши прокурора, представників позивача, дослідивши наявні та подані докази, суд прийшов до висновку про те, що позовні вимоги підлягають до задоволення з наступних мотивів.

Судом встановлено, що 19.07.2010 року в межах повноважень, передбачених ст.4 Закону України „Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльностіВ» , ст.9 Закону України „Про електроенергетикуВ» , на підставі акту №28-08/10 від 19.07.2010 року Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Івано-Франківській області директору КП „МіськсвітлоВ» внесено припис №30-08/10 від 19.07.2010 року, згідно якого зобов'язано вжити певні заходи щодо усунення виявлених порушень чинного законодавства про електроенергетику.

07.12.2010 року Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Івано-Франківській області здійснено перевірку та встановлено невиконання відповідачем вимог припису №30-08/10 від 19.07.2010 року згідно погоджених термінів, про що складено акт №03/30-011/0059 від 07.12.2010 року.

10.12.2010 року, враховуючи допущенні порушення, начальником Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Івано-Франківській області винесено постанову №20 за порушення передбачені ст.27 Закону України „Про електроенергетикуВ» та накладено штраф у розмірі триста п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на суму 5950 грн. Штраф в добровільному порядку відповідач не сплатив.

Закон України В«Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльностіВ» визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Згідно пункту 9 статті 4 Закону України В«Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльностіВ» невиконання приписів, розпоряджень та інших розпорядчих документів органу державного нагляду (контролю) тягне за собою застосування штрафних санкцій до суб'єкта господарювання згідно із законом.

Відповідно до пунктів 4, 5 статті 8 Закону України В«Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльностіВ» орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право надавати (надсилати) суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків та накладати штрафні санкції та вживати заходи, передбачені законом.

Закон України В«Про електроенергетикуВ» визначає правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці і регулює відносини, пов'язані з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі.

Відповідно до статті 5 Закону України В«Про електроенергетикуВ» державна політика в електроенергетиці базується на принципах створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, додержання єдиних державних норм, правил і стандартів усіма суб'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.

Згідно частини 1 статті 9 вказаного Закону Державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України.

Відповідно до частини 5 статті 9 Закону України В«Про електроенергетикуВ» державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.

Відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 27 Закону України В«Про електроенергетикуВ» суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій -штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Постанова Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року за №1312 В«Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачанняВ» (далі -Положення) визначає порядок накладення Національною комісією регулювання електроенергетики, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання.

Відповідно до абзацу 2 пункту 2 Положення, штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб'єктів господарювання за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.

Згідно пункту 5 Положення старші державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право накладати на суб'єктів господарювання штрафи за правопорушення, передбачені в абзаці другому пункту 2 цього Положення, - у розмірі до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно пункту 7 Положення Рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Національної комісії регулювання електроенергетики, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду.

Згідно пункту 8 Положення рішення про накладення штрафу оформляється постановою Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.

У пункті 10 Положення зазначено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Таким чином, позивач реалізовуючи свої владні повноваження у сфері державного енергетичного нагляду та контролю правомірно, у відповідності до пункту 5 Положення та статті 27 Закону України В«Про електроенергетикуВ» застосував до відповідача штраф, за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 5950,00 грн.

Суд вважає за необхідне зазначити, що позивач, як суб'єкт владних повноважень, наділений правом звернутися до адміністративного суду, з позовними вимогами про стягнення сум накладених штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, у відповідності до пункту 10 Положення та статті 27 Закону України В«Про електроенергетикуВ» .

За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення в дохід державного бюджету з Комунального підприємства "Міськсвітло" штрафу в сумі 5950,00 грн. за постановою про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику за №20 від 10.12.2010 року є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Комунального підприємства "Міськсвітло" (ідент. код 31789170, вул. Гірника, 9, м. Калуш, Івано-Франківська область) в дохід державного бюджету заборгованість в сумі 5950 (п'ять тисяч дев'ятсот п'ятдесят) грн. 00 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: /підпис/ ОСОБА_4

Постанова складена в повному обсязі 15.03.2011 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.03.2011
Оприлюднено20.08.2015
Номер документу48393103
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-543/11/0970

Постанова від 10.03.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Постанова від 10.03.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 10.02.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Постанова від 10.03.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні