ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 березня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-1670/1873/11
Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Сич С .С.,
при секретарі - Зайченко Н.О.,
за участю:
представників позивача - Танчук М.В., Литвинової Н.С .,
представника відповідача - Гриньової Л.А.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Пр окурора Червонозаводського району м. Харкова в інтересах держави в особі Державного п ідприємства "Національна ене ргетична компанія "Укренерго " в особі відокремленого підр озділу "Держенергонагляд у П івнічному регіоні" до Житлов о-будівельного кооперативу " Медик" про стягнення штрафу, -
В С Т А Н О В И В:
09 березня 2011 року Проку рор Червонозаводського райо ну м. Харкова в інтересах держ ави в особі , Державного підпр иємства "Національна енергет ична компанія "Укренерго" в о собі відокремленого підрозд ілу "Держенергонагляд у Півн ічному регіоні" звернувся до Полтавського окружного адмі ністративного суду з адмініс тративним позовом до Житлово -будівельного кооперативу "М едик" про стягнення штрафу в с умі 340 грн.
В обґрунтування своїх поз овних вимог посилався на те, щ о перевіркою виконання припи су № 7/20-636 від 11.06.2010 року про усунен ня виявлених порушень встано влено невиконання відповіда чем вимог його пунктів 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10 , 12. На підставі акту перевірки № 7/20-1018 від 07.10.2010 року винесено по станову № 7/20-78 від 21.10.2010 року про н акладення на Житлово-будівел ьний кооператив "Медик" штраф у за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання в р озмірі 340 грн., який відповідач ем у добровільному порядку н е сплачено.
Прокурор у судове засіданн я не з'явився, хоча в справі на явні докази, що він належним ч ином повідомлявся про час т а місце розгляду даної справ и.
Представники позивача в су довому засіданні позовні вим оги підтримали, просили їх за довольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти за доволення позовних вимог зап еречувала, просила відмовити у їх задоволенні.
У своїх запереченнях посил алась на відсутність у відпо відача технічних можливосте й виконати вимоги припису че рез стан будівлі та конструк ційні особливості електроме реж, що в ній знаходяться. Зазн ачала, що кооператив не викон ав припис у зв'язку з відсутні стю електрика. Вважає, що оск ільки договір на постачання електроенергії укладено із П олтаваобленерго, останнє пов инно здійснювати заходи, заз начені в приписі та нести від повідальність за їх невикона ння.
Суд, заслухавши пояснення п редставників сторін, вивчив ши та дослідивши матеріали с прави, прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Житло во - будівельний кооператив " Медик" є юридичною особою, ід ентифікаційний код 21061715.
11.06.2010 року позивачем проведен о планове обстеження Житлов о-будівельного кооперативу " Медик" з питань технічного ст ану, організації експлуатаці ї електроустановок та режимі в споживання електричної ене ргії, за результатами якого с кладено акт № 7/20-636 від 11.06.2010 року, д е встановлені наступні поруш ення: п.1 відсутність інструкц ії про порядок дій обслугову ючого персоналу у разі виник нення аварійних та надзвичай них ситуацій, а також пожеж, п. 2 відсутність графіку техніч ного обслуговування та ремон ту основного електрообладна ння, п.3 не призначено особу, ві дповідальну за справний стан і безпечну експлуатацію еле ктроустановок, п.4 особою, відп овідальною за електрогоспод арство не пройдено перевірку знань за участю інспектора Д ерженергонагляду та Держгір промнагляду, п.5 не розроблено однолінійні схеми електричн их з'єднань, п.6 не нанесено на в нутрішній стороні щитів напи сів, що вказують на призначен ня приєднань, п.7 не нанесено н а зовнішній стороні щитів зн аків безпеки, п.8 світильники в електрощитовій не облаштова но захисним склом, п.9 біля авт оматичних вимикачів не нанес ено написів, що вказують на до пустимі значення установки с труму автоматичного розчіпл ювача, п.10 не нанесено на зовні шній стороні електрощитків з наків безпеки, п.11 живлячі каб елі не облаштовано бирками з відповідними позначеннями, п.12 не виконано профілактичні перевірки наявності кола мі ж заземленими установками й елементами заземленої устан овки, ізоляції проводів та ка белів, повного опору петлі фа за - нуль.
На підставі акту № 7/20-636 від 11.06.20 10 року позивачем винесено при пис № 7/20-636 від 11.06.2010 року, яким голо ві Житлово-будівельного кооп еративу "Медик" Гриньовій Л .А. приписується усунути ви щезазначені порушення та вка зано про відповідальність за невиконання вимог інспекції . Копію даного припису відпра влено рекомендованим листом з повідомленням на адресу Жи тлово-будівельного кооперат иву "Медик" та відповідно отри мано відповідачем 16.06.2010 року.
07.10.2010 року позивачем проведен о перевірку виконання вимог припису № 7/20-636 від 11.06.2010 року про у сунення виявлених порушень т а встановлено, що пункти 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 12 припису відповідачем не в иконано, про що складено акт № 7/20-1018 від 07.10.2010 року.
На підставі акту перевірки № 7/20-1018 від 07.10.2010 року, за ухилення від виконання пунктів 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 12 припису № 7/20-636 від 11.06.2010 року, від повідно до статті 27 Закону Укр аїни "Про електроенергетику" на відповідача накладено шт раф у розмірі 340 грн., про що вин есено постанову № 7/20-78 від 21.10.2010 ро ку.
Постанова № 7/20-78 від 21.10.2010 року н аправлена на адресу відповід ача та отримана ним 23.10.2010 року, щ о підтверджується відміткою про отримання в повідомленн і про вручення рекомендовано го поштового відправлення, к опія якого наявна в матеріал ах справи.
Статтею 5 Закону України "Пр о електроенергетику" № 575/97-ВР в ід 16.10.1997 року встановлено, що од нією із засад державної полі тики в енергетиці є створенн я умов безпечної експлуатаці ї об'єктів електроенергетики , а також забезпечення відпов ідальності енергопостачаль ників та споживачів.
Відповідно до частин 1, 2 стат ті 9 Закону України "Про електр оенергетику" № 575/97-ВР від 16.10.1997 рок у державний нагляд в електро енергетиці здійснюють Держа вна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії у порядку, в становленому Кабінетом Міні стрів України, та інші органи , визначені законодавством У країни. Державна інспекція з експлуатації електричних ст анцій і мереж здійснює нагля д за додержанням вимог техні чної експлуатації електричн их станцій і мереж, вимог техн ічної експлуатації енергети чного обладнання об'єктів ел ектроенергетики, підключени х до об'єднаної енергетичної системи України.
Згідно із указом Президент а України "Про зміни у структу рі центральних органів викон авчої влади" № 1573/99 від 15.12.1999 року М іністерство палива та енерге тики України входить до скла ду органів виконавчої влади. Державне підприємство "Наці ональна енергетична компані я "Укренерго" підпорядковане Міністерству палива та енер гетики України та засновано на державній власності.
Відповідно до положень Ста туту Державного підприємств а "Національна енергетична к омпанія "Укренерго", затвердж еного наказом Міністерства п алива та енергетики України № 121 від 27.02.2007 року, основною мето ю діяльності підприємства є забезпечення цілісності об'є днаної енергетичної системи , забезпечення інтересів дер жави, енергоощадних підприєм ств усіх форм власності, запо бігання порушенням режимів і аварій системного значення та ліквідація можливих аварі й з найменшими для держави вт ратами.
Наказом директора Державн ого підприємства "Національн а енергетична компанія "Укре нерго" № 63 від 20.02.2006 року у складі Національної енергетичної к омпанії "Укренерго" створено з 01.04.2006 року на базі регіональн ої державної інспекції з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної і теплової енергії у Північном у регіоні державних інспекці й з енергетичного нагляду за режимами споживання електр ичної і теплової енергії у По лтавській, Сумській та Харкі вській областях - відокремле ний підрозділ "Держенергонаг ляд у Північному регіоні дер жавного підприємства "Націон альна енергетична компанія " Укренерго".
Відповідно до частини 5 стат ті 9 Закону України "Про електр оенергетику" № 575/97-ВР від 16.10.1997 рок у державні інспектори з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії мають право : безперешкодного доступу до електричних і тепловикорист овуючих установок та теплови х мереж споживачів та суб'єкт ів електроенергетики; отриму вати від споживачів та суб'єк тів електроенергетики інфор мацію, необхідну для виконан ня покладених на них завдань відповідно до нормативно-пр авових актів; давати спожива чам та суб'єктам електроенер гетики обов'язкові для викон ання приписи про усунення по рушень нормативно-правових а ктів; давати споживачам та су б'єктам електроенергетики пр иписи про приведення засобів обліку, контролю та регулюва ння споживання електричної і теплової енергії у відповід ність з нормами, правилами і с тандартами в електроенергет иці; надсилати власникам об'є ктів споживача подання про н евідповідність займаній пос аді працівника електротехні чного профілю, який своєчасн о не пройшов перевірку знань з електробезпеки та експлуа тації струмоприймачів; вимаг ати від споживачів та суб'єкт ів електроенергетики додерж ання встановлених нормативн о-правовими актами режимів с поживання електричної і тепл ової енергії; надавати припи си щодо неприпустимості прод овження експлуатації електр ичних і тепловикористовуючи х установок споживачів, якщо це створює загрозу життю обс луговуючого персоналу, здоро в'ю населення; застосовувати в установленому законодавст вом України порядку санкції до суб'єктів господарської д іяльності за порушення норма тивно-правових актів та скла дати протоколи про адміністр ативні правопорушення.
Згідно із пунктом 15 постано ви Кабінету Міністрів Україн и "Про посилення контролю за р ежимами споживання електрич ної і теплової енергії" № 929 від 07.08.1996 року законні вимоги посад ових осіб Держенергонагляду є обов'язковими для виконанн я керівниками та посадовими особами суб'єктів електроене ргетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і спо живачів електричної енергії незалежно від форми власнос ті.
Частиною 3 статті 27 Закону Ук раїни "Про електроенергетику " № 575/97-ВР від 16.10.1997 року встановле но, що суб'єкти господарської діяльності несуть відповіда льність за правопорушення в електроенергетиці: за непода ння інформації або подання з авідомо недостовірної інфор мації, передбаченої в ліценз іях на виробництво, передачу або постачання електричної енергії та в нормативно-прав ових актах, що регулюють пита ння функціонування об'єднано ї енергетичної системи Украї ни і споживання енергії, - штра ф у розмірі до однієї тисячі н еоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ухиленн я від виконання або несвоєча сне виконання рішень чи прип исів Національної комісії ре гулювання електроенергетик и України, Державної інспекц ії з експлуатації електрични х станцій і мереж, Державної і нспекції з енергетичного наг ляду за режимами споживання електричної та теплової енер гії та порушення умов ліценз ій - штраф у розмірі до п'яти ти сяч неоподатковуваних мінім умів доходів громадян.
Відповідно до підпункту 2 пу нкту 2 Положення про порядок н акладення на суб'єктів госпо дарювання штрафів за порушен ня законодавства в галузі ел ектроенергетики та сфері теп лопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністр ів України від 21.07.1999 року № 1312 (над алі - Положення) штрафи за пору шення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладають ся на суб'єктів господарюван ня за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання р ішень, приписів, розпоряджен ь, інших розпорядчих докумен тів Національної комісії рег улювання електроенергетики , Державної інспекції з експл уатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за р ежимами споживання електрич ної та теплової енергії та по рушення умов ліцензій.
Згідно із пунктом 10 Положен ня суб'єкт господарювання сп лачує штраф за порушення зак онодавства в галузі електрое нергетики протягом 30 днів з дн я прийняття постанови (розпо рядження) про його накладенн я, а за порушення законодавст ва у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийнятт я постанови (розпорядження) п ро його накладення. У разі нес плати штрафу у зазначений те рмін він стягується в судово му порядку.
Як зазначено вище, 07.10.2010 року позивачем проведено перевір ку виконання вимог припису № 7/20-636 від 11.06.2010 року про усунення в иявлених порушень та встанов лено, що пункти 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 12 припис у відповідачем не виконано, п ро що складено акт № 7/20-1018 від 07.10. 2010 року, на підставі якого вин есено постанову № 7/20-78 від 21.10.2010 ро ку. Приписи та постанова отри мані представником відповід ача.
Із пояснень представника в ідповідача в судовому засід анні встановлено, що приписи та постанова про накладення штрафу Житлово-будівельним кооперативом "Медик" до суду н е оскаржувались. Проте штраф у розмірі 340 грн. відповідачем до державного бюджету не спл ачено.
Відповідно до пункту 6 части ни 2 статті 20 Закону України “П ро прокуратуру” № 1789-ХІІ від 05.11. 1991 року при виявленні порушен ь закону прокурор або його за ступник у межах своєї компет енції мають право: звертатис ь до суду з заявами про захист прав і законних інтересів гр омадян, держави, а також підпр иємств та інших юридичних ос іб. Згідно із частинами 1, 2 стат ті 36-1 Закону України “Про прок уратуру” представництво про куратурою інтересів громадя нина або держави в суді поляг ає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуаль них та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів гр омадянина або держави у випа дках, передбачених законом.
З огляду на викладене, суд п риходить до висновку, що позо вні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 4 ст атті 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України у с правах, в яких позивачем є суб 'єкт владних повноважень, а ві дповідачем - фізична чи юриди чна особа, судові витрати, зді йснені позивачем, з відповід ача не стягуються.
На підставі викладеного, к еруючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного с удочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Прокурора Червонозаводсь кого району м. Харкова в інтер есах держави в особі Державн ого підприємства "Національн а енергетична компанія "Укре нерго" в особі відокремленог о підрозділу "Держенергонагл яд у Північному регіоні" до Жи тлово-будівельного кооперат иву "Медик" про стягнення штр афу - задовольнити.
Стягнути з Житлово-будівел ьного кооперативу "Медик" штр аф у сумі 340 грн. (триста сорок г ривень) до державного бюджет у на р/р № 31112106700395, відкритий на Пол тавське УДК, банк одержувача ГУДК України у Полтавській о бласті, м. Полтава, МФО 831019, код Є ДРПОУ 34698254, код платежу до держб юджету 21081100.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.
Повний текст постан ови виготовлено 01 квітня 2011 рок у.
Суддя С.С. Сич
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.03.2011 |
Оприлюднено | 04.04.2011 |
Номер документу | 14525670 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.С. Сич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні