Постанова
від 02.03.2011 по справі 2а-25470/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 березня 2011 р. справа № 2а-25470/10/0570

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Масло І .В.

при секретарі Грішає ві Є.Є.

за участю:

представників позивача Чистякової О.В., Сер біна В.В.,

представника відповідача Саітової Я.Л., Казбараса Д .О.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у за адресою: 83052, м. Донецьк, вул. 50-ї Гвардійської дивізії, 17, ад міністративну справу за позо вом комунального підприємст ва «Компанія «Вода Донбасу» до Управління Держкомзему у місті Макіївка Донецької обл асті про скасування припису від 28.09.2010 № 28/09-10-10, -

В С Т А Н О В И В:

КП «Компанія «Вода Донбасу » звернулась з позовом до Упр авління Держкомзему у місті Макіївка Донецької області п ро скасування припису від 28.09.20 10 № 28/09-10-10, мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем проводи лася перевірка Макіївського регіонального виробничого у правління КП «Компанія «Вода Донбасу» з питання дотриман ня вимог земельного законода вства, за результатами якої с кладено акт від 23.09.2010 та видано спірний припис, в яких зазнач ено, що позивач користується земельною ділянкою без прав овстановлюючих документів.

Посилаючись на порушення з боку відповідача норм Земел ьного кодексу України та Пор ядку від 12.12.2003 № 312, вважають прип ис незаконним. Крім того, пози вач є правонаступником прав та обов' язків ДВП «Укрпромв одчормет», якому надано в пос тійне користування цю земель ну ділянку на підставі держа вного акту, тобто є у наявност і відповідний правовстановл юючий документ.

Просив скасувати припис ві д 28.09.2010 № 28/09-10-10 (а.с. 3-5).

У судовому засіданні предс тавники позивача підтримали позовні вимоги у повному обс язі та просили їх задовольни ти.

Представники відповідача у судовому засіданні надали письмові заперечення та пояс нення, в яких вказано, що припи с Управління є правомірним, в чинений у порядок, у спосіб та на підставі законодавства У країни. Просили у задоволенн і позову відмовити (а.с. 50, 105-106, 152-153) .

Заслухавши пояснення учас ників процесу, дослідивши об ставини справи та перевіривш и їх доказами в межах заявлен их позовних вимог, суд встано вив наступне.

Позивач Комунальне під приємство “Компанія “Вода До нбасу” є юридичною особою, ко д ЄДРПОУ - 00191678, зареєстровано ю 03.09.2007 виконавчим комітетом До нецької міської ради, що підт верджується свідоцтвом про д ержавну реєстрацію юридично ю особи серії А00 № 737046 (а.с. 122) та до відкою АБ № 218088 з Єдиного держа вного реєстру підприємств та організацій України (а.с. 15).

Згідно з наказом Міністерс тва промисловості України ві д 01.08.1996 року № 142 виробниче об' єд нання “Укрпромводчормет” пе рейменоване в Державне вироб ниче підприємство по зовнішн ьому централізованому водоп остачанню “Укрпромводчорме т” (а.с. 16).

Рішенням Донецької обласн ої ради від 28.12.2004 року № 4/24-557 прийн ято цілісний майновий компле кс державного виробничого пі дприємства по зовнішньому це нтралізованому водопостача нню “Укрпромводчормет” з дер жавної до спільної власності територіальних громад сіл, с елищ, міст, що знаходяться в уп равлінні обласної ради (а.с. 17), що також підтверджується акт ом приймання-передачі затвер дженого Головою обласної рад и Близнюком А.М. (а.с. 59-64).

Рішенням Донецької обласн ої ради від 23.03.2007 року № 5/8-181 внесе ні зміни до рішення Донецько ї обласної ради від 28.12.2004 року № 4/24-557 та п. 4 викладений у наступн ій редакції: «перетворити Де ржавне виробниче підприємст во по зовнішньому централізо ваному водопостачанню “Укрп ромводчормет” у комунальне п ідприємство «Компанія «Вода Донбасу» (а.с. 19).

Рішенням Донецької обласн ої ради від 14.09.2007 року № 5/11-322 комун альне підприємство «Донецьк облводоканал» приєднане до к омунального підприємства «К омпанія «Вода Донбасу», що та кож підтверджується передав альним актом приймання-перед ачі затвердженим Головою обл асної ради Близнюком А.М. (а.с. 65-68).

Таким чином, Комунальне підприємство “Компанія “Во да Донбасу” створене шляхом перетворення Державного вир обничого підприємства по зов нішньому централізованому в одопостачанню “Укрпромводч ормет” та приєднання комунал ьного підприємства «Донецьк облводоканал».

Комунальне підприємство “Компанія “Вода Донбасу” ді є на підставі Статуту, затвер дженого розпорядженням голо ви Донецької обласної ради в ід 28.08.2007 № 98р (із змінами та допов неннями) (а.с. 123-129).

Відповідно до п. 1.1. Статуту п озивач створений шляхом пере творення Державного виробни чого підприємства по зовнішн ьому централізованому водоп остачанню «Укрпромводчорме т» та є правонаступником пра в та обов' язків останнього, у тому числі за всіма отриман ими ліцензіями, дозволами та іншими нормативними докумен тами, які мають юридичну силу до їх переоформлення на КП “К омпанія Вода Донбасу”.

Згідно з п. 1.2. змін до Статуту , затверджених розпорядження м голови Донецької обласної ради від 29.12.2007 № 192р, Комунальне підприємство “Компанія “В ода Донбасу” є правонаступни ком прав та обов' язків Держ авного виробничого підприєм ства по зовнішньому централі зованому водопостачанню «Ук рпромводчормет» та комуналь ного підприємства «Донецьоб лводоканал», у тому числі за р аніше укладеними договорами , всіма отриманими ліцензіям и, дозволами та іншими нормат ивними документами, які мают ь юридичну силу до їх переофо рмлення на КП “Компанія Вода Донбасу” (а.с. 14).

Комунальне підприємство “Компанія “Вода Донбасу” ма є, зокрема, відокремлений під розділ - Макіївське регіона льне виробниче управління, я ке не має статусу юридичної о соби та діє на підставі Полож ення № 2, затвердженого наказо м генерального директора КП “Компанія “Вода Донбасу” від 04.09.2007 № 2.

Відповідач - управління Дер жкомзему у м. Макіївка Донець кої області є юридичною особ ою, код ЄДРПОУ - 25809553, зареєстро ваною 04.09.2008 виконавчим комітет ом Макіївської міської ради Донецької області, що підтве рджується свідоцтвом про дер жавну реєстрацію юридичною о соби серії А01 № 164279 (а.с. 103) та довід кою АБ № 026624 з Єдиного державно го реєстру підприємств та ор ганізацій України (а.с. 102).

Відповідач здійснює свою д іяльність на підставі Положе ння про управління Держкомзе му в місті Макіївка Донецько ї області, затвердженого нак азом Державного комітету Укр аїни із земельних ресурсів в ід 08.08.2008 № 273.

Відповідно до п.1 Положення про Державний комітет Україн и із земельних ресурсів, затв ердженого Постановою КМ Укра їни від 19.03.2008 року № 224 Державний комітет із земельних ресурсі в є центральним органом вико навчої влади з питань земель них ресурсів.

Пунктом 7 Положення встанов лено, що Держкомзем здійснює свої повноваження безпосере дньо і через утворені в устан овленому порядку територіал ьні органи в Автономній Респ убліці Крим, областях, мм. Києв і та Севастополі і затверджу є положення про них.

Згідно з п.1 Положення про уп равління (відділ) Держкомзем у в місті (обласного та районн ого значення), затвердженого наказом Державного комітету України із земельних ресурс ів від 17 червня 2008 р. №123 та зареєс трованого в Міністерстві юст иції України 10 липня 2008 р. за №626/15 317, відповідач є територіальни м органом Держкомзему, підзв ітним та підконтрольним Держ комзему та відповідно Респуб ліканському комітету із земе льних ресурсів Автономної Ре спубліки Крим, головному упр авлінню Держкомзему в област і.

Таким чином, відповідач є су б' єктом владних повноважен ь та здійснює в даних правові дносинах надані йому діючим законодавством повноваженн я.

Правовідносини, що склалис я між сторонами, регулюються Земельним кодексом України (далі - ЗК), Законом України в ід 19 червня 2003 року № 963-IV “Про дер жавний контроль за використа нням та охороною земель”(дал і - Закон), Порядком плануван ня та проведення перевірок з питань здійснення державног о контролю за використанням та охороною земель, затвердж еного Наказом Державного ком ітету України по земельних р есурсах від 12 грудня 2003 року № 312 та зареєстрованого в Мініст ерстві юстиції України 25 груд ня 2003 року за № 1223/8544 (далі - Поряд ок), іншими нормативно-правов ими актами України.

Згідно з державним актом на право постійного користуван ня землею від 20.04.1999 серії П-ДН № 00 7386, Державному виробничому пі дприємству по зовнішньому це нтралізованому водопостача нню «Укрпромводчормет» нада но у постійне користування з емельну ділянку площею 714,99 га д ля обслуговування Вільхівсь кого водосховища відповідно до рішення Шахтарської райо нної ради народних депутатів № 150 від 26.03.1999 (а.с. 10-13).

Статтею 9 Закону передбачен о, що державний контроль за ви користанням та охороною земе ль у системі центрального ор гану виконавчої влади з пита нь земельних ресурсів здійсн ює Державна інспекція з конт ролю за використанням та охо роною земель і її територіал ьні органи.

Відповідно до статті 10 Зако ну державні інспектори у сфе рі державного контролю за ви користанням та охороною земе ль і дотриманням вимог закон одавства України про охорону земель мають право, зокрема: д авати обов'язкові для викона ння вказівки (приписи) з питан ь використання та охорони зе мель і дотримання законодавс тва про охорону земель відпо відно до їх повноважень; скла дати акти перевірок чи прото коли про адміністративні пра вопорушення у вказаній сфері та розглядати відповідно до вимог чинного законодавства про адміністративні правопо рушення.

Повноваження при проведен ні перевірки закріплені в По рядку та у Положенні про сект ор Державної інспекції з кон тролю за використанням та ох ороною земель управління Дер жкомзему у м. Макіївка Донець кої області, затвердженого н аказом управління Держкомз ему у м. Макіївка Донецької об ласті 17.05.2010 № 26 та погодженого з з аступником начальника Голов ного управління - начальник ом управління Державної інсп екції з контролю за використ анням та охороною земель гол овного управління Держкомзе му в Донецькій області (а.с. 39-42).

Відповідно до п. 3.1. Порядку, п ланові перевірки проводятьс я у відповідності до квартал ьних планів робіт, затвердже них керівниками інспекційни х органів Держкомзему.

Як вбачається з плану заход ів управління Державної інсп екції з контролю за використ анням і охороною земель Голо вного управління Держкомзем у у Донецькій області щодо за безпечення державного контр олю за використанням і охоро ною земель на 3 квартал 2010 року, затвердженого наказом голов ного управління Держкомзему у Донецькій області від 29.06.2010 № 123 та погодженого в.о. директор а Департаменту Державної інс пекції з контролю за викорис танням і охороною земель Ів анюком М.М. (а.с. 159), під № 1.1.3 зазн ачено «провести перевірки до держання вимог земельного за конодавства суб' єктами гос подарювання, які здійснюють господарську діяльність, пов ' язану з використанням земе ль водного фонду». Крім того, К П «Вода Донбасу» вказане у пе реліку об' єктів для здійсне ння планових заходів (переві рок дотримання ними вимог зе мельного законодавства) прот ягом Ш кварталу 2010 року (а.с. 160).

Згідно з п. 3.1 Порядку, інспек ційний орган Держкомзему не пізніше десяти днів до почат ку проведення перевірки надс илає письмово (з повідомленн ям) органу державної влади, ор гану місцевого самоврядуван ня, юридичній чи фізичній осо бі, яких планується перевіри ти, повідомлення про проведе ння перевірки. У повідомленн і зазначаються дата початку проведення перевірки, перелі к документів, які необхідно н адати інспекційному органу Д ержкомзему до початку провед ення перевірки, та визначаєт ься порядок їх надання.

Таке письмове повідомленн я «Про проведення перевірки» від 16.07.2010 за № 01-60-3468-10 було направле не КП «Вода Донбасу» та отрим ано ним 19.07.2010, що підтверджуєтьс я відповідним поштовим повід омленням (а.с. 154).

Також позивачеві було напр авлене клопотання про наданн я документів, матеріалів та і ншої інформації, необхідних для здійснення державного ко нтролю за використанням та о хороною земель від 15.06.2010 за № 15/07-10 -02 (а.с. 156-157).

21.09.2010 начальник управління Де ржкомзему м. Макіївка Донець кої області видав наказ «Про проведення перевірки» за № 19, яким доручив держаним інспе кторам сектору Державної інс пекції з контролю за викорис танням і охороною земель упр авління Держкомзему у м. Макі ївка Донецької області завід увачу сектором Дударенко Г .В., головному державному ін спектору Попову О.В., старшому державному інспектору Семен ову М.В. здійснити перевірку д отримання вимог земельного з аконодавства, пов' язану з в икористанням земель під об' єктами та спорудами, що знахо дяться на балансі КП «Вода До нбасу» та у разі виявлення по рушення вимог земельного зак онодавства вжити заходи щодо усунення у відповідності до вимог чинного законодавства (а.с. 158).

23.09.2010 відповідачем було прове дено планову виїзну перевірк у дотримання вимог земельног о законодавства, за результа тами якої складено акт від 23.09.2 010, яким встановлено, що позива ч без правовстановлюючих док ументів у порушення ст.ст. 125, 126 З К використовує земельну діля нку площею 714,99 га із земель вод ного фонду в Садівській сіль ській раді Шахтарського райо ну згідно Державного акту на право постійного користуван ня землею № 50 від 20.04.1999, наданого ДВП по зовнішньому централіз ованому водопостачанню згід но рішення Шахтарської район ної ради народних депутатів № 150 від 26.03.1999 для обслуговування Вільхівського водосховища ( а.с. 7).

Позивач, не погодившись з ак том перевірки, направив на ад ресу відповідача заперечен ня, посилаючись на державний акт на право постійного кори стування землею від 20.04.1999 серії П-ДН № 007386, рішення Донецької о бласної ради від 28.12.2004 р. № 4/24-557 із з мінами, внесеними рішенням в ід 23.03.2007 року № 5/8-181 про перетворен ня Державного виробничого пі дприємства по зовнішньому це нтралізованому водопостача нню “Укрпромводчормет” в ком унальне підприємство “Комп анія “Вода Донбасу” та стату т, відповідно до якого КП “Ком панія “Вода Донбасу”є правон аступником Державного вироб ничого підприємства по зовні шньому централізованому вод опостачанню “Укрпромводчор мет”, зокрема, за всіма докуме нтами, що мають юридичну силу .

Вказані заперечення залиш ились без розгляду.

На підставі акту перевірки відповідачем видано припис № 28/09-10-10 від 28.09.2010, яким позивачеві приписано усунути порушення земельного законодавства (а .с. 6).

Не погодившись з приписом, п озивач звернувся до суду з ви могою скасувати його.

Згідно з частиною другою ст атті 19 Конституції України ор гани державної влади й орган и місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;

3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджен о);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;

8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Стаття 71 Кодексу адміністра тивного судочинства України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставин и, на яких ґрунтуються її вимо ги та заперечення. В адмініст ративних справах про протипр авність рішень, дій чи бездія льності суб'єкта владних пов новажень обов'язок щодо дока зування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльност і покладається на відповідач а, якщо він заперечує проти ад міністративного позову.

Суд приходить до висновку, щ о управлінням Держкомзему м. Макіївка Донецької області не доведена правомірність ді й при прийнятті спірного при пису.

Згідно з п. 4.1. Порядку держав ні інспектори проводять пере вірки стану дотримання земел ьного законодавства в присут ності власників земельних ді лянок чи землекористувачів а бо уповноважених ними осіб, а також осіб, які вчинили поруш ення земельного законодавст ва. У разі відсутності при пер евірці власника чи землекори стувача або уповноважених ни ми осіб перевірка проводитьс я за наявності двох свідків.

Як вбачається з акту переві рки, при перевірці були прису тні свідки ОСОБА_9 та ОСО БА_10, графа «у присутності пр едставника юридичної особи» не заповнена.

Суду відповідачем не надан о доказів того, що при проведе нні перевірки запрошувався з емлекористувач або уповнова жена ним особа, хоча законода вець пов'язує можливість про ведення перевірки у присутно сті двох свідків тільки при в ідсутності землекористувач а.

Як пояснили у судовому засі данні представники позивача , представника землекористув ача (юридичної особи) не запро шували при проведенні переві рки.

Суд не може прийняти до уваг и доводи представника відпов ідача про належне повідомлен ня позивача про проведення п еревірки, оскільки, по-перше, ц е повідомлення № 01-5536 було дато ване 23.09.2010 (в день проведення пе ревірки), даних про отримання позивачем цього повідомленн я суду не надано, дане повідом лення направлялося не землек ористувачу - юридичній особі , а структурному підрозділу - Макіївському регіональному виробничому управлінню КП « Вода Донбасу» (а.с. 33).

Пунктом 5.1 Порядку передбач ено, що при проведенні всіх ви дів перевірок державний інсп ектор складає акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства.

Таким чином законодавець ч ітко встановив, що перевірка проводиться на юридичній ос обі, після чого складається а кт (один) перевірки.

Як пояснили у судовому засі данні представники сторін та це підтверджується матеріал ами справи, наказ, план переві рки, повідомлення виносилися також на юридичну особу - КП « Вода Донбасу».

Разом з тим, результатом про ведення перевірки був не оди н акт, винесений на юридичну о собу, як це передбачено вищез азначеними нормами, а акти на кожний об' єкт кожного стру ктурного підрозділу.

Відповідно до п. 5.4 Порядку, в акті державний інспектор за значає, зокрема, категорію зе мель та склад угідь; цільове п ризначення та фактичний стан використання (освоєння) земе льної ділянки.

Крім того, згідно з п. 5.6 Поряд ку, в акті наводиться план-схе ма місця розташування земель ної ділянки (схематичний абр ис чи викопіювання з картогр афічних матеріалів планів зе мельної ділянки з прив'язкою до місцевості та зазначення м суміжних землекористувачі в). На плані-схемі вказується з агальна площа земельної діля нки та площа, на якій виявлено порушення (забруднення, само вільне зайняття тощо).

Приписи п.п. 5.4 та 5.6 Порядку ві дповідачем виконані не були.

Також перевіряючі в акті пе ревірки зазначили, що держав ний акт на теперішній час є не дійсним, чим перевищили нада ні їм повноваження, оскільки визнання актів та рішень нед ійсними входить до виключної компетенції суду, а не держав них органів.

Крім того, як вбачається з л иста Державного комітету Укр аїни із земельних ресурсів, я кий 11.11.2010 був отриманий Головни м управлінням Держкомзему у Донецькій області за вх. № 17 (а.с . 49), «існуючі державні акти на п раво постійного користуванн я земельною ділянкою, видані до перетворення (реорганіза ції) юридичних осіб (банки) є д ійсними до прийняття рішення відповідною сільською, сели щною, міською радою про перед ачу земельної ділянки в орен ду та укладення договору оре нди землі».

Відповідно до підпункту 4 пу нкту 4 Положення про Державни й комітет України із земельн их ресурсів, затвердженого П остановою КМ України від 19.03.2008 р оку № 224, Держкомзем відповідн о до покладених на нього завд ань подає в установленому по рядку пропозиції щодо розпор ядження землями державної та комунальної власності, вста новлення меж області, району , міста, району в місті, села і с елища, регулювання земельних відносин.

Таким чином, вказаний вище л ист Держкомзему носить обов' язковий характер для відпові дача як для нижчестоящої уст анови.

Таким чином, судом встановл ені чисельні порушення при п роведенні перевірки та склад анні акту.

Що стосується суті вказано го відповідачем в акті поруш ення (ст.ст. 125, 126 ЗК), суд зазначає наступне.

Як передбачено п. 2.1 розділу 2 Інструкції про заповнення б ланків державних актів на пр аво власності на земельну ді лянку і на право постійного к ористування земельною ділян кою, затвердженої Наказом Де ржавного комітету України із земельних ресурсів

від 22 ч ервня 2009 року N 325, зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни

6 серпня 2009 р. за N 735/16751 (у р едакції, що діяла на момент пе ревірки), у рядку "Державний ак т на право власності на земел ьну ділянку видано" зазначає ться послідовно прізвище, ім 'я та по батькові громадянина України, іноземця, особи без г ромадянства чи особи, уповно важеної співвласниками земе льної ділянки; повне наймену вання юридичної особи (згідн о з її установчими документа ми), що набуває право власност і на земельну ділянку (у давал ьному відмінку). Дійсно, у держ авному акті на право постійн ого користування землею від 20.04.1999 серії П-ДН № 007386 не зазначено найменування позивача, що є п орушенням вказаного пункту І нструкції, але у акті перевір ки та у спірному приписі відп овідач вказав про порушення ст.ст. 125, 126 ЗК, а не про порушення Інструкції.

Відповідно до ст. 125 ЗК право власності на земельну ділянк у, а також право постійного ко ристування та право оренди з емельної ділянки виникають з моменту державної реєстраці ї цих прав.

Стаття 126 ЗК містить перелік документів, що посвідчують п раво на земельну ділянку. У ак ті перевірки не вказано, який саме пункт зазначеної статт і було порушено позивачем, у з в' язку із чим суд вважає, що в ідповідач не вказав у акті у п овній мірі суті порушення, як це передбачено п. 5.4 Порядку (в акті державний інспектор заз начає суть порушення з посил анням на акти чинного законо давства, вимоги яких порушен і).

У судовому засіданні предс тавник відповідача наголошу вав на тому, що порушенням зак онодавства з боку позивача є відсутність в нього державн ого акту на право користуван ня землею КП «Компанія «Вода Донбасу», тобто земельна діл янка безпідставно використо вується КП «Компанія «Вода Д онбасу».

Суд зазначає, що дійсно пунк том 6 Перехідних положень ЗК у попередній редакції, громад яни та юридичні особи, які маю ть у постійному користуванні земельні ділянки, але за цим К одексом не можуть мати їх на т акому праві, повинні до 1 січня 2005 року переоформити у встано вленому порядку право власно сті або право оренди на них.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.09.2005 N 5-рп/2005 виз нано таким, що не відповідає К онституції України (є неконс титуційним) положення пункту 6 розділу Х "Перехідні положен ня" Земельного кодексу Украї ни щодо зобов'язання переофо рмити право постійного корис тування земельною ділянкою н а право власності або право о ренди без відповідного закон одавчого, організаційного та фінансового забезпечення.

У мотивувальній частині рі шення Конституційний Суд Укр аїни відзначив, що у пункті 6 П ерехідних положень Кодексу й деться про переоформлення пр ава власності або оренди гро мадянами та юридичними особа ми, які мають у постійному кор истуванні земельні ділянки, але за цим Кодексом не можуть мати їх на такому праві. Перео формлення також має два знач ення: повторити оформлення і оформити заново, за новими пр авилами.

У межах спірних відносин, ві дповідач вказує на необхідні сть повторного оформлення КП «Компанією «Вода Донбасу» п рава користування землею, що не врегульовано діючим зако нодавством. Саме відсутність відповідного законодавчог о, організаційного та фінанс ового забезпечення переофор млення права користування ст ало підставою для визнання н еконституційним пункту 6 роз ділу Х "Перехідні положення" З К згідно Рішення Конституці йного Суду України від 22.09.2005 N 5-рп /2005.

Суд також вважає за необхід не зауважити на тому, що статт ею 141 ЗК визначені випадки, кол и припиняється право постійн ого користування землею, сер ед яких відсутня реорганізац ія підприємства.

Таким чином, у даному випадк у відсутні підстави вважати, що КП «Компанія «Вода Донбас у» неправомірно використову є земельну ділянку.

Крім того, судом встановлен о, що на спірній земельній діл янці розташовані об' єкти не рухомості (а.с. 161-168), і тому відпо відно до приписів статей 120 та 377 Цивільного кодексу України до КП «Компанія «Вода Донбас у» перейшло право користуван ня на земельну ділянку, на які й розміщені ці об' єкти неру хомості.

Зазначений висновок суду у згоджується з позицією Верхо вного Суду України, висловле ною у постановах від 24 грудня 2010 року.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку пр о задоволення позовних вимог та скасовує припис відповід ача від 28.09.2010 № 28/09-10-10.

На підставі ст. 94 КАС України суд присуджує на користь поз ивача з Державного бюджету У країни до стягнення судові в итрати по сплаті судового зб ору у розмірі 3,40 грн.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 8 6, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов ко мунального підприємства «Ко мпанія «Вода Донбасу» до Упр авління Держкомзему у місті Макіївка Донецької області п ро скасування припису від 28.09.20 10 № 28/09-10-10 - задовольнити.

Скасувати припис Управлін ня Держкомзему у місті Макії вка Донецької області від 28.09. 2010 № 28/09-10-10 .

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь комун ального підприємства «Компа нія «Вода Донбасу» (вул. Артем а, 85, м. Донецьк, 83001, ЄДРПОУ 00191678) суд ові витрати зі сплати судово го збору у розмірі 3 (три) грн. 40 к оп.

Постанову ухвалено в нарад чій кімнаті та проголошено ї ї вступну та резолютивну час тини у судовому засіданні 02 бе резня 2011 року.

Повний текст постанови виг отовлено 04 березня 2011 року.

Апеляційну скаргу на поста нову може бути подано до Доне цького апеляційного адмініс тративного суду через Донець кий окружний адміністративн ий суд протягом десяти днів з дня отримання копії постано ви. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особ ою, яка її подає, до суду апеля ційної інстанції.

Суддя Масло І.В.

Дата ухвалення рішення02.03.2011
Оприлюднено28.03.2011
Номер документу14396695
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-25470/10/0570

Ухвала від 11.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Жаботинська Світлана Володимирівна

Ухвала від 11.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Жаботинська Світлана Володимирівна

Постанова від 06.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Жаботинська С.В.

Постанова від 02.03.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Масло І.В.

Ухвала від 02.03.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Масло І.В.

Ухвала від 17.02.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Масло І.В.

Ухвала від 17.02.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Масло І.В.

Ухвала від 10.02.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Масло І.В.

Ухвала від 08.02.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Масло І.В.

Ухвала від 25.01.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Масло І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні