Рішення
від 10.03.2011 по справі 6/1607
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

* 10002, м. Житомир, майдан П утятинський, 3/65, '481-620

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "10" березня 2011 р. Справа № 6/1607

Господарський суд Житом ирської області у складі:

Головуючого судді

судді Тер лецької-Байдюк Н.Я.

судді

за участю представників ст орін

від позивача Романов С .В. - довіреність від 04.01.2011р. за в их.№12/2;

від відповідача не з'яви вся;

в порядку ст.30 ГПК України: Легенчук С.Л. - держінспекто р з охорони навколишнього

природного середов ища Житомирської області.

Розглянув справу за позово м Державної екологічної інсп екції в Житомирській області (м. Житомир)

до Дочірнього підприєм ства "Народицький лісгосп АП К" (смт. Народичі Житомирської області)

про стягнення 201 817, 92 грн.

Позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відп овідача 201817,92 грн. шкоди, заподія ної лісу.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і з підстав, викладених у позо вній заяві. Вимоги грунтують ся на результатах перевірки, викладені в акті перевірки в ід 17.09.2010р. відповідно до норм Лі сового кодексу України, Зако ну України "Про охорону навко лишнього природного середов ища", додатку 1 до постанови Ка бінету Міністрів України №665 в ід 23.07.08. "Про затвердження такс д ля обчислення розміру шкоди, заподіяної лісу".

Держінспектор з охорони на вколишнього природного сере довища Житомирської області Легенчук С.Л., який виклик ався судом в порядку ст.30 ГПК У країни, пояснив, що внаслідок незаконної рубки дерев за ме жами границь відведених діля нок та незазначених в матері алах відводу відповідачем за вдано шкоду лісу на загальну суму 201817грн.

Відповідач в судове засіда ння не з'явився, відзиву на поз овну заяву не надав, причини н еявки суду не повідомив, хоча про час та місце розгляду спр ави повідомлений вчасно та н алежним чином, про що свідчит ь повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідно до ст.75 ГПК Украї ни якщо відзив на позовну зая ву і витребувані господарськ им судом документи не подано , справу може бути розглянуто за наявними в ній матеріалам и.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача та державн ого інспектора з охорони нав колишнього природного серед овища Житомирської області, дослідивши матеріали справи , господарський суд

ВСТАНОВИВ:

На підставі ст.ст.16, 19 Конст итуції України, ст.20 Закону Ук раїни "Про охорону навколишн ього природного середовища", державними інспекторами з о хорони навколишнього природ ного середовища Житомирсько ї області 17.09.2010р. проведено план ову перевірку дотримання вим ог природоохоронного законо давства Дочірнім підприємст вом "Народицький лісгосп АПК ", про що складено відповідний акт.

У ході перевірки встановле но наступне:

- в кварталі 78 вид.27.1 пл. 4,6 га суц ільна санітарна рубка 2009 року Базарського лісництва виявл ено, що за межами встановлени х границь ділянки (без дозвіл ьних документів) незаконно з рубано 5 дерев породи сосна зв ичайна, а також під час провед ення лісосічних робіт незако нно зрубано 3 дерева породи бе реза повисла, які не зазначен і в матеріалах відводу;

- в кварталі 13 вид.26, 29 пл. 4.2 га су цільна санітарна рубка 2009 рок у Радчанського лісництва вия влено, що за межами встановле них границь ділянки (без дозв ільних документів) незаконно зрубано 30 дерев породи сосна звичайна та 2 дерева породи бе реза повисла;

- в кварталі 13 вид.17, 18, 26 пл. 3,4 га с уцільна санітарна рубка 2009 ро ку Радчанського лісництва в иявлено, що за межами встанов лених границь ділянки (без до звільних документів) незакон но зрубано 6 дерев породи сосн а звичайна;

- в кварталі 14 вид.8, 9 пл. 1,4 га суц ільна санітарна рубка 2009 року Радчанського лісництва вияв лено, що границі візирних лін ій не відповідають матеріала м бусольної зйомки, не виміче ні та не клеймовані, внаслідо к чого незаконно зрізано дер ев породи сосна звичайна в кі лькості 53 шт., 7 дерев породи оси ка та одне дерево породи бере за повисла;

- в кварталі 48 вид.7 пл.2,3 га суці льна санітарна рубка 2009 року Р адчанського лісництва виявл ено незаконно зрубаних 3 дере ва породи береза повисла, які не зазначені в матеріалах ві дводу;

- в кварталі 49 вид. 11 пл. 0,6 га суц ільна санітарна рубка 2010 року Радчанського лісництва, вия влено незаконно зрубані 17 дер ев породи вільха чорна та 2 дер ева породи береза повисла, як і не зазначені в матеріалах в ідводу.

Кількість незаконно зруба них дерев підтверджується по льовими переліковими відомо стями пнів, складеними держі нспекторами за участю головн ого лісничого ДП "Народицьки й лісгосп АПК".

Розмір шкоди, заподіяної ві дповідачем, становить в зага льній сумі 201817,92грн, що підтверд жується розрахунками розмір у шкоди, заподіяної лісовому господарству внаслідок неза конної порубки дерев за межа ми встановлених границь діля нки та незазначених в матері алах відводу, що здійснена на підставі додатку 1 до постано ви Кабінету Міністрів Україн и №665 від 23.07.08. "Про затвердження т акс для обчислення розміру ш коди, заподіяної лісу" (а.с.16-21).

30.09.2010р. Державною екологічною інспекцією в Житомирській о бласті на адресу Дочірнього підприємства "Народицький лі сгосп АПК" надіслано претенз ію за вих.№196-31/6 (а.с.22-23), яку останн є отримало 13.10.2010р., про що свідчи ть повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.24 ), та в якій позивач запропонув ав відповідачу в місячний те рмін відшкодувати шкоду, зап одіяну лісовому господарств у незаконною рубкою в сумі 201817, 92грн., яка залишена без відпов іді та задоволення.

Оскільки ДП "Народицький лі сгосп АПК" шкода не сплачена, Д ержавна екологічна інспекці я в Житомирській області на п ідставі статей 20, 68 Закону Укра їни "Про охорону навколишньо го природного середовища" зв ернулась до суду з позовом пр о відшкодування відповідаче м шкоди в розмірі 201817,92грн.

Дослідивши в сукупності вс і обставини та матеріали спр ави, господарський суд прихо дить до висновку про задовол ення позову з огляду на насту пне.

Частиною 1 статті 13 Конститу ції України передбачено, що з емля, її надра, атмосферне пов ітря, водні та інші природні р есурси, які знаходяться в меж ах території України, природ ні ресурси її континентально го шельфу, виключної (морсько ї) економічної зони є об'єктам и права власності Українсько го народу. Від імені Українсь кого народу права власника з дійснюють органи державної в лади та органи місцевого сам оврядування в межах, визначе них цією Конституцією.

Згідно з ч.1 ст.4 Закону Україн и "Про охорону навколишнього природного середовища" прир одні ресурси України є власн істю народу України, який має право на володіння, використ ання та розпорядження природ ними багатствами республіки .

Забезпечення екологічної безпеки і підтримання еколог ічної рівноваги на території України, подолання наслідкі в Чорнобильської катастрофи - катастрофи планетарного ма сштабу, збереження генофонду Українського народу є обов'я зком держави (ст.16 Конституції України).

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов'я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України (ст.19 Ко нституції України).

Відповідно до ч.3 ст.16 Закону України "Про охорону навколи шнього природного середовищ а" спеціально уповноваженими державними органами управлі ння в галузі охорони навколи шнього природного середовищ а і використання природних р есурсів у республіці є спеці ально уповноважений централ ьний орган виконавчої влади з питань екології та природн их ресурсів, його органи на мі сцях та інші державні органи , до компетенції яких законод авством України та Автономно ї Республіки Крим віднесено здійснення зазначених функц ій.

Пунктом б) частини 1 статті 20 Закону України "Про охорону н авколишнього природного сер едовища" визначено, що до комп етенції спеціально уповнова женого центрального органу в иконавчої влади з питань еко логії та природних ресурсів і його органів на місцях нале жить, зокрема, державний конт роль за використанням і охор оною земель, надр, поверхневи х і підземних вод, атмосферно го повітря, лісів та іншої рос линності, тваринного світу, м орського середовища та приро дних ресурсів територіальни х вод, континентального шель фу і виключної (морської) екон омічної зони республіки, дот риманням заходів біологічно ї і генетичної безпеки щодо б іологічних об'єктів навколиш нього природного середовища при створенні, дослідженні т а практичному використанні г енетично модифікованих орга нізмів у відкритій системі, а також за додержанням норм ек ологічної безпеки.

Частиною 2 пункту 9 постанов и Пленуму Верховного суду Ук раїни № 17 від 10.12.2004р. передбачено , що зокрема, визнається незак онною порубка дерев і чагарн иків, вчинена: без відповідно го дозволу; за дозволом, видан им із порушенням чинного зак онодавства; до початку чи піс ля закінчення установлених у дозволі строків; не на призна чених ділянках чи понад уста новлену кількість; не тих пор ід дерев, які визначені в дозв олі; порід, вирубку яких забор онено.

Як передбачено ч.1 ст.105 Лісов ого кодексу України порушенн я лісового законодавства тяг не за собою дисциплінарну, ад міністративну, цивільно-прав ову або кримінальну відповід альність відповідно до закон у.

Частиною 1 статті 224 ГК Україн и також визначено, що учасник господарських відносин, яки й порушив господарське зобов 'язання або установлені вимо ги щодо здійснення господарс ької діяльності, повинен від шкодувати завдані цим збитки суб'єкту, права або законні ін тереси якого порушено.

До складу збитків, що підляг ають відшкодуванню особою, я ка допустила господарське пр авопорушення, включаються, з окрема, вартість втраченого, пошкодженого або знищеного майна, визначена відповідно до вимог законодавства (ч.1 ст. 225 ГК України).

Згідно ч.4 ст.68 Закону України "Про охорону навколишнього п риродного середовища" підпри ємства, установи, організаці ї та громадяни України, а тако ж іноземні юридичні та фізич ні особи та особи без громадя нства зобов'язані відшкодову вати шкоду, завдану внаслідо к порушення вимог законодавс тва про охорону навколишньог о природного середовища, в по рядку та розмірах, встановле них законодавством України.

Шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього приро дного середовища, підлягає к омпенсації, як правило, в повн ому обсязі без застосування норм зниження розміру стягне ння та незалежно від збору за забруднення навколишнього п риродного середовища та погі ршення якості природних ресу рсів (ч.1 ст.69 Закону України "Пр о охорону навколишнього прир одного середовища").

Статтею 107 Лісового кодексу України встановлено, що підп риємства, установи, організа ції і громадяни зобов'язані в ідшкодувати шкоду, заподіяну ними лісу внаслідок порушен ня лісового законодавства, у розмірах і порядку, визначен их законодавством України.

Відповідно до ст.33 ГПК Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається як на підставу с воїх вимог та заперечень.

Відповідач позов щодо підс тав та предмету не оспорив, до казів відшкодування державі шкоди, заподіяної лісу, не над ав.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги щодо стягнен ня з відповідача на користь д ержави до спеціальних фондів органів місцевого самовряду вання шкоди, заподіяної лісу , в розмірі 201817,92грн. обґрунтован і, заявлені у відповідності д о вимог чинного законодавств а, підтверджуються матеріала ми справи, та підлягають задо воленню.

Судові витрати по сплаті де ржавного мита та на інформац ійно-технічне забезпечення с удового процесу покладаютьс я на відповідача.

Керуючись ст.ст.33, 34, 43, 44, 49, 75, 82-85 ГП К України, господарський суд ,

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Дочірнього під приємства "Народицький лісго сп АПК" (11406, Житомирська област ь, смт.Народичі, вул.Леніна, 301, к од 35334175)

- на користь держави в особі Державної екологічної інспе кції в Житомирській області (10014, м. Житомир, вул. Черняхівськ ого, 12а, код 34973282) - 201817,92грн. шкоди, за подіяної лісу.

3. Зарахувати 201817,92грн. шкоди, з аподіяної лісу, до спеціальн их фондів Державного бюджету , а саме:

- 80259,37 грн. до спеціального фон ду Державного бюджету Замісь кої сільської ради Народицьк ого району на р/р 33112331700373, МФО 811039, ко д призначення 24062100, код ЄДРПОУ 22 062705, УДК у Народицькому районі, банк одержувача ГУДКУ у Жито мирській області;

- 16242,35 грн. до спеціального фон ду Державного бюджету Закуси лiвської сільської ради Наро дицького району на р/р 33111331700374, МФ О 811039, код призначення 24062100, код ЄД РПОУ 22062705, УДК у Народицькому ра йоні, банк одержувача ГУДКУ у Житомирській області;

- 3326,56 грн. до спеціального фон ду Державного бюджету Межилі вської сільської ради Народи цького району на р/р 33119331700376, МФО 81 1039, код призначення 24062100, код ЄДРП ОУ 22062705, УДК у Народицькому райо ні, банк одержувача ГУДКУ у Жи томирській області;

- 101989,64 грн. до спеціального фон ду Державного бюджету Радчан ської сільської ради Народиц ького району на р/р 33116331700379, МФО 811039 , код призначення 24062100, код ЄДРПО У 22062705, УДК у Народицькому район і, банк одержувача ГУДКУ у Жит омирській області.

4. Стягнути з Дочірнього під приємства "Народицький лісго сп АПК" (11406, Житомирська област ь, смт.Народичі, вул.Леніна, 301, к од 35334175)

- у доход державного бюджету України на р/р 31118095700002 УДК в м. Жит омирі, код ЗКПО 22062319, банк отриму вача - ГУДКУ у Житомирській об ласті, код доходу 22090200 - 2018,18грн. де ржавного мита;

- у доход державного бюджету України на р/р 31217264700002 УДК у м. Жит омирі, код ЄДРПОУ 22062319, банк отри мувача - ГУДКУ у Житомирській області, код класифікації до ходу 22050003 - 236,00грн. витрат на інфор маційно-технічне забезпечен ня судового процесу.

Рішення господарського су ду набирає законної сили піс ля закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апе ляційну скаргу не було подан о. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не с касовано, набирає законної с или після розгляду справи ап еляційним господарським суд ом.

Апеляційна скарга подаєть ся на рішення місцевого госп одарського суду протягом дес яти днів з дня його оголошенн я. У разі якщо в судовому засід анні було оголошено лише вст упну та резолютивну частину рішення, зазначений строк об числюється з дня підписання рішення, оформленого відпові дно до статті 84 Господарськог о процесуального кодексу Укр аїни.

Суддя Терлецька-Байдюк Н.Я.

Повне рішення складен о 14 березня 2011 року.

Віддрукувати:

1 - в справу

2 - позивачу

3 - відповідачу (рек.з повідом л.про вруч.)

Дата ухвалення рішення10.03.2011
Оприлюднено29.03.2011
Номер документу14288742
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/1607

Ухвала від 16.07.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Терлецька-Байдюк Н.Я.

Ухвала від 10.09.2012

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Терлецька-Байдюк Н.Я.

Рішення від 10.03.2011

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Терлецька-Байдюк Н.Я.

Ухвала від 13.12.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Терлецька-Байдюк Н.Я.

Ухвала від 16.11.2006

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Терлецька-Байдюк Н.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні