Постанова
від 02.03.2011 по справі 17/370-10
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

17/370-10

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02.03.2011 року                                    Справа №  17/370-10

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючий суддя   Пруднікова В.В.(доповідач)    

суддів: Чимбар Л.О., Чохи Л.В.

Секретар судового засідання: Савін В.Ю.

за участю представників сторін:

від позивача:  Русанова В.В., представник, довіреність №33  від 01.01.11;

від відповідача - 1:  Шатунов А.О., представник, довіреність №53-02-102  від 20.12.10;

від відповідача - 2:  Харитонова М.О., представник, довіреність №7082  від 24.12.10;

           розглянувши апеляційну скаргу Відкритого акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат", м. Кривий Ріг на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 18.01.2011р.  у справі №17/370-10

           за позовом  Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м.Дніпропетровськ 

           до  відповідача-1: Відкритого акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат", м. Кривий Ріг

   відповідача-2: Відкритого акціонерного товариства "Суха Балка",  м. Кривий Ріг 

           про стягнення 1 104 грн. 84 коп., -

 В С Т А Н О В И В :

Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 18.01.2011 року (суддя Суховаров А.В.) позов задоволено повністю. Стягнуто з Відкритого акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат", м. Кривий Ріг на користь Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ 1 104,84 грн. плати за користування вагонами, 102,00 грн.  держмита, 236,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу. В позовних вимогах до відповідача-2 –відмовлено.

          Відкрите акціонерне товариство "Криворізький залізорудний комбінат" оскаржує зазначене рішення суду як прийняте з порушенням норм матеріального права, просить  його  скасувати   та  прийняти   нове,   яким  відмовити  в  задоволені  позовних   вимог   ДП "Придніпровська залізниця" до ВАТ "Криворізький залізорудний комбінат".

          Державне підприємство "Придніпровська залізниця", Відкрите акціонерне товариство "Суха Балка" у  відзивах на апеляційну скаргу просять рішення господарського суду залишити без змін, апеляційну скаргу –без задоволення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, колегія суддів  підстав для задоволення апеляційної скарги не знаходить, виходячи з наступного.

Між  Державним підприємством „Придніпровська залізниця” (залізниця) та Відритим акціонерним товариством „Криворізький залізорудний комбінат”  (власник колії) укладено договір № ПР/М/-09-10401 НЮдч/361 від 21.04.2009 року про експлуатацію залізничної під'їздної колії Відритого акціонерного товариства „Криворізький залізорудний комбінат”, яка примикає до станції Рокувата Придніпровської залізниці.

На умовах цього договору експлуатується під'їзна колія, яка належить власнику, що примикає до станції Рокувата Придніпровської залізниці і, яка обслуговується власними локомотивами (п.1 договору).

          Відповідно до умов вищевказаного договору залізницею порожні і навантажені вагони передаються на під'їзну колію, як для ВАТ «Криворізький залізорудний комбінат»так і для його контрагентів, в тому числі ВАТ «Суха Балка»(п. 14 договору). Передача вагонів здійснюється на приймально-здавальних коліях станції Рокувата, подальший рух вагонів виконується локомотивом власника під'їзної колії - ВАТ «Криворізький залізорудний комбінат». При цьому, розподіл порожніх вагонів під навантаження руди між власником колії та його контрагентами згідно добового наряду виконує начальник зміни під'їзної колії за вказівкою Диспетчера УЗТ (п. 17.1 договору).

          Пунктом 2 Правил користування вагонами, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999р. № 113 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.03.1999р. за № 165/3458 встановлено, що за користування вагонами і контейнерами вантажовідправники, вантажоодержувачі, власники під'їзних колій, порти, організації, установи, фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності  вносять плату.

Пунктом 5 Правил користування вагонами встановлено, що плата за користування вагонами нараховується за кожний вагон після прийняття його залізницею від вантажовласника. У разі неповернення залізниці вантажовласником вагона протягом 15 діб після прийняття їх вантажовласником, плата за користування за ці 15 діб, а потім за кожні 5 діб стягується не очікуючи повернення вагона (контейнера).

Відповідно п. 12 договору № ПР/М/-09-10401 НЮдч/361  термін перебування вагонів на під'їзній колії складає 13 годин.

          Станцією Рокувата Придніпровської залізниці була складена відомість плати за користування вагонами ф. ГУ-46 № 06039039 від 08.03.2010р., яку відповідальний працівник ВАТ "Криворізький залізорудний комбінат"   підписав   із   запереченням:   “З   нарахованою   платою   за   користування вагонами не згодні, так як згідно зі ст. 62 Статуту залізниць України, пунктів 2.1, 2.3 (п 3.2 Додатку 1 до п. 2.3) Розділу 11 Правил розрахунків за перевезення вантажів, плату за користування вагонами, провізну плату, додаткові збори, штрафи і таке інше сплачує залізниці вантажовласник, вантажовідправник чи вантажоодержувач”.

          Плата за користування вагонами у сумі 1 104,84 грн. нарахована позивачем відповідно до вимог п.3, 8, 12 Правил користування вагонами, на підставі пам'яток про подавання вагонів №№ 361, 364 та пам'ятки про забирання вагонів №272, які підписані представниками залізниці та вантажовласника без заперечень.

          Відповідно до  ст.71 Статуту залізниць України взаємовідносини залізниці з підприємством, порядок і умови експлуатації залізничних під'їзних колій визначаються договором.

Згідно з п.п.2.1 Правил обслуговування залізничних під'їзних колій, договори про експлуатацію під'їзних колій укладаються між залізницею і власниками під'їзних колій у разі обслуговування під'їзної колії власним або орендованим локомотивом.

Згідно ст.73 Статуту залізниць України порядок обслуговування контрагентів підприємств, що мають у межах залізничної під'їзної колії іншого підприємства свої склади або залізничні колії, які до неї примикають, встановлюється договорами, що укладаються без участі залізниці, безпосередньо між контрагентами і підприємством, якому належить залізнична під'їзна колія. Відповідальність перед залізницею за користування вагонами контрагентом, збереження вантажів та вагонів несе підприємство, якому належить залізнична під'їзна колія.

Частиною 2 ст.73 Статуту передбачається укладення договору між залізницею і контрагентом тільки у разі обслуговування залізничної під'їзної колії локомотивом залізниці.

 Відповідно до ст. 119 Статуту залізниць України за користування вагонами і контейнерами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами, власниками під'їзних колій, портами вноситься плата.

 Виходячи з матеріалів справи та вимог діючого законодавства, суд першої інстанції правомірно задовольнив позовні вимоги, стягнувши плату за користування вагонами з  ВАТ "Криворізький залізорудний комбінат", який є власником  під'їзних колій.

 Аналогічну правову позицію викладено і в постановах Вищого господарського суду України у справах №39/357(П39/2538) від 21.07.2005р., №30/209-09 від  19.05.10р. зі спору між тими ж самими сторонами.

            За викладених обставин, рішення господарського суду Дніпропетровської області відповідає матеріалам справи та нормам діючого законодавства. Доводи викладені скаржником в апеляційній скарзі є необґрунтованими та такими, що не можуть служити підставою для зміни чи скасування оскаржуваного рішення суду.

             Керуючись ст.ст. 103-105 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд,  -

                                   

П О С Т А Н О В И В :

           Апеляційну скаргу  Відкритого акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат", м. Кривий Ріг залишити без задоволення.

           Рішення господарського суду Дніпропетровської області від 18.01.2011р.  у справі  №17/370-10 залишити без змін.

Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого господарського суду України.

          Головуючий                                                                               В.В. Прудніков

Судді                                                                                            Л.О. Чимбар

                                                                                                     Л.В. Чоха                                                                                          

                                                                                               

Повний текст постанови складено  09.03.2011р.

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення02.03.2011
Оприлюднено24.03.2011
Номер документу14310577
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —17/370-10

Постанова від 02.03.2011

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Прудніков Володимир Віталійович

Судовий наказ від 12.03.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

Рішення від 18.01.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

Ухвала від 14.12.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні