Ухвала
від 10.03.2011 по справі 13/400-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

13/400-10

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

  

10.03.11р.

Справа № 13/400-10

За позовом  Дочірнього підприємства Дніпропетровської облспоживспілки - Госпрозрахунковий ринок „Центральний” м. Орджонікідзе, м. Орджонікідзе Дніпропетровської області   

до  Виконавчого комітету Орджонікідзевської міської ради Дніпропетровської області,

м. Орджонікідзе Дніпропетровської області 

про визнання недійсним рішення

Суддя  Первушин Ю.Ю.

Представники:

  від позивача:  Власенко Т.В.-представник, довіреність від 04.01.2011р. №05/03;

від відповідача: Акуленко  Є.О.-представник, довіреність від  27.01.2011р .№12/25-183;   

СУТЬ СПОРУ:

Дочірнє підприємство Дніпропетровської облспоживспілки –Госпрозрахунковий ринок "Центральний" м. Орджонікідзе звернувся до господарського суду Дніпропетровської області з позовом та просить суд визнати недійсним рішення виконкому Орджонікідзевської міської ради Дніпропетровської області №234/2 від 22.05.2008 р. "Про затвердження матеріалів засідання Комісії для визначення розмірів збитків, заподіяних власнику землі –територіальній громаді м. Орджонікідзе від 21.05.2008 р.

Позовні вимоги мотивовані тим, що 22 травня 2008 року рішенням виконкому Орджонікідзевської міської ради №234/2 затверджено матеріали засідання комісії для визначення розміру збитків, заподіяних власнику землі –територіальній громаді м. Орджонікідзе від 21.05.2008 року, згідно з якими за період з 01.01.2007 р. по 01.05.2008 р. встановлено розмір збитків за фактичне використання позивачем земельної ділянки площею 17 027,0 кв.м. за адресою: вул. Чехова, 2, м. Орджонікідзе в сумі 273 312,90 грн. Позивач посилається на те, що вказане рішення виконавчого комітету міської ради винесене з численними порушеннями вимог Законів України "Про місцеве самоврядування" та "Про землеустрій", Земельного кодексу України, Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1993 року №284 в зв'язку з чим, позивач вбачає підстави для визнання вищевказаного рішення недійним та скасуванню.

Як на підставу заявлених позовних вимог позивач посилається на ст. 42, п. 10 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування", ст. 26 Закону України "Про землеустрій", ст. 13 Закону України "Про оцінку земель"

Відповідач, відповідно до письмового клопотання від 03.02.2011 р. зазначає, що вважає позовну заяву не обґрунтованою, яка не підлягає задоволенню, а справа припиненню.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд вважає, що провадження у справі підлягає припиненню з огляду на наступне.

Згідно з протоколом засідання комісії для визначення розміру збитків, заподіяних власнику землі –територіальній громаді м. Орджонікідзе від 21 травня 2008 року, вирішено:

- встановити Дочірньому підприємству Дніпропетровської облспоживспілки –Госпрозрахунковий ринок "Центральний" м. Орджонікідзе визначення розміру збитків за фактичне використання земельної ділянки площею 17 027,0 кв.м., яка використовується для організації роботи ринку по вул. Чехова, 2 за період з 01.01.2007 р. по 01.05.2008 р.;

- затвердити Акт з розрахунком визначення розміру збитків, заподіяних власнику землі – територіальній громаді м. Орджонікідзе, вчинених тимчасовим зайняттям і використанням земельної ділянки площею 17 027,0 кв.м. по вул. Чехова, 2 Дочірнім підприємством Дніпропетровської облспоживспілки –Госпрозрахунковий ринок "Центральний" м. Орджонікідзе, згідно додатку № 1 та 2.

Відповідно п. 1 Акту визначення розмірів збитків, заподіяних власнику землі - територіальній громаді м. Орджонікідзе від 21 травня 2008 року вирішено встановити землекористувачу –Дочірньому підприємству Дніпропетровської облспоживспілки –Госпрозрахунковий ринок "Центральний" м. Орджонікідзе розмір збитків за фактичне використання земельної ділянки площею 17 027,0 кв.м., розташованої за адресою: м. Орджонікідзе, вул. Чехова, 2, яка використовується для організації роботи ринку за період з 01.01.2007 р. по 01.05.2008 р. у сумі 273 312,90 грн.

Пунктом 2 вищевказаного акту встановлено, що збитки підлягають відшкодуванню власнику землі –територіальній громаді м. Орджонікідзе, згідно з ст. 152, 156, 157 Земельного кодексу України, Постанови Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1993 року за № 284 "Про порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та земле користувачам".

Рішенням виконавчого комітету Орджонікідзевської міської ради Дніпропетровської області №234/2 від 22 травня 2008 року:

-          затверджено матеріали засідання Комісії від 21.05.2008 р. по визначенню розміру збитків, заподіяних власнику землі –територіальній громаді м. Орджонікідзе, вчинених тимчасовим зайняттям і використанням Дочірнім підприємством Дніпропетровської облспоживспілки –Госпрозрахунковий ринок "Центральний" м. Орджонікідзе земельної ділянки площею 17 027,0 кв.м., яка використовується для організації ринку по вул. Чехова, 2;

-          затверджено акт з розрахунком визначення розміру збитків, заподіяних власнику землі –територіальній громаді м. Орджонікідзе, вчинених тимчасовим зайняттям і використанням Дочірнім підприємством Дніпропетровської облспоживспілки –Госпрозрахунковий ринок "Центральний" м. Орджонікідзе земельної ділянки площею 17 027,0 кв.м., яка використовується для організації ринку по вул. Чехова, 2.

Не погодившись з зазначеним рішенням позивач просить визнати недійсним рішення виконкому Орджонікідзевської міської ради Дніпропетровської області №234/2 від 22.05.2008 р. «Про затвердження матеріалів засідання Комісії для визначення розмірів збитків, заподіяних власнику землі –територіальній громаді м. Орджонікідзе від 21.05.2008 р.», проти чого заперечує відповідач, що і є причиною спору.

Разом з тим, суд зазначає, що в даному випадку предметом позову є захист прав, свобод і інтересів юридичної особи від порушення з боку органу місцевого самоврядування при прийнятті спірного рішення про затвердження матеріалів засідання Комісії для визначення розмірів збитків, заподіяних власнику землі –територіальній громаді м. Орджонікідзе.

Відповідно до пункту 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України, справа адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) – переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Суб'єкт владних повноважень, відповідно до пункту 7 частини 1 зазначеної статті, - це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, до компетенції адміністративних судів віднесено спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів або правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

У випадку, якщо суб'єкт (у тому числі орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа) у спірних правовідносинах не здійснює вказані владні управлінські функції щодо іншого суб'єкта, який є учасником спору, то він не має встановлених нормами Кодексу адміністративного судочинства України необхідних ознак суб'єкта владних повноважень, а спір не має встановлених нормами Кодексу адміністративного судочинства України ознак справи адміністративної юрисдикції і, відповідно, не повинен вирішуватися адміністративним судом.

Таким чином, ознакою суб'єкта владних повноважень, як сторони в адміністративному процесі, є здійснення цим суб'єктом владних управлінських функцій у правовідносинах, щодо яких виник спір.

З матеріалів справи вбачається, що спірні правовідносини виникли між сторонами у зв'язку з прийняттям органом місцевого самоврядування рішення про затвердження матеріалів засідання Комісії для визначення розмірів збитків, заподіяних Дочірнім підприємством Дніпропетровської облспоживспілки –Госпрозрахунковий ринок "Центральний" м. Орджонікідзе власнику землі –територіальній громаді м. Орджонікідзе.

Владні повноваження державних органів та органів місцевого самоврядування реалізуються у відносинах, пов'язаних з управлінням в галузі використання земель.

Системний аналіз частини першої статті 10, статей 16, 17, 18, 25, 26 та інших Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" свідчить, що органи місцевого самоврядування (сільські, селищні, міські ради) при вирішенні питань місцевого значення, віднесених Конституцією України та законами України до їхньої компетенції, є суб'єктами владних повноважень, які виконують владні управлінські функції, зокрема нормотворчу, координаційну, дозвільну, реєстраційну, розпорядчу. Як суб'єкти владних повноважень органи місцевого самоврядування вирішують в межах закону питання в галузі земельних відносин.

Зазначене відповідає ознакам суб'єкта владних повноважень, наведеним у пункті 7 частини 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України.

Публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, є справою адміністративної юрисдикції.

Як зазначено у статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України, правосуддя в адміністративних справах здійснюється адміністративними судами, юрисдикція яких поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 12 Господарського процесуального кодексу України господарським судам не підвідомчі, зокрема, спори, що виникають із публічно-правових відносин та віднесені до компетенції Конституційного Суду України та адміністративних судів.

Конституційний Суд України вважає, що вирішення земельних спорів фізичних та юридичних осіб з органом місцевого самоврядування як суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності належить до юрисдикції адміністративних судів, крім публічно-правових спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення (частина друга статті 4, пункт 1 частини першої, частина друга статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України) (рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням Вищого адміністративного суду України щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті 143 Конституції України, пункту 1 частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України (частина перша статті 17 із змінами, внесеними згідно із Законом N 1901-VI ( 1901-17 ) від 16.02.2010; в редакції Закону N 2453-VI ( 2453-17 ) від 07.07.2010р.)  від 01.04.2010 року №10-рп/2010 у справі №1-6/2010).

Згідно абзацу 3 ч. 1 резолютивної частини рішення Конституційного Суду України від 01.04.2010 року №10-рп/2010 у справі №1-6/2010 до публічно-правових спорів, на які поширюється юрисдикція адміністративних судів, належать і земельні спори фізичних і юридичних осіб з органом місцевого самоврядування як суб'єктом владних повноважень, пов'язані з оскарженням його рішень, дій чи бездіяльності.

З огляду на викладене, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб з органами місцевого самоврядування як суб'єктами владних повноважень щодо оскарження їх рішень, дій чи бездіяльності, які не віднесено Господарським процесуальним кодексом України до розгляду господарськими судами за правилами господарського судочинства.

Оскільки у справі, що розглядається, позов пред'явлений до суб'єкта владних повноважень –виконавчого комітету Орджонікідзевської міської ради Дніпропетровської області, підстави, для її вирішення у порядку, визначеному Господарським процесуальним кодексом України, відсутні.

Відповідна правова позиція наведена у Постанові Вищого господарського суду України по справі № 30/105-10 від 15 жовтня 2010 р.

Згідно п. 1. ч. 1. ст. 80 Господарського процесуального кодексу України господарський суд припиняє провадження у справі, якщо спір не підлягає вирішенню в господарських судах України.

За викладеного, провадження у справі підлягає припиненню.

Керуючись ст. 47, п. 1 ч. 1 ст. 80, ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, п. 3 ч. 1 ст. 8 Декрету Кабінету Міністрів України "Про державне мито", п. 13 Порядку оплати витрат з інформаційно-технічного забезпечення судових процесів, пов'язаних з розглядом цивільних та господарських справ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2005р. № 1258, з подальшими змінами, господарський суд, -

УХВАЛИВ:

Провадження у справі припинити.

Повернути Дочірньому підприємству Дніпропетровської облспоживспілки –Госпрозрахунковий ринок "Центральний" м. Орджонікідзе (53000, Дніпропетровська область, м. Орджонікідзе, вул. Чехова, 2, код ЄДРПОУ 30517049) з державного бюджету державне мито в сумі 85,00 грн. оплачене згідно квитанції від 29.11.2010р. та суму витрат з інформаційно-технічного забезпечення судового процесу у розмірі 236,00  грн., оплачену згідно квитанції від 29.11.2010р., які міститься в матеріалах справи, про що видати довідки.

Суддя

 Ю.Ю. Первушин

 

   

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення10.03.2011
Оприлюднено24.03.2011
Номер документу14309185
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —13/400-10

Постанова від 12.05.2011

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Бахмат Рауфа Муллахметовна

Ухвала від 10.03.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Первушин Юрій Юрійович

Ухвала від 24.02.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Первушин Юрій Юрійович

Ухвала від 14.02.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Первушин Юрій Юрійович

Ухвала від 31.12.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Первушин Юрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні