ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 березня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-6828/10/1670
Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Клоч ка К.І.,
при секретарі - Міщенко Р. В.,
за участю:
представника позивача - Щурика О.О.,
представника відповідача - Гунько О.В.,
розглянувши у відкритом у судовому засіданні справу за адміністративним позовом Кременчуцької об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії у Полтавській області до П овного товариства «Ломбар д Павленко і компанія» про стягнення заборгованості пе ред бюджетом, -
В С Т А Н О В И В:
23 грудня 2010 року Кремен чуцька об' єднана державна п одаткова інспекція у Полтавс ькій області (надалі - позив ач, Кременчуцька ОДПІ у Полта вській області) звернулась д о Полтавського окружного адм іністративного суду з адміні стративним позовом до Повног о товариства «Ломбард Павл енко і компанія» (надалі - відповідач, ПК «Ломбард Па вленко і компанія») про стя гнення заборгованості перед бюджетом у розмірі 2 924 288,45 грн, щ о виникла у зв' язку з поруше нням положень пунктів 1, 2, 6, 9, 13 ст атті 3 Закону України «Про зас тосування реєстраторів розр ахункових операцій у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг» (із змінами і д оповненнями) та пункту 2.6 Поло ження про ведення касових оп ерацій у національній валюті в Україні, затвердженого пос тановою Правління Національ ного банку України від 15.12.2004 №637.
В обґрунтування своїх вимо г позивач посилався на те, що з а заборгованість відповідач а виникла за результатами пе ревірки дотримання суб' єкт ами господарювання порядку п роведення розрахунків за тов ари (послуги), вимог з регулюва ння обігу коштів, наявності т оргових патентів і ліцензій господарської одиниці від 22.02 .2010.
ПК «Ломбард Павленко і компанія»рахується заборго ваність перед бюджетом у роз мірі 2 924 288,45 грн, яка виникла за р езультатами перевірок відпо відача.
У ході судового розгляду сп рави представник позивача за явив клопотання в порядку ст атті 51 Кодексу адміністратив ного судочинства України про зменшення розміру позовних вимог, просив стягнути з відп овідача суму заборгованості перед бюджетом у розмірі 70 940,10 грн.
Представник позивача в суд овому засіданні підтримав зм інені позовні вимоги та прос ив їх задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні вимоги п озовної заяви не визнав, прос ив суд у їх задоволенні відмо вити посилаючись на те, що ріш еннями про результати розгля ду скарги від 12.05.2010, винесеними заступником голови Державно ї податкової адміністрації У країни у Полтавській області (надалі - ДПА у Полтавській о бласті) рішення, за якими у цій справі стягується заборгова ність перед бюджетом, частко во скасовані. Так, рішенням ДП А у Полтавській області №8045/10/25-1 6 від 12.05.2010 скасовано рішенням К ременчуцької ОДПІ у Полтавсь кій області про застосування штрафних (фінансових) санкці й від 15.03.2010 №0000362303/812 в частині 8 789,65 гр н, рішенням ДПА у Полтавській області №8048/10/25-16 від 12.05.2010 скасова но рішення Кременчуцької ОДП І у Полтавській області про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій від 15.03.2010 №0000352303/811 в ча стині 2 844 558,70 грн. Інші рішення п ро нарахування штрафних (фін ансових) санкцій відповідач не отримував.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступних висновків.
Відповідно до положень пун кту 2 частини першої статті 11 З акону України “Про державну податкову службу в Україні”, органи державної податкової служби у випадках, в межах ком петенції та у порядку, встано влених законами України, маю ть право здійснювати контрол ь за додержанням порядку про ведення готівкових розрахун ків за товари (послуги) у встан овленому законом порядку та наявністю свідоцтв про держа вну реєстрацію суб'єктів під приємницької діяльності, ліц ензій на провадження видів г осподарської діяльності, що підлягають ліцензуванню від повідно до закону, з наступно ю передачею матеріалів про в иявлені порушення органам, я кі видали ці документи, торго вих патентів.
Згідно до положень статей 15 , 16 Закону України «Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг»(із змінами і допо вненнями), контроль за додерж анням суб' єктами підприємн ицької діяльності порядку пр оведення розрахунків за това ри (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи де ржавної податкової служби Ук раїни шляхом проведення план ових або позапланових переві рок.
Так, 22.02.2010 працівниками Крем енчуцької ОДПІ у Полтавській області проведено перевірку дотримання суб' єктами госп одарювання порядку проведен ня розрахунків за товари (пос луги), вимог з регулювання обі гу коштів, наявності торгови х патентів і ліцензій господ арської одиниці - ломбарду, р озташованого в будинку №42 по в ул. Леніна у м. Комсомольськ По лтавської області, де відпов ідач здійснює свою господарс ьку діяльність.
У ході перевірки Кременчуц ькою ОДПІ у Полтавській обла сті встановлено наступне:
1) не забезпечення п роведення розрахункових опе рацій з надання послуги - по зики та послуги - повернення позики через реєстратор роз рахункових операцій в повном у обсязі наданих послуг на су му 568 911,74 грн;
2) не забезпечено зб ерігання фіскальних звітних чеків Z-звітів в Книзі обліку розрахункових операцій №1602000935 /3 з №01456 по №01493 за період з 08.01.2010 по 20.0 2.2010;
3) неоприбуткування го тівкових коштів в повній сум і їх фактичних надходжень в К низі обліку розрахункових оп ерацій №1602000935/3 згідно фіскальни х звітних чеків Z-звітів у сум і 11 524,01 грн;
4) невідповідність сум и готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі , сумі коштів, яка зазначена в поточному звіті реєстратора розрахункових операцій у ро змірі 80,01 грн;
5) не забезпечення збер ігання останньої використан ої Книги обліку розрахункови х операцій №1602000935/2;
6) несвоєчасне оприбут кування готівкових коштів в повній сумі їх фактичних над ходжень згідно фіскальних зв ітних чеків Z-звітів в сумі 1 757,93 грн, а саме Книга обліку розра хункових операцій №1602000935/3 зареє стрована 10.10.2008, а розпочата 19.09.2008.
Так, за результатами пере вірки встановлено порушення пунктів 1, 2, 6, 9, 13 статті 3 Закону У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг »(із змінами і доповненнями) т а пункту 2.6 Положення про веде ння касових операцій у націо нальній валюті в Україні, зат вердженого постановою Правл іння Національного банку Укр аїни від 15.12.2004 №637, про що складен о акт №009883/0029/16/02/23/23542488 від 22.02.2010.
Відповідно до положень пун ктів 1, 2 статті 3 Закону України «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» , суб'єкти підприємницької ді яльності, які здійснюють роз рахункові операції в готівко вій та/або в безготівковій фо рмі (із застосуванням платіж них карток, платіжних чеків, ж етонів тощо) при продажу това рів (наданні послуг) у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг зобов'язані про водити розрахункові операці ї на повну суму покупки (надан ня послуги) через зареєстров ані, опломбовані у встановле ному порядку та переведені у фіскальний режим роботи реє стратори розрахункових опер ацій з роздрукуванням відпов ідних розрахункових докумен тів, що підтверджують викона ння розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосування м зареєстрованих у встановле ному порядку розрахункових к нижок. Також зазначені суб' єкти підприємницької діяльн ості зобов' язані видавати особі, яка отримує або поверт ає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розра хунковий документ встановле ної форми на повну суму прове деної операції.
За порушення пунктів 1, 2 стат ті 3 Закону України «Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг»відповідальніс ть передбачено пунктом 1 стат ті 17 цього Закону. Так, зазначе на норма статті передбачає, щ о до суб'єктів підприємницьк ої діяльності, які здійснюют ь розрахункові операції за т овари (послуги), за рішенням ві дповідних органів державної податкової служби України з астосовуються фінансові сан кції у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (н аданих послуг), на які виявлен о невідповідність, - у разі про ведення розрахункових опера цій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих - по слуг), у разі непроведення роз рахункових операцій через ре єстратори розрахункових опе рацій, у разі нероздрукуванн я відповідного розрахунково го документа, що підтверджує виконання розрахункової опе рації, або проведення її без в икористання розрахункової к нижки (568 911,74 грн х 5 = 2 844 558,70 грн).
Пунктом 9 статті 3 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» встановлено, що суб'єкти підп риємницької діяльності, які здійснюють розрахункові опе рації в готівковій та/або в бе зготівковій формі (із застос уванням платіжних карток, пл атіжних чеків, жетонів тощо) п ри продажу товарів (наданні п ослуг) у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг зобов'язані щоденно друкува ти на реєстраторах розрахунк ових операцій (за виключення м автоматів з продажу товарі в (послуг) фіскальні звітні че ки і забезпечувати їх зберіг ання в книгах обліку розраху нкових операцій.
За порушення вищезазначен ої норми пунктом 4 статті 17 Зак ону України «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг»передбачено відповіда льність, де: у разі невиконанн я щоденного друку фіскальног о звітного чеку або його незб ерігання в книзі обліку розр ахункових операцій до суб'єк тів підприємницької діяльно сті, які здійснюють розрахун кові операції за товари (посл уги), за рішенням відповідних органів державної податково ї служби України застосовуют ься фінансові санкції у розм ірі двадцять неоподатковува них мінімумів доходів громад ян (38 х 17,00 грн неоподатковувани х мінімумів доходів громадя н х 20 = 12 920,00 грн).
Відповідно до положень пу нкту 13 статті 3 Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг», суб'є кти підприємницької діяльно сті, які здійснюють розрахун кові операції в готівковій т а/або в безготівковій формі (і з застосуванням платіжних ка рток, платіжних чеків, жетоні в тощо) при продажу товарів (на данні послуг) у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг зобов'язані забезпе чувати відповідність сум гот івкових коштів на місці пров едення розрахунків сумі кошт ів, яка зазначена в денному зв іті реєстратора розрахунков их операцій, а у випадку викор истання розрахункової книжк и - загальній сумі продажу за р озрахунковими квитанціями, в иданими з початку робочого д ня.
Статтею 22 Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг»встано влено, що у разі невідповідно сті суми готівкових коштів н а місці проведення розрахунк ів сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку в икористання розрахункової к нижки - загальній сумі продаж у за розрахунковими квитанці ями, виданими з початку робоч ого дня, до суб'єктів підприєм ницької діяльності застосов ується фінансова санкція у п 'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідніст ь (80,01 грн х 5 = 400,05 грн).
Відповідно до положень пун кту 2.6. Положення про ведення к асових операцій у національн ій валюті в Україні, уся готів ка, що надходить до кас, має св оєчасно (у день одержання гот івкових коштів) та в повній су мі оприбутковуватися. Оприбу ткуванням готівки в касах пі дприємств, які проводять го тівкові розрахунки з оформле нням їх касовими ордерами і в еденням касової книги відпов ідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обл іку готівки в повній сумі її ф актичних надходжень у касові й книзі на підставі прибутко вих касових ордерів. У разі пр оведення готівкових розраху нків із застосуванням реєстр аторів розрахункових операц ій або використанням Розраху нкової книжки оприбуткуванн ям готівки є здійснення обл іку зазначених готівкових ко штів у повній сумі їх фактичн их надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітни х чеків реєстраторів розраху нкових операцій (даних розра хункової книжки). Суми готівк и, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначен им у відповідних касових (роз рахункових) документах.
За порушення пункту 2.6 Полож ення про ведення касових опе рацій у національній валюті в Україні, затвердженого пос тановою правління Національ ного банку України від 15.12.2004 №637 а бзацом третім статті 1 Указу П резидента України №436/95 від 12.06.1995 встановлено відповідальніс ть, де за неоприбуткування (не повне та/або несвоєчасне) опр ибуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоп рибуткованої суми (13 281,94 грн х 5 = 66 409,70).
На підставі вищезазначено го, 15.03.2010 Кременчуцькою ОДПІ у П олтавськійй області винесен о рішення про застосування ш трафних (фінансових) санкцій №0000362303/812 на суму 66 409,70 грн та №0000352303/811 в ід 15.03.2010 на суму 2 857 878,75 грн.
Не погодившись із зазначе ним рішенням відповідач оска ржив їх до ДПА у Полтавській о бласті.
За результатами розгляду с карги ПК «Ломбард Павленко і компанія»ДПА у Полтавськ ій області винесено рішення №8045/10/25-16 від 12.05.2010, яким скасовано р ішення Кременчуцької ОДПІ у Полтавській області про заст осування штрафних (фінансови х) санкцій від 15.03.2010 №0000362303/812 в части ні 8 789,65 грн, та рішення №8048/10/25-16 від 12.05.2010, яким скасовано рішення К ременчуцької ОДПІ у Полтавсь кій області про застосування штрафних (фінансових) санкці й від 15.03.2010 №0000352303/811 в частині 2 844 558,70 г рн.
Посилання представника ві дповідача на те, що йому не над ходило нових рішень після ск асування є необгрунтованими оскільки Закон України "Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами" від 20.12.2000 №2181-ІІІ у да ному випадку не застосовуєть ся до правовідносин у сфері з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг.
Як встановлено судом, на д ень розгляду справи за відпо відачем рахується заборгова ність у розмірі 70 940,10 грн, яка на день розгляду справи є непог ашеною.
Відповідно до частини пер шої статті 11 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах зд ійснюються на засадах змага льності сторін та свободи в н аданні ними суду своїх доказ ів і у доведенні перед судом ї х переконливості.
Згідно із частиною першою с татті 71 Кодексу адміністрати вного судочинства України ко жна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я.
Відповідно до частини четв ертої статті 94 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізичн а чи юридична особа, судові витрати, здійснені позиваче м, з відповідача не стягуютьс я.
Зважаючи на вищевикладене , керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 128, 16 0-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Кременчуцької об' єднано ї державної податкової інспе кції у Полтавській області д о Повного товариства «Ломб ард Павленко і компанія» пр о стягнення заборгованості п еред бюджетом - задовольнити .
Стягнути з Повного товарис тва «Ломбард Павленко і к омпанія» (вул. Леніна, 42, м. Комс омольськ, Полтавської област і, 39800, ідентифікаційний код 23542488) на р/р31111104700008, одержувач: УДК у м. К омсомольськ, код 34698778, банк одер жувача: ГУДК України у Полтав ській області, МФО 831019 у розмір і 70 940 (сімдесят тисяч дев' ятс от сорок) гривень 10 (десять) коп ійок.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.
Повний текст постан ови виготовлено 25 березня 2011 ро ку.
Суддя К.І. Клочко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2011 |
Оприлюднено | 01.04.2011 |
Номер документу | 14415902 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
К.І. Клочко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні