Постанова
від 16.03.2011 по справі 7/418-10-4260
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГО СПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"16" березня 2011 р. Справа № 7/418-10-4260

Колегія суддів Одеськ ого апеляційного господарсь кого суду у складі:

Головуючого судді Жеко ва В.І.,

Суддів Картере В.І., Пиро говський В.Т.,

секретар судового засідан ня Чеголя Є.О.

за участю представників сторін 16.03.2011 р.:

від ДПІ у Київському район і м. Одеси - Ткачук О.П.

від боржника ТОВ „Всюдибуд ” м. Одеси - не з' явився

від ліквідатора Петіна О .М. - не з' явився

розглянувши апеляційну ск аргу

ДПІ у Київському районі м . Одеси

на ухвалу Господарсь кого суду Одеської област і

від 09.12.2010 р.

по справі № 7/418-10-4260

за заявою боржника: ТОВ „Всюдибуд” м. Одеси

за участю ліквідатора П етіна О.М.

про визнання банкрутом

Ухвалою Одеського апеляц ійного Господарського суду в ід 28.02.2011 р., яка надіслана учасни кам процесу 28.02.2011 р., розгляд апе ляційної скарги призначено н а 16.03.2011 р.

Учасники судового процесу відповідно до статті 98 Господ арського процесуального код ексу України належним чином повідомлялись про час і місц е розгляду апеляційної скарг и.

Відповідно до вимог частин и третьої ст. 44 Господарського процесуального кодексу Укра їни судовий процес фіксуєтьс я технічними засобами та від ображається у протоколі судо вого засідання у порядку, вст ановленому цим Кодексом. Згі дно з частиною сьомою ст. 81 Гос подарського процесуального кодексу України на вимогу хо ча б одного учасника судовог о процесу у суді першої чи апе ляційної інстанції при розгл яді справи по суті або за ініц іативою суду здійснюється фі ксування судового процес за допомогою звукозаписувальн ого технічного засобу.

Відповідно до вимог ст.102 ГПК України, апеляційна скарга н а ухвалу місцевого господарс ького суду розглядається про тягом п' ятнадцяти днів з дн я постановляння ухвали про п рийняття апеляційної скарги до провадження.

Відповідно до вимог ст. 85 ГПК України в судовому засіданн і, яке відбулось 16.03.2011р. за погод женням сторони, оголошено вс тупну та резолютивну частини судового рішення.

29.09.2010 р. Товариство з обмежено ю відповідальністю „Всюдибу д” в особі голови ліквідацій ної комісії Петіна О.М. зв ернулось до Господарського с уду Одеської області з заяво ю про визнання банкрутом тов ариства в порядку ст. 51 Закону України „Про відновлення пл атоспроможності боржника аб о визнання його банкрутом”, в якій просило визнати банкру том ТОВ „Всюдибуд”, ліквідат ором банкрута призначити гол ову ліквідаційної комісії бо ржника Петіна О.М.

Заява обґрунтована тим, що г оловою ліквідаційної комісі ї встановлено, що у ТОВ „Всюд ибуд” існує кредиторська заб оргованість у сумі 22 072, 73 грн. пе ред ПП „Библос”, яка виникла на підставі Договору купівлі -продажу товару від 25.02.2010 р., укла деному між ПП „Библос” та ТОВ „Всюдибуд”. Відповідно до ум ов вказаного Договору, ПП „Би блос” зобов' язалось перед ати у власність ТОВ „Всюдибу д” товар, а Покупець зобов' я зався прийняти вказаний това р та своєчасно заплатити за н ього на умовах, передбачених вказаним договором.

ПП „Библос” виконало всі ум ови договору, а ТОВ „Всюдибуд ” умови договору не виконало .

У зв' язку з цим в ході пере вірки ліквідаційною комісі єю встановлено, що заборгова ності перед іншими підприємс твами, установами та організ аціями у ТОВ „Всюдибуд” нема є, заборгованості по заробіт ній платі, а також заборгован ості по сплаті податків, збор ів та інших обов' язкових пл атежів перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами н емає. Закладеного майна та ма йнові активи підприємства ві дсутні. Таким чином ознак дов едення ТОВ „Всюдибуд” до бан крутства не виявлено.

Тому, ліквідатором ТОВ „Всю дибуд” 10.09.2010 р. було прийнято рі шення про звернення до Госпо дарського суду Одеської обла сті з заявою про банкрутство вищезазначеного товариств а на підставі статті 51 Закону України „Про відновлення пла тоспроможності боржника або визнання його банкрутом”.

Постановою Господарського суду Одеської області від 26.10.2 010 р. (суддя Лепеха Г.А.) визнано б анкрутом Товариство з обмеже ною відповідальністю „Всюди буд”; відкрито відносно вище зазначеного Товариства лік відаційну процедуру та лікві датором банкрута призначено голову ліквідаційної комісі ї Петіна О.М. Припинено по вноваження органів управлін ня ТОВ „Всюдибуд” щодо управ ління банкрутом та розпорядж ення його майном. Зобов' яза но ліквідатора банкрута в п' ятиденний строк подати оголо шення про визнання ТОВ „Всюд ибуд” банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури у о фіційному друкованому орган і (газети „Голос України” чи „ Урядовий кур' єр”) з метою ви явлення всіх кредиторів, та в ідповідні докази подання ог олошення надати суду. Зобов' язано ліквідатора провести л іквідаційні заходи, передбач ені ст.ст. 25-31, 51 Закону України „ Про відновлення платоспромо жності боржника або визнання його банкрутом” та надати су ду відповідний звіт.

09.12.2010 р. ліквідатор Товариств а з обмеженою відповідальніс тю „Всюдибуд” Петін О.М. п одав до Господарського суду Одеської області звіт в яком у зазначив, що згідно отриман их відповідей з УДАЇ УМВС Укр аїни в Одеській області та з К П „ОМБТІ та РОН у ТОВ „Всюдибу д” зареєстрований автотранс порт та нерухомість відсутні , поточні рахунки підприємст ва закриті, що і підтверджуєт ься довідкою Акціонерного б анку „Південний”.

Ухвалою Господарського су ду Одеської області від 09.12.2010 р. (суддя Лепеха Г.А.) затверджен о звіт ліквідатора, затвердж ено баланс Товариства з обме женою відповідальністю „Всю дибуд”, припинено юридичну о собу -Товариства з обмеженою відповідальністю „Всюдибуд ”, зобов' язано державного р еєстратора заповнити реєстр аційну картку про державну р еєстрацію припинення юридич ної особи - ТОВ „Всюдибуд” та в нести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припин ення юридичної особи та пере дати органам статистики, дер жавної податкової служби, Пе нсійного фонду України, фонд ів соціального страхування п овідомлення про внесення до Єдиного державного реєстру з апису про проведення державн ої реєстрації припинення для зняття юридичної особи з обл іку.

Не погодившись з вказаною у хвалою суду Державна податко ва інспекція у Київському ра йоні м. Одеси звернулась до Од еського апеляційного Господ арського суду з апеляційною скаргою, в якій посилаючись н а порушення судом першої інс танції норм процесуального п рава та невірним застосуванн ям норм матеріального права, просить скасувати ухвалу Г осподарського суду Одеської області про затвердження зв іту ліквідатора від 09 грудня 2 010 р. по справі № 7/418-10-4260 та справу п ередати для розгляду Господа рському суду Одеської област і.

В обґрунтування апеляційн ої скарги, апелянт послався н а те, що суд першої інстанції при прийнятті оскаржуваної ухвали не врахував, що відпов ідно до вимог ст.1 Закону Укра їни „Про відновлення платосп роможності боржника або визн ання його банкрутом” ДПІ мож е бути кредитором у справі пр о банкрутство, крім того на ду мку ДПІ у ТОВ „Всюдебуд” є за ниження податкових зобов' язань.

Враховуючи твердження ДПІ в апеляційній скарзі, про н аявність у ТОВ „Всюдебуд” бю джетної заборгованості судо ва колегія апеляційної інста нції відновила пропущений ст рок ДПІ на апеляційне оскарж ення та прийняла апеляційну скаргу до провадження.

Дослідивши матеріали та об ставини справи на предмет на дання їм попередньою судовою інстанцією належної юридичн ої оцінки та повноти встанов лення обставин, дотримання н орм матеріального та процесу ального права, згідно з вимог ами ст. 101 Господарського проц есуального кодексу України, колегія суддів дійшла виснов ку, що апеляційна скарга не пі длягає задоволенню з наступн их підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 25.02.2010 р. між ПП „Библос” та ТОВ „Всюдибуд” був укладений договір купівл і-продажу, за умовами якого п родавець зобов' язаний пере дати у власність покупцю, а по купець зобов' язаний прийня ти та сплатити вартість отри маного товару.

Відповідно до договору п.4.1. вартість товару вказується в Специфікаціях та накладних , що складає 22 072, 73 грн.

Умови договору ПП „Библос” виконані у повному обсязі, а Т ОВ „Всюдибуд” умови договору виконані не були, що і стало п ідставою для звернення до су ду з заявою про визнання банк рутом ТОВ „Всюдибуд”, та в под альшому відкриттю ліквідаці йної процедури.

Відповідно до ліквідаційн ого балансу станом на 7 грудня 2010 р. майно та кошти на поточно му рахунку відсутні. Що і підт верджується даними, які були надані КП ОМБТІ та РОН від 06.12.201 0 р., за № 217741 55; Управлінням Держав тоінспекції Відділу організ ації реєстраційно-екзаменац ійної роботи від 25.11.2010 р. ,та відп овідно до довідки від 20.09.2010 р. за № 0-14-26463БТ поточний рахунок ТОВ „Всюдибуд” закрито.

Законом України „Про держа вну податкову службу в Украї ні” який діяв на час прийнятт я оскаржуваного судового ріш ення,а саме ст. 10 визначено фун кції державних податкових ін спекцій по районах, районах у містах і містах без районног о поділу. Державні податкові інспекції по районах, района х у містах і містах без районн ого поділу виконують такі фу нкції: здійснюють контроль з а дотриманням законодавства про податки, інші платежі до б юджетів, внески до державних цільових фондів; забезпечую ть повний облік платників по датків, інших платежів до бюд жетів, внесків до державних ц ільових фондів, правильність обчислення цих платежів і св оєчасність їх надходження; к онтролюють своєчасність под ання платниками бухгалтерсь ких звітів і балансів, податк ових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язан их з обчисленням податків, ін ших платежів до бюджетів, вне сків до державних цільових ф ондів, а також перевіряють ві рогідність цих документів що до правильності визначення о б'єктів оподаткування і обчи слення податків, інших плате жів до бюджетів, внесків до де ржавних цільових фондів; пер евіряють законність валютни х операцій, дотримання встан овленого порядку розрахункі в із споживачами з використа нням контрольно-касових апар атів, товарно-касових книг, лі мітів готівки в касах та її ви користання для розрахунків з а товари, роботи і послуги; вед уть облік векселів на сплату ввізного та вивізного (експо ртного) мита, а також здійснюю ть контроль за їх погашенням ; забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум ф інансових санкцій, передбаче них цим Законом та іншими зак онодавчими актами України, з а порушення законодавства пр о оподаткування, а також стяг нення адміністративних штра фів за ці порушення, допущені службовими особами підприєм ств, установ, організацій та г ромадянами; аналізують причи ни і оцінюють дані про факти п орушень законодавства про оп одаткування; проводять всеб ічні перевірки фактів прихов ування і заниження сум подат ків, інших платежів до бюджет ів та внесків до державних ці льових фондів; за дорученням спеціальних підрозділів по боротьбі з організованою зло чинністю проводять перевірк и своєчасності подання та ві рогідності документів, пов'я заних з обчисленням і сплато ю платежів до бюджетів і держ авних цільових фондів; під ча с здійснення, у межах своєї ко мпетенції, контрольних функц ій з'ясовують неправомірніст ь дій підприємств, установ, ор ганізацій і громадян, що можу ть свідчити про злочинну дія льність або створювати умови для такої діяльності, та пере дають наявну інформацію з ци х питань відповідним спеціал ьним органам по боротьбі з ор ганізованою злочинністю; пер едають правоохоронним орган ам матеріали про факти право порушень, за які передбачено кримінальну відповідальніс ть, а також подають до судів і арбітражних судів позови до підприємств, установ, органі зацій та громадян про визнан ня угод недійсними і стягнен ня в доход держави коштів, оде ржаних ними за такими угодам и, а в інших випадках - коштів, о держаних без установлених за коном підстав, а також про стя гнення заборгованості перед бюджетом і державними цільо вими фондами за рахунок їх ма йна; проводять роботу, пов'яз ану з виявленням, обліком, оці нкою та реалізацією конфіско ваного, безхазяйного майна, м айна, що перейшло за правом ус падкування до держави та ска рбів; контролюють дотриманн я виконавчими комітетами сіл ьських і селищних Рад народн их депутатів порядку прийнят тя і обліку податків, інших пл атежів від населення, своєча сність і повноту перерахуван ня цих сум до бюджету; розгля дають заяви, пропозиції та ск арги громадян, підприємств, у станов і організацій з питан ь оподаткування і скарги на д ії службових осіб державних податкових інспекцій; подаю ть відповідним фінансовим ор ганам звіт про надходження д о бюджетів податків, інших пл атежів, а також внесків до дер жавних цільових фондів.

Розділом III, ст.11 наведеного в ище Закону визначені права, о бов' язки і відповідальніст ь державних податкових інсп екцій за якою Головній держа вній податковій інспекції Ук раїни, державним податковим інспекціям по Республіці Кри м, областях, районах, містах і районах у містах надається п раво: здійснювати на підприє мствах, в установах і організ аціях, незалежно від форм вла сності, та у громадян перевір ки грошових документів, бухг алтерських книг, звітів, кошт орисів, декларацій та інших д окументів незалежно від спос обу подання інформації (вклю чаючи комп'ютерний), пов'язани х з обчисленням і сплатою под атків, інших платежів до бюдж етів, внесків до державних ці льових фондів, наявності пос відчень про державну реєстра цію суб'єктів підприємницько ї діяльності, спеціальних до зволів (ліцензій, патентів) на її здійснення, а також одержу вати від службових осіб і гро мадян у письмовій формі пояс нення, довідки і відомості з п итань, що виникають під час пе ревірок; перевіряти у службо вих осіб і громадян документ и, що посвідчують особу, під ча с проведення перевірок з пит ань оподаткування; викликати службових осіб і громадян дл я дачі пояснень з питань обчи слення і сплати податків, інш их платежів до бюджетів, внес ків до державних цільових фо ндів; одержувати безплатно в ід підприємств, установ, орга нізацій, включаючи установи Національного банку України , комерційні банки та інші фін ансово-кредитні установи, і г ромадян відомості, довідки п ро діяльність, отримані дохо ди, видатки підприємств, уста нов і організацій, незалежно від форм власності та громад ян, що перевіряються, про відк риті, закриті розрахункові, в алютні та інші рахунки, інфор мацію про наявність або обіг коштів на цих рахунках, у тому числі про ненадходження у вс тановлені терміни валютної в иручки від суб'єктів підприє мницької діяльності, та іншу інформацію, пов'язану з обчис ленням та сплатою податків, і нших платежів до бюджетів, вн есків до державних цільових фондів, входити в будь-які інф ормаційні системи, зокрема к омп'ютерні, для визначення об 'єкта оподаткування; обстежу вати будь-які виробничі, скла дські, торговельні та інші пр иміщення підприємств, устано в і організацій, незалежно ві д форм власності, та громадян , що використовуються для оде ржання доходів чи пов'язані з утриманням об'єктів оподатк ування, незалежно від місця ї х знаходження. У разі відмови керівників підприємств, уст анов, організацій і громадян допустити службових осіб де ржавних податкових інспекці й до обстеження зазначених п риміщень, неподання документ ів про отримані доходи і витр ати державні податкові інспе кції мають право визначати о податковуваний доход (прибут ок) таких підприємств, устано в, організацій і громадян на п ідставі документів, що свідч ать про одержані ними доходи , а стосовно громадян - з ураху ванням оподаткування осіб, я кі займаються аналогічною ді яльністю; вимагати від керів ників та інших службових осі б підприємств, установ, орган ізацій, а також від громадян, щ о перевіряються, усунення ви явлених порушень законодавс тва про податки, інші платежі до бюджетів, внески до держав них цільових фондів і законо давства про підприємницьку д іяльність та контролювати їх виконання, а також припиненн я дій, які перешкоджають здій сненню повноважень службови ми особами державних податко вих інспекцій; зупиняти опер ації підприємств, установ, ор ганізацій та громадян за роз рахунковими, валютними, інши ми рахунками в установах Нац іонального банку України, ко мерційних банках, інших фіна нсово-кредитних установах у разі відмови у проведенні до кументальної перевірки чи не допущення працівників держа вних податкових інспекцій дл я обстеження приміщень, які в икористовуються для одержан ня доходів або пов'язані з утр иманням інших об'єктів опода ткування, неподання (або відм ови подати) державним податк овим інспекціям та їх службо вим особам бухгалтерських зв ітів, балансів, податкових де кларацій, розрахунків та інш их документів, пов'язаних з об численням і сплатою податків , інших платежів до бюджетів, в несків до державних цільових фондів, або непред'явлення по свідчень про державну реєстр ацію суб'єктів підприємницьк ої діяльності, спеціальних д озволів (ліцензій, патентів) н а її здійснення, а також у разі відсутності обліку об'єктів оподаткування; вилучати у пі дприємств, установ та органі зацій документи, що свідчать про приховування (заниження ) об'єктів оподаткування, несп лату податків, інших платежі в до бюджетів, внесків до держ авних цільових фондів, а у гро мадян-підприємців, які поруш ують порядок заняття підприє мницькою діяльністю, - реєстр аційні посвідчення або спеці альні дозволи (ліцензії, пате нти) з наступною передачею ма теріалів про порушення орган ам, що видали ці документи; зас тосовувати до підприємств, у станов, організацій і громад ян фінансові санкції у вигля ді стягнення: двократного ро зміру до нарахованої за резу льтатами перевірки суми пода тку, іншого платежу до бюджет ів, внеску до державного ціль ового фонду, а у разі повторно го порушення протягом року п ісля встановлення порушення попередньою перевіркою - у п'я тикратному розмірі донарахо ваної за результатами переві рки суми податку; відсотків н алежних до сплати сум податк ів або інших платежів до бюдж етів чи внесків до державних цільових фондів за неподанн я або несвоєчасне подання де ржавним податковим інспекці ям податкових декларацій, ро зрахунків, аудиторських висн овків та інших документів, не обхідних для обчислення пода тків, інших платежів і внескі в, а також за неподання або нес воєчасне подання установам б анків платіжних доручень на сплату податків, інших плате жів до бюджетів, внесків до де ржавних цільових фондів.

Фінансові санкції, передба чені цим пунктом, застосовую ться щодо податків, інших пла тежів і внесків, за якими вста новлено обов'язкове подання державним податковим інспек ціям податкових декларацій, розрахунків; стягувати до бю джетів та державних цільових фондів донараховані за резу льтатами перевірок суми пода тків, інших платежів і внескі в, суми недоїмки з податків, ін ших платежів, внесків, а також суми штрафів та інших санкці й, передбачених пунктом 7 цієї статті та іншим законодавст вом України, з підприємств, ус танов, організацій незалежно від форм власності та наслід ків фінансово-господарської діяльності, у безспірному по рядку, а з громадян - за рішенн ям суду або через нотаріальн і контори за виконавчими нап исами; за несвоєчасне викона ння установами банків та інш ими фінансово-кредитними уст ановами розпоряджень держав них податкових інспекцій про безспірне стягнення податкі в, інших платежів і внесків, а також доручень підприємств, установ, організацій та гром адян на сплату податків, інши х платежів до бюджетів, внеск ів до державних цільових фон дів стягувати з установ банк ів та інших фінансово-кредит них установ пеню за кожний де нь прострочення (включаючи д ень сплати) у розмірах, встано влених законодавством щодо т аких видів платежів; наклада ти адміністративні штрафи:

на керівників та інших службових осіб підприємств, установ, організацій, винних у заниженні суми податку або іншого платежу чи внеску, у пр иховуванні (заниженні) об'єкт ів оподаткування, а також у ві дсутності бухгалтерського о бліку об'єктів оподаткування або веденні його з порушення ми встановленого порядку, у н еподанні, несвоєчасному пода нні або поданні за невстанов леною формою бухгалтерських звітів і балансів, податкови х декларацій, розрахунків, ау диторських висновків, платіж них доручень та інших докуме нтів, пов'язаних з обчислення м і сплатою податків або інши х платежів до бюджетів чи вне сків до державних цільових ф ондів, - від п'яти до десяти мін імальних розмірів заробітно ї плати, а за ті ж дії, вчинені о собою, яку протягом року було піддано адміністративному с тягненню за одне із зазначен их правопорушень, - від десяти до п'ятнадцяти мінімальних р озмірів заробітної плати;

на керівників та інших службових осіб підприємств, установ, організацій, включа ючи установи Національного б анку України, комерційні бан ки та інші фінансово-кредитн і установи, які не виконують п ерелічених у пунктах 2-5 цієї с татті вимог державних податк ових інспекцій та їх службов их осіб, - від десяти до двадця ти мінімальних розмірів заро бітної плати;

на службових осіб підп риємств, установ і організац ій, а також на громадян - суб'єк тів підприємницької діяльно сті, які виплачували доходи, в инних у неутриманні, неперер ахуванні до бюджету сум приб уткового податку з громадян, перерахуванні податку за ра хунок коштів підприємств, ус танов і організацій (крім вип адків, коли такі перерахуван ня дозволено законодавством ), у неповідомленні або несвоє часному повідомленні держав ним податковим інспекціям за встановленою формою відомос тей про доходи громадян, - у ро змірі трьох мінімальних заро бітних плат, а за ті ж дії, вчин ені особою, яку протягом року було піддано адміністративн ому стягненню за одне із зазн ачених правопорушень, - у розм ірі п'яти мінімальних заробі тних плат;

на громадян, винних у непо данні або несвоєчасному пода нні декларацій про доходи чи у включенні до декларацій пе рекручених даних, у відсутно сті обліку або неналежному в еденні обліку доходів і витр ат, для яких встановлено обов 'язкову форму обліку, - від одн ого до п'яти мінімальних розм ірів заробітної плати;

на громадян, які займаю ться підприємницькою діяльн істю, винних у протидіях служ бовим особам державних подат кових інспекцій, зокрема у не допущенні їх до приміщень, як і використовуються для здійс нення підприємницької діяль ності та одержання доходів, - в ід десяти до двадцяти мініма льних розмірів заробітної пл ати;

на громадян, які займають ся підприємницькою діяльніс тю без державної реєстрації чи без спеціального дозволу (ліцензії), якщо його отриманн я передбачено законодавство м, - від трьох до восьми мініма льних розмірів заробітної пл ати з конфіскацією виготовле ної продукції, знарядь вироб ництва і сировини чи без тако ї;

на громадян, які здійснюю ть продаж товарів без придба ння одноразових патентів або з порушенням терміну їх дії, ч и здійснюють продаж товарів, не зазначених у деклараціях , - від одного до десяти мініма льних розмірів заробітної пл ати, а за ті ж дії, вчинені гром адянином, якого протягом рок у було піддано адміністратив ному стягненню за одне із заз начених правопорушень, - від д есяти до двадцяти мінімальни х розмірів заробітної плати; користуватися безперешкод но в службових справах засоб ами зв'язку, які належать підп риємствам, установам і орган ізаціям незалежно від форм в ласності; у разі виявлення зл овживань під час здійснення контролю за надходженням вал ютної виручки, проведенням р озрахунків із споживачами з використанням товарно-касов их книг, а також за дотримання м лімітів готівки в касах та ї ї використанням для розрахун ків за товари, роботи і послуг и давати доручення органам д ержавної контрольно-ревізій ної служби на проведення рев ізій; вимагати від керівникі в підприємств, установ і орга нізацій, що перевіряються, пр оведення інвентаризації осн овних фондів, товарно-матері альних цінностей, коштів і ро зрахунків; у необхідних випа дках опечатувати каси, касов і приміщення, склади та архів и.

Права, передбачені пунктам и 1 - 4, 6, 11 і 13 цієї статті, надаютьс я службовим особам державних податкових інспекцій, а прав а, передбачені пунктами 5, 7 - 10 і 1 2 цієї ж статті, - тільки началь никам державних податкових і нспекцій та їх заступникам.

Відповідно до вимог ст. 1 Зак ону України „ Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами” який діяв на час прийня ття оскаржуваної ухвали вста новлено, що податкове зобов'я зання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджет ів або державних цільових фо ндів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначе ні цим Законом або іншими зак онами України; податковий бо рг (недоїмка) - податкове зобов 'язання (з урахуванням штрафн их санкцій за їх наявності), са мостійно узгоджене платнико м податків або узгоджене в ад міністративному чи судовому порядку, але не сплачене у вст ановлений строк, а також пеня , нарахована на суму такого по даткового зобов'язання;

Отже, законодавством Украї ни врегульовані питання в сф ері оподаткування та на ДПІ п окладено контролюючи функці ї в сфері оподаткування, за як ими відповідна ДПІ зобов' яз ана у встановленому законом порядку проводити перевірки платників податків. За резул ьтатами перевірки складаєть ся акт перевірки та приймаєт ься рішення.

Таким чином, законодавство м України було встановлено є диний спосіб встановлення пл атником податків порушення з аконодавства в сфері оподатк ування, як проведення контро люючим органом відповідної п еревірки, складання акта пер евірки та прийняття відповід ного рішення.

Наявні у справі матеріали н е свідчать що ДПІ у Київськог о району м. Одеси виконала при писи наведених законів, вста новила у законний спосіб ная вність податкового боргу пла тника податків ( банкрута) пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами, а відтак не хтуючи вимогами Закону Украї ни „Про відновлення платоспр оможності боржника або визна ння його банкрутом” не має пр етендувати на стадії припине ння провадження у справі бут и кредитором по справі при ві дсутності у банкрута податко вого боргу податкових зобов' язань.

Наведене вище, свідчить про обґрунтованість прийнятої о скаржуваної ухвали господар ським судом та унеможливлює задоволення скарги, оскільки саме відповідні процесуальн і дії суду що передумовлені п .6 ст. 31, п.2 ст.32 Закону України „Пр о відновлення платоспроможн ості боржника або визнання й ого банкрутом” виконані в по вному обсязі, та в матеріалах справи відсутні докази того , що ТОВ „Всюдибуд” платоспро можне та може погасити забор гованість перед кредитором.

Суд апеляційної інстанції погоджується з висновками с уду першої інстанції, що вимо ги, які не задоволені за недос татністю майна вважаються по гашеними, а також якщо не зали шалось майна для задоволення вимог кредиторів то така юри дична особа повинна бути лік відована.

Відповідно до п.6 ст.31 Закону України „Про відновлення пла тоспроможності боржника або визнання його банкрутом” ви моги, не задоволені за недост атністю майна, вважаються по гашеними.

Згідно приписів п.2 ст. 32 Зако ну України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ” якщо за результатами лікві даційного балансу після задо волення вимог кредиторів не залишалось майна, господарсь кий суд виносить ухвалу про л іквідацію юридичної особи-ба нкрута.

Відповідно до статті 4-1 ГПК У країни, господарські суди ро зглядають справи про банкрут ство у порядку провадження, п ередбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, в становлених Законом України „Про відновлення платоспром ожності боржника або визнанн я його банкрутом”.

Крім того, згідно приписів п .1 ст.5 Закону України „Про відн овлення платоспроможності б оржника або визнання його ба нкрутом” встановлює, що пров адження у справах про банкру тство регулюється цим Законо м, Господарським процесуальн им кодексом України, іншими з аконодавчими актами України .

Відповідно до статті 6 Зак ону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ” справи про банкрутство під відомчі арбітражним судам і розглядаються ними за місцез находженням боржника.

При розгляді справи в апе ляційному порядку апелянт не спростував наявні в ухвалі с уду обставини, а отже, відпові дно до вимог ст.ст. 32, 33 ГПК Укра їни, кожна сторона повинна до вести ті обставини, на які вон а посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Док ази подаються сторонами та і ншими учасниками судового пр оцесу. При цьому, доказами у сп раві є будь-які фактичні дані , на підставі яких господарсь кий суд у визначеному законо м порядку встановлює наявніс ть чи відсутність обставин, н а яких ґрунтуються вимоги і з аперечення сторін, а також ін ші обставини, які мають значе ння для правильного вирішенн я господарського спору.

Крім того, відповідно до вим ог ст. 38 ГПК України, (в редакції Закону № 2453 ), забезпечення суд ового процесу доказами покла дено виключно на сторони у сп раві.

З огляду на викладене, судов а колегія апеляційної інстан ції зазначає, що оскаржувана ухвала суду прийнята з додер жанням норм матеріального та процесуального права, а тому підстави для її зміни або ск асуванню відсутні.

Керуючись ст.ст. 85, 99, 101-106 ГПК У країни,

колегія суддів,

ПОСТАНОВИЛА:

Ухвалу Господарського с уду Одеської області від 09.12.2010 р . у справі № 7/418-10-4260 - залишити бе з змін, а апеляційну скаргу Де ржавної податкової інспекці ї у Київському районі м. Одеси - без задоволення.

Постанова набирає законн ої сили з дня її прийняття та в ідповідно до вимог ст.105 ГПК Ук раїни і може бути оскаржена в касаційному порядку.

Головуючий суддя

Жеков В.І.

Судді Картере В.І.

Пироговський В.Т.

Повий текст постанови підп исано 18.03.2011р.

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення16.03.2011
Оприлюднено25.03.2011
Номер документу14361329
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —7/418-10-4260

Постанова від 01.06.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Коваленко В.М.

Ухвала від 12.05.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Коваленко В.М.

Постанова від 16.03.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Жеков В.І.

Ухвала від 28.02.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Жеков В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні