Постанова
від 21.01.2011 по справі 2а-4550/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

21 січня 2011 року                                                             Справа № 2а-4550/10/1170

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Ясенової Т.І., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю „Хозторг-Центр” про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, -

ВСТАНОВИВ:

Кіровоградське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі за текстом - КОВ ФСЗ інвалідів) звернулося до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю „Хозторг-Центр” (далі за текстом – ТОВ „ Хозторг-Центр” ), в якому просить стягнути з відповідача на користь КОВ ФСЗ інвалідів адміністративно-господарські санкції в розмірі –3038,46 грн. та пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 203,84 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідачем не подано звіт „Про зайнятість та працевлаштування інвалідів” за 2009р. та не створено робочих місць для працюючих інвалідів, а тому відповідач повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарську санкцію за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2009 році.

В судове засідання представник позивача не з'явився, надавши до суду заяву про розгляд справи в письмовому провадженні.

Представник відповідача в судові засідання не з'явився, про час, дату і місце судового засідання повідомлений належним чином, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштової кореспонденції. (а.с.19,24) Причини неявки не повідомив. Правом надати до суду пояснення чи заперечення не скористався.

На підставі ухвали суду від 21.11.2011р. розгляд справи проведено в порядку письмового провадження у відповідності до ч.6 ст.128 КАС України.

Суд, дослідивши письмові докази у справі, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено, що ТОВ „Хозторг-Центр” є юридичною особою та відноситься до підприємств, яким, відповідно до ст. 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” №875-ХІІ (далі за текстом –Закон №875-ХІІ) встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Відповідно до ст. 19 Закону №875-ХІІ для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Згідно ст. 20 Закону №875-ХІІ підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Відповідно до акту Кіровоградського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів від 09.11.2010р. №58 середньооблікова кількість штатних працівників на підприємстві відповідача у 2009 році склала 13 осіб. Відповідно до нормативу, передбаченого ст. 19 Закону №875-ХІІ, у відповідача мали бути працевлаштовані інваліди у кількості 1 особи. На товаристві відповідача у 2009 році, були працевлаштовані інваліди у кількості 0 осіб.

Відповідно до розрахунку позивача сума адміністративно-господарських санкцій ТОВ „Хозторг-Центр” за не виконання вимог Закону №875-ХІІ становить 3038,46 грн., пеня за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій –203,84 грн. –загальна сума заборгованості відповідача становить 3242,30 грн. (а.с.9)

Відповідно ч.3,5 ст. 20 Закону №875-ХІІ сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).

У разі несплати адміністративно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх сплати за рішенням господарського суду їх стягнення в примусовому порядку може бути звернено на майно підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, в порядку, передбаченому законом.

Вищезазначена адміністративно-господарська санкція застосовується за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Так, відповідно до ч. 5 ст. 19 Закону №875-ХІІ виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з ч. 1 цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, для яких це місце роботи є основним. Працевлаштування - це система організаційних, економічних і правових заходів, направлених на забезпечення трудової зайнятості населення.

Згідно зауваження відповідача на пояснення до акту №58 від 09.11.2010р., підприємство, виходячи з покладених на нього обов’язків, виконує похідну функцію і не зобов'язане забезпечувати безпосереднє працевлаштування інвалідів. При перевірці, комісії слід врахувати той факт, що за період з 2009р. по 2010р. до підприємства не було жодного звернення від уповноважених органів про необхідність створення робочих місць для працевлаштування інвалідів і те, що вільних вакансій на підприємстві не було. Крім того, в 2009р. в період фінансової кризи, товариство прикладало всі зусилля, щоб зберегти хоча б той професійний склад, який існував до 2009р.

По результатам роботи  у 2010р. фінансовий стан товариства значно погіршився, тому не має можливості забезпечити прибуткову діяльність, що приводить до звільнення працівників. (а.с.8)

Відповідно ч. 3 ст. 18 Закону №875-ХІІ підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, покладення на підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, обов'язку працевлаштування інвалідів, передбачає виділення та створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальних робочих місць, створення для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечення інших соціально-економічних гарантій, а також надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів.

Згідно ст.18-1 Закону України №875-ХІІ державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи,  наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань.

На підприємство покладається обов'язок створювати та належним чином атестувати робочі місця для працевлаштування інвалідів та інформувати про таку кількість створених робочих місць органи працевлаштування інвалідів.

        Матеріали справи підтверджують факт невиконання відповідачем вимог законодавства щодо працевлаштування інвалідів, тобто вчинення правопорушення у сфері господарської діяльності та обґрунтованість розрахунку адміністративно-господарських санкцій, здійснено позивачем. Загальні принципи застосування відповідальності за такі правопорушення визначені в Господарському кодексі України.

Відповідно до ч. 1 ст. 218 ГК України підставою для господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.

Частиною другою ст.218 ГК України встановлено, що учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов’язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Частиною другою даної статті встановлено, що учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито всіх незалежних заходів для недопущення господарського правопорушення

Згідно діючого законодавства органами, що сприяють працевлаштуванню інвалідів є державна служба зайнятості, управління праці та соціального захисту населення. Як свідчать матеріали справи, відповідачем не направлялися звіти форми 3-ПН до органу працевлаштування, однак, інформацію про наявність робочих місць , на яких може використовуватися праця інвалідів , не подано відповідачем до центру зайнятості 2009р.

Отже, ні центр зайнятості, ні інші органи, на які законом покладено обов'язок працевлаштування інвалідів, не мали можливості сприяти відповідачу у працевлаштуванні інвалідів, оскільки не мали протягом 2009 року належної та своєчасної інформації щодо наявності у підприємстві відповідних вакансій для такої категорії громадян.

Таким чином, фактично місце для працевлаштування інвалідів на підприємстві створено не було.

Виходячи з викладеного, суд вважає, що відповідачем вчинено правопорушення, а саме: не здійснено працевлаштування інвалідів відповідно до встановленого нормативу. Відповідач не надав ніяких  доказів, які б свідчили про те, що ним вжито усіх залежних від нього заходів щодо недопущення господарського працевлаштування.

На час розгляду справи, заборгованість ТОВ „Хозторг-Центр” по адміністративно-господарських санкцій та пені за несвоєчасну сплату адміністративно-господарських санкцій та пені в розмірі 3242,30 грн. залишається не сплаченою.

Таким чином, позивачем обґрунтовано пред’явлено вимоги про стягнення з відповідача адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 3242,30 грн.

Враховуючи вимоги вищезазначеного Закону підприємство може бути звільнено судом від відповідальності щодо сплати штрафних санкцій за невиконання  нормативу працевлаштування інвалідів, якщо підприємство розробило необхідні заходи по створенню робочих місць для інвалідів, зокрема, своєчасно, достовірно, в повному обсязі проінформувало відповідні установи, але фактично не працевлаштувало інваліда з причин незалежних від нього: відсутність інвалідів, відмова інваліда від працевлаштування на підприємство, бездіяльність державних установ, які повинні сприяти працевлаштуванню інвалідів.

З огляду на доведеність позивачем фактів порушення з боку відповідача чинного законодавства щодо здійснення установлених заходів для працевлаштування інвалідів, суд дійшов висновку, що адміністративний позов Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів підлягає задоволенню, оскільки є правові підстави для застосування до відповідача економічних санкцій відповідно до ст.20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КАС України, суд, -      

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з ТОВ „Хозторг –Центр” на користь Кіровоградського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції у розмірі 3038,46 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарськтих санкцій у розмірі 203,84 грн. –всього 3242 (три тисячі двісті сорок дві) гривні 30 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подання в  10-денний  строк з дня її  проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті  160 КАС України – протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, копія якої одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

                 

                Суддя                                                                                           Т.І. Ясенова   

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.01.2011
Оприлюднено05.04.2011
Номер документу14434760
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4550/10/1170

Ухвала від 21.01.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.І. Ясенова

Ухвала від 29.11.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.І. Ясенова

Постанова від 21.01.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.І. Ясенова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні