Постанова
від 17.03.2011 по справі 11/177/10
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГО СПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"17" березня 2011 р. Справа № 11/177/10

Колегія суддів Одесько го апеляційного господарськ ого суду у складі:

Головую чого судді: Воронюка О.Л.

Су ддів: Єрмілова Г.А., Лашина В.В.

При секретарі: Хом`як О.С.

За участю ліквідатора П П „Альфа Менеджмент” арбітра жного керуючого - Томашевс ького О.О., паспорт серія ЕО № НОМЕР_1 від 21.11.1996р.

Інші учасники провадження у справі про банкрутство в су дове засідання не з'явились. П ро час, дату та місце його пров едення повідомлені належним чином.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляцій ну скаргу

Державної податкової інс пекції у Ленінському районі м. Миколаєва

на ухвалу господарського суду Миколаївської області від 25.01.2011р.

у справі № 11/177/10

кредитор: ПП „Продгарантія ”

Державна податкова інспекція у Ленінському райо ні м. Миколаєва

банкрут ПП „Альфа Менеджм ент”

ліквідатор-арбітражний ке руючий Томашевський О.О.

про визнання банкрутом

Відповідно до ст.4-4 ГПК Ук раїни здійснювалась фіксаці я судового процесу технічним и засобами.

Встановила:

Ухвалою господарського с уду Миколаївської області ві д 26.11.2010р. за заявою ліквідатора ПП. „Альфа Менеджмент” арбіт ражного керуючого - Томаше вського О.О.було порушено п ровадження у справі про банк рутство ПП „Альфа Менеджмент ”, за ознаками ст. 51 Закону Укра їни “Про відновлення платосп роможності боржника або визн ання його банкрутом”.

Постановою господарського суду Миколаївської області від 14.12.2010р. ПП „Альфа Менеджмент ” визнано банкрутом, відкрит о відносно нього ліквідаційн у процедуру, ліквідатором ба нкрута призначено арбітражн ого керуючого О.О. Томашевс ького, останнього зобов' я зано здійснити ліквідацію бо ржника відповідно до вимог З акону України „Про відновлен ня платоспроможності боржни ка або визнання його банкрут ом”, у 5-ти денний строк з дня пр ийняття цієї постанови опубл ікувати відомості про визна ння боржника банкрутом і від криття ліквідаційної процед ури у офіційних друкованих о рганах “Голос України” або “ Урядовий кур' єр”, та надати реєстр вимог кредиторів до с уду.

Оголошення про банкрутств о ПП „Альфа Менеджмент”, та ві дкриття ліквідаційної проце дури було опубліковано 17.12.2010р. в газеті „Голос України” за № 23 9 (4989). (а.с. 81, т. 1)

В порядку ст. 32 Закону Україн и „Про відновлення платоспро можності боржника або визнан ня його банкрутом” ліквідато ром ПП „Альфа Менеджмент” ар бітражним керуючим О.О. Том ашевським, було подано звіт по виконаній роботі по лікві дації банкрута та ліквідацій ний баланс ПП „Альфа Менеджм ент” станом на 18.01.2011р.(а.с. 86-91, т. 1)

Ухвалою господарського с уду Миколаївської області ві д 25.01.2011р. (суддя Філінюк І.Г.) затв ерджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ПП „Аль фа Менеджмент”, станом на 18.01.2011р ., ліквідовано ПП „Альфа Менед жмент”.

Провадження у справі про б анкрутство ПП „Альфа Менеджм ент” припинено, на підставі с т. 40 Закону України “Про відно влення платоспроможності бо ржника або визнання його бан крутом”.

Ухвала суду мотивована ти м, що ліквідатором боржника п роведено у встановленому Зак оном України „Про відновленн я платоспроможності боржник а або визнання його банкруто м” порядку ліквідаційну проц едуру банкрута, складено лік відаційний баланс підприємс тва та звіт, які свідчать про в ідсутність у банкрута оборот них засобів для ведення госп одарської діяльності, своєча сного погашення грошових зоб ов'язань, відсутня можливіст ь відновити платоспроможніс ть, оскільки у підприємства в ідсутнє будь-яке нерухоме ма йно.

Не погоджуючись із зазначе ною ухвалою, Державна податк ова інспекція у Ленінському районі м. Миколаєва звернуло ся з апеляційною скаргою в як ій просить ухвалу господарсь кого суду від 25.01.2011р. скасувати, справу передати на розгляд д о господарського суду Микола ївської області оскільки вва жає, що судом першої інстанці ї не в повному обсязі з' ясов ані обставини, які мають знач ення по справі, а також поруше нні норми матеріального та п роцесуального права, зокрема п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Под аткового кодексу України.

У відзиві на апеляційну с каргу арбітражний керуючий О.О. Томашевський вказує н а те, що оскаржувана ухвала ці лком відповідає вимогам зако ну, а доводи апелянта вважає необґрунтованими та такими, що не відповідають дійсним о бставинам справи

Інші учасники проваджен ня у справі про банкрутство в судове засідання не з'явилис ь, про час і місце його проведе ння повідомлені належним чин ом, про причини нез' явлення суд не повідомили.

Враховуючи строки розгляд у справи в апеляційній інста нції, передбачені ст. 102 ГПК Укр аїни, судова колегія вважає, щ о неявка всіх представників сторін не перешкоджає розгля ду апеляційної скарги за ная вними в справі матеріалами в ідповідно до ст. 75 ГПК України .

Заслухавши пояснення л іквідатора ПП „Альфа Менеджм ент” арбітражного керуючого - Томашевського О.О., пере віривши юридичну повноту вст ановлених судом першої інста нції обставин справи, судова колегія дійшла висновку, що а пеляційна скарга Державної п одаткової інспекції у Ленінс ькому районі м. Миколаєва не п ідлягає задоволенню виходяч и з наступного.

Відповідно до ст. 101 ГПК Ук раїни апеляційний господарс ький суд не зв' язаний довод ами апеляційної скарги і пер евіряє законність і обґрунто ваність рішення місцевого го сподарського суду у повному обсязі

Згідно частини 2 статті 41 ГПК України, провадження у справ ах про банкрутство здійснюєт ься у порядку, передбаченому цим кодексом з врахуванням в имог Закону України про банк рутство, норми якого, як спеці альні норми права, превалюют ь у застосуванні над загальн ими нормами ГПК України.

Згідно ст. 5 Закону України „ Про відновлення платоспромо жності боржника або визнання його банкрутом” провадження у справах про банкрутство ре гулюється цим Законом, Госпо дарським процесуальним коде ксом України, іншими законод авчими актами України.

Відповідно до п. 1 ст. 51 Закону України „Про відновлення пл атоспроможності боржника аб о визнання його банкрутом”, я кою встановлені особливості застосування процедури банк рутства до боржника, що лікві дується власником, якщо варт ості майна боржника - юридичн ої особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недо статньо для задоволення вимо г кредиторів, така юридична о соба ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом.

У разі виявлення обставин, з азначених у абзаці першому ц ієї частини, після прийняття рішення про ліквідацію до ст ворення ліквідаційної коміс ії (призначення ліквідатора) заява про порушення справи п ро банкрутство подається вла сником майна боржника (уповн оваженою ним особою).

У відповідності до п. 1 ст. 105 Ци вільного кодексу України уча сники юридичної особи, що при йняли рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює держ авну реєстрацію, який вносит ь до єдиного державного реєс тру відомості про те, що юриди чна особа перебуває у процес і припинення.

Як вбачається з матеріалів справи, 03.09.2010р. рішенням власни ка ПП „Альфа Менеджмент” бул о прийнято рішення про лікві дацію підприємства, оскільки воно не веде господарської д іяльності та є збитковим. (а.с. 11, т. 1)

Наказом по підприємству № 10 від 03.09.2010р., ліквідатором ПП „Ал ьфа Менеджмент” було признач ено арбітражного керуючого О.О. Томашевського, яким на виконання норм ст. 105 Цивільно го Кодексу України та Закону України “Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців” 03.09.201 0р. до Реєстраційної палати ви конкому Миколаївської міськ ої Ради було направлено пові домлення про припинення юрид ичної особи - ПП „Альфа Мене джмент”, м. Миколаїв, та нотарі ально засвідчена копія рішен ня власника підприємства для внесення відомостей до ЄДР т а публікації оголошення в сп еціалізованому друкованому засобі масової інформації. (а .с. 13, т.)

22.09.2010р. в Бюлетені державної р еєстрації № 158 (18) 2010 рік було надр уковано оголошення про лікві дацію ПП „Альфа Менеджмент”, м. Миколаїв, з інформацією про прийняття Банкрутом претенз ій протягом двох місяців.

Листом № 496 від 29.09.2010р. ліквідат ор боржника повідомив ДПІ у Л енінському районі м. Миколає ва про ліквідацію підприємст ва. (а.с. 16, т.1)

Відповідно до вимог ч. 1 ст.111 Ц К України ліквідаційна коміс ія після закінчення строку д ля пред'явлення вимог кредит орами складає проміжний лікв ідаційний баланс, який місти ть відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідує ться, перелік пред'явлених кр едиторами вимог, а також про р езультати їх розгляду.

23.11.2010р. складено проміжний лі квідаційний баланс боржника та проведений аналіз фінанс ово-економічних показників, які свідчать про відсутність у боржника майна, грошових ко штів та інших активів для зад оволення вимог кредиторів. (а .с.35,37-38, т.1)

Наказом № 11 від 23.11.2010р., на підст аві доповідної записки лікві датора Томашевського О.О. , про виявлення ним не сплатно сті підприємства, було об' я влено про проведення ліквіда ції підприємства, шляхом зве рнення ліквідатора до господ арського суду з заявою про по рушення справи про банкрутст ва підприємства, згідно ст. 51 З акону України „Про відновлен ня платоспроможності боржни ка або визнання його банкрут ом”.

Відповідно до ч. 3 ст. 110 ЦК Укра їни, оскільки вартість майна ПП „Альфа Менеджмент” була н едостатньою для задоволення вимог кредиторів, 23.11.2010р. лікві датор боржника звернувся до господарського суду Миколаї вської області із заявою про визнання ПП „Альфа Менеджме нт” банкрутом та відкриття л іквідаційної процедури.

Постановою господарського суду Миколаївської області від 14.12.2010р. ПП „Альфа Менеджмент ” визнано банкрутом, відкрит о відносно нього ліквідаційн у процедуру, ліквідатором ба нкрута призначено арбітражн ого керуючого Томашевсько го О.О.

За результатами публікаці ї оголошень згідно вимог ч. 4 с т. 105 Цивільного кодексу Украї ни та ст. 51 Закону України “Про відновлення платоспроможно сті боржника або визнання йо го банкрутом” до боржника зв ернулися з грошовими вимогам и кредитори: ПП „Продгаранті я” грошові вимоги якого, в роз мірі 48 500 гривень, включені до 4-о ї черги реєстру вимог кредит орів та ДПІ у Ленінському рай оні м. Миколаєва, якій було від мовлено у визнанні кредиторс ьких вимог, у зв' язку зі спла тою Банкрутом заявлених сум в розмірі 680,07 гривень, що підтв ерджується квитанцією № NOWE758735 в ід 10.01.2011р. (а.с.116, т.1).

Погасити кредиторську заб оргованість перед ПП „Продга рантія” банкрут не мав можли вості у зв' язку з відсутніс тю активів та грошових кошті в.

Відповідно до ст. 31 Закону Ук раїни „Про відновлення плато спроможності боржника або ви знання його банкрутом” при р еалізації своїх прав та об ов'язків арбітражний керуюч ий зобов' язаний діяти сум лінно та розумно з урахуван ням інтересів боржника та йо го кредиторів.

В силу статті 25 вищезазначе ного закону, ліквідатор з дня свого призначення здійснює ряд повноважень між іншим, вж иває заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернен ня майна банкрута, що знаходи ться у третіх осіб, здійснює і нвентаризацію та оцінку ма йна банкрута згідно з законо давством, аналізує фінансове становище банкрута, подає до господарського суду заяви п ро визнання недійсними угод боржника тощо.

Згідно до ч. 1 і 2 ст. 32 Закону Ук раїни „Про відновлення плато спроможності боржника або ви знання його банкрутом” після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор по дає до господарського суду з віт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: показник и виявленої ліквідаційної ма си (дані її інвентаризації); ві домості про реалізацію об'єк тів ліквідаційної маси з пос иланням на укладені договори купівлі-продажу; копії догов орів купівлі-продажу та акти приймання - передачі майна; ре єстр вимог кредиторів з дани ми про розміри погашених вим ог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вим ог кредиторів. Господарський суд після заслуховування зв іту ліквідатора та думки чле нів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження зві ту ліквідатора та ліквідацій ного балансу. Ліквідатор пов ідомляє державний орган з пи тань банкрутства про заверше ння ліквідаційної процедури . Якщо за результатами ліквід аційного балансу після задов олення вимог кредиторів не з алишилося майна, господарськ ий суд виносить ухвалу про лі квідацію юридичної особи - ба нкрута.

Місцевий господарський су д, затверджуючи звіт та лікві даційний баланс банкрута вих одив з того, що наданий ліквід атором звіт та ліквідаційний баланс банкрута свідчать пр о відсутність у банкрута обо ротних засобів для ведення г осподарської діяльності, сво єчасного погашення грошових зобов'язань, відсутня можлив ість відновити платоспромож ність, оскільки у підприємст ва відсутнє будь-яке нерухом е майно, що підтверджується д овідкою КП “ММБТІ” від 27.12.2010р. № 8471, транспортні засоби, що підт верджується листом УДАІ УМВС України в Миколаївській обл асті №9/74 від 05.01.2011р. та сільськог осподарська техніка, що підт верджується повідомленням Д ержавної інспекції по нагляд у за технічним станом машин т а обладнання (Держтехнагляд) Миколаївської обласної держ авної адміністрації станом н а 24.12.2010р. (а.с.95-98)

Земельних ділянок за банкр утом не зареєстровано, про що свідчить лист Управління зе мельних ресурсів №02-06/45 від 12.01.2011р . (а.с. 100, т. 1)

Згідно з листом Ленінськог о відділу ДВС Миколаївського міського управління юстиції №54506 від 29.12.2010р. виконавчі докуме нти стосовно банкрута станом на 29.12.2010р. на виконанні не знахо дяться. (а.с.102, т.1)

Печатка банкрута знищена л іквідатором в установленому законодавством порядку, що п ідтверджується квитанцією Л енінського РВ ММУ УМВС Украї ни в Миколаївській області № МК 014016 від 18.01.2011р.

Службову документацію бан крута було передано на збері гання до Державного архіву М иколаївської області Микола ївської обласної державної а дміністрації, що підтверджує ться листом №58/01.1-13/0 від 14.01.2011р. та о писом №1-д справ тимчасового з берігання за 2010 рік (а.с.107-110).

За юридичною адресою підпр иємство діяльність не здійсн ює.

Отже ліквідатором боржник а виконані вимоги, передбаче ні Законом України „Про відн овлення платоспроможності б оржника або визнання його ба нкрутом”.

Аналізуючи матеріали спра ви, судова колегія доходить д о висновку про те, що судом пер шої інстанції цілком вірно в становлені обставини справи , ним дана правильна юридична оцінка із застосуванням нал ежних норм матеріального пра ва з дотриманням норм процес уального права.

Доказів зворотного або док ументів, які б свідчили про на явність у банкрута майна для задоволення вимог кредиторі в, скаржником надано не було.

Відповідно до ст. 33 ГПК Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається як на підставу с воїх вимог і заперечень. Дока зи подаються сторонами та ін шими учасниками судового про цесу.

Посилання скаржника на те, щ о позапланова виїзна докумен тальна перевірка ПП “Альфа М енеджмент” станом на 25.01.2011р. не розпочата, у зв' язку з не доп уском до проведення позаплан ової виїзної перевірки, судо вою колегією не приймається з огляду на таке.

Відповідно до п. 6 ч. 6 ст. 11-1 Зако ну України „Про державну под аткову службу в Україні”, в ре дакції чинній на період часу проведення перевірки, було в изначено, що позаплановою ви їзною перевіркою вважається перевірка, яка не передбачен а в планах роботи ОДПС та пров одиться за наявності обстави н, зокрема коли: проводиться р еорганізація (ліквідація) пі дприємства.

Зазначені норми закону кор еспондуються з Порядком облі ку платників податків, зборі в (обов'язкових платежів), затв . наказом ДПА України від 19.02.1998 р . № 80, яким процедура та строки п роведення позапланової пере вірки платників податків у з в'язку з їх ліквідацією визна чено більш детально.

З метою реалізації податко вим органом визначеного зако ном права на проведення поза планової перевірки з підстав ліквідації підприємства (пл атника податків), пункт 8.2 зазн аченого Порядку визначив, що у зв'язку з проведенням реорг анізації чи ліквідації юриди чної особи органом державної податкової служби приймаєть ся рішення про проведення по запланової виїзної перевірк и платника податків, який пер ебуває на обліку в такому орг ані, у разі одержання хоча б од ного з таких документів (відо мостей), зокрема: відомостей д ержавного реєстратора про вн есення до Єдиного державного реєстру запису про рішення з асновників (учасників) юриди чної особи, уповноваженого н ими органу про реорганізацію чи ліквідацію юридичної осо би;

Призначається перевірка, я ку відповідні підрозділи роз починають протягом місяця пі сля одержання того документа , що надійшов до органу держав ної податкової служби першим.

Як вбачається з матеріалів справи, внесення запису до Єд иного державного реєстру про рішення власника ПП „АЛЬФА М ЕНЕДЖМЕНТ” відбулось 16.09.2010р. (згідно довідки ЄДР).

29.09.2010р. ліквідатор ПП „АЛЬФА М ЕНЕДЖМЕНТ” листом № 496 повідо мив ДПІ у Ленінському районі м. Миколаєва про ліквідацію п ідприємства.

Тобто, інформація щодо прип инення ПП „АЛЬФА МЕНЕДЖМЕНТ” отримана ДПІ у Ленінському р айоні м. Миколаєва, згідно лис та № 496 від 29.09.2010р. ліквідатор ПП „ АЛЬФА МЕНЕДЖМЕНТ”, і саме з д ати внесення до Єдиного держ авного реєстру запису про рі шення засновника юридичної о соби скаржник протягом місяц я мав право на реалізацію пок ладених на нього законом пра в та обов'язків щодо проведен ня позапланової перевірки аб о принаймні розпочати таку п еревірку, як вказано у Порядк у.

Проте, як вбачається зі зміс ту апеляційної скарги, скарж ник 21.12.2010р. направив на адресу л іквідатора листа № 11057/10/23-117 з вим огами надання документів для проведення позапланової пер евірки підприємства, тобто в строк, не передбачений закон одавством, та з підстав отрим ання останнім відомостей з Є ДР щодо проведення процедури банкрутства підприємства. З азначений запис „про порушен ня провадження у справі про б анкрутство юридичної особи” було зроблено 03.12.2010 року, тобто вже після спливу місячного с троку для проведення перевір ки.

Враховуючи вищевикладене, судова колегія вважає, що ска ржник не скористався своїм п равом на проведення позаплан ової перевірки з підстав виз начених Законом України „Про державну податкову службу в Україні” (в редакції діючої н а момент проведення перевірк и).

Крім того, пп. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Подат кового кодексу України від 02.1 2.2010р. № 2755-УІ визначено, що органи державної податкової служби проводять документальні поз апланові перевірки, якщо роз почато процедуру реорганіза ції юридичної особи (крім пер етворення), припинення юриди чної особи -підприємця, поруш ено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву пр о зняття з обліку платника по датків.

Враховуючи вище наведене, н еобхідно зазначити, що поруш ення провадження у справі пр о банкрутство відбувалось до набрання чинності Податково го кодексу України, а на час на брання чинності таким Кодекс ом підприємство було визнано банкрутом та проводилась лі квідаційна процедура.

На підставі вищезазначено го ініціювання проведення пе ревірки скаржником 19.01.2011р. (нака з на проведення перевірки до даний) не ґрунтувалось на чин ному законодавстві.

Крім того, як вбачається з м атеріалів справи, у зв'язку із закінченням проведення лікв ідаційної процедури, всі док ументи підприємства, (в тому ч ислі необхідні для проведенн я перевірки), на виконання час тини 2 статті 34 Закону України „Про відновлення платоспром ожності боржника або визнанн я його банкрутом” та частини 3 статті 32 Закону України „Про Національний архівний фонд та архівні установи” було пе редано ліквідатором до Держа вного архіву на зберігання, щ о підтверджується листом №58/01 .1-13/0 від 14.01.2011р. та описом №1-д справ тимчасового зберігання за 2010 рік (а.с.107-110).

За таких обставин, судова ко легія вважає, що оскаржувана ухвала господарського суду Миколаївської області відпо відає закону та обставинам с прави, а тому підстав для її ск асування не вбачається.

Керуючись ст.ст. 99, 103-106 Господа рського процесуального коде ксу України, колегія суддів -

П О С Т А Н О В И Л А :

Ухвалу господарського с уду Миколаївської області ві д 25.01.2011р. у справі №11/177/10 залишити б ез змін, а апеляційну скаргу Д ержавної податкової інспекц ії у Ленінському районі м. Мик олаєва - без задоволення.

Головуючий суддя Воронюк О.Л.

Суддя Єрмілов Г.А.

Суддя Лашин В.В.

Повний текст постанов и підписано 23.03.2011р.

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення17.03.2011
Оприлюднено28.03.2011
Номер документу14401892
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/177/10

Ухвала від 14.07.2010

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гончаренко С.А.

Ухвала від 01.06.2010

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гончаренко С.А.

Ухвала від 25.07.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Хандурін М.І.

Ухвала від 20.04.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Хандурін М.І.

Постанова від 17.03.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Воронюк О.Л.

Ухвала від 03.03.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Воронюк О.Л.

Ухвала від 24.01.2011

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Філінюк І.Г.

Ухвала від 25.01.2011

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Філінюк І.Г.

Постанова від 14.12.2010

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Моргуленко Т.Є.

Ухвала від 14.12.2010

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Моргуленко Т.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні