ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУ Д УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 березня 2011 р. № 6/355-10
Вищий господарський су д України у складі колегії с уддів:
Черкащенко М.М. - головую чий
Кривда Д.С.
Студенець В.І.
за участю представників:
позивача Булигіна А.В., представник
відповідача Лисенко В.В., представник
розглянувши у відкритому судовому засіданні
касаційну скаргу Інспекції державного а рхітектурно-будівельного ко нтролю у Дніпропетровській о бласті
на постанову Дніпропетровського апел яційного господарського суд у від 03.02.2011 року
у справі № 6/355-10 господарського суду Дніпропетровської обла сті
за позовом Дочірнього підприємства "МЕССЕР УКРАЇНА"
до Інспекції державного арх ітектурно-будівельного конт ролю у Дніпропетровській обл асті
про скасування та визнання н езаконною Постанови про накл адення штрафу за правопоруше ння у сфері містобудування № 45-Ю від 20.02.2010 року,
ВСТАНОВИВ:
Дочірнє підприємство "МЕС СЕР УКРАЇНА" звернулось до го сподарського суду Дніпропет ровської області з позовом д о Інспекції державного архіт ектурно-будівельного контро лю у Дніпропетровській облас ті про визнання незаконною т а скасування Постанови про н акладання штрафу за правопор ушення у сфері містобудуванн я № 45-Ю від 20.08.2010р. у сумі 1 776 493,00 грн.
Рішенням господарського с уду Дніпропетровської облас ті від 05.10.2010 року (суддя Ковален ко О.О.), залишеним без змін пос тановою Дніпропетровського апеляційного господарськог о суду від 03.02.2011 року (судді: Прок опенко А.Є. - головуючий, Дмит ренко А.К., Прудніков В.В.) у спра ві №6/355-10 позовні вимоги задово лено. Визнано незаконною та с касовано Постанову про накла дання штрафу за правопорушен ня у сфері містобудування № 45- Ю від 20.08.2010 року. Стягнуто з Інсп екції державного архітектур но-будівельного контролю у Д ніпропетровській області на користь Дочірнього підприєм ства "МЕССЕР УКРАЇНА" 85,00 грн. де ржмита, 236,00 грн. витрат на інфор маційно-технічне забезпечен ня судового процесу.
Не погоджуючись з рішенням та постановою, Інспекція дер жавного архітектурно-будіве льного контролю у Дніпропетр овській області звернулась д о Вищого господарського суду України з касаційною скарго ю, в якій просить рішення та по станову у справі скасувати, п рийняти нове рішення, мотиву ючи касаційну скаргу доводам и про порушення судами норм м атеріального та процесуальн ого права, зокрема, Закону Укр аїни "Про відповідальність п ідприємств, їх об'єднань, уста нов та організацій за правоп орушення у сфері містобудува ння", Закону України "Про плану вання та забудову".
Позивач надав відзив на ка саційну скаргу та просить по станову у справі залишити бе з змін, а касаційну скаргу - б ез задоволення.
Відводів складу суду не зая влено.
Заслухавши доповідь судді - доповідача, перевіривши ная вні матеріали справи та дово ди, викладені у касаційній ск арзі, колегія суддів вважає, щ о касаційна скарга не підляг ає задоволенню з таких підст ав.
Згідно статті 108 Господарсь кого процесуального кодексу України судом касаційн ої інстанції є Вищий господа рський суд України.
Відповідно до вимог статті 1117 Господарського процесуаль ного кодексу України перегля даючи у касаційному порядку судові рішення, касаційна ін станція на підставі встановл ених фактичних обставин спра ви перевіряє застосування су дом першої чи апеляційної ін станції норм матеріального і процесуального права.
Як встановлено господарсь кими судами першої та апеляц ійної інстанції, 11.08.2010р. відпові дачем на підставі листа спец іалізованої державної подат кової інспекції по роботі з в еликими платниками податків державної податкової адміні страції України від 08.07.2010р. № 18924 б уло проведено позапланову пе ревірку дотримання позивач ем вимог містобудівного зако нодавства за адресою вул. Вин окурова, 22, м. Дніпропетровськ , за наслідками якої на підста ві копії довідки про вартіст ь виконаних позивачем підряд них будівельних робіт по фор мі КБ-3 за квітень 2009 року було с кладено протокол від 11.08.2010р. № 45-Ю про правопорушення у сфері м істобудування.
На підставі даного протоко лу та копій довідок про варті сть виконаних підрядних буді вельних робіт (форма КБ-3) за ли стопад 2008 року та за липень 2009 р оку, відповідачем було винес ено Постанову № 45-Ю від 20.08.2010р. пр о накладення штрафу за право порушення в сфері містобудув ання у сумі 1 776 493 грн., у зв' язку з чим позивач звернувся до су ду з позовною заявою про визн ання незаконною та скасуван ня Постанови про накладення штрафу за правопорушення у с фері містобудування № 45-Ю від 20.08.2010р.
За результатами перевір ки встановлені порушення ста тті 29 Закону України "Про план ування і забудову території" , а саме виконання будівельни х робіт без отримання дозвол у від інспекції ДАБК у Дніпро петровській області, що є пор ушенням абзацу 2 ст.1 Закону Ук раїни "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, уст анов та організацій за право порушення у сфері містобудув ання".
Як зазначено судами, у Прото колі був зазначений перелік документів, які були предмет ом розгляду і підставою для в инесення даної постанови, це : копія листа ДПІ України СДПІ зВПП у м. Дніпропетровську ві д 21.06.2010р. №18924/10/08-16-01-18; копія довідки п ро вартість виконаних будіве льних робіт (форма КБ-3) за квіт ень 2009 року між ДП "МЕССЕР УКРАЇ НА" та ПП-БПФ "Південьбуд", копі я бланку з реквізитами ДП "МЕС СЕР УКРАЇНА", копія протоколу загальних зборів засновникі в ТОВ "Елем Мессер Україна" від 30.05.2008 року, копія паспорту та ід ентифікаційного номеру гр. ОСОБА_1 та копія наказу дире ктора ДП "МЕССЕР УКРАЇНА".
Не погоджуючись із вказан ою постановою, керуючись ст. 4 Закону України "Про відповід альність підприємств, устано в та організацій за правопор ушення у сфері містобудуванн я", позивач звернулось до госп одарського суду з позовом пр о її скасування.
Основними нормативно-пра вовими актами, що регулюють п итання здійснення державног о архітектурно-будівельного контролю інспекціями держав ного архітектурно-будівельн ого контролю в АР Крим, област ях, мм. Києві та Севастополі (д алі - інспекції державного ар хітектурно-будівельного кон тролю), є Кодекс України про ад міністративні правопорушен ня, Закони України "Про планув ання і забудову територій", "Пр о основи містобудування", "Про архітектурну діяльність", "Пр о відповідальність підприєм ств, їх об'єднань, установ та о рганізацій за правопорушенн я у сфері містобудування", пос танови Кабінету Міністрів Ук раїни від 25.03.93 N 225 "Про затверджен ня Положення про державний а рхітектурно-будівельний кон троль", від 06.04.95 N 244 "Про затвердже ння Положення про порядок на кладення штрафів за правопор ушення у сфері містобудуванн я", наказ Мінрегіонбуду від 19.11. 2007 N 317, зареєстрований в Мін'юсті 10.12.2007 за N 1361/14628, "Про затвердження П оложення про інспекції держа вного архітектурно-будівель ного контролю в Автономній Р еспубліці Крим, областях, мм. К иєві і Севастополі".
Слід зазначити, що відповід но до чинного законодавства інспекції державного архіте ктурно-будівельного контрол ю перевіряють не господарськ у діяльність суб'єктів госпо дарювання, а об'єкти будівниц тва на предмет відповідності їх затвердженим проектним р ішенням, будівельним нормам і правилам з метою забезпече ння стійкості, надійності та готовності об'єкта до експлу атації.
Відповідальність підприєм ств, їх об'єднань, установ та о рганізацій всіх форм власнос ті за правопорушення у сфері містобудування встановлює З акон України "Про відповідал ьність підприємств, їх об'єдн ань, установ та організацій з а правопорушення у сфері міс тобудування".
Відповідно до ч. 1 Закону Укр аїни "Про відповідальність п ідприємств, установ та орган ізацій за правопорушення у с фері містобудування" передба чено, що підприємства, їх об'єд нання, установи та організац ії незалежно від форм власно сті, які здійснюють проектув ання, роботи по будівництву, р еконструкції, реставрації та капітальному ремонту (далі - б удівельні роботи), виготовля ють будівельні матеріали, ви роби і конструкції, а так само які є замовниками у будівниц тві або поєднують функції за мовника і підрядчика, несуть відповідальність у вигляді штрафу, зокрема за таке право порушення як проведення буді вельних робіт без дозволу на їх виконання або без затверд женої проектної документаці ї - у розмірі п'ятдесяти відсот ків вартості цих робіт.
Відповідно до статті 3 зазна ченого Закону підставою для розгляду справи про правопор ушення у сфері містобудуванн я є протокол, складений уповн оваженою на те особою інспек ції державного архітектурно -будівельного контролю за ре зультатами перевірки. Разом з протоколом складається при пис про усунення допущених п орушень. У п'ятнадцятиденний термін з дня одержання прото колу про правопорушення пита ння про накладення штрафу ро зглядається посадовою особо ю інспекції державного архіт ектурно-будівельного контро лю. Рішення посадової особи і нспекції державного архітек турно-будівельного контролю про накладення штрафу оформ ляється постановою про накла дення на підприємство штрафу за правопорушення у сфері мі стобудування відповідно до ц ього Закону.
Як встановлено судами поп ередніх інстанцій, оскаржува на Постанова №45-ю від 20.08.2010р. не в ідповідає вимогам законодав ства, оскільки підставою для її оформлення не були матері али проведеної перевірки та Протокол №45-ю від 11.08.2010р., що скла дався за результатами цієї п еревірки.
Крім того, судами зазначено , що відповідно до статті 250 Гос подарського кодексу України адміністративно-господарсь кі санкції можуть бути засто совані до суб' єкта господар ювання протягом шести місяці в з дня виявлення порушення, а ле не пізніше як через один рі к з дня порушення цим суб' єк том встановлених законодавч ими актами правил здійснення господарської діяльності, к рім випадків, передбачених з аконом.
Як вбачається з матеріалів справи будівельні роботи пр оводились з жовтня 2008 року по к вітень 2009 року, що підтверджує ться наданими до справи акта ми виконаних робіт за цей пер іод та довідками про вартіст ь виконаних робіт.
Таким чином, суди дійшли вис новку, що застосування штраф у згідно оскаржуваної постан ови у 2010 році, тобто пізніше як через один рік з дня порушенн я позивачем встановлених зак онодавчими актами правил зді йснення господарської діяль ності, в силу статті 250 Господа рського кодексу України є не обґрунтованим у зв' язку зі спливом строків застосуванн я адміністративно-господарс ької санкції.
Інші доводи Інспекції дер жавного архітектурно-будіве льного контролю, викладені у касаційній скарзі, колегією суддів відхиляються оскільк и вони зводяться передусім д о переоцінки доказів та не сп ростовують висновків судів п опередніх інстанцій.
З огляду на те, що з'ясуванн я підставності оцінки доказі в та встановлення обставин п о справі згідно приписів ст. 11 17 Господарського процесуаль ного кодексу України знаходи ться поза межами компетенції касаційної інстанції, колег ія суддів Вищого господарськ ого суду України приходить д о висновку про неможливість задоволення касаційної скар ги.
Враховуючи наведене, судов а колегія вважає, що постанов а суду апеляційної інстанції у справі прийнята у відповід ності з нормами матеріальног о та процесуального права, пі дстав для її зміни чи скасува ння не вбачається.
Враховуючи викладене, керу ючись статтями 1115, 1117, 1119, 11110, 11111, 11112 Го сподарського процесуальног о кодексу України, Вищий госп одарський суд України, -
ПОСТАНОВИВ:
Касаційну скаргу Інспе кції державного архітектурн о-будівельного контролю у Дн іпропетровській області зал ишити без задоволення.
Постанову Дніпропетровськ ого апеляційного господарсь кого суду від 03.02.2011 року у справ і № 6/355-10 господарського су ду Дніпропетровської област і залишити без змін.
Головуючий М. Черкащенко
Судді Д. Кривда
В. Студ енець
Суд | Вищий господарський суд України |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2011 |
Оприлюднено | 31.03.2011 |
Номер документу | 14415564 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Вищий господарський суд України
Кривда Д. С.
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Коваленко Олександр Олексійович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Прокопенко Алла Єгорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні