Постанова
від 29.03.2011 по справі 2а-1670/1873/11
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 березня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-1670/1873/11

Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - Сич С .С.,

при секретарі - Зайченко Н.О.,

за участю:

представників позивача - Танчук М.В., Литвинової Н.С .,

представника відповідача - Гриньової Л.А.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Пр окурора Червонозаводського району м. Харкова в інтересах держави в особі Державного п ідприємства "Національна ене ргетична компанія "Укренерго " в особі відокремленого підр озділу "Держенергонагляд у П івнічному регіоні" до Житлов о-будівельного кооперативу " Медик" про стягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В:

09 березня 2011 року Проку рор Червонозаводського райо ну м. Харкова в інтересах держ ави в особі , Державного підпр иємства "Національна енергет ична компанія "Укренерго" в о собі відокремленого підрозд ілу "Держенергонагляд у Півн ічному регіоні" звернувся до Полтавського окружного адмі ністративного суду з адмініс тративним позовом до Житлово -будівельного кооперативу "М едик" про стягнення штрафу в с умі 340 грн.

В обґрунтування своїх поз овних вимог посилався на те, щ о перевіркою виконання припи су № 7/20-636 від 11.06.2010 року про усунен ня виявлених порушень встано влено невиконання відповіда чем вимог його пунктів 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10 , 12. На підставі акту перевірки № 7/20-1018 від 07.10.2010 року винесено по станову № 7/20-78 від 21.10.2010 року про н акладення на Житлово-будівел ьний кооператив "Медик" штраф у за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання в р озмірі 340 грн., який відповідач ем у добровільному порядку н е сплачено.

Прокурор у судове засіданн я не з'явився, хоча в справі на явні докази, що він належним ч ином повідомлявся про час т а місце розгляду даної справ и.

Представники позивача в су довому засіданні позовні вим оги підтримали, просили їх за довольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти за доволення позовних вимог зап еречувала, просила відмовити у їх задоволенні.

У своїх запереченнях посил алась на відсутність у відпо відача технічних можливосте й виконати вимоги припису че рез стан будівлі та конструк ційні особливості електроме реж, що в ній знаходяться. Зазн ачала, що кооператив не викон ав припис у зв'язку з відсутні стю електрика. Вважає, що оск ільки договір на постачання електроенергії укладено із П олтаваобленерго, останнє пов инно здійснювати заходи, заз начені в приписі та нести від повідальність за їх невикона ння.

Суд, заслухавши пояснення п редставників сторін, вивчив ши та дослідивши матеріали с прави, прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Житло во - будівельний кооператив " Медик" є юридичною особою, ід ентифікаційний код 21061715.

11.06.2010 року позивачем проведен о планове обстеження Житлов о-будівельного кооперативу " Медик" з питань технічного ст ану, організації експлуатаці ї електроустановок та режимі в споживання електричної ене ргії, за результатами якого с кладено акт № 7/20-636 від 11.06.2010 року, д е встановлені наступні поруш ення: п.1 відсутність інструкц ії про порядок дій обслугову ючого персоналу у разі виник нення аварійних та надзвичай них ситуацій, а також пожеж, п. 2 відсутність графіку техніч ного обслуговування та ремон ту основного електрообладна ння, п.3 не призначено особу, ві дповідальну за справний стан і безпечну експлуатацію еле ктроустановок, п.4 особою, відп овідальною за електрогоспод арство не пройдено перевірку знань за участю інспектора Д ерженергонагляду та Держгір промнагляду, п.5 не розроблено однолінійні схеми електричн их з'єднань, п.6 не нанесено на в нутрішній стороні щитів напи сів, що вказують на призначен ня приєднань, п.7 не нанесено н а зовнішній стороні щитів зн аків безпеки, п.8 світильники в електрощитовій не облаштова но захисним склом, п.9 біля авт оматичних вимикачів не нанес ено написів, що вказують на до пустимі значення установки с труму автоматичного розчіпл ювача, п.10 не нанесено на зовні шній стороні електрощитків з наків безпеки, п.11 живлячі каб елі не облаштовано бирками з відповідними позначеннями, п.12 не виконано профілактичні перевірки наявності кола мі ж заземленими установками й елементами заземленої устан овки, ізоляції проводів та ка белів, повного опору петлі фа за - нуль.

На підставі акту № 7/20-636 від 11.06.20 10 року позивачем винесено при пис № 7/20-636 від 11.06.2010 року, яким голо ві Житлово-будівельного кооп еративу "Медик" Гриньовій Л .А. приписується усунути ви щезазначені порушення та вка зано про відповідальність за невиконання вимог інспекції . Копію даного припису відпра влено рекомендованим листом з повідомленням на адресу Жи тлово-будівельного кооперат иву "Медик" та відповідно отри мано відповідачем 16.06.2010 року.

07.10.2010 року позивачем проведен о перевірку виконання вимог припису № 7/20-636 від 11.06.2010 року про у сунення виявлених порушень т а встановлено, що пункти 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 12 припису відповідачем не в иконано, про що складено акт № 7/20-1018 від 07.10.2010 року.

На підставі акту перевірки № 7/20-1018 від 07.10.2010 року, за ухилення від виконання пунктів 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 12 припису № 7/20-636 від 11.06.2010 року, від повідно до статті 27 Закону Укр аїни "Про електроенергетику" на відповідача накладено шт раф у розмірі 340 грн., про що вин есено постанову № 7/20-78 від 21.10.2010 ро ку.

Постанова № 7/20-78 від 21.10.2010 року н аправлена на адресу відповід ача та отримана ним 23.10.2010 року, щ о підтверджується відміткою про отримання в повідомленн і про вручення рекомендовано го поштового відправлення, к опія якого наявна в матеріал ах справи.

Статтею 5 Закону України "Пр о електроенергетику" № 575/97-ВР в ід 16.10.1997 року встановлено, що од нією із засад державної полі тики в енергетиці є створенн я умов безпечної експлуатаці ї об'єктів електроенергетики , а також забезпечення відпов ідальності енергопостачаль ників та споживачів.

Відповідно до частин 1, 2 стат ті 9 Закону України "Про електр оенергетику" № 575/97-ВР від 16.10.1997 рок у державний нагляд в електро енергетиці здійснюють Держа вна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії у порядку, в становленому Кабінетом Міні стрів України, та інші органи , визначені законодавством У країни. Державна інспекція з експлуатації електричних ст анцій і мереж здійснює нагля д за додержанням вимог техні чної експлуатації електричн их станцій і мереж, вимог техн ічної експлуатації енергети чного обладнання об'єктів ел ектроенергетики, підключени х до об'єднаної енергетичної системи України.

Згідно із указом Президент а України "Про зміни у структу рі центральних органів викон авчої влади" № 1573/99 від 15.12.1999 року М іністерство палива та енерге тики України входить до скла ду органів виконавчої влади. Державне підприємство "Наці ональна енергетична компані я "Укренерго" підпорядковане Міністерству палива та енер гетики України та засновано на державній власності.

Відповідно до положень Ста туту Державного підприємств а "Національна енергетична к омпанія "Укренерго", затвердж еного наказом Міністерства п алива та енергетики України № 121 від 27.02.2007 року, основною мето ю діяльності підприємства є забезпечення цілісності об'є днаної енергетичної системи , забезпечення інтересів дер жави, енергоощадних підприєм ств усіх форм власності, запо бігання порушенням режимів і аварій системного значення та ліквідація можливих аварі й з найменшими для держави вт ратами.

Наказом директора Державн ого підприємства "Національн а енергетична компанія "Укре нерго" № 63 від 20.02.2006 року у складі Національної енергетичної к омпанії "Укренерго" створено з 01.04.2006 року на базі регіональн ої державної інспекції з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної і теплової енергії у Північном у регіоні державних інспекці й з енергетичного нагляду за режимами споживання електр ичної і теплової енергії у По лтавській, Сумській та Харкі вській областях - відокремле ний підрозділ "Держенергонаг ляд у Північному регіоні дер жавного підприємства "Націон альна енергетична компанія " Укренерго".

Відповідно до частини 5 стат ті 9 Закону України "Про електр оенергетику" № 575/97-ВР від 16.10.1997 рок у державні інспектори з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії мають право : безперешкодного доступу до електричних і тепловикорист овуючих установок та теплови х мереж споживачів та суб'єкт ів електроенергетики; отриму вати від споживачів та суб'єк тів електроенергетики інфор мацію, необхідну для виконан ня покладених на них завдань відповідно до нормативно-пр авових актів; давати спожива чам та суб'єктам електроенер гетики обов'язкові для викон ання приписи про усунення по рушень нормативно-правових а ктів; давати споживачам та су б'єктам електроенергетики пр иписи про приведення засобів обліку, контролю та регулюва ння споживання електричної і теплової енергії у відповід ність з нормами, правилами і с тандартами в електроенергет иці; надсилати власникам об'є ктів споживача подання про н евідповідність займаній пос аді працівника електротехні чного профілю, який своєчасн о не пройшов перевірку знань з електробезпеки та експлуа тації струмоприймачів; вимаг ати від споживачів та суб'єкт ів електроенергетики додерж ання встановлених нормативн о-правовими актами режимів с поживання електричної і тепл ової енергії; надавати припи си щодо неприпустимості прод овження експлуатації електр ичних і тепловикористовуючи х установок споживачів, якщо це створює загрозу життю обс луговуючого персоналу, здоро в'ю населення; застосовувати в установленому законодавст вом України порядку санкції до суб'єктів господарської д іяльності за порушення норма тивно-правових актів та скла дати протоколи про адміністр ативні правопорушення.

Згідно із пунктом 15 постано ви Кабінету Міністрів Україн и "Про посилення контролю за р ежимами споживання електрич ної і теплової енергії" № 929 від 07.08.1996 року законні вимоги посад ових осіб Держенергонагляду є обов'язковими для виконанн я керівниками та посадовими особами суб'єктів електроене ргетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і спо живачів електричної енергії незалежно від форми власнос ті.

Частиною 3 статті 27 Закону Ук раїни "Про електроенергетику " № 575/97-ВР від 16.10.1997 року встановле но, що суб'єкти господарської діяльності несуть відповіда льність за правопорушення в електроенергетиці: за непода ння інформації або подання з авідомо недостовірної інфор мації, передбаченої в ліценз іях на виробництво, передачу або постачання електричної енергії та в нормативно-прав ових актах, що регулюють пита ння функціонування об'єднано ї енергетичної системи Украї ни і споживання енергії, - штра ф у розмірі до однієї тисячі н еоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ухиленн я від виконання або несвоєча сне виконання рішень чи прип исів Національної комісії ре гулювання електроенергетик и України, Державної інспекц ії з експлуатації електрични х станцій і мереж, Державної і нспекції з енергетичного наг ляду за режимами споживання електричної та теплової енер гії та порушення умов ліценз ій - штраф у розмірі до п'яти ти сяч неоподатковуваних мінім умів доходів громадян.

Відповідно до підпункту 2 пу нкту 2 Положення про порядок н акладення на суб'єктів госпо дарювання штрафів за порушен ня законодавства в галузі ел ектроенергетики та сфері теп лопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністр ів України від 21.07.1999 року № 1312 (над алі - Положення) штрафи за пору шення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладають ся на суб'єктів господарюван ня за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання р ішень, приписів, розпоряджен ь, інших розпорядчих докумен тів Національної комісії рег улювання електроенергетики , Державної інспекції з експл уатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за р ежимами споживання електрич ної та теплової енергії та по рушення умов ліцензій.

Згідно із пунктом 10 Положен ня суб'єкт господарювання сп лачує штраф за порушення зак онодавства в галузі електрое нергетики протягом 30 днів з дн я прийняття постанови (розпо рядження) про його накладенн я, а за порушення законодавст ва у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийнятт я постанови (розпорядження) п ро його накладення. У разі нес плати штрафу у зазначений те рмін він стягується в судово му порядку.

Як зазначено вище, 07.10.2010 року позивачем проведено перевір ку виконання вимог припису № 7/20-636 від 11.06.2010 року про усунення в иявлених порушень та встанов лено, що пункти 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 12 припис у відповідачем не виконано, п ро що складено акт № 7/20-1018 від 07.10. 2010 року, на підставі якого вин есено постанову № 7/20-78 від 21.10.2010 ро ку. Приписи та постанова отри мані представником відповід ача.

Із пояснень представника в ідповідача в судовому засід анні встановлено, що приписи та постанова про накладення штрафу Житлово-будівельним кооперативом "Медик" до суду н е оскаржувались. Проте штраф у розмірі 340 грн. відповідачем до державного бюджету не спл ачено.

Відповідно до пункту 6 части ни 2 статті 20 Закону України “П ро прокуратуру” № 1789-ХІІ від 05.11. 1991 року при виявленні порушен ь закону прокурор або його за ступник у межах своєї компет енції мають право: звертатис ь до суду з заявами про захист прав і законних інтересів гр омадян, держави, а також підпр иємств та інших юридичних ос іб. Згідно із частинами 1, 2 стат ті 36-1 Закону України “Про прок уратуру” представництво про куратурою інтересів громадя нина або держави в суді поляг ає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуаль них та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів гр омадянина або держави у випа дках, передбачених законом.

З огляду на викладене, суд п риходить до висновку, що позо вні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 4 ст атті 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України у с правах, в яких позивачем є суб 'єкт владних повноважень, а ві дповідачем - фізична чи юриди чна особа, судові витрати, зді йснені позивачем, з відповід ача не стягуються.

На підставі викладеного, к еруючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного с удочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов Прокурора Червонозаводсь кого району м. Харкова в інтер есах держави в особі Державн ого підприємства "Національн а енергетична компанія "Укре нерго" в особі відокремленог о підрозділу "Держенергонагл яд у Північному регіоні" до Жи тлово-будівельного кооперат иву "Медик" про стягнення штр афу - задовольнити.

Стягнути з Житлово-будівел ьного кооперативу "Медик" штр аф у сумі 340 грн. (триста сорок г ривень) до державного бюджет у на р/р № 31112106700395, відкритий на Пол тавське УДК, банк одержувача ГУДК України у Полтавській о бласті, м. Полтава, МФО 831019, код Є ДРПОУ 34698254, код платежу до держб юджету 21081100.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.

Повний текст постан ови виготовлено 01 квітня 2011 рок у.

Суддя С.С. Сич

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.03.2011
Оприлюднено04.04.2011
Номер документу14525670
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/1873/11

Постанова від 29.03.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 11.03.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні