Постанова
від 14.02.2011 по справі 2а/0570/602/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 14 лютого 2011 р.                                                                       справа № 2а/0570/602/2011

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:   

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого                                                  судді   

при секретарі                                                  

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Фещук А.В.,

розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу                                №2а/0570/602/2011 за позовом Державної податкової інспекції у м.Краматорську  Донецької області до Благодійного фонду «Відродження» про припинення юридичної особи, -

в с т а н о в и в :

Державна податкова інспекція у м.Краматорську Донецької області звернулась до суду з позовом до Благодійного фонду «Відродження» про припинення юридичної особи, обґрунтовуючи свої вимоги неподанням відповідачем до органів державної податкової служби податкової звітності більше року.

Відповідно до ч. 8 ст. 19 Господарського Кодексу України, усі суб'єкти господарювання зобов'язані здійснювати первинний (оперативний) та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складати статистичну інформацію, а також надавати відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.

Пунктом 4.1.4 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» передбачене подання суб’єктами господарювання податкових декларацій за базовий податковий (звітний період).

Відповідно до п.3 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу» Державна податкова інспекція у Київському районі м. Донецька уповноважена здійснювати контроль за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.

Відповідно до акту про неподання платником податку податкової звітності №96/15-1-26415649 від 20.12.2010 року Благодійний фонд «Відродження» не подає звітності до податкового органу з 03.03.2007 року по теперішній час (а.с. 4).

Згідно Довідки з Єдиного Державного реєстру підприємств та організацій України, Благодійний фонд «Відродження» зареєстроване рішенням Краматорського міського управлінням юстиції №17 від 17.06.2003 року (а.с. 9).

Відповідно до Свідоцтва про державну реєстрацію, Благодійний фонд «Відродження» є місцевою благодійною організацією, тому відносини щодо реєстрації, дії та припинення відповідача регулюються Законом України «Про об’єднання громадян».

Статтею 3 Закону передбачено, що громадською організацією є об'єднання  громадян    для задоволення та захисту  своїх  законних  соціальних,  економічних, творчих,  вікових,  національно-культурних,  спортивних  та  інших спільних інтересів.

Згідно із статтею 14 Закону України «Про об’єднання громадян» об'єднання громадян набувають статусу юридичної особи лише у разі реєстрації (офіційного визнання), так легалізація (офіційне визнання) об'єднань громадян є обов'язковою і здійснюється шляхом їх реєстрації або повідомлення про заснування. Діяльність об'єднань громадян, які нелегалізовані або примусово розпущені за рішенням суду, є протизаконною.

У разі реєстрації об'єднання громадян набуває статус юридичної особи.

Легалізація благодійної організації здійснюється відповідно Міністерством юстиції України, місцевими органами державної виконавчої влади, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських Рад народних депутатів.

Згідно до ч. 4 цього Закону, не підлягають легалізації, а діяльність легалізованих об'єднань громадян забороняється у судовому порядку, коли їх метою є: зміна  шляхом  насильства  конституційного ладу і в будь-якій протизаконній формі територіальної цілісності держави; підрив  безпеки держави у формі ведення діяльності на користь іноземних держав; пропаганда  війни,  насильства  чи  жорстокості,  фашизму  та неофашизму; розпалювання національної та релігійної ворожнечі; створення незаконних воєнізованих формувань; обмеження загальновизнаних прав людини.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 19  Закону, припинення діяльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).

Ліквідація об'єднання громадян здійснюється на підставі статуту або рішення суду.

Згідно до ст. 25 цього закону, державний контроль за діяльністю об'єднань громадян здійснюється  державними  органами  у порядку, передбаченому законодавством України.

Органи, що проводять легалізацію об'єднань громадян, здійснюють контроль за  додержанням ними положень статуту. Представники цих органів мають право бути присутніми  на  заходах, що  проводяться  об'єднаннями   громадян, вимагати   необхідні документи, одержувати пояснення.

Нагляд за виконанням та додержанням законності об'єднаннями громадян здійснюють органи прокуратури.

Контроль за джерелами  та  розмірами  надходжень, сплатою податків об'єднаннями  громадян здійснюють відповідно фінансові органи та органи державної податкової інспекції.

Здійснюючи контрольну функцію, легалізуючі органи вживають відповідні заходи, передбачені законодавством. Так, статтею 28 Закону України «Про об’єднання громадян» передбачено, що за порушення законодавства легалізуючим органом до громадських організацій самостійно може бути застосований такий вид стягнення, як письмове попередження, в разі грубого або систематичного вчинення правопорушень, легалізуючий орган звертається до суду з поданням про накладення штрафу.

Крім того, з метою припинення протиправної діяльності громадської організації легалізуючий орган може направляти до суду подання про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів діяльності, тимчасову заборону діяльності об’єднання на строк до трьох місяців, або про примусовий розпуск (ліквідацію).

Так, оскільки відповідачем не здійснювались порушення законодавства, передбачені вищевказаною статтею Закону України «Про об’єднання громадян», а також, оскільки Державною податковою інспекцією у м.Краматорську Донецької області ставиться вимога саме про припинення юридичної особи Благодійного фонду «Відродження», а не накладення такого стягнення як ліквідація, суд приходить до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Також, оскільки податковий орган не є легалізуючим органом, то Державна податкова інспекція не має повноважень щодо припинення громадської організації.

Керуючись статтями 23, 94, 162, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, Донецький окружний адміністративний суд, -

п о с т а н о в и в :

У задоволені позову Державної податкової інспекції в м.Краматорську  Донецької області до Благодійного фонду «Відродження» про припинення юридичної особи – відмовити.

Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, і може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції у порядку, визначеному статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

                    

Суддя                                                                                                Фещук А.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2011
Оприлюднено28.03.2011
Номер документу14403555
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/602/2011

Ухвала від 13.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Дмитро Володимирович

Ухвала від 13.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Дмитро Володимирович

Ухвала від 28.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Постанова від 03.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 12.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Постанова від 14.02.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Фещук А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні