Постанова
від 03.08.2010 по справі 2а-1649/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

2а-1649/10/2670

  ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА01025,  м. Київ,  вул. Десятинна,  4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 03 серпня 2010 року                     Справа № 2а-1649/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

судді:                                  Пісоцької О.В.,

за участю секретаря

судового засідання        Кузьменкової С.П.,

розглянувши в приміщенні суду у місті Києві у відкритому судовому засіданні справу

за позовною заявою  Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів

доприватного підприємства «Кафе Пронто»

простягнення адміністративно-господарських (штрафних) санкцій,  

ВСТАНОВИВ:

Київське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі –Фонд, позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до приватного підприємства «Кафе Пронто»(далі –ПП «Кафе Пронто», відповідач), в якій просило стягнути з ПП «Кафе Пронто»адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів за 2008 рік, у розмірі 2100грн. 00коп. та пені у розмірі 23грн. 52коп.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги просив задовольнити, обґрунтовуючи їх порушенням відповідачем положень чинного законодавства в частині працевлаштування інвалідів шляхом нестворення робочих місць у кількості одного робочого місця, що відповідає нормативу робочих місць для інвалідів, визначеного статтею 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».

Відповідач письмового заперечення проти позову не надав, явку своїх представників в судове засідання не забезпечив, тоді як про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

У зв'язку з неприбуттям представників відповідача та ненаданням витребуваних доказів розгляд справи відкладався, повістки направлялися відповідачу за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Відповідно до змісту частини другої статті 17, частини першої статті 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців»з урахуванням вимог частини восьмої статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України така адреса вважається достовірною, а повістка, направлена за нею, врученою юридичній особі.

Відповідно до статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України справа вирішується на підставі наявних в ній доказів.

Згідно з частиною третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України 09 листопада 2010 року о 16год. 30хв. у відкритому судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови про задоволення позовних вимог.

Перевіривши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд дійшов наступних висновків.

Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»від 21 березня 1991 року №875-XII (далі –Закон №875-ХІІ) визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами.

Відповідно до статті 20 вказаного Закону підприємства (об'єднання), установи і організації, в тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ і організацій, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 25 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда, і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Згідно з наданим звітом про зайнятість і працевлаштування інвалідів за           2008 рік №1/513 від 05 лютого 2009 року, середньорічна заробітна плата штатного працівника ПП «Кафе Пронто»становить 7625грн. 00коп. Отже, сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 3812грн. 50коп. (7625грн. х1/2).

Відповідачем було частково сплачено штрафні санкції (платіжне доручення №46 від 13 квітня 2009 року) в розмірі 1712грн. 50коп. Таким чином, ПП «Кафе Пронто»має сплатити 2100грн. 00коп. (3812грн. 50коп. –1712грн. 50коп.) штрафних санкцій.

Відповідно до частини другої статті 20 Закону №875-ХІІ порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за кожний календарний день прострочення.

Відповідно до пункту 3.4. Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від         15 травня 2007 року №233, нарахування пені як роботодавцем, так і органом контролю здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій по день сплати включно (тобто з              16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу). Таким чином, позивачем була нарахована пеня за період з 16 квітня 2009 року по 13 травня 2009 року у розмірі 23грн. 52коп. (розрахунок наявний в матеріалах справи).

Оскільки відповідачем не було створено одного робочого місця для інваліда, і, відповідно, не було його працевлаштовано, то згідно зі статтею 20 Закону №875-ХІІ у нього утворилась заборгованість у розмірі 2123грн. 52коп. (2100грн. - борг по сплаті адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу по створенню робочих місць для працевлаштування інвалідів та 23грн. 52коп. - пеня за порушення строків сплати зазначеної суми адміністративно-господарських санкцій).

Відповідачем не надано доказів того, що на ПП «Кафе Пронто»у 2008 році створювалося робоче місце для інваліда, не надано документів, які б свідчили про звернення останнього до Фонду соціального захисту інвалідів або подачі оголошення про наявність такого місця для інваліда, або інших дій, які б вказували про намір працевлаштувати інваліда.

Відсутність наміру працевлаштувати інваліда підтверджується також довідкою Київського міського центру зайнятості від 14 липня 2010 року №03-6995, зі змісту якої вбачається, що протягом 2008 року ПП «Кафе Пронто»звіти за формою №3-ПН до Солом'янського районного центру зайнятості не подавало.

Відповідно до пункту 1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2002 року №1434, Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці та соціальної політики і підпорядковується йому. Основним завданням Фонду, відповідно до пункту 3 цього Положення є, зокрема, контроль за виконанням роботодавцями нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого Законом. Фонд також відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за сплатою роботодавцями адміністративно-господарських санкцій і пені (підпункт 3 пункту 4 зазначеного Положення).

Фонд та його відділення є органами державної влади, які у правовідносинах з роботодавцем, зокрема, у зв'язку із здійсненням контролю за перерахуванням штрафних санкцій, передбачених статтею 20 Закону №875-ХІІ, реалізують владні управлінські функції, а право відділень Фонду на звернення до суду у відповідних відносинах визначено в законодавчому порядку (частина 9 статті 20 Закону №875-ХІІ).

Крім того, судом враховується, що відповідно до пункту 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року №70 роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення Фонду) за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців на рахунки, відкриті в органах Державного казначейства, до                    15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Пункт 3 вказаного Порядку визначає, що у разі коли роботодавець не одержує прибутку, сума адміністративно-господарських санкцій сплачується за рахунок інших джерел відповідно до законодавства.

Частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується, зокрема, принципом законності.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог про стягнення з ПП «Кафе Пронто»адміністративно-господарських санкцій та пені, передбачених Законом №875-ХІІ.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача –суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно з частиною 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 7, 9, 69-72, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України Окружний адміністративний суд міста Києва

ПОСТАНОВИВ:

Позов Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів задовольнити.

Стягнути з приватного підприємства «Кафе Пронто»(01601 м. Київ,                 вул. Героїв Севастополя, 33, код за ЄДРПОУ 25392254) шляхом перерахування до доходної частини Державного бюджету України (р/р 31219230700001, ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019, код за ЄДРПОУ 24262621, код призначення платежу 50070000;01) адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів за 2008 рік, у розмірі 2100грн. (дві тисячі сто гривень) та пені у розмірі 23грн. 52коп. (двадцять три гривні 52коп.).

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                                                О.В. Пісоцька

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.08.2010
Оприлюднено22.03.2011
Номер документу14287495
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1649/10/2670

Ухвала від 09.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Ухвала від 10.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Ухвала від 09.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Постанова від 03.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні