Ухвала
від 12.05.2011 по справі 2а/0570/602/2011
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Фещук А.В.

Суддя-доповідач - Ляшенк о Д.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 травня 2011 року справа №2а/0 570/602/2011 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевч енка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Ляшенка Д.В.

суддів Ястребової Л.В. , Чу мака С.Ю.

при секретарі Задоєнко О.В ., за участі представника поз ивача ОСОБА_2 розглянувш и у відкритому судовому засі данні апеляційну скаргу Держ авної податкової інспекції у м. Краматорську Донецької о бласті на постанову Донецько го окружного адміністратив ного суду від 14 лютого 2011 р. у сп раві № 2а-0570/602/2011 за позовом Держа вної податкової інспекції у м. Краматорську Донецької об ласті до Благодійного фонду “Відродження”, про припиненн я юридичної особи,-

ВСТАНОВИВ:

В січні 2011р. Державна по даткова інспекція у м. Крамат орську Донецької області зве рнулась до суду з позовом до Б лагодійного фонду “Відродже ння”, про припинення юридичн ої особи

В обґрунтування вимо г ДПІ зазначила, що зазначена юридична особа не подає звіт ність щодо обчислення і спла ти податків і інших обов'язко вих платежів з 03.03.2007р.

Податкова інспекції у зв”язку із неподанням вказ аною організацією звітності просила суд припинити юриди чну особу.

Постановою суду 1 інст анції у позові відмовлено, та к як спеціальним діючим зако нодавством не передбачена мо жливість у спосіб обраний по зивачем припинити громадськ у організацію.

Судом справу розглян уто в порядку скороченого пр овадження.

Позивач вважаючи, що ц е судове рішення ухвалено з п орушенням норм матеріальног о права, звернувся до суду з ап еляційною скаргою, в якій про сив постанову суду скасувати і прийняти нову постанову, як ою вимоги задовольнити повні стю.

Представник позивача в судовому засіданні скаргу підтримав, а представник від повідача за викликом до суду не прибув.

Заслухавши доповідач а, пояснення представника по зивача, дослідивши матеріали справи та обговоривши довод и апеляційної скарги колегія суддів вважає, що скарга задо воленню не підлягає, а постан ову суду першої інстанції не обхідно залишити без змін з н аступних підстав.

Судом встановлено на ступне.

Згідно Довідки з Єдин ого Державного реєстру підпр иємств та організацій Україн и, Благодійний фонд "Відродже ння" зареєстроване рішенням Краматорського міського упр авлінням юстиції №17 від 17.06.2003 ро ку (а.с. 9).

Відповідно до Свідоц тва про державну реєстрацію, Благодійний фонд "Відроджен ня" є місцевою благодійною ор ганізацією.

Згідно п.3 ст. 10 Закону У країни "Про державну податко ву службу" податкова інспекц ія уповноважена здійснювати контроль за своєчасністю по дання платниками податків бу хгалтерських звітів і баланс ів, податкових декларацій, ро зрахунків та інших документі в, пов'язаних з обчисленням по датків, інших платежів, а тако ж перевіряють достовірність цих документів щодо правиль ності визначення об'єктів оп одаткування і обчислення под атків, інших платежів.

Пунктом 4.1.4 ст. 4 Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" пе редбачене подання суб'єктами господарювання податкових д екларацій за базовий податко вий (звітний період).

Статтею 33 Закону Украї ни "Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців" встановлено , що юридична особа припиняєт ься у результаті переведення свого майна, прав та обов'язкі в іншим юридичним особам - пра вонаступникам у результаті з лиття, приєднання, поділу, пер етворення (реорганізації) аб о в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновн иками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим орг аном, за судовим рішенням або за рішенням органу державно ї влади, прийнятим у випадках , передбаченим законом.

Частиною 2 статті 33 та ч астиною 2 статті 38 цього Закон у передбачені підстави для п остановлення судового рішен ня щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкр утством юридичної особи, яки ми, зокрема, є: неподання протя гом року органам державної п одаткової служби податкових декларацій, документів фіна нсової звітності відповідно до закону.

Згідно з ч. 8 ст. 19 Господ арського Кодексу України, ус і суб'єкти господарювання зо бов'язані здійснювати первин ний (оперативний) та бухгалте рський облік результатів сво єї роботи, складати статисти чну інформацію, а також надав ати відповідно до вимог зако ну фінансову звітність та ст атистичну інформацію щодо св оєї господарської діяльност і, інші дані, визначені законо м.

Стаття 238 цього Кодекс у встановлює, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення го сподарської діяльності до су б'єктів господарювання можут ь бути застосовані адміністр ативно-господарські санкції , одним із видів яких є скасува ння державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господар ювання.

Поняття суб'єкта госп одарювання наведено у статті 55 Господарського кодексу Укр аїни, за приписами якої суб'єк тами господарювання визнают ься учасники господарських в ідносин, які здійснюють госп одарську діяльність, реалізу ючи господарську компетенці ю (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відо кремлене майно і несуть відп овідальність за своїми зобов 'язаннями в межах цього майна , крім випадків, передбачених законодавством.

Суб'єктами господарю вання є :

1). господарські органі зації - юридичні особи, створе ні відповідно до Цивільного кодексу України, державні, ко мунальні та інші підприємств а, створені відповідно до цьо го Кодексу, а також інші юриди чні особи, які здійснюють гос подарську діяльність та заре єстровані в установленому за коном порядку,

2). громадяни України, і ноземці та особи без громадя нства, які здійснюють господ арську діяльність та зареєст ровані відповідно до закону як підприємства.

Під господарською ді яльністю розуміється діяльн ість суб'єкта господарювання у сфері суспільного виробни цтва, спрямована на виготовл ення та реалізацію продукції , виконання робіт чи надання п ослуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність (п.1 ст.3 ГК України).

Статтею 3 Закону Украї ни "Про об'єднання громадян" пе редбачено, що громадською ор ганізацією є об'єднання гром адян для задоволення та захи сту своїх законних соціальни х, економічних, творчих, віков их, національно-культурних, с портивних та інших спільних інтересів.

Відповідач є громадс ькою організацією, тому відн осини щодо його реєстрації, д ії та припинення регулюються Законом України "Про об'єднан ня громадян".

Статтею 19 даного Закон у встановлений порядок припи нення діяльності об'єднання громадян.

Припинення діяльност і об'єднання громадян може бу ти проведено шляхом його рео рганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).

Реорганізація об'єдн ання громадян здійснюється в ідповідно до його Статуту. Ре єстрація новоствореного об'є днання здійснюється у порядк у, встановленому цим Законом .

Ліквідація об'єднанн я громадян здійснюється на п ідставі статуту або рішення суду.

Згідно до статті 32 цьо го Закону визначений порядо к примусового розпуску (лікв ідації) об'єднання громадян, а саме об'єднання громадян при мусово розпускається (ліквід ується) рішенням суду за пода нням легалізуючого органу аб о прокурора у випадках:

1) вчинення дій, пе редбачених статтею 4 цього За кону;

2) систематичног о або грубого порушення вимо г статті 22 цього Закону;

3) продовження пр отиправної діяльності після накладення стягнень, передб ачених цим Законом;

4) зменшення кіль кості членів політичної парт ії до числа, коли вона не визна ється як така.

Таке стягнення, як лік відація є суворим заходом, як ий застосовується у разі нев иконання раніш застосованих заходів як попередження, штр аф або тимчасову заборону ді яльності об'єднання.

Таким чином, нормами З акону України "Про об'єднання громадян" не передбачене при пинення діяльності об'єднанн я громадян у зв'язку із непода нням до податкового органу п ротягом року податкової декл арації, документа фінансової звітності відповідно до Зак ону України "Про систему опод аткування".

Оскільки позивачем н е надано доказів, що відповід ачем здійснювались порушенн я законодавства, передбачені вищевказаною статтею Закону України "Про об'єднання грома дян", а також, оскільки позивач ем ставиться вимога саме про припинення юридичної особи громадської організації, а н е накладення такого стягненн я як ліквідація, суд 1 інстанці ї дійшов правильного висновк у про те, що позовні вимоги є н еобгрунтованими.

Суд апеляційної інст анції зазначає, що судом перш ої інстанції правильно встан овлені обставини справи та у хвалено постанову з додержа нням норм матеріального і пр оцесуального права.

На підставі наведеного, кер уючись статтями 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 21 2, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державн ої податкової інспекції у м. Краматорську Донецької обла сті на постанову Донецького окружного адміністративног о суду від 14 лютого 2011 р. у справ і № 2а-0570/602/2011- залишити без задо волення , а постанову суду без змін.

Ухвала суду апеля ційної інстанції набирає зак онної сили з моменту проголо шення, є остаточною і оскарже нню не підлягає.

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.05.2011
Оприлюднено04.06.2011
Номер документу15921062
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/602/2011

Ухвала від 13.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Дмитро Володимирович

Ухвала від 13.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Дмитро Володимирович

Ухвала від 28.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Постанова від 03.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 12.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Постанова від 14.02.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Фещук А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні