Ухвала
від 17.03.2011 по справі 2-а-10128/09/1070
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2-а-10128/09/1070 Головуючий у 1-й ін станції: Балаклицький А.І.

Суддя-доповідач: Федото в І.В.

У Х В А Л А

Іменем України

"17" березня 2011 р. м. Київ

Колегія суддів Київсь кого апеляційного адміністр ативного суду у складі:

головуючого - судді Федот ова І.В.,

суддів - Ісаєнко Ю.А. та Мел ьничука В.П.,

розглянувши в порядку пис ьмового провадження, в примі щенні суду, апеляційну скарг у Приватного підприємства «Т орговий дім «Ірклія»на поста нову Київського окружного ад міністративного суду від 02 гр удня 2009р. у справі за адміністр ативним позовом Державної ін спекції з контролю за цінами в Київській області про стяг нення економічний санкцій,-

ВСТАНОВИЛА:

Державна інспекція з контролю за цінами в Київськ ій області (далі - позивач) зв ернулася до суду з позовом до Приватного підприємства «То рговий дім «Ірклія»(далі - в ідповідач) про стягнення еко номічних санкцій.

Постановою Київського окр ужного адміністративного су ду від 02 грудня 2009р. позовні вим оги задоволено.

Не погоджуючись з зазначен им судовим рішенням, відпові дач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати пос танову суду першої інстанції , як таку, що постановлена з по рушенням норм матеріального та процесуального права, та н е повно відображає обставини справи, вказавши, що відповід ачем не порушувалися вимоги законодавства щодо регулюва ння цін, зокрема відповідач н е перевищував задекларовані та не отримував необґрунтов аної виручки, а відтак підста ви для стягнення з відповіда ча економічних санкцій - від сутні.

Заслухавши у засіданні апе ляційного суду доповідача, п еревіривши матеріали справи , колегія суддів вважає, що апе ляційна скарга не підлягає з адоволенню з наступних підст ав.

Згідно з п.1 ч.1 ст.198, ч.1 ст. 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає скаргу без зад оволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд п ершої інстанції правильно вс тановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дод ержанням норм матеріального і процесуального права.

Суд першої інстанції всебі чно, повно та об' єктивно роз глянув справу, правильно вст ановив обставини справи, дав правильну правову оцінку на даним доказам і прийшов до об ґрунтованого висновку про на явність підстав для задоволе ння позовних вимог.

Задовольняючи позовні ви моги, суд першої інстанції ви ходив з того, що рішення №129 від 16.07.2009р., яким до відповідача зас тосовано економічні санкції за порушення державної дисц ипліни цін, стягнення яких є п редметом даного спору, не оск аржувалося відповідачем в су довому порядку, таким чином в оно є чинним, а санкції визнач ені ним підлягають стягненню .

Матеріали справи свідчать про те, що після проведення пе ревірки відповідача, відносн о додержання порядку формува ння, встановлення і застосув ання цін і тарифів, якою встан овлено що у період з 23.06.2008 року п о 21.05.2009 року відповідачем реалі зовувались сир та масло верш кове за оптово-відпускними ц інами, що перевищують задекл аровані понад 1 %, що призвело д о отримання необґрунтованої виручку в сумі 76 409,12 грн., в резул ьтаті чого порушено п. п. 1.2 п. 1 Ро зпорядження Київської облас ної державної адміністрації від 25.04.2005 року № 210 «Про внесення змін до розпорядження голов и Київської облдержадмініст рації від 22.12.2004 № 937 «Про заходи щ одо стабілізації ситуації на продовольчому ринку області »та п.п. 1 п. 1 Розпорядження Київ ської обласної державної адм іністрації від 21.04.2008 року № 653 «Пр о заходи з регулювання цін на продовольчому ринку Київськ ої області».

За результатами перевірки складено акт № 302 від 09.07.2009 року, н а підставі висновків якого п озивачем прийняте рішення «П ро застосування економічних санкцій за порушення держав ної дисципліни цін» № 129 від 16.07.2 009 року на загальну суму 229 227, 36 гр н.

Правові та організаційні з асади, основні принципи і пор ядок здійснення державного н агляду (контролю) у сфері госп одарської діяльності, повнов аження органів державного на гляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов' язки та ві дповідальність суб' єктів г осподарювання під час здійсн ення державного нагляду (кон тролю) визначено Законом Укр аїни «Про основні засади дер жавного нагляду (контролю) у с фері господарської діяльнос ті».

Відповідно до ч.1 ст. 8 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю ) у сфері господарської діяль ності», орган державного наг ляду (контролю) в межах повнов ажень, передбачених законом, під час здійснення державно го нагляду (контролю) має прав о: вимагати від суб' єкта гос подарювання усунення виявле них порушень вимог законодав ства; вимагати припинення ді й, які перешкоджають здійсне нню державного нагляду (конт ролю); відбирати зразки проду кції, призначати експертизу, одержувати пояснення, довід ки, документи, матеріали, відо мості з питань, що виникають п ід час державного нагляду (ко нтролю), відповідно до закону ; надавати (надсилати) суб' єк там господарювання обов' яз кові для виконання приписи п ро усунення порушень і недол іків; накладати штрафні санк ції та вживати заходи, передб ачені законом.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов'я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України. Закон України «Про ціни і ціноутво рення»від 3 грудня 1990 року № 507-XII (далі - Закон № 507) визначає осно вні принципи встановлення і застосування цін і тарифів т а організацію контролю за їх дотриманням.

Відповідно до ст. 2 Закону № 50 7 цей закон поширюється на всі підприємства й організації незалежно від форм власності , підпорядкованості і методі в організації праці та вироб ництва.

Статтею 4 Закону України «Пр о ціни і ціноутворення»визна чено повноваження Кабінету М іністрів України в галузі ці ноутворення, зокрема встанов лено, що Кабінет Міністрів Ук раїни визначає повноваження органів державного управлін ня в галузі встановлення і за стосування цін (тарифів), а так ож по контролю за цінами (тари фами).

Частиною другою ст. 13 Закону України «Про ціни і ціноутво рення»передбачено, що контро ль за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці функції по кладено Урядом України.

Таким органом, відповідно д о Положення про Державну інс пекцією з контролю за цінами , затвердженого постановою К абінету Міністрів України ві д 13 грудня 2000 року №1819 (далі по тек сту - Положення) є Державна інс пекція з контролю за цінами, я ка є урядовим органом держав ного управління, який діє у ск ладі Міністерства економіки України і підпорядковується йому.

Згідно з пунктом 11 Положенн я Державна інспекція з контр олю за цінами має територіал ьні органи - державні інспекц ії з контролю за цінами в Авто номній республіці Крим, обла стях, містах Києві та Севасто полі, які становлять єдину си стему органів державного кон тролю за цінами і мають права , передбачені пунктами 4 та 5 По ложення.

За змістом абзацу 2 пункту 4 Положення Державна інспекц ія з контролю за цінами відпо відно до покладених на неї за вдань у межах своєї компетен ції здійснює перевірки додер жання порядку формування, вс тановлення і застосування ці н і тарифів, а також їх економі чного обґрунтування.

Згідно статті 14 Закону Укр аїни «Про ціни та ціноутворе ння», вся необґрунтовано оде ржана підприємством, організ ацією сума виручки в результ аті порушення державної дисц ипліни цін підлягає вилученн ю в доход відповідного бюдже ту залежно від підпорядкован ості підприємства, організац ії.

Рішення позивача від 16.07.2009р. № 129 відповідачем оскаржено не б уло, доказів зворотного пред ставником відповідача суду н е надано, а тому воно є таким, щ о підлягає виконанню.

Пунктом 12 частини 5 Положенн я про Державну інспекцію з ко нтролю за цінами затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 13 грудня 2000 р. N 1819, зі змінами та доповненнями , визначено, що Держцінінспек ція має право звертатися до с уду з позовами про стягнення до бюджету сум у разі застосу вання відповідних адміністр ативно-господарських санкці й, зобов'язання вчинити певні дії або утриматися від їх вчи нення.

За таких обставин, оскільк и доводи апеляційної скарги спростовуються висновками с уду першої інстанції та мате ріалами справи, а суд першої і нстанції правильно встанови в обставини справи та постан овив судове рішення з додерж анням норм матеріального і п роцесуального права, судова колегія залишає його без змі н.

Керуючись ст.ст. 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу При ватного підприємства «Торго вий дім «Ірклія»- залишити б ез задоволення, а постанову К иївського окружного адмініс тративного суду від 02 грудня 2 009 року - без змін.

Ухвала набирає законної си ли через п' ять днів після на правлення її копій особам, як і беруть участь у справі та мо же бути оскаржена протягом д вадцяти днів після набрання законної сили шляхом подачі касаційної скарги безпосере дньо до Вищого адміністратив ного суду України.

Головуючий суддя: І.В. Федотов

Судді: Ю.А. Ісаєнко

В.П. Мельничук

Повний текс т ухвали виготовлено 21.03.2011 року .

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.03.2011
Оприлюднено04.04.2011
Номер документу14526131
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-10128/09/1070

Ухвала від 17.03.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Постанова від 02.12.2009

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький Андрій Іванович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні