Ухвала
від 22.03.2011 по справі 2а-1073/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.12

УХВАЛА

22 березня 2011 року Справа № 2а-1073/10/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді

головуючого судді Смішливої Т.В.,

при секретарі судового зас ідання Любімовій Г.Ю.

за участю представників ст орін:

від позивача - Масловська О.А., дов. № 10 28/01 від 11.03.2011

від відповідача - Будянський О.Ю., дов . № 14-146 д від 16.05.2008

розглянувши у відкритому с удовому засіданні заяву Держ авного підприємства «Свердл овантрацит» про відстроченн я і розстрочення виконання п останови Луганського окружн ого адміністративного суду в ід 17 березня 2010 року у справі № 2а -1073/10/1270 за позовом відділення ви конавчої дирекції Фонду соці ального страхування від неща сних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Свердловську Луг анської області до державног о підприємства «Свердловант рацит» про стягнення заборго ваності по страхових внесках у розмірі 74555,15 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 17 березня 2010 року у спра ві № 2а-1073/10/1270 з Державного підпри ємства «Свердловантрацит» н а користь Відділення виконав чої дирекції Фонду соціально го страхування від нещасних випадків на виробництві та п рофесійних захворювань Укра їни в м. Свердловську Лугансь кої області недоїмку зі спла ти страхових внесків на зага льнообов' язкове державне с оціальне страхування від нещ асних випадків на виробництв і та професійних захворювань , які спричинили втрату праце здатності, у сумі 74555,15 грн.

09 березня 2011 року Державне пі дприємство «Свердловантрац ит», звернулось до суду із зая вою про відстрочення і розст рочення виконання постанови Луганського окружного адмін істративного суду від 17 берез ня 2010 року у справі № 2а-1073/10/1270 шлях ом розстрочення терміну його виконання на 120 місяців, почин аючи з квітня 2011 року та закінч уючи квітнем 2021 року рівними щ омісячними частинами в розмі рі 621,30 грн.

В обґрунтування заяви про відстрочення і розстрочення виконання судового рішення відповідач зазначив, що вико нання рішення суду ускладнен о тяжким фінансовим становищ ем підприємства. Так, станом н а 31.12.2010 борги підприємства скла дають: по розрахунках з бюдже том - 126,6 млн. грн., кредиторськ а заборгованість - 72 млн. грн ., заборгованість перед Фондо м соціального страхування ві д нещасних випадків на вироб ництві - 45 млн. грн., реструкту ризована заборгованості - 7 7 млн. грн., щомісячна сплата за робітної плати - більше 110 мл н. грн., щомісячні відсотки за кредитом - більше 3 мл н. грн. Таке фінансове ста новище підприємства не дозво ляє сплачувати одночасно всі борги та поточні податки та з бори, розраховуватись з кред иторами по господарських зоб ов' язаннях, щоб мати змогу п рацювати.

На підтвердження зазначен их обставин представником ві дповідача додано розшифровк и по державному підприємству «Свердловантрацит» станом н а 31 грудня 2010 року «Про нарахув ання та виплату заробітної п лати», «Зобов' язання зі стр ахування», «Платежі до бюдже ту», «Довгострокові і поточн і зобов' язання», «Поточна з аборгованість за довгострок овими зобов' язаннями», «Інш і довгострокові зобов' язан ня» (а.с. 50-55).

Представник Відділення ви конавчої дирекції Фонду соці ального страхування від неща сних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Свердловську Луг анської області у судовому з асіданні проти заяви державн ого підприємства «Свердлова нтрацит» про відстрочення і розстрочення виконання судо вого рішення у справі № 2а-1073/10/1270 заперечував та надав письмов і заперечення, а також поясни в, що згідно зі статтею 15 Закон у України «Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування від нещасних випад ків на виробництві і професі йних захворювань, що спричин или втрату працездатності» Ф онд соціального страхування від нещасних випадків - нек омерційна самоврядна органі зація, що діє на підставі стат уту, який затверджується її п равлінням. Відповідно до ста тті 21 цього Закону, у разі наст ання страхового випадку, Фон д соціального страхування ві д нещасних випадків зобов' я заний у встановленому законо давством порядку своєчасно т а в повному обсязі відшкодов увати шкоду, заподіяну праці вникові внаслідок ушкодженн я його здоров' я або в разі йо го смерті, виплачуючи йому аб о особам, які перебували на йо го утриманні, страхові випла ти. Згідно зі статтею 46 Закону України «Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування від нещасних випад ків на виробництві і професі йних захворювань, що спричин или втрату працездатності» Ф онд соціального страхування від нещасних випадків прова дить збір та акумулювання ст рахових внесків, має автоном ну, незалежну від будь-якої ін шої, систему фінансування. Фі нансування Фонду соціальног о страхування від нещасних в ипадків здійснюється за раху нок внесків роботодавців для підприємств з віднесенням н а валові витрати виробництва , для бюджетних установ та орг анізацій - асигнувань виділ ених на їх утримання. Ненадхо дження коштів до Фонду та від строчення погашення заборго ваності не дадуть можливості своєчасно нараховувати та в иплачувати потерпілим належ ні їм страхові виплати. Також , розстрочення виконання ріш ення суду потягне за собою ск орочення фінансування соціа льних програм з організації та здійснення заходів, спрям ованих на попередження нещас них випадків, усунення загро зи здоров' ю працівників.

Розглянувши у судовому зас іданні заяву про відстроченн я і розстрочення виконання с удового рішення, вислухавши думку представників сторін, дослідивши матеріали справи , суд прийшов до такого.

Постанова Луганського окр ужного адміністративного су ду від 17 березня 2010 року у справ і № 2а-1073/10/1270 про стягнення з держ авного підприємства «Свердл овантрацит» на користь відді лення виконавчої дирекції Фо нду соціального страхування від нещасних випадків на вир обництві та професійних захв орювань України в м. Свердлов ську Луганської області недо їмки зі сплати страхових вне сків на загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання від нещасних випадків н а виробництві та професійних захворювань, які спричинили втрату працездатності, у сум і 74555,15 грн. сторонами не оскаржу валась і набрала законної си ли.

Згідно зі статтею 263 Кодексу адміністративного судочинс тва України за наявності обс тавин, що ускладнюють викона ння судового рішення (відсут ність коштів на рахунку, відс утність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), д ержавний виконавець може зве рнутися до адміністративног о суду першої інстанції, неза лежно від того, суд якої інста нції видав виконавчий лист, щ о видав виконавчий лист, із по данням, а особа, яка бере участ ь у справі, та сторона виконав чого провадження - із заявою п ро відстрочення або розстроч ення виконання, зміну чи вста новлення способу і порядку в иконання судового рішення. П итання про відстрочення або розстрочення виконання, змін у чи встановлення способу і п орядку виконання судового рі шення може бути розглянуто т акож за ініціативою суду. Суд розглядає питання про відст рочення або розстрочення вик онання, зміну чи встановленн я способу і порядку виконанн я судового рішення в десятид енний строк у судовому засід анні з повідомленням державн ого виконавця або сторони ви конавчого провадження, що зв ернулися із поданням (заявою ), та осіб, які беруть участь у с праві, та у виняткових випадк ах може відстрочити або розс трочити виконання, змінити ч и встановити спосіб і порядо к виконання рішення.

Відповідно до пункту 10 пост анови Пленуму Верховного Суд у України від 26 грудня 2003 року № 14 «Про практику розгляду скар г на рішення, дії або бездіяль ність органів і посадових ос іб державної виконавчої служ би та звернення учасників ви конавчого провадження» при в ирішенні заяв державного вик онавця чи сторони про відстр очку чи розстрочку виконання рішення суду потрібно мати н а увазі, що відповідно до стат ті 263 Кодексу адміністративно го судочинства України - їх за доволення можливе лише у вин яткових випадках, які суд виз начає виходячи з особливого характеру обставин, що ускла днюють або виключають викона ння рішення (відсутність кош тів на рахунку, відсутність п рисудженого майна в натурі, с тихійне лихо тощо).

Підставою для розстроченн я виконання рішення можуть б ути конкретні обставини, що у складнюють виконання рішенн я або роблять його неможливи м у строк встановлений судом , тому всі ці обставини повинн і бути доведені заявником.

Крім того, при вирішенні дан ої заяви суд вважає за необхі дне зазначити, що заявником п овинно також бути зазначено економічне обґрунтування, як е свідчить про можливість по гашення зазначеного боргу вн аслідок застосування режиму відстрочення та розстроченн я, протягом якого відбудутьс я зміни політики управління чи збутом такого заявника. У д аному випадку такі події у за явника відсутні, доказів вка заного представником відпов ідача не надано.

Посилання на тяжке фінансо ве становище, як на підставу д ля розстрочення виконання су дового рішення, судом до уваг и не беруться, оскільки, на дум ку суду, не є винятковою обста виною у розумінні статті 263 Ко дексу адміністративного суд очинства України.

Доказів наявності інших об ставин, що ускладнюють викон ання рішення або роблять йог о неможливим, заявником суду не надано.

Крім того суд вважає за необ хідне зазначити, що ухилення від виконання постанови суд у та невиконання норм діючог о законодавства щодо сплати страхових внесків, тобто нес плата коштів до Фонду соціал ьного страхування від нещасн их випадків на виробництві т а професійних захворювань Ук раїни, спричиняє значну шкод у державним інтересам, оскіл ьки внаслідок цього ставитьс я під загрозу своєчасність н арахування та виплати потерп ілим належних страхових випл ат, які являються для них житт єво важливим засобом до існу вання, оскільки зазначені ос оби не можуть на рівних умова х конкурувати на ринку праці і, як наслідок, соціальне стра хування є єдиним засобом до і снування.

Враховуючи, що тільки у виня тковому випадку, залежно від обставин справи суд має відс трочити або розстрочити вико нання рішення, приймаючи до у ваги недоведеність заявнико м необхідності надати розстр очку виконання постанови Лугансько го окружного адміністративн ого суду, неможливості викон ати рішення у встановлений з аконом строк, керуючись стат тями 158, 160, 165, 263 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви держав ного підприємства «Свердлов антрацит» про відстрочення і розстрочення виконання пост анови Луганського окружного адміністративного суду від 17 березня 2010 року у справі № 2а-1073/ 10/1270 за позовом Відділення вико навчої дирекції Фонду соціал ьного страхування від нещасн их випадків на виробництві т а професійних захворювань Ук раїни в м. Свердловську Луган ської області до Державного підприємства «Свердловантр ацит» про стягнення заборгов аності по страхових внесках у розмірі 74555,15 грн. відмовити.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до До нецького апеляційного адмін істративного суду. Копія апе ляційної скарги одночасно на дсилається особою, яка її под ає, до суду апеляційної інста нції.

Апеляційна скарга на ухвал у суду першої інстанції пода ється протягом п'яти днів з дн я проголошення ухвали. Якщо у хвалу було постановлено у пи сьмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржу є, апеляційна скарга подаєть ся протягом п'яти днів з дня от римання копії ухвали.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії ухвали суд у безпосередньо в суді, то п'ят иденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчис люється з наступного дня піс ля закінчення п'ятиденного с троку з моменту отримання су б'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії ухвали суду .

Ухвала набирає законної си ли після закінчення строку п одання апеляційної скарги, в становленого статтею 186 КАС Ук раїни, якщо таку скаргу не бул о подано.

У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційно ї скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження аб о набрання законної сили ріш енням за наслідками апеляцій ного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що ухвала суду не н абрала законної сили.

Суддя

Т.В. Смішлива

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.03.2011
Оприлюднено01.04.2011
Номер документу14424179
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1073/10/1270

Ухвала від 22.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов Олександр Олегович

Ухвала від 14.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 22.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов Олександр Олегович

Ухвала від 14.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 13.03.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 08.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов О.О.

Ухвала від 29.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Ухвала від 22.03.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 04.02.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Постанова від 17.03.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Шембелян Вікторія Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні