Постанова
від 17.03.2011 по справі 2а/0570/2322/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 березня 2011 р. с права № 2а/0570/2322/2011

Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді

при секретарі Каморнікові Д.Ю.

за участю представників Христиченко Н.О., Заліщук І.Б., Смирнова О.В., предст авників відповідача Скаку н І.А., Саєнка С.В., розглян ув у відкритому судовому зас іданні в залі суду адміністр ативну справу за позовом При ватного підприємства «Легіо н» до управління Пенсійного фонду України в Київському р айоні м. Донецька про визнанн я недійсною вимоги про сплат у боргу, -

В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство «Ле гіон» (далі - «позивач» або « ПП «Легіон») звернулося до су ду з позовом до управління Пе нсійного фонду України в Киї вському районі м. Донецька (да лі - «відповідач» або «УПФУ ») про визнання недійсною вим оги про сплату боргу. Позовні вимоги вмотивовані тим, що ви мога про сплату боргу, яка скл адена УПФУ за наслідками пер евірки позивача, суперечить приписам Законам України «Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування», «Про вирішення питання щодо заборгованості суб'єктів гос подарської діяльності, які з астосовують особливі умови о податкування, обліку та звіт ності, у зв'язку з неперерозпо ділом Державним казначейств ом України частини податків до Пенсійного фонду України, Фонду соціального страхуван ня з тимчасової втрати праце здатності, Фонду соціального страхування на випадок безр обіття протягом 2004 року - I квар талу 2005 року», Указу Президент а України «Про спрощену сист ему оподаткування, обліку та звітності суб' єктів малого підприємництва». Просили ви знати недійсною вимогу про с плату боргу управління Пенсі йного фонду України у Київсь кому районі м. Донецька №10 від 01.02.2011 в сумі 62286,98 гривень.

У судовому засіданні предс тавники позивача підтримали позовні вимоги в повному обс язі, вказували на те, що позива ч у 2004 році був платником єдино го податку і відповідно до пр иписів Указу Президента Укр аїни від 3 липня 1998 року №727/98 «Про спрощену систему оподаткува ння, обліку та звітності суб' єктів малого підприємництва » був звільнений від сплати з бору на обов'язкове державне пенсійне страхування. Крім т ого, відповідно до Закону Укр аїни від 16 березня 2006 року №3583-IV « Про вирішення питання щодо з аборгованості суб'єктів госп одарської діяльності, які за стосовують особливі умови оп одаткування, обліку та звітн ості, у зв'язку з неперерозпод ілом Державним казначейство м України частини податків д о Пенсійного фонду України, Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності, Фонду соціального страхування на випадок безро біття протягом 2004 року - I кварт алу 2005 року» відповідач не мав права на донарахування стра хових внесків. Просили позов задовольнити.

Представники відповідача позовні вимоги не визнали в п овному обсязі, просили в задо воленні позову відмовити. На дали заперечення на позов, в я ких вказували на те, що позива ч відповідно до Закону Украї ни від 9 липня 2003 року №1058-IV «Про з агальнообов'язкове державне пенсійне страхування» є стр ахувальником і тому мав спла чувати страхові внески за ст авкою 32% та 4% з суми фактичних в итрат на оплату праці найман их працівників, оскільки стр ахові внески не входять до си стеми оподаткування і на них не розповсюджується дія Ука зу Президента України від 3 ли пня 1998 року №727/98 «Про спрощену с истему оподаткування, обліку та звітності суб' єктів мал ого підприємництва».

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін та з'ясувавши фактичні обс тавини, на яких ґрунтується п озов та заперечення проти нь ого, оцінивши докази, які мают ь юридичне значення для розг ляду справи і вирішення спор у по суті, суд встановив насту пне.

Приватне підприємство «Ле гіон» зареєстровано як юриди чну особу виконавчим комітет ом Донецької міської ради 06 ве ресня 1999 року, номер запису 1 266 12 0 0000 003679.

06.09.1999 Приватне підприємство « Легіон» було взято на облік в управлінні Пенсійного фонду України в Київському районі м. Донецька за №05-17-03-4690.

У період з 01.09.2002 по 01.04.2005 Приватн е підприємство «Легіон» пере бувало на спрощеній систему оподаткування, як платник єд иного податку за ставкою 10%.

В період з 12.01.2011 по 31.01.2011 управлі нням Пенсійного фонду Україн и в Київському районі м. Донец ька була проведена планова в иїзна перевірка ПП «Легіон» з питань дотримання вимог за конодавства щодо нарахуванн я, обчислення та сплати страх ових внесків на загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування за період з 01.09.2002 по 01.12.2010. За результатами перевірк и був складений акт «Про резу льтати планової виїзної пере вірки Приватного підприємст ва «Легіон» (скорочена назва згідно статуту - ПП «Легіон »), код ЄДРПОУ 30544596, з питань дотр имання вимог законодавства щ одо нарахування, обчислення та сплати страхових внесків на загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування, інших платежів за період з 01.09.2 002р. по 01.12.2010р. та надання достові рних відомостей до органів П енсійного фонду за період з 01. 01.2002р. до 01.12.2010р.».

За висновками акту позивач у 2004 році порушив ст.ст. 17,19 Закон у України від 9 липня 2003 року №1058 -IV «Про загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я» внаслідок чого йому були д онараховані страхові внески по ставці 32% та 4% з суми фактичн их витрат на оплату праці най маних працівників. З урахува нням переплати до Пенсійного фонду за період з 2005 по 2009 роки, о статочно позивачу було визна чено до сплати страхових вне сків за ставкою 32% - 55944,69 гривень, за ставкою 4% - 6342,29 гривень, а зага лом 62286,98 гривень.

01.02.2011 на підставі акту відпов ідачем була складена вимога про сплату боргу №Ю-45 на суму 622 86,98 гривень.

Преамбула Закону України в ід 9 липня 2003 року №1058-IV «Про зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування» (далі по т ексту - Закон №1058-IV), розроблен ого відповідно до Конституці ї України та Основ законодав ства України про загальнообо в' язкове державне соціальн е страхування, визначає прин ципи, засади і механізми функ ціонування системи загально обов'язкового державного пен сійного страхування, признач ення, перерахунку і виплати п енсій, надання соціальних по слуг з коштів Пенсійного фон ду, що формуються за рахунок с трахових внесків роботодавц ів, бюджетних та інших джерел , передбачених цим Законом, а т акож регулює порядок формува ння накопичувального пенсій ного фонду та фінансування з а рахунок його коштів видатк ів на оплату договорів страх ування довічних пенсій або о дноразових виплат застрахов аним особам, членам їхніх сім ей та іншим особам, передбаче ним цим Законом.

Згідно п.1 розділу XV «Прикінц евих положень» Закону №1058-IV цей Закон набув чинності з 1 січня 2004 року.

Відповідно ст. 1 Закону №1058-IV с трахувальники це роботодавц і та інші особи, які відповідн о до цього Закону сплачують с трахові внески на загальнооб ов'язкове державне пенсійне страхування.

Сфера дії Закону №1058-IV поширю ється на відносини, що виника ють між суб'єктами системи за гальнообов'язкового державн ого пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правови х актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках , передбачених цим Законом, аб о в частині, що не суперечить ц ьому Закону. Виключно цим Зак оном визначаються принципи т а структура системи загально обов' язкового державного п енсійного страхування, коло осіб, які підлягають загальн ообов'язковому державному пе нсійному страхуванню, а тако ж платники страхових внесків (ст. 5 Закону №1058-IV).

Роботодавцями згідно з п. 1 с т. 14 Закону №1058-IV, зокрема, є підпр иємства створені відповідно до законодавства України, не залежно від форми власності, виду діяльності та господар ювання, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксо ваний податок, єдиний подато к, фіксований сільськогоспод арський податок, придбали сп еціальний торговий патент), я кі використовують працю фізи чних осіб на умовах трудовог о договору (контракту) або на і нших умовах, передбачених за конодавством, або за договор ами цивільно-правового харак теру, - для осіб, зазначених у п унктах 1, 10, 15 статті 11 цього Зако ну.

Стаття 15 Закону №1058-IV передбач ає, що платниками страхових в несків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону.

Згідно з п. 6 ч. 2 ст. 17 Закону №1058-I V страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені ст роки та в повному обсязі стра хові внески.

Відповідно до ст. 18 Закону №10 58-IV страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платеж ем, який справляється на всій території України в порядку , встановленому цим Законом. С трахові внески не включаютьс я до складу податків, інших об ов'язкових платежів, що склад ають систему оподаткування. На ці внески не поширюється п одаткове законодавство. Зако нодавством не можуть встанов люватися пільги з нарахуванн я та сплати страхових внескі в або звільнення від їх сплат и.

Частина 6 ст. 20 Закону №1058-ІV пер едбачає, що страхувальники з обов'язані сплачувати страхо ві внески, нараховані за відп овідний базовий звітний пері од, не пізніше ніж через 20 кале ндарних днів із дня закінчен ня цього періоду. Базовим зві тним періодом для страхуваль ників, зазначених у пункті 1 ст атті 14 цього Закону, є календа рний місяць.

Відповідно до пп. 1 ч. 8 розділ у XV «Прикінцеві положення» За кону №1058-IV страхові внески, що п ерераховуються до солідарно ї системи сплачуються страху вальниками та застрахованим и особами на умовах і у порядк у, визначених цим Законом та в розмірах, передбачених Зако ном України «Про збір на обов 'язкове державне пенсійне ст рахування» для відповідних п латників збору.

Статтею 1 Закону України від 26 червня 1997 року №400/97-ВР «Про збі р на обов'язкове державне пен сійне страхування» (далі - З акон №400/97-ВР) встановлено перел ік осіб, що є платниками збору на обов'язкове державне пенс ійне страхування. Зокрема, ві дповідно до п. 1 ст. 1 цього Закон у, платниками збору на обов'яз кове державне пенсійне страх ування є суб'єкти підприємни цької діяльності незалежно в ід форм власності.

Відповідно до п.1 ст. 2 Закону №400/97-ВР для платників збору, ви значених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, об'єктом опода ткування є фактичні витрати на оплату праці працівників, які включають витрати на вип лату основної і додаткової з аробітної плати та інших зао хочувальних та компенсаційн их виплат, у тому числі в натур альній формі, які визначають ся згідно з нормативно-право вими актами, прийнятими відп овідно до Закону України «Пр о оплату праці» (крім сум випл ат, що не враховуються при виз наченні бази нарахування стр ахових внесків відповідно до пункту 2 статті 5 Декрету Кабі нету Міністрів України «Про прибутковий податок з громад ян»), а також винагороди, що ви плачуються громадянам за вик онання робіт (послуг) за угода ми цивільно-правового характ еру.

Стаття 4 Закону №400/97-ВР (в реда кції, що діяла у 2004 році) передб ачала, що для платників збору , визначених пунктом 1 ст. 1 цьог о Закону де працюють інвалід и, збір на обов'язкове державн е пенсійне страхування визна чається окремо за ставкою 4 ві дсотки від об'єкта оподаткув ання для працюючих інвалідів та за ставкою 32 відсотка від о б'єкта оподаткування для інш их працівників такого підпри ємства.

Указ Президента України 3 ли пня 1998 року №727/98 «Про спрощену с истему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малог о підприємництва», в редакці ї Указу Президента України в ід 28.06.1999 №746/99, передбачає, що суб'є кти підприємницької діяльно сті - юридичні особи сплачуют ь єдиний податок щомісяця не пізніше 20 числа наступного мі сяця на окремий рахунок відд ілень Державного казначейст ва України.

Тобто, вказаним вище Указом Президента України регулюют ься відносини пов' язані зі сплатою податків, зборів інш их обов'язкових платежів, що с кладають систему оподаткув ання. Страхові ж внески, як заз началося вище, не відносятьс я до складу податків, інших об ов'язкових платежів, що склад ають систему оподаткування.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни від 16 березня 2006 року №3583-IV «Про вирішення питання щодо заборгованості суб'єктів го сподарської діяльності, які застосовують особливі умови оподаткування, обліку та зві тності, у зв'язку з неперерозп оділом Державним казначейст вом України частини податків до Пенсійного фонду України , Фонду соціального страхува ння з тимчасової втрати прац ездатності, Фонду соціальног о страхування на випадок без робіття протягом 2004 року - I ква рталу 2005 року» (далі - Закон № 3583-IV) суми внесків до Пенсійног о фонду України, Фонду соціал ьного страхування з тимчасов ої втрати працездатності, Фо нду соціального страхування на випадок безробіття суб'єк тів господарської діяльност і, які застосовують особливі умови оподаткування, обліку та звітності, які були сплаче ні ними в складі податків згі дно з чинним законодавством України протягом 2004 року - I ква рталу 2005 року, але не були зарах овані на їх особові рахунки в цих фондах у зв'язку із застос уванням Державним казначейс твом України норм діючого на той час Закону України «Про Д ержавний бюджет України на 2005 рік» від 23 грудня 2004 року №2285-IV, не вважати заборгованістю.

Статтею 2 Закону №3583-IV встанов лено, що донарахування та фін ансові (штрафні) санкції до су б'єктів господарської діяльн ості, які застосовують особл иві умови оподаткування, обл іку та звітності щодо сум фак тично сплачених внесків у 2004 р оці - I кварталі 2005 року, не засто совуються.

Позивачем не надано доказі в того, що суми внесків до Пенс ійного фонду України, Фонду с оціального страхування з тим часової втрати працездатнос ті, Фонду соціального страху вання на випадок безробіття суб'єктів господарської діял ьності, які були сплачені ним в складі єдиного податку про тягом 2004 року - I кварталу 2005 року , не були зараховані на його ос обові рахунки в цих фондах у з в'язку із застосуванням Держ авним казначейством України норм діючого на той час Закон у України «Про Державний бюд жет України на 2005 рік» від 23 гру дня 2004 року №2285-IV.

З урахуванням наведеного, с уд не приймає до уваги твердж ення позивача про те, що відпо відач не мав права на донарах ування страхових внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування.

Відповідно до з пунктів 1,2 ча стини 3 статті 2 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб' єктів владних повнов ажень адміністративні суди п еревіряють, чи прийняті (вчин ені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України, з використан ням повноваження з метою, з як ою повноваження надано.

Відповідно до ч.1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд при вирішенн і справи керується принципом законності, відповідно до як ого органи державної влади, о ргани місцевого самоврядува ння, їхні посадові і службові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повно важень, та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

З урахуванням встановлени х обставин у справі, суд дійш ов висновку, що вимога про спл ату боргу №10 в сумі 62286,98 гривень 01 лютого 2011 року управлінням П енсійного фонду України в Ки ївському районі м. Донецька н е приймалася, а вимога про спл ату боргу №Ю-45 на суму 62286,98 гриве нь була виставлена управлінн ям Пенсійного фонду України в Київському районі м. Донець ка у відповідності до чинног о законодавства, а тому підст ави для її скасування відсут ні.

Зважаючи на відмову у задов оленні позовних вимог, судов і витрати, здійснені позивач ем, присудженню з відповідач а не підлягають.

Керуючись ст.ст. 2, 8-11, 17-20, 69-72, 86, 94, 158-164 , 167, 186, 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

відмовити повністю у задов оленні адміністративного по зову Приватного підприємств а «Легіон» до управління Пен сійного фонду України в Київ ському районі м. Донецька про визнання недійсною вимоги п ро сплату боргу №10 від 01.02.2011 в сум і 62286,98 гривень.

Постанова прийнята у нарад чій кімнаті, її вступну та рез олютивну частини проголошен о у судовому засіданні в прис утності представників сторі н 17 березня 2011 року.

Постанова в повному обсязі складена 22 березня 2011 року.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду в поряд ку і строки, встановлені ст. 186 К АС України, через Донецький о кружний адміністративний су д.

Суддя Циганенко А.І.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.03.2011
Оприлюднено28.03.2011
Номер документу14396570
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/2322/2011

Ухвала від 06.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Раїса Федорівна

Ухвала від 06.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Раїса Федорівна

Ухвала від 27.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Р.Ф.

Постанова від 17.03.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Циганенко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні