Ухвала
від 28.02.2011 по справі 6/150-3988
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 лютого 2011 р. Справа № 36093/09

Колегія суддів Львів ського апеляційного адмініс тративного суду в складі :

судді-доповідача - Бога ченка С.І.,

суддів - Багрія В.М., Старун ського Д.М.,

розглянувши у порядку пись мового провадження в м.Львов і апеляційні скарги Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Козова-цукор», Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Газтрейд ЛТД» на постан ову Господарського суду Терн опільської області від 06 трав ня 2009 року в справі за позовом К озівської міжрайонної держа вної податкової інспекціії д о Товариства з обмеженою від повідальністю «Козова-цукор », Товариства з обмеженою від повідальністю «Газтрейд ЛТД » про визнання недійсним дог овору,-

В С Т А Н О В И Л А :

20.09.2008 року Козівська МДПІ зве рнулася до суду з позовом до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Козова-цукор», Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Газтрейд ЛТД» пр о визнання недійсним правочи ну (договору) на постачання пр иродного газу та додаткові у годи до нього.

Свої позовні вимоги мотиву вала тим, що оспорювані право чини вчинено відповідачами п о справіз порушенням норм ци вільного законодавства Укра їни.

Постановою Господарського суду Тернопільської області від 06 травня 2009 року адміністр ативний позов задоволено. По становлено визнати недійсни м двосторонній договір (прав очин) № 03-09-05 від 22 липня 2005 року на постачання природного газу, та додаткові правочини (угод и) від 20 вересня 2005 року та від 31 ж овтня 2005 року, укладені між TOB «Г азтрейд ЛТД» та TOB «Козова-цук ор».

Не погодившись із постанов ою її оскаржили TOB «Газтрейд Л ТД» та TOB «Козова-цукор», вважа ють, що судом першої інстанці ї при винесенні рішення допу щено неправильне застосуван ня норм матеріального права.

Просили рішення суду першо ї інстанції скасувати та при йняти нове рішення, яким відм овити у задоволенні позовних вимог.

В апеляційній скарзі посил аються на те, що згідно ч.3 ст.1 З акону України «Про систему о податкування» ставки, механі зм справляння податків і збо рів (обов'язкових платежів), за винятком особливих видів ми та та збору у вигляді цільово ї надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову ене ргію, збору у вигляді цільово ї надбавки затвердженого тар ифу на природний газ для спож ивачів усіх форм власності, і пільги щодо оподаткування н е можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів про опо даткування. Особливі види ми та справляються на підставі рішень про застосування анти демпінгових, компенсаційних і спеціальних заходів, прийн ятих відповідно до законів У країни.

Згідно ч.2 ст.7 цього ж Закону, зміна податкових ставок і ме ханізм справляння податків і зборів (обов'язкових платежі в) не можуть запроваджуватис я Законом України «Про Держа вний бюджет України» на відп овідний рік.

Крім цього, згідно п.11.2. та 11.4. с т.11 Закону України «Про подато к на додану вартість» зміни п орядку оподаткування податк ом на додану вартість можуть здійснюватися лише шляхом в несення змін до цього Закону окремим законом з питань опо даткування цим податком. У ра зі якщо іншим законом, незале жно від часу його прийняття, в становлюються правила опода ткування цим додатком, відмі нні від зазначених у цьому За коні, пріоритет мають норми ц ього Закону. Це правило не пош ирюється на міжнародний дого вір (угоду), згода на обов'язко вість якого (якої) надана Верх овною Радою України.

Вказують, що висновки суду щ одо невідповідності змісту с пірного договору вимогам Зак ону України «Про державний б юджет України на 2005 рік» супер ечать вищевказаним норматив ним актам.

Особи, що беруть участь у сп раві, в судове засідання для р озгляду апеляційних скарг не прибули, про дату, час та місц е розгляду справи були повід омлені належним чином, клопо тань від осіб, які беруть учас ть у справі, про розгляд справ и за їх участю не поступало, а тому колегія суддів, у відпов ідності до ч. 1 ст. 197 КАС України , вважає за можливе розглянут и справу в порядку письмовог о провадження за наявними у с праві матеріалами, оскільки таку може бути вирішено на ос нові наявних у ній доказів. Пр оаналізувавши матеріали спр ави, апеляційні скарги, колег ія суддів вважає, що дані апел яційні скарги підлягають час тковому задоволенню з таких підстав.

Розглядаючи спір та прийма ючи постанову про задоволенн я позову суд першої інстанці ї виходив з того, що поданий на розгляд спір підвідомчий ад міністративним судам.

Однак, з таким висновком суд у першої інстанції погодитис ь не можна.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС Ук раїни справа адміністративн ої юрисдикції - це переданий н а вирішення адміністративно го суду публічно-правовий сп ір у якому, хоча б однією зі ст орін є суб'єкт, який здійснює в ладні управлінські функції н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни (чинного на час виникне ння спірних правовідносин) в изначено, що юрисдикція адмі ністративних судів поширюєт ься на публічно-правові спор и за зверненням суб'єкта влад них повноважень у випадках, в становлених Конституцією та законами України.

Для вирішення питання за пр авилами якого судочинства сл ід розглядати певний спір, і ч и володіє він ознаками справ и адміністративної юрисдикц ії, яка повинна розглядатися за правилами передбаченими Кодексом адміністративного судочинства України, слід ви ходити із суб' єктного склад у та предмету заявленого поз ову.

Так, предмет позову - матері ально - правова вимога позива ча до відповідача викладена у позовній заяві. У справі адм іністративної юрисдикції ви мога адміністративного позо ву повинна ґрунтуватися на п ублічно - правових відносина х позивача із відповідачем, я кі виникають у зв'язку із здій сненням останнім владних упр авлінських функцій на основі законодавства в тому числі н а виконання делегованих повн оважень.

Вказані положення КАС Укра їни кореспондуються із п.5 ч.4 с т.50 цього ж Кодексу про те, що ві дповідачами в адміністратив ній справі можуть бути: грома дяни України, іноземці чи осо би без громадянства, їх об'єдн ання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноваже нь, лише за адміністративним позовом суб'єкта владних пов новажень у випадках, встанов лених законом.

Статус податкових органів в Україні, їх функції та право ві основи діяльності визначе но Законом України «Про держ авну податкову службу в Укра їні».

У відповідності до п.11 ст. 10 За кону України «Про державну п одаткову службу в Україні» д ержавна податкова інспекція має право звертатися до суду з позовами про визнання угод недійсними та стягнення в до ход держави коштів, отримани х за такими угодами.

З огляду на аналіз вказаної норми слід прийти до висновк у, що податкові органи мають п раво звертись до суду з позов ами про визнання угод недійс ними з підстав, за яких чинне з аконодавство передбачає стя гнення в доход держави кошті в, одержаних за такими угодам и.

Із врахуванням наведеного , колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що суд перш ої інстанції прийшов до поми лкового висновку про задовол ення позовних вимог по суті, о скільки позивачем не дотрима но приписів п.3 ч. 1 ст.17 КАС Украї ни (чинного на час виникнення спірних правовідносин) та п.11 ст. 10 Закону України «Про держ авну податкову службу в Укра їні», якими регламентовано в ипадки за яких податковий ор ган може звертатись з позово м в порядку адміністративног о судочинства, оскільки можл ивість заявлення вимоги про визнання нечинним договору, без заявлення вимог про стяг нення в доход держави коштів , отриманих за недійсною угод ою, спеціальним законом не пе редбачено.

На думку колегії суддів нев рахування зазначеного судом першої інстанції призвело д о помилкового відкриття пров адження в адміністративній с праві та вирішення спору по с уті.

Згідно п.1 ч.1 ст. 157 КАС України суд закриває провадження в с праві, якщо справу не належит ь розглядати в порядку адмін істративного судочинства.

Відповідно до ст.203 КАС Украї ни постанова або ухвала суду першої інстанції скасовуєть ся в апеляційному порядку і п озовна заява залишається без розгляду або провадження у с праві закривається з підстав встановлених відповідно ста ттями 155, 157 КАС України.

На підставі наведеного, кер уючись ст.160, ст. 195, 197, п. 4 ч. 1 ст. 198, п.4 с т.202, ст. 203, п. 4 ч.1 ст. 205, ст. 206 Кодексу адміністративного судочинс тва України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційні скарги Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Козова-цукор», Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Газтрейд ЛТД» - задов олити частково, постанову Го сподарського суду Тернопіль ської області від 06 травня 2009 р оку у справі № 6/150-3988 - скасуват и, а провадження у справі № 6/150-398 8 - закрити.

Ухвала апеляційного адмін істративного суду набирає за конної сили через п' ять дні в після направлення її копії особам, які беруть участь у сп раві та може бути оскаржена д о касаційної інстанції протя гом 20 днів після набрання нею законної сили.

Головуючий суддя С. І. Богаченко

Суддя В.М. Багрій

Суддя Д.М. Старунський

Дата ухвалення рішення28.02.2011
Оприлюднено04.04.2011
Номер документу14526790
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання недійсним дог овору

Судовий реєстр по справі —6/150-3988

Ухвала від 28.02.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Богаченко С.І.

Постанова від 06.05.2009

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Шумський І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні