КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-1872/10/2670 Головуючий у 1-й ін станції:
Суддя-доповідач: Коротк их А. Ю.
У Х В А Л А
Іменем України
"03" березня 2011 р. м. Київ
Справа № 2-а-1872/10/2670
Київський апеляційний ад міністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Коро тких А.Ю.,
суддів: Л ітвіної Н.М.,
Хрі млі О.Г.,
при секретарі Корж В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за апеляційно ю скаргою Фінансового управл іння Ірпінської міської ради Київської області на постан ову Окружного адміністратив ного суду міста Києва від 05 жо втня 2010 року у справі за адміні стративним позовом Приватн ого підприємства «Фенікс і К »до Ірпінської об"єднаної де ржавної податкової інспекц ії Київської області, Головн ого управління Державного ка значейства України у Київськ ій області, Фінансового упра вління Ірпінської міської ра ди, третя особа - Ірпінська міс ька рада про визнання неправ омірними дій та стягнення ко штів,
В С Т А Н О В И В :
Постановою Окружного ад міністративного суду міста К иєва від 05 жовтня 2010 року позов задоволено.
Не погоджуючись з прийняти м рішенням, відповідач 3 подав апеляційну скаргу, в якій про сить суд апеляційної інстанц ії скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нову, якою відмовити у задово ленні позову. Свої вимоги апе лянт аргументує тим, що судом першої інстанції були непов но з' ясовані всі обставини справи, що мали суттєве значе ння для вирішення справи та д опущені порушення норм матер іального права.
Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши за матеріала ми справи наведені у апеляці йній скарзі доводи, колегія с уддів дійшла висновку, що апе ляційна скарга не підлягає з адоволенню з наступних підст ав.
Позивачем було придбано 11 п атентів на об' єкти по надан ню послуг у сфері грального б ізнесу, що розташовані у м. Ірп інь, за які було сплачено 143 371, 50 г рн.
У відповідності до Закону У країни «Про патентування дея ких видів підприємницької ді яльності»від 23 березня 1996 року № 98/96-ВР (далі - Закон № 98/96, у реда кції, чинній на момент виникн ення спірних правовідносин), торговий патент - це державне свідоцтво, яке засвідчує пра во суб'єкта підприємницької діяльності чи його структурн ого (відокремленого) підрозд ілу займатися зазначеними у цьому Законі видами підприєм ницької діяльності. Торговий патент не засвідчує право су б'єкта підприємницької діяль ності на інтелектуальну влас ність.
Частиною 5 ст.5 Закону № 98/96 пер едбачено, що оплата вартості торгового патенту на здійсн ення операцій з надання посл уг у сфері грального бізнесу провадиться щоквартально до 15 числа місяця, що передує зві тному кварталу.
Під час придбання торговог о патенту на здійснення опер ацій з надання послуг у сфері грального бізнесу суб'єкт пі дприємницької діяльності вн осить одноразову плату у роз мірі вартості торгового пате нту за 3 місяці. На суму, сплаче ну під час придбання торгово го патенту, зменшується розм ір плати за торговий патент, я ка підлягає внесенню в остан ній квартал його дії.
Суб'єкт підприємницької ді яльності може здійснити попе редню оплату вартості торгов ого патенту на здійснення оп ерацій з надання послуг у сфе рі грального бізнесу за весь термін дії торгового патент у. При цьому суб'єкт підприємн ицької діяльності звільняєт ься від обов'язків додатково го внесення вартості торгово го патенту у разі, якщо прийня тими після цього актами зако нодавства збільшується його вартість.
У подальшому , у зв`язку із вс тупом у силу 25.06.2009 року Закону У країни «Про заборону грально го бізнесу в Україні»від 15 тра вня 2009 року № 1334-VI , в Україні забо ронений гральний бізнес та у часть в азартних іграх.
У зв`язку з забороною гральн ого бізнесу в Україні, з 01.07.2009 ро ку позивач повернув торгові патенти відповідачу 1.
Враховуючи наявність надм ірно сплаченої плати за прид бання торгових патентів, 14.07.2010 р оку відповідачем 1 було підго товлено висновок № 579 про пове рнення Васильківській філії позивача з місцевого бюджет у м. Ірпінь плати за придбання торгового патенту на здійсн ення послуг у сфері гральног о бізнесу у розмірі 11 550,88 грн. Вк азаний висновок згідно з Реє стром висновків № 235 від 14.07.2010 рок у податковим органом був под аний на погодження Фінансово му управлінню Ірпінської міс ької ради (відповідач 3). Однак відповідач 3 листом від 19.07.2010 ро ку № 337 повернув вказаний висн овок згідно з Реєстром посил аючись на те, що справа про стя гнення суми в розмірі 11 550, 88 грн. розглядається Окружним адмі ністративним судом м. Києва.
У подальшому на повторне зв ернення з висновком №721 про по вернення Васильківській філ ії ПП «Фенікс і К»з місцевого бюджету м. Ірпінь плати за при дбання торгового патенту на здійснення послуг у сфері гр ального бізнесу в сумі 11 550,88 грн . відповідачем 3 також не було відмовлено у погодженні вказ аного висновку з покликанням на те, що до висновку не приєд нано копію письмового повідо млення платника податку про припинення діяльності у сфер і грального бізнесу (лист від 23.09.2010 року №01-18/4056).
У відповідності до абз.2 ч.3 ст .2 Закону № 98/96, суб'єкт підприємн ицької діяльності, який прип инив діяльність, яка відпові дно до цього Закону підлягає патентуванню, до 15 числа міся ця, що передує звітному, письм ово повідомляє про припиненн я такої діяльності відповідн ий державний податковий орга н. При цьому торговий патент п ідлягає поверненню до держав ного податкового органу, що в идав його, а суб'єкту підприєм ницької діяльності повертає ться надмірно сплачена сума вартості торгового патенту.
Таким чином, судом першої ін станції було вірно встановле но, що позивачу має бути повер нуто надмірно сплачені суми вартості торгових патентів н а право здійснення операцій з надання послуг у сфері грал ьного бізнесу в розмірі 11 550,88 гр н.
Підзаконним нормативно-пр авовим актом, що регулює пита ння повернення коштів, які по милково або надмірно зарахов ані до державного та місцеви х бюджетів, є Порядок поверне ння коштів, помилково або над мірно зарахованих до державн ого та місцевих бюджетів, яки й затверджений наказом Держа вного казначейства України в ід 10 грудня 2002 року № 226 (далі - На каз № 226).
У відповідності до п.5 вказа ного Порядку, повернення пом илково або надмірно зарахова них до бюджету податків, збор ів (обов'язкових платежів) та і нших доходів бюджетів здійсн юється за заявою платника та поданням органів, які повинн і забезпечувати надходження платежів до бюджету та за яки ми згідно із законом закріпл ено контроль за справлянням (стягненням) платежів до бюдж ету. Подання надається до орг ану Державного казначейства України за формою, передбаче ною відповідними спільними н ормативно-правовими актами Д ержавного казначейства Укра їни з питань повернення поми лково або надмірно зарахован их до бюджету коштів, або в дов ільній формі з обов'язковим з азначенням такої інформації : обґрунтування необхідності повернення коштів з бюджету , найменування (П.І.Б.) платника , ідентифікаційного коду за Є ДРПОУ або ідентифікаційного номера за ДРФО (за наявності), суми платежу, що підлягає пов ерненню, дати та номера розра хункового документа, який пі дтверджує перерахування кош тів до відповідного бюджету.
Крім того, Порядком взаємод ії органів державної податко вої служби України, фінансов их органів та органів Держав ного казначейства України в процесі повернення помилков о та/або надміру сплачених по датків, зборів (обов'язкових п латежів) платникам податків, який затверджено наказом Де ржавної податкової адмініст рації України, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України від 3 лю того 2005 року № 58/78/22 регулюються в заємовідносини органів держ авної податкової служби Укра їни, районних (міських) фінанс ових органів та органів Держ авного казначейства України в процесі повернення платни кам податків помилково та/аб о надміру сплачених податків , зборів (обов'язкових платежі в), надходження яких контролю ється органами державної под аткової служби України.
У відповідності до п.5 вказа ного Порядку, повернення пом илково та/або надміру сплаче них податків, зборів (обов'язк ових платежів) у випадках, пер едбачених податковими закон ами, здійснюється виключно н а підставі заяви платника по датку (за винятком поверненн я надміру утриманих (сплачен их) сум податку з доходів фізи чних осіб), яка може бути подан а не пізніше 1095 дня, наступного за днем виникнення такої пер еплати.
Враховуючи наявність забо ргованості перед позивачем, яка підтверджується відпові дачем 1, колегія суддів погодж ується з висновком суду перш ої інстанції про обгрунтован ість та правомірність позовн их вимог.
Доводи апеляційної скарги висновки суду першої інстан ції не спростовують, а тому ко легія суддів вважає висновки суду першої інстанції обгру нтованими.
Судом першої інстанції пра вильно встановлено обставин и справи та ухвалено рішення з додержанням норм матеріал ьного та процесуального прав а, а тому, у відповідності до с т. 200 КАС України, суд апеляційн ої інстанції залишає апеляці йну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.
Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206, 212, 254 К АС України, суд
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Фінанс ового управління Ірпінської міської ради Київської обла сті залишити без задоволення , а постанову Окружного адмін істративного суду міста Києв а від 05 жовтня 2010 року - без змі н.
Ухвала набирає законної си ли у порядку, визначеному ст. 2 54 КАС України, але може бути ос каржена до Вищого адміністра тивного суду України в поряд ок і строки, визначені ст.212 КАС України.
Головуючий суддя: Коротких А.Ю.
Судді: Літв іна Н.М.
Хрім лі О.Г.
Повний текст виготовлен о: 09.03.2011 року
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.03.2011 |
Оприлюднено | 31.03.2011 |
Номер документу | 14422860 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Коротких А. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні