КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 грудня 2009 року справа № 2-а -10128/09/1070
Київський окружний адм іністративний суд у складі: г оловуючого судді - Балаклиц ького А.І., розглянувши в поряд ку письмового провадження в м. Києві адміністративну спр аву
за позовом Державної інспекції з конт ролю за цінами в Київській об ласті до Приватного підприємства « Торговий дім «Ірклія» про стягнення економічних сан кцій
в с т а н о в и в:
Державна інспекці я з контролю за цінами в Київс ькій області (далі - Позивач) з вернулась до суду з адмініст ративним позовом д Приватног о підприємства «Торговий дім «Ірклія» про стягнення екон омічних санкцій на загальну суму 229 227 грн. 36 коп.
Позов обґрунтовано тим, щ о відповідачем при здійсненн і господарської діяльності п орушено вимоги пункт 2 Розпор ядження Київської облдержад міністрації від 21.04.2008 року № 653 « Про заходи регулювання цін н а продовольчому ринку» та ст . 14 Закону України «Про ціни та ціноутворення», внаслідок ч ого до нього застосовані еко номічні санкції та штраф на з агальну суму 229 227,36 грн., які підл ягають вилученню до бюджету.
Відповідач проти позову заперечує, з підстав викладе них в письмових запереченнях наданих до суду. Заперечення мотивовано тим, що позивачем неправомірно, всупереч чинн ого законодавства нарахован і економічні санкції, і рішен ня про нарахування економічн их санкцій є безпідставним т а неправомірним.
02 грудня 2009 року представни ком позивача подано до суду к лопотання про розгляд справи без його участі, в порядку пис ьмового провадження. Позовні вимоги підтримує в повному о бсязі і просить їх задовольн ити.
Представником відповіда ча подано до суду клопотання від 02.12.2009 року про розгляд спра ви без його участі в порядку п исьмового провадження.
Приватне підприємство «Т орговий дім «Ірклія» зареєст роване виконавчим комітетом Броварської міської ради Ки ївської області 21.04.2008 року.
ПП «Торговий дім «Ірклія » являється платником податк у на додану вартість на підст аві свідоцтва серії НБ № 178434 ві д 12.06.2008 року.
Як вбачається з матеріа лів справи, у липні 2009 року Держ авною інспекцією з контролю за цінами в Київській област і проведено перевірку Приват ного підприємства «Торговий дім «Ірклія», відносно додер жання порядку формування, вс тановлення і застосування ці н і тарифів.
За результатами перевірк и складено Акт № 302 від 09.07.2009 року , відповідно до якого перевір кою виявлено, що у період з 23.06.200 8 року по 21.05.2009 року Приватним пі дприємством «Торговий дім «І рклія» реалізовувались сир т а масло вершкове за оптово-ві дпускними цінами, що перевищ ують задекларовані понад 1 %, в результаті чого підприємств о необґрунтовано отримано ви ручку в сумі 76 409,12 грн.
Таким чином, відповідач ем порушено вимоги п. п. 1.2 п. 1 Роз порядження Київської обласн ої державної адміністрації в ід 25.04.2005 року № 210 «Про внесення з мін до розпорядження голови Київської облдержадміністр ації від 22.12.2004 № 937 «Про заходи що до стабілізації ситуації на продовольчому ринку області » та п.п. 1 п. 1 Розпорядження Киї вської обласної державної ад міністрації від 21.04.2008 року № 653 «П ро заходи з регулювання цін н а продовольчому ринку Київсь кої області».
Дослідивши матеріали с прави, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав:
Відповідно до ст. 14 Закон у України «Про ціни та ціноут ворення» необґрунтовано оде ржана сума виручки (76409,12 грн.) ра зом зі штрафом в сумі 152 818,24 грн. п ідлягає вилученню до бюджету .
16.07.2009 року за результ атами перевірки Державною ін спекцією з контролю за цінам и в Київській області прийня то рішення «Про застосування економічних санкцій за пору шення державної дисципліни ц ін» № 129 на загальну суму 229 227, 36 гр н.
На час судового розгляд у Рішення Інспекції від 16.07.2009 ро ку № 129 відповідачем у встанов леному порядку не оскаржено, а тому підлягає виконанню.
Відповідно до ст. 9 Закон у України «Про ціни та ціноут ворення» державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи встановлюються на ресурси, я кі справляють визначальний в плив на загальний рівень і ди наміку цін, на товари і послуг и, що мають вирішальне соціал ьне значення. Державні фіксо вані та регульовані ціни вст ановлюються державними орга нами України. Зокрема, ст. 4 Зак ону визначено, що Кабінет Мін істрів України визначає повн оваження органів державного управління в галузі встанов лення і застосування цін (тар ифів), а також контролю за ціна ми (тарифами).
Постановою Кабінету Мі ністрів України від 25 грудня 1 996 року № 1548 затверджено повнов аження центральних органів в иконавчої влади, Ради мініст рів Автономної республіки Кр им, обласних, Київської та Сев астопольської міських держа вних адміністрацій щодо регу лювання фіксованих та гранич них рівнів цін (тарифів), торгі вельних (постачальницької-зб утових) надбавок, нормативів рентабельності, запроваджен ня обов' язкового декларува ння (зміни) цін і тарифів на ок ремі види продукції.
Пунктом 2 розпорядження Гол ови Київської обласної держа вної адміністрації від 21.04.2008 ро ку № 653 «Про заходи з регулюван ня цін на продовольчому ринк у Київської області» запрова джено регулювання оптово-від пускних цін на борошно пшени чне вищого, першого і другого сорту…молоко, сир, сметану, ма сло вершкове, яйця курячі…шл яхом декларування їх зміни в ідповідно до Порядку деклару вання зміни оптово-відпускни х цін на продовольчі товари, з атвердженого Постановою Каб інету Міністрів України від 17.10.2007 року № 1222.
Відповідно до п. 2 Постанови Кабінету Мніістрів України № 1222 декларуванню підлягають зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, зазна чені у пункті 1 цього Порядку ( борошно пшеничне, яловичину, свинину, ковбасні вироби вар ені, крім вищого сорту, молоко коров' яче питне з вмістом ж иру до 2,5 відсотка, сир кисломо лочний з вмістом жиру до 9 відс отків, сметану з вмістом жиру до 20 відсотків, масло вершков е з вмістом жиру до 72,5 відсотка , яйця курячі, цукор-пісок, олі ю соняшникову, у разі, коли так і ціни збільшуються протягом місяця більш як на 1 відсоток.
Пунктом 1.4 Спільного наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтегра ції та Міністерства фінансів України «Про затвердження І нструкції про порядок застос ування економічних та фінанс ових санкцій органами держав ного контролю за цінами» від 03.12.2001 року № 298/519 визначено, що під ставою для застосування екон омічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є о держання суб' єктами господ арювання необгрунтованої ви ручки в результаті порушення ними чинного в періоді, що пер евіряється, порядку встановл ення та застосування цін і та рифів, які регулюються уповн оваженими органами відповід но до вимог законодавства.
Відповідно до наданих повн оважень Державна інспекція з контролю за цінами, державні інспекції з контролю за ціна ми в Автономній Республіці К рим, областях, містах Києві та Севастополі на підставі про ведених ними перевірок суб' єктів господарювання прийма ють рішення про застосування фінансових (штрафних) санкці й за порушення вимог законод авства, яким такі санкції та ї х розміри передбачено.
Підставою для прийняття рі шень про вилучення сум еконо мічних та фінансових (штрафн их) санкцій є акти перевірок, я кі складаються посадовими ос обами органів державного кон тролю за цінами. (п. 3.1 ст. 3 Інстру кції про порядок застосуванн я економічних та фінансових санкцій органами державного контролю за цінами).
Відповідно до ст. 14 Закону Ук раїни «Про ціни та ціноутвор ення» вся необґрунтовано оде ржана підприємством, організ ацією сума виручки в результ аті порушення державної дисц ипліни цін та діючого порядк у визначення вартості будівн ицтва, що здійснюється із зал ученням коштів Державного бю джету України, бюджету АРК, мі сцевих бюджетів, а також кошт ів державних підприємств, ус танов та організацій підляга є вилученню в дохід відповід ного бюджету залежно від під порядкованості підприємств а, організації. Крім того, в по забюджетні фонди місцевих Ра д стягується штраф у двокр атному розмірі необґрунт овано одержаної суми виручки . Вказані суми списуються з ра хунків підприємств і організ ацій в банківських установах за рішенням суду.
Твердження відповідача, що до нерозповсюдження на нього п. 2 Розпорядження Київської о бласної державної адміністр ації від 21.04.2008 року № 653, внаслідо к того, що він не є суб' єктом господарювання регіону Київ ської області, судом не прийм ається до уваги, виходячи з на ступного.
Відповідно до статті 2 Указу Президента України «Про дея кі заходи з перегулювання пі дприємницької діяльності» в ід 23.07.1998 року № 817/98 планова виїзна перевірка проводиться за мі сцезнаходженням такого суб' єкта чи за місцем розташуван ня об' єкта власності. Відпо відач зареєстрований за юрид ичною адресою - АДРЕСА_1.
Слід зазначити, що п. 2 Розпор ядження Київської обласної д ержавної адміністрації від 2 1.04.2008 року № 653 містить пряме поси лання на Порядок декларуванн я змін оптово-відпускних цін на продовольчі товари, затве рджений Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2007 ро ку № 1222, і дія зазначеної постан ови поширюється на усіх су б' єктів господарювання на т ериторії України .
Згідно з ст. 12 КАС України роз гляд і вирішення справ в адмі ністративних судах здійснюю ться на засадах змагальності сторін і свободи в наданні ни ми суду своїх доказів і довед енні перед судом їх переконл ивості. Кожна сторона повинн а довести ті обставини, на яки х ґрунтуються її вимоги і зап еречення.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Факт вчинення відповідаче м порушення державної дисцип ліни цін доказується актом п еревірки від 09 липня 2009 року № 302 та рішенням про застосуванн я економічних санкцій від 16 ли пня 2009 року № 129.
Належних доказів, які б спро стовували доводи позивача, в ідповідач суду не надав.
Зважаючи на викладене, суд в важає рішення про застосуван ня до відповідача економічни х санкцій за порушення держа вної дисципліни цін шляхом с тягнення необґрунтовано оде ржаної виручки в сумі 76409,12 грн. т а штрафу у двократному розмі рі одержаної суми виручки в с умі 152 818,24 грн., що разом становит ь 229 227,36 грн., обґрунтованим і пра вомірним.
Враховуючі викладені норм и чинного законодавства, все бічно розглянувши матеріали адміністративної справи, су д дійшов висновку про правом ірність заявлених позовних в имог і, відповідно, позов підл ягає задоволенню в повному о бсязі.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відпові дача не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись статтею 14 Закону Ук раїни «Про ціни та ціноутвор ення», статтями 11, 14, 70, 71, 72, 122, 158-163, 167, 254 К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в :
Адміністративний позов Д ержавної інспекції з контрол ю за цінами в Київській облас ті - задовольнити .
Стягнути з Приватного під приємства «Торговий дім «Ірк лія» (м. Київ, вул. Сновська, 20, ід ентифікаційний код 35875818) в дохо д Державного бюджету України (ВДК м. Бровари Київської обла сті, код бюджетної класифіка ції 21081100, код ЗКПО 23571923, рахунок 31111106 700005, банк одержувача УДК у Київ ській області, МФО 821018) еконо мічні санкції в сумі 229 227 (двіст і двадцять дев' ять тисяч дв істі двадцять сім) гривень 36 к оп .
Постанова набирає зак онної сили після закінчення строків подання заяви про ап еляційне оскарження та апеля ційної скарги, якщо вони не бу ли подані у встановлені стро ки. У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.
Постанова може бут и оскаржена в апеляційному п орядку до Київського апеляці йного адміністративного суд у через Київський окружний а дміністративний суд шляхом п одачі в 10-ти денний строк з дня її проголошення заяви про ап еляційне оскарження і поданн я після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подаче ю її копій відповідно до кіль кості осіб, які беруть участь у справі.
Суддя: /підпис/
З оригіналом згідно
Суддя А.І. Балаклицький
Секретар С.В. Гаврилова
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2009 |
Оприлюднено | 24.06.2010 |
Номер документу | 7312782 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Балаклицький Андрій Іванович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні