Постанова
від 04.03.2011 по справі 2а-27723/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 березня 2011 р. с права № 2а-27723/10/0570

Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 13-25 год.

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Чекмень ова Г.А.

при секретарі Токмаковій Є .А.

за участю:

представника позивача Крюкової О.М.,

представників відповідача Троні ц М.І., Мельниченко Є.Я.,

Жукова В.В., Свіст унової І.А.

представника третьої особ и УПСЗН

Амвросіївської ра йдержадміністрації Кудрявцева Д.А.

представника третьої особ и УПФ

в Амвросіївському р айоні Мясникова А.М.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Амвросіївськог о районного територіального центру соціального обслугов ування та надання соціальних послуг до Контрольно-ревізі йного управління в Донецькій області, треті особи: Управлі ння праці та соціального зах исту населення Амвросіївськ ої райдержадміністрації, Упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в Амвросіївському район і Донецької області, про визн ання протиправним та частков ого скасування листа-вимоги № 30-22/798 від 30.08.2010 року, -

ВСТАНОВИВ:

Амвросіївський районний т ериторіальний центр соціаль ного обслуговування та надан ня соціальних послуг звернув ся до суду з позовом до Контро льно-ревізійного відділу в А мвросіївському районі, третя особа: Управління праці та со ціального захисту населення Амвросіївської райдержадмі ністрації про визнання проти правним та часткового скасув ання листа-вимоги № 30-22/798 від 30.08.201 0 року.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що Кон трольно-ревізійним відділом в Амвросіївському районі бу ла проведена ревізія фінансо во-господарської діяльності Амвросіївського районного т ериторіального центру соціа льного обслуговування та над ання соціальних послуг за пе ріод з 01.01.2009 р. по 01.06.2010 р. В ході рев ізії встановлені факти невик ористання на поліпшення умов перебування підопічних част ки пенсій та неповернення не використаних залишків після відрахування пенсіонерів, н ецільового використання “су м за дорученнями” спеціально го фонду на придбання вугілл я, проведення витрат на утрим ання понаднормативних одини ць за відсутністю підстав. Із зазначеними висновками пози вач не погодився, просив част ково скасувати лист-вимогу № 30-22/798 від 30.08.2010 року.

Ухвалою суду від 12 січня 2011 р. Контрольно-ревізійний відді л в Амвросіївському районі, я кій не має прав юридичної осо би, замінений належним відпо відачем - Контрольно-ревізі йним управлінням в Донецькій області.

Ухвалою суду 21 січня 2011 р. до у часті у справі в якості треть ої особи, яка не заявляє самос тійних вимог щодо предмету с пору, на стороні позивача зал учене Управління Пенсійного фонду України в Амвросіївсь кому районі Донецької област і.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримала з аявлений позов з підстав, вик ладених в позовній заяві. Про сила заявлені позовні вимоги задовольнити.

Представники відповідача позовні вимоги не визнали, на дали суду письмові заперечен ня. Зазначили про те, що в ході ревізії Амвросіївського рай онного територіального цент ру соціального обслуговуван ня та надання соціальних пос луг проаналізовано забезпеч ення підопічних відділення т имчасового перебування у с. Б лагодатне медикаментами та д отримання норм харчування. В иявлено, що норми витрат на ме дикаменти регулярно не дотри муються, регулярно не дотрим увалися також добові норми х арчування. Ревізією було вст ановлено, що на спеціальному рахунку Амвросіївського рай онного територіального цент ру соціального обслуговуван ня та надання соціальних пос луг станом на день проведенн я ревізії рахувався залишок коштів в сумі 28818,38 грн. Зазначен і кошти надійшли на рахунок, я к різниця між сумою призначе ної особі пенсії що перебува ла в відділенні тимчасового перебування у с. Благодатне т а сумою пенсії, яка виплачуєт ься такій особі. Враховуючи, щ о підопічні були відраховані з установи з 10.06.2010 р., залишок не використаних коштів, отриман их як частка пенсій, підлягає поверненню 37 пенсіонерам.

Ревізією законності списа ння коштів з рахунків встано влено, що за рахунок коштів, як і надійшли як різниця між сум ою призначеної особі пенсії та сумою пенсії, яка виплачує ться такій особі за заявами б уло здійснено придбання вугі лля на загальну суму 3000,00 грн.

Шляхом порівняння кількос ті штатних одиниць, затвердж ених штатними розписами з ді ючими нормативами на введенн я таких одиниць, встановлено , що за відсутністю підстав (30 в ідвідувань на день) у ревізує мому періоді продовжує існув ати відділення соціально-поб утової реабілітації із штатн ою чисельністю 6,5 одиниць. Фак тично відвідування склали ві д 14 до 121 за тиждень. Внаслідок ц ього витрати на утримання по наднормових штатних одиниць (завідувача відділенням) скл али 16588,78 грн. За наведених обста вин вважають висновки ревізі ї та вимогу № 30-22/798 від 30.08.2010 року об ґрунтованими, просили у задо воленні позову відмовити.

Представник третьої особи Управління праці та соціаль ного захисту населення Амвро сіївської райдержадміністр ації вважав позовні вимоги о бґрунтованими, не вбачає пор ушень у діяльності Амвросіїв ського районного територіал ьного центру соціального обс луговування та надання соціа льних послуг.

Представник третьої особи Управління Пенсійного фонд у України в Амвросіївському районі Донецької області над ав письмові пояснення, зазна чив про те, що законодавством не передбачено повернення н евикористаних залишків пенс ій, тому позов в частині скасу вання вимоги відповідача про повернення невикористаних з алишків пенсій після відраху вання пенсіонерів вважає так им, що підлягає задоволенню.

Заслухавши представників сторін та третіх осіб, розгля нувши та перевіривши матеріа ли справи, суд встановив наст упне.

Позивач - Амвросіївський районний територіальний цен тр соціального обслуговуван ня та надання соціальних пос луг, ідентифікаційний код 32943675 , є юридичною особою, зареєстр ований Амвросіївською район ною державною адміністраціє ю 18.06.2004 р. згідно свідоцтву про р еєстрацію юридичної особи та довідки з ЄДРПОУ (а.с.30-31).

Згідно зі статтею 2 Закону У країни «Про державну контрол ьно-ревізійну службу в Украї ні» №2939-ХІІ від 26.01.1993р. із змінами та доповненнями (надалі Зако н №2939-ХІІ), головним завданням д ержавної контрольно-ревізій ної служби є здійснення держ авного фінансового контролю за використанням і збережен ням державних фінансових рес урсів, необоротних та інших а ктивів, правильністю визначе ння потреби в бюджетних кошт ах та взяття зобов'язань, ефек тивним використанням коштів і майна, станом і достовірніс тю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в мініс терствах та інших органах ви конавчої влади, в державних ф ондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економік и, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який пе ревіряється) кошти з бюджеті в усіх рівнів та державних фо ндів або використовують (вик ористовували у періоді, який перевіряється) державне чи к омунальне майно (далі - підкон трольні установи), виконання м місцевих бюджетів, розробл ення пропозицій щодо усуненн я виявлених недоліків і пору шень та запобігання їм у пода льшому.

Державний фінансовий конт роль реалізується державною контрольно-ревізійною служб ою через проведення державно го фінансового аудиту та інс пектування.

Інспектування здійснюєтьс я у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансов о-господарської діяльності п ідконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявл ення наявних фактів порушенн я законодавства, встановленн я винних у їх допущенні посад ових і матеріально відповіда льних осіб. Результати ревіз ії викладаються в акті.

Відповідно до статті 11 Зако ну №2939-ХІІ плановою виїзною ре візією вважається ревізія у підконтрольних установах, як а передбачена у плані роботи органу державної контрольно -ревізійної служби і проводи ться за місцезнаходженням та кої юридичної особи чи за міс цем розташування об'єкта пра ва власності, стосовно якого проводиться така планова ви їзна ревізія.

Планова виїзна ревізія про водиться за сукупними показн иками фінансово-господарськ ої діяльності підконтрольни х установ за письмовим рішен ням керівника відповідного о ргану державної контрольно-р евізійної служби не частіше одного разу на календарний р ік.

Судом встановлено, що Контр ольно-ревізійним відділом в Амвросіївському районі відп овідно до плану роботи на ІІ к вартал 2010 р. проведена ревізія фінансово-господарської дія льності Амвросіївського рай онного територіального цент ру соціального обслуговуван ня та надання соціальних пос луг за період з 01.01.2009 р. по 01.06.2010 р., п ро що складений акт від 23.07.2010 р. ( а.с.59-70).

Згідно зі статтею 7 Закону № 2939-ХІІ головне контрольно-рев ізійне управління України, к онтрольно-ревізійні управлі ння в Республіці Крим, област ях, містах Києві і Севастопол і виконують наступні функції : зокрема, проводять у підконт рольних установах ревізії фі нансово-господарської діяль ності, використання і збереж ення фінансових ресурсів, не оборотних та інших активів, п равильності визначення потр еби в бюджетних коштах та взя ття зобов'язань, стану і досто вірності бухгалтерського об ліку та фінансової звітності ; здійснюють контроль за усун енням недоліків і порушень, в иявлених під час проведення державного фінансового конт ролю.

Для виконання функцій, визн ачених у статті 7, згідно зі ст аттею 10 Закону № 2939-ХІІ головно му контрольно-ревізійному уп равлінню України, контрольно -ревізійним управлінням в Ре спубліці Крим, областях, міст ах Києві і Севастополі, контр ольно-ревізійним підрозділа м (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах над ається право:

- перевіряти у підконт рольних установах грошові та бухгалтерські документи, зв іти, кошториси й інші докумен ти, що підтверджують надходж ення і витрачання коштів та м атеріальних цінностей, прово дити перевірки фактичної ная вності цінностей (грошових с ум, цінних паперів, сировини, м атеріалів, готової продукції , устаткування тощо);

- пред'являти керівник ам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що р евізуються, вимоги щодо усун ення виявлених порушень зако нодавства з питань збереженн я і використання державної в ласності та фінансів, вилуча ти в судовому порядку до бюдж ету виявлені ревізіями прихо вані і занижені валютні та ін ші платежі, ставити перед від повідними органами питання п ро припинення бюджетного фін ансування і кредитування, як що отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використову ються з порушенням чинного з аконодавства;

Відповідно до зазначених п овноважень, на підставі акту ревізії начальником Контрол ьно-ревізійного відділу в Ам вросіївському районі на адре су відповідача згідно п.7) ст. 10 Закону №2939-ХІІ направлено вим огу № 30-22/798 від 30.08.2010 року (а.с.7-10) про у сунення виявлених ревізією п орушень.

Зазначена вимога позиваче м по цій справі оскаржується частково, в частині змісту пу нктів 2, 4, 8 вимоги, а саме, щодо по вернення через Управління Пе нсійного фонду суми 28818,38 грн. ча стки невикористаних пенсій п ісля відрахування пенсіонер ів, щодо нецільового викорис тання “сум за дорученням” 3000 г рн. на придбання вугілля, а так ож в частині витрат на утрима ння понаднормативної одиниц і на суму 16588,78 грн.

З урахуванням встановлени х по справі обставин, досліди вши в судовому засіданні зіб рані по справі докази в їх сук упності, суд дійшов висновку , що заявлені позовні вимоги з адоволенню не підлягають з н аступних підстав.

Щодо п. 2 спірної вимоги відп овідача суд зазначає, що згід но акту ревізії від 23.07.2010 р. стос овно забезпечення підопічни х відділення тимчасового пер ебування у с. Благодатне меди каментами та дотримання норм харчування встановлено, що н орми витрат на медикаменти, з атверджені постановою ради м іністрів Української РСР від 11.01.1989 №14 «Про норми на харчуванн я і медикаменти в будинках-ин тернатах для престарілих та інвалідів» регулярно не дотр имуються. При затверджених г рошових нормах на медикамент и 0,26 грн. на 1 підопічного в день не дотримано норми в січні 2009 р. (0,04 грн.), березні 2009 р. (0,04 грн.), кві тні 2009 р. (0,13 грн.), травні 2009 р. (0,02 грн .), серпні 2009 р. (0,04 грн.), вересні 2009 р . (0,06 грн.), жовтні 2009 р. (0,02 грн.), листо паді 2009 р. (0,16 грн.). Крім того, регу лярно не дотримувались натур альні добові норми харчуванн я, які затверджені постаново ю КМ України від 13.03.2002 №324 «Про за твердження натуральних добо вих норм харчування в інтерн атних установах, навчальних та санаторних закладах сфери управління Міністерства пра ці та соціальної політики». П роведеним аналізом встановл ено, що за період, який підляга є контролю, не дотримано добо ві норми харчування по 17 з 22 про дуктів харчування. Зокрема, з а період з 01.01.2009 р. по 01.06.2010 р. підоп ічними недоотримано молока ( 2449,8 л), сиру (148,1 кг), капусти (714,14 кг), і нших овочів (730,54 кг), фруктів (1535,1 к г), соки (493,35 л). Забезпеченість п енсіонерів за 2009 рік творогом на рівні 54%, сметаною -57%,сиром - 21% , капустою - 46%, буряком - 57%, свіжим и фруктами -19%, соками -66%.

Наведені висновки ревізії підтверджуються аналізом до тримання норм харчування під опічних та аналізом використ ання коштів (а.с.76-77), звітами з ха рчування (а.с.81-84) і позивачем не спростовані.

Надані в судовому засіданн я пояснення представника тре тьої особи начальника УПСЗН Амвросіївської райдержадмі ністрації про те, що особам по хилого віку пенсіонерам, які були на утриманні позивача, х арчування вистачало, а у меди каментах для них не було необ хідності, з урахуванням норм забезпечення та їх фактични х обсягів, суд вважає повніст ю необґрунтованими, такими, щ о не відповідають встановлен им нормам щодо забезпечення потреб підопічних осіб.

За наведених обставин реві зією було встановлено, що на с пеціальному рахунку Амвросі ївського районного територі ального центру соціального о бслуговування та надання соц іальних послуг станом на ден ь проведення ревізії рахував ся залишок коштів в сумі 28818,38 гр н., згідно розподілу залишків коштів між пенсіонерами (а.с.8 0). Зазначені кошти надійшли на рахунок як різниця між сумою призначеної особі пенсі, яка перебувала в відділенні тим часового перебування у с. Бла годатне, та сумою пенсії, яка в иплачується такій особі відп овідно до статті 48 Закону Укра їни «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня» від 09.07.2003 № 1058-IV (надалі Закон № 1058-IV). Зазначена стаття Закону м істить наступні приписи:

1. Під час перебування пенсі онера на повному державному утриманні у відповідній уста нові (закладі) йому виплачуєт ься 25 відсотків призначеної п енсії. У випадках, якщо розмір його пенсії перевищує варті сть утримання, виплачується різниця між пенсією і вартіс тю утримання, але не менше 25 ві дсотків призначеної пенсії.

2. Якщо у пенсіонера, який пер ебуває у відповідній установ і (закладі) на повному державн ому утриманні, є непрацездат ні члени сім'ї, зазначені в час тині другій статті 36 цього Зак ону, які перебувають на його у триманні, пенсія виплачуєтьс я в такому порядку: 25 відсоткі в пенсії - самому пенсіонеров і, а інша частина пенсії, але н е більш як 50 відсотків признач еного розміру пенсії - зазнач еним членам сім'ї.

3. Частина пенсії, що залишил ася після виплати суми пенсі ї пенсіонеру та членам його с ім'ї відповідно до частин пер шої і другої цієї статті, пере раховується до установи (зак ладу), де пенсіонер перебуває на повному державному утрим анні, за його особистою заяво ю. Зазначені кошти зараховую ться на банківські рахунки ц их установ понад бюджетні ас игнування і спрямовуються ви ключно на поліпшення умов пр оживання в них пенсіонерів у порядку , що визначається Каб інетом Міністрів України.

Порядок зарахування та вик ористання коштів, що підляга ють перерахуванню Пенсійним фондом або органами праці та соціального захисту населен ня установам (закладам), де осо би перебувають на повному де ржавному утриманні, затвердж ений постановою Кабінету Мін істрів України від 4 березня 20 04 р. № 269 (надалі Порядок № 269).

Ревізією було встановлено , що відповідно до наказу дире ктора Амвросіївського район ного територіального центру соціального обслуговування та надання соціальних послу г скорочене відділення для т имчасового перебування один оких непрацездатних громадя н, згідно наказів директора п ідопічні були відраховані з установи з 10.06.2010 р.

За поясненнями директора А мвросіївського районного те риторіального центру соціал ьного обслуговування та нада ння соціальних послуг Крюков ої О.М. (а.с.78-79) використання кошт ів на придбання м'якого інвен тарю для підопічних було зап лановано в І кварталі 2010 р., але у зв'язку із скороченням відд ілення тимчасового перебува ння, директор вважала, що попо внення м'якого інвентарю нед оцільно.

Наявність невикористаного залишку коштів в сумі 28818,38 грн. та неможливість їх використа ння за цільовим призначенням через відрахування підопічн их осіб з установи, представн ик позивача в судовому засід анні не заперечила.

Заперечення позивача та тр етьої особи УПФ в Амвросіївс ькому районі про те, що нормам и пенсійного законодавства н е передбачено повернення нев икористаних коштів на особли ві рахунки пенсіонерів, стос овно чого було відповідне ли стування (а.с.92-93), суд до уваги не приймає з огляду на зміст вищ езазначеного Порядку № 269. Адж е, пунктом 5 Порядку № 269 встанов лено, що у разі відрахування о соби з установи, перебування її на канікулах, на лікуванні тощо адміністрація установи повідомляє в триденний стро к про це орган Пенсійного фон ду або органи праці та соціал ьного захисту населення за м ісцезнаходженням установи, я кий видає розпорядження про припинення перерахування ча стини пенсії або державної с оціальної допомоги інваліда м з дитинства та дітям-інвалі дам установі за весь період в ідсутності особи - від дня її в ибуття до дня повернення вкл ючно - з подальшою виплатою пе нсії або державної соціально ї допомоги інвалідам з дитин ства та дітям-інвалідам особ і в установленому порядку. У р азі смерті особи адміністрац ія установи повертає до орга ну Пенсійного фонду або орга нів праці та соціального зах исту населення за місцезнахо дженням установи частину пен сії або державної соціальної допомоги інвалідам з дитинс тва та дітям-інвалідам почин аючи з дня, що настає за днем с мерті особи.

Оскільки невикористання к оштів відбулося з причин нед отримання позивачем норм утр имання підопічних, і подальш е використання таких коштів у зв' язку з відрахуванням п ідопічних осіб є неможливим, враховуючи, що п. 5 Порядку № 269 н е містить вичерпного перелік у випадків для повернення ко штів, суд вважає, що невикорис тані кошти підлягають поверн енню на рахунок органу Пенсі йного фонду в такому ж порядк у, в якому повертаються кошти у разі смерті особи, яка знахо дилася на утриманні.

За такими обставинами, врах овуючи, що підопічні були від раховані з установи з 10.06.2010 р., су д погоджує висновок відповід ача про те, що залишок невикор истаних коштів, отриманих як частка пенсій, не може бути в подальшому використаний на в становлені для нього цілі. От же, вимога повернути на рахун ок органу Пенсійного фонду н евикористані кошти 37 пенсіон ерів є правомірною.

Стосовно п. 4 оспореної вимо ги суд встановив, що в ході рев ізії встановлений факт неціл ьового використання «сум за дорученнями» спеціального ф онду на придбання вугілля за гальну суму 3000,00 грн за рахунок коштів, що надійшли як різниц я між сумою призначеної особ і пенсії та сумою пенсії, яка в иплачується такій особі. Вид атки здійснено у межах бюдже тних призначень по спеціальн ому фонду КФК 091204 КЕКВ 1166 «Оплат а інших енергоносіїв» за рах унок надходження плати за по слуги, що надаються бюджетни ми установами, згідно з їх фун кціональним повноваженнями . В порушення частини третьої статті 48 Закону №1058-ІV частка пе нсій направлена не на поліпш ення умов проживання пенсіон ерів в установі, де він перебу ває на повному державному за безпеченні в порядку, що визн ачається Кабінетом Міністрі в України, а на забезпечення ц ієї установи вугіллям.

Пункт 7 вищезазначеного Пор ядку № 269, передбачає, що зараху вання та використання коштів , що перераховані до установи відповідно до цього Порядку , здійснюються згідно з вимог ами бюджетного законодавств а із спеціального фонду кошт орису установи. Кошти викори стовуються на придбання пред метів і матеріалів, оплату по слуг та інших видатків, придб ання обладнання і предметів довгострокового користуван ня (згідно з кодами економічн ої класифікації 1130 і 2110) лише для поліпшення умов перебування в установі пенсіонерів, інва лідів та дітей. Натомість, фак тично видатки здійснено за к одом економічної класифікац ії 1166 «Оплата інших енергонос іїв».

Суд вважає необґрунтовани ми посилання позивача на те, щ о тимчасовим кошторисом на 1 к вартал 2009 року за загальним фо ндом з районного бюджету не п ередбачені кошти на придбанн я вугілля для опалення будів лі стаціонарного відділення у с. Благодатне, тому з метою п оліпшення умов перебування п енсіонерів та недопущення по гіршення стану їх здоров'я че рез переохолодження у січні- березні 2009 року, було придбано вугілля для опалення вказан ої будівлі. Зазначені доводи позивач не довів належними д оказами, не зазначив про наяв ність відповідної норми, яка б дозволила нецільове викор истання бюджетних коштів у р азі відсутності чи недостатн ості витрат у кошторисі.

Витрати на поліпшення умов перебування пенсіонерів виз начені Порядком № 269, відповід но до вимог якого витрати на п ридбання палива не визнаютьс я витратами на поліпшення ум ов перебування пенсіонерів. Крім того, суд враховує, що у р азі тимчасового використанн я коштів спеціального фонду на опалення внаслідок недост атності коштів загального фо нду, позивач не був позбавлен ий можливості в подальшому в ідшкодувати відповідні витр ати спеціального фонду за ра хунок коштів загального фонд у.

Отже, оскільки придбання ву гілля не може вважатися прид банням предметів і матеріалі в, оплатою послуг та інших вид атків, придбанням обладнання і предметів довгострокового користування згідно з кодам и економічної класифікації 1 130 і 2110 для поліпшення умов пере бування в установі пенсіонер ів, суд вважає, що висновки від повідача про нецільове викор истання коштів спеціального фонду знайшли своє підтверд ження в ході судового розгля ду справи, а позовні вимоги в ц ій частині також не підлягаю ть задоволенню.

Щодо п. 8 оспореної вимоги ві дповідача судом встановлено , що відповідачем при проведе нні ревізії здійснено порівн яння кількості штатних одини ць, затверджених штатними ро зписами з діючими нормативам и на введення таких одиниць, з а наслідками якого відповіда чем встановлено, що згідно пі дпункту 3) п. 1 розділу 1 „Загальн і положення" Положення про те риторіальний центр соціальн ого обслуговування пенсіоне рів та одиноких непрацездатн их громадян, затвердженого н аказом головного управління праці та соціального захист у населення Донецької обласн ої державної адміністрації в ід 22.09.2004 р. №106/2 (а.с.91), до складу тери торіального центру входив ст руктурний підрозділ відділ ення соціально-побутової реа білітації із штатною чисельн істю 6,5 одиниць. Незважаючи на те, що зазначеним Положенням було передбачено створення відділення для забезпечення не менше 30 відвідань в день, у р евізуємому періоді фактично відвідування склали від 14 до 121 за тиждень, тобто нижче за вс тановлені нормативи. Внаслід ок зазначеного порушення вит рати на утримання понаднормо вих штатних одиниць, а саме з авідувача відділенням, склал и 16588,78 грн.

У запереченнях проти позов у відповідачем зазначено, що підставою для функціонуванн я відділення соціально-побут ової реабілітації позивач вв ажає наявність 360 пенсіонерів та інвалідів зазначеного ві дділення та 130 пенсіонерів та інвалідів інших відділень по зивача, через що ним арифмети чно виведено 41 особу на місяць . Крім того, позивачем зазначе но, що обслуговування праців никами відділення соціально -побутової реабілітації здій снювалось як в приміщенні те рцентру, так і в домашніх умов ах.

Суд погоджується з висновк ами відповідача про те, що ари фметичний розрахунок має умо вний характер та не може бути підставою для фактичного ут римання штатних одиниць, оск ільки Положенням про територ іальний центр соціального об слуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних гро мадян, затвердженим наказом головного управління праці т а соціального захисту населе ння Донецької обласної держа вної адміністрації від 22.09.2004 р. №106/2, в якості умови для створе ння відділення соціально-поб утової реабілітації зазначе ний факт 30 відвідувань на день , а не наявність умовного конт ингенту для таких відвідуван ь.

Відповідачем зазначені ві домості, які не спростовані п озивачем, про те, що відповідн о до звіту форми №12-соц. станом на 01.01.2009 р. по відділенню соціал ьно-побутової реабілітації з ареєстровано 427 осіб, станом н а 01.07.2009 р. - 420 осіб, станом на 01.01.2010 р. - 420 осіб, а в ході ревізії встано влено фактичне відвідування вищезазначеного відділення пенсіонерами та інвалідами: від 14 до 121 за тиждень, що підтве рджено даними журналів реєст рації відвідувань. Доказів о бслуговування працівниками відділення в домашніх умова х позивачем не надано.

За таких умов висновки відп овідача про відсутність підс тав для функціонування відді лення соціально-побутової ре абілітації, як структурного підрозділу з посадою завідув ача відділенням, є обґрунтов аними, оскільки відповідають обставинам справи та змісту Положення про територіальни й центр соціального обслугов ування пенсіонерів та одинок их непрацездатних громадян, затвердженого наказом голов ного управління праці та соц іального захисту населення Д онецької обласної державної адміністрації від 22.09.2004 р. №106/2.

Крім того, суд враховує, що а налогічні порушення стосовн о недостатньої завантаженос ті відділення соціально-побу тової реабілітації, встановл ені в ході попередньої ревіз ії позивача за період з 01.05.2007 р. п о 01.01.2009 р., про що був складений а кт від 12.02.2009 р. (а.с.116-118), за наслідка ми якої засіданням колегії А мвросіївської районної держ авної адміністрації 18.03.2009 р. по зивачу було доручено визначи тися щодо доцільності утрима ння посади завідуючої зазнач еним відділенням (а.с.119-120). Відом остей про оскарження висновк ів ревізії за період з 01.05.2007 р. по 01.01.2009 р. позивачем не надано.

Водночас суд зауважує, що не достатність кількості відві дувань відділення соціально -побутової реабілітації відп овідач обґрунтовує також змі стом наказу Міністерства соц іального захисту населення У країни від 01.04.1997 р. № 44 "Про затвер дження Типових положень (взі рцевих) про територіальний ц ентр соціального обслуговув ання пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян і п ро відділення соціальної доп омоги вдома", зареєстрованог о у Міністерстві юстиції Укр аїни 24.09.1997 р. за № 442/2246. Проте, на час розгляду справи, наказом Мін істерства юстиції України ві д 22.06.2009 р. № 1101/5 рішення про держав ну реєстрацію наказу Міністе рства соціального захисту на селення України від 01.04.1997 р. № 44 с касоване.

Висновком Міністерства юс тиції України № 2/95 встановлен о, що Наказ Міністерства соці ального захисту населення Ук раїни від 01.04.1997 р. № 44 "Про затверд ження Типових положень (взір цевих) про територіальний це нтр соціального обслуговува ння пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян і пр о відділення соціальної допо моги вдома" не відповідає при писам Закону України "Про соц іальні послуги", Конвенції пр о захист прав людини і осново положних свобод та практиці Європейського суду з прав лю дини.

За таких умов, суд не викори стовує зазначене Положення, затверджене наказом Міністе рства соціального захисту на селення України від 01.04.1997 р. № 44, п роте, враховує, що скасування дії відповідного нормативно го акту про діяльність та стр уктуру територіальних центр ів соціального обслуговуван ня пенсіонерів та одиноких н епрацездатних громадян, не с простовує висновки відповід ача про відсутність підстав для фінансування відділення соціально-побутової реабілі тації у складі такого центру , оскільки позивачем не довед ена обґрунтованість витрача ння відповідних бюджетних ко штів.

Відповідно до приписів ст. 1 1 КАС України розгляд і виріше ння справ в адміністративних судах здійснюються на засад ах змагальності сторін та св ободи в наданні ними суду сво їх доказів і у доведенні пере д судом їх переконливості. Су д розглядає адміністративні справи не інакше як за позовн ою заявою, поданою відповідн о до цього Кодексу, і не може в иходити за межі позовних вим ог. Суд може вийти за межі позо вних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного зах исту прав, свобод та інтересі в сторін чи третіх осіб, про за хист яких вони просять.

Згідно ст. 71 КАС України кожн а сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтують ся її вимоги та заперечення, к рім випадків, встановлених с таттею 72 цього Кодексу, а в адм іністративних справах про пр отиправність рішень, дій чи б ездіяльності суб'єкта владни х повноважень обов'язок щодо доказування правомірності с вого рішення, дії чи бездіяль ності покладається на відпов ідача, якщо він заперечує про ти адміністративного позову .

З урахуванням викладеного , розглянувши справу у межах з аявлених позовних вимог, суд вважає, що позивачем не довед ено підстав для задоволення позову про часткове скасуван ня вимоги Контрольно-ревізій ного відділу в Амвросіївсько му районі № 30-22/798 від 30.08.2010 року.

Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 1 67, 254 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову Амвро сіївського районного терито ріального центру соціальног о обслуговування та надання соціальних послуг до Контрол ьно-ревізійного управління в Донецькій області, треті осо би: Управління праці та соціа льного захисту населення Амв росіївської райдержадмініс трації, Управління Пенсійног о фонду України в Амвросіївс ькому районі Донецької облас ті, про визнання протиправни м та часткового скасування л иста-вимоги № 30-22/798 від 30.08.2010 року - відмовити.

Вступна та резолютивна час тина постанови складена у на радчій кімнаті та проголошен а у судовому засіданні 04 берез ня 2011 року. Постанова у повному обсязі виготовлена 09 березня 2011 року.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Апеляційна скарга на поста нову може бути подана через Д онецький окружний адміністр ативний суд протягом десяти днів з дня отримання копії по станови. Копія апеляційної с карги одночасно надсилаєтьс я особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Чекменьов Г.А.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2011
Оприлюднено25.03.2011
Номер документу14356632
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-27723/10/0570

Ухвала від 28.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Горбенко К.П.

Ухвала від 14.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Горбенко К.П.

Ухвала від 13.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Горбенко К.П.

Ухвала від 13.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Горбенко К.П.

Постанова від 30.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Горбенко К.П.

Ухвала від 21.01.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Постанова від 04.03.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Постанова від 04.03.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Ухвала від 12.01.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Ухвала від 10.12.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні